Diskuse k článku

Trať zničí krajinu, stěžuje si obec a novou železnici do Chrudimi odmítá

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce vybudovat novou trať z Pardubic do Chrudimi, která povede přes Nemošice a Ostřešany. Obec Ostřešany však železnici odmítá. Není vyloučeno, že plán na její stavbu kvůli tomu ztroskotá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L12e32o10p84o60l50d 93H98o30r35á29k 4572578329852

Existovat za císařpána demokracie, jezdíme dodnes povozem po polních cestách.

0/0
7.3.2017 11:05

M87a93r24t55i20n 31H75o46c46h70m45a49n 7483467794123

Aj v našem kraji nechtěli tuto novinku před 160-170 lety ;-D. A čas ukázal, že neměli pravdu. Dneska přes nás jezdí cca 250-300 vlaků denně prakticky středem obce, relativně vysokou rychlostí a světe div se, žádné velké protesty, lidi si bez problémů zvykli, poněvadž pozitiva převažují. Ten kraj vcelku slušně znám a ta přeložka je v podstatě jedno z mála komplexních řešení. Myslím, že obecný zájem převažuje, což ovšem neznamená, že by neměli být brány v potaz připomínky a starosti místních, ovšem racionální a zdůvodněné, nikoliv extrémistické. Většina problémů má nějaké technické řešení. Jo a krávy dojily až do roku cca 1990, pak byl zrušen kravín...

+3/−1
6.3.2017 21:40

J77a75r27o12s82l71a26v 44J97o36n45á10š 4948634702725

Říká se, že původně měla hlavní trať z Prahy na Moravu vést přes Chrudim, ale tamní radnice to odmítla, protože by chrudimští formani přišli o kšefty. Tak se trať posunula k Pardubicím a Chrudim (tehdy krajské město) tím pádem v důležitosti klesla o několik pater níž. Ono i dnes je důležité dohlédnout alespoň kousek dál za špičku vlastního nosu.

0/0
7.3.2017 17:48

P30a61v80e73l 20M85a64t96o35u85š62e24k 5250117558624

Někdy mám dojem, že jsem se ocitl v polovině 19. století, kdy se lidé obávali, že jim železnice bude rušit dobytek na pastvě, a požadovali tratě co nejvíce vzdálit od obydlí. Toto dědictví si naše železniční tratě bohužel nesou dodnes, což je hlavním důvodem, proč leckde nedokáží konkurovat silniční dopravě. Očekával bych, že současný český člověk je už o pár vývojových kroků dál. Ale jak vidno, není! Škoda, že podobný odpor jako k železnicím nemají obyvatelé ČR k velkoskladům braku budovaným bez napojení na železniční síť na okrajích obcí a měst nebo k silničním stavbám! Při takto naladěné společnosti bude naše železnice ještě za dalších 100 let stále na úrovni přelomu 19. a 20. století a akorát se tady budou lidé divit, jak je možné, že v ostatních zemích trvá 40 km dlouhá cesta do zaměstnání nebo do školy 15 minut, zatímco ve "vyspělém" Česku zabere víc jak hodinu!

+5/−2
6.3.2017 12:40

E50v33a 50R80o40č30e13ň26o76v79á 7578833851755

V Ostřešanech bydlím 5 let. Lokalitu jsme s manželem zvolili pro její klid, pohodovou dostupnost do Pardubic ( do kanceláře se dostaneme autem do 10 minut). MHD nevyužívám. Nicméně námitky lidí, bydlící v blízkosti budoucí tratě,naprosto chápu. V Ostřešanech je vysoká hladina podzemní vody, takže vybudování valu by byla nezbytnost. Tito lidé přijdou o úžasný výhled do krajiny, přijdou o klid a o tu báječnou atmosféru této vesnice. Proto si také tady koupili pozemky a postavili domky. Trať mezi Pardubicemi a Chrudimí je velmi frekventovaná, hluk z vlaku je slyšet hodně daleko. O prachu ani nemluvě. Navíc, MHD využívá hodně studentů a lidí dojíždějící do Pardubic do práce. A zrušení MHD by byl obrovský problém. Ostřešany jsou hodně roztáhlá obec, myslím, že je zde umístěno asi 5 zastávek autobusu. A lidé ze vzdálenějších míst od tratě by byli v podstatě odříznutí. Chápu i určité názory dole v diskuzi, ale sama jsem svědkem toho, co výstavba obchvatu způsobila s přilehlými obcemi, např. Vestec u Chrudimi. zde bydlící lidé přišli o klid, nad hlavou jim duní auta. Proto si myslím, že by se mělo k potřebám lidí přistupovat citlivě. A pokusit se opravit stávající stav.

