Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádobí létalo, protože strojvůdce jel o 30 km/h rychleji, uvedly dráhy

Cestující po hlavní železniční trati mezi Ústím nad Orlicí a Chocní prožili v pátek chvilku strachu o život, když ranní vlak IC 552 vjel příliš rychle do tamních oblouků a hrozilo vykolejení. „Černé skříňky“ lokomotivy později potvrdily, že strojvedoucí chyboval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a12k10u12b 72K65o83s 3796702820474

O 30 více říká mluvčí...rozuměj ve skutečnosti x 2.

0/−4
30.5.2016 23:34

M65i82r23o10s30l70a83v 10Z19i94k63m80u91n77d 6408922757358

Mluvčí vychází z toho, co je zaznamenáno v "černé skříňce", tedy buď elektronické nebo na tzv. rychloměrovém proužku. Na rozdíl od vás jsem se kdysi jejich kontrolou zabýval ...

+2/0
31.5.2016 8:42

I38v26a46n 46M16a14r38e51k 6624388532

Vypadá to že "tiskový mluvčí" p.Šťáhlavský trošku mlží. Překročení rychlosti o pouhých 30km/hod by těžko vyvolaly takové "efekty" které popisovali cestující . 8-o

+2/−2
30.5.2016 21:15

M43i11r17o27s16l25a51v 18Z28i85k49m73u29n46d 6498532197318

Vy jste odporníkem na vlakovou dynamiku ? Říká vám působení odstředivých sil a setrvačnost ...

+2/0
31.5.2016 8:40

J71á78n 89K58o51t53ú46č 2116594778836

Nie, fyzikálne sily pôsobia rovnako vo vlaku aj v aute. Keby ste jazdili autom po kľukatej ceste o 30 km/h rýchlejšie, než je povolené, tiež by ste to pocítili. Akurát, že v aute nikto nemá rozložené taniere a poháre, ale naopak všetci sedia a sú pripútaní.

+3/0
31.5.2016 9:51

F58r67a41n40t65i17š86e46k 73K75u36l32d74a88n 5846637964984

Nevím kdo je schován pod značkou jah na konci článku. Ale rád bych upozornil že ve formulaci " A strojvedoucí za tuto chybu pyká, do řídicí kabiny rychlíků se jen tak nepodívá." máte hloupost. Na železnici nejsou řídící kabiny ale stanoviště strojvedoucího !!!! Stejně jako bych rád zdejší novináře ( ale i diskutující ) upozornil, že železnice nemá zatáčky, ale oblouky.

+7/−3
30.5.2016 18:50

R95a62d93e16k 79H82o48l93e91c56e70k 3266560468661

A já bych vás zase upozornil, že závorky (se používají takhle) a ne ( takhle ).

+8/−2
30.5.2016 18:56

K59a59r53e19l 18O21g59o13u78n 7432941481131

ale m�, podle slovn�ku spisovn� �e�tiny je zat��ka zak�iven� cesty do oblouku, a dr�ha je (�elezni�n�) dopravn� cesta, tak�e nen� d�vod si tu st�ovat na novin��e a diskutuj�c�

0/0
30.5.2016 19:22

L10u73d87ě56k 46S14m95e83t77a77n84a 1925452731608

Tak ty vaše pičazníky také nebudou v souladu se slovníkem spisovné češtiny...

0/0
31.5.2016 8:34

P26a29v27e39l 68L72e25p45e74n55k84a 5496911825593

Díky pane Kuldane. Pro běžného čtenáře to jsou opravdu "zásadní" informace. Vůbec jsem si nebyl schopen představit jak vlak vjíždí do zatáčky. Teď když vím, že vjel do oblouku, tak je mi to jasnější.:-)

+2/0
30.5.2016 22:16

B20o41h78u48s29l14a98v 33K21r59á61l88í80k 2731600729446

Milý pane Kuldane, v moderních vlacích je stanoviště strojvedoucího většinou v řídicí kabině. A oblouk se z praktických důvodů většinou klade do zatáčky, protože kdyby byl položen na přímou trať, tak by odvedl vlak z trati do pole. Pokud byste neměl na mysli kolejový oblouk, ale traťový oblouk, tak vězte, že směrový oblouk se odborně poměrně odedávna nazývá zatáčka.

0/0
30.5.2016 23:48

M59a42r83t61i13n 36N75e86r64m98u41t 9707967218239

Ani silnice nemá zatáčky, ale oblouky. Jenže to žádného šotouše netrápí...

