Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Linka z Pardubic do Londýna není jistá, Ryanair má dostat miliony

Třebaže irský nízkonákladový letecký dopravce Ryanair minulý týden oznámil, že od října bude létat třikrát týdně z Pardubic do Londýna, na plánování rodinného výletu je ještě brzy. Linka je totiž podmíněna štědrou dotací, kterou město ani kraj neschválily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O11n71d19r80a 50V45a82c32e88k 8372330355529

Netolický nepodpoří nic co se týká Pardubic... Reálněji vidím linku Česká Třebová - Londýn;-D

+5/−1
28.2.2017 21:51

J15a10n 35V71r60a14b21e92c 4482100416854

Stavba letiště projektově 280mil, s vícepracemi 400mil (=což je jistota, všichni stavaři jasně říkali, že je to nepostavitelné a někde se to musí očůrat).

Ale OK, i já si přeju fuknční letiště, budu z něj taky profitovat :-)

Pane redaktore prosím dodejte v dalším článku zásadní informaci:

13mil sleva z letištních poplatků + 11mil dotace Ryanairu = 24mil.

Kolik jsou ty letištní poplatky v základu? (= z kolikati je ta sleva?)

Byly letištní poplatky více než 24mil? Pak stále dobrý...

Byly poplatky 15-24mil? Jsem nasr.., ale chci aby to fungovalo = OK

Byly letištní poplatky přesně nebo jen lehce nad 13milionů? Tak pak je to neskutečné!

A takovýto "diskont" žádám uplatnit u chvástající se ředitelky EBY Šmejkalové u každé její měsíční manažerské výplaty...

+2/0
28.2.2017 20:15

J80a38n 11V90r40a72b49e54c 4562210936124

Budu jedním z prvních zákazníků na let do Londýna ;-)

Nicméně: Přeci každé letiště si účtuje od dopravců letištní poplatky. A ne zrovna malé.

Rozuměl bych tomu, že např. Ryanairu je pro první rok pardubické letiště pro "rozpohybování" letiště úplně zruší.

Jestli tam ale už nyní nejsou ŹÁDNÉ letištní poplatky a ještě jim k tomu přidají přes 10mil ročně, tak jsou tyto miliony dost děsivé (stačí, že 400milionů vyletělo oknem ve stavbě), Netolický má pak pravdu a paní ředitelka by raději měla mlčet (ne si gratulovat k Ryanairu) a chodit kanály...

+4/0
28.2.2017 17:46

J83a44r44o14s53l79a18v 81J54o57n63á12š 4278584412405

Ta stavba by měla stát 280 mio. Jinak záleží na smlouvě. Jestli bude Ryanair nějakým způsobem propagovat region, pak by to mohla být účinnější reklama než nějaké brožury a expozice na veletrzích cestovního ruchu. Hodně bude záležet na CK a regionálních podnikatelích, aby vymysleli něco, co turisty v regionu aspoň den nebo dva pozdrží. Velká pardubická, Zlatá přilba, Hip Hop Camp či Rock for People je poměrně málo.

+1/0
28.2.2017 18:06

V84l38a61d70i76m93í68r 16F81i41b58i63g83e80r 5954921151334

V článku píšou o 11 mega od Kraje a města a dalších 13 od EBA za odpuštěné poplatky. To je 24mega a je je setsakra moc

+2/0
28.2.2017 19:15

R86a26d68e16k 48H68a91ň58á41č33e74k 5973720814403

Správná cesta jak přiblížit tento region,každý začátek něco stojí když je na pány hokejisty tak proč nepodpořit dobrou věc:-)R^;-)

+1/0
28.2.2017 16:28

J19a68n 27V59r32a34b89e74c 4382310226314

Já bych si taky přál, aby se to rozjelo.

Ale to "něco na začátek" jaksi už bylo...

...a to cca 400milionů...

Jestli to bude polykat další desítky mil.ročně na dotacích (protože pak si o dotaci řekne EasyJet, Germanwings,...) a z letištních poplatků nebude nic, tak je to děsivá politická žumpa...;-(

+3/0
28.2.2017 17:49

J53a97r72o61s69l95a92v 70J25o70n77á89š 4928784282625

Kupovat hokejový klub před krachem byla velká chyba. Město ho mělo koupit až po pádu do WSM za daleko menší peníz. Šmidberský klub ke krachu přivedl, a teď se směje.

+1/0
1.3.2017 11:09

J45a40n 83M67a76n33d74í21k 2778433811987

Dotace leteckých linek by vůbec neměly existovat.

+8/−3
28.2.2017 13:23

M96i51l40a83n 35V46o47l60e67k 5719153116789

To není ani tak dotace dopravy, jako spíš propagace regionu. Neříkám, že je to správné, říkám, že v různých formách je to běžné.