+3/−2
6.3.2017 12:17

P50a81v98e71l 29M85a64t15o91u91š20e29k 5750957188124

Silnice produkují více prachu a hluku než železnice. Akorát že vy jste automobilistka a negativní dopady automobilismu na lidstvo, samozřejmě vás nevyjímaje, zjevně odmítáte připustit!

+4/−2
6.3.2017 12:43

J28a95r79o81s58l71a23v 88J41o98n57á64š 4968394372805

A proč by se mělo rušit MHD? V Černé za Bory, Pardubičkách, Svítkově jsou také železniční zastávky, v Rosicích dokonce nádraží, a MHD tam jezdí.

O výhled do krajiny lidé, možná až na výjimky, také nepřijdou a báječnou atmosféru vesnice těch několik projíždějících vlaků denně také neovlivní. Ta spodní voda je asi větší problém, ale při vhodné kombinaci náspu a zářezu je nebezpečí ztráty možné omezit na minimum.

Mimochodem, vy píšete o ztrátě vody a vyhlídky, což obojí současně není možné. Buď trať povede v zářezu a přijdete o vodu, nebo povede po náspu a omezíse některým domům vyhlídka. Řekl bych, že kombinací obojího - např. třímetrový zářez a třímetrový násep - lze ztrátě obojího zamezit.

+3/0
6.3.2017 14:03

I20v59o 45R80o24č52e81ň 9683979457400

Jste trošku mimo, Černá, Pardubičky a Svítkov jsou součástí Pardubic. Ostřešany jsou samostatná obec. Mám za to , že jde hlavně o Foxkon.

0/0
7.3.2017 7:54

I57v70o 20R54o16č17e73ň 9603609137130

Oprava : Foxconn (trochu jsem se rozvášnil :-) )

0/0
7.3.2017 7:56

J27a77r68o19s39l29a38v 98J18o61n63á39š 4198254602375

MHD jezdí do okolních mimopardubických obcí na základě vzájemné dohody. Tuněchody a Úhřetice také mají železniční zastávku a MHD tam jezdí. Záleží jenom na úvaze obce, jestli MHD potřebují a jestli si na její provoz připlatí.

0/0
7.3.2017 9:47

P86a74t24r20i83k 23Š41t64r28i31n54c50l 1575320784763

Novou trať napojte u sběrného dvora Dražkovice a vykašletese na Ostřešany i jejich ochranu okolní krajiny (ehm polí). Zde může být iodbočka na letiště, spojení s železnicí se do budoucna pro jeho rozvoj budehodit, po zbytku stávající trati u závodiště může jezdit expres letiště-HK.

+2/0
6.3.2017 11:26

J77a16r42o66s21l14a22v 62J40o97n36á77š 4938404112385

Myslím, že tak bylo napojení původně plánováno. Bylo by to nejlogičtější a nejlevnější řešení. Někomu to asi přišlo moc jednoduché, tak vymyslel "řešení" přes mikulovický kopec.

+1/0
6.3.2017 14:07

M55a79r86t85i46n 91Č28a13p46e13k 6900181737864

Letiště bude napojeno po současné vlečce, ta zůstane. A Dražkovice, tedy přesněji Medlešice, padly díky výstavbě rodinných domků. Navíc při napojeí letiště přes Dražkovice vám tam pořád vadí přistávací dráha. Takže Ostřešany jsou ideální varianta, jelikož vede přes pole.

