Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať je opravená, ale kvůli uzamčeným závorám musí vlaky jezdit krokem

Na nově zrekonstruované trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem jezdí vlaky u Horky u Chrudimi skoro krokem. Důvod je kuriózní. Strojvedoucí zpomalují kvůli ručně ovládaným závorám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e36t53r 65F78a98f22e93j40t 4434974177895

Že jezdí pomalu? Co se divíte. Když je na silnici 50-tka na rovné čtyřproudovce mimo zástavbu, tak je to normální?

0/0
11.8.2016 12:54

B32o26h77u80s84l92a42v 38K47r23á84l67í66k 2141850789766

"Závory otevřít smí pouze zmocněná osoba" - proboha zaměstnanec který ceduli divnou psal tu?

0/0
8.8.2016 21:53

Z45d49e97n30e52k 72Š32i31t38i85n59a 2783638820385

Pro mínusáře doporučuji si celou trať projet z HB do Trutnova a uvidí.

Další kuriozitou jsou 2 zastávky v Opatovicích a to ta nová a stará, kde vlaky zastavují a čas jízdy se prodlužuje. To si starosta a spol. u ČD vymodlili ?

Dále není rekonstruováno trutnovské zhlaví v Jaroměři, kde se vlaky klepou a jedou max. 40 a v úseku HK Smiřice max. 50. Takže kde je chyba?

Suma sumárum udělali soudruzi z NDR někde chyby - termíny a kvalita a to celou trať dále prodražuje a zpomaluje.

0/0
8.8.2016 19:00

M96i27r91o58s33l47a74v 97K67a97š22p68a97r 3212937351251

Nevím kde zůstal zdravý rozum, prostě šraňky odstranit a nahradit výstražným křížem (nechráněný přejezd) Nevím jsem laik ale tohle je postavený na hlavu.

+1/−1
8.8.2016 16:51

D63a97n58i19e69l 57T59s92c55h52e97r42n63a74y 2635832869502

tam ovsem ty vlaky taky nemuzou jet rychle

+1/0
8.8.2016 17:57

J74i55ř62í 40P11r47ů80š98a 7175822735219

Tohle neprojde přes drážní úřad jde o snížení zabezpečení,dokonce není možné ani odstranit závory a ponechat jen "blikače".

0/0
8.8.2016 21:31
Foto

J36a12n 70M94r80á15z 5730686499671

to se Jarda Dušků zase vycajchnoval...

0/−1
8.8.2016 14:50

P97e12t79r 48N41o44v92o43t38n81y 1561460481

Jarda Dušků ne, spiš předpisáři se SŽDC. Přejezdové zabezpečovací zařízení je "spuštěno" až podpisem nějaké smlouvy. I když po technické stránce se jeho stav nijak nemění.

0/0
8.8.2016 15:17

Z72d83e62n60e76k 19Š61i74t84i81n28a 2493368460825

Dopravní kuriozity Východních Čech na pokračování.

Podobné peripetie na trati HK-Jaroměř a Jaroměř-Trutnov.

Investice za miliardy a výsledky žalostné.

+1/−2
8.8.2016 14:17
Foto

J68a89n 24M47a81c75k 5527812902695

Spustte sranky, a hned je zase vytahnete.

+2/0
8.8.2016 13:02

P12a86v64e77l 10M27o74r87a39v86e42c 3292379642168

My na tu byrokracii jednou vymřeme..:-/

+4/−1
8.8.2016 12:12
Foto

B73r82o26n82i39s22l93a61v 33G53a24b44r73y69š 2942899911

Tak tohle je na "facepalm"... ;-D;-D

0/0
8.8.2016 12:02

J91o57s88e53f 83K73a66r17f40í20k 7492145626410

btw - pokud by tam nebyli závory žádné a byl tam "jenom" výstražná kříž, tak by vlaky mohly jezdit výrazně vyšší rychlostí:-P

+4/−1
8.8.2016 11:58

M34a17r72e98k 58T69u52r78n74o50v62e21c 7635652520146

No výrazně... Mám pocit, že když tam nejsou ani závory, ani světla, tak je to tzv. nechráněný přejezd a tam bude asi také nějaký limit. Nejspíš ani ne 50 km/hod, tipoval bych něco jako 30 km/hod. Takže rychleji ano, ale že by 30 oproti těm 10 byla zase taková výhra... :-)

0/−3
8.8.2016 13:52

K92a48r93e49l 71N47o21v32á10k 8259191523298

V ČR neexistují nechráněné přejezdy.

