Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádobí létalo, protože strojvůdce jel o 30 km/h rychleji, uvedly dráhy

Cestující po hlavní železniční trati mezi Ústím nad Orlicí a Chocní prožili v pátek chvilku strachu o život, když ranní vlak IC 552 vjel příliš rychle do tamních oblouků a hrozilo vykolejení. „Černé skříňky“ lokomotivy později potvrdily, že strojvedoucí chyboval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a14k21u40b 13K35o38s 3326132340894

O 30 více říká mluvčí...rozuměj ve skutečnosti x 2.

0/−4
30.5.2016 23:34

M32i11r90o47s75l98a38v 54Z38i41k49m90u75n44d 6848852717138

Mluvčí vychází z toho, co je zaznamenáno v "černé skříňce", tedy buď elektronické nebo na tzv. rychloměrovém proužku. Na rozdíl od vás jsem se kdysi jejich kontrolou zabýval ...

+2/0
31.5.2016 8:42

I65v74a44n 13M50a17r41e37k 6234778542

Vypadá to že "tiskový mluvčí" p.Šťáhlavský trošku mlží. Překročení rychlosti o pouhých 30km/hod by těžko vyvolaly takové "efekty" které popisovali cestující . 8-o

+2/−2
30.5.2016 21:15

M67i86r71o43s19l11a75v 77Z22i67k14m88u69n77d 6848232877768

Vy jste odporníkem na vlakovou dynamiku ? Říká vám působení odstředivých sil a setrvačnost ...

+2/0
31.5.2016 8:40

J55á27n 62K34o65t37ú89č 2856814938596

Nie, fyzikálne sily pôsobia rovnako vo vlaku aj v aute. Keby ste jazdili autom po kľukatej ceste o 30 km/h rýchlejšie, než je povolené, tiež by ste to pocítili. Akurát, že v aute nikto nemá rozložené taniere a poháre, ale naopak všetci sedia a sú pripútaní.

+3/0
31.5.2016 9:51

F19r61a30n82t85i50š69e15k 80K74u67l17d72a13n 5976767154654

Nevím kdo je schován pod značkou jah na konci článku. Ale rád bych upozornil že ve formulaci " A strojvedoucí za tuto chybu pyká, do řídicí kabiny rychlíků se jen tak nepodívá." máte hloupost. Na železnici nejsou řídící kabiny ale stanoviště strojvedoucího !!!! Stejně jako bych rád zdejší novináře ( ale i diskutující ) upozornil, že železnice nemá zatáčky, ale oblouky.

+7/−3
30.5.2016 18:50

R28a36d28e63k 81H94o24l29e11c59e80k 3576370168261

A já bych vás zase upozornil, že závorky (se používají takhle) a ne ( takhle ).

+8/−2
30.5.2016 18:56

K68a59r46e30l 12O28g18o78u41n 7232181471531

ale m�, podle slovn�ku spisovn� �e�tiny je zat��ka zak�iven� cesty do oblouku, a dr�ha je (�elezni�n�) dopravn� cesta, tak�e nen� d�vod si tu st�ovat na novin��e a diskutuj�c�

0/0
30.5.2016 19:22

L59u35d88ě31k 34S66m54e75t94a36n65a 1165632841908

Tak ty vaše pičazníky také nebudou v souladu se slovníkem spisovné češtiny...

0/0
31.5.2016 8:34

P87a57v53e67l 51L48e23p65e76n73k85a 5566481945143

Díky pane Kuldane. Pro běžného čtenáře to jsou opravdu "zásadní" informace. Vůbec jsem si nebyl schopen představit jak vlak vjíždí do zatáčky. Teď když vím, že vjel do oblouku, tak je mi to jasnější.:-)

+2/0
30.5.2016 22:16

B54o44h51u64s92l21a37v 56K89r82á39l30í41k 2921400669266

Milý pane Kuldane, v moderních vlacích je stanoviště strojvedoucího většinou v řídicí kabině. A oblouk se z praktických důvodů většinou klade do zatáčky, protože kdyby byl položen na přímou trať, tak by odvedl vlak z trati do pole. Pokud byste neměl na mysli kolejový oblouk, ale traťový oblouk, tak vězte, že směrový oblouk se odborně poměrně odedávna nazývá zatáčka.

