Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo kolejí může vést do Chrudimi cyklostezka. Politici ji nevítají

Pokud Správa železniční dopravní cesty vybuduje do roku 2022 novou železniční trať mezi Chrudimí a Pardubicemi, jak plánuje, bude nutné vyřešit, co se starou tratí. Podle projektantů by ji mohli využívat cyklisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e56t52r 12M67a45r89š22o69u62n 5335588846416

"Asi hlavní problém spočívá v tom, že Chrudim už stezku směrem na Pardubice postavila" ;-D;-D;-D;-D;-D

No tak to jo. Ten kousek co je Chrudim-Medlešice? Kdy ještě k té stezce se doposud muselo po hlavní silnici cr-pce. (stále se musí po silnici, ale není již hlavním tahem). Pak tu silnici 2x na pár metrech křížit (místem pro přecházení) a stezka končí kdesi u hospody v Medlešicích (ani ne u další silnice na Pardubice)

No možná jim prozradím tu tajnou informaci z mapy, že tento začátek klidně tedy mohou nechat (pokud se někomu tak líbí), v Medlešicích se stočí cyklista do leva směrem k nynějšímu nádraží a po původní trati bude pokračovat k letišti, kde již stezka také nějaká je...

Takže o žádnou duplicitu nejde. Ale jo, já to chápu, toto řešení není možné protože nemají peníze. A nestojí na pozemku někoho... A pak za rok co původní trať zaroste travou, slavnostně politici naplánují cyklostezku až do Pce nejlépe nějakými mosty a klikaticemi nad novou tratí a hlavní silnicí a kdoví čím, že ;-)

0/0
9.3.2016 20:35

P23e13t94r 88M48a23r83š17o26u23n 5235298606466

a to nechávám stranou věc, že dle radního Chrudimi, přece nemůže existovat druhá spojka na tuto cyklostezku (tedy že by se stezka v Medlešicích dělila do dvou částí Chrudimi).

0/0
9.3.2016 20:53

Z11b55y46š11e95k 24Š82v29e42c 8444643174715

Pane Vrabec!

* Současná poloha tratě CR-Rosice vadí provozu a rozšíření letiště PCE, i když byla trať již asi před 60 lety posunuta. Důvodem bylo a je prodloužení přistávací dráhy letiště, kde další nepřípustnou překážkou pro letadla by byla trolej.

* Nová trať umožní na trase CR-HK jet jednou soupravou bez úvratě Rosice - PCE hl.n.

* Odlehčí dopravnímu zatížení žel. mostu přes Labe v Rosicích. Před asi 50 lety byly zrušeny původní dva žel. mosty v Rosicích. Zůstal je jeden tehdy opravený.

* Část tratě PCE hl.n.-Nemošice je již provozována jako vlečka do bývalých TMS.

* Pro cestující od HK a od CR zkrátí a zrychlí přístup do PCE hl.n., PCE centrum, Pardubičky (nemocnice), PCE Zámeček (Foxconn) a další. Tím na sebe naváže přepravu osob (a snad i nákladů).

* Zkrátí dopravní časy od CR i od HK do PCE hl.n. Zkrátí se čas přestupu pro směr Praha a Č.Třebová.

* Současná tzv. Medlešická spojka je za posledních 100 let asi desátou verzí spojky.

* Doporučuji přečíst si http://parpedie.cz/cti-zaznam.php?id=Zeleznice_planovane

+3/−1
8.3.2016 18:53

V57í15t 42J74ů42z76a 8252816201478

Z Chrudimi do Hradce Králové je možné jet bez úvratě v Rosicích, a to nejen příměji, ale zejména bez zatížení Pardubic hl.n. a hlavního železničního koridoru včetně s tím spojeného případného zdržení.

Plánovaná spojka těžko ovlivní dopravní časy od Hradce Králové do Pardubic hl. n.

Aneb proč několik vážných argumentů znevážit dvěma nesmyslnými?

0/−4
8.3.2016 22:10
Foto

M57i64l63o77s75l95a16v 10Z21í97t87k25a 8540784137260

Hradec-Chrudim bez obsluhy hl.n. v Pardubicích je dopravní nesmysl.

+5/0
9.3.2016 8:27

P49e76t15r 41M47a82r15š48o51u40n 5115418126816

plánovaná spojka ovlivní dopravní časy HK-PCe, protože nebude kolize dvou tratí v rosicích, hlavně na onom úseku Rosice-Pce (a mostě). Nyní totiž jak trať HB-(Cr)-Pce, tak trať Hk-Pce musí společně po jedné koleji do Pardubic, čímž vzniká "špunt". A hlavně pokud máte někde zpoždění, tak to ovlivňuje i tu druhou trať...

Úvrať není nikdy dobré řešení na hlavním spoji.

0/0
9.3.2016 20:40

P13e80t46r 77M70a15r88š23o71u31n 5545288196386

jo, a i kdybych do pce nyní nezajížděl, tak stejně musím použít shodný úsek obou tratí: most-Rosice... A budovat druhý most, a stejně nezajíždět do pce, je opravdu blbost, to má větší smysl lépe napojit cr-pce

0/0
9.3.2016 21:00

J67a40n 64V65r68a11b39e42c 4752710956274

Takže ona vadí trať rozšíření letiště? A cyklostezka vadit nebude? Cyklisti se kdyžtak promotají přes přistávací dráhu? ;-D

Dnešní vlaky umí jezdit obousměrně, tj. ikdyby vjeli od HK do Pce a odtud jeli obrácenou stranou z hl.n. rovnou zatáčkou na závodiště (kterou by silnice u Parama nadjížděla=stejně tam nadjezd je) nebyl by to problém. Všechno ostatní (dopravní čas atp.) by i toto vyřešilo.

