Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba u Parama pokročí do další fáze, vedle nadjezdu začne růst kruhák

Řidiči v Pardubicích narazí v blízké budoucnosti při průjezdu městem na velkou okružní křižovatku. Vznikne jako součást přestavovaného úseku u rafinerie Paramo. Práce začnou už počátkem dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z72d15e74n55e18k 92Š92i51t66i88n84a 2173688680825

Doprava v Pardubicích je totálně paralyzována nesmyslnými rozhodnutími politiků. A teď ještě rána z milosti to přednádraží.

0/0
26.3.2016 0:39

J10a80n 28V55r71a58b20e72c 4752320916424

Je velikou škodou, že při této akci se nevyřešilo železniční spojení Chrudim - Pardubice. Radní Dušek složitě vymýšlí novou trať do Chrudimi přes Ostřešany, k místu dnešního kruháku přitom ještě před revolucí vedla nákladní kolej od hlavního nádraží, končila těsně před silnicí. Mohlo se to propojit napřímo na Závodiště a zrušit tak couvání do Rosic, silnice mohla vést nad tím na pilotech.:-(

+4/−1
21.3.2016 21:32

R44a89d28i72m 84Š91o84l88c 1595745535734

To bylo první, co mě napadlo, ale asi moc levné řešení.

+1/0
21.3.2016 22:45

P12e46t20r 77M44a82r83š52o66u47n 5145978706846

vaše řešení má také několik ale. Napadají mne minimálně tato:

1) musíte vytvořit mimoúrovňové křížení, což navrhujete, ale jak uděláte křížení se současným nadjezdem (když i nyní potřebujete zrušit klasické křížení dole se světly). a) Kruháč ve vzduchu?

b) Zahrabat silnici pod železnici u Labe asi moc nepůjde (myšleno levně).

c) železnici horem,a le to by musela být asi první zubačka v polabské nížině

= všechny varianty by mohly pěkně sosnout rozpočet a nějakou dotaci (pro pana Šolce níže ;) )

2) vyhrabat podchod od jižního okraje nákladového nádraží. (opět sosneme tunelem rozpočet ;) ) Křížit totiž nákladové nádraží, aby se vlak dostal k současnému nástupišti asi moc dopravně úžasné nebude (jako tak mohl jednou vlak jet v minulosti, ovšem s jiným provozem, že. (Stačí se totiž podívat na staré mapy na oblouk té vlečky. nejsem tedy odborník na oblouky železnice, ale nezdá se mi, že by se ten oblouk dal umístit severněji, aby nevedl na nákladní nádraží, a nezačínal u nadjezdu)

3) je snaha zbavit se trati kolem letiště (protože tu nelze v budoucnu elektrifikovat, leda by se zase musela draze zahrabávat)

4) nevejdete se tam do budoucna se zdvojkolejněním

(bod 3 a 4 je budoucnost, možná vzdálená, ale i tak to budou za několik let řešit naši potomci, co si budou říkat, kdo to tenkrát postavil tak blbě, když ještě bylo místo. což úplně stejně napadne nás, proč to tak je (protože akcionáři trati od HK do Pce tenkrát zajíždět nepotřebovaly...)

Již od začátku (a minulosti) je nové napojení uvažováno z Pardubic směrem na jihovýchod. Ovšem samozřejmě bez té nové hovadiny jak dělat tunel pod kopcem v Mikulovicích. (to asi z důvodů, že by jinak ta varianta byla levnější, než řešení u Parama ;-))

+4/0
21.3.2016 23:39

P26e73t61r 42M98a33r26š59o58u61n 5485258986256

Ono totiž zjistit, že již nelze udělat Medlešická spojka (k čemu tedy bylo ochranné pásmo v plánech, a proč se tam povolovalo stavět?) a tedy se musí vymyslet varianta až Ostřešanské spojky, jde na vrub komu?

+1/0
21.3.2016 23:49

J79i33ř35í 36R53e53i35t48m42a38y91e47r 7493757953841

Ta kolej ale v "ranžíru" vůbec nevedkla k perónům, ale do nákladních kolejí. Takže i kdyby se to zde propojilo, stejně by se buď muselo výrazně rekonstruovat kolejiště stanice a nebo by se stejně couvalo. Po nádraží k nástupištím...

+3/0
22.3.2016 0:16

P29e12t10r 74K20o36r26b75e30l 9576527870572

Konkrétně toto by řešil pátý perón, který má být od čtvrtého "odsazen" třemi kolejemi stejně jako je tomu mezi druhým a třetím kvůli nákladní dopravě, ke kterému by se již kolej přívést dala. Ale to je jenom technická. Každopádně křížení tzv. "Jesenčanské spojky" s I/37 by muselo být buď úrovňové nebo příšerně drahé.

0/0
22.3.2016 12:33

P39e28t82r 67K67o86r23b78e70l 9266417900352

Pardon, dokonce čtyřmi kolejemi. Měl by vzniknout v místě 17té koleje, která bude před ním zaústěna do koleje 19té. Je to poměrně elegantní řešení, jak novým perónem co nejméně omezit současnou organizaci nákladní dopravy. Ale znáte to, může se to ještě stokrát změnit.

0/0
22.3.2016 12:39

J29a13n 16H84á76j83e61k 2756286223985

A jak má ŘSD řešit problémy železnice? Investorem je ŘSD, silnice první třídy patří ŘSD. Pokud pozemky měly sloužit pro železnici, měl Pardubický kraj udělat změnu územního plánu. Neudělal. !

0/0
22.3.2016 15:23







Najdete na iDNES.cz