Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík se ve velké rychlosti naklonil, nádobí létalo, cestující se báli

Hlavní železniční trať mezi Ústím nad Orlicí a Chocní je plná oblouků, proto na ní musí všichni strojvedoucí zpomalit. V pátek ráno to však strojvedoucí „ícéčka“ od Přerova do Prahy neudělal a k tragickému neštěstí chybělo jen málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E82m84i83l98i25á25n 68V57a44n47ě67k 5773703959893

J.K. to bylo prosím tak,vím osobně - prodával jsem zmrzliny rež. Troškovi a taky se mezi řečí zmínil.jezdil do Strakonic do školy a průvodčí s cestujícími hrála hru na tzv. "vyvažování",aby cestujícím s kterými jezdila denně lépe a rychleji ubíhala cesta.A tak si užívali srandy.............................. ,že nádražáci skočili na špek je už jejich věc!;-O

0/0
28.5.2016 21:53

B80o78h32u60s82l60a69v 51K95r75á79l88í86k 2961450289316

V boudičce stál vpředu nejvyšší pan železničář a sám řídil a za ním stáli nejlepší strojvůdci a jen přihlíželi. A všichni topiči jen a jen přikládali, protože obrovská mašinka spotřebovala velikou spoustu uhlí. Jeli, až přijeli za Chuchli, kde byla docela maličká zatáčka. Ale kola obrovské mašinky zaskřípěla a lokomotiva se zapotácela. Nejvyšší pan železničář se tomu jen smál, otočil se ke svým strojvůdcům a řekl: to jedeme, panečku! A první strojvůdce řekl: Ano, pane, nejvyšší železničáři. A usmíval se také. Jen druhý strojvůdce se trochu zamračil, protože jemu se to kymácení vůbec nelíbilo. Najednou kola strašlivě zaskřípala a veliká mašinka všecka poskočila. Ozvalo se rachocení a praskání a mašinka se začala naklánět a velice drcat. Všichni, i nejvyšší pan železničář, se strašně polekali, jenom pan Barák se nepolekal a stiskl hlavní řídicí páku a druhou rukou vší silou brzdu. Mašinka se naklonila a všechno uhlí z uhláku se vysypalo do boudičky na pana nejvyššího železničáře. Pak se mašinka zastavil a pan Barák rychle vyskočil ven a viděl, že ze tříset třiceti sedmi párů kol už dvěstěosmadvacet vyjelo z kolejí. To už se nejvyšší pan železničář vyhrabal z uhlí a tuze naříkal, že má rozbitý nos. Pan Barák ho ani nelitoval a řekl mu: běžte tady dolů k řece a ten nos si tam umyjte.

https://www.youtube.com/watch?v=TmMBSDq4LF8

+3/0
28.5.2016 14:56

J19i72ř64í 88L49i63e40t28a95v21e75c 8213869373779

Že ve Španělsku vykolejil nějakej vlak to si taky pamatuju, ale že to bylo u Santiago de Compostela? Nevím, nevím, jestli bych to dal dohromady.

0/0
28.5.2016 9:51

M27i56l19o20š 32D17v45o86ř40á88k 8175297356371

No vy nemusíte. Ale jako odborář byste v hlavě nic jiného neměl : )

0/−3
28.5.2016 11:38

J71i22ř25í 25K58o14c16u17r50e26k 6485144645718

Odborář nejsem, firma odbory nemá. A taky si to pamatuju. A taky Eschede a Moravany.

0/0
28.5.2016 13:32

I84v57o 64Z68d97e61b42o77r85s22k20ý 3853321420741

Nudná, nedůležitá zpráva. V Brně rozbili okno v kavárně, to je trhák.

0/−9
28.5.2016 8:26

D80a30l38i12b55o83r 94O59n61d82r31a 1697760390703

A kdyby byl jeste odborar, tak by ho hajil

+1/−2
28.5.2016 7:57

M16i67c45h59a38l 75G30r19u67n91t 9585844986158

Proč tam nemůže být GPS, která by monitorovala rychlost a navrhovala by doporučenou maximální rychlost podle profilu trasy, případně by v nouzi vlak proste přibrzdila? Při stavu dnešní techniky to přeci nemůže být žádný problém a předešlo by se katastrofě viz Francie.

+1/−1
28.5.2016 7:32

R39a36d71e40k 35J29a87n45a57t79a 9755356954812

Takové systémy samozřejmě existují (ETCS). A jsou řádově spolehlivější než GPS. Jen nejsou ještě všude nainstalvané, prtože to stojí peníze a jistě víte, jaký je postoj ČR k modernizaci infrastruktury. Tento úsek zatím ani neprošel opravou v rámci tzv. "koridorizací".

