Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať zničí krajinu, stěžuje si obec a novou železnici do Chrudimi odmítá

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce vybudovat novou trať z Pardubic do Chrudimi, která povede přes Nemošice a Ostřešany. Obec Ostřešany však železnici odmítá. Není vyloučeno, že plán na její stavbu kvůli tomu ztroskotá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74e53o43p71o20l44d 74H63o84r79á76k 4982748169252

Existovat za císařpána demokracie, jezdíme dodnes povozem po polních cestách.

0/0
7.3.2017 11:05

M69a83r14t27i48n 61H83o60c88h62m70a32n 7423977964703

Aj v našem kraji nechtěli tuto novinku před 160-170 lety ;-D. A čas ukázal, že neměli pravdu. Dneska přes nás jezdí cca 250-300 vlaků denně prakticky středem obce, relativně vysokou rychlostí a světe div se, žádné velké protesty, lidi si bez problémů zvykli, poněvadž pozitiva převažují. Ten kraj vcelku slušně znám a ta přeložka je v podstatě jedno z mála komplexních řešení. Myslím, že obecný zájem převažuje, což ovšem neznamená, že by neměli být brány v potaz připomínky a starosti místních, ovšem racionální a zdůvodněné, nikoliv extrémistické. Většina problémů má nějaké technické řešení. Jo a krávy dojily až do roku cca 1990, pak byl zrušen kravín...

+3/−1
6.3.2017 21:40

J25a70r16o64s91l59a82v 93J70o20n22á96š 4348414662315

Říká se, že původně měla hlavní trať z Prahy na Moravu vést přes Chrudim, ale tamní radnice to odmítla, protože by chrudimští formani přišli o kšefty. Tak se trať posunula k Pardubicím a Chrudim (tehdy krajské město) tím pádem v důležitosti klesla o několik pater níž. Ono i dnes je důležité dohlédnout alespoň kousek dál za špičku vlastního nosu.

0/0
7.3.2017 17:48

P44a52v86e92l 68M61a95t21o23u69š82e82k 5560737518314

Někdy mám dojem, že jsem se ocitl v polovině 19. století, kdy se lidé obávali, že jim železnice bude rušit dobytek na pastvě, a požadovali tratě co nejvíce vzdálit od obydlí. Toto dědictví si naše železniční tratě bohužel nesou dodnes, což je hlavním důvodem, proč leckde nedokáží konkurovat silniční dopravě. Očekával bych, že současný český člověk je už o pár vývojových kroků dál. Ale jak vidno, není! Škoda, že podobný odpor jako k železnicím nemají obyvatelé ČR k velkoskladům braku budovaným bez napojení na železniční síť na okrajích obcí a měst nebo k silničním stavbám! Při takto naladěné společnosti bude naše železnice ještě za dalších 100 let stále na úrovni přelomu 19. a 20. století a akorát se tady budou lidé divit, jak je možné, že v ostatních zemích trvá 40 km dlouhá cesta do zaměstnání nebo do školy 15 minut, zatímco ve "vyspělém" Česku zabere víc jak hodinu!

+5/−2
6.3.2017 12:40

E85v81a 16R83o13č98e60ň77o34v30á 7338773511705

V Ostřešanech bydlím 5 let. Lokalitu jsme s manželem zvolili pro její klid, pohodovou dostupnost do Pardubic ( do kanceláře se dostaneme autem do 10 minut). MHD nevyužívám. Nicméně námitky lidí, bydlící v blízkosti budoucí tratě,naprosto chápu. V Ostřešanech je vysoká hladina podzemní vody, takže vybudování valu by byla nezbytnost. Tito lidé přijdou o úžasný výhled do krajiny, přijdou o klid a o tu báječnou atmosféru této vesnice. Proto si také tady koupili pozemky a postavili domky. Trať mezi Pardubicemi a Chrudimí je velmi frekventovaná, hluk z vlaku je slyšet hodně daleko. O prachu ani nemluvě. Navíc, MHD využívá hodně studentů a lidí dojíždějící do Pardubic do práce. A zrušení MHD by byl obrovský problém. Ostřešany jsou hodně roztáhlá obec, myslím, že je zde umístěno asi 5 zastávek autobusu. A lidé ze vzdálenějších míst od tratě by byli v podstatě odříznutí. Chápu i určité názory dole v diskuzi, ale sama jsem svědkem toho, co výstavba obchvatu způsobila s přilehlými obcemi, např. Vestec u Chrudimi. zde bydlící lidé přišli o klid, nad hlavou jim duní auta. Proto si myslím, že by se mělo k potřebám lidí přistupovat citlivě. A pokusit se opravit stávající stav.

