Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať je opravená, ale kvůli uzamčeným závorám musí vlaky jezdit krokem

Na nově zrekonstruované trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem jezdí vlaky u Horky u Chrudimi skoro krokem. Důvod je kuriózní. Strojvedoucí zpomalují kvůli ručně ovládaným závorám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e92t62r 53F77a86f16e41j29t 4504194407505

Že jezdí pomalu? Co se divíte. Když je na silnici 50-tka na rovné čtyřproudovce mimo zástavbu, tak je to normální?

0/0
11.8.2016 12:54

B74o11h77u31s49l51a68v 47K90r39á31l80í11k 2671870739406

"Závory otevřít smí pouze zmocněná osoba" - proboha zaměstnanec který ceduli divnou psal tu?

0/0
8.8.2016 21:53

Z68d75e36n30e81k 77Š73i67t53i48n26a 2553268450775

Pro mínusáře doporučuji si celou trať projet z HB do Trutnova a uvidí.

Další kuriozitou jsou 2 zastávky v Opatovicích a to ta nová a stará, kde vlaky zastavují a čas jízdy se prodlužuje. To si starosta a spol. u ČD vymodlili ?

Dále není rekonstruováno trutnovské zhlaví v Jaroměři, kde se vlaky klepou a jedou max. 40 a v úseku HK Smiřice max. 50. Takže kde je chyba?

Suma sumárum udělali soudruzi z NDR někde chyby - termíny a kvalita a to celou trať dále prodražuje a zpomaluje.

0/0
8.8.2016 19:00

M51i78r44o75s62l40a66v 77K52a25š72p62a41r 3712757291281

Nevím kde zůstal zdravý rozum, prostě šraňky odstranit a nahradit výstražným křížem (nechráněný přejezd) Nevím jsem laik ale tohle je postavený na hlavu.

+1/−1
8.8.2016 16:51

D66a87n81i42e14l 29T92s32c13h63e95r13n51a91y 2735932529392

tam ovsem ty vlaky taky nemuzou jet rychle

+1/0
8.8.2016 17:57

J32i32ř21í 21P98r11ů96š82a 7155182255429

Tohle neprojde přes drážní úřad jde o snížení zabezpečení,dokonce není možné ani odstranit závory a ponechat jen "blikače".

0/0
8.8.2016 21:31
Foto

J94a76n 29M97r88á38z 5630446479581

to se Jarda Dušků zase vycajchnoval...

0/−1
8.8.2016 14:50

P51e52t59r 76N70o74v11o33t98n68y 1871420531

Jarda Dušků ne, spiš předpisáři se SŽDC. Přejezdové zabezpečovací zařízení je "spuštěno" až podpisem nějaké smlouvy. I když po technické stránce se jeho stav nijak nemění.

0/0
8.8.2016 15:17

Z95d16e55n87e80k 44Š30i24t84i16n70a 2673298830535

Dopravní kuriozity Východních Čech na pokračování.

Podobné peripetie na trati HK-Jaroměř a Jaroměř-Trutnov.

Investice za miliardy a výsledky žalostné.

+1/−2
8.8.2016 14:17
Foto

J12a45n 39M17a91c72k 5807672612325

Spustte sranky, a hned je zase vytahnete.

+2/0
8.8.2016 13:02

P39a31v81e81l 18M56o54r61a32v32e90c 3432499812988

My na tu byrokracii jednou vymřeme..:-/

+4/−1
8.8.2016 12:12
Foto

B26r44o65n45i87s19l50a90v 56G30a62b38r79y50š 2802259471

Tak tohle je na "facepalm"... ;-D;-D

0/0
8.8.2016 12:02

J92o65s50e23f 48K41a75r59f26í15k 7952605626680

btw - pokud by tam nebyli závory žádné a byl tam "jenom" výstražná kříž, tak by vlaky mohly jezdit výrazně vyšší rychlostí:-P

+4/−1
8.8.2016 11:58

M95a56r18e74k 37T24u31r72n22o87v40e35c 7615542270736

No výrazně... Mám pocit, že když tam nejsou ani závory, ani světla, tak je to tzv. nechráněný přejezd a tam bude asi také nějaký limit. Nejspíš ani ne 50 km/hod, tipoval bych něco jako 30 km/hod. Takže rychleji ano, ale že by 30 oproti těm 10 byla zase taková výhra... :-)

0/−3
8.8.2016 13:52

K21a50r16e52l 49N82o41v85á77k 8129891853718

V ČR neexistují nechráněné přejezdy.

