Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový jízdní řád nutí cestující být déle na cestě, nebo si připlatit

Začátek prosince není zrovna příjemným obdobím pro cestující regionální dopravy s návazností na hlavní trať. S platností nového jízdního řádu si obvykle připomínají heslo „líp už bylo“. Nejinak je tomu i nyní. Podle řady cestujících se zanedlouho dopravní obslužnost vlaky zhorší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z43b24y86n21ě42k 80R23u25d88a 2213703771320

Jen si myslím že nás tady pan redaktor vodí za nos... Roční náklady na traťovou jízdenku v nejlevnější možné variantě(čtvrtletní jízdenky a aplikace IN50) jsou třeba z té dobrouče 16320,- Roční INKARTA 100 stojí 19990,- u té už jaksi místenku neplatí a může s tím jet i na dovolenou. Kde je těch 7000 o kterých píše pan z Dobrouče???

0/0
28.11.2016 9:48

Z98b35y83š14e90k 42Š58v47e20c 8354183724595

Vážená cestující veřejnosti!!!

Uvědomte si prosím, že cestování na kolejích bez vlaků není možné. A zároveň vstup osob do kolejiště je zakázán.:-)

Navíc si uvědomte, že dráhy bez cestujících existovat mohou. Dopravcům odpadnou starosti s jízdními řády, s cestujícími, cestující nebudou reklamovat zpoždění, ztrátu návaznosti spoje, nevytopený vlak a podobné nesmysly.8-o

0/0
23.11.2016 22:03

R76o36b86e66r11t 20V30a73l39e49n61t51a 6776459947954

Kdyby jen déle, ale také dřívěji a dřívěji.....když jsem nastupoval do práce, jezdil mi první ranní spoj lehce před pátou hodinou ranní.....v současnosti mi jezdí ve 4:36...a od prosince už 4:31...

0/0
23.11.2016 17:29

P23a20v86e68l 18M89a24t32o21u41š17e20k 5530327878774

Takže jestli to na základě sklizených mínusů správně chápu, tak to, aby stejné vlaky odjížděly vždy od stejných nástupišť, je úplně zcestné. Nic na tom nemění ani skutečnost, že v zemích, k nimž se stále snažíme vzhlížet, je to naprostou samozřejmostí. Čechům holt vyhovuje český bordel a šlendrián.

0/0
23.11.2016 15:40

J48i82r14i 86J37a31v19u59r56e58k 7696852322626

Stát/kraj nechce na trati platit dopravní obslužnost a diví se, že ji tam nemá? A jinak jsou na úřadě svéprávní?

+1/0
23.11.2016 15:39

V22á95c62l51a95v 24D30e14m50e86l22e 6649547694125

Dráhy mají pocit,že trocha adrenalinu po ránu neškodí

0/0
23.11.2016 14:36

V20á29c16l60a82v 12D94e41m17e67l91e 6109377214595

Nasype se miliarda do obnoy tratě ,aby se jezdilo pomaleji nebo dokonce o 2 km/h rychleji

0/0
23.11.2016 14:28

P59e26t64r 54K83o14r23b92e91l 9906667830652

Pokud kraji záleží na Králicku, tak ráno na šestou do práce a na osmou do školy by měl být spěšňák samozřejmost.

+1/0
23.11.2016 12:01

P95a50v91e62l 28M79a86t36o67u63š23e42k 5930257608794

ČD (a potažmo i SŽDC), jejichž zaměstnanci si jezdí po Evropě takřka zadarmo na "fipky", by si z té Evropy také mohly konečně odvážet nějaké rozumné postřehy a ne sestavovat grafikony odpovídající potřebám před 50 a více lety. Například to, že regionální doprava je zejména v západní Evropě postavená jednak na vlacích RE (používám německá označení, v jiných zemích je to obdobné), což jsou v podstatě rychlé kapacitní spěšné vlaky (tj. kategorie, která u nás téměř chybí), a jednak na S-Bahn, což jsou zastávkové spoje projíždějící obvykle skrz městskou aglomeraci. Nebo to, že se přípoje, u nich je předpoklad přestupu většího počtu cestujících, pokud možno umisťují k témuž nástupišti na protější kolej (tzv. systém "hrana-hrana"), aby cestující mající na přestup pár minut nemuseli denně obíhat celé nádraží a zjišťovat, ze kterého peronu a ze které jeho části jejich přípoj zrovna dnes odjíždí. To samozřejmě předpokládá přistavovat každý den stejné vlaky ke stejným nástupištím, což je v mnoha našich stanicích věc neslýchaná.