+3/−2
6.3.2017 12:17

P63a63v31e14l 11M96a55t19o77u55š19e19k 5530787888104

Silnice produkují více prachu a hluku než železnice. Akorát že vy jste automobilistka a negativní dopady automobilismu na lidstvo, samozřejmě vás nevyjímaje, zjevně odmítáte připustit!

+4/−2
6.3.2017 12:43

J21a23r45o70s74l48a58v 59J47o40n52á36š 4258434402725

A proč by se mělo rušit MHD? V Černé za Bory, Pardubičkách, Svítkově jsou také železniční zastávky, v Rosicích dokonce nádraží, a MHD tam jezdí.

O výhled do krajiny lidé, možná až na výjimky, také nepřijdou a báječnou atmosféru vesnice těch několik projíždějících vlaků denně také neovlivní. Ta spodní voda je asi větší problém, ale při vhodné kombinaci náspu a zářezu je nebezpečí ztráty možné omezit na minimum.

Mimochodem, vy píšete o ztrátě vody a vyhlídky, což obojí současně není možné. Buď trať povede v zářezu a přijdete o vodu, nebo povede po náspu a omezíse některým domům vyhlídka. Řekl bych, že kombinací obojího - např. třímetrový zářez a třímetrový násep - lze ztrátě obojího zamezit.

+3/0
6.3.2017 14:03

I42v70o 97R29o28č35e69ň 9493339407710

Jste trošku mimo, Černá, Pardubičky a Svítkov jsou součástí Pardubic. Ostřešany jsou samostatná obec. Mám za to , že jde hlavně o Foxkon.

0/0
7.3.2017 7:54

I38v37o 93R89o17č97e44ň 9303229647160

Oprava : Foxconn (trochu jsem se rozvášnil :-) )

0/0
7.3.2017 7:56

J10a87r25o71s53l63a66v 12J82o62n22á77š 4468204172905

MHD jezdí do okolních mimopardubických obcí na základě vzájemné dohody. Tuněchody a Úhřetice také mají železniční zastávku a MHD tam jezdí. Záleží jenom na úvaze obce, jestli MHD potřebují a jestli si na její provoz připlatí.

0/0
7.3.2017 9:47

P79a92t86r74i30k 51Š17t85r31i20n45c62l 1285260974203

Novou trať napojte u sběrného dvora Dražkovice a vykašletese na Ostřešany i jejich ochranu okolní krajiny (ehm polí). Zde může být iodbočka na letiště, spojení s železnicí se do budoucna pro jeho rozvoj budehodit, po zbytku stávající trati u závodiště může jezdit expres letiště-HK.

+2/0
6.3.2017 11:26

J60a77r64o96s40l12a62v 26J85o66n37á87š 4748244262535

Myslím, že tak bylo napojení původně plánováno. Bylo by to nejlogičtější a nejlevnější řešení. Někomu to asi přišlo moc jednoduché, tak vymyslel "řešení" přes mikulovický kopec.

+1/0
6.3.2017 14:07

M95a90r53t49i29n 76Č40a79p46e17k 6840311537304

Letiště bude napojeno po současné vlečce, ta zůstane. A Dražkovice, tedy přesněji Medlešice, padly díky výstavbě rodinných domků. Navíc při napojeí letiště přes Dražkovice vám tam pořád vadí přistávací dráha. Takže Ostřešany jsou ideální varianta, jelikož vede přes pole.