0/−1
8.8.2016 14:35

M13a54r39e92k 60T66u80r71n74o53v11e25c 7305532610826

Přiznám se, že nejsem odborníkem na železniční terminologii. Teď jsem se díval do Wikipedie, tam používají termín "zabezpečené" a případně "zabezpečené výstražným křížem" (pro což se prý někdy používá i termín "nezabezpečené"). Pokud tomu rozumíte víc, klidně to nějak rozveďte...

0/0
8.8.2016 14:50

B22o79h30u42s51l93a55v 54K20r29á22l25í31k 2961340349456

Jistě. Pokud nechráněným začnete říkat chráněné, tak pak jsou všechny chráněné - i ty, kde není ani ten výstražný kříž. Prostě úřednické žonglování. Ale všichni víme, čemu se odjakživa (a dříve i oficiálně) říká "nechráněný přejezd".

0/0
8.8.2016 21:50

J10i19ř43í 10P41r10ů87š46a 7125452965159

Když tam zůstanou jen "kříže" norma povoluje maximálně 60 km/hod ale nejsou ideální rozhledové poměry rychlost se snižuje klidně až na 10km/hod.

0/0
8.8.2016 21:33
Foto

J36a28n 39V78a13l64a32l68í52k 6306189970846

no do Horky z Chrástu jsem chodil na pivo... vlakem pak do Slatiňan

0/0
8.8.2016 11:52

Z82b41y53š64e50k 77Š28v75e79c 8294433274815

Do Horky z Chrástu jste se pěkně prošel a projel (např. Chrást u Plzně).

To já bych si rád udělal příjemnou procházku z Chrasti u Chrudimi(ě) do Horky u Chrasti a potom tratí 238 domů.

0/0
9.8.2016 17:38

P80e79t42r 94Z48d58e57n48ě82k 2104829454

Prostě Kocourkov se vším všudy jako v mnoha jiných případech. Plížíme se hlemýždím tempem k začátku 20.století.:-P

+9/−1
8.8.2016 10:34

J27a42n 12V64e92s78e11l44ý 7245578679437

Proč klíče nenechají rovnou u hasičů? V případě nouze je budou mít a když je někdo bude potřebovat tak tam jsou 24/7. :-)

+3/−2
8.8.2016 10:34

K80a61r67e78l 38Ř56e97h94á60č30e82k 9522350561812

Podle bezpečnostních předpisů musí mít klíč od přejezdu zaměstnanec řídící provoz na železnici. Pokud vydá klíče, nesmí na trať pustit vlak, popřípadě jak je víše napsáno s výrazným omezením aby nedošlo ke srážce s autem. Ono hasiči neví, kdy jede vlak.

+6/−1
8.8.2016 10:36

I59v50o 46J10a41n69á28č32e45k 8263213861492

Takže zase les padne popelem...

0/0
8.8.2016 11:20

P42e82t67r 33N21o98v24o86t90n77y 1201360111

Proč? Ve stanici je služba nonstop.

0/0
8.8.2016 13:21

G87a84b95r58i59e38l 45H96o50r93t76e57n 9361729613384

Ano.

"Ta parcela je hned u trati. Na nádraží je to zkratkou přes les slabou hodinku a půl".;-)

+1/0
8.8.2016 14:21

Z32b62y27š69e57k 62Š77v62e59c 8404363424945

Předpokládám, že máte na mysli stanici Pardubice hl.n.

Ostatní stanice a zastávky na trati 238 budou bezobslužné, řízené dálkově z Pardubic (nebo Prahy???).

0/0
9.8.2016 17:41

P68e71t36r 72N40o81v43o36t85n65y 1811500521

Spíš z Prahy - CDP. Ale to neznamená, že tam nebude nikdo sedět.

0/0
9.8.2016 19:39

T90o87m89á74š 84S35y61s 2574689250913

Hasiči klíče nepotřebují, prostě urazí nebo odříznou zámky a je to

0/0
9.8.2016 8:51

V65á52c34l16a43v 97Š28t11ě12p12á81n31e50k 5837959894271

Co vznikla samostatná SŽDC tak akorát ukázala, jak se z firmy vlastněné státem rychle udělá uřednická banda budižkničemů, která má na stolech tolik lejster, že přes ně nevidí, co se děje na zemi.

