Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo obrany otevřelo cestu ke stavbě nové propojky k nemocnici

Plán pardubických radních na stavbu silnice z Višňovky do Pardubiček zdolal největší překážku. Náměstci primátora Jan Řehounek a Helena Dvořáčková totiž dokázali na ministerstvu obrany vyjednat převod klíčových pozemků v lokalitě zvané Červeňák. Stavbě propojky by tak už nic zásadního nemělo bránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š73á55r74k71a 51M84a27t89y26á40š29o57v25á 1561815952509

Co to zase má bejt? Po jakým mejdanu je tohle zvěrstvo napadlo???

0/0
9.2.2017 7:17

Z87d64e74n12e71k 14Š89i19t30i82n52a 2683568140235

Problém Pardubic vyřeší obchvaty a D35. Nikoliv však lokální most přes Chrudimku.

Bavíme se o tom samém jako o hokejovém klubu, jehož téma na radnici nepatří.

+1/0
8.2.2017 23:06

M10a18r52t65i29n 85R30a55k40o31u72š 5162181351825

Pokud vím tak mosty přes Chrudimku jsou v tom vojenském prostoru dva asi 300 m. od sebe.

+1/0
8.2.2017 8:48

Z78d79e35n89e78k 25Š21i82t46i54n87a 2973268700845

Základním řešením pro Pardubice a Pardubický kraj jsou obchvaty Pardubic a D35.

+4/0
7.2.2017 22:34

J12a40n 21V15r58a37b95e74c 4942570436114

S tím nejde pane Šitino než souhlasit.

Ale D35/obchvaty budou plně v režii státu.

Tohle musí naplánovat město. A potřeba to je také. Jako sůl.

Bohužel v Pardubicích množství aut od revoluce vzrostlo tolikrát, že nestačí VNITŘNÍ komunikace na cestování uvnitř města. Nemáme to bohužel z dob komunismu vybudované s vnitřními 4-proudovkami jako v Mechově.

Pardubice netrpí tranzitní dopravou, ale dopravou po městě...

+6/0
8.2.2017 0:20

V94á63c77l17a13v 51A13p27l77t76a87u12e27r 7715975761302

Pane Vrabec.Až na poslední odstavec souhlasím,ale Pardubice hlavně trpí tranzitem.Auta jedoucí po dálnici od Prahy si to zkracují přes Bohdaneš, Pce a Dašice dál na V.Mýto.Vím o čem píšu,protože bydlím v Dašicích.Ale jinak naprostý souhlas.

+1/0
8.2.2017 11:08

J69a59r69o37s89l61a11v 58J96o86n39á83š 4328904872825

Při tvorbě minulého ÚP tvořila přes 70 % silniční dopravy v Pardubicích doprava místní, zbytek transitní. Myslím, že zprovoznění dálnice to až tak dalece nezměnilo.

A to, o čem hovoříte, by měl vyřešit SV obchvat, který snad bude postaven v relativně dohledné době.

+1/0
8.2.2017 11:27

F61r42a74n42t12a 84S80t47r92n95a10d 7225486175

Akorát nevím, proč pořád zobrazují fotografii torza pro vlečku? Ta silnice má vést jinudy. To torzo je v místě, že kdyby tudy vedla silnici, narazí přímo do baráků za hřbitovem na konci Pardubic.

+3/0
7.2.2017 15:27

P80e17t35r 25K35o29r52b49e93l 9156807300732

Vypadají akčněji. Pro upřesnění: Nebyla to vlečka, ale polygon pro výcvik stavění mostů. Za ta torza to vedlo jen někam k silnici Pardubičky - Nemošice, ale bez dopravního významu.

+2/0
7.2.2017 16:07

P67e80t35r 89K93o36r68b52e38l 9946917480312

Ale máte pravdu, že by u článku měla být fotka skutečného Červeňáku.

+4/0
7.2.2017 16:18

M65a72r37t77i23n 92H76a89v60e24l58k12a 8484482874

No - počkejme si.

Mají to už v územním plánu????

+1/0
7.2.2017 15:05

J55a61n 54P68e44t13e55r57a 2981685412694

Jak to souvisi s územním planem ?

Ta komunikace tam je odjakziva..

