Diskuze

Pro rychlíky mezi Ústím a Chocní vzniknou tunely, plánuje státní koncepce

Stát se rozhodl upravit železniční koridor mezi Ústím nad Orlicí a Chocní tím nejdražším možným způsobem. Vyplývá to z Koncepce nákladní dopravy na železnici, kterou před několika dny schválila vláda.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J37a12n 17T13a67r49a49b59a

7. 2. 2017 11:25

Krásný drahý ideál. Podstatně levnější a efektivnější by ovšem bylo odstranění alibistického nesmyslu, tedy odstranění 160km/h limitu na ostatních úsecích trati mezi Prahou a Ostravou a to i za cenu, že tady těch 15km holt pojedou nákladní vlaky 70 a rychlíky 85 ještě 30let. Máme soupravy, co dovedou jet 200/230km/h a přijdou ještě rychlejší. A brzdíme je kvůli pár přejezdům na 160. Ano, nechť MD plánuje světlé zítřky, ale napřed ať SŽDC přemostí úrovňová křížení a zvedne rychlost na 200+km/h. Přijde to levněji a jde to zvládnout za rok.

0 1
možnosti

A co se týká Ostřešanské spojky - tam je to přesně naopak. Chtějí udělat nenapravitelnou jizvu do krajiny a aby je to moc nestálo, tak udělají ohromný násep, který zvedne železnici, aby do Mikulovického kopce příliš nezařezávala.

Naprostá hrůza ...

A samozřejmě s tím dělají tajnosti, to budou lidé jen koukat až začnou navážet tuny hlušiny a ničit krajinu ...

1 0
možnosti

Dobrá - postaví se nejpřímější varianta, byť nejdražší - ale nebude to narušovat krajinu - snad. Ale zaráží mne, že se hodně investuje a stará trať nezruší ...

0 0
možnosti

Nezruší, neboť celá trať Praha-Česká Třebová je tak přetížená, že bude velmi výhodné ponechat starou trať pro náklady a regionálku, tim se značně zvýší chybějící kapacita.

1 0
možnosti
Foto

V Rakousku se jede většinou 160, v tunelech se však rychlost zvyšuje až na 230. Proč to tady nejde...

1 0
možnosti

S tím "většinou" bych byl opatrný. Platí to de facto jen o trati Vídeň - Linec. Nicméně uvedený český úsek je právě s tratí Vídeň - Linec co se týče významu plně srovnatelný a vyšší rychlosti by si určitě zasloužil. K čemu ale budou čtyři koleje mezi Chocní a Ústím n./O., když mezi Prahou a Českým Brodem, kde je provoz díky příměstské dopravě nejhustší, máme předpotopní tříkolejku, která bude vždy (dokud se kus vedle nepostaví VRT) komplikací.

3 3
možnosti

"...čímž dojde k odstranění posledního traťového omezení na prvním tranzitním železničním koridoru...". A co Brno - Blansko?

1 1
možnosti

J89a73n 73V65r49a30b15e47c

6. 2. 2017 20:24

1.železniční koridor nevede na Brno...

...ale na Ostravu:-)

0 2
možnosti

Škoda ze zde neni treba mapka nove planovane casti koridoru.

1 0
možnosti

Takhle nějak vypadal, když jsem to před lety viděl. Je to samozřejmě hodně zjednodušené: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=16.2890809&y=49.9930358&z=13&rm=9lK6cxXXqeis00d9lZ2cxXP8L

1 0
možnosti

Dobře, dobře. Jen původně u této nejdražší varianty byla původně plánována rychlost až 200 km/h, jít na max. 160 mi přijde zbytečně málo, když už se zvolila tato + zachování stávající trati. A to zachování je výtečná zpráva, zejména s ohledem na kapacitu koridoru, který už nyní praská ve švech.

5 0
možnosti

Fajn. To je docela dobře.

Příslušný úsek představuje zdaleka nejhorší kus nejdůležitější celostátní trati mezi Čechami a Moravou.

Modernizace se dělá na 50-100 let dopředu, je tedy na místě nezabetonovat nějaké polovičaté řešení i následujícím generacím jen proto, aby se ušetřilo 30 % ceny.

Klasicky je to vidět třeba na starších rekonstrukcích koridorů, kde se šetřilo na úrovňových přejezdech a teď se musejí za provozu nahrazovat dodatečnými mosty či podjezdy, protože se to ukázalo jako nebezpečný omyl.

6 0
možnosti

Možná nejhorší, ale nejkrásnější. A modernizace na 50-100 let dopředu, při nárůstu rychlosti na 160 km? ... ČD zaspali už při předchozích rekonstrukcích.

0 1
možnosti