Diskuze

Linka z Pardubic do Londýna není jistá, Ryanair má dostat miliony

Třebaže irský nízkonákladový letecký dopravce Ryanair minulý týden oznámil, že od října bude létat třikrát týdně z Pardubic do Londýna, na plánování rodinného výletu je ještě brzy. Linka je totiž podmíněna štědrou dotací, kterou město ani kraj neschválily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O49n58d54r57a 94V57a81c80e62k

28. 2. 2017 21:51

Netolický nepodpoří nic co se týká Pardubic... Reálněji vidím linku Česká Třebová - Londýn;-D

5 1
možnosti

J80a87n 64V37r27a43b22e82c

28. 2. 2017 20:15

Stavba letiště projektově 280mil, s vícepracemi 400mil (=což je jistota, všichni stavaři jasně říkali, že je to nepostavitelné a někde se to musí očůrat).

Ale OK, i já si přeju fuknční letiště, budu z něj taky profitovat :-)

Pane redaktore prosím dodejte v dalším článku zásadní informaci:

13mil sleva z letištních poplatků + 11mil dotace Ryanairu = 24mil.

Kolik jsou ty letištní poplatky v základu? (= z kolikati je ta sleva?)

Byly letištní poplatky více než 24mil? Pak stále dobrý...

Byly poplatky 15-24mil? Jsem nasr.., ale chci aby to fungovalo = OK

Byly letištní poplatky přesně nebo jen lehce nad 13milionů? Tak pak je to neskutečné!

A takovýto "diskont" žádám uplatnit u chvástající se ředitelky EBY Šmejkalové u každé její měsíční manažerské výplaty...

2 0
možnosti

J34a31n 87V12r23a44b65e41c

28. 2. 2017 17:46

Budu jedním z prvních zákazníků na let do Londýna ;-)

Nicméně: Přeci každé letiště si účtuje od dopravců letištní poplatky. A ne zrovna malé.

Rozuměl bych tomu, že např. Ryanairu je pro první rok pardubické letiště pro "rozpohybování" letiště úplně zruší.

Jestli tam ale už nyní nejsou ŹÁDNÉ letištní poplatky a ještě jim k tomu přidají přes 10mil ročně, tak jsou tyto miliony dost děsivé (stačí, že 400milionů vyletělo oknem ve stavbě), Netolický má pak pravdu a paní ředitelka by raději měla mlčet (ne si gratulovat k Ryanairu) a chodit kanály...

4 0
možnosti

Ta stavba by měla stát 280 mio. Jinak záleží na smlouvě. Jestli bude Ryanair nějakým způsobem propagovat region, pak by to mohla být účinnější reklama než nějaké brožury a expozice na veletrzích cestovního ruchu. Hodně bude záležet na CK a regionálních podnikatelích, aby vymysleli něco, co turisty v regionu aspoň den nebo dva pozdrží. Velká pardubická, Zlatá přilba, Hip Hop Camp či Rock for People je poměrně málo.

1 0
možnosti

Správná cesta jak přiblížit tento region,každý začátek něco stojí když je na pány hokejisty tak proč nepodpořit dobrou věc:-)R^;-)

1 0
možnosti

J48a19n 55V88r64a41b35e24c

28. 2. 2017 17:49

Já bych si taky přál, aby se to rozjelo.

Ale to "něco na začátek" jaksi už bylo...

...a to cca 400milionů...

Jestli to bude polykat další desítky mil.ročně na dotacích (protože pak si o dotaci řekne EasyJet, Germanwings,...) a z letištních poplatků nebude nic, tak je to děsivá politická žumpa...;-(

3 0
možnosti

J87a25n 74M57a72n70d59í91k

28. 2. 2017 13:23

Dotace leteckých linek by vůbec neměly existovat.

8 3
možnosti

M77i89l63a58n 81V35o40l41e55k

28. 2. 2017 15:26

To není ani tak dotace dopravy, jako spíš propagace regionu. Neříkám, že je to správné, říkám, že v různých formách je to běžné.

3 0
možnosti

Dle mě velká šance pro Pardubice, pokud se to vezme za správný konec. Část dotace jako výměna za reklamu na vyžití v regionu, pokud si někdo bude skrz Ryanair hledat spojení do ČR, by mi přišla dobrá. Navázat by se na to ale měli i lokální hotely, penziony, restaurace, bary, diskotéky, aby třeba Britové, co přiletí na 4 dny do Prahy, strávili 1 den i s nocí v Pardubicích. Část dotace by i mohla být navázána na to, kolik lidí reálně v regionu zůstane a něco utratí. [>-]

9 1
možnosti

To není šance jenom pro Pardubice, ale i pro Hradec, Chrudim atd. Logicky by měl mít Hradec zájem na tom, aby na přilákání turistů z Anglie participoval podílem na té dotaci. Užitek to přinese oběma městům a krajům. Letiště v Pardubicích totiž není jenom pardubické, ale regionální.

2 1
možnosti

J48a11n 50Č34e49k23a77l

28. 2. 2017 12:41

Zajímaly by mne údaje, kolik lidí by fakt mělo zájem létat z Pardubic do Londýna a za kolik...

2 3
možnosti

J24a42n 74S29ů98r77a

28. 2. 2017 12:42

je rozdíl zájem a kolik lidí je ochotno zaplatit cenu tak, aby byla linka zisková.

0 0
možnosti

P49a74v59e40l 85Ř10a66p59e55k

28. 2. 2017 12:10

Není mi jasné, proč taková dotace není automaticky trestným činem.

5 5
možnosti

J79a32n 26P45e37t14e23r37a

28. 2. 2017 12:14

Tak mate moznost zalovat.

Je to normalni vec v cele EU

Tresnej cin je spis ta dotace na novostavbu trati do Mosnova.. to je úplně k smíchu, kolik to stalo a kolik lidi tam kdy bude jezdit.

1 0
možnosti

J63a93n 10P39e98t48e73r91a

28. 2. 2017 11:31

No to prirovnani s linkou do Opatova je fakt na úrovni vidlaka Netolickeho.

Ryanair je největší evropska společnost, jeho následuji další firmy.

Pokud si nevyhradili žádnou dotaci na rozjezd linek, tak to fakt nemusite nic stavět.

Ryan se tak chova vsude..

4 1
možnosti

J46a57n 24S28ů88r44a

28. 2. 2017 12:41

Kraj má řešit základní dopravní obslužnost. Ne letecké spojení vidlákova s Londýnem. ale jinak souhlas, stavět letištní terminál z veřejných peněz je blbost.

4 2
možnosti

Tak jestli tohle město nepodpoří, tak je to stádo (nepublikovatelné slovo). Jediná cesta, kterou je dobré jít, je nalákat sem nízkonákladovky. S v podstatě přímým kvalitním a rychlým spojením do centra Prahy jsou Pardubice nejlepším možným záložním letištěm pro Václav Havel Airport. Vždy tu byla tradice dopravního uzle. Je v tom potenicál budoucích zisků, pracovních příležitostí. Co jiného bychom si mohli přát.

7 8
možnosti

P17a14v85e72l 10Ř15a20p34e97k

28. 2. 2017 12:11

Nižší daně a méně buzerace, namísto dotací.

0 0
možnosti