0/0
30.5.2016 23:57

B33o66h46u15s54l25a68v 60K91r17á66l76í79k 2901500839116

I na silnicích platí, že zatáčka je synonymum pro směrový oblouk. Ve vyhlášce č. 294/2015 Sb. se to u značek A1 a A2 polopaticky vysvětluje. Ale to už by pro jednoduché koloťuky byla příliš vysoká filosofie. Pro ně když něco je oblouk, tak už to nemůže být zatáčka, a když něco je stanoviště, tak to nemůže být kabina.

0/0
31.5.2016 0:05

M21a35r16t18i31n 56N83e64r90m83u30t 9717377368109

No jo, když je někde zatáčka, musejí tam stavaři prostě postavit oblouk a k němu přechodnice

0/0
31.5.2016 0:24

M46i37r31o44s68l16a56v 74Z98i50k75m93u35n55d 6838462797968

Stanoviště strojvedoucího se nachází v kabině ...

0/0
31.5.2016 8:43

I90v76a82n 80M23a70r94e95k 6324648172

Strojvedoucí vždy před samostatnou službou na lokomotivě a trati musel provést tzv. "poznání tratě". Tu musel s druhým strojvedoucím projet minimálně dvakrát v noci i ve dne oběma směry. Pokud ale prodělal podle p. mluvčího jen "seznání" není se čemu divit . Rv

0/0
30.5.2016 18:42

B30o49h58u56s81l77a54v 45K36r65á41l37í30k 2371790549136

Čím nesmyslnější zaklínadla si ti umaštění úředníci vymýšlejí, tím zaslepeněji na nich trvají.

0/0
30.5.2016 23:50

L33u51k91á46š 95S54e59d47l62á54č44e61k 1773757847680

Pokud se to strojvedoucímu stalo poprvé, tak bych ho z tratě nevyhazoval, protože teď bude o tohle zkušenější. Pokud tam dají nového, tak se mu to může stát také. Takové intenzivní brždění před zatáčkou jsem už zažil, prostě vlaky jsou dnes rychlejší, ale zatáčky zůstaly.

+3/0
30.5.2016 17:51

B72o85h96u37s63l11a51v 83K19r34á70l63í56k 2551100679666

A ten polský kamioňák s těma plechama na přejezdu bude teď taky o tohle zkušenější, takže na něj teď vlastně bude větší spoleh než na všechny ostatní řidiče, že?

+1/−2
30.5.2016 17:58

G70a54b40r28i20e74l 88H20o92r36t42e91n 9671599793724

Ne, protože ten Polák má za sebou porušení pravidel celou řadu a i u našeho soudu tvrdošíjně opakoval, že pokud jsou závory nahoře a bliká červené světlo, znamená to, že může přejezd projet.

+1/0
30.5.2016 18:56

B63o44h39u52s89l12a80v 67K81r21á35l90í13k 2911610869776

Taková závažná událost, při které kvůli nedodržení rychlosti dojde málem k vykolejení vlaku, také nemůže nastat bez mnohonásobného porušení pravidel - pokud tedy nejsou příčinou velmi špatná pravidla.

0/0
30.5.2016 23:52

I89v33a44n 66M57a97r96e85k 6444378672

P.Sedláčku, jezdil jsem na lokomotivách 28 let, ale na kolejích jsem nikdy "zatáčku" neviděl .

0/0
30.5.2016 18:45

B59o25h58u54s96l10a21v 25K57r77á64l88í85k 2571160839836

Tak to vám vůbec neměli dát nikdy papíry, když jste nevidomý a ještě k tomu neumíte česky.

0/0
30.5.2016 23:53

L84u28d40ě49k 64S11m43e24t22a25n64a 1475532171628

O tu vaši hantýrku tu vůbec nejde.

0/0
31.5.2016 8:38

P43a31v51e32l 66P38i90a90t75e14k 1182232113476

Displeje ve vozech ukazují rychlost pouze orientačně s určitým časovým zpožděním... to je ale blbost. Na cestě Ti v autě navigace i ta v telefonu ukáže povolenou rychlost a aktualni rychost. Tak asi vim, ze jedu 20 minut 160. Boze to jsou bludy

+3/−7
30.5.2016 17:24

M85a59r72t24i21n 66V13o86t13a57v81a 6448418811445

Jenomže tyto portály nemají ani GPS ani odometrii. Spoléhají pouze na informace, které jim pošle lokomotiva po digitálním informačním systému.

