Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Linka z Pardubic do Londýna není jistá, Ryanair má dostat miliony

Třebaže irský nízkonákladový letecký dopravce Ryanair minulý týden oznámil, že od října bude létat třikrát týdně z Pardubic do Londýna, na plánování rodinného výletu je ještě brzy. Linka je totiž podmíněna štědrou dotací, kterou město ani kraj neschválily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O84n72d54r68a 90V53a85c12e39k 8272420235709

Netolický nepodpoří nic co se týká Pardubic... Reálněji vidím linku Česká Třebová - Londýn;-D

+5/−1
28.2.2017 21:51

J20a71n 25V26r34a86b92e52c 4192550356754

Stavba letiště projektově 280mil, s vícepracemi 400mil (=což je jistota, všichni stavaři jasně říkali, že je to nepostavitelné a někde se to musí očůrat).

Ale OK, i já si přeju fuknční letiště, budu z něj taky profitovat :-)

Pane redaktore prosím dodejte v dalším článku zásadní informaci:

13mil sleva z letištních poplatků + 11mil dotace Ryanairu = 24mil.

Kolik jsou ty letištní poplatky v základu? (= z kolikati je ta sleva?)

Byly letištní poplatky více než 24mil? Pak stále dobrý...

Byly poplatky 15-24mil? Jsem nasr.., ale chci aby to fungovalo = OK

Byly letištní poplatky přesně nebo jen lehce nad 13milionů? Tak pak je to neskutečné!

A takovýto "diskont" žádám uplatnit u chvástající se ředitelky EBY Šmejkalové u každé její měsíční manažerské výplaty...

+2/0
28.2.2017 20:15

J95a18n 72V58r49a37b98e49c 4362770536964

Budu jedním z prvních zákazníků na let do Londýna ;-)

Nicméně: Přeci každé letiště si účtuje od dopravců letištní poplatky. A ne zrovna malé.

Rozuměl bych tomu, že např. Ryanairu je pro první rok pardubické letiště pro "rozpohybování" letiště úplně zruší.

Jestli tam ale už nyní nejsou ŹÁDNÉ letištní poplatky a ještě jim k tomu přidají přes 10mil ročně, tak jsou tyto miliony dost děsivé (stačí, že 400milionů vyletělo oknem ve stavbě), Netolický má pak pravdu a paní ředitelka by raději měla mlčet (ne si gratulovat k Ryanairu) a chodit kanály...

+4/0
28.2.2017 17:46

J12a22r46o31s44l62a50v 93J21o79n66á69š 4468814462375

Ta stavba by měla stát 280 mio. Jinak záleží na smlouvě. Jestli bude Ryanair nějakým způsobem propagovat region, pak by to mohla být účinnější reklama než nějaké brožury a expozice na veletrzích cestovního ruchu. Hodně bude záležet na CK a regionálních podnikatelích, aby vymysleli něco, co turisty v regionu aspoň den nebo dva pozdrží. Velká pardubická, Zlatá přilba, Hip Hop Camp či Rock for People je poměrně málo.

+1/0
28.2.2017 18:06

V38l40a91d30i44m23í65r 76F89i93b66i68g91e84r 5704701451464

V článku píšou o 11 mega od Kraje a města a dalších 13 od EBA za odpuštěné poplatky. To je 24mega a je je setsakra moc

+2/0
28.2.2017 19:15

R71a37d83e79k 15H87a21ň71á35č11e95k 5913900784903

Správná cesta jak přiblížit tento region,každý začátek něco stojí když je na pány hokejisty tak proč nepodpořit dobrou věc:-)R^;-)

+1/0
28.2.2017 16:28

J26a12n 97V49r23a15b81e77c 4332650676714

Já bych si taky přál, aby se to rozjelo.

Ale to "něco na začátek" jaksi už bylo...

...a to cca 400milionů...

Jestli to bude polykat další desítky mil.ročně na dotacích (protože pak si o dotaci řekne EasyJet, Germanwings,...) a z letištních poplatků nebude nic, tak je to děsivá politická žumpa...;-(

+3/0
28.2.2017 17:49

J56a36r52o86s81l98a75v 46J10o65n11á56š 4218244562125

Kupovat hokejový klub před krachem byla velká chyba. Město ho mělo koupit až po pádu do WSM za daleko menší peníz. Šmidberský klub ke krachu přivedl, a teď se směje.

+1/0
1.3.2017 11:09

J92a51n 87M96a73n76d23í93k 2538683471967

Dotace leteckých linek by vůbec neměly existovat.

+8/−3
28.2.2017 13:23

M58i31l11a12n 81V31o53l98e77k 5749533146199

To není ani tak dotace dopravy, jako spíš propagace regionu. Neříkám, že je to správné, říkám, že v různých formách je to běžné.