0/0
9.3.2016 9:22

Z63b32y75š92e92k 34Š63v43e36c 8814363414175

Pane Vrabec, zjistěte si prosím další informace a uvažujte.

* Cyklostezku je možno oddálit od konce přistávací dráhy.

* Cyklista je nižší a bude dál, na rozdíl od vagonů vlaku a případného trolejového vedení včetně jejich ochranného pásma. Celková výška troleje je asi 7 m nad TK.

* Kolize letadla s trolejí nebo s vlakem bude mít mnohem těžší následky.

* Napojení nádraží PCE hl.n. přímo na letiště není zcela reálná. Podle nezaručených informací se má stavět velká okružní křižovatka PCE Závodiště - pod nadjezdem. Zde není prostor pro koleje železniční tratě (Jinou otázkou je vlečka na letiště.). Další problémem je uspořádání PCE hl.n., tj. úrovňové křížení trati PHA-Č.T. s tratí CR-HK a možnost kolize projíždějících vlaků, dále uspořádání nádtupišť PCE hl.n.

* Vy uvažujete s tetím patrem na okružní křižovatce u Závodiště?

* Současně provozované vlakové soupravy jsou s řídícími vozy. S tím s Vámi souhlasím.

POZNÁMKA: Kolejová vozidla jezdí do oblouku. Když jedou do zatáčky tak právě došlo k vykolejení.

+1/0
9.3.2016 15:16

P81e71t31r 66M76a72r16š27o49u79n 5495118676646

tak, tak. jen ještě upřesnění:

- cyklostezka dokonce ani nemusí vést u letiště po původní trati, neboť již na tomto místě dávno je vybudována. A vede samozřejmě dále od přistávací dráhy (více východně), stačí kouknout na mapy. (a samozřejmě problém trati byla i budoucí nemožnost elektrifikace v tomto úseku, s čímž se nad cyklostezkou nepočítá ;-) )

- ta kruhová křižovatka není nezaručená informace, ale najdete to v plánu ŘSD. Dokonce bych řekl, že je součástí současné započaté rekonstrukce

https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu#/poi/551171dd797681ea183074d7

0/0
9.3.2016 20:50

J40a85n 85V27r23a11b76e22c 4632580376934

Celé této akci nerozumím. Další zábor polí. A ještě tunel u Ostřešan! Nyní se staví 4proudová silnice od Parama až k závodišti, to nešlo vybudovat od nástupiště č.4 odbočku- dlouhou velkou zatáčku přes dnes prázdné pozemky směrem k závodišti a 4proudovku mosty vést nad tím? Viděl bych to tak na 0,5miliardy. Žádné zábory půdy, žádné řešení co bude na původních kolejích (což 2 cyklostezky vedle sebe je opravdu nesmysl). Jen by se necouvalo do Rosic.

+1/−2
8.3.2016 17:51

L71e91o76š 30S84t68a43n97ě91k 4374321255

Vaše řešení je naprosto, racionální, levné, prosté, lehce proveditelné - tudíž v našich podmínkách neprůchodné. Jediná komplikace by byla nutnost nasadit na trať soupravy s řízením na obou stranách - což už je nyní stejně standard. Vzhledem k tomu, že už se silnice u Parama staví, ale z toho nebude nic. Stejná myšlenka mě napadla dost často též, když jsem z vlaku u závodiště viděl, jak za silnicí končí vlečka vedoucí na pardubické hlavní nádraží a vlak tam přes Rosice dojel za dalších 20 minut.

+1/0
8.3.2016 22:19

P36e90t55r 25M94a67r44š17o16u17n 5505418586696

jak byste chtěl vtěstnat do těch míst další nadjezd?

Vlak nadjezdem těžko, stoupání a sjezd by se nevešel nad stávající silnici a ke stávajícímu nadjezdu co už řeší směr dukla-popkovice. Nebo trať křížit až dalším patrem nad ním? Pak ovšem stanice Pardubice-závodiště by musela být "ve vzduchu", nebo tak jako tak zrušena.

A stejně se silnicí. Vlak po zemi a (směrem z jihu) po podjetí současného nadjezdu prudce vystoupat na nadjezd nad tratí?.

Nebo trať zahrábnout a zastávku Pardubice-závodiště podzemní?

A to jako laik nevím, jaký musí být oblouk trati, zda se vůbec ta "zatáčka" tam vejde.

Já s tím místem tam tedy tolik optimistický nejsem.

0/0
9.3.2016 21:12

P71e82t78r 87M10a38r89š55o86u47n 5825508876226

zábor polí to není, původní trať na pole zase změníte. Takže zábor by byl jen od cyklostezky, kterou stejně v plánu obě města stále mají (a nemají), jen nevědí kudy ji nyní vést.

Duplicita stezek by nevznikala, protože žádná nynější neexistuje, z CR končí v Medlešicích, a tam by mohla také ta nová na trati začínat. (a to píši jako ten, kdo na kole moc nejezdí, takže bych ji možná nevyužil)

0/0
9.3.2016 21:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.