0/−1
8.8.2016 14:35

M71a89r98e91k 29T16u70r74n20o35v47e23c 7275162360426

Přiznám se, že nejsem odborníkem na železniční terminologii. Teď jsem se díval do Wikipedie, tam používají termín "zabezpečené" a případně "zabezpečené výstražným křížem" (pro což se prý někdy používá i termín "nezabezpečené"). Pokud tomu rozumíte víc, klidně to nějak rozveďte...

0/0
8.8.2016 14:50

B29o17h24u12s46l70a55v 63K89r92á23l83í72k 2831490269336

Jistě. Pokud nechráněným začnete říkat chráněné, tak pak jsou všechny chráněné - i ty, kde není ani ten výstražný kříž. Prostě úřednické žonglování. Ale všichni víme, čemu se odjakživa (a dříve i oficiálně) říká "nechráněný přejezd".

0/0
8.8.2016 21:50

J16i84ř51í 70P91r56ů94š77a 7925662115809

Když tam zůstanou jen "kříže" norma povoluje maximálně 60 km/hod ale nejsou ideální rozhledové poměry rychlost se snižuje klidně až na 10km/hod.

0/0
8.8.2016 21:33
Foto

J32a64n 21V77a12l91a10l16í15k 6576269350186

no do Horky z Chrástu jsem chodil na pivo... vlakem pak do Slatiňan

0/0
8.8.2016 11:52

Z98b15y31š96e89k 70Š19v24e16c 8414643644495

Do Horky z Chrástu jste se pěkně prošel a projel (např. Chrást u Plzně).

To já bych si rád udělal příjemnou procházku z Chrasti u Chrudimi(ě) do Horky u Chrasti a potom tratí 238 domů.

0/0
9.8.2016 17:38

P72e22t46r 19Z78d68e73n41ě35k 2804449814

Prostě Kocourkov se vším všudy jako v mnoha jiných případech. Plížíme se hlemýždím tempem k začátku 20.století.:-P

+9/−1
8.8.2016 10:34

J80a82n 43V20e74s89e58l43ý 7705858349967

Proč klíče nenechají rovnou u hasičů? V případě nouze je budou mít a když je někdo bude potřebovat tak tam jsou 24/7. :-)

+3/−2
8.8.2016 10:34

K86a32r57e86l 73Ř89e10h55á38č39e78k 9632960351872

Podle bezpečnostních předpisů musí mít klíč od přejezdu zaměstnanec řídící provoz na železnici. Pokud vydá klíče, nesmí na trať pustit vlak, popřípadě jak je víše napsáno s výrazným omezením aby nedošlo ke srážce s autem. Ono hasiči neví, kdy jede vlak.

+6/−1
8.8.2016 10:36

I51v93o 81J27a69n49á26č16e37k 8973483261812

Takže zase les padne popelem...

0/0
8.8.2016 11:20

P30e93t63r 47N25o59v86o31t81n98y 1501340341

Proč? Ve stanici je služba nonstop.

0/0
8.8.2016 13:21

G16a51b11r29i46e83l 85H47o64r60t52e25n 9841799793934

Ano.

"Ta parcela je hned u trati. Na nádraží je to zkratkou přes les slabou hodinku a půl".;-)

+1/0
8.8.2016 14:21

Z59b47y57š17e78k 61Š74v91e63c 8134193144165

Předpokládám, že máte na mysli stanici Pardubice hl.n.

Ostatní stanice a zastávky na trati 238 budou bezobslužné, řízené dálkově z Pardubic (nebo Prahy???).

0/0
9.8.2016 17:41

P51e53t57r 91N63o96v25o86t90n24y 1621770271

Spíš z Prahy - CDP. Ale to neznamená, že tam nebude nikdo sedět.

