Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík se ve velké rychlosti naklonil, nádobí létalo, cestující se báli

Hlavní železniční trať mezi Ústím nad Orlicí a Chocní je plná oblouků, proto na ní musí všichni strojvedoucí zpomalit. V pátek ráno to však strojvedoucí „ícéčka“ od Přerova do Prahy neudělal a k tragickému neštěstí chybělo jen málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E71m11i18l66i63á94n 68V47a42n17ě85k 5583793869583

J.K. to bylo prosím tak,vím osobně - prodával jsem zmrzliny rež. Troškovi a taky se mezi řečí zmínil.jezdil do Strakonic do školy a průvodčí s cestujícími hrála hru na tzv. "vyvažování",aby cestujícím s kterými jezdila denně lépe a rychleji ubíhala cesta.A tak si užívali srandy.............................. ,že nádražáci skočili na špek je už jejich věc!;-O

0/0
28.5.2016 21:53

B71o48h12u47s68l49a91v 31K39r64á98l83í50k 2901610399276

V boudičce stál vpředu nejvyšší pan železničář a sám řídil a za ním stáli nejlepší strojvůdci a jen přihlíželi. A všichni topiči jen a jen přikládali, protože obrovská mašinka spotřebovala velikou spoustu uhlí. Jeli, až přijeli za Chuchli, kde byla docela maličká zatáčka. Ale kola obrovské mašinky zaskřípěla a lokomotiva se zapotácela. Nejvyšší pan železničář se tomu jen smál, otočil se ke svým strojvůdcům a řekl: to jedeme, panečku! A první strojvůdce řekl: Ano, pane, nejvyšší železničáři. A usmíval se také. Jen druhý strojvůdce se trochu zamračil, protože jemu se to kymácení vůbec nelíbilo. Najednou kola strašlivě zaskřípala a veliká mašinka všecka poskočila. Ozvalo se rachocení a praskání a mašinka se začala naklánět a velice drcat. Všichni, i nejvyšší pan železničář, se strašně polekali, jenom pan Barák se nepolekal a stiskl hlavní řídicí páku a druhou rukou vší silou brzdu. Mašinka se naklonila a všechno uhlí z uhláku se vysypalo do boudičky na pana nejvyššího železničáře. Pak se mašinka zastavil a pan Barák rychle vyskočil ven a viděl, že ze tříset třiceti sedmi párů kol už dvěstěosmadvacet vyjelo z kolejí. To už se nejvyšší pan železničář vyhrabal z uhlí a tuze naříkal, že má rozbitý nos. Pan Barák ho ani nelitoval a řekl mu: běžte tady dolů k řece a ten nos si tam umyjte.

https://www.youtube.com/watch?v=TmMBSDq4LF8

+3/0
28.5.2016 14:56

J72i65ř39í 98L29i90e42t10a52v50e63c 8883379693709

Že ve Španělsku vykolejil nějakej vlak to si taky pamatuju, ale že to bylo u Santiago de Compostela? Nevím, nevím, jestli bych to dal dohromady.

0/0
28.5.2016 9:51

M30i16l19o79š 92D72v24o57ř50á71k 8535677786531

No vy nemusíte. Ale jako odborář byste v hlavě nic jiného neměl : )

0/−3
28.5.2016 11:38

J77i84ř13í 88K23o92c50u86r38e79k 6155124945278

Odborář nejsem, firma odbory nemá. A taky si to pamatuju. A taky Eschede a Moravany.

0/0
28.5.2016 13:32

I85v13o 92Z68d92e78b76o41r20s67k65ý 3133241250671

Nudná, nedůležitá zpráva. V Brně rozbili okno v kavárně, to je trhák.

0/−9
28.5.2016 8:26

D54a61l21i87b31o67r 46O74n74d44r29a 1837900350133

A kdyby byl jeste odborar, tak by ho hajil

+1/−2
28.5.2016 7:57

M77i97c55h38a54l 56G12r60u88n11t 9215664266478

Proč tam nemůže být GPS, která by monitorovala rychlost a navrhovala by doporučenou maximální rychlost podle profilu trasy, případně by v nouzi vlak proste přibrzdila? Při stavu dnešní techniky to přeci nemůže být žádný problém a předešlo by se katastrofě viz Francie.

+1/−1
28.5.2016 7:32

R85a98d76e82k 42J76a67n27a79t37a 9805216384582

Takové systémy samozřejmě existují (ETCS). A jsou řádově spolehlivější než GPS. Jen nejsou ještě všude nainstalvané, prtože to stojí peníze a jistě víte, jaký je postoj ČR k modernizaci infrastruktury. Tento úsek zatím ani neprošel opravou v rámci tzv. "koridorizací".

