Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lék na ucpaná sídliště. Chrudim chce zkusit zapuštěná parkoviště

Chrudim chce vyřešit problém s parkováním na sídlištích stavbou polozapuštěných parkovacích stání, jejichž střechy by byly osazeny trávníkem nebo sloužily jako hřiště. Radnice se nyní snaží zjistit, jak nákladná by stavba modulu byla. Politici pak musí rozhodnout, zda a za jakých podmínek by je město stavělo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z68d90e90n15e13k 21Š38i11t29i58n26a 2353428110575

Vezměte si příklad z Hradce Králové - parkoviště AUPARK. Jednoduchá stabilní konstrukce, 6 pater. Nevymýšlejte prosím drahá řešení.

0/0
18.3.2017 21:59

P10a55v50e50l 20Ř41a90p73e55k 7762746679855

Masové individuální vlastnictví automobilu je stejně absurdní jako individuální vlastnictví nákupního vozíku, který byste všude vláčeli s sebou na nákup a v ostatních časech by zevloval na parkovišti.

Společnosti by dlouhodobě přineslo prospěch ukončit jakoukoli podporu individuálního vlastnictví automobilu. Ten dnešní systém je totiž paradoxně socialistický. A socialismus vždy vede k nedostatku na straně jedné a k nadužívání na straně druhé. Socialismus je drahý a nefunguje, ani ten parkovací.

+1/−4
17.3.2017 10:44

P71a67v54e73l 68K73r56á20l 5420339664328

To samé byste mohl říct i o nemovitostech. Proč by měl někdo mít víc než jednu? A ještě ji vlastnit sám? Zbytečně tím zabírá prostor, ne?

+2/0
17.3.2017 11:08

P57a31v84e36l 26Ř45a62p27e27k 7422226739485

Dobrá připomínka. Když si dnes chci postavit barák, pozemek mi vyhradí stát zdarma?

0/0
17.3.2017 11:11

P98a32v36e10l 27K58r36á46l 5700259574898

Některé obce nabízí pozemky za symbolickou cenu, aby přilákaly lidi. Parkoviště nikomu stát nedává zadarmo, platíme daně. Řada parkovišť je navíc placená (hlavně v centru obcí, kde je místa méně).

0/0
17.3.2017 11:17

P71a61v72e37l 10Ř89a22p27e83k 7862826689875

Bavme se o pozemcích v centrech měst, ano? Aby to bylo odpovídající.

0/0
17.3.2017 11:19

J29a59k39u14b 67M54a35t41ě10j30ů 5735332821425

pokud se budeme bavit o verejnym parkovisti, tak tam muze parkovat kdokoliv. Pokud se bavime o tech garazich, tak za ty dotycny musi zaplatit, takze jaka je souvislost s tim pozemkem?

0/0
17.3.2017 17:34

I16r17e95n21a 60K68r77o36u72p11o53v89á 4410323607312

Parkovací místo za 200 000,- Kč? Sem s ním! Bohužel nebydlím v Chrudimi. A docela by mě zajímalo, na kolik nakonec takové stání opravdu zájemce přijde a také jak to bude fungovat.

+2/0
17.3.2017 10:07

L24i45b53o40r 38M39o75u17č65k56a 1138637395602

v Praze je taky k prodeji parkvaci misto za 200 tacu ... u metra

0/0
17.3.2017 13:54

J52a62k75u16b 79M21a75t89ě71j17ů 5295502331655

tak ono tak nejde o to, aby to bylo u metra, ale v rozumny vzdalenosti od bydliste. za 200.000 vas necha parkovat kde kdo na svym pozemku na vesnici a taky to asi nikdo nevyuzije.

0/0
17.3.2017 17:30

I13r24e63n92a 19K49r98o58u87p39o11v76á 4770303147942

Dík, mrknu se po tom.

0/0
20.3.2017 7:50

P21a74v71e43l 49Ř11a37p64e25k 7802196489555

Další tunel na veřejné rozpočty. Nevidím jediný důvod, proč by prostory pro ukládání soukromého majetku mělo platit město. V domě plném důchodců, kteří nevyjdou schody, se na výtah musí složit ze svého. A tady se vyplýtvají prostředky, které jinde pokryjí náklady na výtah, na jedno parkovací místo. To je naprosto nehorázné.

+1/−5
17.3.2017 9:16

J80a33k19u87b 51M50a62t42ě48j69ů 5305212521135

tak v clanku je, ze Chrudim nema penize a ze by si to lidi mohli koupit. 200 000 neni zas tak moc za parkovaci stani a myslim, ze se na sidlisti najde 20-25 lidi, kteri jsou ochotni vymenit 200 000 za klid, ze nemusi hledat misto pred barakem, pul hodiny objizdet parkoviste a jeste jim navic nebude prset na auto.

