Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radní Dušek chce resuscitovat další lokálku, prodej pusté trati odmítá

Mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem vyjel motorový vlak naposledy v prosinci 2010. Správa železniční dopravní cesty chce opuštěnou železnici prodat, krajští politici to ale odmítli a žádají obnovení provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e43t57r 50P96r50o55v78a32z53n30i51k 3683838346883

Tak nějak bych si dovedl představit vlak Přelouč - Heřmanův Městec - Chrudim - Hlinsko - HB jako alternativu ke spojení přes Pardubice, obsluhovat ty vesnické zastávky mimo civilizaci mi přijde zbytečné

0/0
5.4.2016 20:02

A20l40e31n22a 17D97o13s77t20á21l64o35v81á 9309961114

Rušeníí tratě je vždycky špatné.Dopravní obslužnost území je prvním předpokladem pro jeho rozvoj a přiměřené využití v dalších aspektech a to včetně sociodemografických.Dopravní obslužnost území ssebou vždycky přinese další rozvoj a nikdy není neexistence rozvinutého území důvodem k rušení dopravní obslužnosti,.Spíše to je naopak.Nejprve dopravní obslužnost a paK se území může rozvíjet.Přimluvím se u AČR:

+5/0
4.4.2016 15:44

J82a50n 11Š57v16a62d62l66e67n77k40a 9884479360

Kdysi jsem tím motorákem jezdíval, ale spíš proto, že o víkendu nejezdily autobusy. Bohužel je ta trať opravdu hodně vinutá, oproti rychlejšímu autobusu. Nádraží Chrudim-město je dost odlehlé, nádraží Heřmanův Městec také. Jednu dobu jezdily motoráky z chrudimského hlavního nádraží, ale to znamenalo dojet na město, zde změnit směr, poté obkroužit Transportu, Markovice (zde jsem se vždycky ptal, proč není zastávka), vyseknout více než půlkruh okolo Bylan a následně pokračovat na Rozhovice a z Klešic zase velkým obloukem do Heřmanova Městce. A z městeckého nádraží to bylo dobrých čtvrt hodiny tam, kam jsem se potřeboval pěšky dostat, zatímco z náměstí, kde stavějí autobusy, pět minut. Vlastně se příliš nedivím, že tím lidi přestali jezdit, i když já osobně mám vlaky rád. Věřím, že pokud by se překopaly spoje a zase by jezdilo mezi Chrudimí a Městcem míň autobusů, lidi by to k tomu, jezdit motorákem, donutilo, ale otázka je, zda se to vyplatí, zda to má jiný smysl než potěšit pár nostalgiků.

0/0
5.4.2016 0:43

P67e77t15r 23N26e46c74h44a89n60i39c79k40ý 7853856308960

Víte, ono jde o to, že zrušení tratě je celkem nevratná věc, navíc železnice utváří síť, zatímco autobusy jsou jakési náhodné jízdy po kraji. Úředník často zničí železnici vymyšlenými úsporami a nesmyslným jízdním řádem a pak, řekne, že trať nemá smysl. Nikdy se nikdo nezamyslí, co udělat, aby trať smysl měla. A pokud opravdu selžou všechny rozumné možnosti zlepšení, tak PLNĚ nahradit autobusem. Ale opravdu tak, aby tarifně i návaznostmi to byl "vlak na silnici", tedy aby byly zachovány návaznosti, aby bylo možné koupit jízdenku na druhý konec republiky včetně zachování všech původních železničních slev a stejně tak zachovat stejný rozsah dopravy. Ne, že se 6 párú denně nahradí 4 páry autobusů v pracovní dny a 1 párem o víkendu.

+3/0
5.4.2016 10:01

J12i55ř29í 67H28o82v75o82r56k77a 8637536392665

Ještě, když se po trati jezdilo, jel jsem "špičkovým" spojem z Chrudimi do Heřmanova Městce. Ve vlaku nás bylo 5 (slovy pět). Souběžně jdoucí bus měl těch cestujících přes 30 (slovy třicet). Ukončení provozu jsem proto chápal.

Soudruh Dušek asi vzpomíná na časy, než byly zkonstruovány autobusy a vlaky byly jediným rychlejším dopravním prostředkem. Od té doby se mnohé změnilo...

0/0
5.4.2016 10:45
Foto

M23i40l82o52s85l30a67v 14Z59í35t48k60a 8490274367320

Scénář klasický - zanedbaná údržba, nepřípoje, omezování spojů..... spirála, která vede k odlivu cestujících a jejich přechodu především do aut, se všemi důsledky ve městech - nedostatek parkovacích míst, zacpané ulice a popojíždějící kolony, smrad....