0/−2
6.3.2017 17:15

J63a46r23o67s84l42a52v 92J48o89n34á58š 4438844792975

Tu trať by šlo trasovat tak, že by osu letiště překračovala už u Nemošic, tj. 2,5 km od letiště. Dále by byla vedena cca 200 m jižně od osy přistávací dráhy a napojovala by se u severního konce překladiště odpadu (separačního dvora) u Dražkovic, tj. cca 350 m jižně od osy přistávací dráhy a 500 metrů JV od jejího východního konce. Nevím, jestli by to odpovídalo normám pro ochranná pásma letišť, ale bylo by to rozhodně mockrát lacinější a šetrnější vůči krajině než zamýšlená trasa.

+2/0
6.3.2017 19:59

I55v94o 29R18o32č34e54ň 9693409107330

Já bych zavedl do Chrudimi letecké spojení. Mají tam také letiště, tak je potřeba jej využít !!!!!!!!!R^

0/0
7.3.2017 8:00

J27a93r94o76s93l42a45v 86J34o38n11á57š 4678634482605

S mezipřistáním v Ostřešanech - ideální varianta! ;-D

+1/0
7.3.2017 9:50

M10i38c52h81a46l 61S37t86e75b58l10o 5419411214687

Je to skvělý plán, ale zase to bude roky prodlužovat pár pomatených stěžovatelů...Rv

Je to skvělá varianta a řeší vícero problémů...to, že se v Ostřešanech bojí vlaků je směšné...to tam někdo rozpoutává vášně;-O;-€Rv

+6/−2
6.3.2017 9:05

I97v53o 41R28o75č54e94ň 9563639107480

Ale vždyť železnice do CR je, tak o co jde ??Na pražce pro novou trať peníze jsou, ale na opravu stávající silnice v Ostřešanech, která je v hrozném stavu ne ?? ;-O;-O

+1/0
7.3.2017 8:06

M91a73r26t92i70n 50H68a85v92e68l12k57a 8504792424

Dobrý den.

Vidím, že se diskuse posouvá od faktů do osobní roviny.

Takže ztrácí smysl, pokud jsou i čísla hodnocena záporně.

Takže končím (s diskusí) - dále nehodlám reagovat

0/−1
6.3.2017 8:57
Foto

M67i89l28o83s45l55a91v 27Z42í59t23k31a 8290834557430

Proti nové silnici by neprotestoval nikdo....... dokud jim ty busy nezačnou tvrdnout na příjezdech v ucpaných ulicích tak názor nezmění

0/−1
5.3.2017 22:45

R95a27d45i23m 44Š23o58l64c 1385905725344

Kdyby se udělal oblouk při rozšíření silnice na Chrudim, tak byl klid. Sice by úvrať byla, ale v Pardubicích a při elektrizaci by to nebyl žádný problém. Stejně jako např. udělat oblouk kolem Svaté trojice (někde jsem to viděl namalovaný). Řeknu vám, že to dopadne úplně stejně jako rychlodráha na Kladno. Jen se bude desítky let žvanit.

+2/−1
5.3.2017 21:57

P74e38t51r 83N77i94v22n37i65c45k26ý 3122464805987

Základní problém je ta úvrať. Dělat rekonstrukci a nechat úvrať je na hlavu postavené.

+5/0
6.3.2017 7:54

R60a21d36i46m 66Š18o22l67c 1615335445294

No již v této době tam jezdí snad všechny vlaky, které mají stanoviště strojvedoucího na obou stranách. Současný problém není ani zas tak úvrať jako prostě pojezd do Rosic a pak vlastně zase zpět.

+1/−3
6.3.2017 8:49

J32a75n 68H29l16a64v29a 1911662303704

Absolutní nesmysl!!!! Opravit stávající trať. Nové koleje jsou jen lobingem soudruha Duška!!! On a jeho kámoši si namastí kapsu a my tu zhovadilost zaplatíme a dopravě to nic nepřinese!! Hanba!!!

+2/−10
5.3.2017 20:32

J46a51r88o43s16l39a81v 29J20o96n41á59š 4138274632355

O medlešické spojce se uvažovalo už v době, kdy Dušek ještě tahal kačera po kuchyni.

