Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy pro pardubické nádraží. Vznikne nové nástupiště i zastávka

V Pardubicích by se mohla za tři roky rozjet velká investice, která zcela promění hlavní nádraží. Vznikne nové nástupiště, vyroste čtrnáct set metrů protihlukových zdí, postavena bude i nová železniční zastávka Pardubice-centrum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a22r64t85i54n 84H13a70v48e73l29k27a 8784592764

Vidím tu jeden zásadní problém, který jsem pocítil i na vlastní kůži při tvorbě územního plánu, jenž definoval novou trasu trati přes Ostřešany:

- Úřednictvo a politici si něco usmyslí, pracují za naše daně, mají k disposici za naše daně právníky a za naše daně na to mají celou pracovní dobu, aby se tím zabývali.

Navíc jsou u zdroje informací, takže se jim s nimi mnohem snáze manipuluje a mohou včas reagovat. Prostě mají pravdu a nemusí to dokazovat.

Pokud se k tomu někdo chce vyjádřit, že je něco nesprávně, připomínkovat a upozornit na reálné hrozby, tak narazí na:

1) Neskutečnou aroganci, opírající se o detailní znalost konkrétních zákonů. (jsem technik, mluva právní je pro mne špatně čitelná a když jsem cosi nechápal, tak jsem se dozvěděl něco ve smyslu, že to je na mne vidět, že to asi nepochopím - od té doby jsem na ně také začal být velmi agresivní, mnohé si nastudoval a začal je topit v jejich kaši... (ne pro "topení", ale abych byl alespoň trochu respektovaným partnerem k diskusi))

2) Neprůhlednost - mnohdy je nedohledatelné, kdo co rozhodl a je to kryté jen jménem instituce - jediná cesta je papírový dotaz ... bez nároku na solidní odpověď

3) Asymetrií vztahu - mnoho věcí se (dle zákona) vyvěsí na webu po nějakou dobu a má se za to, že to občan ví, byť se ho to bytostně dotýká (v extrémním případě, že mu třeba udělají u zahrádky skládku) - kdo tam pravidelně chodí každý týden že? To úředník nemá - ten dostane oběžník či e-mail. Občan pak je zírá ...

4) Arogance politiků - na vlastní oči jsem viděl "poslaneckou kancelář pro lid", která po celé volební období neměla žádné označení a uvnitř se přehrávaly filmy a srandičky z webu i za přítomnosti občana - co bylo výsledkem nekomentuji

5) Lhaní úředníků a jimi najatých firem - je na občanovi, aby jim toto dokazoval a někam se dobral

Ke všemu mám konkrétní jména, příklady a pod. Ale protože se nechci soudit (na obou stranách de-facto za svoje), tak je neuvádím. Za obsahem si ale stojím.

0/0
27.10.2016 9:38

M80a43r13t24i56n 73H40a24v90e45l55k17a 8974742834

No - pan Pulpán zapomněl na další přínosy "Ostřešanské spojky:

1) V jednom z mála kopců v Polabské nížině se bude kopat (je tam jak na potvoru v cestě) - kopec plný vody - to se to bude stavět, vysušovat, odvodňovat a betonovat

2) V pohodě se může stavět v Dražkovicích, kde to bylo povoleno i navzdory tehdejšímu územnímu plánu - kdopak to tam asi vlastní že?

3) Někdo se pěkně napakuje. Ono to totiž ekonomicky nevychází, tak p. Dušek prosadil neuchopitelný parametr "společenský přínos" a hned to vyšlo - akorát to tam bude smrdět naftou, protože s elektrifikací by ten prodělek již tloukl do očí - zlaté 2 miliardy - tam se naleje mnohem více betonu ...

4) V novém územním plánu to křižuje trasy zvěře (tedy ne že by si zvěř četla v nápadech architekta) - ale jsem zvědav, jak se s těmito malůvkami popasují ...

A nejzajímavější je to, že není zveřejněna žádná dostatečně čitelná studie, kde by byly vidět detaily. Prostě tajnosti a pak šup beton na pole ....

Třeba ještě někdo dojde k rozumu a dořeší to nějakou smyčkou u Rosic a jen zrenovuje existující trať...

+3/−2
24.10.2016 20:22

P32e86t30r 72K62o44r29b91e72l 9886277980772

Smyčka nejde, alespoň jsem tedy neviděl žádný návrh, který by měl provozně smysl. Lze jen zkapacitnit to, co je dneska. Ale jinak nejsme ve sporu.