+3/0
28.2.2017 15:26

J79a25r79o12s42l47a65v 92J67o31n31á72š 4258834592625

Proč jenom leteckých linek? Ony by dotace neměly existovat vůbec, protože deformují ekonomiku. Ale existují. V tomto případě mají do regionu přivést turisty, což je žádoucí a obecně prospěšné.

Teď jde "jenom" o to, umět jim něco nabídnout, aby se aspoň den nebo dva v regionu zdrželi. Tahle dotace poskytne příležitost cestujícím, ale i regionálním podnikatelům nejen v cestovním ruchu. Pořád mi ty peníze přijdou smysluplněji vynaloženy než lákat turisty pomocí drahých publikací a různých veletrhů cestovního ruchu.

Asi tak: Ty turisty jsme vám přivedli, tak teď se předveďte a postarejte se o ně. Je to výzva nejen pro Pardubice, Hradec a Chrudim, ale pro celý region.

+4/−1
28.2.2017 16:07

D74a73v87i54d 16M97a12r16e78k 7543196414345

Ačkoliv částečně souhlasím, je to pořád smysluplnější, než reklama na Pardubice na dresech pardubických hokejistů. A ta výše roční podpory je podobná.

+3/−1
28.2.2017 16:36

P58e92t72r 23P53r68o67v42a77z73n66i15k 3593918376433

Dle mě velká šance pro Pardubice, pokud se to vezme za správný konec. Část dotace jako výměna za reklamu na vyžití v regionu, pokud si někdo bude skrz Ryanair hledat spojení do ČR, by mi přišla dobrá. Navázat by se na to ale měli i lokální hotely, penziony, restaurace, bary, diskotéky, aby třeba Britové, co přiletí na 4 dny do Prahy, strávili 1 den i s nocí v Pardubicích. Část dotace by i mohla být navázána na to, kolik lidí reálně v regionu zůstane a něco utratí. [>-]

+9/−1
28.2.2017 13:06

J80a60r58o37s25l28a21v 77J40o30n35á18š 4808984352675

To není šance jenom pro Pardubice, ale i pro Hradec, Chrudim atd. Logicky by měl mít Hradec zájem na tom, aby na přilákání turistů z Anglie participoval podílem na té dotaci. Užitek to přinese oběma městům a krajům. Letiště v Pardubicích totiž není jenom pardubické, ale regionální.

+2/−1
28.2.2017 16:30

J20a83n 35V95r71a78b52e70c 4152920176404

A Hradec na to nějak přispěje?

280milionů projektovaných (=400 s vícepracemi) platí pardubické město a kraj...

Teď bude pravděpodobně platit další miliony ročně...

Trošku nevyrovnané.

+3/−1
28.2.2017 19:52

J19a80r49o92s52l24a50v 21J38o80n74á31š 4778544112755

Je to jen otázka jednání a nalezení oboustranně výhodného řešení.

0/0
1.3.2017 11:12

M38i46r17o69s91l66a79v 90Z80i53k17m83u87n78d 6838532227288

A co je v Pardubicích, Chrudimi, Hradci Králové pro zahraničního turistu tak zajímavé, aby se tam na jeden den ubytoval. I když přiletí dopoledne a "zhlédne neexistující krásy Pardubic", tak je za hodinu vlakem v Praze ... Tím spíše, že letecký dopravce se nebude zabývat nějakou organizací doplňkových služeb pro množinu náhodných cestujících. To je věc pro cestovní kancelář.

+1/0
5.3.2017 5:15

J69a98n 21Č54e67k86a56l 7209265984554

Zajímaly by mne údaje, kolik lidí by fakt mělo zájem létat z Pardubic do Londýna a za kolik...

+2/−3
28.2.2017 12:41

J53a31n 50S11ů96r69a 4395633703332

je rozdíl zájem a kolik lidí je ochotno zaplatit cenu tak, aby byla linka zisková.

0/0
28.2.2017 12:42

J49a87n 81Č23e61k42a96l 7139535924954

Přesně tak jsem to myslel (a asi špatně zformuloval). :-)

+1/0
28.2.2017 12:50

J46a33r42o81s15l38a35v 62J11o14n20á68š 4738814962625

Ono jde hlavně o ty cestující z Londýna do Pardubic. A z Pardubic je třeba do Prahy určitě lepší spojení než z Brna, Ostravy nebo Karlových Varů (vlakem je to 50 minut). Takže si myslím, že Angláni cestující do Česka (Prahy) budou o tuhle linku mít zájem. Teď jde "jenom" o to umět jim nabídnout něco, co je v regionu den nebo dva zdrží.

