Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radní Dušek chce resuscitovat další lokálku, prodej pusté trati odmítá

Mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem vyjel motorový vlak naposledy v prosinci 2010. Správa železniční dopravní cesty chce opuštěnou železnici prodat, krajští politici to ale odmítli a žádají obnovení provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e72t58r 88P18r30o76v21a21z12n77i78k 3443748116583

Tak nějak bych si dovedl představit vlak Přelouč - Heřmanův Městec - Chrudim - Hlinsko - HB jako alternativu ke spojení přes Pardubice, obsluhovat ty vesnické zastávky mimo civilizaci mi přijde zbytečné

0/0
5.4.2016 20:02

A29l10e92n30a 95D87o87s86t98á50l87o26v52á 9649521604

Rušeníí tratě je vždycky špatné.Dopravní obslužnost území je prvním předpokladem pro jeho rozvoj a přiměřené využití v dalších aspektech a to včetně sociodemografických.Dopravní obslužnost území ssebou vždycky přinese další rozvoj a nikdy není neexistence rozvinutého území důvodem k rušení dopravní obslužnosti,.Spíše to je naopak.Nejprve dopravní obslužnost a paK se území může rozvíjet.Přimluvím se u AČR:

+5/0
4.4.2016 15:44

J59a74n 93Š91v97a60d43l70e57n87k11a 9464339970

Kdysi jsem tím motorákem jezdíval, ale spíš proto, že o víkendu nejezdily autobusy. Bohužel je ta trať opravdu hodně vinutá, oproti rychlejšímu autobusu. Nádraží Chrudim-město je dost odlehlé, nádraží Heřmanův Městec také. Jednu dobu jezdily motoráky z chrudimského hlavního nádraží, ale to znamenalo dojet na město, zde změnit směr, poté obkroužit Transportu, Markovice (zde jsem se vždycky ptal, proč není zastávka), vyseknout více než půlkruh okolo Bylan a následně pokračovat na Rozhovice a z Klešic zase velkým obloukem do Heřmanova Městce. A z městeckého nádraží to bylo dobrých čtvrt hodiny tam, kam jsem se potřeboval pěšky dostat, zatímco z náměstí, kde stavějí autobusy, pět minut. Vlastně se příliš nedivím, že tím lidi přestali jezdit, i když já osobně mám vlaky rád. Věřím, že pokud by se překopaly spoje a zase by jezdilo mezi Chrudimí a Městcem míň autobusů, lidi by to k tomu, jezdit motorákem, donutilo, ale otázka je, zda se to vyplatí, zda to má jiný smysl než potěšit pár nostalgiků.

0/0
5.4.2016 0:43

P74e69t28r 95N64e26c27h58a23n47i84c71k89ý 7663416608680

Víte, ono jde o to, že zrušení tratě je celkem nevratná věc, navíc železnice utváří síť, zatímco autobusy jsou jakési náhodné jízdy po kraji. Úředník často zničí železnici vymyšlenými úsporami a nesmyslným jízdním řádem a pak, řekne, že trať nemá smysl. Nikdy se nikdo nezamyslí, co udělat, aby trať smysl měla. A pokud opravdu selžou všechny rozumné možnosti zlepšení, tak PLNĚ nahradit autobusem. Ale opravdu tak, aby tarifně i návaznostmi to byl "vlak na silnici", tedy aby byly zachovány návaznosti, aby bylo možné koupit jízdenku na druhý konec republiky včetně zachování všech původních železničních slev a stejně tak zachovat stejný rozsah dopravy. Ne, že se 6 párú denně nahradí 4 páry autobusů v pracovní dny a 1 párem o víkendu.

+3/0
5.4.2016 10:01

J56i58ř26í 28H68o80v18o60r67k66a 8317716172865

Ještě, když se po trati jezdilo, jel jsem "špičkovým" spojem z Chrudimi do Heřmanova Městce. Ve vlaku nás bylo 5 (slovy pět). Souběžně jdoucí bus měl těch cestujících přes 30 (slovy třicet). Ukončení provozu jsem proto chápal.

Soudruh Dušek asi vzpomíná na časy, než byly zkonstruovány autobusy a vlaky byly jediným rychlejším dopravním prostředkem. Od té doby se mnohé změnilo...

0/0
5.4.2016 10:45
Foto

M51i63l10o75s27l97a55v 98Z36í43t11k61a 8560174367700

Scénář klasický - zanedbaná údržba, nepřípoje, omezování spojů..... spirála, která vede k odlivu cestujících a jejich přechodu především do aut, se všemi důsledky ve městech - nedostatek parkovacích míst, zacpané ulice a popojíždějící kolony, smrad....

