Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nevraživost výrobců autobusů je historická. Dopis Zemanovi ji prohloubil

Letitý boj dvou výrobců autobusů z Orlickoústecka se přiostřuje. Eskaloval před několika dny, kdy majitelé Iveca dokonce pohrozili odchodem z České republiky. A to poté, kdy v Praze dostal přednost libchavský SOR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R28i24c98h10a90r81d 86M43i62c16h57a21l35o60w41s77k92i 1281599445526

Šťastnou cestu, klidně Ti i zamávám.

0/0
22.4.2016 9:34

J52i59n14d64ř91i77c21h 16Š12k11o76p87e42k 4715881750795

To je úroveň jednání Iveca ;-D Jsme sice dražší, ale když nám ve výběrovém řízení zakázku nedáte, přesuneme výrobu.

Neustrnula tato firma někde v socialismu, kde bylo běžné pomáhat si při obchodech přes politiky ?

+1/0
22.4.2016 9:22

M32i69r79e48k 45Z60á93v87o30d25n25ý 7732527820398

Přeju úspěch oběma firmám, nicméně podle mě SOR vyrábí pojízdný šrot, takže hlavní je, aby neskončilo Iveco :)

0/−3
22.4.2016 9:20

J29i53n74d64ř94i44c98h 13Š75k37o60p15e80k 4335911880525

no Iveco v běžných modelech taky zrovna nepředvání hitparádu kvality

+2/0
22.4.2016 9:36

J11a22r95o88m64í14r 17R97y19b76k70a 3622947411582

Je mi to líto ,že se dva podniky z jednoho okresu hádají.Proto mi připadne směšné když se podívám na autobusy které provozuje místní dopravce....většinou jde o meďoury....

0/0
22.4.2016 9:01

J27i46ř67í 87J95o34z80a 3448323660141

Někteří se tady ohání Škodou Auto... skoro všichni víme, že Škoda spadá pod Volkswagen Group... a pod Volkswagen Group spadá od roku 2006 výrobce autobusů MAN... je tedy zvláštní, že Volkswagen group do ČR nedováží, reps. neúčastní se veřejných zakázek na dodání autobusů MAN.... autobusy MAN se svezete jen v Mostě dopravcem Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, a dopravcem Steinbus na linkách PID... divné, když Škoda a Volkswagen má v ČR takovou kupní sílu u aut

0/0
21.4.2016 16:41

L20a84d55i23s63l37a36v 72H71o40l86í49k 5642492679651

U MANu (stejně jako u Scania, která má za majitele také VW) je problém s cenou. Soukromník (namátkou ČSAD Polkost) si mnohdy za kvalitnější autobus rád připlatí, pak jsou firmy co se ženou za každou korunou, nebo se drží zákona o veřejných zakázkách a požadují co nejnižší cenu.

0/0
21.4.2016 19:43

O84l67d37ř50i79c95h 11Š86t43ě65p14á91n28e30k 7762726326604

Prodají o 3000 více autobusů a mají potřebu se chovat jako malé děti?

Na tu jejich výzvu bych viděl jen jednu odpověď. PÁPÁR^

+4/0
21.4.2016 16:01

V92á32c52l95a23v 43H36o32s68c28h 8406968132471

za tohle vyplakavani bych jim tam poslal danovou kontrolu, vzevrubny audit, kdyz jsou tak strasne urazeni.

+2/0
21.4.2016 14:45

M38i67c95h76a94l 26K33r24e82j67č78a 5968336436543

Samozrejme "z" porusovani... nikoli "s"

0/0
21.4.2016 12:45

M51i62c23h27a13l 56K44r23e87j54č93a 5248566366813

Rozum rika - nakopat a sbohem. Politika rika - odejdou, zavre se fabrika, zvysi nezamestnanost. A ekonomika rika - pokud se nekdo necha takhle vydirat, bude to precedens pro jine firmy a stat na to dojede.

Zaver? Hnat svinskym krokem a jeste zazalovat s porusovani hopodarske souteze.