+3/0
28.2.2017 15:26

J20a25r47o89s37l66a53v 15J36o39n96á47š 4548534302325

Proč jenom leteckých linek? Ony by dotace neměly existovat vůbec, protože deformují ekonomiku. Ale existují. V tomto případě mají do regionu přivést turisty, což je žádoucí a obecně prospěšné.

Teď jde "jenom" o to, umět jim něco nabídnout, aby se aspoň den nebo dva v regionu zdrželi. Tahle dotace poskytne příležitost cestujícím, ale i regionálním podnikatelům nejen v cestovním ruchu. Pořád mi ty peníze přijdou smysluplněji vynaloženy než lákat turisty pomocí drahých publikací a různých veletrhů cestovního ruchu.

Asi tak: Ty turisty jsme vám přivedli, tak teď se předveďte a postarejte se o ně. Je to výzva nejen pro Pardubice, Hradec a Chrudim, ale pro celý region.

+4/−1
28.2.2017 16:07

D60a82v36i24d 93M73a73r40e92k 7633556404665

Ačkoliv částečně souhlasím, je to pořád smysluplnější, než reklama na Pardubice na dresech pardubických hokejistů. A ta výše roční podpory je podobná.

+3/−1
28.2.2017 16:36

P94e72t35r 81P87r66o17v37a31z49n75i37k 3923708216423

Dle mě velká šance pro Pardubice, pokud se to vezme za správný konec. Část dotace jako výměna za reklamu na vyžití v regionu, pokud si někdo bude skrz Ryanair hledat spojení do ČR, by mi přišla dobrá. Navázat by se na to ale měli i lokální hotely, penziony, restaurace, bary, diskotéky, aby třeba Britové, co přiletí na 4 dny do Prahy, strávili 1 den i s nocí v Pardubicích. Část dotace by i mohla být navázána na to, kolik lidí reálně v regionu zůstane a něco utratí. [>-]

+9/−1
28.2.2017 13:06

J46a80r92o27s38l16a87v 77J86o84n45á51š 4178954732205

To není šance jenom pro Pardubice, ale i pro Hradec, Chrudim atd. Logicky by měl mít Hradec zájem na tom, aby na přilákání turistů z Anglie participoval podílem na té dotaci. Užitek to přinese oběma městům a krajům. Letiště v Pardubicích totiž není jenom pardubické, ale regionální.

+2/−1
28.2.2017 16:30

J48a41n 65V71r65a65b86e23c 4942390436594

A Hradec na to nějak přispěje?

280milionů projektovaných (=400 s vícepracemi) platí pardubické město a kraj...

Teď bude pravděpodobně platit další miliony ročně...

Trošku nevyrovnané.

+3/−1
28.2.2017 19:52

J85a10r13o61s97l56a82v 62J23o38n87á84š 4568944132305

Je to jen otázka jednání a nalezení oboustranně výhodného řešení.

0/0
1.3.2017 11:12

M64i30r34o75s65l24a54v 38Z55i69k80m25u15n14d 6438762547278

A co je v Pardubicích, Chrudimi, Hradci Králové pro zahraničního turistu tak zajímavé, aby se tam na jeden den ubytoval. I když přiletí dopoledne a "zhlédne neexistující krásy Pardubic", tak je za hodinu vlakem v Praze ... Tím spíše, že letecký dopravce se nebude zabývat nějakou organizací doplňkových služeb pro množinu náhodných cestujících. To je věc pro cestovní kancelář.

+1/0
5.3.2017 5:15

J11a84n 41Č89e18k49a90l 7579985204524

Zajímaly by mne údaje, kolik lidí by fakt mělo zájem létat z Pardubic do Londýna a za kolik...

+2/−3
28.2.2017 12:41

J80a24n 69S61ů66r57a 4745153663932

je rozdíl zájem a kolik lidí je ochotno zaplatit cenu tak, aby byla linka zisková.

0/0
28.2.2017 12:42

J70a54n 73Č15e37k75a67l 7569195934204

Přesně tak jsem to myslel (a asi špatně zformuloval). :-)

+1/0
28.2.2017 12:50

J39a38r92o28s87l74a21v 84J84o17n24á43š 4848744542205

Ono jde hlavně o ty cestující z Londýna do Pardubic. A z Pardubic je třeba do Prahy určitě lepší spojení než z Brna, Ostravy nebo Karlových Varů (vlakem je to 50 minut). Takže si myslím, že Angláni cestující do Česka (Prahy) budou o tuhle linku mít zájem. Teď jde "jenom" o to umět jim nabídnout něco, co je v regionu den nebo dva zdrží.

