Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nevraživost výrobců autobusů je historická. Dopis Zemanovi ji prohloubil

Letitý boj dvou výrobců autobusů z Orlickoústecka se přiostřuje. Eskaloval před několika dny, kdy majitelé Iveca dokonce pohrozili odchodem z České republiky. A to poté, kdy v Praze dostal přednost libchavský SOR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R57i42c33h81a80r30d 28M78i75c40h22a70l78o81w55s22k74i 1251349395206

Šťastnou cestu, klidně Ti i zamávám.

0/0
22.4.2016 9:34

J83i81n35d63ř81i31c87h 18Š35k14o11p21e41k 4735731170555

To je úroveň jednání Iveca ;-D Jsme sice dražší, ale když nám ve výběrovém řízení zakázku nedáte, přesuneme výrobu.

Neustrnula tato firma někde v socialismu, kde bylo běžné pomáhat si při obchodech přes politiky ?

+1/0
22.4.2016 9:22

M52i30r38e67k 63Z55á86v27o11d87n75ý 7692827440468

Přeju úspěch oběma firmám, nicméně podle mě SOR vyrábí pojízdný šrot, takže hlavní je, aby neskončilo Iveco :)

0/−3
22.4.2016 9:20

J19i56n92d59ř11i93c71h 94Š24k77o63p97e47k 4965701360135

no Iveco v běžných modelech taky zrovna nepředvání hitparádu kvality

+2/0
22.4.2016 9:36

J91a46r57o69m83í32r 65R79y47b87k22a 3482537711252

Je mi to líto ,že se dva podniky z jednoho okresu hádají.Proto mi připadne směšné když se podívám na autobusy které provozuje místní dopravce....většinou jde o meďoury....

0/0
22.4.2016 9:01

J57i17ř61í 40J79o11z22a 3408733650391

Někteří se tady ohání Škodou Auto... skoro všichni víme, že Škoda spadá pod Volkswagen Group... a pod Volkswagen Group spadá od roku 2006 výrobce autobusů MAN... je tedy zvláštní, že Volkswagen group do ČR nedováží, reps. neúčastní se veřejných zakázek na dodání autobusů MAN.... autobusy MAN se svezete jen v Mostě dopravcem Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, a dopravcem Steinbus na linkách PID... divné, když Škoda a Volkswagen má v ČR takovou kupní sílu u aut

0/0
21.4.2016 16:41

L29a66d83i60s24l18a51v 28H98o98l21í79k 5382192149461

U MANu (stejně jako u Scania, která má za majitele také VW) je problém s cenou. Soukromník (namátkou ČSAD Polkost) si mnohdy za kvalitnější autobus rád připlatí, pak jsou firmy co se ženou za každou korunou, nebo se drží zákona o veřejných zakázkách a požadují co nejnižší cenu.

0/0
21.4.2016 19:43

O62l49d10ř78i65c69h 12Š67t66ě94p58á94n38e35k 7162376126984

Prodají o 3000 více autobusů a mají potřebu se chovat jako malé děti?

Na tu jejich výzvu bych viděl jen jednu odpověď. PÁPÁR^

+4/0
21.4.2016 16:01

V71á51c70l94a69v 22H48o41s90c86h 8486128242771

za tohle vyplakavani bych jim tam poslal danovou kontrolu, vzevrubny audit, kdyz jsou tak strasne urazeni.

+2/0
21.4.2016 14:45

M40i11c42h74a14l 63K71r61e70j35č64a 5848826446893

Samozrejme "z" porusovani... nikoli "s"

0/0
21.4.2016 12:45

M96i10c49h38a66l 23K44r33e23j18č18a 5908276666863

Rozum rika - nakopat a sbohem. Politika rika - odejdou, zavre se fabrika, zvysi nezamestnanost. A ekonomika rika - pokud se nekdo necha takhle vydirat, bude to precedens pro jine firmy a stat na to dojede.

Zaver? Hnat svinskym krokem a jeste zazalovat s porusovani hopodarske souteze.

