Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozhodnuto. Podchod nebude, sídliště s pardubickým nádražím spojí lávka

Tunel nebo lávka? Dvě hodiny pardubičtí zastupitelé debatovali nad tím, jakým způsobem konečně propojit vlakové nádraží a sídliště Dukla. Nakonec se rozhodli pro variantu číslo dvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e79t40e61r 69K84l65e35i28n 8811765631575

Opět typické řešení raději rychle, lacině a špatně než rychle za přiměřené náklady a s výhledem na několik desítek let hodným krajského města. Optimální řešení by byl samozřejmě žijící podchod se službami (obchůdky apod.), kde by na čistotě měli zájem i nájemci.

0/0
7.4.2017 11:36

J44a97r85o79s80l72a94v 89J35o28n32á48š 4738754382895

Když o tom tak přemýšlím, napadá mě, že je škoda, že nikoho nenapadlo udělat lávku jenom k 5. koleji a schody i výtahem ji napojit na současný podchod. Vyšlo by to ještě levněji než to zamýšlené monstrum a bylo by to méně obludné.

0/0
4.4.2017 16:35

J47a88n 68T17a15r90a56b17a 4566156399319

Napadají vás legrační věci. Mno...ušetřil byste tím cca 2% nákladů, tedy nic.

0/0
4.4.2017 17:31

J33a64r26o53s84l53a18v 87J59o96n67á75š 4988814972605

Legrace holt muší bejt! Přeji vám pěkné jaro.

0/0
4.4.2017 23:28

J17a23n 95T18a36r44a80b91a 4176556529529

Další hloupost z lůna pardubických zastupitelů. Lávka za 45 (=v reálu 60) milionů, v zimě na zmrznutí, v létě za zalknutí, bezva bejvák pro homeless a sebevrahy. Podchod za 120mega, bezva bejvák pro homeless a nejlepší místo pro testování čichových buněk na citlivost vůči močovině. A proti tomu kabinová lanovka za 75mega s výnosem z jízdného a turistická atrakce k tomu, do které homeless skrz turniket nevlezou. Jenže tou se zastupitelé nezabývali. Asi z ní nic nekápne, ani slavobrána za "nejlevnější" řešení ani prebendy od stavební firmy za vyhozených 120 mega v podchodu.

0/0
3.4.2017 22:52

J50a78r32o75s43l72a66v 69J12o77n62á30š 4678504402495

Lanovka je nesmysl s enormně vysokými provozními náklady.

Navíc pochybuji, že by bezpečnostní předpisy dovolovaly něco takového provozovat nad železničním koridorem.

A projížďka nad kolejjištěm vedle Parama jako turistická atrakce? ;-D

+1/0
4.4.2017 14:30

J31a92n 17T33a91r94a98b43a 4186306939879

Že si to vy neumíte představit neznamená, že je to špatně. A zjistěte si provozní náklady lanovky, jsou směšně nízké.

Mimochodem o jakých konkrétních předpisech, které by zakazovaly lanovku nad dráhou píšete? Zákon o drahách to nezakazuje, tak byste mohl objasnit, který zákaz tedy máte na mysli.

0/0
4.4.2017 17:27

J83a34r45o38s11l64a46v 79J73o90n41á35š 4258384582385

Nikoliv: Směšně nízké jsou náklady na chůzi. Náklady na provoz lanovky jsou o něco vyšší. Tedy alespoň podle mě.

0/0
4.4.2017 23:21

J60a75n 50T85a13r40a69b24a 4476296609559

Když už jste nasadil demagogickou argumentaci, položím vám dotaz: Lávka se bude čistit a udržovat sama a ještě kasírovat fee za průchod?

0/0
5.4.2017 23:19

O79n88d66ř22e78j 77N85o76s42e33k 3280124141608

Ať lávku financuje Albert s Lidlem. K ničemu jinému, než k nákupům Dukeláků v těchto dvou supermarketech sloužit nemůže. Jenom se podívejte na její trasu a napojení. S nádražím nemá společného nic.

+1/0
3.4.2017 16:12

J75a40r60o81s17l63a46v 69J81o42n79á18š 4848524632315

Je pravda, že lávka bude až za nádražím a podle studie nebude napojena na jednotlivá nástupiště, takže bude sloužit jenom k překonání kolejišť.

