Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy pro pardubické nádraží. Vznikne nové nástupiště i zastávka

V Pardubicích by se mohla za tři roky rozjet velká investice, která zcela promění hlavní nádraží. Vznikne nové nástupiště, vyroste čtrnáct set metrů protihlukových zdí, postavena bude i nová železniční zastávka Pardubice-centrum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19a73r96t33i14n 98H51a30v97e50l79k80a 8854862554

Vidím tu jeden zásadní problém, který jsem pocítil i na vlastní kůži při tvorbě územního plánu, jenž definoval novou trasu trati přes Ostřešany:

- Úřednictvo a politici si něco usmyslí, pracují za naše daně, mají k disposici za naše daně právníky a za naše daně na to mají celou pracovní dobu, aby se tím zabývali.

Navíc jsou u zdroje informací, takže se jim s nimi mnohem snáze manipuluje a mohou včas reagovat. Prostě mají pravdu a nemusí to dokazovat.

Pokud se k tomu někdo chce vyjádřit, že je něco nesprávně, připomínkovat a upozornit na reálné hrozby, tak narazí na:

1) Neskutečnou aroganci, opírající se o detailní znalost konkrétních zákonů. (jsem technik, mluva právní je pro mne špatně čitelná a když jsem cosi nechápal, tak jsem se dozvěděl něco ve smyslu, že to je na mne vidět, že to asi nepochopím - od té doby jsem na ně také začal být velmi agresivní, mnohé si nastudoval a začal je topit v jejich kaši... (ne pro "topení", ale abych byl alespoň trochu respektovaným partnerem k diskusi))

2) Neprůhlednost - mnohdy je nedohledatelné, kdo co rozhodl a je to kryté jen jménem instituce - jediná cesta je papírový dotaz ... bez nároku na solidní odpověď

3) Asymetrií vztahu - mnoho věcí se (dle zákona) vyvěsí na webu po nějakou dobu a má se za to, že to občan ví, byť se ho to bytostně dotýká (v extrémním případě, že mu třeba udělají u zahrádky skládku) - kdo tam pravidelně chodí každý týden že? To úředník nemá - ten dostane oběžník či e-mail. Občan pak je zírá ...

4) Arogance politiků - na vlastní oči jsem viděl "poslaneckou kancelář pro lid", která po celé volební období neměla žádné označení a uvnitř se přehrávaly filmy a srandičky z webu i za přítomnosti občana - co bylo výsledkem nekomentuji

5) Lhaní úředníků a jimi najatých firem - je na občanovi, aby jim toto dokazoval a někam se dobral

Ke všemu mám konkrétní jména, příklady a pod. Ale protože se nechci soudit (na obou stranách de-facto za svoje), tak je neuvádím. Za obsahem si ale stojím.

0/0
27.10.2016 9:38

M66a28r48t43i10n 31H67a18v60e21l28k64a 8324962814

No - pan Pulpán zapomněl na další přínosy "Ostřešanské spojky:

1) V jednom z mála kopců v Polabské nížině se bude kopat (je tam jak na potvoru v cestě) - kopec plný vody - to se to bude stavět, vysušovat, odvodňovat a betonovat

2) V pohodě se může stavět v Dražkovicích, kde to bylo povoleno i navzdory tehdejšímu územnímu plánu - kdopak to tam asi vlastní že?

3) Někdo se pěkně napakuje. Ono to totiž ekonomicky nevychází, tak p. Dušek prosadil neuchopitelný parametr "společenský přínos" a hned to vyšlo - akorát to tam bude smrdět naftou, protože s elektrifikací by ten prodělek již tloukl do očí - zlaté 2 miliardy - tam se naleje mnohem více betonu ...

4) V novém územním plánu to křižuje trasy zvěře (tedy ne že by si zvěř četla v nápadech architekta) - ale jsem zvědav, jak se s těmito malůvkami popasují ...

A nejzajímavější je to, že není zveřejněna žádná dostatečně čitelná studie, kde by byly vidět detaily. Prostě tajnosti a pak šup beton na pole ....

Třeba ještě někdo dojde k rozumu a dořeší to nějakou smyčkou u Rosic a jen zrenovuje existující trať...

+3/−2
24.10.2016 20:22

P76e69t74r 83K70o18r97b61e23l 9216537480222

Smyčka nejde, alespoň jsem tedy neviděl žádný návrh, který by měl provozně smysl. Lze jen zkapacitnit to, co je dneska. Ale jinak nejsme ve sporu.