Co se týká té Francie (té nedávné nehody TGV na nové trati) - tam takový systém pochopitelně je. Zastaví vlak při překročení povolené rychlosti o 5%. Jenže se jednalo o testovací, měřicí, jízdu, kdy se prověřovalo projíždění oblouků rychlostí o 10%. vyšší než povolená. Takže ten systém museli vypnout.

0/0
28.5.2016 10:24

J46i37ř83í 12K17o79c54u74r35e92k 6655544705628

GPS má několik nevýhod. Jedna z nich je ta, že nefunguje v tunelu. Ta druhá je ještě horší - nedokáže spolehlivě rozpoznat, na které koleji je vlak. 1000x se najde, jedenkrát ne. To máme každý týden chybu určení koleje.

0/0
28.5.2016 13:12

M52i70c84h89a29e34l 20S90t43a56n51o34v58s86k68ý 6347415938824

Proč GPS, vždyť každá lokomotiva i náklaďák má tachograf, ne? A do budoucna by měl být všude už zmiňovaný evropský bezpečnostní systém..

0/0
28.5.2016 19:31

M81a82r89t51i15n 54R39u13z42i15c84k64a 1662528916867

Co maji vsichni s tim litanim, snad jeli ne? Posleni dobou vsichni jen litaji, cestujici ve vlaku, hokejiste, zamestnanci...

+1/0
28.5.2016 7:14
Foto

J94a85n 15K70ř70í54ž 3929361601811

Jsou to strašný žvásty tady.každý tu je jak koukamprofesional...

+1/−1
28.5.2016 6:08

R30a66d15e11k 60V71o71k88á79l 1550118647404

... Kdo s nima

pojede,

větru, dešti

ujede,

pěkně se

projede,

a na čase získá!

+7/0
28.5.2016 1:52

M59a26r90t15i16n 78T89v98r42d70y 3913810283708

A tech par tunelu navic? Kdo jezdi tak vi ze uz to skoro vic jak z poloviny narovnaly (tusim 4 nove tunely a zmena smeru trate). Takze se trochu zamyslet a misto co 20 let to rekonstruovat, tak radeji ty lidi otocit a dodelat tunely. Ale ne, to by u nas neslo. Alpy je mozno provrtat (a Svicarsko, to je panecku teprve mala zeme a ten clenity teren). Jenze Svicari si spocitali nez se do Italie harcovat tema zatackama, tak se v globalnim svete ktery sazi na rychlost prepravy vyplati provrtat, takze kdyz jde udelat Gotthardsky tunel s 57km, tak tech nasich 5 tunelu s usmolenymi 2km by nas nepolozilo.

+5/−1
28.5.2016 1:11

Z33d38e87n55e38k 68S83e87i34d12l 6814425230747

Svicarsko???? Pro boha8-o8-o

+11/−2
28.5.2016 2:51

M86i95l90a31n 64L36i88n79h64a48r24t 8464616497596

Vipadá to fakt hrozně, když se to y poplete...;-)

+1/0
28.5.2016 7:32

B73o32h81u89s48l42a11v 33K26r41á79l52í35k 2231190719926

Jak jen může někoho napadnout napsat Swytzerland (Suysse, Schweyz, Svyzzera) s "i", že?

0/0
28.5.2016 14:29

M14a13r12t50i48n 36T55v39r90d67y 3883720193768

ad nevidime za hranice ...Presne tak. Cesi tam neradi koukaji, protoze Zapadacke trendy jsou az moc. Radeji opatrne. To ze se clovek dostane z Norimberka Eurostarem az do Barcelony, to je jina pohadka. U nas to chcipne na 820ce a na Slovensku jeste min. Mala a clenita zeme? Rekl bych ze Japonsko je snad jeste clenitejsi. Jenze u nas se mysli max na 20let a pak se to zase predelava. Maximalse se doda oblibena veticka, "co by lidi delali, alespon dubou mit praci". A to je ono. Belgie a Holandsko jsou mensi. Japonsko asi hornatejsi.

