Diskuse k článku

Pro rychlíky mezi Ústím a Chocní vzniknou tunely, plánuje státní koncepce

Stát se rozhodl upravit železniční koridor mezi Ústím nad Orlicí a Chocní tím nejdražším možným způsobem. Vyplývá to z Koncepce nákladní dopravy na železnici, kterou před několika dny schválila vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a65n 82T21a20r45a26b77a 4406666529629

Krásný drahý ideál. Podstatně levnější a efektivnější by ovšem bylo odstranění alibistického nesmyslu, tedy odstranění 160km/h limitu na ostatních úsecích trati mezi Prahou a Ostravou a to i za cenu, že tady těch 15km holt pojedou nákladní vlaky 70 a rychlíky 85 ještě 30let. Máme soupravy, co dovedou jet 200/230km/h a přijdou ještě rychlejší. A brzdíme je kvůli pár přejezdům na 160. Ano, nechť MD plánuje světlé zítřky, ale napřed ať SŽDC přemostí úrovňová křížení a zvedne rychlost na 200+km/h. Přijde to levněji a jde to zvládnout za rok.

0/−1
7.2.2017 11:25

M89a25r54t72i16n 49H75a81v21e55l18k11a 8654432974

A co se týká Ostřešanské spojky - tam je to přesně naopak. Chtějí udělat nenapravitelnou jizvu do krajiny a aby je to moc nestálo, tak udělají ohromný násep, který zvedne železnici, aby do Mikulovického kopce příliš nezařezávala.

Naprostá hrůza ...

A samozřejmě s tím dělají tajnosti, to budou lidé jen koukat až začnou navážet tuny hlušiny a ničit krajinu ...

+1/0
7.2.2017 9:10

M89a32r44t55i80n 61H55a84v50e24l29k35a 8944452194

Dobrá - postaví se nejpřímější varianta, byť nejdražší - ale nebude to narušovat krajinu - snad. Ale zaráží mne, že se hodně investuje a stará trať nezruší ...

0/0
7.2.2017 9:08

M64a37t72ě87j 74V62o90n49d78ř39i24č26k15a 4574630268766

Nezruší, neboť celá trať Praha-Česká Třebová je tak přetížená, že bude velmi výhodné ponechat starou trať pro náklady a regionálku, tim se značně zvýší chybějící kapacita.

+1/0
7.2.2017 22:46
Foto

M22a55r93e42k 83Z85i90m16m14e73l 4399530794544

V Rakousku se jede většinou 160, v tunelech se však rychlost zvyšuje až na 230. Proč to tady nejde...

+1/0
6.2.2017 16:19

P40a72v56e27l 44M23a90t80o17u49š53e15k 5400637558974

S tím "většinou" bych byl opatrný. Platí to de facto jen o trati Vídeň - Linec. Nicméně uvedený český úsek je právě s tratí Vídeň - Linec co se týče významu plně srovnatelný a vyšší rychlosti by si určitě zasloužil. K čemu ale budou čtyři koleje mezi Chocní a Ústím n./O., když mezi Prahou a Českým Brodem, kde je provoz díky příměstské dopravě nejhustší, máme předpotopní tříkolejku, která bude vždy (dokud se kus vedle nepostaví VRT) komplikací.

+3/−3
6.2.2017 16:40

M30a34r47i17a78n 11K12e34c77h46l65i82b10a32r 3460683349

Tak, nemůže se vyřešit všechno naráz. Jakákoliv novostavba v okolí Prahy narazí na velký odpor.

Z hlediska pravidelnosti provozu Praha - Brno, Olomouc bude tato čtyřkolejka velmi dobrá věc.

+3/0
6.2.2017 17:05

P97a51v69e87l 22M49a35t95o14u15š50e37k 5530327458184

Naráz jistě ne, ale stále mi úseky kolem hlavního města přijdou potřebnější. Taková příměstská doprava Pečky - Praha je (na to, že jde o nejhlavnější trať v ČR) tragédie (osobáky pro takovou vzdálenost pomalé, spěšné vlaky až na 2 páry neexistují, rychlíky nestaví).

+1/0
7.2.2017 7:57

P82a49v91e46l 10M52a38t47o77u80š77e40k 5890577698804

"Jakákoliv novostavba v okolí Prahy narazí na velký odpor." V případě železničních staveb máte bohužel pravdu. O dálnicích už to zdaleka tolik neplatí. Škoda, že se taková zásada neprojevuje hlavně při budování odporných meziskladů apod. bez jakéhokoli napojení na železnici, tj. plně závislých na kamionové dopravě.

+1/0
7.2.2017 9:43

F28i16l87i92p 66S84i80r97o51t12e72k 9602739802551

Co neplatí u dálnic a na čem tedy vázne dostavba veledůležité D0 od Běchovic k Říčanům?

0/0
7.2.2017 12:59

P10e57t98r 59K39o10r67b80e69l 9136917170442

Ty čtyři koleje budou dobré. Těmi tunely vznikne úsek, přes který se v denní době bude nákladní doprava dostávat jen velmi těžko a osobáky, když se vinou i jen drobného zpoždění dostanou mimo svou trasu, také.