0/0
6.3.2017 10:18

M67a65r26t83i32n 54H60a92v14e88l76k96a 8954812614

11.02.2015, iDnes

PodleSprávy železniční a dopravní cesty (SŽDC) by spojka vyšla neúměrně draho.Krajský radní Jaromír Dušek ale odmítá, že by se nová trať ekonomickynevyplatila. Pardubický kraj podle něj nepolevil v tlaku na její výstavbu.

„Nastavení výpočtu ekonomické efektivity je proPardubický kraj nepřijatelné. Doufám, že dojde k přehodnocení celé metodikyvýpočtu ekonomického hodnocení, protože se stávajícím výpočtem se kromě koridorových úseků nic novéhov železniční síti České republiky nepostaví,“

------------------------------------------------------------------------------------------

Takže to nevyšlo, tak zvolili "neuchopitelný parametr", který nastavili tak, aby to vyšlo ...

+1/−1
5.3.2017 20:02

M16a93r89t64i10n 25H29a78v61e32l50k25a 8184352444

08.06.2106 – iDnes

Starosta Chrudimi Petr Řezníčekupozorňuje, že prostor pod železnicí představuje ekologickou zátěž a vyčištěníby se prodražilo (pozn: Myšlena ekologická zátěž, co zůstane po zrušenéstávající trati)

0/0
5.3.2017 19:58

M19a25r87t10i92n 33H10a14v86e24l96k37a 8504112494

Dobrý den. Jmenuji se Martin Havelka a jsem jeden z těch, co tomuto nápadu odporují. Tento odpor není proti vedení trati jako takové, ale především proti provedení. Co k tomu mohu napsat:

1) Tato stavba na zelené louce je nerentabilní. To SŽDC opakovaně sdělovala, než zatlačil pan Dušek a politicky se změnil způsob výpočtu. Takže dnešní tvrzení o rentabilitě je politický a zájmový, nikoliv ekonomický kalkul.

Nepodařilo se mi zatím získat některé "utajované informace", takže neznám detaily výpočtu, ale pochybuji, že v něm je zahrnuta dekontaminace terénu po původní trati, která by byla zrušena.

2) Zrušení úvraťové jízdy má opravdu řešení v oblasti nádraží. Pokud vím, tak se o tom dokonce uvažovalo a existují 2 varianty řešení a i na nové trase má být úsek z "prudkou zatáčkou"

3) Znehodnocení krajiny - jen v oblasti mezi Nemošicemi a Ostřešanami (cca 2,3 km) se uvažuje o postupně se zvedajícím valu, který má být vysoký mezi 6-ti až 11-ti metry. Jen tento val zabere (je to pouze kousek plánovaného úseku) zabere cca 10,5 ha zemědělské půdy a jeho objem bude na 489 tis. m3 zhutněného materiálu. Když budeme uvažovat, že v nezhutněném stavu to je cca o 20% více, tak se bavíme o cca 55 tisíci tatrovek materiálu

4) Proběhnuvší EIA (verze pro veřejnost) konstatovala, že není třeba dělat žádná protihluková opatření. Při detailnějším studiu jsme ale zjistili, že je kalkulovaná na zářez a projektant počítá s náspem. Nevím, zda jde o "šlendrián", či záměr, aby to bez povšimnutí prošlo.

5) Při změnách územních plánů jsme narazili na dost "sebevědomé" úředníky, kteří na rovinu sdělovali, že ruší některé rozvojové lokality obce, protože by tam museli dělat protihlukové stěny.

Bylo by toho mnohem více, ale je to mimo rozsah "čtivosti" v diskusi. Vše je ale dohledatelné ve volně dostupných dokumentech.

Takže závěrem - opravdu si myslím, že rekonstrukce trati je třeba.

Jsem přesvědčen, že odstranění "úvraťové jízdy" má řešení v oblasti Nádraží a toto je pouze v zájmu zisků stavařů

+2/−3
5.3.2017 18:52

J15i31ř23í 25P79r52ů19š37a 7975352525469

Prosím o rozvedení bodu 2 kudy a jak má být řešeno ono bezúvraťové řešení v oblasti nádraží. Vlak opravdu není tramvaj a oblouk o rychlosti 10km/ hod dnes neprojde ani na vlečce natož na celostátní dráze.