0/0
3.4.2017 21:30

J89a80n 14T90a98r84a33b29a 4566476519809

Dukla je přestárlé sídliště, senioři si raději dojedou šestkou zadara do Kauflandu. Rozhodně na lávku nepolezou. Celá ta šaráda lávka-tunel je úplně o ničem.

0/0
3.4.2017 22:53

M95a36r56t47i80n 52H64a39v62e65l21k96a 8194192164

Myslím, že by na takových stavbách měly být portréty těch, co o nich rozhodli ... žádná anonymita ....:-/

+2/0
3.4.2017 15:56

J34a42n 69T91a42r23a20b43a 4476976239609

Si představte, že byste ji opravdu používal a na ty xichty se pokaždé musel koukat......

0/0
3.4.2017 22:55

M89a16r41t35i69n 21I64r72e55i85n 5410362420862

Ano, mohli jsme mezi nádražím a Duklou mít podchod.

Ale my jsme řekli: NE!

+1/0
3.4.2017 13:50

J33a67n 34T69a17r80a88b77a 4986856859549

Podchod je stejně špatné řešení jako lávka. Jen 2x dražší.

0/0
3.4.2017 22:56

V18á67c85l91a19v 48A66p90l73t33a31u39e50r 7845535461602

Já jsem pro lávku která by měla být celkově uzavřená.Jak pan Šitina píše že by se prodražila výtahy,tak ať mi řekne jak by se postižení lidé dostávali do tunelu.A ještě jedna věc.Vidím v Pardubicích podchody jak jsou špinavé.Ale hlavní jsou peníze a to by lávka vyšla určitě levněji.

0/0
3.4.2017 13:39

J47a11r42o59s55l88a51v 18J76o90n41á70š 4228164542495

Lávka bude nevzhledné provizorium náročné na pravidelnou údržbu. Odhaduji, že údržbou se lávka za dobu provozu prodraží natolik, že cena bude nakonec téměř srovnatelná s podchodem.

0/0
3.4.2017 15:14

J25a12n 95T86a62r76a91b68a 4506226109469

Jojo, i smrdět močí bude úplně stejně. Viz karusely u Praha hl.n.

0/0
3.4.2017 22:57

M93i28c31h37a52l 27S60t83e52b94l62o 5789431834417

Pokud tam městu chybí pozemky, tak at už vyjednávají s majiteli. Něco připlkatí, ale hlavně, že bude ten parkovací dům. Plus je ještě otázka jak se k němu a od něho bude jezdit - prstě to promyslete a udělejte[>-]V!!R^;-)

0/−1
3.4.2017 9:21

M57a35r29t60i27n 75H89a35v81e56l58k96a 8704182724

Ale oni to soudruzi většinou "vědí nejlépe" ... lávka se dá posvařovat za jedno volební období ...Rv

+1/0
2.4.2017 19:24

J18i42ř88í 15K24o58c68u14r28e94k 6545694955298

Ještě by se dal postavit železniční "přejezd" jako je tady. https://mapy.cz/s/1wDkP Byl modernizován a má dnes i závory.

V kolejích, přes které by vedl je maximální rychlost 80 km/h a nižší, v místě tady toho vyšlapaného chodníku. https://mapy.cz/s/1wDlG

0/0
2.4.2017 16:46

J48a27r52o78s44l44a43v 31J61o82s69e13f 5912480790924

Jestli jde o cenu, pak je nejlevnější natáhnout tři lana - v Peru takto prý překonávají hluboká údolí...

0/0
2.4.2017 15:23

J29a89n 75K78a85n30t 9881388688813

Tzv. lavka = totalni nesmysl ! Rozhodnuti nekompetentnich tzv. zastupitelu !!

+2/−2
2.4.2017 14:31

J87a30n 11V65r71a15b93e16c 4432390166274

Pardon to mel byt plus. Minus davam napadu lavka!

0/0
2.4.2017 14:37

R36i73c39h86a80r16d 44M21i65c30h34a34l75o64w93s27k42i 1281379245206

Tak alespoň vime koho nevolit a koho hnát k osobní odpovědnosti!