+2/0
24.10.2016 21:27

M73a90r10t57i34n 95H69a16v84e17l31k24a 8314292404

No - ona i tato verze je jaksi spíše "tajná".

Pokud jiná nebyla zveřejněna, nebo neexistuje nemusí znamenat, že se o to někdo pokoušel. Nejspíše by to stálo podstatně méně ... a tudíž by nemohlo zmizet tolik peněz ...:-/

0/0
25.10.2016 12:28

P47e86t38r 86K25o86r98b54e25l 9246567870692

Nějaké verze jsem viděl, mám na ně svůj názor a konspiračními teoriemi se nezabývám.

0/0
25.10.2016 12:41

M23a95r57t94i69n 49H98a44v96e81l11k15a 8764472784

Vypadá to, že máte nějaké malůvky dostupné - tak je zveřejněte ... třeba i to, kolik stovek metrů "tunelů" a "nadjezdů" znamená vybudovat zcela novou trať.

A co se týká konspiračních teorií - to je skoro statistika a ne konspirace ..

0/0
26.10.2016 9:24

P98e57t41r 24K87o54r85b60e40l 9826907700292

Jak jsem psal výše jen jsem je viděl a v elektronické ani papírové podobě je nemám. Jejich nevýhodou bylo hlavně provozně zcela nevhodné zaústění do stávajícího kolejiště zejména s ohledem na frekvenci dopravy na 010.

0/0
26.10.2016 11:27

F75r84a10n45t35a 55S20t37r22n60a74d 7325836425

super zpráva, takže nemovitosti v Pardubicích budou dál zdražovat. Jako důvod vidím modernizaci a zlepšování železničního spojení.

+1/0
24.10.2016 14:30

M64a84r33t19i77n 17H10a95v83e98l67k43a 8834622654

No - některé spíše zlevňovat, když jim bude pod okny rachotit další vlak ...:-/

0/0
27.10.2016 10:30
Foto

M73i13l98o29s33l59a96v 46Z74í58t66k19a 8660474827190

Prodloužení podchodu na druhou stranu za nádraží je zásadní chybou projektu. Zdá se, že SŽDC zase šetří na nepravém místě a nikdo mu v tom nebrání.

+9/0
24.10.2016 14:27

P39e55t89r 10K37o30r15b82e69l 9336907840412

Je otázka, jak hodně potřebuje ten podchod právě SŽDC.

+4/0
24.10.2016 14:32

R12o51m92a53n 63V18í61c55e97n34e45c 2279192738522

Umístění nového nádraží Pardubice-centrum zase o tolik vzdálenost do centra nezkrátí. Lepší by bylo dále od hlavního, někde k podjezdu S.K.Neumanna/Anenská.

+2/0
24.10.2016 14:13

P67e50t62r 23K74o69r22b52e82l 9356457670302

Ty byste se vzdálil od třídy Míru a Afi, což jsou místa vyhledávanější než Pernštýnské náměstí.

0/0
24.10.2016 14:31

J38a94n 41V73o64j44t33í65š22e55k 6582841375206

Ale zároveň to jsou místa ke kterejm je to z hlavního nádraží kilometr.

0/0
25.10.2016 12:04

P15e20t71r 90K62o77r46b42e17l 9206267250292

Jenže pokud toho chcete obíhat v centru víc tak vás dva kilometry navíc nepotěší. Špatný nápad to není. V podstatě tím v Pardubicích přibude nástupištní hrana a ta se zejména ve špičce hodí.

0/0
25.10.2016 12:45

J58a67n 67V18o95j86t33í59š65e60k 6792821855186

Na kilometrový pojíždění je mhd. S-bahn v Pardubicích asi těžko bude fungovat, takže mi z toho vychází úplně zbytečná zastávka.

0/0
25.10.2016 14:02

P39e22t90r 76K84o63r64b12e80l 9916717660302

Jestli to lidé budou využívat tak je úplně jedno jak to budeme nazývat. Na tohle si lidi zvyknou.