+2/0
6.2.2017 17:43

P18e44t47r 43Š34i31m31r64a38l 4777327125505

K čemu budou čtyři koleje mezi Ústím a Chocní?

to je jednoduché. Pravděpodobně nevíte, že byla schválena rekonstrukce a zdvojkolejnění tratě Choceň - Hradec Králové - odb. Kanín - Libice nad Cidlinou - (Poděbrady - Nymburk). Primárně bude tato trať určena pro odklon nákladní dopravy z přetížené tratě Choceň - Pardubice - Kolín a současně může být otevřena cesta ke zvýšení rychlosti v úseku Pardubice - Choceň - Ústí nad Orlicí na 200 km/h.

Kde tedy může dojít k výraznému zrychlení expresů (cca o deset minut) a současně k zachování dostatečné kapacity dráhy pro nákladní dopravu.

+4/0
6.2.2017 19:09

P50a43v37e91l 64M66a32t79o29u41š40e27k 5690227478464

Netvrdím, že nebudou k ničemu. Tvrdím, že jinde by byly potřebnější.

0/0
7.2.2017 7:58

P84e11t59r 50N71e63c13h68a47n38i52c26k26ý 7323356968180

Jenže většina nákladních vlaků do Prahy nemusí, Po téhle stavbě sjedou v Ústí nad Orlicí na starou trat a bez obtíží v Chocni odbočí na Týniště, pak na Hradec, VOsek, Lysou nad Labem a na Ústí (případně někde do škodovky)

0/0
6.2.2017 21:40

P88a65v40e88l 14M46a68t37o24u76š14e30k 5730227838834

To je pravda, ale stále vidím potřebnější (aspoň) 4 koleje Praha - Č. Brod (- Kolín) než Choceň - Ústí nad Orlicí. O potřebnosti zrychlení tohoto úseku samozřejmě není pochyb.

0/0
7.2.2017 7:53

P79e37t28r 81N39e86c47h74a88n62i22c50k15ý 7563936448310

Jenže když se projektuje zrychlování Choceň - Ústí nad Orlicí, tak je nutné rozhodnout jestli stará trať zůstane nebo ne.

+1/0
7.2.2017 8:07

P38a13v81e57l 41M47a41t31o35u93š58e82k 5930357548674

Ale proč ne. Jen si prostě myslím, že jiné úseky by měly mít přednost, protože jsou v daleko zanedbanějším a pro současný nebo výhledový provoz méně použitelném stavu. Je hezké, že budeme mít kus páteřní tratě (byť zrovna ten, který je od všech velkých měst ČR pomalu nejdál) na úrovni podobných tratí v Rakousku, ale co ten zbytek? Vezměte si jen, jak vypadají tratě vycházející z Prahy: 010/011: docela ujde, ale má rezervy, 220/221: rezervy ještě větší, 210: lokálka/skanzen, 170/171: zanedbaná, dost pomalá, značné rezervy, 173: lokálka, pomalá, 122: totálně zanedbaná/skanzen, 120: totálně zanedbaná, naprostá ostuda, 090/091: dost pomalá, značné rezervy, 070: zanedbaná, pomalá, značné rezervy, 020/231: zanedbaná, pomalá, značné rezervy. Už jen to, že skoro ve všech směrech od Prahy je i nejrychlejší vlak pomalejší než autobus, a to leckde dost výrazně, je dost na pováženou. O zbytku sítě ani nemluvím.

0/0
7.2.2017 10:03

P45e88t13r 52N66e31c50h90a51n36i91c94k63ý 7793306428810

Ale s tím já souhlasím, problém je ten, že kolem Prahy má každý pozemek cenu zlata, každé rozhodnutí potřebuje tisíc papírů a ještě do toho kafrají ekologové. To pak něco udělejte. Další problém je ten, že podle určitého klíče je Praha bohatá a tak nemá nárok na dotace

0/0
7.2.2017 10:52

P91a69v40e35l 51M41a94t95o56u45š37e64k 5790627178534

Věřím. O to více zarážející ale pak je, že obklopit Prahu hnusnými plechovými velkosklady, navíc napojenými pouze na silnici, žádný problém není. Těch za posledních pár let vyrostly spousty. Přitom jsou pro většinu obyvatel ke škodě a mastí si nich kapsy hlavně pár vlivných jedinců. Kde jsou v tomhle případě všichni ti ekologové a jim podobní? Nebo je to jen nemyslící stádo ovládané lobbisty? Už nějakých 20 let se nemohu zbavit pocitu, že tato země, ačkoli se snaží hrát na pupek světa a jiným se vysmívá, je ve skutečnosti, podle hodnotového žebříčku nemalé části jejích obyvatel, těžce rozvojová.