+1/−2
2.4.2017 13:19

J61a55r23o29s94l20a63v 19R85y15c50h86t11á63ř 2114499989496

SONP Kladno

+1/−1
2.4.2017 12:43

L82u92d57v26í67k 95R75a88k 8175201754724

Na "hovadiny" nedůležité, jako třeba chodník slávy, hokejový profesionální soukromý klub, výlety do JAR apod. to prachy mají, ale podchod, chodníky na to prachy nemaj.Rv

+3/−1
2.4.2017 12:24

L25u11c91i17a73n 27P26a66p84a94z80i11a79n 5244837471735

Podchod by byl vhodnější. Nemělo by být kritériem jen cena. Raději déle šetřit a pak realizovat něco kvalitního než jen tak něco na efekt.

+5/0
2.4.2017 11:00

R11o92b77e42r77t 54V30a61l45e87n26t53a 6156129527424

Už vidím, jak vozíčkáři budou jezdit po lávce v době silných povětrnostních podmínek, kombinovaných případně s deštěm a sněhem.....

+1/0
2.4.2017 9:46

J22a89n 48T94a92r88a82b32a 4426646869229

Ale můžou si řešit deprese, stačí počkat až dole pojede vlak, škrtnout trolej a spadnout v pravou chvíli na koleje. Že bude zasklená? No a to je problém?

0/0
3.4.2017 22:59

J55a45r52o21s38l25a16v 27J97o39n46á56š 4708544372395

Typicky pardubické řešení. Jestli je pravda, že z lávky na každé nástupiště povedou schody a výtah, tak budou hodně vysoké provozní náklady. Další náklady padnou na pravidelnou údržbu (ale jak znám ČSD a SŽDC, tak nejspíš lávka za dvacet roků zchátrá...

Tunel by bylo řešení téměř bez provozních nákladů a nákladů na údržbu a řešení perspektivní pro případ vybudování dalšího nástupiště. Úplně ideální by bylo řešení s malou pokladní budovou na dukelské straně, aby lidé nemuseli chodit k pokladnám, a pak zpátky k nástupišti.

Obávám se, že po lávce moc lidí chodit nebude. Ale mohu se mýlit.

+7/0
2.4.2017 9:29

J98a23r78o92s37l67a66v 34J44o51n79á21š 4198544102235

Ještě jenom dodám:

Jak je možné, že Hradečáci vyhodí 120 mil. za zbytečně "načančaný" kruhový objezd, a nám je líto vydat stejné peníze na definitivní a bezúdržbové řešení průchodnosti nádražního kolejiště? To příliš nechápu. Rv

+7/0
2.4.2017 11:24

Z66d18e16n98e44k 15Š24i89t94i35n44a 2823528910345

Politici jsou bl...ci placení z kapes daňových polatníků.

0/0
2.4.2017 21:48

J48a60n 53H33á29j85e93k 2846866783285

Škoda, že nevidíte i to dobré. Ať už vrchem, či spodem, konečně z Dukly na nádraží za 10 minut. Pěšky. R^

+1/0
2.4.2017 22:00

J76a85r44o94s18l52a39v 33J89o61n48á38š 4938934972875

Vidím to dobré. Ale lávku považuji za provizorium. Podchod se bude prodlužovat k 5. nástupišti, což je cca do třetiny délky k ulici K Vápence. I kdyby ten zbytek měl stát 130 mil., určitě by to celé nešlo za městem. Část by dala SŽDC (min. těch 45 mil., které bude stát lávka), na část by se daly vyjednat evropské dotace. A bylo by to řešení hodné 21. století, řešení s minimálními náklady na údržbu.

0/0
3.4.2017 15:09

J96a12n 33H83á80j52e27k 2416596643315

Víte, rekonstrukce železničního uzlu Pardubice bude spolufinancována z dotací EU, takže nejde udělat stavbu něčeho, co není v majetku SŽDC. A konec podchodu by byl pátým nástupištěm. A pak co. Navíc ten projekt na rekonstrukci nemůže brzdit něco, co by celou stavbu stoplo.

http://pardubice.idnes.cz/do-opravy-pardubickeho-nadrazi-se-budou-investovat-miliardy-p5f-/pardubice-zpravy.aspx?c=A161024_2281480_pardubice-zpravy_msv

Kdyby šlo hlasovat, hlasuji pro podchod. Ale hlavně, že něco bude...

0/0
3.4.2017 20:07

J79a37r71o33s28l30a26v 38J37o55n10á26š 4918524292125

Jak říkám, provizorium. Navíc ohyzdné a kus za nádražím.

