Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemanův maxikanál zaujal víc Číňany než Východočechy. Ti ho nechtějí

Staleté představy o kanálu propojujícím tři moře a protínající kraj od východu na západ opět oživilo pražské jednání českých a čínských podnikatelů a prezidentů. Miloš Zeman se o stavbu kanálu Dunaj-Odra-Labe zasazuje, ale představitelé obcí na trase vodní dálnice jeho nadšení ani zdaleka nesdílejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T87o23m 86O58n41d48ř75í50k 7534603621273

...Zemanův maxikanál...

...a já se naivně těšil na článek o Ovčáčkovi...:-P

+3/0
1.4.2016 10:50

K65a29r38e41l 12E97n50d73l48e98r 3183230800515

Ale to není Zemanův kanál. Ten je Baťův. Jenže to se vám nehodí do krámu, co, antizemanovská propagando?

+2/−1
1.4.2016 9:40

J91a97n 24Č25e37k40a15l 7579275874214

Baťův kanál byl jeden z hypotetických projektů, něco jako průplav na Podkarpatskou Rus nebo "zlínocentristická" dálnice napříč územím ČSR. Od té doby uplynulo 80 let, vnitrozemské vodní cesty už dávno nejsou páteří dopravy, proběhl překotný vývoj ostatních druhů dopravy, a všichni krom megalomana Zemana chápou, že jde o obstarožní a zbytečný projekt. Proto označení Zemanův kanál.

+5/−2
1.4.2016 10:26

J21o41s67e17f 29K21o33m86e98n71d49a 3229649174337

Přece nechcete po zemanoidech, aby chápal širší souvislosti. Prokazatelně ubývá vody - a proto je potřeba postavit kanál. To je jejich mimoňská logika.

+2/−1
1.4.2016 11:32

P59e73t27r 88K97o71r30b11e43l 9286337640492

To vůbec neznamená, že Zeman neprosazuje hloupost.

+1/−1
1.4.2016 12:48

O50n85d97r22a 19Z29d77r20a50h11a98l 4855520165561

"Ya 3 kilometry se držte vpravo, exit 'Jang-c’-ťiang'."

+1/0
1.4.2016 9:25

Z91b27y79š35e26k 65Š19v13e24c 8984643554715

Problém dnes je v tom, že většina místní a především dálkové dopravy je po silnici. Proto se staví nové silnice a dálnice.

Železnice nemá co dopravovat a ruší tratě, protže nedokáže být tak pružná a rychlá jako silnice a každý podnik nemá vlastní železniční vlečku.

Do toho postavíme kanál, který bude ještě pomalejší a měně pružný s nutností překládky ke koncovému zákazníkovi. Téměř nikdo nebude mít plavební kanál do podniku.

Pokud to není APRÍL, tak je to drahý špás a podpora betonářů.

+3/−1
1.4.2016 9:23

J89a80n 19Č17e11k13a18l 7879305474224

Bohužel celý Zeman je jeden velký Apríl... :-/

+1/0
1.4.2016 10:26

J63o26s12e81f 98H19u72m54m64e91l 9405136332980

Švec

no a kde asi bude jezdit Zeman na svém nafukovacím člunu, jako prezident má právo na kanál a ne jenom jezdit na rybníce

+3/0
1.4.2016 10:40

P92e77t94r 26K13o12r27b74e12l 9626797610732

S tou železnicí to není úplně pravda. Změnily se přepravní proudy, některé tratě se opravdu ruší, jiné kapacitně nestačí. Ty ovšem nepotřebují kanál, ale zkapacitnění části železniční sítě.

+1/0
1.4.2016 12:51

J73a52r39o88s45l79a25v 52J20a53n20s83a 9947413563788

Povšiměte si: Starosta chce odblokovat pozemky. Na těch on vydělá osobně, na kanálu by profitovala republika. A co je mu do nějaké republiky...

+2/−1
1.4.2016 9:19

J22a85n 91Č14e98k84a43l 7859675674604

A jak by profitovala?

0/0
1.4.2016 10:32

M14a88r73t72i92n 63Š38e56b11e54k 2486295295370

Mně osobně by se třeba kanál líbil velice.

+3/−1
1.4.2016 8:47

J67a45n 98Č82e40k20a97l 7289885674754

A kdo by po něm co vozil? nebo jako postavit megastavbu za x set miliard jen kvůli jachto-turismu?

+1/−1
1.4.2016 10:31

J21a93r22o68s62l64a25v 52J26o86n95á18š 4978714632755

Já myslím, že by po něm plavební společnosti vozili zboží. Ta vodní turistika by byla velmi vyhledávaná nadstavba - stačí se podívat na Baťův kanál..

+1/0
1.4.2016 11:11

J13a88n 42Č22e12k60a92l 7119665534274

To byla samozřejmě řečnická otázka. Abych to tedy řekl přesněji - existuje zboží, které by bylo ekonomičtější vozit po takovém kanálu?

Protože představy o čínském či jiném zboží od Suezu do západní Evropy jsou naprostá utopie, stačí se podívat na mapu - než to propluje skrz Bospor někam do Constanty, tak už je taková loď u Gibraltaru, do toho nutnost času a peněz na překládku na říční lodě, a následné kličkování deseti menších lodí po Dunaji, to už je původní loď dávno v Rotterdamu, rychleji a laciněji...

Důkazem budiž existence kanálu Dunaj-Mohan, který je stavěn na mnohem větší výtlak lodí, a přesto rozhodně není přeplněn nadšenými speditéry z Asie...

0/0
1.4.2016 12:55

J90a55r66o91s29l21a17v 76J21o22n69á15š 4468494562645

Od Kréty do Hamburgu by to případným kanálem bylo 3.500 km.

Přes Gibraltar 5.800 km.

Do Prahy kanálem 3.000 km, přes Gibraltar 6.500 km.

A to se vůbec nebavíme o zkrácení trasy na Balt. Do Štětína ze 6.800 km na 3.400, tedy na polovinu!

Ale ono jde také o obsluhu všech států a měst po trati - Rumunsko, Srbsko, Maďarsko, Rakousko, Slovensko, Česko, Německo, Polsko.

Kanál Dunaj-Odra-Labe by určitě byl ekologickým přínosem. V neposlední řadě i kvůli regulaci povodňových vln, na to se zapomíná.

Ale počkejme si na studii proveditelnosti.

+1/0
1.4.2016 21:07

J61a63n 56Š65v69a37d59l15e27n32k24a 9584309470

Jak souvisí ekologický přínos s regulací povodňových vln? A jak by ty vlny ten kanál vůbec dokázal regulovat?

0/0
4.4.2016 0:01

J54a76n 42Č53e17k74a14l 7739355124614

Prosím, přečtěte si znovu to, co jsem napsal, argumenty jsou tam. Pro zjednodušení - započítejte si do toho tu překládku navíc plus náklady na provoz x desítek menších plavidel namísto pár velkých námořních lodí... Plus kanál Dunaj-Mohan...

0/0
6.4.2016 13:54

L32u17d20v51í34k 84R56a42k 8325421954484

Jak víte, že nezaujal Východočechy, mě se nikdo neptal. Mě třeba zaujal.

+4/0
1.4.2016 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.