Co se týká té Francie (té nedávné nehody TGV na nové trati) - tam takový systém pochopitelně je. Zastaví vlak při překročení povolené rychlosti o 5%. Jenže se jednalo o testovací, měřicí, jízdu, kdy se prověřovalo projíždění oblouků rychlostí o 10%. vyšší než povolená. Takže ten systém museli vypnout.

0/0
28.5.2016 10:24

J49i19ř86í 50K38o42c69u20r73e68k 6675654935728

GPS má několik nevýhod. Jedna z nich je ta, že nefunguje v tunelu. Ta druhá je ještě horší - nedokáže spolehlivě rozpoznat, na které koleji je vlak. 1000x se najde, jedenkrát ne. To máme každý týden chybu určení koleje.

0/0
28.5.2016 13:12

M20i75c64h50a98e87l 74S66t45a50n24o66v84s96k69ý 6747275268974

Proč GPS, vždyť každá lokomotiva i náklaďák má tachograf, ne? A do budoucna by měl být všude už zmiňovaný evropský bezpečnostní systém..

0/0
28.5.2016 19:31

M61a51r11t60i82n 34R55u36z22i40c19k27a 1472148576507

Co maji vsichni s tim litanim, snad jeli ne? Posleni dobou vsichni jen litaji, cestujici ve vlaku, hokejiste, zamestnanci...

+1/0
28.5.2016 7:14
Foto

J25a85n 80K32ř62í90ž 3139671721821

Jsou to strašný žvásty tady.každý tu je jak koukamprofesional...

+1/−1
28.5.2016 6:08

R53a44d98e45k 55V52o69k13á51l 1700598927394

... Kdo s nima

pojede,

větru, dešti

ujede,

pěkně se

projede,

a na čase získá!

+7/0
28.5.2016 1:52

M94a71r75t44i57n 28T12v19r19d43y 3813830923948

A tech par tunelu navic? Kdo jezdi tak vi ze uz to skoro vic jak z poloviny narovnaly (tusim 4 nove tunely a zmena smeru trate). Takze se trochu zamyslet a misto co 20 let to rekonstruovat, tak radeji ty lidi otocit a dodelat tunely. Ale ne, to by u nas neslo. Alpy je mozno provrtat (a Svicarsko, to je panecku teprve mala zeme a ten clenity teren). Jenze Svicari si spocitali nez se do Italie harcovat tema zatackama, tak se v globalnim svete ktery sazi na rychlost prepravy vyplati provrtat, takze kdyz jde udelat Gotthardsky tunel s 57km, tak tech nasich 5 tunelu s usmolenymi 2km by nas nepolozilo.

+5/−1
28.5.2016 1:11

Z62d16e57n83e38k 76S39e89i55d90l 6654865480237

Svicarsko???? Pro boha8-o8-o

+11/−2
28.5.2016 2:51

M95i42l97a57n 85L90i18n56h28a43r84t 8644626737196

Vipadá to fakt hrozně, když se to y poplete...;-)

+1/0
28.5.2016 7:32

B62o25h51u60s89l63a54v 67K41r81á63l49í48k 2801190569186

Jak jen může někoho napadnout napsat Swytzerland (Suysse, Schweyz, Svyzzera) s "i", že?

0/0
28.5.2016 14:29

M14a16r75t20i85n 94T91v84r47d43y 3713720293758

ad nevidime za hranice ...Presne tak. Cesi tam neradi koukaji, protoze Zapadacke trendy jsou az moc. Radeji opatrne. To ze se clovek dostane z Norimberka Eurostarem az do Barcelony, to je jina pohadka. U nas to chcipne na 820ce a na Slovensku jeste min. Mala a clenita zeme? Rekl bych ze Japonsko je snad jeste clenitejsi. Jenze u nas se mysli max na 20let a pak se to zase predelava. Maximalse se doda oblibena veticka, "co by lidi delali, alespon dubou mit praci". A to je ono. Belgie a Holandsko jsou mensi. Japonsko asi hornatejsi.