0/−2
6.3.2017 17:15

J51a84r82o86s60l12a82v 93J25o81n62á61š 4798854852625

Tu trať by šlo trasovat tak, že by osu letiště překračovala už u Nemošic, tj. 2,5 km od letiště. Dále by byla vedena cca 200 m jižně od osy přistávací dráhy a napojovala by se u severního konce překladiště odpadu (separačního dvora) u Dražkovic, tj. cca 350 m jižně od osy přistávací dráhy a 500 metrů JV od jejího východního konce. Nevím, jestli by to odpovídalo normám pro ochranná pásma letišť, ale bylo by to rozhodně mockrát lacinější a šetrnější vůči krajině než zamýšlená trasa.

+2/0
6.3.2017 19:59

I70v86o 29R25o94č76e45ň 9923399857860

Já bych zavedl do Chrudimi letecké spojení. Mají tam také letiště, tak je potřeba jej využít !!!!!!!!!R^

0/0
7.3.2017 8:00

J38a29r18o23s13l87a52v 55J51o93n17á79š 4978554612635

S mezipřistáním v Ostřešanech - ideální varianta! ;-D

+1/0
7.3.2017 9:50

M14i33c84h21a42l 26S82t41e13b87l57o 5919731484897

Je to skvělý plán, ale zase to bude roky prodlužovat pár pomatených stěžovatelů...Rv

Je to skvělá varianta a řeší vícero problémů...to, že se v Ostřešanech bojí vlaků je směšné...to tam někdo rozpoutává vášně;-O;-€Rv

+6/−2
6.3.2017 9:05

I56v73o 24R53o73č16e67ň 9583729367390

Ale vždyť železnice do CR je, tak o co jde ??Na pražce pro novou trať peníze jsou, ale na opravu stávající silnice v Ostřešanech, která je v hrozném stavu ne ?? ;-O;-O

+1/0
7.3.2017 8:06

M44a68r63t17i30n 69H43a23v41e69l54k73a 8544212454

Dobrý den.

Vidím, že se diskuse posouvá od faktů do osobní roviny.

Takže ztrácí smysl, pokud jsou i čísla hodnocena záporně.

Takže končím (s diskusí) - dále nehodlám reagovat

0/−1
6.3.2017 8:57
Foto

M75i20l24o39s60l80a12v 14Z59í15t83k11a 8860564457730

Proti nové silnici by neprotestoval nikdo....... dokud jim ty busy nezačnou tvrdnout na příjezdech v ucpaných ulicích tak názor nezmění

0/−1
5.3.2017 22:45

R84a12d81i24m 77Š95o66l87c 1585605175304

Kdyby se udělal oblouk při rozšíření silnice na Chrudim, tak byl klid. Sice by úvrať byla, ale v Pardubicích a při elektrizaci by to nebyl žádný problém. Stejně jako např. udělat oblouk kolem Svaté trojice (někde jsem to viděl namalovaný). Řeknu vám, že to dopadne úplně stejně jako rychlodráha na Kladno. Jen se bude desítky let žvanit.

+2/−1
5.3.2017 21:57

P12e98t69r 41N37i40v57n43i43c75k58ý 3412644135117

Základní problém je ta úvrať. Dělat rekonstrukci a nechat úvrať je na hlavu postavené.

+5/0
6.3.2017 7:54

R46a68d55i65m 94Š94o42l88c 1515395315974

No již v této době tam jezdí snad všechny vlaky, které mají stanoviště strojvedoucího na obou stranách. Současný problém není ani zas tak úvrať jako prostě pojezd do Rosic a pak vlastně zase zpět.

+1/−3
6.3.2017 8:49

J23a56n 51H11l29a93v82a 1571162233694

Absolutní nesmysl!!!! Opravit stávající trať. Nové koleje jsou jen lobingem soudruha Duška!!! On a jeho kámoši si namastí kapsu a my tu zhovadilost zaplatíme a dopravě to nic nepřinese!! Hanba!!!

+2/−10
5.3.2017 20:32

J58a26r86o40s76l18a53v 50J59o73n94á30š 4298124942215

O medlešické spojce se uvažovalo už v době, kdy Dušek ještě tahal kačera po kuchyni.