0/−1
7.2.2017 16:23

M19i22c88h67a14l 58S61t91e74b35l10o 5379891694587

Zelený mozky snad ani nezminujte...pomatenci, co dělají problémy.

Ta silnice je neuvěřitelně potřebná a je jedno jestli a kdy bude obchvat.

Už at tam ta silnice je!!R^V[>-]

+9/−1
7.2.2017 14:51

P19e77t85r 50K15o79r16b96e69l 9596877910732

Vzpomeňte si na to až budete stát v zácpě před Pardubičkami.

+3/−7
7.2.2017 14:56

J66a13r95o17s13l80a87v 31J56o64n95á20š 4738224872285

Pořád lepší než aby spadl nadjezd. Už teď je v havarijním stavu. A k zácpě před Pardubičkami není žádný důvod. Stačí upravit křižovatku u hřbitova.

+6/−1
7.2.2017 15:01

J71a83r19o35s34l68a17v 93J87o34n71á49š 4618104752395

Pro vysvětlení: Teď jezdí do Pardubiček prakticky všichni přes nadjezd a na křižovatce U kostelíčka žádné problémy nevznikají. Nechápu, proč by s novou silnicí měly vznikat nějaké problémy u hřbitova v Pardubičkách. Akorát se zkrátí cesta těm, co dnes jezdí přes Nemošice. Za normálních okolností tam bude stačit změna přednosti a po dobu opravy nadjezdu světelné řízení. S výhledem do budoucna by byla ideální kruhová křižovatka, pro kterou je tam dost místa.

Opravdu rád bych znal argumenty lidí, kteří si myslí, že s výstavbou nové zkratky z Višňovky vznikne před Pardubičkami nějaký problém.

+6/0
7.2.2017 15:55

P91e57t94r 66K32o29r49b67e23l 9936227670222

No já nevím. Nedávno jsem musel jet v ranní špičce přes Nemošice k nemocnici a ve svahu pod křižovatkou v Pardubičkách jsem si docela postál. Možná to není každodenně, ale nevěřím, že jsem trefil zrovna jeden den v roce, kdy se tak stalo. Vzhledem k tomu, že "zkratka" tam nageneruje další auta od sv. Anny a z relace I/2 - I/36 - ČZB tak to ve špičce růžově nevidím. Druhá věc: Vejdou se na Červeňák dva pruhy nebo tam budou muset být semafory. Ten most nezvládal dopravu už před sto lety, kdy se stěhoval z Jahnovy ulice.

0/−2
7.2.2017 16:05

J37a26r61o44s23l60a34v 62J32o66n72á25š 4708444622295

Na Červeňák se asi dva pruhy nevejdou. Lze to řešit buď nějakým provizoriem, světly, případně stavbou nového mostu v návaznosti na plánovaný JV okruh (nevím, v jakém stavu plánování tenhle okruh je, ale bude nutné přípravu urychlit vzhledem k investičním plánům Foxconnu). Kolem křižovatky u hřbitova v Pardubičkách je na stavbu kruháče dost místa (pokud by nestačila pouhá změna přednosti nebo světla).

Přímé propojení JZ a JV části Pardubic je nutnost, aby se odlehčilo dopravě ve středu města. Při dobrém strategickém naplánování by se to obešlo i bez zbytečných investic z pohledu budoucnosti.

+4/0
7.2.2017 19:33

P86e55t26r 71K48o24r16b89e68l 9776137700252

Křižovatka v Pardubičkách vznikla naroubováním Průmyslové ulice na původní trolejbusovou točnu. Musíme si uvědomit, že část frekvence využívající dnes k průjezdu do ČZB rychlodráhu se přesune sem. Právě tahle frekvence bude v Pardubičkách navíc a bude problémová.

+2/−2
7.2.2017 19:50

J22a66r56o78s76l36a89v 58J88o36n46á52š 4728294422335

O naroubování bych nemluvil. Komunisti původně (před přemístěním kraje do Hradce) zamýšleli propojit Průmyslovou ulici s Pichlovou přemostěním Chrudimky.

Jinak v přesunu dopravy z rychlodráhy žádný problém nevidím. Každé další spojení dopravě uleví, ať tu, či tam. Řidiči si určitě vyberou, kudy je to pro ně výhodnější. Jde jenom o to, aby měli z čeho vybírat. Spojka Višňovka - Pardubičky jim to umožní.