+4/−1
5.3.2017 19:23

M46a31r98t13i45n 83H77a54v66e81l17k80a 8674822924

12. 6. 2015, Pardubický Deník:

První počítá s tím, že by vlaky doChrudimi stále jezdily přes Rosice nad Labem, ale byl by tam pro ně zbudovánzvláštní perón, který by umožnil rychlý průjezd.

Druhá alternativa počítá s tím, že byosobní

vlaky vyrazily po třetí koleji ve směru na Prahu a někde u Svítkovaby se stočily na Chrudim. Došlo by tam k zahloubení dopravy a vlaky by napovrch opět vyjely někam kolem pardubického letiště.

„Nejreálnější mi ale připadá třetíalternativa. Ta počítá s tím, že by vlaky na Chrudim odjížděly zesoučasného čtvrtého, případně nového pátého nástupiště. Hned po odjezduz nádraží by se stočily směrem ke stávající zastávce Závodiště,"

16.12.5015, SilniceŽeleznice:

Klíčovoučástí studie proveditelnosti je finanční a ekonomická analýza.

V případěPardubic byly hodnoceny varianty 1 až 6, varianta 7 nikoliv. Sama o osoběje docela zajímavá, ovšem kvůli složitému podjezdu pod silnicí I/37, ukteré se připravuje rozšíření na čtyři jízdní pruhy a zjevnému střetu s developerskými záměry fy Enteria v prostoru bývalé DOM ji lze považovat za praktickynerealizovatelnou.

--------------------------------------------------------------------------------

Je toho více, existují i schémata. Toto je jen rychle vloženo - omlouvám se za formátování

+2/−2
5.3.2017 19:53

M84a76r84t28i90n 38Č59a81p45e92k 6940201637664

Všechno to jsou hezké blbosti, jelikož nic neřeší, respektive řešení by bylo ještě dražší než Ostřešanská přeložka.

variata 1) - jelikož by strojvedoucí musel i nadále přejít z jednoho stanoviště na druhé k žádnému zrychlení by nedošlo, jelikož to je to co vlaky od Chrudimi zdržuje + čekání na křižování s vlaky na HK

variata 2) - rozebraná níže

variata 3) -odpověď proč je to nereálné jste si sám napsal, na křížení s I/37 tam není místo

+6/0
5.3.2017 20:34

M15a60r12t67i80n 63H67a65v24e92l91k66a 8334932474

Nevím, zda jste odborník na tratě. Já ne.

Ale protože se tomu věnuji již několik let a vedle sebe na stole mám "hard-copy" aktuální verze návrhu ve velkém měřítku, Váš názor nesdílím.

Tato stavba je výsledkem lobbingu.

Nevím, co se dá dodat k postupu výpočtu - viz výše.

0/−3
5.3.2017 20:49

P49e16t43r 22N68i25v52n30i50c34k54ý 3182704275667

"Tato stavba je výsledkem lobbingu."

Vždyť ty děláš to samé, jen s opačným požadavkem. ;-D

+3/0
6.3.2017 7:47

M51a88r67t90i10n 75Č56a78p98e11k 6390271217694

A ještě k té variantám 2 a 3. Jak je chcete postavit a přitom nezpůsobit Pardubicím dopravní kolaps? To je také důležitý zadávací parametr. Obě varianty znamenají kompletní uzavírku I/37 na dlouhou dobu, než se vybuduje nové přemostění. Navíc napojení do stanice také jednoduché nebude.

Proto se paramo dělá jak se dělá - s kruhákem, i když někteří by tam rádi viděli mimoúrovňovou křižovatku. Je to z toho důvodu, že prováděná varinta má nejkratší dobu úplných uzavírek. Pardubicím stačily dva měsíce uzavírky JENOM rampy a kolabovaly.

0/0
6.3.2017 17:26

Z98b71y36š87e97k 52Š87v75e51c 8964893184805

Pane Havelka vidím, že jste "velký odborník".

1/ Do kalkulace je nutno započítat letiště s civilnm a vojenským provozem.