+1/0
7.2.2017 11:11

P14e26t53r 50Š76i10m86r21a39l 4317497525775

Úsek Choceň - Ústí nad Orlicí nemá v současné době odklonovou alternativu a je postižen pravidelnými dlouhodobými výlukami kvůli ojetí kolejnic v dlouhých obloucích. Pokud je v tomto úseku výluka, pak rozvrátí provoz ve více jak polovině republiky nejenom v osobní dopravě, ale hlavně v nákladní, která pak jede pouze v noci a i tak se tam nevejde vše potřebné.

Není v současné chvíli v ČR horší úsek, co se týče propustnosti dráhy při výlukách.

0/0
7.2.2017 11:00

P51a15v61e76l 90M33a94t28o25u14š93e16k 5950317928854

"...čímž dojde k odstranění posledního traťového omezení na prvním tranzitním železničním koridoru...". A co Brno - Blansko?

+1/−1
6.2.2017 14:43

J20a87n 28V47r90a47b36e78c 4642810146574

1.železniční koridor nevede na Brno...

...ale na Ostravu:-)

0/−2
6.2.2017 20:24

P10e14t12r 87N26e54c50h83a60n73i55c67k88ý 7373986318460

já vždy měl I. koridor za Břeclav - Brno - Praha - Děčín

+1/0
6.2.2017 21:39

P54e55t16r 10Š11i51m12r11a61l 4407247365955

To si pletete.

1. koridor - Děčín - Praha - CETR - Břeclav

2. koridor - Břeclav - Přerov - Bohumín - Polsko

3. koridor - Cheb - Plzeň - Praha - CETR - Přerov - Bohumín - Třinec - Slovensko

4. koridor - Praha - České Budějovice - Linec

+1/0
6.2.2017 22:57

J93a85k74u94b 24K23o25r76e60c 6544470421223

Škoda ze zde neni treba mapka nove planovane casti koridoru.

+1/0
6.2.2017 14:12

P63e30t39r 20K90o25r88b33e19l 9756137560572

Takhle nějak vypadal, když jsem to před lety viděl. Je to samozřejmě hodně zjednodušené: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=16.2890809&y=49.9930358&z=13&rm=9lK6cxXXqeis00d9lZ2cxXP8L

+1/0
6.2.2017 14:25

M12a11r36t85i40n 24B86o66h86á79č72e73k 5241821548

Tady je mapka, ktera se kdysi davno objevila na serveru k-report: http://k-report.net/koridory/images/mapa-bezpravi.jpg

Clanek podle me ted pise o "zelene" variante. Ta predchozi zvazovana byla patrne "cervena".

0/0
6.2.2017 14:33

L84u98k18á73š 87B46r31a72n90d69e25j35s 2123865271811

Dobře, dobře. Jen původně u této nejdražší varianty byla původně plánována rychlost až 200 km/h, jít na max. 160 mi přijde zbytečně málo, když už se zvolila tato + zachování stávající trati. A to zachování je výtečná zpráva, zejména s ohledem na kapacitu koridoru, který už nyní praská ve švech.

+5/0
6.2.2017 13:59

M28a46r21i21a88n 90K30e39c59h74l34i83b57a64r 3940173699

Fajn. To je docela dobře.

Příslušný úsek představuje zdaleka nejhorší kus nejdůležitější celostátní trati mezi Čechami a Moravou.

Modernizace se dělá na 50-100 let dopředu, je tedy na místě nezabetonovat nějaké polovičaté řešení i následujícím generacím jen proto, aby se ušetřilo 30 % ceny.

Klasicky je to vidět třeba na starších rekonstrukcích koridorů, kde se šetřilo na úrovňových přejezdech a teď se musejí za provozu nahrazovat dodatečnými mosty či podjezdy, protože se to ukázalo jako nebezpečný omyl.

+6/0
6.2.2017 13:57

J13a34r10o12s25l20a36v 38K20e65r69c14l 1222108480158

Možná nejhorší, ale nejkrásnější. A modernizace na 50-100 let dopředu, při nárůstu rychlosti na 160 km? ... ČD zaspali už při předchozích rekonstrukcích.

0/−1
6.2.2017 15:46

R61o35m62a12n 93S63t63o68n58e97k 1629623729171

ČD rekonstruuje železniční tratě 8-o8-o

+1/0
6.2.2017 16:52

J94a62r54o31s76l85a25v 65K17e19r82c11l 1322308250278

Jj, SŽDC. Ale i na přehazování nemovitostí, není to skoro jedno?

+2/0
6.2.2017 20:05

P58e35t29r 31N31e12c91h22a16n49i64c50k13ý 7623576628310

Já si myslím, že těch 160 je jen legislativní rychlost, tam nebudou takové oblouky, aby to nešlo rychleji

+2/0
6.2.2017 21:41

J24a13r25o82s44l23a33v 48K54e26r78c10l 1712438480518

Všechno jde. Ale musí tomu odpovídat i konstrukce mostů, tunelů. podloží. A když tlačí 160 km, na kolik myslíte, že bude rezerva? ;-D

0/0
8.2.2017 14:49



Najdete na iDNES.cz