0/−1
28.2.2017 16:24

J62a46n 76S86ů83r81a 4635983753702

Do Brna létá více spojů z Londýna (dva dopravci), i do Ostravy.

0/0
28.2.2017 17:18

J65a84r73o94s76l29a94v 11J60o34n14á77š 4648864342355

Letiště v Pardubicích doposud nemělo odpovídající terminál. Až ho bude mít, bude pro nízkonákladové dopravce atraktivnější než Brno nebo Ostrava. Níže píšu, že z Pardubic je to do Prahy 50 min. vlakem, zatímco z Brna bezmála 2,5 hodiny + cesta z Tuřan do Brna.

0/−1
28.2.2017 17:25

J44a70n 47S83ů71r54a 4865603103492

Myslím, že odpovídající terminál je to poslední, co nízkonákladoví hráči řeší. Jinak by Ryanair nelétal například tak dlouho z Altenburgu. Jen vám chci vysvětlit, že aglomerace PU + HK je prostě na uživení pro běžnou linku nedostatečná, zvláště, když je blízko jiné, větší letiště. Proč myslíte, že příliš nefunguje Brno? Protože má blízko letiště Vídeň a Bratislavu.

0/0
28.2.2017 17:28

J90a55r28o58s49l60a27v 15J61o63n95á25š 4408254902545

Samotná aglomerace ne, výhodou je dostupnost Prahy. Ostatně do Pardubic už létaly stálé linky z Moskvy a Petrohradu. Jistě ne kvůli Pardubicím nebo Hradci, ale kvůli Praze.

+3/0
28.2.2017 17:39

R85a94d12e37k 42J98a32n95a56t38a 9645156324812

Ty tam ale nelétaly kvůli ekonomice, ale kvůli byrokracii! Z Ruska (ale i mnoha jiných zemí) smí být podle mezinárodních dohod na každé lince pouze dva dopravci. V Praze i Karlových Varech už je ČSA a Aeroflot. Takže když to chtěl zkusit někdo třetí, zkusil to do Pardubic, protože do Prahy nesměl.

V případě letů do EU, tj. toho Ryanairu, tento důvod padá, protože v rámci EU taková omezení nejsou, letecká doprava je liberalizována.

+3/0
28.2.2017 22:15

J23a28r17o26s28l54a19v 15J16o54n38á13š 4698284722805

Díky za informaci, to jsem nevěděl. :-)

0/0
1.3.2017 11:13

J73a32n 52S56ů62r42a 4735143473632

Linky do Moskvy létaly jen kvůli tomu, že není open sky mezi Českem a Ruskem.

+1/0
28.2.2017 23:51

P23a28v36e52l 13Ř87a50p56e40k 7242126219175

Není mi jasné, proč taková dotace není automaticky trestným činem.

+5/−5
28.2.2017 12:10

J73a35n 41P84e95t30e86r70a 2281365382654

Tak mate moznost zalovat.

Je to normalni vec v cele EU

Tresnej cin je spis ta dotace na novostavbu trati do Mosnova.. to je úplně k smíchu, kolik to stalo a kolik lidi tam kdy bude jezdit.

+1/0
28.2.2017 12:14

R83a41d10e38k 65J64a73n52a23t17a 9555916864282

Pozor, že u trati ze Studénky do Mošnova je většina trasy společná s tratí do Příbora a Kopřivnice, která se opravila a tam lidí jezdí dost.

0/0
28.2.2017 12:21

J84a10n 80Č77e25k49a59l 7299415484884

Ano, a stále tam lidé jezdí motoráčky, zatímco na Mošnov pro těch 50 lidí jezdí Elefanty...

0/0
28.2.2017 12:37

R17a42d29e50k 43J35a57n17a25t74a 9325666254402

Elefanty ne, jezdí tam Pantery.

0/0
28.2.2017 12:43

J84a45n 55Č42e31k21a34l 7399145424684

Opravdu?? A odkdy?? Ještě nedávno dávala kamarádka na Facebook fotku z "výletu" s dětmi na letiště (na to jedno letadlo, co tam létá), a bylo to evidentně foceno v Elefantu...

0/0
28.2.2017 12:53

R84a28d55e59k 49J43a80n79a96t27a 9755666204932

Viz

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=Os&cislo=3051&nazev=&rok=2017

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=Os&cislo=3065&nazev=&rok=2017

+1/0
28.2.2017 14:25

J65a21n 66Č39e20k68a35l 7579205104194

Díky, koukal jsem na Zelpage, ale tam řazení pořád vyplněno nebylo... Každopádně někdo snad konečně dostal rozum...

