Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový jízdní řád nutí cestující být déle na cestě, nebo si připlatit

Začátek prosince není zrovna příjemným obdobím pro cestující regionální dopravy s návazností na hlavní trať. S platností nového jízdního řádu si obvykle připomínají heslo „líp už bylo“. Nejinak je tomu i nyní. Podle řady cestujících se zanedlouho dopravní obslužnost vlaky zhorší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z92b65y66n64ě52k 49R51u25d91a 2233283671130

Jen si myslím že nás tady pan redaktor vodí za nos... Roční náklady na traťovou jízdenku v nejlevnější možné variantě(čtvrtletní jízdenky a aplikace IN50) jsou třeba z té dobrouče 16320,- Roční INKARTA 100 stojí 19990,- u té už jaksi místenku neplatí a může s tím jet i na dovolenou. Kde je těch 7000 o kterých píše pan z Dobrouče???

0/0
28.11.2016 9:48

Z29b98y29š55e81k 84Š13v56e27c 8784403164385

Vážená cestující veřejnosti!!!

Uvědomte si prosím, že cestování na kolejích bez vlaků není možné. A zároveň vstup osob do kolejiště je zakázán.:-)

Navíc si uvědomte, že dráhy bez cestujících existovat mohou. Dopravcům odpadnou starosti s jízdními řády, s cestujícími, cestující nebudou reklamovat zpoždění, ztrátu návaznosti spoje, nevytopený vlak a podobné nesmysly.8-o

0/0
23.11.2016 22:03

R82o54b77e21r70t 92V94a48l68e73n89t55a 6926109807134

Kdyby jen déle, ale také dřívěji a dřívěji.....když jsem nastupoval do práce, jezdil mi první ranní spoj lehce před pátou hodinou ranní.....v současnosti mi jezdí ve 4:36...a od prosince už 4:31...

0/0
23.11.2016 17:29

P44a25v66e15l 15M68a80t58o56u92š24e34k 5590357688934

Takže jestli to na základě sklizených mínusů správně chápu, tak to, aby stejné vlaky odjížděly vždy od stejných nástupišť, je úplně zcestné. Nic na tom nemění ani skutečnost, že v zemích, k nimž se stále snažíme vzhlížet, je to naprostou samozřejmostí. Čechům holt vyhovuje český bordel a šlendrián.

0/0
23.11.2016 15:40

J72i14r30i 29J32a29v43u55r19e72k 7626812132106

Stát/kraj nechce na trati platit dopravní obslužnost a diví se, že ji tam nemá? A jinak jsou na úřadě svéprávní?

+1/0
23.11.2016 15:39

V53á29c65l94a90v 70D76e49m19e40l22e 6459127344435

Dráhy mají pocit,že trocha adrenalinu po ránu neškodí

0/0
23.11.2016 14:36

V63á86c97l37a76v 81D82e74m92e11l68e 6579427524865

Nasype se miliarda do obnoy tratě ,aby se jezdilo pomaleji nebo dokonce o 2 km/h rychleji

0/0
23.11.2016 14:28

P76e58t13r 72K57o39r67b63e90l 9546637730182

Pokud kraji záleží na Králicku, tak ráno na šestou do práce a na osmou do školy by měl být spěšňák samozřejmost.

+1/0
23.11.2016 12:01

P30a94v10e41l 55M84a63t54o36u27š70e53k 5710937318234

ČD (a potažmo i SŽDC), jejichž zaměstnanci si jezdí po Evropě takřka zadarmo na "fipky", by si z té Evropy také mohly konečně odvážet nějaké rozumné postřehy a ne sestavovat grafikony odpovídající potřebám před 50 a více lety. Například to, že regionální doprava je zejména v západní Evropě postavená jednak na vlacích RE (používám německá označení, v jiných zemích je to obdobné), což jsou v podstatě rychlé kapacitní spěšné vlaky (tj. kategorie, která u nás téměř chybí), a jednak na S-Bahn, což jsou zastávkové spoje projíždějící obvykle skrz městskou aglomeraci. Nebo to, že se přípoje, u nich je předpoklad přestupu většího počtu cestujících, pokud možno umisťují k témuž nástupišti na protější kolej (tzv. systém "hrana-hrana"), aby cestující mající na přestup pár minut nemuseli denně obíhat celé nádraží a zjišťovat, ze kterého peronu a ze které jeho části jejich přípoj zrovna dnes odjíždí. To samozřejmě předpokládá přistavovat každý den stejné vlaky ke stejným nástupištím, což je v mnoha našich stanicích věc neslýchaná.