0/0
8.2.2017 17:06

J31a68n 98H61á22j95e31k 2726526153475

Zde:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553cfc9c6d710d6b480c5f07/infoletak_s2-pardubice-jv-obchvat_1484146988829.pdf

informace k JZ obchvatu.

Za mě osobně, pravá ruka neví, co dělá levá. Aneb ŘSD bude stavět JZ obchvat a magistrát bude skoro hned vedle stavět propojku. Rv

Proč se nevěnuje čas a energie (např. schvalování) JZ obchvatu?

Lokalit, kam zajít do přírody mají Pardubice žalostně málo.

+2/−4
7.2.2017 20:41

P57e82t41r 51K45o21r95b75e86l 9946887800852

Když dnešní městský člověk už neví co to je skutečná příroda a představuje si ji jako tyršáky nebo špici. Nic proti parkům, do města patří, ale skutečná příroda to není.

0/−4
7.2.2017 22:15

J73a91n 50V13r52a52b16e89c 4832300686264

Co to proboha píšete!

Když Vám tedy parky, lesoparky, klidové zony podél Labe až do Rosic nestačí, tak za Dubinou/Studánkou máte lesů, že je ani nepřejdete!

Jestli Vám to nestačí a potřebujete více džunglí/lesů, odstěhujte se třeba do Kanady.

Ale z nemocnice do 80% města dnes můžete jet jen přes nadjezd a ten brzo spadne...

Okamžitě postavte tu silnici, bude to tak krátká spojnice, že to bude za hubičku.

Je přeci jedno jestli se to na Čeveňák vejde a nebo jej nakonec strhnou a postaví tam nový most-to bude marginální náklad.

Ale hlavně: neposlouchat těch pár desítek Ekoteroristů, dalších 89tisíc lidí dopravujících se auty po městě trpí ;-(

+4/−1
8.2.2017 0:15

P89e73t92r 49K23o50r41b28e52l 9586167520252

Takže asi tak jak jsem psal. Díky.

Ke druhé části: Jsem zvědav na časový rozdíl jízdy přes Nemošice a přes Červeňák, kde budou provoz řídit semafory jako na mostě Svítkov-Rosice. Kolik vteřin to bude? A že nový most je marginální náklad? Nespletl jste si smajlíka?

+2/−1
8.2.2017 8:46

J49a75n 85V33r53a52b45e93c 4172200196524

Tohle ale případně nebude x-km mostní estakáda jak na pražském jižním obchvatu - to bude most odhadem max 100metrů...

A buď se bude dost investovat do oprav Červeňáku nebo tam vylejou kvalitnější a širší z betonu... to opravdu nebudou miliardy navíc...R^

Časová úspora oproti Nemošicím bude v řádu minut.

Bohužel sanitky z nemocnice nebo auta jedoucí do nemocnice (jako my letící přes Nemošice do porodnice) počítají i minuty a jde o životy.

+3/−1
8.2.2017 11:34

P78e66t61r 30K26o88r66b50e76l 9516717810342

Já nejsem proti komunikaci přes Červeňák, ale stačila by mi cyklostezka dimenzovaná i pro průjezd sanitek. Mně osobně o chvilku delší jízda přes Nemošice nevadí. Jestli se pro vás drahá stavba počítá až v miliardách tak se opravdu nemůžeme shodnout.

+1/0
8.2.2017 14:47

J54a76r45o32s78l30a76v 10J36o66n28á62š 4478484352615

Přes Nemošice je to v průměru o dva kilometry delší jízda. Tam a zpátky 4 km. Při směšném provozu 1000 vozidel za den byste nutil řidiče jezdit každý den 4.000 km navíc. Máte vůbec nějaké ekologické myšlení? Rv

0/−1
8.2.2017 17:13

J15a80n 30H23á81j60e29k 2246386843175

V jiném příspěvku píšete, že se stavba sfoukne z evropských dotací. Takže asi máte ekologické myšlení, že myslíte na úsporu paliv a tím méně emisí (i za cenu postavení cesty přes "les").

Evropské dotace nám totiž umožňují stavět stavby, které bychom jinak nepostavili.

Systém dotací je cesta do pekel.