+2/0
24.10.2016 21:27

M29a74r48t97i28n 13H19a42v84e75l68k36a 8864162884

No - ona i tato verze je jaksi spíše "tajná".

Pokud jiná nebyla zveřejněna, nebo neexistuje nemusí znamenat, že se o to někdo pokoušel. Nejspíše by to stálo podstatně méně ... a tudíž by nemohlo zmizet tolik peněz ...:-/

0/0
25.10.2016 12:28

P71e91t79r 85K97o10r67b13e21l 9216127840572

Nějaké verze jsem viděl, mám na ně svůj názor a konspiračními teoriemi se nezabývám.

0/0
25.10.2016 12:41

M30a86r29t88i77n 28H94a41v46e78l65k13a 8924712434

Vypadá to, že máte nějaké malůvky dostupné - tak je zveřejněte ... třeba i to, kolik stovek metrů "tunelů" a "nadjezdů" znamená vybudovat zcela novou trať.

A co se týká konspiračních teorií - to je skoro statistika a ne konspirace ..

0/0
26.10.2016 9:24

P83e98t25r 43K30o91r71b51e28l 9726627230282

Jak jsem psal výše jen jsem je viděl a v elektronické ani papírové podobě je nemám. Jejich nevýhodou bylo hlavně provozně zcela nevhodné zaústění do stávajícího kolejiště zejména s ohledem na frekvenci dopravy na 010.

0/0
26.10.2016 11:27

F16r45a86n16t11a 34S84t64r87n48a47d 7185866925

super zpráva, takže nemovitosti v Pardubicích budou dál zdražovat. Jako důvod vidím modernizaci a zlepšování železničního spojení.

+1/0
24.10.2016 14:30

M40a55r10t29i93n 17H94a69v36e21l86k50a 8364382254

No - některé spíše zlevňovat, když jim bude pod okny rachotit další vlak ...:-/

0/0
27.10.2016 10:30
Foto

M76i69l15o65s81l22a39v 43Z78í95t91k47a 8570294217750

Prodloužení podchodu na druhou stranu za nádraží je zásadní chybou projektu. Zdá se, že SŽDC zase šetří na nepravém místě a nikdo mu v tom nebrání.

+9/0
24.10.2016 14:27

P95e21t14r 77K21o71r71b42e28l 9216217740592

Je otázka, jak hodně potřebuje ten podchod právě SŽDC.

+4/0
24.10.2016 14:32

R94o23m83a57n 35V72í71c76e13n31e21c 2289262668502

Umístění nového nádraží Pardubice-centrum zase o tolik vzdálenost do centra nezkrátí. Lepší by bylo dále od hlavního, někde k podjezdu S.K.Neumanna/Anenská.

+2/0
24.10.2016 14:13

P96e25t57r 21K17o10r20b53e24l 9346467650972

Ty byste se vzdálil od třídy Míru a Afi, což jsou místa vyhledávanější než Pernštýnské náměstí.

0/0
24.10.2016 14:31

J43a32n 62V11o28j67t28í11š77e62k 6102921485146

Ale zároveň to jsou místa ke kterejm je to z hlavního nádraží kilometr.

0/0
25.10.2016 12:04

P29e18t81r 66K92o55r14b91e31l 9946627630522

Jenže pokud toho chcete obíhat v centru víc tak vás dva kilometry navíc nepotěší. Špatný nápad to není. V podstatě tím v Pardubicích přibude nástupištní hrana a ta se zejména ve špičce hodí.

0/0
25.10.2016 12:45

J93a13n 40V43o11j35t16í77š69e97k 6582261975976

Na kilometrový pojíždění je mhd. S-bahn v Pardubicích asi těžko bude fungovat, takže mi z toho vychází úplně zbytečná zastávka.

0/0
25.10.2016 14:02

P31e95t47r 94K21o23r61b15e33l 9166517790712

Jestli to lidé budou využívat tak je úplně jedno jak to budeme nazývat. Na tohle si lidi zvyknou.