+7/0
30.5.2016 17:43

D73a71v49i24d 30Š67a43f35r49á55n91e92k 5527364407513

A to lokomotiva to posílá v reálném čase, protože žádný ukazatel opožděné rychlosti neexistuje.

0/−3
30.5.2016 19:09

P10a95v37e61l 51L50e35p85e14n74k40a 5736691875343

Oni měli na mysli rychlost přenosu dat. Pokud používají Windows, tak se nedivím.

+2/0
30.5.2016 22:31

M55i55r26o14s63l93a91v 43Z13i60k20m26u31n28d 6248752567618

Ano, v reálném čase ... a jak je možné, že na displejích dvou sousedních vozů jsou rozdílné údaje o rychlosti ... ?

0/0
31.5.2016 8:45

J56o84s16e78f 39Z92a48h85á45l49k88a 4923739468246

Displej bere informaci ze SW. Ten zase z otáčkových čidel podvozků a umí do výpočtu okamžité rychlosti zahrnout zprůměrování všech čtyř náprav a dokonce i opotřebení okolků. Takže zobrazená informace na displeji, co má přímo před nosem je více než přesná. Ministerský mluvka mlží, aby zklidnil laickou veřejnost.

+1/0
30.5.2016 17:49

P98a46v75e48l 72S46o58v66i92č76k51a 4346298175702

Já naopak slyšel, že infosystém je řešen přes GPS. Čidla na nápravách jsou oddělená a slouží pouze pro protismykový systém.

0/0
30.5.2016 19:07

P37e28t78r 26N83e81c54h26a62n77i27c28k54ý 7133496388230

Pravdu máte oba. Nové vagóny a pendolino to mají z podvozků a takový ten panel co dají do motoráčku to bere z GPS

0/0
30.5.2016 19:18

M94i26r84o51s75l13a20v 12Z88i91k38m36u14n73d 6418242177308

Jakého ministerského mluvku máte na müsli ? Opotřebení okolků zcela jistě nemá na vliv na nějaké měření. Víte vůbec co to je okolek ...

0/0
31.5.2016 8:49

J20a75n 89H64o68p82p 7837972307542

"...vybavený zabezpečovacím systémem pro automatické dobrzdění, který však strojvedoucí vypnul."

Rád bych upozornil autora článku, že systém AVV nezmanená jenom "automatické dobrzdění", nýbrž automatické vedení vlaku, od toho zkratka AVV. Na co bych ale rád autora upozornil v první řadě jest fakt, že systém AVV není zabezpečovací systém, nýbrž pouze řídící! Zabezpečovací je například právě zmíněný ETCS, který jenom tak "mávnutím rukávu" vypnout nelze.

+12/−1
30.5.2016 17:21
Foto

T90o55m27a63s 62C56a17b44a64k 8945345174759

Chápu -li to spravne, po instalaci nového zabezpečovacího zařízení budou vlaky jezdit méně než 100km/h ? No..tak to aby upravili jižní řády ne? Případně ty nove lokomotivy, vagony, Railjety atd.muzou prodat a nasadit původní techniku, neb ta na tyhle "rychlosti" bude zcela dostačující. Inu..pokrok nezastavíš.

0/−12
30.5.2016 16:49
Foto

T36o90m52a27s 21C87a46b13a20k 8335915724479

Predikce..sorry..jízdní samozřejmě :-)

0/0
30.5.2016 16:50

Z58d35e42n11ě53k 54F58i28l56i71p 7374751791954

Jen v useku kolem usti nad orlici

0/0
30.5.2016 16:57

A39l75e28š 81J23a43v49ů97r22e50k 2712949600260

ne, nechápeš to správně. Vlaky co nebudou mít v sobě ten nový systém, nebudou moci jet rychleji než 100km/h.

+9/0
30.5.2016 17:01

A43l67e62š 53J25a13v30ů73r43e21k 2502759880280

PS: důležité je to "bez". :-)

"100 kilometrů za hodinu bez ETCS na této trati nebude možná"

0/0
30.5.2016 17:02

J64a62r75o47s24l58a70v 84K38o20š57e33k 4499465830704

pokud si je vědom pochybení, tak finanční postih stačí. tohle jsou profesionálové a chybu potom již téměř neopakují. Samozřejmě to musí rozhodnout jeho nadřízený, který má odhad nad jeho profesionalitou. Je to jak řidiče po smyku odstavit. Také již jede opatrně. Zkušenost je nepřenositelná informace - ta se musí prožít.

