Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Politici chtějí novou trať pro turisty na Králicku. Za stamiliony korun

Pardubický kraj by chtěl postavit novou železniční trať do turistického areálu v Dolní Moravě. Asi čtyřkilometrový úsek ve členitém terénu by však stál stamiliony. Peníze by měla dát Unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M44i44l36o12s85l11a12v 67Z61í13t18k82a 8500624287520

nerozumím, proč nějaký starosta vůbec řeší, kolik to bude stát. Jeho obec nic. Naopak by to výrazně zlepšilo dopravní obslužnost, nemusel by stavět další parkoviště, opravovat silnice apod.

0/−3
19.2.2017 22:25

J37a26r50o59s43l64a51v 18R60y86c47h69t81á71ř 2204209659616

A co raději v Dolní Moravě za ty peníze vyřešit parkování a opravit silnice, co tam vedou? Není to lepší než vláček?

+2/−1
19.2.2017 21:27

M92a27r34t45i34n 37H11a76v93e72l73k85a 8704242904

Je to dost tragikomické. Po výpravčím Duškovi se stal náměstkem pro dopravu Michal Kortyš z ODS. Pokud se nemýlím, tak ODS šla do voleb s tím, že nechtějí podporovat z veřejných peněz věci typu Ostřešanská spojka (pěkný ekonomický nesmysl - jen velká zakázka), terminál na letišti a pod...

A hleďme - garnitura se vystřídala, pan Kortyš zasedl do křesla a otočil!!!

Pamatujte si to, jak se dá politikům věřit!!!

Duch Duška na Kraji nejspíše straší dále.

+2/0
19.2.2017 18:22

M70a83r76t67i13n 85H79a92v27e51l97k63a 8424852894

V těch Pardubicích se fakt již někdo zbláznil a miluje vláčky.

Myslel jsem, že když jsme se zbavili výpravčího Duška, tak se to dostane do reality. Ale ono ne. Nejdřív si nechali udělat logo, že jsou Pardubice křižovatkou železnic a teď to chtějí za každou (dotační) cenu naplnit.

Dotace jsou naprosto špatné. Dávají politikům anonymní peníze a vymýšlí se za ně pitomosti a "pomníčky". Nikdo z nich neponese osobní ekonomickou odpovědnost za to, když se předpokládaná rentabilita nenaplní!!

Jen prostaví veliké částky, vybetonují krajinu a nechci spekulovat o jejich motivaci.

+3/0
19.2.2017 18:14

M92a97r27t88i68n 11Č27a90p91e22k 6580651697774

Politici si stavějí pomníčky za jakékoliv veřejné peníze - říká se tomu "porcování medvěda". Dotace jsou úplně to samé jako "investiční" část státního rozpočtu, jen se tomu říká jinak a místo z Prahy jdou z Bruselu.

0/0
19.2.2017 19:49

M44a73r26t32i77n 20H86a43v51e62l75k22a 8334172934

Jenže přes Brusel tečou ještě více děravých kapsiček s po sečtení je na rozhazování více ...

0/0
19.2.2017 20:10

Z35d73e68n89ě13k 79N75u68t81z 3554898526926

Jenže Králickým už bylo slibováno kde co. třeba nová silnice, nesplnilo se nic. Odříznutí od Hanušovic zrušením tamní trati, zrušení továrny na žárovky, jaksi že jako už nebudou a ted se dováží, zrušení diagnosťáku, a ted pro jistotu zase plašení s imigrantskou ubytovnou, nyní tedy aktuálně s dámskou věznicí..... No a z toho pohledu musí být pro ně zpráva o nápadu s kolejemi do Dolní Moravy a co já vím třeba lanovky na Králický Sněžník opravdu potěšující.

+2/0
19.2.2017 17:38

J83i55ř54í 29K19o24c82u76r80e41k 6645754135598

Ale trať zkrz Bezpráví necháme chátrat dál. Sice tam denně projede 10.000 lidí a více než 100.000 tun zboží, ale to není podstatné.

+3/0
19.2.2017 14:46

P55e63t22r 55K76o20r96b65e48l 9886757660972

To asi není ten správný příklad. Tam je to v nějakém běhu. Jsou horší.