0/0
6.3.2017 10:18

M35a68r20t27i12n 16H41a43v85e91l73k38a 8464802554

11.02.2015, iDnes

PodleSprávy železniční a dopravní cesty (SŽDC) by spojka vyšla neúměrně draho.Krajský radní Jaromír Dušek ale odmítá, že by se nová trať ekonomickynevyplatila. Pardubický kraj podle něj nepolevil v tlaku na její výstavbu.

„Nastavení výpočtu ekonomické efektivity je proPardubický kraj nepřijatelné. Doufám, že dojde k přehodnocení celé metodikyvýpočtu ekonomického hodnocení, protože se stávajícím výpočtem se kromě koridorových úseků nic novéhov železniční síti České republiky nepostaví,“

------------------------------------------------------------------------------------------

Takže to nevyšlo, tak zvolili "neuchopitelný parametr", který nastavili tak, aby to vyšlo ...

+1/−1
5.3.2017 20:02

M94a32r98t96i48n 18H63a64v79e97l88k71a 8334282364

08.06.2106 – iDnes

Starosta Chrudimi Petr Řezníčekupozorňuje, že prostor pod železnicí představuje ekologickou zátěž a vyčištěníby se prodražilo (pozn: Myšlena ekologická zátěž, co zůstane po zrušenéstávající trati)

0/0
5.3.2017 19:58

M31a98r34t81i57n 87H94a95v66e51l83k52a 8544842434

Dobrý den. Jmenuji se Martin Havelka a jsem jeden z těch, co tomuto nápadu odporují. Tento odpor není proti vedení trati jako takové, ale především proti provedení. Co k tomu mohu napsat:

1) Tato stavba na zelené louce je nerentabilní. To SŽDC opakovaně sdělovala, než zatlačil pan Dušek a politicky se změnil způsob výpočtu. Takže dnešní tvrzení o rentabilitě je politický a zájmový, nikoliv ekonomický kalkul.

Nepodařilo se mi zatím získat některé "utajované informace", takže neznám detaily výpočtu, ale pochybuji, že v něm je zahrnuta dekontaminace terénu po původní trati, která by byla zrušena.

2) Zrušení úvraťové jízdy má opravdu řešení v oblasti nádraží. Pokud vím, tak se o tom dokonce uvažovalo a existují 2 varianty řešení a i na nové trase má být úsek z "prudkou zatáčkou"

3) Znehodnocení krajiny - jen v oblasti mezi Nemošicemi a Ostřešanami (cca 2,3 km) se uvažuje o postupně se zvedajícím valu, který má být vysoký mezi 6-ti až 11-ti metry. Jen tento val zabere (je to pouze kousek plánovaného úseku) zabere cca 10,5 ha zemědělské půdy a jeho objem bude na 489 tis. m3 zhutněného materiálu. Když budeme uvažovat, že v nezhutněném stavu to je cca o 20% více, tak se bavíme o cca 55 tisíci tatrovek materiálu

4) Proběhnuvší EIA (verze pro veřejnost) konstatovala, že není třeba dělat žádná protihluková opatření. Při detailnějším studiu jsme ale zjistili, že je kalkulovaná na zářez a projektant počítá s náspem. Nevím, zda jde o "šlendrián", či záměr, aby to bez povšimnutí prošlo.

5) Při změnách územních plánů jsme narazili na dost "sebevědomé" úředníky, kteří na rovinu sdělovali, že ruší některé rozvojové lokality obce, protože by tam museli dělat protihlukové stěny.

Bylo by toho mnohem více, ale je to mimo rozsah "čtivosti" v diskusi. Vše je ale dohledatelné ve volně dostupných dokumentech.

Takže závěrem - opravdu si myslím, že rekonstrukce trati je třeba.

Jsem přesvědčen, že odstranění "úvraťové jízdy" má řešení v oblasti Nádraží a toto je pouze v zájmu zisků stavařů

+2/−3
5.3.2017 18:52

J25i13ř77í 27P10r96ů30š14a 7565132715149

Prosím o rozvedení bodu 2 kudy a jak má být řešeno ono bezúvraťové řešení v oblasti nádraží. Vlak opravdu není tramvaj a oblouk o rychlosti 10km/ hod dnes neprojde ani na vlečce natož na celostátní dráze.