0/0
17.3.2017 10:04

P87a76v77e43l 97Ř69a67p22e17k 7752616329625

Stát by měl akorát důsledně vymáhat, aby se neparkovalo tam, kde to není povolené. Stát nemá budovat parkovací místa, stejně jako stát nebuduje byty. Vše nechat soukromému sektoru. Pak se samozřejmě bude za parkování platit tržní cena, stejně jako za bydlení. Je to zcela přirozené.

+1/0
17.3.2017 10:08

J23a36k37u92b 67M88a20t41ě57j77ů 5675892771625

vzyd se tam pise, ze by to nechalo zbudovat mesto a ne stat.

0/0
17.3.2017 12:12

M42a78r36t11i22n 37Č57a33p76e48k 6120751507854

Ale to je v podstatě to samé. Pořád je to placené z veřejných peněz.

0/0
17.3.2017 16:30

J23a21k11u22b 89M28a98t28ě21j42ů 5375522631925

Jenze z verejnych penez jsou stavene i jine veci, ktere vyuziva jen cast obyvatel. A udelat to tak, aby se vami odvedeme penize uplatnily tak, jak chcete vy sam, je nerealny a urcite to sam vite.

0/0
17.3.2017 17:28

I28r98e75n18a 90K14r78o38u49p59o19v35á 4650123607532

Patrně máte problém s pochopenm psanéh textu. V článku je jasně uvedeno, že by si ta stání lidé kupovali nebo pronajímali.

+1/0
17.3.2017 10:08

P65a23v69e55l 44Ř66a66p76e87k 7432436599245

Ten problém máte vy, a pořádný. V článku je jasně uvedeno, že stavět chce město. Ani tam není nic o tom, že by se na to peníze už vybraly od budoucích uživatelů.

0/0
17.3.2017 10:11

I68r84e83n92a 40K30r30o13u10p42o93v18á 4410713727392

No jistě. Město postaví a peníze se mu, patrně s nějakým ziskem, vrátí prodejem a pronájmem. Tomu se neříká platit někmu prostory na ukládání soukromého majetku, ale podnikání. A třeba by to parkoviště vydělalo na ten váš výtah.

+1/0
17.3.2017 10:15

P19a72v62e18l 80Ř82a86p50e32k 7102826429185

Stát nemá podnikat, od toho jsou soukromé subjekty, které to udělají efektivněji. Nemáte žádnou jistotu, že si to lidi koupí, levné to vzhledem k technologii nebude. Znovu opakuji, tohle je job pro soukromého investora, nikoli pro město. Město má jen nekompromisně vymáhat pořádek v ulicích a trestat parkování, které je v rozporu s předpisy.

0/0
17.3.2017 10:18

P40a12v70e45l 77K34r90á33l 5500719714408

Kdyby to pro soukromníka bylo zajímavé, už staví, nemyslíte? Pokud na tom město vydělá, pak nevím, jak to dělat efektivněji. A i kdyby se jen pokryly náklady, nevidím problém. Hlavně, když město problém řeší.

+1/0
17.3.2017 10:24

P32a61v23e37l 60Ř36a35p93e14k 7582346699965

Pro soukromníka to bude zajímavé v okamžiku, kdy stát přestane budovat parkovací místa z erárních peněz a kdy stát začne důsledně vymáhat pravidla, zejm. v oblasti parkování mimo vyhrazená místa. Ty role jsou jasné, zbývá jen, aby každý tu svou roli dodržoval. Stejně to funguje v jiných oblastech. Ani jídlo vám nezajišťuje a neplatí stát, přestože jíst se musí. Není důvod, proč by něco takového měl stát činit v oblasti parkování - ukládání soukromého majetku.

0/0
17.3.2017 10:29

P15a86v12e95l 52K17r29á47l 5690909114918

A v čem je pro mě přesně lepší, když mi službu nabídne soukromník snažící se o zisk, než stát, kterému stačí pokrýt náklady (za předpokladu, že náklady jsou přiměřené). Některé problémy je třeba řešit hned. Ne až se to soukromníkovi dostatečně vyplatí.

0/0
17.3.2017 11:06

P46a94v93e47l 47Ř84a32p89e46k 7492596349375

Já já já. Žijete ve společnosti, milý pane, a je třeba najít konsenzus napříč celou společností, nikoli jen řešit, co je dobré pro vás. Nejefektivnějším nástrojem, jaký byl vynalezen, je trh, podnikání a zisk. Tento fakt v jiných oblastech běžně přijímáte, nevím, v čem je příčina, že u automobilismu s tím najednou máte problém.