+1/−2
28.5.2016 1:08

M29a34r23t11i29n 90T93v79r72d62y 3793580513228

ostuda ...ne normalni ceska povaha. Uz se nejak nepoustime do "Zadnych velkych akci" :) od doby Karla IV :)). Rychlovlak na 80, mrakodrap maximalne 78m vysoky, a kdyz uz se to prolakne a postavi se jeden, tak druhy radsi uz zase ne, a tak podobne polovicate zakony, vse tak nejak na 2x, tak uz se nedivim :))

+1/0
28.5.2016 0:56

M10a74r69t92i55n 19T43v58r97d20y 3473750513988

...jo kdyz jsou i po modernizaci v 21 stoleti nase zatacky vytuneny na uctyhodnych 80km neni se co divit. Strojvedouci jednal spravne. Posadili ho rychliku, tak se snazil tomu prizpusobit jizdu. Jo ze je to jako v cernych baronech> "dali jsem Vam zbrane, ale ne naboje" za to asi nemuze. Alespon pan Dusek vi, cim se musim courat kazdy patek do Olomouce a zpet. Jo kdyby se kluci zamysleli (ne tak hluboko jako zacina spanek) a pozorovali by trendy ve svete, tak uz by se v socialistickem VTM docetly ze rychlovlaky zacinaji na 150km/h. Jo to je tak kdyz nekomu UJEDE VLAK :))

+1/−5
28.5.2016 0:51

J80i53ř37í 24K48o22c54u38r33e93k 6285774225408

Bože to jsou kecy. Vy jako myslíte, že když se upraví trať mezi Prahou a Kolínem, tak se zbytek udělá sám? V tomhle místě se na to ještě nešáhlo. A proč? Běžte se zeptat místních - u nich vlaky nezastavují, tak proč by měly jezdit rychle.

0/0
28.5.2016 13:17

O49n32d91r96e23j 54K64a30l74m43a62n 1740286304242

Z článku plyne jediná věc. Na tom úsek je omezení rychlosti na 80Km/h úplně zbytečný. Když se přimontujou talířky, tak se to dá pálit i 140.

+8/0
28.5.2016 0:19
Foto

T75o34m77á90š 22M35i44h48a40l46i95k 1829764803505

Možno defekt ;-D

0/0
27.5.2016 23:43

M24a42r78t93i36n 16K22ř33í31ž 9863772160197

Kdyby cestující nebyli lemplové a správně vyvažovali, určitě by to šlo i rychlejc...

+12/−2
27.5.2016 23:09

M73a48r30e90k 40D62e98m25č36á64k 9855944116905

Rok 2016, hlavní železniční tah v zemi, maximální rychlost 80 km/h. To je ostuda.

+7/−5
27.5.2016 22:52

M54a10j40k77a 83Š78u59m11b83e80r90o24v11á 3515133891225

Jestli se nepletu, tak treba v tom zminovanem Santiagu byla v miste nehody taky osmdesatka, takze to neni nic ojedineleho. Jsme mala a clenita zeme, mezi jednotlivymi stanicemi jsou kratke vzdalenosti, tak logicky nema smysl stavet tady Shinkanzen, ten by se na svoji maximalku ani nerozjel a uz by zase brzdil.

+3/−6
27.5.2016 23:03
Foto

B16r26o70n98i19s55l65a30v 76G64a24b58r55y82š 2912449601

Proč se ohlížíte jen na Českou republiku? Vy nevidíte, kde ČR leží? Vy nevidíte za hranice našeho státu?

Ta vysokorychlostní trať by byla součástí evropských koridorů. Doprava v Evropě je už tak propojená a na celém území tak využívaná, že je nesmysl omezovat se jen na to, že je jen Česká republika a okolo nic.

+10/−1
27.5.2016 23:12

R21a92d52e12k 98J55a18n88a67t39a 9755386204952

Klaiskcý blud. Vysokorychlostí vlak se rozjíždí rychle, cca na 10km, na 5km je schopen zastavit. Už dnes na "pomalých" tratích tu máme vlaky, které jezdí 100km bez zastávky, tak nevím, kde je problém. Navíc nemusí každý spoj stavět ve všech zastávkách. V Němcku jsou u ICE obvyklé zastávky po 30-40 km, v těch méně zajímavých holt staví třeba každý druhý vlak.

+3/−1
27.5.2016 23:32

P35a23v57e69l 34O11b80d98r44ž19á11l28e64k 6116544118872

Zkuste nakreslit trať přes katastr nějaké obce a přitom tam neudělejte zastávku... jakou máte šanci od ní získat kladné vyjádření pro stavební povolení?

Proč máme u nás na dálnicích sjezdy každých 5 km, kdežto v Německu klidně až po 50km? Totéž.