+2/0
19.2.2017 15:27

P67e15t44r 76K87o67r93b58e95l 9186567120182

Ta odbočka bez nějakého kloudného spojení s Králíky postrádá smysl. Opravte silnici, elektrifikujte trať do Králík, aby tam mohli jezdit přímé vlaky z Pardubic a navažte na ně skibusy.

+7/0
19.2.2017 14:20

I34v26a 53K41r13i24š10t30o30f15o68v98á 9228428945285

Silnice samá díra, města nemají peníze na odklízení sněhu, školy potřebují na pomůcky, nemocničním sestrám a lékařům by se mohlo přidat.... Ale vymyslí se TOHLE.

+3/−1
19.2.2017 13:29

R16a64d52e52k 26H24a71ň46á64č76e17k 5193100584553

Á blíží se volby tak se slibuje o sto šest aby se nepřišlo o pelíšky!!

+3/0
19.2.2017 12:31

R65o52m67a85n 80S21t16o84n60e66k 1779473109751

asi jste si toho nevšiml ale krajské volby byly loni na podzim

0/0
19.2.2017 13:03

V76í74t35ě97z40s88l53a13v 59K91l19o53z17í76k 3361169894297

Fandím tomu ale pořádnou trat, žádné nozovky...trat se staví na stovky let a né na sezonu

+3/−1
19.2.2017 9:21

M70a59r12t55i54n 56H24a16v98e78l90k85a 8484762714

Většinu tratí postavili za C.K ... a není to tak dlouho, co se s velkou pompou (s odůvodněním neefektivity) rušily a koleje trhaly ...

0/0
19.2.2017 20:13

Z69d86e11n81ě20k 69N68u11t62z 3924758756366

Tak mě se to líbí a dávno jsem o tom přemýšlel. Ovšem paradoxní je, že někdo z kraje plánuje odbočku z trati v Červeném Potoce, kterou v roce 2011 pan Martínek - dnes neviditelný senátor, takřka zrušil a nyní po ní jezdí pár vlaků jen o víkendu. Dodnes nikdo nevyřešil přímé spokení například z Králik do Pardubic. Elektrifikace skončila v Lichkově a na těch pár km už nezbylo. Jinak podle mě by se na takovém projektu a myslím, že dost rádi, podíleli majitelé těch areálů. jednal s nimi někdo? Ale to mysí být promyšlené. Přímé vlaky - například Brno - Dolní Morava a ne nějaké odbočka dokonce úzkokolejná. Na to dnes není nikdo zvědavý. Podobně se podařilo v Jeseníkách vyřešit trať do Koutů. Dnes tam jezdí elektrika přímo ze Zábřeha a myslí, že je spokojenost. A taky to byla tra ́po povodních všemi odepsaná...Jenže ji zachránili obce sami. Be znich by tam nyní tekla jenom Desná....V

+9/0
19.2.2017 8:20

M14a39r58t54i75n 58Č75a49p73e30k 6300771837344

Elektrifikace se nedělala kvůli napojení Kralicka, ale kvůli spojení do Polska. Z celé trati do Wroclawi chyběly dráty jen na úseku Letohrad - Mezilesí.

0/0
19.2.2017 9:46

Z88d73e21n72ě53k 42N81u46t88z 3344338796596

Ano já vím, tak logiku to samozřejmě mělo,(nákladní doprava do Polska tu frčí... jenže ten kousek do Králik se mohl udělat s tím. Šlo o 6 km a bylo. Jenže rejže....

0/0
19.2.2017 14:15

J12a57n 48V61a77l79o87u11c69h 6292467208880

Ano, "elektrika" do Koutů jezdí, ale o nějakém (při představování projektu to bylo jedním z hlavních trumfů) přímém spojení do Brna si turisté mohou nechat jen zdát (ba dokonce ani nějaký aspoň slušný přestup v Zábřehu tam není). Takže doufám, že na tyto fantasmagorie (z hlavy soudruha Duška) nedojde.

+1/0
19.2.2017 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.