0/0
17.3.2017 11:13

P94a48v56e17l 24K35r53á46l 5750799294148

Já já já tu křičíte jen vy, my ostatní jsem se vesměs shodli. Tolik i ke konsensu. To, co navrhujete vy, je dobré jen pro úzkou skupinu. Když je trh tak skvělým vynálezem, proč je třeba ho občas chránit před sebou samým? Proč absolutní trh funguje jen v ideálním světě, za ideálních podmínek? Předpokládám tedy, že chcete, aby stát opustil i své další funkce, aby už neposkytoval policii, hasiče atd., protože to přece vyřeší podnikatel a trh, ne?

+1/0
17.3.2017 11:21

P31a53v29e63l 20Ř84a91p31e35k 7682886399985

Jsem pro minimalistické pojetí státu. Tedy stát má zajistit právo a vnější a vnitřní bezpečnost. Dnes stát zajišťuje všechno možné, typicky různé výhody pro různé skupiny, ale rezignuje na své primární poslání, které jsem vyjmenoval výše. A to je špatně.

0/0
17.3.2017 11:29

P66e20t48r 47N17i67v46n51i71c25k22ý 3802904625757

Složitý problém nikdy nevyžeší jedno (jednoduché) řešení. Co má být cílem? Umožnit parkování všem na sídlišti? Nebo regulovat počet aut, aby bylo dost místa na parkování?

Rozhodně si nemyslím, že existuje právo obsazovat veřejný prostor soukromým autem. Takže bych viděl dlouhodobou cestu budování placených parkovišť a parkovacích míst, zlepšováním veřejné dopravy a regulací počtu aut daní/poplatkem. Kdo si chce koupit auto, bude muset doložit, že má v místě bydliště kde parkovat (buď soukromý pozemek, nebo zaplacené parkovací místo). Samozřejmě cena se bude lišit. Žím více aut a méně míst, tím dražší poplatek. Kde je dost nevyužitého místa, může to být za pakatel nebo i zdarma.

Prostě není možné nechat narůstat počet a aut a nemít místo, kde budou parkovat, to je nesmysl - prostě se tam nevlezou.

+2/−4
17.3.2017 8:58

R75a47d10i29m 24S27v43o63b77o70d81a 9393739426152

na jedné straně se všechny vlády snaží maximálně podporovat automobilky a výrobu nových aut. celé hospoodářstvý stojí na výrobě aut. a na druhé straně je snaha automobilismus co nejvíc omezit.

je potřeba si uvědomit, že počet lidí v městech pořád narůstá kdežto na venkově klesá. hustota zalidnění třeba v Praze je kolem 2500obyvatel / km2.

když máte panelák s 60ti byty postavený na ploše 20x20 m a na každý byt počítáte pouze jedno auto tak potřebujete k tomu baráku 2,5-3x takovou plochu na parkování aut. ja bych si klidně koupil to své parkovací místo nebo klidně i garáž jenže neexistují a ani existovat nebudou.

bohužel i vedení měst k tomuto problému přistupuje razantně jen do momentu, že jim ekospol nebo jiný nacpe peníze do kapes. škoda mluvit

+1/0
17.3.2017 9:13

P68a78v66e76l 24Ř67a42p97e38k 7712606669785

Celý automobilismus je zastaralý a myšlenka individuálního vlastnictví automobilu každým člověkem je naprosto scestná. Automobilismus je třeba tlačit k tomu, aby auta byla sdílená. Argumentovat pracovními místy je přece absurdní, vždyť auta původně měla práci ušetřit, nikoli přidávat. Automobilismus v dnešní podobě je ekonomická Potěmkinova vesnice.

0/−4
17.3.2017 9:19

R81a13d51i39m 93S39v55o59b30o87d20a 9843499766832

je otazkou, jestli je sdílení masově možné. v dnešní době je pro soukromou osobu nejlevnější auto vlastnit. ano uznávám, že při nájezdu 20tkm/rok auto cca 95% času stojí zaparkované ale poskytuje takovou míru flexibility, že si nedovedu představit způsob půjčování, který by se tomu coby jen vzdáleně přiblížil. a hlavně za jakou cenu.