+1/−2
28.5.2016 1:08

M12a29r36t39i48n 14T96v84r67d37y 3113250933458

ostuda ...ne normalni ceska povaha. Uz se nejak nepoustime do "Zadnych velkych akci" :) od doby Karla IV :)). Rychlovlak na 80, mrakodrap maximalne 78m vysoky, a kdyz uz se to prolakne a postavi se jeden, tak druhy radsi uz zase ne, a tak podobne polovicate zakony, vse tak nejak na 2x, tak uz se nedivim :))

+1/0
28.5.2016 0:56

M52a37r46t71i34n 79T57v85r63d33y 3663330663228

...jo kdyz jsou i po modernizaci v 21 stoleti nase zatacky vytuneny na uctyhodnych 80km neni se co divit. Strojvedouci jednal spravne. Posadili ho rychliku, tak se snazil tomu prizpusobit jizdu. Jo ze je to jako v cernych baronech> "dali jsem Vam zbrane, ale ne naboje" za to asi nemuze. Alespon pan Dusek vi, cim se musim courat kazdy patek do Olomouce a zpet. Jo kdyby se kluci zamysleli (ne tak hluboko jako zacina spanek) a pozorovali by trendy ve svete, tak uz by se v socialistickem VTM docetly ze rychlovlaky zacinaji na 150km/h. Jo to je tak kdyz nekomu UJEDE VLAK :))

+1/−5
28.5.2016 0:51

J56i90ř81í 48K65o79c43u22r18e41k 6145594335468

Bože to jsou kecy. Vy jako myslíte, že když se upraví trať mezi Prahou a Kolínem, tak se zbytek udělá sám? V tomhle místě se na to ještě nešáhlo. A proč? Běžte se zeptat místních - u nich vlaky nezastavují, tak proč by měly jezdit rychle.

0/0
28.5.2016 13:17

O77n74d93r90e59j 48K56a11l70m46a91n 1700896474952

Z článku plyne jediná věc. Na tom úsek je omezení rychlosti na 80Km/h úplně zbytečný. Když se přimontujou talířky, tak se to dá pálit i 140.

+8/0
28.5.2016 0:19
Foto

T69o15m81á91š 49M92i85h88a44l45i59k 1339434943415

Možno defekt ;-D

0/0
27.5.2016 23:43

M22a11r43t78i20n 69K41ř17í83ž 9193212840547

Kdyby cestující nebyli lemplové a správně vyvažovali, určitě by to šlo i rychlejc...

+12/−2
27.5.2016 23:09

M89a76r75e42k 47D52e12m59č22á19k 9405594886405

Rok 2016, hlavní železniční tah v zemi, maximální rychlost 80 km/h. To je ostuda.

+7/−5
27.5.2016 22:52

M58a41j36k15a 61Š68u58m45b58e90r78o77v63á 3615313711795

Jestli se nepletu, tak treba v tom zminovanem Santiagu byla v miste nehody taky osmdesatka, takze to neni nic ojedineleho. Jsme mala a clenita zeme, mezi jednotlivymi stanicemi jsou kratke vzdalenosti, tak logicky nema smysl stavet tady Shinkanzen, ten by se na svoji maximalku ani nerozjel a uz by zase brzdil.

+3/−6
27.5.2016 23:03
Foto

B64r47o95n21i68s12l22a79v 40G45a28b12r69y82š 2882799211

Proč se ohlížíte jen na Českou republiku? Vy nevidíte, kde ČR leží? Vy nevidíte za hranice našeho státu?

Ta vysokorychlostní trať by byla součástí evropských koridorů. Doprava v Evropě je už tak propojená a na celém území tak využívaná, že je nesmysl omezovat se jen na to, že je jen Česká republika a okolo nic.

+10/−1
27.5.2016 23:12

R10a80d78e57k 51J35a19n40a84t95a 9645826894802

Klaiskcý blud. Vysokorychlostí vlak se rozjíždí rychle, cca na 10km, na 5km je schopen zastavit. Už dnes na "pomalých" tratích tu máme vlaky, které jezdí 100km bez zastávky, tak nevím, kde je problém. Navíc nemusí každý spoj stavět ve všech zastávkách. V Němcku jsou u ICE obvyklé zastávky po 30-40 km, v těch méně zajímavých holt staví třeba každý druhý vlak.

+3/−1
27.5.2016 23:32

P86a42v53e91l 63O77b71d55r29ž55á73l25e50k 6556744748122

Zkuste nakreslit trať přes katastr nějaké obce a přitom tam neudělejte zastávku... jakou máte šanci od ní získat kladné vyjádření pro stavební povolení?

Proč máme u nás na dálnicích sjezdy každých 5 km, kdežto v Německu klidně až po 50km? Totéž.