0/0
8.2.2017 20:17

J38a11r53o67s50l40a56v 17J29o65n72á39š 4208814852605

Asi si mě s někým pletete, já si nevzpomínám, že bych někdy psal o evropských dotacích.

A jestli tím lesem myslíte ruderální zeleň na bývalém vojenském cvičišti, tak se mýlíte. Nechce se mi to hledat, ale myslím, že kolem Červeňáku žádné lesní pozemky nejsou. Navíc tam je cesta už teď, takže vůbec nevím, o čem je řeč.

0/0
11.2.2017 12:06

J13a24n 81H90á36j60e69k 2556386883315

Myslím příspěvek z 8.2.2017 17:31 začínající "Pane Korbeli".

0/0
13.2.2017 14:39

J14a40n 47H60á24j50e29k 2336426843355

Přesně tak.

0/0
8.2.2017 20:09

J70a55r27o82s61l31a94v 97J44o62n77á46š 4478334122345

Pane Korbeli.

Ono z ekologického hlediska nejde ani tak o ušetřené minuty, ale o ujeté kilometry. Z ekologického hlediska je tedy ideální postavení nového mostu místo Červeňáku a krátké přímé spojení Višňovky s Pardubičkami (nikoliv přes zamýšlený JV obchvat). Navíc je to spojení s pomocí evropských dotací realizovatelné v dohledné době. JV obchvat bude těžko hotov před rokem 2030.

+1/−1
8.2.2017 17:31

P47e81t71r 63D45y46n10t18a55r 8144249531165

Já tam jezdim do Foxconnu denně,pěkně skrz nemošice tou blbou zatáčkou 30,pak 40 až za most, a vzhledem k tomu kolikl lidí v té zóně od ERY,přes Foxconn až ne Nedconu pracuje,myslim že jim tam projede tak 10 tisíc aut denně..chudáci lidi

+1/0
8.2.2017 19:14

J76a96r59o88s57l95a97v 38J15o64n70á21š 4758204832665

Pane Hájku, jestli ŘSD uvádí rok uvedení JV obchvatu do provozu 2027, tak před rokem 2035 se ho těžko dočkáme (jestli nedojde k přehodnocení priorit kvůli zamýšleným obřím investicím FOXCONNU). A to navrhované řešení také není příliš šťastné - najíždět cestou z Višňovky do Pardubiček na okruh a po pár stovkách metrů zase sjíždět je hloupost. Já osobně bych považoval za ideální propojení Višňovky s Pardubičkami samostatnou krátkou silnicí s novým mostem místo Červeňáku a na obchvatu ponechání jediného sjezdu. Možná se mýlím, ale asi by to bylo lepší řešení než nějaké provizorium. K navrhování řešení nejsem kompetentní, ale vím zcela jistě, že nadjezd do roku 2035 nevydrží.

0/0
8.2.2017 11:21

J16a45n 35H76á67j57e68k 2956486353615

A kdo bude schvalovat územní souhlas, stavební povolení? Proč magistrát nevyužije energii k tomu, aby to klapalo? Proč už teď nekupuje pozemky pod plánovanou stavbou? Do 2025, kdyby byla vůle, to je.

Navíc už teď lze jet přes Nemošice.

+1/0
8.2.2017 19:43

J98a23r67o18s24l28a11v 84J72o29n50á48š 4948954682755

Obchvat nestaví magistrát, ale stát. Pozemky vykupuje také stát.

Jedinou možností, jak stavbu urychlit, je společný lobbing města a Foxconnu. Nevím, jestli se v tomto směru podnikají nějaké kroky.

0/0
11.2.2017 11:59

J70a95n 52H60á78j93e72k 2306376563955

No, dostat 4 mínusy za to, že si dovolím nesouhlasit se stavbou z mých daní.. Dobrý obrázek o diskutujících.

Jak umí magistrát stavět ukázal na Třídě Míru, Tyršovy sady. Na Špici se ale povedlo. Jak dopadne před nádraží uvidíme.

Koncepce P+R neexistuje, lávka pro pěší z Dukly (a zkuste si jít pěšky na nádraží, zkrácení by bylo fakt citelné, ne jestli jedete přes Nemošice o 3 minuty déle) taky nic.

0/0
8.2.2017 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.