2/ Napsat úsek železniční tratě s "prudkou zatáčkou" může jen osoba, která naposledy si hrála s natahovacím dětským vláčkem. Vlaky nezatáčí. Zatáčí např. silniční vozidla. Vlaky jezdí do oblouku!

+3/0
6.3.2017 0:09

J27a56n 18T58a93r96a36b49a 4776646139479

Zničit krajinu? U Ostřešan? Fakt?

Ale jinak, 6m násep je stejná zhovadilost jako D11 v zářezu jak Suezský průplav u Dobřenic, tam to bilo do očí identicky.

0/0
5.3.2017 17:37

Z73b59y64š22e67k 84Š34v19e79c 8104553464445

Obec Ostřešany železnici nepotřebuje, má komfortní spojení s krajským městem díky mnoha spojům MHD, o které by pak podle starosty mohla přijít.

Zdroj: http://pardubice.idnes.cz/ostresany-odmitaji-stavba-nova-trat-chrudim-szdc-zeleznice-pq3-/pardubice-zpravy.aspx?c=A170303_154327_pardubice-zpravy_jah

Ostřešany:

My máme dopravní spojení prvotřídní. Ostatní mohou chodit pěšky.

+10/−1
5.3.2017 17:06

M38a67r98t10i91n 48H12a84v47e97l80k54a 8314672274

Ale toto řečeno není. Trať existuje a je třeba ji rekonstruovat a vyřešit úvraťovou jízdu. A jak se uvádí pořád dokola - sice vzniknou 4 nové stanice. Ale také 3 zaniknou. To se zamlčuje.

A tamti lidé mají chodit pěšky?

+1/−2
5.3.2017 18:55

T71o96m58á92š 71L84u59d78v38í20k 5380398143826

Vy nepište nic o zamlčování, když se dopouštíte téhož. Jen demagog může napsat "A tamti lidé mají chodit pěšky?"

Normálně přiznejte, že Medlešice, Staré Jesenčany i Pce Závodiště mají kvalitní autobusové spojení.

+4/0
5.3.2017 22:34

Z71b46y56š62e22k 59Š68v68e50c 8764713634445

Zaniknou nejvýše dvě zastávky. Medlešice budou mít zastávku na opačné straně obce.

Vzniknou pravděpodobně 3 až 4 nové zastávky: Ostřešany, Nemošice, PCE centrum. Navíc bude na této trati využívána i stávající zastávka Pardubičky (tj. PCE Nemocnice, průmyslové areály býv. TESLA, návaznost na býv. TMS, FOXCONN = Zámeček a prům. areál Č. za Bory).

Zanikne zastávka Staré Jesenčany s velmi malým až nulovým počtem cestujících na spoj (osobně ověřeno). Náhrada MHD DpMP, které náhradou může být snížen počet spojů, které nebudou zajíždět do Ostřešan - náhrada vlak.

Zanikne zastávka Závodiště, které je v oblasti stávající MHD DpMP. Cestující vystoupí PCE hln. a přestoupí na MHD nebo použijí podchod (lávku), které jsou ve stavbě. Časová ztráta cca 5 min pro 5 osob na spoj celkem = 25 - 30 min.

Ostřešanská spojka zkrátí cca 5 osobám do Pardubiček 30 min, do PCEměsto 25 min, Pce hln. 10 min, do Rosic a směr H.K. cca 15 osob 15 min.

Celková úspora času cestujícících na jeden spoj 550 min - 30 min = 520 min, tj více než 8 hodin času strávených cestujícímmi ve vlaku na jeden spoj v běžné denní době.

Pěšky půjde krátkou trasu cca 5 osob nejméně 50 osobám se docházková vzdálenost zkrátí a současně se jim zkrátí přepravní doba.

+3/0
5.3.2017 23:59

A87l21e66š 40F22i62f66k90a 2184123952523

Doložte prosím, jak na HK a do Rosic bude se stavěním ve všech nových zastávkách a s přestupem na Pce, hl.n. doba jízdy kratší o 15 minut. Některé osobní vlaky jezdí i dnes CR - Rosice za zmíněných 15 minut, jiné za 20 nebo 21 minut.

Staré Jesenčany a Závodiště jsou odpoledne využívány sporadicky, zato do Rosic jezdí lidí docela dost, když započteme i pokračující na HK.

