Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozhodnuto. Podchod nebude, sídliště s pardubickým nádražím spojí lávka

Tunel nebo lávka? Dvě hodiny pardubičtí zastupitelé debatovali nad tím, jakým způsobem konečně propojit vlakové nádraží a sídliště Dukla. Nakonec se rozhodli pro variantu číslo dvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e30t97e72r 87K86l21e92i26n 8581525171985

Opět typické řešení raději rychle, lacině a špatně než rychle za přiměřené náklady a s výhledem na několik desítek let hodným krajského města. Optimální řešení by byl samozřejmě žijící podchod se službami (obchůdky apod.), kde by na čistotě měli zájem i nájemci.

0/0
7.4.2017 11:36

J10a46r10o24s33l36a41v 72J59o31n77á77š 4798744412455

Když o tom tak přemýšlím, napadá mě, že je škoda, že nikoho nenapadlo udělat lávku jenom k 5. koleji a schody i výtahem ji napojit na současný podchod. Vyšlo by to ještě levněji než to zamýšlené monstrum a bylo by to méně obludné.

0/0
4.4.2017 16:35

J54a98n 82T12a25r87a34b30a 4356916709289

Napadají vás legrační věci. Mno...ušetřil byste tím cca 2% nákladů, tedy nic.

0/0
4.4.2017 17:31

J72a34r77o41s83l54a12v 65J84o81n55á40š 4888354222655

Legrace holt muší bejt! Přeji vám pěkné jaro.

0/0
4.4.2017 23:28

J18a43n 22T51a27r17a62b10a 4356696319229

Další hloupost z lůna pardubických zastupitelů. Lávka za 45 (=v reálu 60) milionů, v zimě na zmrznutí, v létě za zalknutí, bezva bejvák pro homeless a sebevrahy. Podchod za 120mega, bezva bejvák pro homeless a nejlepší místo pro testování čichových buněk na citlivost vůči močovině. A proti tomu kabinová lanovka za 75mega s výnosem z jízdného a turistická atrakce k tomu, do které homeless skrz turniket nevlezou. Jenže tou se zastupitelé nezabývali. Asi z ní nic nekápne, ani slavobrána za "nejlevnější" řešení ani prebendy od stavební firmy za vyhozených 120 mega v podchodu.

0/0
3.4.2017 22:52

J22a78r88o41s65l22a98v 35J53o46n92á34š 4718744602725

Lanovka je nesmysl s enormně vysokými provozními náklady.

Navíc pochybuji, že by bezpečnostní předpisy dovolovaly něco takového provozovat nad železničním koridorem.

A projížďka nad kolejjištěm vedle Parama jako turistická atrakce? ;-D

+1/0
4.4.2017 14:30

J51a23n 89T74a68r22a90b78a 4296116659709

Že si to vy neumíte představit neznamená, že je to špatně. A zjistěte si provozní náklady lanovky, jsou směšně nízké.

Mimochodem o jakých konkrétních předpisech, které by zakazovaly lanovku nad dráhou píšete? Zákon o drahách to nezakazuje, tak byste mohl objasnit, který zákaz tedy máte na mysli.

0/0
4.4.2017 17:27

J77a16r24o33s89l53a15v 91J23o74n75á36š 4868224712495

Nikoliv: Směšně nízké jsou náklady na chůzi. Náklady na provoz lanovky jsou o něco vyšší. Tedy alespoň podle mě.

0/0
4.4.2017 23:21

J86a78n 51T55a89r55a82b56a 4406466539669

Když už jste nasadil demagogickou argumentaci, položím vám dotaz: Lávka se bude čistit a udržovat sama a ještě kasírovat fee za průchod?

0/0
5.4.2017 23:19

O96n61d46ř21e42j 63N74o40s78e11k 3810304551798

Ať lávku financuje Albert s Lidlem. K ničemu jinému, než k nákupům Dukeláků v těchto dvou supermarketech sloužit nemůže. Jenom se podívejte na její trasu a napojení. S nádražím nemá společného nic.

+1/0
3.4.2017 16:12

J39a76r46o63s87l55a50v 51J91o49n58á20š 4808324322665

Je pravda, že lávka bude až za nádražím a podle studie nebude napojena na jednotlivá nástupiště, takže bude sloužit jenom k překonání kolejišť.