0/−1
28.2.2017 16:24

J62a48n 55S67ů71r86a 4335393393672

Do Brna létá více spojů z Londýna (dva dopravci), i do Ostravy.

0/0
28.2.2017 17:18

J83a79r73o33s10l89a25v 42J50o84n75á43š 4778814622295

Letiště v Pardubicích doposud nemělo odpovídající terminál. Až ho bude mít, bude pro nízkonákladové dopravce atraktivnější než Brno nebo Ostrava. Níže píšu, že z Pardubic je to do Prahy 50 min. vlakem, zatímco z Brna bezmála 2,5 hodiny + cesta z Tuřan do Brna.

0/−1
28.2.2017 17:25

J81a85n 55S21ů87r40a 4825643143182

Myslím, že odpovídající terminál je to poslední, co nízkonákladoví hráči řeší. Jinak by Ryanair nelétal například tak dlouho z Altenburgu. Jen vám chci vysvětlit, že aglomerace PU + HK je prostě na uživení pro běžnou linku nedostatečná, zvláště, když je blízko jiné, větší letiště. Proč myslíte, že příliš nefunguje Brno? Protože má blízko letiště Vídeň a Bratislavu.

0/0
28.2.2017 17:28

J62a36r48o52s15l63a87v 30J89o40n21á61š 4178344282525

Samotná aglomerace ne, výhodou je dostupnost Prahy. Ostatně do Pardubic už létaly stálé linky z Moskvy a Petrohradu. Jistě ne kvůli Pardubicím nebo Hradci, ale kvůli Praze.

+3/0
28.2.2017 17:39

R33a68d43e28k 70J73a14n51a14t46a 9825286784532

Ty tam ale nelétaly kvůli ekonomice, ale kvůli byrokracii! Z Ruska (ale i mnoha jiných zemí) smí být podle mezinárodních dohod na každé lince pouze dva dopravci. V Praze i Karlových Varech už je ČSA a Aeroflot. Takže když to chtěl zkusit někdo třetí, zkusil to do Pardubic, protože do Prahy nesměl.

V případě letů do EU, tj. toho Ryanairu, tento důvod padá, protože v rámci EU taková omezení nejsou, letecká doprava je liberalizována.

+3/0
28.2.2017 22:15

J96a18r28o90s37l88a92v 97J79o22n55á56š 4908324182305

Díky za informaci, to jsem nevěděl. :-)

0/0
1.3.2017 11:13

J78a31n 91S45ů16r23a 4315853473872

Linky do Moskvy létaly jen kvůli tomu, že není open sky mezi Českem a Ruskem.

+1/0
28.2.2017 23:51

P31a95v47e68l 79Ř69a51p46e42k 7122426259965

Není mi jasné, proč taková dotace není automaticky trestným činem.

+5/−5
28.2.2017 12:10

J39a59n 35P88e30t72e23r81a 2811425832664

Tak mate moznost zalovat.

Je to normalni vec v cele EU

Tresnej cin je spis ta dotace na novostavbu trati do Mosnova.. to je úplně k smíchu, kolik to stalo a kolik lidi tam kdy bude jezdit.

+1/0
28.2.2017 12:14

R61a35d43e46k 83J85a41n53a48t66a 9955596204422

Pozor, že u trati ze Studénky do Mošnova je většina trasy společná s tratí do Příbora a Kopřivnice, která se opravila a tam lidí jezdí dost.

0/0
28.2.2017 12:21

J84a15n 53Č89e15k86a63l 7339625854804

Ano, a stále tam lidé jezdí motoráčky, zatímco na Mošnov pro těch 50 lidí jezdí Elefanty...

0/0
28.2.2017 12:37

R33a10d23e34k 15J49a62n63a11t27a 9435176104582

Elefanty ne, jezdí tam Pantery.

0/0
28.2.2017 12:43

J26a11n 71Č58e71k62a74l 7779875864174

Opravdu?? A odkdy?? Ještě nedávno dávala kamarádka na Facebook fotku z "výletu" s dětmi na letiště (na to jedno letadlo, co tam létá), a bylo to evidentně foceno v Elefantu...

0/0
28.2.2017 12:53

R38a91d37e95k 13J38a71n57a65t59a 9855286284422

Viz

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=Os&cislo=3051&nazev=&rok=2017

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=Os&cislo=3065&nazev=&rok=2017

+1/0
28.2.2017 14:25

J27a42n 95Č19e24k50a96l 7539405884854

Díky, koukal jsem na Zelpage, ale tam řazení pořád vyplněno nebylo... Každopádně někdo snad konečně dostal rozum...