Takže stejně bez důkazu jako můj předřečník tvrdím, že do Rosic a na HK ke zrychlení NEDOJDE, možná se spojení zhorší.

+1/0
6.3.2017 12:31

A53l18e30š 71F81i19f72k79a 2644363432973

A nová zastávka pro Medlešice? Vždyť se trať docela od zástavby odkloní, takže "jen" na druhé straně obce to nebude.

+1/0
6.3.2017 12:34

P68a55v66e13l 38Ř18a26p98e31k 7242896269525

Víte, co je naprosto absurdní? Když bude vesnicí projíždět tisíc kamionů denně, nemá vesnice prakticky žádnou možnost to zatrhnout, ale výstavbu takovéto tratě klidně zablokují. Nemělo by to být spíše naopak?

+13/0
5.3.2017 16:45

M97a26r50t26i79n 38H53a65v68e86l25k60a 8304152894

Jistě s Vámi souhlasím. Je to tak. Ale odlišujme existující od nově budovaného. Pokud stát (v tomto případě spíše "zájmové skupiny") chce stavět na zelené louce a již několik let se tahá s obyvateli o to, zda tam budou či nebudou protihlukové zdi, pak to stát staví na úkor obyvatel.

Myslím si, že pokud chtějí stavět něco nového v dnešní době, měli by na to brát ohled.

Chtějí prostavět 2,4 miliardy (osobně to odhaduji - se vším dohromady - na 3,5 až 4), tak by to měli postavit tak, aby to nebylo na úkor těch, co tam již žijí. Při těchto částkách je "handrkování se" o způsob vedení železnice a hlavně o protihlukové zdi (ze strany státu) minimálně trapné.

Co se týká výše spodní vody - věděli do čeho jdou - tak ať se "pochlapí". Měli mnohem jednodušší trasu kolem Dražkovic, ale nechali si ji zastavět rodinnými domy. Zdůrazňuji v oblasti tehdejší stavební uzávěry!!! A se souhlasem všech zastupitelů dané městské části. Pak objevili, že to tam už nejde a vrhli se na jeden z mála kopců v Polabské nížině.

+1/−3
5.3.2017 19:03

Z53b71y17š56e40k 95Š23v93e20c 8334153734875

Pane Havelka Vás by potřebovala ŘSD při budování nových tras silnic a obchvatů. Po Vás by nepostavili již nic. :-)))

+2/0
6.3.2017 0:14

P36a71v32e92l 39Ř54a38p21e55k 7382476559155

Dobře, tak místo trati bych nechal ve špičce projíždět jejich obcí stovky aut navíc, ať si trochu užijí, co dnes musí trpět jiní, jen proto, že s výstavbou železnice jsme 50 let pozadu.

+6/0
5.3.2017 16:42

M54a12r85t79i87n 77H87a20v19e76l52k82a 8694222114

O tomto to není. Nevím, jak jste v obraze, ale trasa trati existuje. Novinka je to, že její rekonstrukce zřejmě negeneruje takové zisky, jako její uzavření a stavba na zelené louce..

0/−4
5.3.2017 19:06

J12a56r16o55s33l78a77v 42J24o91n66á89š 4608614412255

Zkuste kombinaci třímetrového náspu a třímetrového výkopu. ;-)

+3/0
5.3.2017 15:49

M77i19r83o90s68l91a33v 53G27r95o98s25s62m54a49n56n 8842259194

„Já slyším z jedné strany, jak lidé železnici nechtějí, nejsou na ni zvyklí a z druhé strany obyvatele Starých Jesenčan či Medlešic, kteří by o trať neradi přišli."

Aneb každá změna je k horšímu a všechno proto zůstane při starém, i kdyby to byl nesmysl.

+3/0
5.3.2017 14:57

M53a81r41t10i80n 74H33a53v64e94l20k96a 8594572454

Bohužel, v poslední době je mnoho změn k horšímu.

Myslím, že to vychází z jedné poučky pro management: "Pokud nevíš co s tím, začni to reorganizovat...". A bohužel velmi často praktikované ...

0/−1
5.3.2017 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.