0/0
3.4.2017 21:30

J91a52n 10T48a93r61a38b63a 4926326479409

Dukla je přestárlé sídliště, senioři si raději dojedou šestkou zadara do Kauflandu. Rozhodně na lávku nepolezou. Celá ta šaráda lávka-tunel je úplně o ničem.

0/0
3.4.2017 22:53

M70a85r96t30i10n 19H26a16v20e76l58k96a 8264552684

Myslím, že by na takových stavbách měly být portréty těch, co o nich rozhodli ... žádná anonymita ....:-/

+2/0
3.4.2017 15:56

J95a61n 32T81a52r17a21b18a 4386306169849

Si představte, že byste ji opravdu používal a na ty xichty se pokaždé musel koukat......

0/0
3.4.2017 22:55

M76a48r81t69i64n 17I19r80e15i52n 5370192710152

Ano, mohli jsme mezi nádražím a Duklou mít podchod.

Ale my jsme řekli: NE!

+1/0
3.4.2017 13:50

J26a56n 25T93a13r31a48b91a 4416116709499

Podchod je stejně špatné řešení jako lávka. Jen 2x dražší.

0/0
3.4.2017 22:56

V94á33c58l76a67v 10A92p33l49t67a37u17e92r 7885175731622

Já jsem pro lávku která by měla být celkově uzavřená.Jak pan Šitina píše že by se prodražila výtahy,tak ať mi řekne jak by se postižení lidé dostávali do tunelu.A ještě jedna věc.Vidím v Pardubicích podchody jak jsou špinavé.Ale hlavní jsou peníze a to by lávka vyšla určitě levněji.

0/0
3.4.2017 13:39

J52a33r22o20s46l90a63v 92J43o27n83á45š 4838164792975

Lávka bude nevzhledné provizorium náročné na pravidelnou údržbu. Odhaduji, že údržbou se lávka za dobu provozu prodraží natolik, že cena bude nakonec téměř srovnatelná s podchodem.

0/0
3.4.2017 15:14

J25a22n 85T31a38r84a37b26a 4476656589299

Jojo, i smrdět močí bude úplně stejně. Viz karusely u Praha hl.n.

0/0
3.4.2017 22:57

M18i10c23h24a74l 38S88t76e58b38l57o 5419941834337

Pokud tam městu chybí pozemky, tak at už vyjednávají s majiteli. Něco připlkatí, ale hlavně, že bude ten parkovací dům. Plus je ještě otázka jak se k němu a od něho bude jezdit - prstě to promyslete a udělejte[>-]V!!R^;-)

0/−1
3.4.2017 9:21

M82a18r87t64i61n 56H18a77v76e30l51k34a 8674952944

Ale oni to soudruzi většinou "vědí nejlépe" ... lávka se dá posvařovat za jedno volební období ...Rv

+1/0
2.4.2017 19:24

J72i80ř42í 43K84o43c13u68r70e54k 6275124495858

Ještě by se dal postavit železniční "přejezd" jako je tady. https://mapy.cz/s/1wDkP Byl modernizován a má dnes i závory.

V kolejích, přes které by vedl je maximální rychlost 80 km/h a nižší, v místě tady toho vyšlapaného chodníku. https://mapy.cz/s/1wDlG

0/0
2.4.2017 16:46

J63a53r36o53s60l54a18v 59J11o96s71e98f 5322460930324

Jestli jde o cenu, pak je nejlevnější natáhnout tři lana - v Peru takto prý překonávají hluboká údolí...

0/0
2.4.2017 15:23

J13a30n 80K63a65n76t 9981608988893

Tzv. lavka = totalni nesmysl ! Rozhodnuti nekompetentnich tzv. zastupitelu !!

+2/−2
2.4.2017 14:31

J78a48n 26V19r44a54b68e90c 4222760256804

Pardon to mel byt plus. Minus davam napadu lavka!

0/0
2.4.2017 14:37

R17i51c86h23a78r44d 71M84i20c66h74a47l50o95w31s84k29i 1851539755546

Tak alespoň vime koho nevolit a koho hnát k osobní odpovědnosti!