+4/−1
5.3.2017 19:23

M39a29r23t43i18n 25H58a69v74e14l63k33a 8674982364

12. 6. 2015, Pardubický Deník:

První počítá s tím, že by vlaky doChrudimi stále jezdily přes Rosice nad Labem, ale byl by tam pro ně zbudovánzvláštní perón, který by umožnil rychlý průjezd.

Druhá alternativa počítá s tím, že byosobní

vlaky vyrazily po třetí koleji ve směru na Prahu a někde u Svítkovaby se stočily na Chrudim. Došlo by tam k zahloubení dopravy a vlaky by napovrch opět vyjely někam kolem pardubického letiště.

„Nejreálnější mi ale připadá třetíalternativa. Ta počítá s tím, že by vlaky na Chrudim odjížděly zesoučasného čtvrtého, případně nového pátého nástupiště. Hned po odjezduz nádraží by se stočily směrem ke stávající zastávce Závodiště,"

16.12.5015, SilniceŽeleznice:

Klíčovoučástí studie proveditelnosti je finanční a ekonomická analýza.

V případěPardubic byly hodnoceny varianty 1 až 6, varianta 7 nikoliv. Sama o osoběje docela zajímavá, ovšem kvůli složitému podjezdu pod silnicí I/37, ukteré se připravuje rozšíření na čtyři jízdní pruhy a zjevnému střetu s developerskými záměry fy Enteria v prostoru bývalé DOM ji lze považovat za praktickynerealizovatelnou.

--------------------------------------------------------------------------------

Je toho více, existují i schémata. Toto je jen rychle vloženo - omlouvám se za formátování

+2/−2
5.3.2017 19:53

M41a54r63t64i18n 79Č46a81p84e92k 6160281397114

Všechno to jsou hezké blbosti, jelikož nic neřeší, respektive řešení by bylo ještě dražší než Ostřešanská přeložka.

variata 1) - jelikož by strojvedoucí musel i nadále přejít z jednoho stanoviště na druhé k žádnému zrychlení by nedošlo, jelikož to je to co vlaky od Chrudimi zdržuje + čekání na křižování s vlaky na HK

variata 2) - rozebraná níže

variata 3) -odpověď proč je to nereálné jste si sám napsal, na křížení s I/37 tam není místo

+6/0
5.3.2017 20:34

M93a76r78t85i82n 65H75a53v17e75l37k94a 8244682214

Nevím, zda jste odborník na tratě. Já ne.

Ale protože se tomu věnuji již několik let a vedle sebe na stole mám "hard-copy" aktuální verze návrhu ve velkém měřítku, Váš názor nesdílím.

Tato stavba je výsledkem lobbingu.

Nevím, co se dá dodat k postupu výpočtu - viz výše.

0/−3
5.3.2017 20:49

P48e54t58r 11N70i87v58n92i48c62k34ý 3922474375507

"Tato stavba je výsledkem lobbingu."

Vždyť ty děláš to samé, jen s opačným požadavkem. ;-D

+3/0
6.3.2017 7:47

M12a96r29t67i80n 36Č84a47p84e42k 6590871467864

A ještě k té variantám 2 a 3. Jak je chcete postavit a přitom nezpůsobit Pardubicím dopravní kolaps? To je také důležitý zadávací parametr. Obě varianty znamenají kompletní uzavírku I/37 na dlouhou dobu, než se vybuduje nové přemostění. Navíc napojení do stanice také jednoduché nebude.

Proto se paramo dělá jak se dělá - s kruhákem, i když někteří by tam rádi viděli mimoúrovňovou křižovatku. Je to z toho důvodu, že prováděná varinta má nejkratší dobu úplných uzavírek. Pardubicím stačily dva měsíce uzavírky JENOM rampy a kolabovaly.

0/0
6.3.2017 17:26

Z37b23y64š77e69k 46Š48v56e27c 8684233444835

Pane Havelka vidím, že jste "velký odborník".

1/ Do kalkulace je nutno započítat letiště s civilnm a vojenským provozem.

2/ Napsat úsek železniční tratě s "prudkou zatáčkou" může jen osoba, která naposledy si hrála s natahovacím dětským vláčkem. Vlaky nezatáčí. Zatáčí např. silniční vozidla. Vlaky jezdí do oblouku!