+10/0
4.4.2016 14:08

V76i80k47t80o38r 43N28á68r49o94ž38n40ý 3699672218

Na druhou stranu , koho chcete přepravovat , když trať vede liduprázdným územím..

+1/0
4.4.2016 16:47

P89e59t93r 26K48o57r42b98e98l 9386967940922

Jednak nevede a jednak spojuje bývalé okresní město s patřičnými úřady, školami, nemocnicí apod. s jedním z měst onoho okresu.

+1/0
4.4.2016 17:58

V28i66k42t57o56r 34N11á81r15o58ž37n79ý 3219242128

Kdyby vedla přímo do žst. Chrudim , jak bylo dříve plánováno ...pak by se možná o tom uvažovat dalo. Ale jinak je to bezpředmětné..apropo , vím jak miliony na obnovu této trati utratit smysluplněji...

0/0
4.4.2016 18:42

P90e90t37r 43K91o24r57b10e55l 9116867730432

Jenže ono je to plánováno opět. Předmětná trať má být do chrudimského hl. n. svedena v případě výstavby Ostřešanské spojky. Tzn., že by vlaky obsluhovali i zastávku u průmyslové zóny. Ale to už jsem tu psal.

0/0
4.4.2016 19:08

J81a47n 52Š41v47a35d49l82e61n80k83a 9444669380

Ty motoráky byly nahraženy spíše autobusy, spoje nebyly zrušeny bez náhrady.

0/0
5.4.2016 0:44

P84e11t65r 45K36o43r40b17e18l 9106627130772

Prodej té trati by stejně neprošel kvůli AČR, která má v Kostelci zásobníky leteckého paliva a dotyčná trať slouží jako záložní. Pokud vím, tak výluka byla zavedena kvůli geometrii kolejí na několika přejezdech, takže její stav zřejmě katastrofální není. Její konkurenceschopnost se může zvýšit jejím plánovaným zapojením do Ostřešanské spojky tzn. přímého zaústění do chrudimského hlavního nádraží a tím pádem i napojení na zastávku u chrudimské průmyslové zóny. Pomohl by i rozumně postavený jízdní řád což je ale na mnoha lokálkách dnes utopie. Sídla na jejích koncích nejsou malá. Ta trať určitý potenciál má, takže bych s rušením nespěchal.

+7/0
4.4.2016 12:51

T70o65m86á55š 68L59u67d10v67í16k 5950428853736

Mám zato, že zásobníky v Kostelci patří SSHR, ale přít se nebudu. Každopádně trať je provozuschopná a jediný problém je právě v tom, že na ní kraj neobjednal dopravu.

0/0
4.4.2016 13:48

P29e38t19r 52K97o34r85b72e98l 9896657590402

Také to nevím přesně, ale pravdou je, že odtud jezdí třeba vlaky na letiště do Čáslavi.

Objednání dopravy: Aby to ale nebylo jako na trati HM - Prachovice, kde jezdí s velkou slávou dva vlaky denně, ale z odpolední směny v přeloučském Kiekertu se do Prachovic nedostanete.

0/0
4.4.2016 14:00

D13a73v39i51d 77H43a56m78b26á74l34e25k 4842970370274

Potom by to chtělo napsat na kraj e-mail. Vím, že zrovna v Přelouči se hýbalo s nějakými osobáky právě kvůli tomu, že z nějaké větší fabriky to lidi nestíhali.

0/0
4.4.2016 14:41

P94e68t13r 50K68o21r78b97e57l 9646777900962

Mmj. to byl osobák z denní směny. Jeden grafikon měl prodloužený pobyt, aby to pracující stíhali, a druhý grafikon na to nějaký ouřada zapomněl. Takže se pobyt musel prodloužit znovu.

0/0
4.4.2016 14:51

P66e96t89r 19Z28i64t36k37o 1643283975385

Trať že je provozuschopná????? Stačí se projít třeba od přejezdu mezi Markovicemi a Bylany směrem k mostku. Většina pražců totálně shnilých, že se nechají šrouby vytáhnout i rukou (pokud tam ještě vůbec jsou), mostek taky v dezolátním stavu.

0/0
4.4.2016 15:34

V94i12k63t84o37r 23N36á58r55o13ž30n61ý 3189702908

Takových tratí je ...a běžně se po nich jezdí:-)

+1/0
4.4.2016 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.