+1/−2
2.4.2017 13:19

J69a74r68o42s90l62a27v 40R40y33c26h17t32á23ř 2394759529966

SONP Kladno

+1/−1
2.4.2017 12:43

L64u88d23v79í21k 72R78a67k 8475331824714

Na "hovadiny" nedůležité, jako třeba chodník slávy, hokejový profesionální soukromý klub, výlety do JAR apod. to prachy mají, ale podchod, chodníky na to prachy nemaj.Rv

+3/−1
2.4.2017 12:24

L48u35c46i75a28n 80P87a81p53a54z78i43a58n 5394287821905

Podchod by byl vhodnější. Nemělo by být kritériem jen cena. Raději déle šetřit a pak realizovat něco kvalitního než jen tak něco na efekt.

+5/0
2.4.2017 11:00

R63o57b71e19r81t 44V67a10l76e23n48t49a 6646419727944

Už vidím, jak vozíčkáři budou jezdit po lávce v době silných povětrnostních podmínek, kombinovaných případně s deštěm a sněhem.....

+1/0
2.4.2017 9:46

J44a62n 93T56a21r32a27b64a 4676596969209

Ale můžou si řešit deprese, stačí počkat až dole pojede vlak, škrtnout trolej a spadnout v pravou chvíli na koleje. Že bude zasklená? No a to je problém?

0/0
3.4.2017 22:59

J46a65r70o31s16l36a61v 15J78o16n50á72š 4888854812245

Typicky pardubické řešení. Jestli je pravda, že z lávky na každé nástupiště povedou schody a výtah, tak budou hodně vysoké provozní náklady. Další náklady padnou na pravidelnou údržbu (ale jak znám ČSD a SŽDC, tak nejspíš lávka za dvacet roků zchátrá...

Tunel by bylo řešení téměř bez provozních nákladů a nákladů na údržbu a řešení perspektivní pro případ vybudování dalšího nástupiště. Úplně ideální by bylo řešení s malou pokladní budovou na dukelské straně, aby lidé nemuseli chodit k pokladnám, a pak zpátky k nástupišti.

Obávám se, že po lávce moc lidí chodit nebude. Ale mohu se mýlit.

+7/0
2.4.2017 9:29

J82a59r61o82s73l58a57v 15J12o29n51á35š 4538534242845

Ještě jenom dodám:

Jak je možné, že Hradečáci vyhodí 120 mil. za zbytečně "načančaný" kruhový objezd, a nám je líto vydat stejné peníze na definitivní a bezúdržbové řešení průchodnosti nádražního kolejiště? To příliš nechápu. Rv

+7/0
2.4.2017 11:24

Z70d89e40n57e76k 28Š57i14t21i88n68a 2373218310665

Politici jsou bl...ci placení z kapes daňových polatníků.

0/0
2.4.2017 21:48

J35a49n 13H81á17j96e23k 2456866173655

Škoda, že nevidíte i to dobré. Ať už vrchem, či spodem, konečně z Dukly na nádraží za 10 minut. Pěšky. R^

+1/0
2.4.2017 22:00

J29a86r84o35s60l34a91v 65J12o98n54á33š 4468644112565

Vidím to dobré. Ale lávku považuji za provizorium. Podchod se bude prodlužovat k 5. nástupišti, což je cca do třetiny délky k ulici K Vápence. I kdyby ten zbytek měl stát 130 mil., určitě by to celé nešlo za městem. Část by dala SŽDC (min. těch 45 mil., které bude stát lávka), na část by se daly vyjednat evropské dotace. A bylo by to řešení hodné 21. století, řešení s minimálními náklady na údržbu.

0/0
3.4.2017 15:09

J71a83n 89H30á93j80e61k 2266846503715

Víte, rekonstrukce železničního uzlu Pardubice bude spolufinancována z dotací EU, takže nejde udělat stavbu něčeho, co není v majetku SŽDC. A konec podchodu by byl pátým nástupištěm. A pak co. Navíc ten projekt na rekonstrukci nemůže brzdit něco, co by celou stavbu stoplo.

http://pardubice.idnes.cz/do-opravy-pardubickeho-nadrazi-se-budou-investovat-miliardy-p5f-/pardubice-zpravy.aspx?c=A161024_2281480_pardubice-zpravy_msv

Kdyby šlo hlasovat, hlasuji pro podchod. Ale hlavně, že něco bude...

0/0
3.4.2017 20:07

J16a87r56o53s52l49a21v 98J70o29n85á38š 4448444542285

Jak říkám, provizorium. Navíc ohyzdné a kus za nádražím.