+3/0
6.3.2017 0:09

J40a32n 58T72a38r25a66b73a 4396756559869

Zničit krajinu? U Ostřešan? Fakt?

Ale jinak, 6m násep je stejná zhovadilost jako D11 v zářezu jak Suezský průplav u Dobřenic, tam to bilo do očí identicky.

0/0
5.3.2017 17:37

Z84b62y16š73e67k 20Š98v21e15c 8204493684255

Obec Ostřešany železnici nepotřebuje, má komfortní spojení s krajským městem díky mnoha spojům MHD, o které by pak podle starosty mohla přijít.

Zdroj: http://pardubice.idnes.cz/ostresany-odmitaji-stavba-nova-trat-chrudim-szdc-zeleznice-pq3-/pardubice-zpravy.aspx?c=A170303_154327_pardubice-zpravy_jah

Ostřešany:

My máme dopravní spojení prvotřídní. Ostatní mohou chodit pěšky.

+10/−1
5.3.2017 17:06

M76a90r12t54i79n 60H54a46v52e54l24k35a 8684302724

Ale toto řečeno není. Trať existuje a je třeba ji rekonstruovat a vyřešit úvraťovou jízdu. A jak se uvádí pořád dokola - sice vzniknou 4 nové stanice. Ale také 3 zaniknou. To se zamlčuje.

A tamti lidé mají chodit pěšky?

+1/−2
5.3.2017 18:55

T79o23m96á46š 19L89u84d82v41í82k 5580578233326

Vy nepište nic o zamlčování, když se dopouštíte téhož. Jen demagog může napsat "A tamti lidé mají chodit pěšky?"

Normálně přiznejte, že Medlešice, Staré Jesenčany i Pce Závodiště mají kvalitní autobusové spojení.

+4/0
5.3.2017 22:34

Z29b82y89š57e61k 34Š64v28e59c 8254113504415

Zaniknou nejvýše dvě zastávky. Medlešice budou mít zastávku na opačné straně obce.

Vzniknou pravděpodobně 3 až 4 nové zastávky: Ostřešany, Nemošice, PCE centrum. Navíc bude na této trati využívána i stávající zastávka Pardubičky (tj. PCE Nemocnice, průmyslové areály býv. TESLA, návaznost na býv. TMS, FOXCONN = Zámeček a prům. areál Č. za Bory).

Zanikne zastávka Staré Jesenčany s velmi malým až nulovým počtem cestujících na spoj (osobně ověřeno). Náhrada MHD DpMP, které náhradou může být snížen počet spojů, které nebudou zajíždět do Ostřešan - náhrada vlak.

Zanikne zastávka Závodiště, které je v oblasti stávající MHD DpMP. Cestující vystoupí PCE hln. a přestoupí na MHD nebo použijí podchod (lávku), které jsou ve stavbě. Časová ztráta cca 5 min pro 5 osob na spoj celkem = 25 - 30 min.

Ostřešanská spojka zkrátí cca 5 osobám do Pardubiček 30 min, do PCEměsto 25 min, Pce hln. 10 min, do Rosic a směr H.K. cca 15 osob 15 min.

Celková úspora času cestujícících na jeden spoj 550 min - 30 min = 520 min, tj více než 8 hodin času strávených cestujícímmi ve vlaku na jeden spoj v běžné denní době.

Pěšky půjde krátkou trasu cca 5 osob nejméně 50 osobám se docházková vzdálenost zkrátí a současně se jim zkrátí přepravní doba.

+3/0
5.3.2017 23:59

A18l91e47š 98F89i36f41k90a 2234123592343

Doložte prosím, jak na HK a do Rosic bude se stavěním ve všech nových zastávkách a s přestupem na Pce, hl.n. doba jízdy kratší o 15 minut. Některé osobní vlaky jezdí i dnes CR - Rosice za zmíněných 15 minut, jiné za 20 nebo 21 minut.

Staré Jesenčany a Závodiště jsou odpoledne využívány sporadicky, zato do Rosic jezdí lidí docela dost, když započteme i pokračující na HK.

