Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro rychlíky mezi Ústím a Chocní vzniknou tunely, plánuje státní koncepce

Stát se rozhodl upravit železniční koridor mezi Ústím nad Orlicí a Chocní tím nejdražším možným způsobem. Vyplývá to z Koncepce nákladní dopravy na železnici, kterou před několika dny schválila vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a63n 24T46a66r75a49b22a 4676266279149

Krásný drahý ideál. Podstatně levnější a efektivnější by ovšem bylo odstranění alibistického nesmyslu, tedy odstranění 160km/h limitu na ostatních úsecích trati mezi Prahou a Ostravou a to i za cenu, že tady těch 15km holt pojedou nákladní vlaky 70 a rychlíky 85 ještě 30let. Máme soupravy, co dovedou jet 200/230km/h a přijdou ještě rychlejší. A brzdíme je kvůli pár přejezdům na 160. Ano, nechť MD plánuje světlé zítřky, ale napřed ať SŽDC přemostí úrovňová křížení a zvedne rychlost na 200+km/h. Přijde to levněji a jde to zvládnout za rok.

0/−1
7.2.2017 11:25

M56a56r35t71i52n 72H90a40v63e25l88k45a 8204162124

A co se týká Ostřešanské spojky - tam je to přesně naopak. Chtějí udělat nenapravitelnou jizvu do krajiny a aby je to moc nestálo, tak udělají ohromný násep, který zvedne železnici, aby do Mikulovického kopce příliš nezařezávala.

Naprostá hrůza ...

A samozřejmě s tím dělají tajnosti, to budou lidé jen koukat až začnou navážet tuny hlušiny a ničit krajinu ...

+1/0
7.2.2017 9:10

M98a81r53t71i85n 48H88a78v63e93l69k33a 8264112124

Dobrá - postaví se nejpřímější varianta, byť nejdražší - ale nebude to narušovat krajinu - snad. Ale zaráží mne, že se hodně investuje a stará trať nezruší ...

0/0
7.2.2017 9:08

M24a43t38ě37j 94V78o15n63d91ř43i74č35k98a 4534280148406

Nezruší, neboť celá trať Praha-Česká Třebová je tak přetížená, že bude velmi výhodné ponechat starou trať pro náklady a regionálku, tim se značně zvýší chybějící kapacita.

+1/0
7.2.2017 22:46
Foto

M63a75r67e68k 94Z39i77m24m76e91l 4419120294564

V Rakousku se jede většinou 160, v tunelech se však rychlost zvyšuje až na 230. Proč to tady nejde...

+1/0
6.2.2017 16:19

P37a49v80e59l 17M24a37t96o44u88š19e96k 5600497458604

S tím "většinou" bych byl opatrný. Platí to de facto jen o trati Vídeň - Linec. Nicméně uvedený český úsek je právě s tratí Vídeň - Linec co se týče významu plně srovnatelný a vyšší rychlosti by si určitě zasloužil. K čemu ale budou čtyři koleje mezi Chocní a Ústím n./O., když mezi Prahou a Českým Brodem, kde je provoz díky příměstské dopravě nejhustší, máme předpotopní tříkolejku, která bude vždy (dokud se kus vedle nepostaví VRT) komplikací.

+3/−3
6.2.2017 16:40

M59a63r15i56a58n 41K16e84c65h23l59i13b46a12r 3440443549

Tak, nemůže se vyřešit všechno naráz. Jakákoliv novostavba v okolí Prahy narazí na velký odpor.

Z hlediska pravidelnosti provozu Praha - Brno, Olomouc bude tato čtyřkolejka velmi dobrá věc.

+3/0
6.2.2017 17:05

P46a85v27e92l 20M88a13t65o40u77š58e97k 5780387788264

Naráz jistě ne, ale stále mi úseky kolem hlavního města přijdou potřebnější. Taková příměstská doprava Pečky - Praha je (na to, že jde o nejhlavnější trať v ČR) tragédie (osobáky pro takovou vzdálenost pomalé, spěšné vlaky až na 2 páry neexistují, rychlíky nestaví).

+1/0
7.2.2017 7:57

P41a76v95e72l 97M56a31t64o25u46š57e21k 5890937108534

"Jakákoliv novostavba v okolí Prahy narazí na velký odpor." V případě železničních staveb máte bohužel pravdu. O dálnicích už to zdaleka tolik neplatí. Škoda, že se taková zásada neprojevuje hlavně při budování odporných meziskladů apod. bez jakéhokoli napojení na železnici, tj. plně závislých na kamionové dopravě.

+1/0
7.2.2017 9:43

F64i59l74i31p 51S49i69r60o49t26e79k 9822179152371

Co neplatí u dálnic a na čem tedy vázne dostavba veledůležité D0 od Běchovic k Říčanům?

0/0
7.2.2017 12:59

P43e43t70r 69K16o71r46b96e25l 9306127550622

Ty čtyři koleje budou dobré. Těmi tunely vznikne úsek, přes který se v denní době bude nákladní doprava dostávat jen velmi těžko a osobáky, když se vinou i jen drobného zpoždění dostanou mimo svou trasu, také.