+8/−1
21.4.2016 12:35
Foto

M56a46r62t66i63n 59K33o98p77á16s36e78k 9483840269254

Kvalitativně srovnávat Iveco/Karosu oproti SOR je totéž, jako srovnávat novou Škodu Superb (Iveco) a novou, ale vývojově "pětiletou" starou Ladu či Dacii (SOR). Oba odvezou z bodu A do bodu B, ale kvalita nesrovnatelná. SOR je zemědělec se vším všudy, proto vítězí cenou, ale zeptejte se správců parku v ČSAD, jak jsou se SOR "spokojeni". Iveco je prostě kvalitnější. To je jedna věc.

Druhá věc je, že vyhrožovat odchodem či omezením výroby v ČR je hodně přes čáru. Kvalita nekvalita, toto se nedělá. A měli by argumentovat jinými důvody, než vyhrožováním. Je jasné, že SOR jsou lišáci, co se trhli a udělali si trucfirmu, ale to je už holt kapitalismus. A aspoň to obě firmy pohání být lepší. Jenže vydírat odchodem může pro Karosu dopadnou naprosto opačně, než by si přáli. A my budeme jezdit rozhrkanými SORkami.

+13/0
21.4.2016 12:31

V19i91k77t27o64r 27N79á98r89o92ž54n17ý 3329112128

Iveco je světová firma , kdežto SOR česká...už i to o něčem vypovídá...

SOR hlavně v minulosti profitoval z toho , že vyráběl autobusy menších velikostí. A tím docela hodně zabodoval u českých dopravních firem , neboť na přepravu pěti penzistů byl klasický autobus zbytečně moc velký...

+1/0
21.4.2016 14:13

R76u86d10o20l42f 44Č65e78r93n28ý 7628441202750

Tak val, val a už sa nevracaj.

+6/0
21.4.2016 12:08

P77e95t38r 70S38i83m31e78k 6191273399664

seš normální ? víš o čem píšeš ? o práci by přišlo cirka 5000 lidí,..kooperanti, dodavatelé, výrobci, zaměstnanci, přepravci, agenturní zaměstnanci,..

+1/0
21.4.2016 12:35

J62i75n70d14ř25i76c76h 14Š59k90o47p73e83k 4805531230825

přepravci a agenturní zaměstnanci budo většinou cizinci, takže žádný problém

0/0
22.4.2016 9:37

P97e11t81r 68S33i22m95e26k 6451923269804

ne. cizinců minimum v řádech desítek. Přepravci jsou jenom češi soukromníci najímaný pro velkou přepravní firmu

0/0
22.4.2016 9:52

J96i76n82d80ř74i80c89h 18Š89k12o85p67e16k 4255851570635

přepravci jsou firmy, řidiči jsou cizinci.

0/0
22.4.2016 10:23

P86e57t40r 17S94i20m25e57k 6961393639734

ale jsou to lidi, mají rodiny.

0/0
22.4.2016 11:56

P86e79t82r 59U33l62l24m63a92n19n 2987628147912

Omg, když to vidím, dejte to raději těm polákům. Ty dělají tyhle levné autobusy stejně nejlépe

+1/0
21.4.2016 11:56

J95o25s23e61f 17M35u48ž61á58t45k85o 5725113657673

No a co, kdyby vybírali němci, tak vyberou jedině německý výrobek, i kdyby byl dražší. To jen my si na něco hrajeme pořád.

+4/0
21.4.2016 11:27

L32a76d50i36s44l12a32v 13T18r82i62s71k93a 4705767570

No, Karosa (Iveco) se taky považuje za domácího výrobce, takže výběr byl mezi českým výrobkem a českým výrobkem.

+5/−2
21.4.2016 11:33

M76i13r12e24k 10S43á45l 1315371358354

považovat se může za co chce, ale je to jen dcerka iveca

+1/−2
21.4.2016 11:44

L30a47d72i59s60l57a95v 69H41o57l36í68k 5892732229151

Jelikož je Škoda ve stejném postavení jako Iveco, můžeme tedy prohlásit: Považovat se může za co chce, ale je to jen dcerka Volkswagenu.