0/0
25.10.2016 15:27

J86a30n 84V25o57j45t84í64š97e14k 6582701615766

Ano, je jedno jak to budeme nazývat, lidi to nebudou využívat tak jako tak. ;-D Nemá to oproti hlavnímu nádraží žádnou výhodu, maximálně tam může zastavovat ten vlak do Chrudimi. Vždyť po ničem takovym ani nikdo nikdy nevolal, nikoho nikdy nenapadlo, že je nádraží málo v centru. Poptávka po tom nikdy nebyla a nebude ani v budoucnu, protože to místo nedává smysl. K centru je to přiblížení jenom asi o 400 metrů, to není dost na to, aby se to vyplatilo, navíc je tam horší dopravní obslužnost. Jih města to taky využívat nebude, protože ten už má zastávku v Pardubičkách, kterou nikdo nevyužívá, a Dukle by bohatě stačilo prodloužení podchodu na hlavnim (nebo nadchod).

0/0
25.10.2016 16:07

P54e53t39r 88K14o54r48b34e51l 9406347620602

Vlak do Chrudimi je vzdálená budoucnost, o které se ani nebavím. Já se bavím o krátké spojce ze 400té nebo 8a koleje do kusé koleje bývalé elektrárenské vlečky + jedno nástupiště u již existujícího. To je v prvním plánu. V podstatě šikovná odstavná kolej, na kterou se mohou odvézt i cestující.

0/0
25.10.2016 16:16

J26a77n 75V94o50j74t98í12š74e50k 6122431965316

Pokud nebude trať do Chrudimi, tak už tam ty lidi tuplem jezdit nebudou, protože to by jim vůbec žádnej čas neušetřilo. Dost možná naopak. Ta zastávka se tam vyplatí jenom lidem co jedou směrem na hlavák a potřebujou jít někam okolo tý zastávky. Čili v podstatě se nevyplatí nikomu.

0/0
25.10.2016 16:44

P20e34t62r 29K25o17r19b20e72l 9916867270282

Tak na zastávky se obvykle jezdí proto, že je třeba se dostat někam okolo ní. Ale argumentujete jenom prstem v mapě. Další provozní výhody, které se Vám snažím vysvětlit, Vás tak nějak uctivě míjí.

0/0
25.10.2016 17:38

J95a45n 89V59o61j96t29í17š87e12k 6622831715596

Žádný ale nejsou. ;-D Provozní výhody má leda ta kolej, ale ta zastávka je k ničemu. A tim okolim myslim okolí zhruba 300 metrů, protože jinak je rychlejší vystoupit už na nádraží a jet mhd. A pokud se oprostíme od mapy a podíváme se, jak to tam vypadá, tak pokud chci do centra pěšky , je to z nádraží mnohem příjemnější cesta, i když o trošičku (sic!) delší.

0/0
25.10.2016 18:02

P12e14t51r 94K90o82r43b23e70l 9316247260532

Takže nic.

0/0
26.10.2016 11:28

J50a53n 84V87o77j32t78í63š21e24k 6872141245886

Vy na to prostě koukáte moc dopravácky/nádražácky. Z urbanistickýho hlediska - z hlediska města - je ta zastávka prostě k ničemu.

0/0
26.10.2016 13:33

P42e17t70r 78K57o65r14b14e67l 9766107140822

Jednak to není pravda a že dva plusy se nekrátí je jednoduchá matematika.

0/0
26.10.2016 15:25

J14a34n 23V74o42j18t56í74š31e10k 6342401145176

Jenže vy přičítáte nulu.

0/0
26.10.2016 15:43

P47e87t25r 46K80o11r50b35e51l 9916737580212

Vy budete mít v rukávu také spoustu studií...

0/0
26.10.2016 16:23

J48a81n 76V84o83j93t27í53š49e46k 6802781575496

Na to, abych věděl, že lidi nebudou sedět několik minut ve vlaku, aby popojeli půl kilometru do místa, kde je horší napojení na MHD nepotřebuju studie. Ta zastávka se sice jmenuje centrum, ale k centru se přitom v podstatě nepřiblíží.

0/0
26.10.2016 17:27

P66e41t82r 39K73o49r27b26e87l 9316957970622

Finanční úřad za rohem, okresní státní zastupitelství za rohem, poliklinika za rohem, centrála PČR za rohem, centrála ČEZu za rohem, v docházkové vzdálenosti divadlo, bazén, AFI palác, třída Míru, magistrát, krajský úřad, historické centrum. Proč bych já Vás vlastně měl brát vážně?