0/0
25.10.2016 15:27

J52a38n 40V41o15j64t14í75š16e73k 6322661915226

Ano, je jedno jak to budeme nazývat, lidi to nebudou využívat tak jako tak. ;-D Nemá to oproti hlavnímu nádraží žádnou výhodu, maximálně tam může zastavovat ten vlak do Chrudimi. Vždyť po ničem takovym ani nikdo nikdy nevolal, nikoho nikdy nenapadlo, že je nádraží málo v centru. Poptávka po tom nikdy nebyla a nebude ani v budoucnu, protože to místo nedává smysl. K centru je to přiblížení jenom asi o 400 metrů, to není dost na to, aby se to vyplatilo, navíc je tam horší dopravní obslužnost. Jih města to taky využívat nebude, protože ten už má zastávku v Pardubičkách, kterou nikdo nevyužívá, a Dukle by bohatě stačilo prodloužení podchodu na hlavnim (nebo nadchod).

0/0
25.10.2016 16:07

P97e50t48r 82K17o75r56b16e69l 9346567670522

Vlak do Chrudimi je vzdálená budoucnost, o které se ani nebavím. Já se bavím o krátké spojce ze 400té nebo 8a koleje do kusé koleje bývalé elektrárenské vlečky + jedno nástupiště u již existujícího. To je v prvním plánu. V podstatě šikovná odstavná kolej, na kterou se mohou odvézt i cestující.

0/0
25.10.2016 16:16

J38a42n 97V16o36j58t55í43š35e41k 6672271215426

Pokud nebude trať do Chrudimi, tak už tam ty lidi tuplem jezdit nebudou, protože to by jim vůbec žádnej čas neušetřilo. Dost možná naopak. Ta zastávka se tam vyplatí jenom lidem co jedou směrem na hlavák a potřebujou jít někam okolo tý zastávky. Čili v podstatě se nevyplatí nikomu.

0/0
25.10.2016 16:44

P93e54t88r 73K71o54r31b48e17l 9816677670712

Tak na zastávky se obvykle jezdí proto, že je třeba se dostat někam okolo ní. Ale argumentujete jenom prstem v mapě. Další provozní výhody, které se Vám snažím vysvětlit, Vás tak nějak uctivě míjí.

0/0
25.10.2016 17:38

J95a94n 31V69o16j58t96í61š47e72k 6752261395426

Žádný ale nejsou. ;-D Provozní výhody má leda ta kolej, ale ta zastávka je k ničemu. A tim okolim myslim okolí zhruba 300 metrů, protože jinak je rychlejší vystoupit už na nádraží a jet mhd. A pokud se oprostíme od mapy a podíváme se, jak to tam vypadá, tak pokud chci do centra pěšky , je to z nádraží mnohem příjemnější cesta, i když o trošičku (sic!) delší.

0/0
25.10.2016 18:02

P65e63t25r 17K25o89r64b24e22l 9246457820942

Takže nic.

0/0
26.10.2016 11:28

J96a17n 93V90o33j68t90í82š47e40k 6192961215616

Vy na to prostě koukáte moc dopravácky/nádražácky. Z urbanistickýho hlediska - z hlediska města - je ta zastávka prostě k ničemu.

0/0
26.10.2016 13:33

P45e42t17r 25K97o55r24b87e81l 9526667600522

Jednak to není pravda a že dva plusy se nekrátí je jednoduchá matematika.

0/0
26.10.2016 15:25

J81a40n 80V19o54j69t75í11š63e39k 6782841925706

Jenže vy přičítáte nulu.

0/0
26.10.2016 15:43

P51e81t26r 83K96o27r77b12e77l 9786177290832

Vy budete mít v rukávu také spoustu studií...

0/0
26.10.2016 16:23

J49a82n 29V21o47j65t18í48š11e16k 6592981525506

Na to, abych věděl, že lidi nebudou sedět několik minut ve vlaku, aby popojeli půl kilometru do místa, kde je horší napojení na MHD nepotřebuju studie. Ta zastávka se sice jmenuje centrum, ale k centru se přitom v podstatě nepřiblíží.

0/0
26.10.2016 17:27

P85e44t77r 76K46o23r61b53e46l 9986357810622

Finanční úřad za rohem, okresní státní zastupitelství za rohem, poliklinika za rohem, centrála PČR za rohem, centrála ČEZu za rohem, v docházkové vzdálenosti divadlo, bazén, AFI palác, třída Míru, magistrát, krajský úřad, historické centrum. Proč bych já Vás vlastně měl brát vážně?