+10/0
4.4.2016 14:08

V75i39k96t29o54r 87N16á79r15o88ž19n44ý 3969582958

Na druhou stranu , koho chcete přepravovat , když trať vede liduprázdným územím..

+1/0
4.4.2016 16:47

P86e15t59r 43K17o88r90b23e62l 9226577310822

Jednak nevede a jednak spojuje bývalé okresní město s patřičnými úřady, školami, nemocnicí apod. s jedním z měst onoho okresu.

+1/0
4.4.2016 17:58

V27i17k33t11o33r 96N89á91r73o87ž42n62ý 3569302698

Kdyby vedla přímo do žst. Chrudim , jak bylo dříve plánováno ...pak by se možná o tom uvažovat dalo. Ale jinak je to bezpředmětné..apropo , vím jak miliony na obnovu této trati utratit smysluplněji...

0/0
4.4.2016 18:42

P37e87t20r 12K76o46r24b55e95l 9736287800842

Jenže ono je to plánováno opět. Předmětná trať má být do chrudimského hl. n. svedena v případě výstavby Ostřešanské spojky. Tzn., že by vlaky obsluhovali i zastávku u průmyslové zóny. Ale to už jsem tu psal.

0/0
4.4.2016 19:08

J25a44n 16Š96v65a32d61l97e64n17k20a 9104689140

Ty motoráky byly nahraženy spíše autobusy, spoje nebyly zrušeny bez náhrady.

0/0
5.4.2016 0:44

P22e27t27r 79K59o68r30b85e73l 9116547540452

Prodej té trati by stejně neprošel kvůli AČR, která má v Kostelci zásobníky leteckého paliva a dotyčná trať slouží jako záložní. Pokud vím, tak výluka byla zavedena kvůli geometrii kolejí na několika přejezdech, takže její stav zřejmě katastrofální není. Její konkurenceschopnost se může zvýšit jejím plánovaným zapojením do Ostřešanské spojky tzn. přímého zaústění do chrudimského hlavního nádraží a tím pádem i napojení na zastávku u chrudimské průmyslové zóny. Pomohl by i rozumně postavený jízdní řád což je ale na mnoha lokálkách dnes utopie. Sídla na jejích koncích nejsou malá. Ta trať určitý potenciál má, takže bych s rušením nespěchal.

+7/0
4.4.2016 12:51

T12o60m37á36š 15L25u14d75v39í80k 5440968343676

Mám zato, že zásobníky v Kostelci patří SSHR, ale přít se nebudu. Každopádně trať je provozuschopná a jediný problém je právě v tom, že na ní kraj neobjednal dopravu.

0/0
4.4.2016 13:48

P70e72t79r 98K12o18r42b12e38l 9776937670222

Také to nevím přesně, ale pravdou je, že odtud jezdí třeba vlaky na letiště do Čáslavi.

Objednání dopravy: Aby to ale nebylo jako na trati HM - Prachovice, kde jezdí s velkou slávou dva vlaky denně, ale z odpolední směny v přeloučském Kiekertu se do Prachovic nedostanete.

0/0
4.4.2016 14:00

D64a39v70i15d 51H21a85m59b47á37l80e15k 4832630370814

Potom by to chtělo napsat na kraj e-mail. Vím, že zrovna v Přelouči se hýbalo s nějakými osobáky právě kvůli tomu, že z nějaké větší fabriky to lidi nestíhali.

0/0
4.4.2016 14:41

P45e82t81r 35K11o58r22b92e11l 9526457130102

Mmj. to byl osobák z denní směny. Jeden grafikon měl prodloužený pobyt, aby to pracující stíhali, a druhý grafikon na to nějaký ouřada zapomněl. Takže se pobyt musel prodloužit znovu.

0/0
4.4.2016 14:51

P31e59t42r 46Z12i49t46k68o 1753923855475

Trať že je provozuschopná????? Stačí se projít třeba od přejezdu mezi Markovicemi a Bylany směrem k mostku. Většina pražců totálně shnilých, že se nechají šrouby vytáhnout i rukou (pokud tam ještě vůbec jsou), mostek taky v dezolátním stavu.

0/0
4.4.2016 15:34

V18i33k44t98o93r 27N53á15r29o91ž94n21ý 3429212158

Takových tratí je ...a běžně se po nich jezdí:-)

+1/0
4.4.2016 16:49







Najdete na iDNES.cz