Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo obrany otevřelo cestu ke stavbě nové propojky k nemocnici

Plán pardubických radních na stavbu silnice z Višňovky do Pardubiček zdolal největší překážku. Náměstci primátora Jan Řehounek a Helena Dvořáčková totiž dokázali na ministerstvu obrany vyjednat převod klíčových pozemků v lokalitě zvané Červeňák. Stavbě propojky by tak už nic zásadního nemělo bránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š22á89r25k90a 26M97a32t68y38á12š59o40v73á 1901165472309

Co to zase má bejt? Po jakým mejdanu je tohle zvěrstvo napadlo???

0/0
9.2.2017 7:17

Z72d50e87n40e65k 35Š27i90t35i44n54a 2213358420495

Problém Pardubic vyřeší obchvaty a D35. Nikoliv však lokální most přes Chrudimku.

Bavíme se o tom samém jako o hokejovém klubu, jehož téma na radnici nepatří.

+1/0
8.2.2017 23:06

M78a64r59t68i19n 29R36a23k61o83u95š 5632221191805

Pokud vím tak mosty přes Chrudimku jsou v tom vojenském prostoru dva asi 300 m. od sebe.

+1/0
8.2.2017 8:48

Z49d71e47n26e49k 32Š47i65t56i64n96a 2103908630765

Základním řešením pro Pardubice a Pardubický kraj jsou obchvaty Pardubic a D35.

+4/0
7.2.2017 22:34

J57a13n 69V20r61a18b40e47c 4382100466374

S tím nejde pane Šitino než souhlasit.

Ale D35/obchvaty budou plně v režii státu.

Tohle musí naplánovat město. A potřeba to je také. Jako sůl.

Bohužel v Pardubicích množství aut od revoluce vzrostlo tolikrát, že nestačí VNITŘNÍ komunikace na cestování uvnitř města. Nemáme to bohužel z dob komunismu vybudované s vnitřními 4-proudovkami jako v Mechově.

Pardubice netrpí tranzitní dopravou, ale dopravou po městě...

+6/0
8.2.2017 0:20

V36á56c69l71a15v 80A53p93l81t73a18u91e26r 7405975131142

Pane Vrabec.Až na poslední odstavec souhlasím,ale Pardubice hlavně trpí tranzitem.Auta jedoucí po dálnici od Prahy si to zkracují přes Bohdaneš, Pce a Dašice dál na V.Mýto.Vím o čem píšu,protože bydlím v Dašicích.Ale jinak naprostý souhlas.

+1/0
8.2.2017 11:08

J21a29r45o58s83l36a91v 93J11o57n72á18š 4348184262135

Při tvorbě minulého ÚP tvořila přes 70 % silniční dopravy v Pardubicích doprava místní, zbytek transitní. Myslím, že zprovoznění dálnice to až tak dalece nezměnilo.

A to, o čem hovoříte, by měl vyřešit SV obchvat, který snad bude postaven v relativně dohledné době.

+1/0
8.2.2017 11:27

F94r21a19n86t91a 90S28t47r68n93a83d 7935766925

Akorát nevím, proč pořád zobrazují fotografii torza pro vlečku? Ta silnice má vést jinudy. To torzo je v místě, že kdyby tudy vedla silnici, narazí přímo do baráků za hřbitovem na konci Pardubic.

+3/0
7.2.2017 15:27

P30e19t37r 42K27o80r11b78e51l 9296767760142

Vypadají akčněji. Pro upřesnění: Nebyla to vlečka, ale polygon pro výcvik stavění mostů. Za ta torza to vedlo jen někam k silnici Pardubičky - Nemošice, ale bez dopravního významu.

+2/0
7.2.2017 16:07

P32e80t85r 57K64o91r88b31e29l 9886267210292

Ale máte pravdu, že by u článku měla být fotka skutečného Červeňáku.

+4/0
7.2.2017 16:18

M10a96r88t89i51n 96H27a18v37e62l79k90a 8904452124

No - počkejme si.

Mají to už v územním plánu????

+1/0
7.2.2017 15:05

J25a69n 88P19e25t86e94r66a 2821465282124

Jak to souvisi s územním planem ?

Ta komunikace tam je odjakziva..