+2/0
6.2.2017 17:43

P77e22t71r 39Š33i92m48r13a16l 4367757705265

K čemu budou čtyři koleje mezi Ústím a Chocní?

to je jednoduché. Pravděpodobně nevíte, že byla schválena rekonstrukce a zdvojkolejnění tratě Choceň - Hradec Králové - odb. Kanín - Libice nad Cidlinou - (Poděbrady - Nymburk). Primárně bude tato trať určena pro odklon nákladní dopravy z přetížené tratě Choceň - Pardubice - Kolín a současně může být otevřena cesta ke zvýšení rychlosti v úseku Pardubice - Choceň - Ústí nad Orlicí na 200 km/h.

Kde tedy může dojít k výraznému zrychlení expresů (cca o deset minut) a současně k zachování dostatečné kapacity dráhy pro nákladní dopravu.

+4/0
6.2.2017 19:09

P56a56v27e73l 23M58a86t13o23u49š30e87k 5380177678434

Netvrdím, že nebudou k ničemu. Tvrdím, že jinde by byly potřebnější.

0/0
7.2.2017 7:58

P53e29t95r 86N91e47c76h85a56n88i67c12k30ý 7163676988520

Jenže většina nákladních vlaků do Prahy nemusí, Po téhle stavbě sjedou v Ústí nad Orlicí na starou trat a bez obtíží v Chocni odbočí na Týniště, pak na Hradec, VOsek, Lysou nad Labem a na Ústí (případně někde do škodovky)

0/0
6.2.2017 21:40

P58a24v28e32l 11M71a24t52o48u38š91e82k 5110267358144

To je pravda, ale stále vidím potřebnější (aspoň) 4 koleje Praha - Č. Brod (- Kolín) než Choceň - Ústí nad Orlicí. O potřebnosti zrychlení tohoto úseku samozřejmě není pochyb.

0/0
7.2.2017 7:53

P59e86t40r 87N78e78c78h69a70n84i54c56k65ý 7953556498760

Jenže když se projektuje zrychlování Choceň - Ústí nad Orlicí, tak je nutné rozhodnout jestli stará trať zůstane nebo ne.

+1/0
7.2.2017 8:07

P38a23v87e45l 42M80a14t52o48u63š54e93k 5840407638634

Ale proč ne. Jen si prostě myslím, že jiné úseky by měly mít přednost, protože jsou v daleko zanedbanějším a pro současný nebo výhledový provoz méně použitelném stavu. Je hezké, že budeme mít kus páteřní tratě (byť zrovna ten, který je od všech velkých měst ČR pomalu nejdál) na úrovni podobných tratí v Rakousku, ale co ten zbytek? Vezměte si jen, jak vypadají tratě vycházející z Prahy: 010/011: docela ujde, ale má rezervy, 220/221: rezervy ještě větší, 210: lokálka/skanzen, 170/171: zanedbaná, dost pomalá, značné rezervy, 173: lokálka, pomalá, 122: totálně zanedbaná/skanzen, 120: totálně zanedbaná, naprostá ostuda, 090/091: dost pomalá, značné rezervy, 070: zanedbaná, pomalá, značné rezervy, 020/231: zanedbaná, pomalá, značné rezervy. Už jen to, že skoro ve všech směrech od Prahy je i nejrychlejší vlak pomalejší než autobus, a to leckde dost výrazně, je dost na pováženou. O zbytku sítě ani nemluvím.

0/0
7.2.2017 10:03

P51e43t75r 78N30e73c79h54a56n47i55c25k58ý 7563916878250

Ale s tím já souhlasím, problém je ten, že kolem Prahy má každý pozemek cenu zlata, každé rozhodnutí potřebuje tisíc papírů a ještě do toho kafrají ekologové. To pak něco udělejte. Další problém je ten, že podle určitého klíče je Praha bohatá a tak nemá nárok na dotace

0/0
7.2.2017 10:52

P53a86v37e89l 71M77a82t87o49u25š33e84k 5840407308904

Věřím. O to více zarážející ale pak je, že obklopit Prahu hnusnými plechovými velkosklady, navíc napojenými pouze na silnici, žádný problém není. Těch za posledních pár let vyrostly spousty. Přitom jsou pro většinu obyvatel ke škodě a mastí si nich kapsy hlavně pár vlivných jedinců. Kde jsou v tomhle případě všichni ti ekologové a jim podobní? Nebo je to jen nemyslící stádo ovládané lobbisty? Už nějakých 20 let se nemohu zbavit pocitu, že tato země, ačkoli se snaží hrát na pupek světa a jiným se vysmívá, je ve skutečnosti, podle hodnotového žebříčku nemalé části jejích obyvatel, těžce rozvojová.