+5/0
23.11.2016 9:49

P74e31t65r 13K60o97r11b55e11l 9276317590632

To by musela mít ta nádraží hran dostatečný počet. V Pardubicích ve špičce science fiction.

0/0
23.11.2016 11:59

P51a50v59e89l 17M79a97t64o82u20š82e46k 5220907628504

Začal bych aspoň tím, že by stejné vlaky jezdily stále od týchž nástupišť.

+1/−1
23.11.2016 12:25

P22e88t88r 62K22o26r69b10e79l 9156977490452

To nejde vždy.

Jednak tam hraje roli odkud se ta souprava bere nebo kam jede. Řekněme, že by byla vůle s ní lítat v některé dny po nádraží více než v jiné, ale zvlášť ve špičce jste limitován častými kolizemi s jinými vlakovými či posunovými cestami. Než strojvedoucí přejde v jednotce z jedné strany na druhou je nutné počítat s pětiminutovým prostojem. Dalším problémem je, že díky vypnuté troleji pod opravovaným paramským nadjezdem není pro elektrický posun k dispozici přeloučské zhlaví. Nyní tam lze přestavovat pouze samotnou elektrickou lokomotivu a to jen v rámci čtvrtého nástupiště. Z toho vyplývá i fakt, že musíte některé koleje blokovat pro zpožděné vlaky, protože byste je z jiných třeba nedostal pryč, a musíte tomu přizpůsobit následnou technologii. Ono se to nezdá, ale Pardubice jsou na tu frekvenci vlaků jen taková větší zastávka.

+1/−1
23.11.2016 12:54

P61e10t58r 37K71o26r22b63e51l 9866447620242

Bodlo by zpoužitelnění 16té koleje pro točící se hradecké pantery, aby nezabíraly prostor na kolejích 8-12 a samozřejmě výstavba pátého nástupiště, protože dvě hrany pro směr Pha-ČT je žalostně málo.

0/0
23.11.2016 12:57

P90a20v82e66l 47M16a47t14o88u37š41e96k 5500347808584

Neznám detailně situaci v Pardubicích, tím spíše v době výluky, ale netvrďte mi, že to nejde, když to přinejmenším v pěti nedalekých zemích jde. Když si koupím 3 měsíce předem jízdenku po Německu, mám už na ní uvedena čísla nástupišť. V Praze, Kolíně, Olomouci a jinde v ČR není nástupiště známo často ještě ani 5 minut před odjezdem, a to ani u vlaků kategorií SC, EC, IC, rj.

+5/−1
23.11.2016 13:14

P20e12t80r 58K28o31r19b34e18l 9496747500862

Až do těch nádraží vrazíme co oni tak věřím, že to půjde. Pochybuji, že to tam závisí na borcovi, který musí ručně naházet posunovou cestu a nemůže být zároveň na dvou místech najednou. Vlaky bohužel jezdí jen tam, kde jsou koleje a to ještě na nich nesmí nic jiného stát.

+1/0
23.11.2016 13:45

P69a11v53e10l 97M35a58t27o23u66š91e11k 5410717718274

Přesto považuji za jednodušší, když se jedna a tatáž dopravní situace (stejné vlaky, stejné časy, stejná nástupiště) opakuje každý den (každou hodinu, každou půlhodinu atd.) stejně jako přes kopírák, než aby se pokaždé vymýšlelo, kam ten který vlak zrovna poslat. Někdy mi přijde, že si zde lidi sami dobrovolně komplikují život. A samozřejmě nejen sobě, ale i druhým.

+1/−1
23.11.2016 13:59

P40e30t90r 41K15o41r84b62e13l 9946697110582

Pro cestující by to bylo určitě přínosné. Věřte mi ale, že si lidi sami dobrovolně život nekomplikují. Už jenom proto, že mi Češi to nemáme v povaze. Spíš naopak.

0/0
23.11.2016 14:01

P57a97v40e96l 27M29a35t86o95u52š98e32k 5400957448884

Češi, na rozdíl od možná i většiny jiných národů, mají v povaze improvizovat, a toho si jsou lidé na vedoucích místech dobře vědomi a neváhají toho zneužívat. Někde, např. v hudbě nebo v divadle, ale samozřejmě i v technice při řešení nepředvídaných situací, je improvizace samozřejmě vhodná a často i nezbytná. Špatné ale je, když se neustálou improvizací dohánějí nedostatky konceptu, systému, tj. když je nepředvídaná takřka jakákoli banální situace. A to je podle mého názoru ten hlavní problém naší dopravy. Samozřejmě to hodně souvisí i s managementem, který zjevně neodvádí práci tak, jak by měl.

+3/0
23.11.2016 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.