+3/0
17.3.2017 9:52

P68a46v84e17l 76Ř38a20p52e11k 7332846609175

Není potřeba si nic představovat, pouze je potřeba odbourat socialistickou podstatu masového automobilismu a nechat to trhu. Pokud budou lidi platit tržní cenu za parkování, což v exponovaných lokalitách zřejmě budou až stovky tisíc ročně nebo miliony jednorázově, ještě rádi budou svoji popelnici, za kterou s bídou zaplatili 30 tisíc, sdílet s jinými. To je prostě holý fakt. Celý systém by se časem přizpůsobil. Dnes chybí jakákoli motivace, pokud se svou plechovkou můžete překážet, jak se vám zamane, často v rozporu s předpisy, které nikdo nevymáhá, protože automobilismus je, nevím proč, nějaká modla nebo co.

0/0
17.3.2017 10:15

R15a12d90i51m 65S75v83o95b66o40d98a 9793139586192

nechápete, že na automobilismu je postavené současné hospodařství? vemte si, že jen v čr je dnes přímo navázaných nekolik set tisíc pracovních míst.

me by se taky víc líbilo, kdyby kolem našeho baráku neporkovali desítky aut ale celá infrastruktura je přizpůsobena autam. kdyby se ale podařilo nastoupit na nějaký efektivní model sdílení, kolik by těch aut bylo?80% současného stavu? a to jsem ještě moc optimista.

0/0
17.3.2017 16:01

J58a77k66u39b 28M65a23t68ě35j74ů 5585122521925

jojo, komunitni vlastnictvi... co mi to jen pripomina. Jo uz vim, to jsme tu nekolik desitek let meli a nefunguje to. Dokonce to nefunguje ani jinde na svete. Takze jestli chcete, tak se domluvte se svymi sousedy na spolecnem vlastnictvi vozu (jsem opravdu zvedav, kolik lidi by do toho s vama slo). Vite, ja chapu, ze jste zeleny cyklista a fanaticky podporovatel vseho zeleneho, jenze vas problem je v tom, ze vubec nechapete bezne lidi. Ja vlastne vubec nerozumim tomu, proc se neodstehujete nekam do lesa a nenechate ostanltni normalne zit. Jsem presvedcenej, ze byste pak byl mnohem spokojenejsi.

+2/0
17.3.2017 10:11

P97a38v70e53l 94Ř51a25p85e28k 7432826109105

Vy chápete? Nechápete nic, protože já žádný cyklofanatik nejsem. Na kole teď skoro nejezdím. Mluvíte o socialismu, přitom vám nedochází, že socialismus je mj. právě to státní budování parkovacích míst. Také to vyvlastňování ve prospěch automobilismu, ty investiční pobídky a další podpora automobilek. To je socialismus. Já neříkám nic jiného než aby situaci, která je dnes naprosto neuspokojivá, vyřešil trh. Vy se radši budete až do roztrhání bít za něco, o čem sám víte, že to pořádně nefunguje. To je nějaká forma masochismu nebo co?

0/0
17.3.2017 10:26

P72a79v54e18l 96K35r60á42l 5520549274318

A co budování silnic státem? Neměli bychom si financovat silnice sami, místo státu, aby to bylo dost nesocialistické?

+1/0
17.3.2017 11:09

P88a49v88e31l 26Ř89a27p81e52k 7722416699195

Zcela upřímně si myslím, že měli. Ale nechtěl jsem vás tím zatěžovat, když jsme se zatím nedostali ani k soukromému parkování.

0/0
17.3.2017 11:15

I58r63e67n42a 91K47r95o44u64p23o95v54á 4300503147272

Sdílená auta? Už to vidím v barvách. Neustálé konflikty, auto bude buď stát jako lemra nebo ho budu spoluuživatelé potřebovat ausgerechnet ve stejnou dobu, v případě nutné opravy neb servisního zásahu hádka, kdo jezdí jako vepř domácí (čehož následkem je ona nutná oprava), řešení kdo zase v autě kouřil, kdo tam nechal ten chlívek po dětech nebo převáženém psovi ....

0/0
17.3.2017 10:13

P42a65v85e25l 35Ř73a62p75e95k 7962266929825

Ta auta by nejspíš spravovaly specializované firmy, nikdo z uživatelů by nebyl vlastníkem. Takový model by opravdu nefungoval.

0/0
17.3.2017 10:16

P27a29v17e22l 47K87r75á96l 5740199624788

To už ale existuje, ne? Říká se tomu půjčovna aut.

0/0
17.3.2017 10:29

P34a53v83e74l 35Ř70a68p75e76k 7352406759825

Existuje, ale v konkurenci státem budovaných parkovacích míst to samozřejmě nemůže dosáhnout rozmachu. To je jako byste pronajímal byty, zatímco stát by hned vedle z erárních prostředků stavěl byty zdarma. Je to fér? Co myslíte...