+8/−1
21.4.2016 12:35
Foto

M89a36r93t25i30n 34K70o44p74á40s72e17k 9653870609794

Kvalitativně srovnávat Iveco/Karosu oproti SOR je totéž, jako srovnávat novou Škodu Superb (Iveco) a novou, ale vývojově "pětiletou" starou Ladu či Dacii (SOR). Oba odvezou z bodu A do bodu B, ale kvalita nesrovnatelná. SOR je zemědělec se vším všudy, proto vítězí cenou, ale zeptejte se správců parku v ČSAD, jak jsou se SOR "spokojeni". Iveco je prostě kvalitnější. To je jedna věc.

Druhá věc je, že vyhrožovat odchodem či omezením výroby v ČR je hodně přes čáru. Kvalita nekvalita, toto se nedělá. A měli by argumentovat jinými důvody, než vyhrožováním. Je jasné, že SOR jsou lišáci, co se trhli a udělali si trucfirmu, ale to je už holt kapitalismus. A aspoň to obě firmy pohání být lepší. Jenže vydírat odchodem může pro Karosu dopadnou naprosto opačně, než by si přáli. A my budeme jezdit rozhrkanými SORkami.

+13/0
21.4.2016 12:31

V25i48k90t61o30r 35N67á90r63o31ž91n51ý 3569472758

Iveco je světová firma , kdežto SOR česká...už i to o něčem vypovídá...

SOR hlavně v minulosti profitoval z toho , že vyráběl autobusy menších velikostí. A tím docela hodně zabodoval u českých dopravních firem , neboť na přepravu pěti penzistů byl klasický autobus zbytečně moc velký...

+1/0
21.4.2016 14:13

R81u35d76o20l43f 60Č21e98r25n65ý 7368421712770

Tak val, val a už sa nevracaj.

+6/0
21.4.2016 12:08

P61e64t18r 73S26i55m70e91k 6971953359144

seš normální ? víš o čem píšeš ? o práci by přišlo cirka 5000 lidí,..kooperanti, dodavatelé, výrobci, zaměstnanci, přepravci, agenturní zaměstnanci,..

+1/0
21.4.2016 12:35

J11i73n72d86ř93i62c49h 63Š62k72o15p75e60k 4635581220585

přepravci a agenturní zaměstnanci budo většinou cizinci, takže žádný problém

0/0
22.4.2016 9:37

P88e51t72r 13S81i88m15e46k 6791643489794

ne. cizinců minimum v řádech desítek. Přepravci jsou jenom češi soukromníci najímaný pro velkou přepravní firmu

0/0
22.4.2016 9:52

J55i30n74d45ř69i72c26h 46Š74k12o72p69e66k 4125101100585

přepravci jsou firmy, řidiči jsou cizinci.

0/0
22.4.2016 10:23

P61e67t65r 28S28i93m23e45k 6981633929184

ale jsou to lidi, mají rodiny.

0/0
22.4.2016 11:56

P47e24t16r 29U87l27l12m41a58n24n 2877558487872

Omg, když to vidím, dejte to raději těm polákům. Ty dělají tyhle levné autobusy stejně nejlépe

+1/0
21.4.2016 11:56

J32o49s72e13f 32M37u47ž79á61t46k53o 5655203317213

No a co, kdyby vybírali němci, tak vyberou jedině německý výrobek, i kdyby byl dražší. To jen my si na něco hrajeme pořád.

+4/0
21.4.2016 11:27

L52a61d35i12s39l55a24v 55T66r34i52s84k21a 4135227780

No, Karosa (Iveco) se taky považuje za domácího výrobce, takže výběr byl mezi českým výrobkem a českým výrobkem.

+5/−2
21.4.2016 11:33

M42i78r55e90k 89S18á60l 1825411708934

považovat se může za co chce, ale je to jen dcerka iveca

+1/−2
21.4.2016 11:44

L57a95d96i76s73l49a16v 56H83o42l40í92k 5312972969861

Jelikož je Škoda ve stejném postavení jako Iveco, můžeme tedy prohlásit: Považovat se může za co chce, ale je to jen dcerka Volkswagenu.