0/−1
7.2.2017 16:23

M87i70c10h30a21l 30S96t79e13b88l61o 5779781594947

Zelený mozky snad ani nezminujte...pomatenci, co dělají problémy.

Ta silnice je neuvěřitelně potřebná a je jedno jestli a kdy bude obchvat.

Už at tam ta silnice je!!R^V[>-]

+9/−1
7.2.2017 14:51

P94e27t15r 65K73o55r85b15e59l 9986167950412

Vzpomeňte si na to až budete stát v zácpě před Pardubičkami.

+3/−7
7.2.2017 14:56

J14a40r15o52s33l94a38v 46J37o41n68á70š 4928644982365

Pořád lepší než aby spadl nadjezd. Už teď je v havarijním stavu. A k zácpě před Pardubičkami není žádný důvod. Stačí upravit křižovatku u hřbitova.

+6/−1
7.2.2017 15:01

J18a21r40o64s91l10a48v 77J79o54n55á11š 4658494312145

Pro vysvětlení: Teď jezdí do Pardubiček prakticky všichni přes nadjezd a na křižovatce U kostelíčka žádné problémy nevznikají. Nechápu, proč by s novou silnicí měly vznikat nějaké problémy u hřbitova v Pardubičkách. Akorát se zkrátí cesta těm, co dnes jezdí přes Nemošice. Za normálních okolností tam bude stačit změna přednosti a po dobu opravy nadjezdu světelné řízení. S výhledem do budoucna by byla ideální kruhová křižovatka, pro kterou je tam dost místa.

Opravdu rád bych znal argumenty lidí, kteří si myslí, že s výstavbou nové zkratky z Višňovky vznikne před Pardubičkami nějaký problém.

+6/0
7.2.2017 15:55

P33e65t74r 71K82o18r53b83e30l 9576677850452

No já nevím. Nedávno jsem musel jet v ranní špičce přes Nemošice k nemocnici a ve svahu pod křižovatkou v Pardubičkách jsem si docela postál. Možná to není každodenně, ale nevěřím, že jsem trefil zrovna jeden den v roce, kdy se tak stalo. Vzhledem k tomu, že "zkratka" tam nageneruje další auta od sv. Anny a z relace I/2 - I/36 - ČZB tak to ve špičce růžově nevidím. Druhá věc: Vejdou se na Červeňák dva pruhy nebo tam budou muset být semafory. Ten most nezvládal dopravu už před sto lety, kdy se stěhoval z Jahnovy ulice.

0/−2
7.2.2017 16:05

J94a79r89o86s78l51a86v 75J40o48n13á91š 4378724782485

Na Červeňák se asi dva pruhy nevejdou. Lze to řešit buď nějakým provizoriem, světly, případně stavbou nového mostu v návaznosti na plánovaný JV okruh (nevím, v jakém stavu plánování tenhle okruh je, ale bude nutné přípravu urychlit vzhledem k investičním plánům Foxconnu). Kolem křižovatky u hřbitova v Pardubičkách je na stavbu kruháče dost místa (pokud by nestačila pouhá změna přednosti nebo světla).

Přímé propojení JZ a JV části Pardubic je nutnost, aby se odlehčilo dopravě ve středu města. Při dobrém strategickém naplánování by se to obešlo i bez zbytečných investic z pohledu budoucnosti.

+4/0
7.2.2017 19:33

P36e80t86r 19K64o46r37b89e36l 9526987670562

Křižovatka v Pardubičkách vznikla naroubováním Průmyslové ulice na původní trolejbusovou točnu. Musíme si uvědomit, že část frekvence využívající dnes k průjezdu do ČZB rychlodráhu se přesune sem. Právě tahle frekvence bude v Pardubičkách navíc a bude problémová.

+2/−2
7.2.2017 19:50

J44a43r42o61s42l84a74v 64J24o85n97á44š 4388924262705

O naroubování bych nemluvil. Komunisti původně (před přemístěním kraje do Hradce) zamýšleli propojit Průmyslovou ulici s Pichlovou přemostěním Chrudimky.

Jinak v přesunu dopravy z rychlodráhy žádný problém nevidím. Každé další spojení dopravě uleví, ať tu, či tam. Řidiči si určitě vyberou, kudy je to pro ně výhodnější. Jde jenom o to, aby měli z čeho vybírat. Spojka Višňovka - Pardubičky jim to umožní.