0/0
1.3.2017 8:46

J90i74n90d32ř15i55c22h 35M26i76t57t35e66r 6964885711596

Přesně tak, dotovat podnikání soukromé firmě , to už jsme v socíku nebo co ?

+3/0
28.2.2017 13:22

J43a97n 40P82e52t25e53r29a 2771685722464

No to prirovnani s linkou do Opatova je fakt na úrovni vidlaka Netolickeho.

Ryanair je největší evropska společnost, jeho následuji další firmy.

Pokud si nevyhradili žádnou dotaci na rozjezd linek, tak to fakt nemusite nic stavět.

Ryan se tak chova vsude..

+4/−1
28.2.2017 11:31

J19a83n 60S47ů20r21a 4625803343592

Kraj má řešit základní dopravní obslužnost. Ne letecké spojení vidlákova s Londýnem. ale jinak souhlas, stavět letištní terminál z veřejných peněz je blbost.

+4/−2
28.2.2017 12:41

J14a73r91o11s64l69a17v 39J21o35n78á46š 4208424582125

Kraj řeší i cestovní ruch. Tohle je šance, řekl bych, že velká šance.

+1/−1
28.2.2017 16:26

J48a58n 47S13ů37r85a 4485883173922

rozhodně. 3 lety týdně x max 189 cestujících. to je skoro už na nové hotely, aby se davy lidí vešly.

+3/0
28.2.2017 16:29

D95a86v55i85d 35M89a35r83e93k 7663896504605

Propagace kraje a města na stránkách Ryanairu, spokojenost Ryanairu s letištěm - to může klidně počet linek do budoucna zvýšit. Nehledě na to, že do Londýna nelítají jenom pražáci, ale i východočeši, lidi z Vysočiny apod.

0/0
28.2.2017 16:40

J82a22n 48S56ů47r66a 4715733283882

Jistě, z Jihlavy je to blíže do Brna nebo do Pardubic? hodina a půl jízdy na letiště, to je hrozná komplikace při cestování. Zajímavé, že se nezvyšuje počet linek Ryanairu z Brna ani Ostravy. Stále jen Londýn a ještě zuby nehty se držící Bergamo. A asi se shodneme, že Brno + JMK toho má k nabídnutí turistům poněkud více, než Pardubický kraj.

0/0
28.2.2017 16:42

J72a13r43o30s32l27a34v 13J93o70n73á29š 4828354982875

Letiště v Pardubicích má oproti Brnu tu výhodu, že z Pardubic do Prahy je to vlakem 50 minut, kdežto z Brna 2,5 hodiny. Nehledě na to, že pardubické letiště je od nádraží co by kamenem dohodil, kdežto z Tuřan je to k brněnskému nádraží lán cesty.

0/0
28.2.2017 17:21

J21a35n 47S91ů22r96a 4975633903882

Psal jste o cestujících z Vysočiny. Když budete z Jihlavy, pojedete raději na letadlo do Pardubic, Brna nebo Prahy?

+1/0
28.2.2017 17:22

J39a11r31o44s29l77a96v 48J22o32n56á14š 4618754412855

Já jsem o Vysočině nepsal. Výhodou pardubického letiště je blízkost k Praze. Ale když se ptáte, tak z Jihlavy bych jel asi raději do Pardubic, protože tam bych měl parkování po celou dobu pobytu zdarma.

0/0
28.2.2017 17:31

J56a88r19o91s64l31a47v 78J60o47n79á96š 4948754142795

Pane Sůro, když ve fotbale chcete vyhrát 3:0, musíte nejdřív vést 1:0 a snažit se dál. Znáte snad jiný způsob, jak zvítězit?

Tím chci říct, že ta linka do Londýna by měla být začátkem dalšího vývoje.

0/0
28.2.2017 17:12

J39a42n 87S33ů81r59a 4515943313442

Pochopitelně. Když ale hraju okresní přebor, nejedu do Barcelony s plány, že je porazím 3:0

0/0
28.2.2017 17:17

J22a76r41o16s73l70a59v 35J50o19n53á98š 4338184622525

Však taky Pardubice nechtějí konkurovat Frankfurtu, Vídni, dokonce ani Barceloně ne. Chtějí být solidním divizním hráčem. Ale i v divizi platí, že když chcete vyhrát 3:0, musíte nejdřív vést 1:0.

+2/0
28.2.2017 17:47

P82e81t97r 10M52a46r27š76o73u28n 5875178146956

Nojo, ale pak se nemá z veřejných peněz (dotace) jako podpora turistického ruchu stavět ani ta spousta posedu (jakoze rozhledny), soukromé "kongresové" hotely....

Otázkou pak je, co je z oné nabídky smysluplnější využití dotace...

0/0
28.2.2017 23:22







Najdete na iDNES.cz