- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
O 30 více říká mluvčí...rozuměj ve skutečnosti x 2.
Mluvčí vychází z toho, co je zaznamenáno v "černé skříňce", tedy buď elektronické nebo na tzv. rychloměrovém proužku. Na rozdíl od vás jsem se kdysi jejich kontrolou zabýval ...
Vypadá to že "tiskový mluvčí" p.Šťáhlavský trošku mlží. Překročení rychlosti o pouhých 30km/hod by těžko vyvolaly takové "efekty" které popisovali cestující .
Vy jste odporníkem na vlakovou dynamiku ? Říká vám působení odstředivých sil a setrvačnost ...
Nevím kdo je schován pod značkou jah na konci článku. Ale rád bych upozornil že ve formulaci " A strojvedoucí za tuto chybu pyká, do řídicí kabiny rychlíků se jen tak nepodívá." máte hloupost. Na železnici nejsou řídící kabiny ale stanoviště strojvedoucího !!!! Stejně jako bych rád zdejší novináře ( ale i diskutující ) upozornil, že železnice nemá zatáčky, ale oblouky.
A já bych vás zase upozornil, že závorky (se používají takhle) a ne ( takhle ).
Strojvedoucí vždy před samostatnou službou na lokomotivě a trati musel provést tzv. "poznání tratě". Tu musel s druhým strojvedoucím projet minimálně dvakrát v noci i ve dne oběma směry. Pokud ale prodělal podle p. mluvčího jen "seznání" není se čemu divit .
Čím nesmyslnější zaklínadla si ti umaštění úředníci vymýšlejí, tím zaslepeněji na nich trvají.
Pokud se to strojvedoucímu stalo poprvé, tak bych ho z tratě nevyhazoval, protože teď bude o tohle zkušenější. Pokud tam dají nového, tak se mu to může stát také. Takové intenzivní brždění před zatáčkou jsem už zažil, prostě vlaky jsou dnes rychlejší, ale zatáčky zůstaly.
A ten polský kamioňák s těma plechama na přejezdu bude teď taky o tohle zkušenější, takže na něj teď vlastně bude větší spoleh než na všechny ostatní řidiče, že?
Displeje ve vozech ukazují rychlost pouze orientačně s určitým časovým zpožděním... to je ale blbost. Na cestě Ti v autě navigace i ta v telefonu ukáže povolenou rychlost a aktualni rychost. Tak asi vim, ze jedu 20 minut 160. Boze to jsou bludy
Jenomže tyto portály nemají ani GPS ani odometrii. Spoléhají pouze na informace, které jim pošle lokomotiva po digitálním informačním systému.
"...vybavený zabezpečovacím systémem pro automatické dobrzdění, který však strojvedoucí vypnul."
Rád bych upozornil autora článku, že systém AVV nezmanená jenom "automatické dobrzdění", nýbrž automatické vedení vlaku, od toho zkratka AVV. Na co bych ale rád autora upozornil v první řadě jest fakt, že systém AVV není zabezpečovací systém, nýbrž pouze řídící! Zabezpečovací je například právě zmíněný ETCS, který jenom tak "mávnutím rukávu" vypnout nelze.
Chápu -li to spravne, po instalaci nového zabezpečovacího zařízení budou vlaky jezdit méně než 100km/h ? No..tak to aby upravili jižní řády ne? Případně ty nove lokomotivy, vagony, Railjety atd.muzou prodat a nasadit původní techniku, neb ta na tyhle "rychlosti" bude zcela dostačující. Inu..pokrok nezastavíš.
pokud si je vědom pochybení, tak finanční postih stačí. tohle jsou profesionálové a chybu potom již téměř neopakují. Samozřejmě to musí rozhodnout jeho nadřízený, který má odhad nad jeho profesionalitou. Je to jak řidiče po smyku odstavit. Také již jede opatrně. Zkušenost je nepřenositelná informace - ta se musí prožít.
Zcela bych s Vámi nesouhlasil. Takováto "fatální" chyba se profesionálovi nemůže stát. V sázce je mnoho lidských životů a velké materiální škody.
nejpíš chtěl fíra cestujícím navodit krátkodobý beztížný stav. Ale vzhledem k hmotnosti cestujících létalo jen nádobí. České dráhy a SŽDS se touto cestou cestujícím omlouvají.