+1/0
7.2.2017 11:11

P14e32t29r 75Š29i12m58r68a41l 4967857655555

Úsek Choceň - Ústí nad Orlicí nemá v současné době odklonovou alternativu a je postižen pravidelnými dlouhodobými výlukami kvůli ojetí kolejnic v dlouhých obloucích. Pokud je v tomto úseku výluka, pak rozvrátí provoz ve více jak polovině republiky nejenom v osobní dopravě, ale hlavně v nákladní, která pak jede pouze v noci a i tak se tam nevejde vše potřebné.

Není v současné chvíli v ČR horší úsek, co se týče propustnosti dráhy při výlukách.

0/0
7.2.2017 11:00

P95a55v74e39l 49M96a12t72o90u72š60e87k 5390157508944

"...čímž dojde k odstranění posledního traťového omezení na prvním tranzitním železničním koridoru...". A co Brno - Blansko?

+1/−1
6.2.2017 14:43

J68a26n 26V64r20a36b36e26c 4682220946274

1.železniční koridor nevede na Brno...

...ale na Ostravu:-)

0/−2
6.2.2017 20:24

P95e91t85r 22N37e90c92h49a93n44i86c37k56ý 7983406708410

já vždy měl I. koridor za Břeclav - Brno - Praha - Děčín

+1/0
6.2.2017 21:39

P46e23t61r 63Š98i24m80r31a54l 4287697395155

To si pletete.

1. koridor - Děčín - Praha - CETR - Břeclav

2. koridor - Břeclav - Přerov - Bohumín - Polsko

3. koridor - Cheb - Plzeň - Praha - CETR - Přerov - Bohumín - Třinec - Slovensko

4. koridor - Praha - České Budějovice - Linec

+1/0
6.2.2017 22:57

J26a54k78u16b 80K15o59r33e95c 6454640551593

Škoda ze zde neni treba mapka nove planovane casti koridoru.

+1/0
6.2.2017 14:12

P80e87t68r 64K79o64r93b79e54l 9606407270802

Takhle nějak vypadal, když jsem to před lety viděl. Je to samozřejmě hodně zjednodušené: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=16.2890809&y=49.9930358&z=13&rm=9lK6cxXXqeis00d9lZ2cxXP8L

+1/0
6.2.2017 14:25

M21a64r67t18i31n 63B43o76h88á17č31e75k 5931801478

Tady je mapka, ktera se kdysi davno objevila na serveru k-report: http://k-report.net/koridory/images/mapa-bezpravi.jpg

Clanek podle me ted pise o "zelene" variante. Ta predchozi zvazovana byla patrne "cervena".

0/0
6.2.2017 14:33

L45u10k57á15š 13B28r36a21n65d74e63j74s 2593595651231

Dobře, dobře. Jen původně u této nejdražší varianty byla původně plánována rychlost až 200 km/h, jít na max. 160 mi přijde zbytečně málo, když už se zvolila tato + zachování stávající trati. A to zachování je výtečná zpráva, zejména s ohledem na kapacitu koridoru, který už nyní praská ve švech.

+5/0
6.2.2017 13:59

M61a35r68i50a90n 24K74e80c31h77l70i72b65a92r 3690973269

Fajn. To je docela dobře.

Příslušný úsek představuje zdaleka nejhorší kus nejdůležitější celostátní trati mezi Čechami a Moravou.

Modernizace se dělá na 50-100 let dopředu, je tedy na místě nezabetonovat nějaké polovičaté řešení i následujícím generacím jen proto, aby se ušetřilo 30 % ceny.

Klasicky je to vidět třeba na starších rekonstrukcích koridorů, kde se šetřilo na úrovňových přejezdech a teď se musejí za provozu nahrazovat dodatečnými mosty či podjezdy, protože se to ukázalo jako nebezpečný omyl.

+6/0
6.2.2017 13:57

J58a78r95o54s37l98a53v 10K97e92r53c55l 1142828210748

Možná nejhorší, ale nejkrásnější. A modernizace na 50-100 let dopředu, při nárůstu rychlosti na 160 km? ... ČD zaspali už při předchozích rekonstrukcích.

0/−1
6.2.2017 15:46

R55o94m16a52n 88S32t69o28n36e36k 1429543699271

ČD rekonstruuje železniční tratě 8-o8-o

+1/0
6.2.2017 16:52

J94a75r46o26s79l62a20v 85K61e81r68c52l 1972708280768

Jj, SŽDC. Ale i na přehazování nemovitostí, není to skoro jedno?

+2/0
6.2.2017 20:05

P47e66t94r 27N70e85c27h19a93n87i60c69k27ý 7943536828810

Já si myslím, že těch 160 je jen legislativní rychlost, tam nebudou takové oblouky, aby to nešlo rychleji

+2/0
6.2.2017 21:41

J12a27r16o39s34l29a10v 88K93e23r46c10l 1892618510518

Všechno jde. Ale musí tomu odpovídat i konstrukce mostů, tunelů. podloží. A když tlačí 160 km, na kolik myslíte, že bude rezerva? ;-D

0/0
8.2.2017 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.