0/0
27.5.2016 23:40
Foto

B55r62o89n58i59s86l23a60v 17G80a41b79r78y36š 2192809391

Jo, u nás je to něco jiného, ale proč bychom se nemohli poučit ze zahraničí? Není důvod přepisovat teorii a shazovat výzkumy jen proto, že se nějaký politik křiví realitu, někomu se něco nechce, nemůže nebo se něco nelíbí. Je potřeba hledat cesty, jak toho ideálu dosáhnout a ne hledat výmluvy.

0/0
28.5.2016 0:07

P10a10v84e57l 90O63b61d75r82ž51á83l43e54k 6626874788822

V pořádku, cesty jsou všeobecně známé - zákon o liniových stavbách, kdy se omezí možnost občanů, nátlakových skupin a i obcí zasahovat do stavebních řízení u silnic, železnic atd...

Ale od 90. let tu máme nastavené prostředí, kdy jen takový nápad je sprosté slovo a hned by ječelo tolik lidí, že si nikdo netroufne to prosadit.

+2/0
28.5.2016 1:26

M23a48r61t45i47n 10R96u62z53i69c10k29a 1172108296887

Me se nelibi, ze se nemohou k tomu vyjadrit obcane, to je jedna ze svobod, kterou mame a meli bychom mit... Problem je v lidech, kteri u nas obecne ke vsemu musi mit negativisticke postoje a spoustu pripominek casto i nesmyslnych... Napr. za barakem je stara zel. trat, hluk jak prase a nikdo neprotestuje, kdyz se ma trat rekonstruovat, blokuji stavbu, pritom rekonstrouvana trat je vyrazne mene hlucna...

+3/0
28.5.2016 7:24
Foto

J64i10ř69í 52D96v91o10ř23á75k 5185139790168

Proč u nás mluvíme česky, kdežto v Německu klidně německy ? Totéž.

0/0
28.5.2016 6:44

M53a91r61t96i65n 87R57u44z91i10c13k32a 1142308626427

Pak nemaji byt ty dalnice tak drahe...

0/0
28.5.2016 7:19

P68e81t31r 93L78u53d92a45n81e89k 1227344847363

Koukám na mapu na dálnici z Berlína do Hamburku, která vede na německé poměry pustinou a sjezdy tam maj víceméně stejně často jak u nás. Jeden na 5-10km. Tam kudy jsem tam kdy jel si taky nepamatuju, že by tam sjezdy byly nějak málo často.To jste si možná spletl s benzínkama, ty tam jsou méně často než u nás.

0/0
28.5.2016 7:46

M43a29r89e18k 60D18e13m63č28á52k 9845964646955

Shinkanzen nepotřebujeme, ale VRT (Berlín) - Praha - Brno - (Vídeň, Ostrava) s rychlostí cca 300 km/h bychom pro naše děti / vnuky postavit měli. Mohlo by to vést klidně poblíž D1, plány na to jsou, dotace na to v EU jsou, politicky by to bylo taky dobré - čím víc investic z EU, tím větší šance, že nás v krizových momentech nenechají na pospas východu. Pokud povede VRT Berlín - Vídeň mimo ČR, tak budeme asi navždy mimo hru, na dotace si už nesáhneme.

+6/−1
28.5.2016 1:57

K46a47r75e38l 67V54l93k 7869190118

Na pospas vychodu v krizovych momentech??? WTF???

0/−1
28.5.2016 3:59

J61i60ř56í 79K16o52c63u71r18e57k 6795234235528

No třeba demarkační linie. A pak 53. a 68. rok. Že by naši lidé otročili pro USA? No otročili pro SSSR v uranových dolech. Potřebný počet politických vězňů se vždy dá získat. Třeba zákonem o znalosti angličtiny, která je trestná.

0/−1
28.5.2016 13:29

K22a59r77e49l 38V46l95k 7239570558

Tak na tenhle blabol se da tezko rict neco jinyho ne: WTF? WTF? WTF? WTF?

0/0
29.5.2016 5:56

J96i15ř60í 53Z79a90t49l33o28u37k57a14l 3388959201646

To je rozšířený omyl, vysokorychlostní trať Praha - Brno by výrazně pomohla i dálkové vnitrostátní přepravě. V podstatě by mohla tvořit takovou páteř, při slušných návazných tratích, především do Přerova by pak přímé vlaky Praha Brno mohly pokračovat na Ostravu nebo Zlín, v opačném směru na Plzeň nebo Ústí nad Labem. Dále by tam mohly jezdit pomalejší vlaky s několika zastávkami (např. Benešov, Vlašim, Humpolec, Jihlava, Velké Meziříčí) a vlaky které by v polovině trasy odbočily a pokračovaly třeba na Třebíč nebo Žďár nad Sázavou. Společně s mezinárodní dopravou se neobávám, že by taková trať nebyla dostatečně vytížená.