0/0
26.10.2016 17:55

J34a13n 38V12o39j47t49í90š60e80k 6202671465366

A k těmhle všem věcem budou lidi jezdit vlakem? Aniž by museli přestupovat? Odkud? Z Hradce? A určitě pro ně nebude rychlejší vystoupit o dobrejch deset minut dřív na nádraží a jet MHD? Vážně je přepravní proud: vesnice mezi hradcem a pardubicema - krajskej úřad/divadlo/historické centrum tak silnej, aby se vyplatilo tam poslat vlak a ještě navíc ho zastavit kilometr od těch míst? Určitě nestačí stávijící nádraží, které je od nich kilometr a půl? Co se týče Afi paláce a třídy Míru, tak platí, co jsem už psal. Z nádraží kilometr, odsud půl kilometru. To se nevyplatí na tom nádraží v tom vlaku sedět a čekat než se rozjede. Vážně byste mě měl brát proto, že mám pravdu a argumenty, vy jste vlastně neřek ještě nic.

0/0
26.10.2016 21:03

P61e12t80r 20K34o97r74b37e25l 9436117390822

Když já jedu řešit něco do centra Pardubic tak je toho obvykle víc a pokud bych jel od/ve směru HK tak se určitě nebudu zlobit, když mne alespoň jednu cestu sveze bez přestupu vlak. Svého času jsem bydlel východně od Pardubic a přitom rád nakupoval v Globusu. Uzavíral jsem tam své cesty do Pardubic i proto, že kolem třetí jezdíval ze Semtína vlak HK - ČT a já se s nákupem nemusel plácat MHD. Z provozního hlediska, které vy tak bohorovně opomíjíte, že je až příliš nádražácké, je ono řešení také výhodné. Dnes musíte zvlášť ve špičce uklízet soupravy mimo perónní hrany, abyste tam mohl vzít další vlaky. Nyní budete mít možnost při tom ještě svést lidi blíže k centru. Ale to je život a praxe. To nevypadá, že by vám něco říkalo. Vaše argumenty jsou jen prst v mapě.

0/0
26.10.2016 22:16

J70a87n 38V81o21j22t82í54š23e97k 6772561685156

Moje argumenty jsou studium urbanismu. Studium toho, jak se chovaj lidi ve městě.

No dobrý. Tak jste popsal, proč to funguje v Semtíně. Jenže Semtín není od nádraží půl kilometru a je to průjezdná zastávka. Proto to tam funguje. půlkilometr je vzdálenost zastávek pro městskou dopravu, jenže aby mohl vlak fungovat jako MHD (příměstskej vlak), tak potřebuje trochu větší město, víc zastávek. Když dojede na nádraží, tam bude dobu stát a pak popojede o půl kilometru, tak v něm prostě lidi nezůstanou a rozhodně do něj nikdo nenastoupí. Přepravní proudy Nádraží - Semtín asi taky nejsou nějak moc velký, co? Kdybyste byl z Pardubic, tak asi do Glóbusu vlakem jezdit nebudete, žejo. Kdyby ta kolej vedla až do Chrudimi, tak už by to určitej smysl dávalo, ale takhle je to krávovina.

0/0
27.10.2016 18:19

P10e94t83r 96K66o77r75b35e90l 9436287250572

Pěkně to překrucujete. Nikde jsem nepsal, že by to měli používat pardubáci místo MHD, ale to byste musel pozorněji číst. Přepisovat to znova nebudu, máte to výše. Jak dlouho jste v praxi? Z toho jak zavíráte oči nad provozní stránkou věci mi nepřijde, že dlouho.

0/0
27.10.2016 19:14

J64a59n 75V22o68j38t17í66š29e72k 6512371555346

Si znova pozorně přečtěte můj příspěvek. Já nikde nepsal, že jste to psal. Nad provozní stránkou věci oči nezavírám, ať si SŽDC klidně odstavnou kolej postaví. Nevim teda co je provozně dobrýho na tom ji mít dlouhou půl kilometru, ale budiž.

0/0
27.10.2016 21:20

P52e17t87r 82K42o76r38b69e36l 9306587130712

Pokud odpovídáte na něčí příspěvek, bývá slušné reagovat na to, co je v něm. A půl kilometru dlouhou kolej není třeba stavět. Ona už tam je a odstavuje se tam. Mrkněte třeba na leteckou mapu. Ale to už jsem v této diskusi také psal. Pane Vojtíšku, poraďte mi, co si mám o Vás myslet?