Řekl bych ale, že tohle by o Škodovce moc lidí neřeklo...

+5/−1
21.4.2016 11:50

D91u29š24a67n 47P82e90š62e75k 3115699374200

Škoda není Volkswagen (i když používá koncernové komponenty),

ale Iveco je Iveco.

0/−3
21.4.2016 12:08

R90o41m54a43n 57V47í80c27e28n95e10c 2789712298572

Možná jen podle názvu. Akcie jsou anonymně na jméno, takže kdoví, kdo je vlastník.

0/0
21.4.2016 11:53

R44o80m67a98n 70V93í92c45e58n79e40c 2819932378482

SOR Libchavy s.r.o. je zprostředkovaně vlastněná ze 100% firmou sídlící na Kypru.

+5/0
21.4.2016 11:47

E63d58a 74D11r50á83b91e21k 7149792113857

tak to je ideální kandidát do tendru;-D

0/0
21.4.2016 12:13
Foto

B23á56r93a 20T12u11č32k63o14v17á 2754905616212

V Indii se porad v tovarne Tata vyrabi autobusy konstrukce Skoda RTO. Cena je proti SOR zhruba tretinova. To by bylo neco pro MHD!

+4/0
21.4.2016 11:24

L10a72d49i30s97l27a67v 52T93r59i94s78k17a 4535647790

Jo, ale doufám, že ne u nás.

+1/0
21.4.2016 11:33
Foto

B81á84r23a 98T81u43č57k56o76v76á 2854605576112

Jasne ze ne, cena je nizka, vsimne by bylo mensi.

+2/0
21.4.2016 11:55

P47e74t38r 11M62a93r93š45o36u16n 5355288766856

Konecne budou jezdit autobusy s otevrenymi dvermi s poradnou muzikou na palube :D

+1/0
21.4.2016 12:55
Foto

M66a47r30t49i77n 90F18l93o57r14i63á32n 9959623688500

Otázkou je, co stojí za těmi veřejnými zakázkami. Myslím si, že je to opět veřejná šaškárna. Nezastávám se Iveca, ale všichni víme jak to u nás chodí.

Za výhrůžkou odchodu této firmy je určitě ještě něco jiného než jen prohra v tendru.

+2/0
21.4.2016 11:19

L25e30n77k64a 57Č41e84r23n17á 2370738558661

Tak to Iveco asi neví, jak fungují veřejné zakázky, když pomineme ty řeči o tom, že se to dá podplatit.... Podle zákona vždy vyhraje ten, co nabídne nejnižší cenu, jinak vybrat nelze...

+5/−2
21.4.2016 11:08

R45o22m24a95n 36V16í98c84e77n66e10c 2969832518422

... podle zákona vždy vyhraje ten, který splní podmínky VŘ či tendru. Pokud je cena jediným kritériem, tak platí, co píšete.

+3/0
21.4.2016 11:49

J47i93ř53í 77J25o57z50a 3768863910721

Co si budeme nalhavat, obe firmy vyrabi ve smes des autobusy... jsou lepsi vyrobci autobusu jako napr.Setra, Volvo, Mercedes-Benz, Man, Neoplan, Van Hool

+2/−1
21.4.2016 11:08

J58a19n 56S93a20l54o94m78o60n 4769560321205

Ono dost záleží na tom v jaké kategorii a co si zákazník naporoučí :-)

+6/0
21.4.2016 11:28

R84o12m49a28n 46V35a32c20e46k 7412446918

Ten dopis už byl hodně přes čáru. A vyhrožovat tím, že jestli nedostanu zakázku tak z republiku odejdu také o něčem svědčím.

+23/0
21.4.2016 11:07

V78i32k77t79o53r 49N65á85r79o22ž87n40ý 3819862488

Ta nevraživost je zcela logická a je všude u podobných firem.