0/0
26.10.2016 17:55

J57a61n 42V49o25j31t69í73š97e46k 6262401235606

A k těmhle všem věcem budou lidi jezdit vlakem? Aniž by museli přestupovat? Odkud? Z Hradce? A určitě pro ně nebude rychlejší vystoupit o dobrejch deset minut dřív na nádraží a jet MHD? Vážně je přepravní proud: vesnice mezi hradcem a pardubicema - krajskej úřad/divadlo/historické centrum tak silnej, aby se vyplatilo tam poslat vlak a ještě navíc ho zastavit kilometr od těch míst? Určitě nestačí stávijící nádraží, které je od nich kilometr a půl? Co se týče Afi paláce a třídy Míru, tak platí, co jsem už psal. Z nádraží kilometr, odsud půl kilometru. To se nevyplatí na tom nádraží v tom vlaku sedět a čekat než se rozjede. Vážně byste mě měl brát proto, že mám pravdu a argumenty, vy jste vlastně neřek ještě nic.

0/0
26.10.2016 21:03

P67e11t16r 46K87o41r44b18e52l 9226277330402

Když já jedu řešit něco do centra Pardubic tak je toho obvykle víc a pokud bych jel od/ve směru HK tak se určitě nebudu zlobit, když mne alespoň jednu cestu sveze bez přestupu vlak. Svého času jsem bydlel východně od Pardubic a přitom rád nakupoval v Globusu. Uzavíral jsem tam své cesty do Pardubic i proto, že kolem třetí jezdíval ze Semtína vlak HK - ČT a já se s nákupem nemusel plácat MHD. Z provozního hlediska, které vy tak bohorovně opomíjíte, že je až příliš nádražácké, je ono řešení také výhodné. Dnes musíte zvlášť ve špičce uklízet soupravy mimo perónní hrany, abyste tam mohl vzít další vlaky. Nyní budete mít možnost při tom ještě svést lidi blíže k centru. Ale to je život a praxe. To nevypadá, že by vám něco říkalo. Vaše argumenty jsou jen prst v mapě.

0/0
26.10.2016 22:16

J94a59n 60V80o86j30t45í64š21e10k 6302591185836

Moje argumenty jsou studium urbanismu. Studium toho, jak se chovaj lidi ve městě.

No dobrý. Tak jste popsal, proč to funguje v Semtíně. Jenže Semtín není od nádraží půl kilometru a je to průjezdná zastávka. Proto to tam funguje. půlkilometr je vzdálenost zastávek pro městskou dopravu, jenže aby mohl vlak fungovat jako MHD (příměstskej vlak), tak potřebuje trochu větší město, víc zastávek. Když dojede na nádraží, tam bude dobu stát a pak popojede o půl kilometru, tak v něm prostě lidi nezůstanou a rozhodně do něj nikdo nenastoupí. Přepravní proudy Nádraží - Semtín asi taky nejsou nějak moc velký, co? Kdybyste byl z Pardubic, tak asi do Glóbusu vlakem jezdit nebudete, žejo. Kdyby ta kolej vedla až do Chrudimi, tak už by to určitej smysl dávalo, ale takhle je to krávovina.

0/0
27.10.2016 18:19

P50e30t25r 52K26o23r81b26e19l 9516427630632

Pěkně to překrucujete. Nikde jsem nepsal, že by to měli používat pardubáci místo MHD, ale to byste musel pozorněji číst. Přepisovat to znova nebudu, máte to výše. Jak dlouho jste v praxi? Z toho jak zavíráte oči nad provozní stránkou věci mi nepřijde, že dlouho.

0/0
27.10.2016 19:14

J53a15n 49V25o25j84t35í20š23e27k 6592941935576

Si znova pozorně přečtěte můj příspěvek. Já nikde nepsal, že jste to psal. Nad provozní stránkou věci oči nezavírám, ať si SŽDC klidně odstavnou kolej postaví. Nevim teda co je provozně dobrýho na tom ji mít dlouhou půl kilometru, ale budiž.

0/0
27.10.2016 21:20

P49e67t79r 56K37o14r89b23e92l 9986947140502

Pokud odpovídáte na něčí příspěvek, bývá slušné reagovat na to, co je v něm. A půl kilometru dlouhou kolej není třeba stavět. Ona už tam je a odstavuje se tam. Mrkněte třeba na leteckou mapu. Ale to už jsem v této diskusi také psal. Pane Vojtíšku, poraďte mi, co si mám o Vás myslet?