+3/0
28.5.2016 4:42

J79i75ř49í 83K81o33c93u63r78e89k 6145644505228

Jsou tady dva rozdíly: Santiago je cílová stanice a ten oblouk s Vmax 80 km/h je pár km od místa zastavení rychlovlaku. Zatímco: Bezpráví je uprostřed ničeho a nejbližší zastávka rychlovlaku je v nedohlednu.

0/0
28.5.2016 13:23

J86a14n 14P58r73i54c98h82y80s68t33a60l 8841658483

Jak jste prisla na ten "Shinkanzen"?

Tento zpusob levopisu je nejak v diskusi oblibeny. Ze by s tim prisel nejaky redaktor?

(Ten japonsky vlak se jmenuje Shinkansen)

0/0
29.5.2016 23:36
Foto

B83r62o66n83i58s69l56a38v 74G32a12b51r81y63š 2752359971

Jo. Je to ostuda. Ale to by tady nesměli být tací, kterým se zdá vysokorychlostní trať přehnaná nebo zbytečná. Ten konzervatismus a řeči typu "my to tady nepotřebujeme, kdo tím bude jezdit, je to zbytečné" nás neuvěřitelně brzdí.

My tady se tady jen hádáme a Poláci si staví dálnice a vysokorychlostní tratě!

+9/−1
27.5.2016 23:05

V20á40c33l52a55v 63Z50e21l81i98n17k25a 2332960663552

Srovnejte si prosím rozlohu Polska s Českem, dále se podívejte na reliéf krajiny a pak si dejte facku a jděte do postele. Nemá valný význam tady ze sebe dělat fyzikálního a technického analfabeta.

+3/−10
27.5.2016 23:32
Foto

B78r25o32n29i16s80l65a57v 38G81a55b32r72y45š 2172549691

Spíš byste si měl nafackovat sám za to, co jste teď vyplodil. Už paní před Vámi jsem psal, že bychom se neměli chovat, že jsme v Evropě sami. Je hloupost si při takovém propojení hrát si na vlastním písečku. Ale bylo by rozumné budovat funkční a rychlý evropský dopravní systém.

Pokud jste to nepochopil teď, pak to zkuste ráno, protože ráno je moudřejší večera. A pokud Vám to nedojde ani ráno, navštivte nějakou odborně zaměřenou konferenci a to, co jste tady napsal mě, můžete říct i jim.

Máte-li jiný nápad, rád si ho přečtu.

+5/−1
27.5.2016 23:59

V23í29ť61a 22K92r29u22t55i12š 1590624415157

A kdo chce a potřebuje cestovat takovým transevropskym železničním systémem? Počet těch lidí bude exponenciálne ubývat se vzdálenosti. Tudíž počet cestujících ze směru H, SK, A nebo PL do DE a zpět je naprosto zanedbatelný.

0/−2
28.5.2016 1:49
Foto

B77r64o56n71i65s40l55a29v 27G54a82b93r70y98š 2412769751

Jak to můžete vědět? Teď nikdo necestuje, protože není čím cestovat. Jak už jsem psal: nesmíte vidět jen Českou republiku, ale i její okolí.

+1/0
28.5.2016 9:17

M74a53r46t12i13n 44R54u62z59i13c76k27a 1552278336517

A nenapadlo vas, ze si treba nekdo hleda praci v rozumne dojezdove vzdalenosti, a vrt + navazna regionalni doprava vam rozsiri meznosti? Napadlo vas, ze je kolikrat rychlejsi vrt nez letadlo? Ze nekreri radeji uvolni dalnici a pojedou radeji vlakem? Nechcete treba zrusit ruzynske letiste, nepotrebujeme ho, nez to letadlo vzlitne, tak bude zas v brne pristavat, na to je CR malou zemi...

+3/0
28.5.2016 7:33
Foto

B60r26o97n60i17s14l60a35v 52G67a46b66r50y92š 2872449781

No jistě. Já třeba bydlím v Brně a pracuju v Praze. Do Prahy se mi stěhovat nechce, tak čekám, kdy se postaví VRT, protože hodinové dojíždění už zvládnu. :-)

0/0
28.5.2016 9:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.