0/0
3.4.2017 21:31

M71a98r32t59i38n 31Č96a96p81e63k 6930471337684

To se jako z podchodu budou lidé na nástupiště telportovat? Ty náklady na údržbu schodů a výtahů budou i u podchodu. A i ten podchod musíte udžovat, viz. Nám. Republiky nebo Karlovina.

+1/−1
2.4.2017 11:52

J12a44r52o30s59l95a27v 38J30o17n76á65š 4698424952845

Kromě pátého nástupiště tam už ty schody jsou. A ten současný podchod je tam už šedesát roků a jestli se nepletu, tak žádné mimořádné náklady na údržbu si nevyžádal. Lávka se bude muset celá natírat, včetně nosných sloupů (pokud budou kovové), budou se tam muset mýt okna. Ale jak píšu výš - ono se nejspíš nic z toho dělat nebude, takže si možná dovedete představit, jak to za pár roků bude vypadat.

+1/0
2.4.2017 15:05

J40a40n 60T49a55r42a37b15a 4916586399749

schody tam jsou na úrovni 19. století. Eskalátor ani jeden. Jako v Praze metro Veleslavín...... taky atrakce.

0/0
3.4.2017 23:01

J50a63r35o77s14l68a52v 65J73o70n92á32š 4848434782255

Jestli jste vozíčkář, použijte bezbariérový přístup.

0/0
4.4.2017 23:31

J81a72n 60T63a10r96a33b63a 4856836239699

Patrně vám uniklo, že ten podchod vede z uzavřeného nádraží na peróny. Na Dukle uzavřené nádraží není a že by tam trvale operovalo 5 městopolicajtů aby vypuzovali ve tři ráno bezďouchy ven na mráz, to fakt pochybuji.

0/0
3.4.2017 23:04

J16a46r38o11s65l51a86v 66J80o97n61á11š 4888404202695

Když je můžou vypuzovat z nádraží, proč by nemohli z podchodu? Stačí jedna dvě kamerky a v případě, že by se v podchodu chtěl někdo ubytovat, tak zasáhnout. Naprostá trivialita.

Horší bude je vypuzovat z lávky, protože ta nebude součástí nádraží.

0/0
4.4.2017 14:21

J47a38n 64T21a63r21a33b29a 4966746749529

Aleale, asi tak jako je vypuzují z podchodu pod ulicí Karla IV., pod Hlaváčovou ulicí a jak je vypuzovali z tiskárny. Vaše představy a iluze jsou poněkud silně vzdálené realitě.

0/0
4.4.2017 17:30

J71a91r29o55s82l58a36v 42J91o65n42á55š 4218444822205

Napsal jsem z nádraží, ne z tiskárny.

0/0
4.4.2017 23:16

J86i62ř25í 57K28o11c16u93r23e18k 6135904765438

Nejprve 6 metrů nahoru, potom 5,5 metru dolů na perón. Jestli lávka nebude zkrz, tak šups 3,5 metru do podchodu a teprve potom na nástupiště zas 3,5 metru.

To máme 18,5 metru výšky, skoro jako 6. patro bez výtahu. Jisté procento lidí si řekne -stodukát- a půjde přes koleje. Teď jde o vyvolanou investici - plot. A látání děr v něm.

Tipnu si, že se postaví lávka, aby se konečně ukázalo, že podchod je lepší.

0/0
2.4.2017 16:33

J36a18n 16T41a55r16a80b82a 4376556719329

Tipnu si, že se postaví lávka, aby se konečně ukázalo, že podchod je stejně špatný.

0/0
3.4.2017 23:05

P64e51t76r 49K18o47r10b14e65l 9766557440102

Kde jste na takovou hloupost, že "tunel by bylo řešení téměř bez provozních nákladů a nákladů na údržbu" přišel. To je prostě hovězina.

+1/0
2.4.2017 22:01

J53a76r63o23s33l87a74v 64J22o84n35á76š 4788134672875

Osvětlení a úklid jsou asi jediné provozní náklady tunelu. Na lávce se bude méně svítit, ale úklid bude o dost dražší, protože bude zapotřebí alespoň občas umýt obrovskou plochu oken.

Pokud jde o náklady na údržbu, je rozdíl o hodně větší. Kdyby byl tunel dobře postaven a obložen kachličkami, blížily by se náklady na údržbu nule. Lávku bude nutné přinejmenším jednou za pár roků natírat.

0/0
5.4.2017 16:28







Najdete na iDNES.cz