0/0
30.5.2016 23:48

M37a30r31t87i55n 66N98e40r92m58u24t 9457767278589

Ani silnice nemá zatáčky, ale oblouky. Jenže to žádného šotouše netrápí...

0/0
30.5.2016 23:57

B71o49h91u24s51l69a73v 63K40r66á70l37í30k 2161290359206

I na silnicích platí, že zatáčka je synonymum pro směrový oblouk. Ve vyhlášce č. 294/2015 Sb. se to u značek A1 a A2 polopaticky vysvětluje. Ale to už by pro jednoduché koloťuky byla příliš vysoká filosofie. Pro ně když něco je oblouk, tak už to nemůže být zatáčka, a když něco je stanoviště, tak to nemůže být kabina.

0/0
31.5.2016 0:05

M57a58r36t27i17n 57N87e44r20m70u44t 9957907798719

No jo, když je někde zatáčka, musejí tam stavaři prostě postavit oblouk a k němu přechodnice

0/0
31.5.2016 0:24

M33i67r80o49s78l88a96v 52Z73i88k63m27u28n45d 6918212677488

Stanoviště strojvedoucího se nachází v kabině ...

0/0
31.5.2016 8:43

I66v86a50n 10M51a23r61e56k 6134798342

Strojvedoucí vždy před samostatnou službou na lokomotivě a trati musel provést tzv. "poznání tratě". Tu musel s druhým strojvedoucím projet minimálně dvakrát v noci i ve dne oběma směry. Pokud ale prodělal podle p. mluvčího jen "seznání" není se čemu divit . Rv

0/0
30.5.2016 18:42

B76o71h60u94s46l68a49v 65K49r46á22l14í83k 2461630889396

Čím nesmyslnější zaklínadla si ti umaštění úředníci vymýšlejí, tím zaslepeněji na nich trvají.

0/0
30.5.2016 23:50

L51u52k98á13š 95S38e14d39l71á80č53e28k 1923747187710

Pokud se to strojvedoucímu stalo poprvé, tak bych ho z tratě nevyhazoval, protože teď bude o tohle zkušenější. Pokud tam dají nového, tak se mu to může stát také. Takové intenzivní brždění před zatáčkou jsem už zažil, prostě vlaky jsou dnes rychlejší, ale zatáčky zůstaly.

+3/0
30.5.2016 17:51

B74o12h38u68s79l58a95v 36K71r31á35l61í12k 2131450629826

A ten polský kamioňák s těma plechama na přejezdu bude teď taky o tohle zkušenější, takže na něj teď vlastně bude větší spoleh než na všechny ostatní řidiče, že?

+1/−2
30.5.2016 17:58

G19a14b14r76i38e47l 66H31o32r65t25e30n 9721739373504

Ne, protože ten Polák má za sebou porušení pravidel celou řadu a i u našeho soudu tvrdošíjně opakoval, že pokud jsou závory nahoře a bliká červené světlo, znamená to, že může přejezd projet.

+1/0
30.5.2016 18:56

B39o81h17u94s19l80a54v 25K37r81á70l75í12k 2351350289706

Taková závažná událost, při které kvůli nedodržení rychlosti dojde málem k vykolejení vlaku, také nemůže nastat bez mnohonásobného porušení pravidel - pokud tedy nejsou příčinou velmi špatná pravidla.

0/0
30.5.2016 23:52

I18v88a70n 41M43a36r45e17k 6454238432

P.Sedláčku, jezdil jsem na lokomotivách 28 let, ale na kolejích jsem nikdy "zatáčku" neviděl .

0/0
30.5.2016 18:45

B74o62h96u92s84l32a30v 95K50r52á12l64í87k 2761940679716

Tak to vám vůbec neměli dát nikdy papíry, když jste nevidomý a ještě k tomu neumíte česky.

0/0
30.5.2016 23:53

L64u94d95ě47k 54S21m82e12t95a16n12a 1465982581948

O tu vaši hantýrku tu vůbec nejde.

0/0
31.5.2016 8:38

P47a79v62e39l 87P84i52a80t38e84k 1742672533116

Displeje ve vozech ukazují rychlost pouze orientačně s určitým časovým zpožděním... to je ale blbost. Na cestě Ti v autě navigace i ta v telefonu ukáže povolenou rychlost a aktualni rychost. Tak asi vim, ze jedu 20 minut 160. Boze to jsou bludy

+3/−7
30.5.2016 17:24

M93a46r75t64i79n 22V48o75t88a63v78a 6938958771305

Jenomže tyto portály nemají ani GPS ani odometrii. Spoléhají pouze na informace, které jim pošle lokomotiva po digitálním informačním systému.