+14/−3
8.8.2016 10:25

T12o45m95á44š 28B15u70r88a 4712846554

No, ona je popisovaná situace - stejně jako několik dalších - důsledkem především letitě rigidních železničářských předpisů. a norem, vězících svými kořeny ještě v C. - K. mocnářství. Ne nadarmo se třeba " za bolševíka" říkalo, že pokud by železničáři měli dodržovat všechna dienstreglemá, nevyjelo by ani kolo. Takže těžko činit za tento obecně neblahý stav jenom SŽDC. Ta pouze pokračuje v krasojízdě rychlíkem z kterého nelze vyskočit.

+1/0
8.8.2016 20:10

M11i79c46h10a56e43l 17C86h56a37r91v87á46t 9799488493192

Závory jsou dole, vlak jezdí krokem. Závory jsou nahoře a vlak jezdí plnou rychlostí. Co je na tak jednoduché věci lidem nejasného?

+21/−1
8.8.2016 10:15

P66e48t90r 88Z45d43e54n32ě29k 2574479464

;-D;-D;-D

+1/0
8.8.2016 10:35

J63i26n71d23ř72i10c32h 65Š81k73o17p76e18k 4425891200565

co je to za nesmysl ? Závory jsou uzamčeny trvale dole, takže je jistota, že přes přejezd nikdo nepojede. A proto musí je vlak pomalu ?;-D

+12/0
8.8.2016 9:59

J58i63r79i 65J61a31v32u92r66e65k 7456912762376

Tak po technické stránce je to jasné, ale mezi břevny závor stojí úřední šiml a řehtá.

+16/0
8.8.2016 10:08

J85i68n50d92ř20i30c74h 73Š79k25o83p36e91k 4415241790125

no pokud šiml nevidí, že tento přejezd ve skutečnosti není přejezdem, je nutné upravit opratě

+7/0
8.8.2016 10:19

P53e44t75r 69Z92d66e79n12ě93k 2484299164

Ne, těmi opratěmi sešlehat tu bandu lumpů, kteří tohle kočírují. Místo toho si tihle lumpové navrhnou miliónové odměny;-(

+5/0
8.8.2016 10:37

J44a85n 72S15l46o30v17í67k 3499797880818

že jsou pod zámkem neznamená, že je nemůže kdokoliv otevřít. A strojvůdce nemůže tušit, jestli jsou zrovna dole nebo nahoře.

0/−1
8.8.2016 11:37

J84i83ř63í 81E34r38b89e78n 1853624916577

Nejsou tam přejezdníky nebo podobná signalizace?

0/0
8.8.2016 12:13

J10a66n 92S11l69o90v25í80k 3549667450388

já to tam neznám, ale přejezdník se tuším umísťuje, pokud je běžně funkční přejezd výjimečně mimo provoz. Myslím, že tam tu závoru můžou klidně odstranit a nechat jen kříž, vyjde to nastejno :-)

0/0
8.8.2016 12:28

P20e31t55r 20N16o22v62o72t54n92y 1841180131

Přejezdník se umisťuje, aby byl strojvedoucí přímo informován o stavu PZZ, když takový přejezd je někde úplně mimo civilizaci a nekontrolován z přilehlých stanic. Pokud je běžně funkční PZZ mimo provoz, tak to buď vyřeší ten přejezdník a nebo výpravčí rozkazem OP.

+1/0
8.8.2016 15:02

P97e76t64r 58N50o30v80o93t25n14y 1781370151

Závoru u funkčního PZZ může někdo objet. Nebo jsou přejezdy bez závor, jen se světelnou signalizací, kde se jezdí výrazně rychleji než 10 km/h. To ten zámek na závoře přes celou šířku přejezdu je z těchto tří případů to nejbezpečnější řešení.

0/0
8.8.2016 13:23

V97á57c64l18a36v 27S48v34o70b13o82d78a 5716738109

Zmocněná osoba...To jako,že se jí někdo zmocní?:-P

+3/0
8.8.2016 9:43







Najdete na iDNES.cz