Apropo , když z jedné firmy odejde tým lidí , který ta původní firma naučila vyrábět autobusy , postaví si vlastní byznys a původní firmě konkuruje... nikdy tito lidé u původní firmy nemohou být oblíbení..

+1/0
21.4.2016 10:59

P29e36t28r 32M62a91r13š59o78u31n 5285668496596

A yeam lidi odesel nebo byl odejit, ze je nepotrebuji a jsou nahraditelni? Pak by si puvodni firma stezovat na konkurenci nemela, sama o ne nestála.

Ja nevim jak to bylo, ale cernibile urcite ne

+1/0
21.4.2016 12:57

M37i66l39o33š 25D40v10o54ř23á74k 8965437446781

Tohle je verejna zadost nejvyssich cinitelu o ovlivnovani verejnych zakazek?

Tady snad hospodarska kriminalka nepotrebuje vice podnetu k vyvijeni aktivit, ne?

Budto toho jsou schopni a umi to (duvod k vysetrovani, tech oslovenych), anebo to Karosa jen zkousi (duvod k vysetrovani Karosy z pokusu o korupcni jednani).

kazdopadne jen s tvrzenim, ze jde "o klasicky konkurencni boj" by to asi skoncit nemelo... Zvlast kdyz si stezuje ten s nejdrazsi nabidkou a dosahl tim sveho - zruseni tendru.

+19/0
21.4.2016 10:52

L24u10k97á19š 17Č98i56p54e37r84a 4233568136204

Od Iveca tohle nebyl pěkný krok. Ale pokud někdo, někdy jel v buse od SORu tak mi dá zapravdu, že pokud měřím více jak 170, tak se tam nedá sedět.

+2/−6
21.4.2016 10:48

M40i92l22o97š 56D55v96o57ř40á36k 8735737326921

ja jsem daleko vetsi a krome zadni ctyrky, kam se ctyri lidi nevejdou, tam zase takovy problem neni.

Kazdy bus ma neco, ale SORy me naopak v praze bavi vic - silnejsi motory, rychlejsi odbaveni diky vice dverim.

+11/0
21.4.2016 10:55

L83a53d59i76s13l60a69v 24H28o20l94í32k 5512532819301

SOR nemá silnější motory, jen je lehčí a tak má lepší poměr výkon x hmotnost.

Ale třeba nově příchozí SORry Euro 6 jsou naopak mnohem línější.

0/0
21.4.2016 12:01

J14i98ř16í 42K24u27c50h45t85a 6488755509357

Až ̈na to, že v tom videu nic o výrobě nebylo

+3/0
21.4.2016 10:15

L75a25d32i55s96l76a34v 33T52r42i83s10k44a 4705697540

Asi šlo jen o skrytou reklamu - podporu Iveco.

+1/0
21.4.2016 11:36

J74i35ř92í 57M33a93c58e56k 3805565974151

V Praze je v městských autobusech v létě příšerné vedro. Zajímalo by mě, který z těchto dvou výrobců dodává v tomto směru méně strašlivé autobusy. To by mělo být důležité kritérium výběru.

0/0
21.4.2016 10:11

V83á36c76l84a53v 90Z72e23l28i96n28k10a 2492450133642

Ale no tak. To by přece vypadl SOR pana Křetínského a to kamarádi na magistrátu nedopustí. Autobusy Solaris Urbino, které ve velkém provozují například neměcká města včetně Berlína celovozovou klimatizaci mají. A pražský DP si holt našel záminiku je z tendru vyšoupnout.

+2/−11
21.4.2016 10:28

L44u71k69á52š 25Š52l37e24h81o90f78e93r 1683349505229

Klimatizaci mají Iveca i SORy, jen si ji Praha neobjednává...

+21/0
21.4.2016 10:42
Foto

L49u57k47a98s 50Z21m86i26z73i51k 8532343880888

přemýšlím jak docílit funkční klimatizace při otevírání tří nebo čtyř velkoprostorových dveří každých cca 500m

+3/−5
21.4.2016 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.