Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemanův maxikanál zaujal víc Číňany než Východočechy. Ti ho nechtějí

Staleté představy o kanálu propojujícím tři moře a protínající kraj od východu na západ opět oživilo pražské jednání českých a čínských podnikatelů a prezidentů. Miloš Zeman se o stavbu kanálu Dunaj-Odra-Labe zasazuje, ale představitelé obcí na trase vodní dálnice jeho nadšení ani zdaleka nesdílejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T92o17m 14O44n46d61ř11í80k 7894253571493

...Zemanův maxikanál...

...a já se naivně těšil na článek o Ovčáčkovi...:-P

+3/0
1.4.2016 10:50

K39a46r81e81l 26E11n56d86l71e94r 3533890680685

Ale to není Zemanův kanál. Ten je Baťův. Jenže to se vám nehodí do krámu, co, antizemanovská propagando?

+2/−1
1.4.2016 9:40

J87a47n 59Č66e70k95a72l 7859535374804

Baťův kanál byl jeden z hypotetických projektů, něco jako průplav na Podkarpatskou Rus nebo "zlínocentristická" dálnice napříč územím ČSR. Od té doby uplynulo 80 let, vnitrozemské vodní cesty už dávno nejsou páteří dopravy, proběhl překotný vývoj ostatních druhů dopravy, a všichni krom megalomana Zemana chápou, že jde o obstarožní a zbytečný projekt. Proto označení Zemanův kanál.

+5/−2
1.4.2016 10:26

J96o11s52e70f 59K68o38m45e72n48d63a 3539959974127

Přece nechcete po zemanoidech, aby chápal širší souvislosti. Prokazatelně ubývá vody - a proto je potřeba postavit kanál. To je jejich mimoňská logika.

+2/−1
1.4.2016 11:32

P65e36t56r 96K63o23r75b77e73l 9636307330532

To vůbec neznamená, že Zeman neprosazuje hloupost.

+1/−1
1.4.2016 12:48

O60n76d53r91a 54Z11d29r98a13h26a21l 4355240545941

"Ya 3 kilometry se držte vpravo, exit 'Jang-c’-ťiang'."

+1/0
1.4.2016 9:25

Z29b34y93š63e67k 67Š40v45e38c 8564723664315

Problém dnes je v tom, že většina místní a především dálkové dopravy je po silnici. Proto se staví nové silnice a dálnice.

Železnice nemá co dopravovat a ruší tratě, protže nedokáže být tak pružná a rychlá jako silnice a každý podnik nemá vlastní železniční vlečku.

Do toho postavíme kanál, který bude ještě pomalejší a měně pružný s nutností překládky ke koncovému zákazníkovi. Téměř nikdo nebude mít plavební kanál do podniku.

Pokud to není APRÍL, tak je to drahý špás a podpora betonářů.

+3/−1
1.4.2016 9:23

J33a78n 16Č39e45k84a83l 7959945704984

Bohužel celý Zeman je jeden velký Apríl... :-/

+1/0
1.4.2016 10:26

J93o78s12e61f 20H44u71m49m68e79l 9575496692650

Švec

no a kde asi bude jezdit Zeman na svém nafukovacím člunu, jako prezident má právo na kanál a ne jenom jezdit na rybníce

+3/0
1.4.2016 10:40

P64e84t30r 40K24o45r80b43e96l 9756347190812

S tou železnicí to není úplně pravda. Změnily se přepravní proudy, některé tratě se opravdu ruší, jiné kapacitně nestačí. Ty ovšem nepotřebují kanál, ale zkapacitnění části železniční sítě.

+1/0
1.4.2016 12:51

J89a39r70o97s33l62a94v 68J88a65n77s35a 9927833333978

Povšiměte si: Starosta chce odblokovat pozemky. Na těch on vydělá osobně, na kanálu by profitovala republika. A co je mu do nějaké republiky...

+2/−1
1.4.2016 9:19

J51a74n 39Č46e73k79a98l 7629655804344

A jak by profitovala?

0/0
1.4.2016 10:32

M27a60r81t36i37n 10Š62e80b20e97k 2806345855740

Mně osobně by se třeba kanál líbil velice.

+3/−1
1.4.2016 8:47

J95a75n 29Č52e14k30a61l 7569455544104

A kdo by po něm co vozil? nebo jako postavit megastavbu za x set miliard jen kvůli jachto-turismu?

+1/−1
1.4.2016 10:31

J94a72r18o19s39l17a42v 51J38o76n18á16š 4388504352405

Já myslím, že by po něm plavební společnosti vozili zboží. Ta vodní turistika by byla velmi vyhledávaná nadstavba - stačí se podívat na Baťův kanál..

+1/0
1.4.2016 11:11

J12a23n 10Č69e50k52a71l 7769135794204

To byla samozřejmě řečnická otázka. Abych to tedy řekl přesněji - existuje zboží, které by bylo ekonomičtější vozit po takovém kanálu?

Protože představy o čínském či jiném zboží od Suezu do západní Evropy jsou naprostá utopie, stačí se podívat na mapu - než to propluje skrz Bospor někam do Constanty, tak už je taková loď u Gibraltaru, do toho nutnost času a peněz na překládku na říční lodě, a následné kličkování deseti menších lodí po Dunaji, to už je původní loď dávno v Rotterdamu, rychleji a laciněji...

Důkazem budiž existence kanálu Dunaj-Mohan, který je stavěn na mnohem větší výtlak lodí, a přesto rozhodně není přeplněn nadšenými speditéry z Asie...

0/0
1.4.2016 12:55

J61a60r72o70s25l36a35v 41J37o54n71á79š 4898484812575

Od Kréty do Hamburgu by to případným kanálem bylo 3.500 km.

Přes Gibraltar 5.800 km.

Do Prahy kanálem 3.000 km, přes Gibraltar 6.500 km.

A to se vůbec nebavíme o zkrácení trasy na Balt. Do Štětína ze 6.800 km na 3.400, tedy na polovinu!

Ale ono jde také o obsluhu všech států a měst po trati - Rumunsko, Srbsko, Maďarsko, Rakousko, Slovensko, Česko, Německo, Polsko.

Kanál Dunaj-Odra-Labe by určitě byl ekologickým přínosem. V neposlední řadě i kvůli regulaci povodňových vln, na to se zapomíná.

Ale počkejme si na studii proveditelnosti.

+1/0
1.4.2016 21:07

J96a87n 69Š90v11a78d89l58e43n44k84a 9594519100

Jak souvisí ekologický přínos s regulací povodňových vln? A jak by ty vlny ten kanál vůbec dokázal regulovat?

0/0
4.4.2016 0:01

J41a16n 59Č95e80k90a64l 7169925784124

Prosím, přečtěte si znovu to, co jsem napsal, argumenty jsou tam. Pro zjednodušení - započítejte si do toho tu překládku navíc plus náklady na provoz x desítek menších plavidel namísto pár velkých námořních lodí... Plus kanál Dunaj-Mohan...

0/0
6.4.2016 13:54

L18u97d85v40í42k 19R30a67k 8935731884434

Jak víte, že nezaujal Východočechy, mě se nikdo neptal. Mě třeba zaujal.

+4/0
1.4.2016 8:26







Najdete na iDNES.cz