0/0
8.2.2017 17:06

J79a55n 44H74á44j92e76k 2796756803575

Zde:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553cfc9c6d710d6b480c5f07/infoletak_s2-pardubice-jv-obchvat_1484146988829.pdf

informace k JZ obchvatu.

Za mě osobně, pravá ruka neví, co dělá levá. Aneb ŘSD bude stavět JZ obchvat a magistrát bude skoro hned vedle stavět propojku. Rv

Proč se nevěnuje čas a energie (např. schvalování) JZ obchvatu?

Lokalit, kam zajít do přírody mají Pardubice žalostně málo.

+2/−4
7.2.2017 20:41

P52e10t59r 35K51o29r29b95e15l 9706397930872

Když dnešní městský člověk už neví co to je skutečná příroda a představuje si ji jako tyršáky nebo špici. Nic proti parkům, do města patří, ale skutečná příroda to není.

0/−4
7.2.2017 22:15

J14a82n 22V93r87a74b35e53c 4202280566954

Co to proboha píšete!

Když Vám tedy parky, lesoparky, klidové zony podél Labe až do Rosic nestačí, tak za Dubinou/Studánkou máte lesů, že je ani nepřejdete!

Jestli Vám to nestačí a potřebujete více džunglí/lesů, odstěhujte se třeba do Kanady.

Ale z nemocnice do 80% města dnes můžete jet jen přes nadjezd a ten brzo spadne...

Okamžitě postavte tu silnici, bude to tak krátká spojnice, že to bude za hubičku.

Je přeci jedno jestli se to na Čeveňák vejde a nebo jej nakonec strhnou a postaví tam nový most-to bude marginální náklad.

Ale hlavně: neposlouchat těch pár desítek Ekoteroristů, dalších 89tisíc lidí dopravujících se auty po městě trpí ;-(

+4/−1
8.2.2017 0:15

P64e91t21r 50K66o61r84b60e36l 9316647640602

Takže asi tak jak jsem psal. Díky.

Ke druhé části: Jsem zvědav na časový rozdíl jízdy přes Nemošice a přes Červeňák, kde budou provoz řídit semafory jako na mostě Svítkov-Rosice. Kolik vteřin to bude? A že nový most je marginální náklad? Nespletl jste si smajlíka?

+2/−1
8.2.2017 8:46

J55a24n 19V95r21a10b49e61c 4562700606804

Tohle ale případně nebude x-km mostní estakáda jak na pražském jižním obchvatu - to bude most odhadem max 100metrů...

A buď se bude dost investovat do oprav Červeňáku nebo tam vylejou kvalitnější a širší z betonu... to opravdu nebudou miliardy navíc...R^

Časová úspora oproti Nemošicím bude v řádu minut.

Bohužel sanitky z nemocnice nebo auta jedoucí do nemocnice (jako my letící přes Nemošice do porodnice) počítají i minuty a jde o životy.

+3/−1
8.2.2017 11:34

P81e91t10r 54K14o41r81b13e39l 9866367170552

Já nejsem proti komunikaci přes Červeňák, ale stačila by mi cyklostezka dimenzovaná i pro průjezd sanitek. Mně osobně o chvilku delší jízda přes Nemošice nevadí. Jestli se pro vás drahá stavba počítá až v miliardách tak se opravdu nemůžeme shodnout.

+1/0
8.2.2017 14:47

J48a18r54o42s60l81a28v 57J43o42n60á26š 4568984282165

Přes Nemošice je to v průměru o dva kilometry delší jízda. Tam a zpátky 4 km. Při směšném provozu 1000 vozidel za den byste nutil řidiče jezdit každý den 4.000 km navíc. Máte vůbec nějaké ekologické myšlení? Rv

0/−1
8.2.2017 17:13

J44a18n 31H60á68j83e69k 2846166323895

V jiném příspěvku píšete, že se stavba sfoukne z evropských dotací. Takže asi máte ekologické myšlení, že myslíte na úsporu paliv a tím méně emisí (i za cenu postavení cesty přes "les").

Evropské dotace nám totiž umožňují stavět stavby, které bychom jinak nepostavili.

Systém dotací je cesta do pekel.