Řekl bych ale, že tohle by o Škodovce moc lidí neřeklo...

+5/−1
21.4.2016 11:50

D78u54š63a53n 89P80e86š19e68k 3985519664880

Škoda není Volkswagen (i když používá koncernové komponenty),

ale Iveco je Iveco.

0/−3
21.4.2016 12:08

R41o29m97a19n 76V12í64c44e32n12e24c 2969112458102

Možná jen podle názvu. Akcie jsou anonymně na jméno, takže kdoví, kdo je vlastník.

0/0
21.4.2016 11:53

R49o43m22a49n 87V38í65c76e72n80e44c 2489602638902

SOR Libchavy s.r.o. je zprostředkovaně vlastněná ze 100% firmou sídlící na Kypru.

+5/0
21.4.2016 11:47

E60d15a 39D80r98á38b38e58k 7239712563697

tak to je ideální kandidát do tendru;-D

0/0
21.4.2016 12:13
Foto

B55á51r49a 56T88u45č85k68o34v85á 2114785596742

V Indii se porad v tovarne Tata vyrabi autobusy konstrukce Skoda RTO. Cena je proti SOR zhruba tretinova. To by bylo neco pro MHD!

+4/0
21.4.2016 11:24

L51a35d38i41s62l14a80v 41T50r18i67s29k45a 4705217830

Jo, ale doufám, že ne u nás.

+1/0
21.4.2016 11:33
Foto

B98á77r41a 67T20u35č33k33o54v12á 2734935656742

Jasne ze ne, cena je nizka, vsimne by bylo mensi.

+2/0
21.4.2016 11:55

P13e59t30r 33M86a13r30š80o18u51n 5885248106406

Konecne budou jezdit autobusy s otevrenymi dvermi s poradnou muzikou na palube :D

+1/0
21.4.2016 12:55
Foto

M88a68r98t25i57n 49F86l33o47r90i64á25n 9119143868600

Otázkou je, co stojí za těmi veřejnými zakázkami. Myslím si, že je to opět veřejná šaškárna. Nezastávám se Iveca, ale všichni víme jak to u nás chodí.

Za výhrůžkou odchodu této firmy je určitě ještě něco jiného než jen prohra v tendru.

+2/0
21.4.2016 11:19

L40e85n74k75a 14Č17e98r21n83á 2180638288691

Tak to Iveco asi neví, jak fungují veřejné zakázky, když pomineme ty řeči o tom, že se to dá podplatit.... Podle zákona vždy vyhraje ten, co nabídne nejnižší cenu, jinak vybrat nelze...

+5/−2
21.4.2016 11:08

R88o77m94a34n 91V44í84c12e57n45e25c 2879792228392

... podle zákona vždy vyhraje ten, který splní podmínky VŘ či tendru. Pokud je cena jediným kritériem, tak platí, co píšete.

+3/0
21.4.2016 11:49

J68i70ř11í 25J93o57z21a 3138483340351

Co si budeme nalhavat, obe firmy vyrabi ve smes des autobusy... jsou lepsi vyrobci autobusu jako napr.Setra, Volvo, Mercedes-Benz, Man, Neoplan, Van Hool

+2/−1
21.4.2016 11:08

J81a69n 86S41a49l85o68m63o57n 4229690901185

Ono dost záleží na tom v jaké kategorii a co si zákazník naporoučí :-)

+6/0
21.4.2016 11:28

R69o11m57a81n 49V59a86c34e93k 7692526228

Ten dopis už byl hodně přes čáru. A vyhrožovat tím, že jestli nedostanu zakázku tak z republiku odejdu také o něčem svědčím.

+23/0
21.4.2016 11:07

V16i47k34t21o76r 74N55á98r66o61ž25n25ý 3269942388

Ta nevraživost je zcela logická a je všude u podobných firem.