0/0
9.8.2016 19:39

T69o50m47á62š 44S78y91s 2714439510423

Hasiči klíče nepotřebují, prostě urazí nebo odříznou zámky a je to

0/0
9.8.2016 8:51

V55á72c41l59a47v 25Š36t78ě79p94á21n13e60k 5617869644921

Co vznikla samostatná SŽDC tak akorát ukázala, jak se z firmy vlastněné státem rychle udělá uřednická banda budižkničemů, která má na stolech tolik lejster, že přes ně nevidí, co se děje na zemi.

+14/−3
8.8.2016 10:25

T13o45m84á79š 89B19u21r36a 4382286344

No, ona je popisovaná situace - stejně jako několik dalších - důsledkem především letitě rigidních železničářských předpisů. a norem, vězících svými kořeny ještě v C. - K. mocnářství. Ne nadarmo se třeba " za bolševíka" říkalo, že pokud by železničáři měli dodržovat všechna dienstreglemá, nevyjelo by ani kolo. Takže těžko činit za tento obecně neblahý stav jenom SŽDC. Ta pouze pokračuje v krasojízdě rychlíkem z kterého nelze vyskočit.

+1/0
8.8.2016 20:10

M27i42c71h10a20e12l 29C31h46a77r70v63á44t 9819828163652

Závory jsou dole, vlak jezdí krokem. Závory jsou nahoře a vlak jezdí plnou rychlostí. Co je na tak jednoduché věci lidem nejasného?

+21/−1
8.8.2016 10:15

P89e84t74r 79Z85d87e36n58ě70k 2524459614

;-D;-D;-D

+1/0
8.8.2016 10:35

J14i30n28d90ř19i46c18h 93Š10k11o40p39e49k 4855311490105

co je to za nesmysl ? Závory jsou uzamčeny trvale dole, takže je jistota, že přes přejezd nikdo nepojede. A proto musí je vlak pomalu ?;-D

+12/0
8.8.2016 9:59

J13i95r82i 52J30a51v63u47r47e38k 7166232382666

Tak po technické stránce je to jasné, ale mezi břevny závor stojí úřední šiml a řehtá.

+16/0
8.8.2016 10:08

J65i66n27d26ř58i78c54h 96Š73k87o15p64e58k 4555341920635

no pokud šiml nevidí, že tento přejezd ve skutečnosti není přejezdem, je nutné upravit opratě

+7/0
8.8.2016 10:19

P48e35t55r 74Z68d91e40n62ě66k 2804529794

Ne, těmi opratěmi sešlehat tu bandu lumpů, kteří tohle kočírují. Místo toho si tihle lumpové navrhnou miliónové odměny;-(

+5/0
8.8.2016 10:37

J39a94n 64S42l44o72v22í33k 3379517930138

že jsou pod zámkem neznamená, že je nemůže kdokoliv otevřít. A strojvůdce nemůže tušit, jestli jsou zrovna dole nebo nahoře.

0/−1
8.8.2016 11:37

J38i18ř76í 86E71r95b39e53n 1833884806667

Nejsou tam přejezdníky nebo podobná signalizace?

0/0
8.8.2016 12:13

J63a97n 72S36l63o59v77í36k 3739667780338

já to tam neznám, ale přejezdník se tuším umísťuje, pokud je běžně funkční přejezd výjimečně mimo provoz. Myslím, že tam tu závoru můžou klidně odstranit a nechat jen kříž, vyjde to nastejno :-)

0/0
8.8.2016 12:28

P72e30t84r 42N10o65v21o53t32n26y 1661910151

Přejezdník se umisťuje, aby byl strojvedoucí přímo informován o stavu PZZ, když takový přejezd je někde úplně mimo civilizaci a nekontrolován z přilehlých stanic. Pokud je běžně funkční PZZ mimo provoz, tak to buď vyřeší ten přejezdník a nebo výpravčí rozkazem OP.

+1/0
8.8.2016 15:02

P67e66t37r 36N68o90v58o37t10n44y 1701460571

Závoru u funkčního PZZ může někdo objet. Nebo jsou přejezdy bez závor, jen se světelnou signalizací, kde se jezdí výrazně rychleji než 10 km/h. To ten zámek na závoře přes celou šířku přejezdu je z těchto tří případů to nejbezpečnější řešení.

0/0
8.8.2016 13:23

V73á59c25l30a45v 59S84v14o66b86o62d38a 5876718449

Zmocněná osoba...To jako,že se jí někdo zmocní?:-P

+3/0
8.8.2016 9:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.