0/0
27.5.2016 23:40
Foto

B98r65o63n80i51s23l38a38v 38G64a35b71r47y38š 2882599581

Jo, u nás je to něco jiného, ale proč bychom se nemohli poučit ze zahraničí? Není důvod přepisovat teorii a shazovat výzkumy jen proto, že se nějaký politik křiví realitu, někomu se něco nechce, nemůže nebo se něco nelíbí. Je potřeba hledat cesty, jak toho ideálu dosáhnout a ne hledat výmluvy.

0/0
28.5.2016 0:07

P85a57v77e28l 21O17b64d79r34ž15á42l11e78k 6436654828962

V pořádku, cesty jsou všeobecně známé - zákon o liniových stavbách, kdy se omezí možnost občanů, nátlakových skupin a i obcí zasahovat do stavebních řízení u silnic, železnic atd...

Ale od 90. let tu máme nastavené prostředí, kdy jen takový nápad je sprosté slovo a hned by ječelo tolik lidí, že si nikdo netroufne to prosadit.

+2/0
28.5.2016 1:26

M97a28r18t38i72n 14R24u63z98i51c10k17a 1892658246657

Me se nelibi, ze se nemohou k tomu vyjadrit obcane, to je jedna ze svobod, kterou mame a meli bychom mit... Problem je v lidech, kteri u nas obecne ke vsemu musi mit negativisticke postoje a spoustu pripominek casto i nesmyslnych... Napr. za barakem je stara zel. trat, hluk jak prase a nikdo neprotestuje, kdyz se ma trat rekonstruovat, blokuji stavbu, pritom rekonstrouvana trat je vyrazne mene hlucna...

+3/0
28.5.2016 7:24
Foto

J64i97ř95í 55D89v90o10ř82á56k 5465809370598

Proč u nás mluvíme česky, kdežto v Německu klidně německy ? Totéž.

0/0
28.5.2016 6:44

M93a97r51t74i49n 20R80u30z84i81c42k24a 1292688176577

Pak nemaji byt ty dalnice tak drahe...

0/0
28.5.2016 7:19

P89e68t89r 75L45u80d47a19n92e15k 1967444617913

Koukám na mapu na dálnici z Berlína do Hamburku, která vede na německé poměry pustinou a sjezdy tam maj víceméně stejně často jak u nás. Jeden na 5-10km. Tam kudy jsem tam kdy jel si taky nepamatuju, že by tam sjezdy byly nějak málo často.To jste si možná spletl s benzínkama, ty tam jsou méně často než u nás.

0/0
28.5.2016 7:46

M90a76r64e68k 10D10e35m67č78á84k 9925804826645

Shinkanzen nepotřebujeme, ale VRT (Berlín) - Praha - Brno - (Vídeň, Ostrava) s rychlostí cca 300 km/h bychom pro naše děti / vnuky postavit měli. Mohlo by to vést klidně poblíž D1, plány na to jsou, dotace na to v EU jsou, politicky by to bylo taky dobré - čím víc investic z EU, tím větší šance, že nás v krizových momentech nenechají na pospas východu. Pokud povede VRT Berlín - Vídeň mimo ČR, tak budeme asi navždy mimo hru, na dotace si už nesáhneme.

+6/−1
28.5.2016 1:57

K81a36r30e83l 52V92l87k 7559150908

Na pospas vychodu v krizovych momentech??? WTF???

0/−1
28.5.2016 3:59

J77i56ř88í 57K68o51c74u28r38e93k 6145774545288

No třeba demarkační linie. A pak 53. a 68. rok. Že by naši lidé otročili pro USA? No otročili pro SSSR v uranových dolech. Potřebný počet politických vězňů se vždy dá získat. Třeba zákonem o znalosti angličtiny, která je trestná.

0/−1
28.5.2016 13:29

K68a81r88e20l 82V96l94k 7629260648

Tak na tenhle blabol se da tezko rict neco jinyho ne: WTF? WTF? WTF? WTF?

0/0
29.5.2016 5:56

J81i72ř31í 53Z51a73t45l85o85u86k21a21l 3518659261146

To je rozšířený omyl, vysokorychlostní trať Praha - Brno by výrazně pomohla i dálkové vnitrostátní přepravě. V podstatě by mohla tvořit takovou páteř, při slušných návazných tratích, především do Přerova by pak přímé vlaky Praha Brno mohly pokračovat na Ostravu nebo Zlín, v opačném směru na Plzeň nebo Ústí nad Labem. Dále by tam mohly jezdit pomalejší vlaky s několika zastávkami (např. Benešov, Vlašim, Humpolec, Jihlava, Velké Meziříčí) a vlaky které by v polovině trasy odbočily a pokračovaly třeba na Třebíč nebo Žďár nad Sázavou. Společně s mezinárodní dopravou se neobávám, že by taková trať nebyla dostatečně vytížená.