0/0
8.2.2017 20:17

J82a60r31o68s87l11a50v 72J90o94n28á94š 4888424332475

Asi si mě s někým pletete, já si nevzpomínám, že bych někdy psal o evropských dotacích.

A jestli tím lesem myslíte ruderální zeleň na bývalém vojenském cvičišti, tak se mýlíte. Nechce se mi to hledat, ale myslím, že kolem Červeňáku žádné lesní pozemky nejsou. Navíc tam je cesta už teď, takže vůbec nevím, o čem je řeč.

0/0
11.2.2017 12:06

J58a49n 37H56á42j62e95k 2936776153565

Myslím příspěvek z 8.2.2017 17:31 začínající "Pane Korbeli".

0/0
13.2.2017 14:39

J85a63n 48H68á36j37e90k 2446956223735

Přesně tak.

0/0
8.2.2017 20:09

J71a24r16o35s36l21a26v 22J41o27n45á46š 4208444772745

Pane Korbeli.

Ono z ekologického hlediska nejde ani tak o ušetřené minuty, ale o ujeté kilometry. Z ekologického hlediska je tedy ideální postavení nového mostu místo Červeňáku a krátké přímé spojení Višňovky s Pardubičkami (nikoliv přes zamýšlený JV obchvat). Navíc je to spojení s pomocí evropských dotací realizovatelné v dohledné době. JV obchvat bude těžko hotov před rokem 2030.

+1/−1
8.2.2017 17:31

P56e29t64r 36D89y82n54t64a19r 8514359901665

Já tam jezdim do Foxconnu denně,pěkně skrz nemošice tou blbou zatáčkou 30,pak 40 až za most, a vzhledem k tomu kolikl lidí v té zóně od ERY,přes Foxconn až ne Nedconu pracuje,myslim že jim tam projede tak 10 tisíc aut denně..chudáci lidi

+1/0
8.2.2017 19:14

J96a96r37o34s84l77a22v 50J16o36n83á76š 4658724382505

Pane Hájku, jestli ŘSD uvádí rok uvedení JV obchvatu do provozu 2027, tak před rokem 2035 se ho těžko dočkáme (jestli nedojde k přehodnocení priorit kvůli zamýšleným obřím investicím FOXCONNU). A to navrhované řešení také není příliš šťastné - najíždět cestou z Višňovky do Pardubiček na okruh a po pár stovkách metrů zase sjíždět je hloupost. Já osobně bych považoval za ideální propojení Višňovky s Pardubičkami samostatnou krátkou silnicí s novým mostem místo Červeňáku a na obchvatu ponechání jediného sjezdu. Možná se mýlím, ale asi by to bylo lepší řešení než nějaké provizorium. K navrhování řešení nejsem kompetentní, ale vím zcela jistě, že nadjezd do roku 2035 nevydrží.

0/0
8.2.2017 11:21

J26a37n 34H57á62j44e25k 2406856823885

A kdo bude schvalovat územní souhlas, stavební povolení? Proč magistrát nevyužije energii k tomu, aby to klapalo? Proč už teď nekupuje pozemky pod plánovanou stavbou? Do 2025, kdyby byla vůle, to je.

Navíc už teď lze jet přes Nemošice.

+1/0
8.2.2017 19:43

J69a51r26o83s85l34a54v 44J30o18n21á35š 4668654342495

Obchvat nestaví magistrát, ale stát. Pozemky vykupuje také stát.

Jedinou možností, jak stavbu urychlit, je společný lobbing města a Foxconnu. Nevím, jestli se v tomto směru podnikají nějaké kroky.

0/0
11.2.2017 11:59

J92a79n 58H33á20j26e24k 2916246103435

No, dostat 4 mínusy za to, že si dovolím nesouhlasit se stavbou z mých daní.. Dobrý obrázek o diskutujících.

Jak umí magistrát stavět ukázal na Třídě Míru, Tyršovy sady. Na Špici se ale povedlo. Jak dopadne před nádraží uvidíme.

Koncepce P+R neexistuje, lávka pro pěší z Dukly (a zkuste si jít pěšky na nádraží, zkrácení by bylo fakt citelné, ne jestli jedete přes Nemošice o 3 minuty déle) taky nic.

0/0
8.2.2017 20:05



Najdete na iDNES.cz