+7/0
30.5.2016 17:43

D83a95v90i56d 63Š83a34f46r16á81n28e82k 5657214717853

A to lokomotiva to posílá v reálném čase, protože žádný ukazatel opožděné rychlosti neexistuje.

0/−3
30.5.2016 19:09

P66a81v18e59l 40L46e65p86e20n29k58a 5266821455913

Oni měli na mysli rychlost přenosu dat. Pokud používají Windows, tak se nedivím.

+2/0
30.5.2016 22:31

M17i32r96o42s92l27a14v 68Z75i56k39m92u46n96d 6558372137128

Ano, v reálném čase ... a jak je možné, že na displejích dvou sousedních vozů jsou rozdílné údaje o rychlosti ... ?

0/0
31.5.2016 8:45

J95o96s85e46f 46Z82a27h19á80l37k15a 4673519118236

Displej bere informaci ze SW. Ten zase z otáčkových čidel podvozků a umí do výpočtu okamžité rychlosti zahrnout zprůměrování všech čtyř náprav a dokonce i opotřebení okolků. Takže zobrazená informace na displeji, co má přímo před nosem je více než přesná. Ministerský mluvka mlží, aby zklidnil laickou veřejnost.

+1/0
30.5.2016 17:49

P73a94v84e33l 27S54o81v97i16č60k29a 4466108675412

Já naopak slyšel, že infosystém je řešen přes GPS. Čidla na nápravách jsou oddělená a slouží pouze pro protismykový systém.

0/0
30.5.2016 19:07

P81e26t55r 30N85e58c54h69a48n79i32c22k89ý 7973116338550

Pravdu máte oba. Nové vagóny a pendolino to mají z podvozků a takový ten panel co dají do motoráčku to bere z GPS

0/0
30.5.2016 19:18

M25i29r50o22s31l19a57v 30Z96i90k34m26u10n82d 6598772977218

Jakého ministerského mluvku máte na müsli ? Opotřebení okolků zcela jistě nemá na vliv na nějaké měření. Víte vůbec co to je okolek ...

0/0
31.5.2016 8:49

J59a47n 65H51o68p14p 7557152107142

"...vybavený zabezpečovacím systémem pro automatické dobrzdění, který však strojvedoucí vypnul."

Rád bych upozornil autora článku, že systém AVV nezmanená jenom "automatické dobrzdění", nýbrž automatické vedení vlaku, od toho zkratka AVV. Na co bych ale rád autora upozornil v první řadě jest fakt, že systém AVV není zabezpečovací systém, nýbrž pouze řídící! Zabezpečovací je například právě zmíněný ETCS, který jenom tak "mávnutím rukávu" vypnout nelze.

+12/−1
30.5.2016 17:21
Foto

T64o82m96a81s 14C13a27b58a54k 8195725674349

Chápu -li to spravne, po instalaci nového zabezpečovacího zařízení budou vlaky jezdit méně než 100km/h ? No..tak to aby upravili jižní řády ne? Případně ty nove lokomotivy, vagony, Railjety atd.muzou prodat a nasadit původní techniku, neb ta na tyhle "rychlosti" bude zcela dostačující. Inu..pokrok nezastavíš.

0/−12
30.5.2016 16:49
Foto

T32o94m34a37s 69C65a29b54a24k 8785485624679

Predikce..sorry..jízdní samozřejmě :-)

0/0
30.5.2016 16:50

Z13d56e24n93ě17k 31F14i92l47i10p 7184291231814

Jen v useku kolem usti nad orlici

0/0
30.5.2016 16:57

A33l14e67š 35J52a34v25ů70r27e40k 2432899840540

ne, nechápeš to správně. Vlaky co nebudou mít v sobě ten nový systém, nebudou moci jet rychleji než 100km/h.

+9/0
30.5.2016 17:01

A89l85e43š 43J23a11v55ů12r64e47k 2872679730860

PS: důležité je to "bez". :-)

"100 kilometrů za hodinu bez ETCS na této trati nebude možná"

0/0
30.5.2016 17:02

J31a85r14o24s86l42a25v 86K87o35š24e46k 4969855260794

pokud si je vědom pochybení, tak finanční postih stačí. tohle jsou profesionálové a chybu potom již téměř neopakují. Samozřejmě to musí rozhodnout jeho nadřízený, který má odhad nad jeho profesionalitou. Je to jak řidiče po smyku odstavit. Také již jede opatrně. Zkušenost je nepřenositelná informace - ta se musí prožít.