+3/0
28.5.2016 4:42

J66i64ř86í 77K85o37c18u61r11e63k 6815144585198

Jsou tady dva rozdíly: Santiago je cílová stanice a ten oblouk s Vmax 80 km/h je pár km od místa zastavení rychlovlaku. Zatímco: Bezpráví je uprostřed ničeho a nejbližší zastávka rychlovlaku je v nedohlednu.

0/0
28.5.2016 13:23

J37a60n 91P16r84i47c96h33y53s92t17a28l 8891428173

Jak jste prisla na ten "Shinkanzen"?

Tento zpusob levopisu je nejak v diskusi oblibeny. Ze by s tim prisel nejaky redaktor?

(Ten japonsky vlak se jmenuje Shinkansen)

0/0
29.5.2016 23:36
Foto

B26r26o71n16i26s42l18a84v 39G37a72b21r29y89š 2692699861

Jo. Je to ostuda. Ale to by tady nesměli být tací, kterým se zdá vysokorychlostní trať přehnaná nebo zbytečná. Ten konzervatismus a řeči typu "my to tady nepotřebujeme, kdo tím bude jezdit, je to zbytečné" nás neuvěřitelně brzdí.

My tady se tady jen hádáme a Poláci si staví dálnice a vysokorychlostní tratě!

+9/−1
27.5.2016 23:05

V14á65c27l28a79v 22Z70e78l58i95n93k11a 2442840903742

Srovnejte si prosím rozlohu Polska s Českem, dále se podívejte na reliéf krajiny a pak si dejte facku a jděte do postele. Nemá valný význam tady ze sebe dělat fyzikálního a technického analfabeta.

+3/−10
27.5.2016 23:32
Foto

B87r25o11n51i30s64l43a73v 28G17a63b83r16y40š 2692639231

Spíš byste si měl nafackovat sám za to, co jste teď vyplodil. Už paní před Vámi jsem psal, že bychom se neměli chovat, že jsme v Evropě sami. Je hloupost si při takovém propojení hrát si na vlastním písečku. Ale bylo by rozumné budovat funkční a rychlý evropský dopravní systém.

Pokud jste to nepochopil teď, pak to zkuste ráno, protože ráno je moudřejší večera. A pokud Vám to nedojde ani ráno, navštivte nějakou odborně zaměřenou konferenci a to, co jste tady napsal mě, můžete říct i jim.

Máte-li jiný nápad, rád si ho přečtu.

+5/−1
27.5.2016 23:59

V12í60ť97a 53K36r13u70t38i36š 1430434715757

A kdo chce a potřebuje cestovat takovým transevropskym železničním systémem? Počet těch lidí bude exponenciálne ubývat se vzdálenosti. Tudíž počet cestujících ze směru H, SK, A nebo PL do DE a zpět je naprosto zanedbatelný.

0/−2
28.5.2016 1:49
Foto

B44r97o93n81i70s74l16a14v 64G70a91b98r21y26š 2382649481

Jak to můžete vědět? Teď nikdo necestuje, protože není čím cestovat. Jak už jsem psal: nesmíte vidět jen Českou republiku, ale i její okolí.

+1/0
28.5.2016 9:17

M87a41r79t97i82n 86R47u48z83i54c71k25a 1862308706967

A nenapadlo vas, ze si treba nekdo hleda praci v rozumne dojezdove vzdalenosti, a vrt + navazna regionalni doprava vam rozsiri meznosti? Napadlo vas, ze je kolikrat rychlejsi vrt nez letadlo? Ze nekreri radeji uvolni dalnici a pojedou radeji vlakem? Nechcete treba zrusit ruzynske letiste, nepotrebujeme ho, nez to letadlo vzlitne, tak bude zas v brne pristavat, na to je CR malou zemi...

+3/0
28.5.2016 7:33
Foto

B82r18o68n12i44s65l63a58v 58G41a68b97r41y20š 2742159891

No jistě. Já třeba bydlím v Brně a pracuju v Praze. Do Prahy se mi stěhovat nechce, tak čekám, kdy se postaví VRT, protože hodinové dojíždění už zvládnu. :-)

0/0
28.5.2016 9:19







Najdete na iDNES.cz