+11/0
30.5.2016 16:43

P15a91v37e25l 60L93e27p21e72n59k32a 5956631765163

Zcela bych s Vámi nesouhlasil. Takováto "fatální" chyba se profesionálovi nemůže stát. V sázce je mnoho lidských životů a velké materiální škody.

0/0
30.5.2016 22:35

J33a25r83o44s45l13a57v 46K89o41m14o56s14n30ý 6756661463134

nejpíš chtěl fíra cestujícím navodit krátkodobý beztížný stav. Ale vzhledem k hmotnosti cestujících létalo jen nádobí. České dráhy a SŽDS se touto cestou cestujícím omlouvají.

0/0
30.5.2016 16:40

J37a28n 22U60l38r34y46c51h 4131877910628

"Příhoda- ten klidně opáčí,

Příhoda- zlomíme si vaz,

Příhoda- ten klidně opáčí,

vagón s poštou musí vždycky dojet včas"R^:-)

0/0
30.5.2016 16:35

M16a17r31t85i42n 48N14e11r80m22u67t 9127947208139

Tady bych upřednostnil Vyčítala s jeho muzikálním frázováním na rozdíl od V+W těžkopádného textu

Ale můžete vzít na to všichni jed,

jet vopatrně Casey dlouho nedovedd,

náhle řekl:"Ať nás třeba vezme ďas,

poštovní vagon, ten já dovezu včas!"

Někdy je život strašnější než v černejch snech,

někdy má člověk počkat, nebejt samej spěch,

Casey kouká a voči ho bolejí,

proti sobě vidí vlak v tý samý koleji :D

0/0
31.5.2016 0:03

T88o96m45á15š 22P28a67v45l64í55k 7947900471

Finanční postih ok, ale proč přeřazení? Jaká je pravděpodobnost, že se mu to "povede" znova? Pokud není de*il, tak daleko teď menší než u ostatních fírů...

+5/−3
30.5.2016 16:31

B92o41h25u65s83l82a34v 82K70r71á81l71í65k 2641890689256

Vlak není auto, aby se jezdilo metodou pokus - omyl, předpisy nepředpisy.

+4/0
30.5.2016 16:48

T26o49m34á44š 49P15a96v74l72í93k 7707520751

A fírové nejsou řidiči. Narozdíl od nich chodí na psychotesty a pravidelné přezkušování.

0/−2
30.5.2016 16:56

B89o50h11u20s68l64a56v 83K29r70á36l42í27k 2241730499576

Tzv. "fírové" jsou řidiči drážních vozidel. Chápu, že vy v běžném hovoru používáte oficiální označení "osoba řídící drážní vozidlo na dráze železniční", ale někteří lidé jsou tak líní, že sousloví "osoba řídící vozidlo" nahrazují slovem řidič.

Jak říká § 46b zákona o drahách "ŘÍDIT drážní vozidlo na dráze celostátní a regionální mohou jen osoby s platnou licencí strojvedoucího a platným osvědčením strojvedoucího."

Ano, někteří řidiči nepotřebují žádné zkoušky ani průkazy (například řidiči nemotorových vozidel), jiní skládají zkoušku jednorázově, jiní chodí na přezkoušení opakovaně, a i požadavky na zdravotní a psychickou způsobilost jsou různé. Ale řidič je pořád řidič.

Původně ovšem byla řeč o tom, že v některých oborech dopravy je zvykem pravidla dodržovat, a v jiných jsou pravidla jen pro smích.

+1/0
30.5.2016 17:57

M37i97l29a47n 15C70h55a96l86u44p50a 7914886227813

JJ, auto není vlak a tudíž může klídně frčet metodou pokus - omyl, předpisy nepředpisy ... Bohužel dle této pitomé teorie to na silnicích vypadá!

+1/0
30.5.2016 16:59

A17l79e30š 79J60a95v10ů42r84e95k 2552239910270

protože je to velké porušení předpisů. Veze plný vlak lidí .... . Něco jako když v autě pojedeš na 50tce 120. Také by za to měli sebrat řidičák.

+1/0
30.5.2016 17:06







Najdete na iDNES.cz