+11/0
30.5.2016 16:43

P14a32v75e23l 17L13e66p94e28n66k78a 5676661795673

Zcela bych s Vámi nesouhlasil. Takováto "fatální" chyba se profesionálovi nemůže stát. V sázce je mnoho lidských životů a velké materiální škody.

0/0
30.5.2016 22:35

J78a47r93o83s22l25a56v 56K68o67m12o60s29n96ý 6256241393324

nejpíš chtěl fíra cestujícím navodit krátkodobý beztížný stav. Ale vzhledem k hmotnosti cestujících létalo jen nádobí. České dráhy a SŽDS se touto cestou cestujícím omlouvají.

0/0
30.5.2016 16:40

J59a24n 21U53l65r82y64c90h 4841567180738

"Příhoda- ten klidně opáčí,

Příhoda- zlomíme si vaz,

Příhoda- ten klidně opáčí,

vagón s poštou musí vždycky dojet včas"R^:-)

0/0
30.5.2016 16:35

M58a17r30t55i75n 51N23e72r10m33u57t 9627187218569

Tady bych upřednostnil Vyčítala s jeho muzikálním frázováním na rozdíl od V+W těžkopádného textu

Ale můžete vzít na to všichni jed,

jet vopatrně Casey dlouho nedovedd,

náhle řekl:"Ať nás třeba vezme ďas,

poštovní vagon, ten já dovezu včas!"

Někdy je život strašnější než v černejch snech,

někdy má člověk počkat, nebejt samej spěch,

Casey kouká a voči ho bolejí,

proti sobě vidí vlak v tý samý koleji :D

0/0
31.5.2016 0:03

T82o68m78á14š 37P56a18v51l67í23k 7227630391

Finanční postih ok, ale proč přeřazení? Jaká je pravděpodobnost, že se mu to "povede" znova? Pokud není de*il, tak daleko teď menší než u ostatních fírů...

+5/−3
30.5.2016 16:31

B92o36h67u47s81l20a60v 80K14r52á54l12í50k 2381970129616

Vlak není auto, aby se jezdilo metodou pokus - omyl, předpisy nepředpisy.

+4/0
30.5.2016 16:48

T13o41m19á98š 94P21a80v29l60í65k 7167480161

A fírové nejsou řidiči. Narozdíl od nich chodí na psychotesty a pravidelné přezkušování.

0/−2
30.5.2016 16:56

B43o21h22u29s46l41a84v 74K51r57á39l52í40k 2241750629976

Tzv. "fírové" jsou řidiči drážních vozidel. Chápu, že vy v běžném hovoru používáte oficiální označení "osoba řídící drážní vozidlo na dráze železniční", ale někteří lidé jsou tak líní, že sousloví "osoba řídící vozidlo" nahrazují slovem řidič.

Jak říká § 46b zákona o drahách "ŘÍDIT drážní vozidlo na dráze celostátní a regionální mohou jen osoby s platnou licencí strojvedoucího a platným osvědčením strojvedoucího."

Ano, někteří řidiči nepotřebují žádné zkoušky ani průkazy (například řidiči nemotorových vozidel), jiní skládají zkoušku jednorázově, jiní chodí na přezkoušení opakovaně, a i požadavky na zdravotní a psychickou způsobilost jsou různé. Ale řidič je pořád řidič.

Původně ovšem byla řeč o tom, že v některých oborech dopravy je zvykem pravidla dodržovat, a v jiných jsou pravidla jen pro smích.

+1/0
30.5.2016 17:57

M57i15l89a64n 81C13h64a44l81u55p48a 7854266147213

JJ, auto není vlak a tudíž může klídně frčet metodou pokus - omyl, předpisy nepředpisy ... Bohužel dle této pitomé teorie to na silnicích vypadá!

+1/0
30.5.2016 16:59

A74l69e41š 42J82a14v95ů23r37e19k 2552119650680

protože je to velké porušení předpisů. Veze plný vlak lidí .... . Něco jako když v autě pojedeš na 50tce 120. Také by za to měli sebrat řidičák.

+1/0
30.5.2016 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.