Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice požádaly armádu o bývalé vojenské cvičiště Červeňák

Náměstek pardubického primátora Jan Řehounek odeslal na ministerstvo obrany žádost o bezúplatný převod pozemků v bývalém vojenském cvičišti Na Vinici. Pokusit se získat celou lokalitu lidově zvanou Červeňák mu nařídilo usnesení zastupitelstva. Řehounek dlouho schytával kritiku, že s žádostí nespěchá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a72r25o70s55l59a31v 81J36o51n82á69š 4118344732595

"Skutečně efektivní řešení pro Pardubičky je jedině jejich napojení na rychlodráhu,“ uvedl třeba člen spolku Město na kole a Strany zelených Jakub Kutílek.

Pan Kutílek asi nepochopil, že spojka není řešením pro Pardubičky, ale pro centrum města. Napojení rychlodráhy na Pardubičky je dost těžko technicky proveditelné, protože pro něj není dost místa. Přímé propojení JV a JZ města je nezbytné, má-li se centru alespoň trochu ulevit.

0/0
22.2.2017 19:27

P56e25t91r 53K14o70r90b91e57l 9646127470372

Máte pravdu, ale chtělo by to propojení skutečně efektivní, které nebude ústit v úzkém hrdle pod Pardubičkami a kde nebudou zdržovat semafory na jednosměrném mostě. Sanitky budou stejně jezdit přes Nemošice, protože nebudou riskovat, že se na tom mostě kousnou. Představte si, že vjedou na most a proti nim nějaký jouda, kterého přikreje další. Ale těm co vidí jen krátkou čáru na mapě tohle nedocvakne.

0/0
22.2.2017 19:55

J86a26n 22V96r12a87b15e39c 4182510276804

Proboha: oprava tohoto mostu a postavení nového přes uzoučkou Chrudimku (čili délka tak 50m)? O kolik vyjde dráž vylít tam betonový široký most?

A proč by nemohla silnice ústit na stávající komunikaci nějakým větším kruhákem s bypassy?

A je po problému s plynulostí jak napojení, tak mostu :-)

+2/0
22.2.2017 20:40

P33e47t85r 93K12o18r93b48e51l 9246467920242

To by bylo hezké. A kdo něco takového plánuje?

0/0
22.2.2017 22:52

P81e32t23r 90K56o82r54b48e34l 9706717980452

Druhá věc: Osobně jsem pro záchranu konstrukce mostu. Nevadí mi pokud by se postavil nový a tento se přesunul někam jinam a tam fungoval třeba jako lávka. Koneckonců je to stará pardubická praxe. Je to z toho důvodu, že Červeňák je původní Prokopák, který sem byl přesunut ve dvacátých letech a proto má pro Pardubice velkou historickou hodnotu. Nešrotovat. Ten most je pardubická historie.

0/0
22.2.2017 22:57

J67a29r48o72s73l72a79v 32J14o96n54á55š 4178984842725

Já jsem už kdysi psal, že jsem pro plnohodnotné propojení bez ohledu na záměr výstavby JV obchvatu. To znamená nový most a vybudování kruhové křižovatky u hřbitova v Pardubičkách.

Podle mě je to optimální řešení, protože obchvat má sloužit spíš pro dálkovou dopravu než jako místní komunikace.

0/0
23.2.2017 10:06

P75e72t29r 51K65o95r76b35e68l 9446487830692

Ale to se nechystá. Místo toho se chystá něco jako propojka Rosice - Svítkov.

0/0
23.2.2017 10:35

J54a51r88o42s76l44a23v 52J22o13n74á11š 4348534732245

To na mém názoru nic nemění. V Pardubicích se často volí jiné řešení než to optimální.

0/0
24.2.2017 15:33

P45e58t28r 63K95o16r98b41e98l 9726567800362

Nebuďte v Idnes líní a pořiďte už konečně fotku toho správného mostu.

+2/0
22.2.2017 12:09

P26a30v23l19a 32K15v80a50p76i80l45o18v32á 7609258764647

Já už jsem na tu fotku taky alergická. Stejně tak na ten popisek o romantické divočině. Červeňák není romantická divočina, ale zaplevelený bordeliště.

+1/0
22.2.2017 15:38

M71a33r60t53i97n 88H64a15v79e48l52k57a 8424132874

Myslím, že srnky a zajíci to vidí jinak ...:-)

0/−1
22.2.2017 16:14

P41e26t95r 82K60o90r11b47e91l 9736687770822

Kefalín, čo si predstavujeťe pod pojmom romantická divočina? Tyršovy sady?

0/−1
22.2.2017 18:25

J55i73ř55í 83K63o44u11b32a 6292825271

To je pojem z poloviny 80. let, kdy se tato dvouproudá komunikace od nádraží na Drážku stavěla, zpočátku tam byla 80 km/h, jestli se nemýlím, jsou tu pamětníci ??

0/0
22.2.2017 11:15

V40í58t13ě52z66s38l91a43v 77P56e75č15i63n42k25a 1733690841678

Já zas takový pamětník nejsem...moje paměť sahá jen k 70 km/h, které jsou tam v současnosti. Nevím, zda tam byla původně vyšší rychlost...ale často vzpomínám si, že na třídě Míru byla vývěska okresního svazu architektů a jeden čas tam visel impozantní projekt, jak má komunikace pokračovat. U Marka se měl být zdvihat obří nadjezd, který měl překlenout celý prostor před nádražím a klesat zhruba v prostoru dnešního kruhového objezdu u Kauflandu (nebo co tam je). Vlastně dodnes zůstal ten přednádražní prostor nedořešen a hledá se řešení...

0/0
22.2.2017 12:34

J78i39ř21í 81K59o15u91b68a 6922975121

Ano, a nejen tam, i Pardubičky byly napojené. Pamatuju se na to, a dokonce jsem tomu i chvíli věřil.... Jak šel čas, bylo jasné, že šlo o teoretickou studii.

0/0
22.2.2017 13:25

J64a21n 43Č77e51k11a87l 7589795634814

V Pardubicích je nějaká rychlodráha? To je zas nějak nějaký novinářský pojem jako "rychlodráha" v Praze na letiště, ne?

0/0
22.2.2017 9:36

P34e10t35r 79K67o90r50b47e70l 9416477610132

To je lidový název pro městský průtah ulicemi Hlaváčova a kpt. Jaroše, který se vžil už v 80tých letech.

+1/0
22.2.2017 12:07

M87i29c76h52a46l 74S69t97e45b74l91o 5639711854907

Silnice a most - to je jediná priorita všech PardubákůR^V!![>-]

Pak se může řešit hezký parčík s cyklostezkou napojený na ostatní parky podél Chrudimky.

Dobrá práce a at už se stavíR^

+4/−1
22.2.2017 8:46

J23a84n 20V15r14a95b14e21c 4552790476104

Souhlas, už ať ta propojka je R^.

Pak je dost na diskuzi, co tam vznikne.

Může mi např. někdo vyjmenovat, kde je na katastru města nějaká větší plocha na výstavbu např. řadových RD, aby se Pardubice neustále nevylidňovaly? Velmi extrémní část lidí si prostě komfort domu může dovolit a v bytovkách bydlet nebudou. Jakmile oba manželé vydělávají, každá banka jim na dům půjčí...

Tak chceme sedmdesátitisícové Pardubice nebo někdy třeba i stotisícové?

0/0
22.2.2017 19:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.