Takže stejně bez důkazu jako můj předřečník tvrdím, že do Rosic a na HK ke zrychlení NEDOJDE, možná se spojení zhorší.

+1/0
6.3.2017 12:31

A69l71e30š 12F40i23f73k34a 2404453202673

A nová zastávka pro Medlešice? Vždyť se trať docela od zástavby odkloní, takže "jen" na druhé straně obce to nebude.

+1/0
6.3.2017 12:34

P70a27v94e56l 39Ř23a69p36e67k 7822606129875

Víte, co je naprosto absurdní? Když bude vesnicí projíždět tisíc kamionů denně, nemá vesnice prakticky žádnou možnost to zatrhnout, ale výstavbu takovéto tratě klidně zablokují. Nemělo by to být spíše naopak?

+13/0
5.3.2017 16:45

M88a27r96t75i80n 51H84a47v41e30l37k70a 8444542324

Jistě s Vámi souhlasím. Je to tak. Ale odlišujme existující od nově budovaného. Pokud stát (v tomto případě spíše "zájmové skupiny") chce stavět na zelené louce a již několik let se tahá s obyvateli o to, zda tam budou či nebudou protihlukové zdi, pak to stát staví na úkor obyvatel.

Myslím si, že pokud chtějí stavět něco nového v dnešní době, měli by na to brát ohled.

Chtějí prostavět 2,4 miliardy (osobně to odhaduji - se vším dohromady - na 3,5 až 4), tak by to měli postavit tak, aby to nebylo na úkor těch, co tam již žijí. Při těchto částkách je "handrkování se" o způsob vedení železnice a hlavně o protihlukové zdi (ze strany státu) minimálně trapné.

Co se týká výše spodní vody - věděli do čeho jdou - tak ať se "pochlapí". Měli mnohem jednodušší trasu kolem Dražkovic, ale nechali si ji zastavět rodinnými domy. Zdůrazňuji v oblasti tehdejší stavební uzávěry!!! A se souhlasem všech zastupitelů dané městské části. Pak objevili, že to tam už nejde a vrhli se na jeden z mála kopců v Polabské nížině.

+1/−3
5.3.2017 19:03

Z28b59y14š86e96k 30Š29v47e17c 8174473224845

Pane Havelka Vás by potřebovala ŘSD při budování nových tras silnic a obchvatů. Po Vás by nepostavili již nic. :-)))

+2/0
6.3.2017 0:14

P90a87v41e70l 45Ř96a72p89e39k 7982886479335

Dobře, tak místo trati bych nechal ve špičce projíždět jejich obcí stovky aut navíc, ať si trochu užijí, co dnes musí trpět jiní, jen proto, že s výstavbou železnice jsme 50 let pozadu.

+6/0
5.3.2017 16:42

M84a73r29t67i77n 25H13a80v64e11l96k10a 8344672964

O tomto to není. Nevím, jak jste v obraze, ale trasa trati existuje. Novinka je to, že její rekonstrukce zřejmě negeneruje takové zisky, jako její uzavření a stavba na zelené louce..

0/−4
5.3.2017 19:06

J58a68r72o13s72l61a50v 41J94o98n97á56š 4598954872595

Zkuste kombinaci třímetrového náspu a třímetrového výkopu. ;-)

+3/0
5.3.2017 15:49

M25i49r72o45s54l28a48v 39G32r18o13s35s85m43a69n21n 8382759404

„Já slyším z jedné strany, jak lidé železnici nechtějí, nejsou na ni zvyklí a z druhé strany obyvatele Starých Jesenčan či Medlešic, kteří by o trať neradi přišli."

Aneb každá změna je k horšímu a všechno proto zůstane při starém, i kdyby to byl nesmysl.

+3/0
5.3.2017 14:57

M70a35r84t74i70n 43H41a33v68e79l67k53a 8834762504

Bohužel, v poslední době je mnoho změn k horšímu.

Myslím, že to vychází z jedné poučky pro management: "Pokud nevíš co s tím, začni to reorganizovat...". A bohužel velmi často praktikované ...

0/−1
5.3.2017 20:41

Najdete na iDNES.cz