0/0
1.3.2017 8:46

J74i83n84d15ř66i94c17h 88M46i10t66t72e88r 6694245821326

Přesně tak, dotovat podnikání soukromé firmě , to už jsme v socíku nebo co ?

+3/0
28.2.2017 13:22

J43a59n 86P28e78t74e21r27a 2681275472134

No to prirovnani s linkou do Opatova je fakt na úrovni vidlaka Netolickeho.

Ryanair je největší evropska společnost, jeho následuji další firmy.

Pokud si nevyhradili žádnou dotaci na rozjezd linek, tak to fakt nemusite nic stavět.

Ryan se tak chova vsude..

+4/−1
28.2.2017 11:31

J58a25n 91S96ů49r49a 4345163953222

Kraj má řešit základní dopravní obslužnost. Ne letecké spojení vidlákova s Londýnem. ale jinak souhlas, stavět letištní terminál z veřejných peněz je blbost.

+4/−2
28.2.2017 12:41

J21a18r71o12s15l28a21v 98J65o30n98á20š 4748864652595

Kraj řeší i cestovní ruch. Tohle je šance, řekl bych, že velká šance.

+1/−1
28.2.2017 16:26

J87a64n 15S39ů55r77a 4485713983962

rozhodně. 3 lety týdně x max 189 cestujících. to je skoro už na nové hotely, aby se davy lidí vešly.

+3/0
28.2.2017 16:29

D18a57v95i72d 74M42a97r37e62k 7733166704135

Propagace kraje a města na stránkách Ryanairu, spokojenost Ryanairu s letištěm - to může klidně počet linek do budoucna zvýšit. Nehledě na to, že do Londýna nelítají jenom pražáci, ale i východočeši, lidi z Vysočiny apod.

0/0
28.2.2017 16:40

J18a22n 49S16ů47r46a 4375263803312

Jistě, z Jihlavy je to blíže do Brna nebo do Pardubic? hodina a půl jízdy na letiště, to je hrozná komplikace při cestování. Zajímavé, že se nezvyšuje počet linek Ryanairu z Brna ani Ostravy. Stále jen Londýn a ještě zuby nehty se držící Bergamo. A asi se shodneme, že Brno + JMK toho má k nabídnutí turistům poněkud více, než Pardubický kraj.

0/0
28.2.2017 16:42

J61a82r74o28s40l16a80v 62J93o62n42á28š 4238904182335

Letiště v Pardubicích má oproti Brnu tu výhodu, že z Pardubic do Prahy je to vlakem 50 minut, kdežto z Brna 2,5 hodiny. Nehledě na to, že pardubické letiště je od nádraží co by kamenem dohodil, kdežto z Tuřan je to k brněnskému nádraží lán cesty.

0/0
28.2.2017 17:21

J35a45n 41S88ů38r95a 4235573443362

Psal jste o cestujících z Vysočiny. Když budete z Jihlavy, pojedete raději na letadlo do Pardubic, Brna nebo Prahy?

+1/0
28.2.2017 17:22

J46a65r97o64s61l59a79v 41J24o50n23á59š 4338194312665

Já jsem o Vysočině nepsal. Výhodou pardubického letiště je blízkost k Praze. Ale když se ptáte, tak z Jihlavy bych jel asi raději do Pardubic, protože tam bych měl parkování po celou dobu pobytu zdarma.

0/0
28.2.2017 17:31

J35a18r19o55s78l30a91v 55J38o13n89á45š 4888714542775

Pane Sůro, když ve fotbale chcete vyhrát 3:0, musíte nejdřív vést 1:0 a snažit se dál. Znáte snad jiný způsob, jak zvítězit?

Tím chci říct, že ta linka do Londýna by měla být začátkem dalšího vývoje.

0/0
28.2.2017 17:12

J14a81n 71S54ů25r37a 4635773663622

Pochopitelně. Když ale hraju okresní přebor, nejedu do Barcelony s plány, že je porazím 3:0

0/0
28.2.2017 17:17

J21a75r18o84s32l81a65v 28J74o55n32á36š 4278904862765

Však taky Pardubice nechtějí konkurovat Frankfurtu, Vídni, dokonce ani Barceloně ne. Chtějí být solidním divizním hráčem. Ale i v divizi platí, že když chcete vyhrát 3:0, musíte nejdřív vést 1:0.

+2/0
28.2.2017 17:47

P71e15t31r 75M51a78r60š50o15u55n 5145488946806

Nojo, ale pak se nemá z veřejných peněz (dotace) jako podpora turistického ruchu stavět ani ta spousta posedu (jakoze rozhledny), soukromé "kongresové" hotely....

Otázkou pak je, co je z oné nabídky smysluplnější využití dotace...

0/0
28.2.2017 23:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.