Apropo , když z jedné firmy odejde tým lidí , který ta původní firma naučila vyrábět autobusy , postaví si vlastní byznys a původní firmě konkuruje... nikdy tito lidé u původní firmy nemohou být oblíbení..

+1/0
21.4.2016 10:59

P29e26t63r 26M97a79r91š54o91u10n 5385628886466

A yeam lidi odesel nebo byl odejit, ze je nepotrebuji a jsou nahraditelni? Pak by si puvodni firma stezovat na konkurenci nemela, sama o ne nestála.

Ja nevim jak to bylo, ale cernibile urcite ne

+1/0
21.4.2016 12:57

M11i86l10o44š 28D43v47o43ř51á80k 8475237906511

Tohle je verejna zadost nejvyssich cinitelu o ovlivnovani verejnych zakazek?

Tady snad hospodarska kriminalka nepotrebuje vice podnetu k vyvijeni aktivit, ne?

Budto toho jsou schopni a umi to (duvod k vysetrovani, tech oslovenych), anebo to Karosa jen zkousi (duvod k vysetrovani Karosy z pokusu o korupcni jednani).

kazdopadne jen s tvrzenim, ze jde "o klasicky konkurencni boj" by to asi skoncit nemelo... Zvlast kdyz si stezuje ten s nejdrazsi nabidkou a dosahl tim sveho - zruseni tendru.

+19/0
21.4.2016 10:52

L18u85k42á65š 53Č30i67p17e39r52a 4533428236924

Od Iveca tohle nebyl pěkný krok. Ale pokud někdo, někdy jel v buse od SORu tak mi dá zapravdu, že pokud měřím více jak 170, tak se tam nedá sedět.

+2/−6
21.4.2016 10:48

M41i21l48o22š 66D61v64o74ř24á79k 8965617906841

ja jsem daleko vetsi a krome zadni ctyrky, kam se ctyri lidi nevejdou, tam zase takovy problem neni.

Kazdy bus ma neco, ale SORy me naopak v praze bavi vic - silnejsi motory, rychlejsi odbaveni diky vice dverim.

+11/0
21.4.2016 10:55

L74a82d78i84s87l50a46v 16H67o72l18í67k 5782922569561

SOR nemá silnější motory, jen je lehčí a tak má lepší poměr výkon x hmotnost.

Ale třeba nově příchozí SORry Euro 6 jsou naopak mnohem línější.

0/0
21.4.2016 12:01

J89i85ř29í 54K12u39c41h35t55a 6388855429707

Až ̈na to, že v tom videu nic o výrobě nebylo

+3/0
21.4.2016 10:15

L61a68d91i39s82l42a56v 73T68r54i72s55k34a 4535757130

Asi šlo jen o skrytou reklamu - podporu Iveco.

+1/0
21.4.2016 11:36

J97i82ř71í 27M66a89c20e41k 3455815444501

V Praze je v městských autobusech v létě příšerné vedro. Zajímalo by mě, který z těchto dvou výrobců dodává v tomto směru méně strašlivé autobusy. To by mělo být důležité kritérium výběru.

0/0
21.4.2016 10:11

V53á38c58l63a13v 45Z15e13l26i38n94k59a 2102820313412

Ale no tak. To by přece vypadl SOR pana Křetínského a to kamarádi na magistrátu nedopustí. Autobusy Solaris Urbino, které ve velkém provozují například neměcká města včetně Berlína celovozovou klimatizaci mají. A pražský DP si holt našel záminiku je z tendru vyšoupnout.

+2/−11
21.4.2016 10:28

L56u97k76á85š 65Š31l57e54h23o25f13e71r 1573599925109

Klimatizaci mají Iveca i SORy, jen si ji Praha neobjednává...

+21/0
21.4.2016 10:42
Foto

L97u15k30a39s 94Z18m51i88z47i71k 8852693860228

přemýšlím jak docílit funkční klimatizace při otevírání tří nebo čtyř velkoprostorových dveří každých cca 500m

+3/−5
21.4.2016 10:49







Najdete na iDNES.cz