0/0
27.10.2016 21:54

J14a94n 61V46o48j92t95í35š89e63k 6312641875396

Tak v tom případě jste pořád nevysvětlil ty provozní výhody. A já reagoval na to, co jste psal, snažil jsem se vám vysvětlit, že ta vzdálenost je moc krátká pro vlak a jako MHD to využít nejde z jinejch důvodů. Ale to je jedno, vy prostě nechápete, jenom tak plácáte, takže si myslete co chcete a mějte se hezky.

0/0
27.10.2016 22:16

P96e43t74r 21K54o38r32b51e81l 9836547450822

Už mi došel hrách, přestávám házet.;-)

0/0
28.10.2016 12:27

M79a35r89t48i90n 19H35a45v61e34l20k15a 8884622374

Finanční úřad pro lidi přestěhovali - aby to lid neměl tak blízko. V centru zůstali jen úředníci.

0/0
27.10.2016 8:57

P27e27t34r 60K76o88r97b72e92l 9546477580422

Tak to jsem nevěděl, ale dovolím si tuto jednotlivost nebrat jako protiargument. Každopádně jet od Hradce, dovezu se na Centrum a postupně si cestou na hlavák vyřídím vše potřebné a z něj pak odjedu domů - anebo naopak.

0/0
27.10.2016 10:36

M80a52r79t62i92n 57H23a54v63e72l81k73a 8774142604

Při vší úctě - má 2 dotazy:

1) "... a to si lidi zvyknou..." kde berete tu jistotu - existuje nějaká studie, nebo jen prohlášení o "společenské prospěšnosti"?

2) Máte nějaké reálné vazby na Pardubice a místní dění (i politiky), nebo se na to jen koukáte z "výše Prahy"?

0/0
26.10.2016 11:19

P80e50t10r 48K49o69r24b63e66l 9306837160902

1) Jsem přesvědčený o potenciálu té přepravy + provozní výhodnosti pro pardubické nádraží jako celek. To vše za pár korun - koleje tam vedou, podchod tam je, jediné co chybí je jeden peron s přístřeškem.

2) Mám velmi reálné vazby na Pardubice, ale vzhledem ke zbytečně útočné formulaci vaší otázky nemám chuť být konkrétnější.

0/0
26.10.2016 15:30

M36a27r55t45i70n 75H12a79v80e40l52k95a 8144232724

Asi to znělo útočně, za což se omlouvám

Musím ale přiznat, že to co předvedly politici a jim zavázané orgány všeho typu ve věci "Ostřešanské spojky" mi trvale zvedá žluč a jak říká klasik - zase se mi chce zvracet...

Můžu být naprosto konkrétní, ale to je mimo rozsah této diskuse.

0/0
26.10.2016 17:03

P62e60t77r 13K20o93r21b21e14l 9476197920212

Osobně bych upřednostnil zkapacitnění mostu přes Labe a Rosic, k tomu třeba výhybnu na závodišti a možná někde dvoukolejku. Na druhou stranu nejsem primárně proti spojce, ale nepovažuji se v její otázce za odborníka.

0/0
27.10.2016 10:32

J38i25ř94í 71R72e17i62t36m55a35y37e17r 7383587103681

Nástupiště zastávky Pce centrum mají být právě mezi podjezdu 17. listopadu a podjezdem SKN. Na obě dvě strany to bue relativně stejně daleko.

0/0
24.10.2016 19:18

M69a95r53t64i10n 90H13a68v16e12l79k42a 8164442414

Je také otázka, jaká je rentabilita takovéto jízdy a celkový smysl. Než se ty tuny železa uvedou do pohybu, už aby brzdily ...:-/

+3/0
24.10.2016 20:24

P33e66t18r 68K52o24r56b33e41l 9166197350152

Tam je prozatím plán, že tam budou zajíždět jen vlaky od Hradce, které se tam pojedou otočit. Provozně to velký problém není naopak to v Pardubicích uvolní nástupištní hranu což může ve špičkách pomoci.

+2/0
24.10.2016 21:29

M51a74r13t65i61n 20H44a76d22y49s 1557379343916

Tak to je dobrá zpráva, i když mě se teda nelíbí, že z plánu vypadlo prodloužení podchodu až na jižní stranu kolejiště.

+4/0
24.10.2016 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.