0/0
17.3.2017 10:32

R92a32d89i15m 66S94v50o78b51o81d94a 9753479186122

ne ne. špatné přirovnání. dnes máte taky výhodnější byt koupit, než si ho "půjčovat".

0/0
17.3.2017 16:05

I26r50e45n89a 76K62r55o48u18p90o31v70á 4550333167502

To u existuje, víte? Říká se tomu půjčovny aut. Stojí to cca 600,- Kč na den. To by se mi odvezení dítěte k lékaři, vyzvednutí člena rodiny z letiště, nebo cesta na chatu tedy vyplatila, nemluvě o časových ztrátách způsobených nutností auto někde vyzvednout a zase vrátit.

0/0
17.3.2017 10:32

P93a75v46e64l 93Ř52a16p69e52k 7662386559115

Časová ztráta? Milá paní, musím se smát, když tohle čtu. A sedět za volantem, starat se o servis, vydělávat na auto a jeho provoz, to není časová ztráta? Druhá věc je, že vaše "časová úspora" je na úkor někoho jiného, pokud v celé věci figurují veřejné peníze. V takovém případě bohužel není možná ekonomická kalkulace.

+1/0
17.3.2017 10:36

I12r79e58n33a 60K73r59o83u94p84o16v40á 4750513957742

Na stavbu komunikací a veřejných ploch kde parkuji, přispívám ze svých daní jako každý. A těm, kdo auto nemají a nezabírají část komunikací jejich parkováním, zase ze svých daní přispívám na veřejnou vybavenost, kterou nevyužiji já.

+1/0
17.3.2017 10:45

P73a78v32e28l 74Ř53a80p70e71k 7472326969385

"Argumentace" placením daní je u zastánců automobilismu oblíbená, má ovšem jednu zásadní vadu na kráse. Když si místo auta a plné nádrže za své peníze koupím něco jiného, ať je to barák nebo basy piva, hned několik daní z toho zaplatím také. Rozdíl je jen v tom, že za tyto daně si pro sebe nenárokuji veřejný prostor. Z toho logicky plyne, že ti, kteří masivně využívají automobil nebo ho parkují na veřejném pozemku, tak činí na úkor ostatních.

0/0
17.3.2017 11:03

P30a34v94e27l 91K16r88á50l 5220329714428

Nesmysl. Čas na servis a zisk prostředků na pořízení auta si mohu nějak rozvrhnout v dlouhodobém horizontu, jak se mi to hodí. Situace, kdy auto potřebuju, ale často nastávají náhle a v tu chvíli prostě nemám čas si ho jít nejdřív někam půjčit. Důvod, proč se půjčovny nerozmohly, je nedostatek flexibility oproti vlastnímu autu. To je ta přidaná hodnota, kvůli které dělám to ostatní.

+1/0
17.3.2017 11:13

P89a20v80e60l 57Ř62a76p64e73k 7762916589325

Spíše v tom vidím neschopnost plánovat a uspořádat si život, kterou si pak kompenzujete automobilem, na úkor okolí. Situací, kdy auto náhle (do 10 minut) potřebujete, je za celý život kolik? Pět? Pokud jich je víc, pak je chyba ve vás.

0/0
17.3.2017 11:17

P82a36v35e77l 61K88r35á37l 5850659634818

Já zase vidím u vás zřejmě neschopnost si vlastní vůz pořídit a neochotu přijmout fakt, že někdo se dokáže dostat do situace, kdy je nezávislý na dalších vlivech, takže si nemusí život linkovat jako jízdní řád. Jestliže vás deptá, že si někdo může pořídit auto a dokonce s ním i zaparkuje, pak opravdu není chyba u mě.

0/0
17.3.2017 11:25

P44a58v58e88l 85Ř33a66p10e55k 7422626709885

Já auto mám a parkuji ho na svém podzemním parkovacím stání, které vybudoval soukromý investor. Za to, že nepřekážím v ulicích a neparazituji na erárním pozemku, jsem ještě trestán placením daně z nemovitosti 400 Kč ročně, což je víc než za chatu s velkým pozemkem.

Autem najedu asi 1500 km za rok. Na víc nemám čas a jsem na to příliš pohodlný. Preferoval bych dopravní prostředek, který bych nemusel vlastnit ani řídit, a který by zbytečně nezevloval, když jej nepotřebuji. Bohužel státem regulovaný systém dopravy mi tento prostředek nenabízí, přitom si nemyslím, že by moje nároky byly v 21. století neadekvátní. Navíc veřejnou dopravu mi stát postupně ruší.

0/0
17.3.2017 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.