0/0
27.10.2016 21:54

J23a84n 17V27o26j32t75í40š24e94k 6832441335976

Tak v tom případě jste pořád nevysvětlil ty provozní výhody. A já reagoval na to, co jste psal, snažil jsem se vám vysvětlit, že ta vzdálenost je moc krátká pro vlak a jako MHD to využít nejde z jinejch důvodů. Ale to je jedno, vy prostě nechápete, jenom tak plácáte, takže si myslete co chcete a mějte se hezky.

0/0
27.10.2016 22:16

P69e33t69r 30K57o67r73b24e45l 9626237380732

Už mi došel hrách, přestávám házet.;-)

0/0
28.10.2016 12:27

M49a60r15t54i20n 73H70a49v12e95l10k36a 8284622434

Finanční úřad pro lidi přestěhovali - aby to lid neměl tak blízko. V centru zůstali jen úředníci.

0/0
27.10.2016 8:57

P53e82t44r 32K38o44r65b52e71l 9506367390362

Tak to jsem nevěděl, ale dovolím si tuto jednotlivost nebrat jako protiargument. Každopádně jet od Hradce, dovezu se na Centrum a postupně si cestou na hlavák vyřídím vše potřebné a z něj pak odjedu domů - anebo naopak.

0/0
27.10.2016 10:36

M76a32r92t88i51n 82H25a35v69e83l19k73a 8834952724

Při vší úctě - má 2 dotazy:

1) "... a to si lidi zvyknou..." kde berete tu jistotu - existuje nějaká studie, nebo jen prohlášení o "společenské prospěšnosti"?

2) Máte nějaké reálné vazby na Pardubice a místní dění (i politiky), nebo se na to jen koukáte z "výše Prahy"?

0/0
26.10.2016 11:19

P32e43t11r 94K34o29r40b10e39l 9836927170952

1) Jsem přesvědčený o potenciálu té přepravy + provozní výhodnosti pro pardubické nádraží jako celek. To vše za pár korun - koleje tam vedou, podchod tam je, jediné co chybí je jeden peron s přístřeškem.

2) Mám velmi reálné vazby na Pardubice, ale vzhledem ke zbytečně útočné formulaci vaší otázky nemám chuť být konkrétnější.

0/0
26.10.2016 15:30

M87a63r27t80i47n 92H26a18v17e58l53k13a 8374732684

Asi to znělo útočně, za což se omlouvám

Musím ale přiznat, že to co předvedly politici a jim zavázané orgány všeho typu ve věci "Ostřešanské spojky" mi trvale zvedá žluč a jak říká klasik - zase se mi chce zvracet...

Můžu být naprosto konkrétní, ale to je mimo rozsah této diskuse.

0/0
26.10.2016 17:03

P73e70t48r 42K70o43r19b70e55l 9126207940762

Osobně bych upřednostnil zkapacitnění mostu přes Labe a Rosic, k tomu třeba výhybnu na závodišti a možná někde dvoukolejku. Na druhou stranu nejsem primárně proti spojce, ale nepovažuji se v její otázce za odborníka.

0/0
27.10.2016 10:32

J92i18ř94í 43R85e36i70t51m13a70y80e66r 7863657733891

Nástupiště zastávky Pce centrum mají být právě mezi podjezdu 17. listopadu a podjezdem SKN. Na obě dvě strany to bue relativně stejně daleko.

0/0
24.10.2016 19:18

M97a67r59t60i66n 39H90a51v32e73l85k27a 8184242694

Je také otázka, jaká je rentabilita takovéto jízdy a celkový smysl. Než se ty tuny železa uvedou do pohybu, už aby brzdily ...:-/

+3/0
24.10.2016 20:24

P51e26t33r 98K21o24r66b75e65l 9316647120882

Tam je prozatím plán, že tam budou zajíždět jen vlaky od Hradce, které se tam pojedou otočit. Provozně to velký problém není naopak to v Pardubicích uvolní nástupištní hranu což může ve špičkách pomoci.

+2/0
24.10.2016 21:29

M80a55r14t68i29n 71H87a51d58y38s 1467119663726

Tak to je dobrá zpráva, i když mě se teda nelíbí, že z plánu vypadlo prodloužení podchodu až na jižní stranu kolejiště.

+4/0
24.10.2016 13:44







Najdete na iDNES.cz