+5/0
23.11.2016 9:49

P32e62t62r 42K38o75r14b55e98l 9956537720132

To by musela mít ta nádraží hran dostatečný počet. V Pardubicích ve špičce science fiction.

0/0
23.11.2016 11:59

P73a98v54e97l 11M37a11t56o87u42š50e41k 5420297858444

Začal bych aspoň tím, že by stejné vlaky jezdily stále od týchž nástupišť.

+1/−1
23.11.2016 12:25

P45e50t56r 57K41o20r55b50e90l 9286947850552

To nejde vždy.

Jednak tam hraje roli odkud se ta souprava bere nebo kam jede. Řekněme, že by byla vůle s ní lítat v některé dny po nádraží více než v jiné, ale zvlášť ve špičce jste limitován častými kolizemi s jinými vlakovými či posunovými cestami. Než strojvedoucí přejde v jednotce z jedné strany na druhou je nutné počítat s pětiminutovým prostojem. Dalším problémem je, že díky vypnuté troleji pod opravovaným paramským nadjezdem není pro elektrický posun k dispozici přeloučské zhlaví. Nyní tam lze přestavovat pouze samotnou elektrickou lokomotivu a to jen v rámci čtvrtého nástupiště. Z toho vyplývá i fakt, že musíte některé koleje blokovat pro zpožděné vlaky, protože byste je z jiných třeba nedostal pryč, a musíte tomu přizpůsobit následnou technologii. Ono se to nezdá, ale Pardubice jsou na tu frekvenci vlaků jen taková větší zastávka.

+1/−1
23.11.2016 12:54

P88e19t80r 33K53o71r98b73e92l 9936217860182

Bodlo by zpoužitelnění 16té koleje pro točící se hradecké pantery, aby nezabíraly prostor na kolejích 8-12 a samozřejmě výstavba pátého nástupiště, protože dvě hrany pro směr Pha-ČT je žalostně málo.

0/0
23.11.2016 12:57

P88a21v31e10l 19M89a69t19o58u48š95e41k 5910287578624

Neznám detailně situaci v Pardubicích, tím spíše v době výluky, ale netvrďte mi, že to nejde, když to přinejmenším v pěti nedalekých zemích jde. Když si koupím 3 měsíce předem jízdenku po Německu, mám už na ní uvedena čísla nástupišť. V Praze, Kolíně, Olomouci a jinde v ČR není nástupiště známo často ještě ani 5 minut před odjezdem, a to ani u vlaků kategorií SC, EC, IC, rj.

+5/−1
23.11.2016 13:14

P78e15t51r 55K66o78r61b27e87l 9696307210512

Až do těch nádraží vrazíme co oni tak věřím, že to půjde. Pochybuji, že to tam závisí na borcovi, který musí ručně naházet posunovou cestu a nemůže být zároveň na dvou místech najednou. Vlaky bohužel jezdí jen tam, kde jsou koleje a to ještě na nich nesmí nic jiného stát.

+1/0
23.11.2016 13:45

P51a38v68e49l 51M98a33t50o81u38š35e75k 5960507228494

Přesto považuji za jednodušší, když se jedna a tatáž dopravní situace (stejné vlaky, stejné časy, stejná nástupiště) opakuje každý den (každou hodinu, každou půlhodinu atd.) stejně jako přes kopírák, než aby se pokaždé vymýšlelo, kam ten který vlak zrovna poslat. Někdy mi přijde, že si zde lidi sami dobrovolně komplikují život. A samozřejmě nejen sobě, ale i druhým.

+1/−1
23.11.2016 13:59

P34e23t45r 93K86o52r65b30e38l 9376937420392

Pro cestující by to bylo určitě přínosné. Věřte mi ale, že si lidi sami dobrovolně život nekomplikují. Už jenom proto, že mi Češi to nemáme v povaze. Spíš naopak.

0/0
23.11.2016 14:01

P88a77v27e67l 29M79a56t88o92u93š17e79k 5500797748574

Češi, na rozdíl od možná i většiny jiných národů, mají v povaze improvizovat, a toho si jsou lidé na vedoucích místech dobře vědomi a neváhají toho zneužívat. Někde, např. v hudbě nebo v divadle, ale samozřejmě i v technice při řešení nepředvídaných situací, je improvizace samozřejmě vhodná a často i nezbytná. Špatné ale je, když se neustálou improvizací dohánějí nedostatky konceptu, systému, tj. když je nepředvídaná takřka jakákoli banální situace. A to je podle mého názoru ten hlavní problém naší dopravy. Samozřejmě to hodně souvisí i s managementem, který zjevně neodvádí práci tak, jak by měl.

+3/0
23.11.2016 14:44







Najdete na iDNES.cz