0/0
3.4.2017 21:31

M67a79r26t65i27n 16Č49a51p61e96k 6850701477344

To se jako z podchodu budou lidé na nástupiště telportovat? Ty náklady na údržbu schodů a výtahů budou i u podchodu. A i ten podchod musíte udžovat, viz. Nám. Republiky nebo Karlovina.

+1/−1
2.4.2017 11:52

J67a50r19o61s85l77a55v 54J12o83n35á65š 4408374842555

Kromě pátého nástupiště tam už ty schody jsou. A ten současný podchod je tam už šedesát roků a jestli se nepletu, tak žádné mimořádné náklady na údržbu si nevyžádal. Lávka se bude muset celá natírat, včetně nosných sloupů (pokud budou kovové), budou se tam muset mýt okna. Ale jak píšu výš - ono se nejspíš nic z toho dělat nebude, takže si možná dovedete představit, jak to za pár roků bude vypadat.

+1/0
2.4.2017 15:05

J55a85n 48T61a93r45a68b83a 4546106479149

schody tam jsou na úrovni 19. století. Eskalátor ani jeden. Jako v Praze metro Veleslavín...... taky atrakce.

0/0
3.4.2017 23:01

J91a55r62o49s60l45a61v 44J28o81n58á76š 4728224772415

Jestli jste vozíčkář, použijte bezbariérový přístup.

0/0
4.4.2017 23:31

J40a61n 75T22a66r16a51b10a 4316856409319

Patrně vám uniklo, že ten podchod vede z uzavřeného nádraží na peróny. Na Dukle uzavřené nádraží není a že by tam trvale operovalo 5 městopolicajtů aby vypuzovali ve tři ráno bezďouchy ven na mráz, to fakt pochybuji.

0/0
3.4.2017 23:04

J80a35r17o85s39l50a62v 56J30o84n14á93š 4758494362725

Když je můžou vypuzovat z nádraží, proč by nemohli z podchodu? Stačí jedna dvě kamerky a v případě, že by se v podchodu chtěl někdo ubytovat, tak zasáhnout. Naprostá trivialita.

Horší bude je vypuzovat z lávky, protože ta nebude součástí nádraží.

0/0
4.4.2017 14:21

J37a71n 87T80a67r36a53b92a 4336346479859

Aleale, asi tak jako je vypuzují z podchodu pod ulicí Karla IV., pod Hlaváčovou ulicí a jak je vypuzovali z tiskárny. Vaše představy a iluze jsou poněkud silně vzdálené realitě.

0/0
4.4.2017 17:30

J13a62r27o73s14l39a63v 92J74o72n47á32š 4598304202555

Napsal jsem z nádraží, ne z tiskárny.

0/0
4.4.2017 23:16

J56i80ř46í 26K78o77c72u59r97e59k 6635534815238

Nejprve 6 metrů nahoru, potom 5,5 metru dolů na perón. Jestli lávka nebude zkrz, tak šups 3,5 metru do podchodu a teprve potom na nástupiště zas 3,5 metru.

To máme 18,5 metru výšky, skoro jako 6. patro bez výtahu. Jisté procento lidí si řekne -stodukát- a půjde přes koleje. Teď jde o vyvolanou investici - plot. A látání děr v něm.

Tipnu si, že se postaví lávka, aby se konečně ukázalo, že podchod je lepší.

0/0
2.4.2017 16:33

J61a14n 13T75a52r67a66b40a 4886456859439

Tipnu si, že se postaví lávka, aby se konečně ukázalo, že podchod je stejně špatný.

0/0
3.4.2017 23:05

P97e63t33r 65K30o46r26b96e45l 9526877310162

Kde jste na takovou hloupost, že "tunel by bylo řešení téměř bez provozních nákladů a nákladů na údržbu" přišel. To je prostě hovězina.

+1/0
2.4.2017 22:01

J35a88r67o74s54l75a19v 21J60o20n42á28š 4828774512875

Osvětlení a úklid jsou asi jediné provozní náklady tunelu. Na lávce se bude méně svítit, ale úklid bude o dost dražší, protože bude zapotřebí alespoň občas umýt obrovskou plochu oken.

Pokud jde o náklady na údržbu, je rozdíl o hodně větší. Kdyby byl tunel dobře postaven a obložen kachličkami, blížily by se náklady na údržbu nule. Lávku bude nutné přinejmenším jednou za pár roků natírat.

0/0
5.4.2017 16:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.