Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správci železnic chystají u Pardubic novou železniční trať za miliardy

Správa železniční dopravní cesty chce vybudovat novou trať do Chrudimi, která povede přes Nemošice a Ostřešany. Pokud vše půjde dobře, začne se stavět už za čtyři roky. Cena? Přes dvě miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a44r83o29s82l85a43v 69N29o16v53á62k 5225289984932

Při dohledávání mapky mě zaujal tento nápad http://www.zelpage.cz/story/prelozka_trat_238.jpg viz http://www.zelpage.cz/clanky/komentar-medlesicka-spojka---slo-by-to-i-jinak

0/0
9.3.2016 14:37

J51i65ř15í 98Z88a73v72ř71e58l 4176604343295

Stačí doladit křižovatku Paramo, udělat mezi Pardubicema a Chrudimí 4prodovku, a posílit např. autobusové spoje a není třeba utrácet tolik peněz za takovou blbost. Stávajcí vlakové spojení je dle mého názoru dostačující. Navíc koukám, že mezi pardubickou částí Jesničánky a Nemošicema bude na silnici buď přejezd nebo podjezd pod novou tratí. Přijde mi to opravdu komplikované a zbytečné. To samé na silnici mezi Ostřešany a Dražkovicema. A jak už bylo zmíněno rozhodně to nakonec nebude 2,2 miliardy.

+3/−13
7.3.2016 21:20

P31e89t38r 58P88r75o82v35a25z92n42i77k 3773138806773

Tak nějak tomu po těch letech už moc nevěřím, ale bylo by to fajn, současné spojení je pro ostudu. Pro Chrudimáky by se tím otevřela i možnost dojíždět za prací do Prahy, za současného stavu, kdy úsek Chrudim - Pardubice vyjde skoro nastejno jako Praha - Pardubice, to je ještě nemožné.

+9/0
7.3.2016 19:56

J86i26ř40í 49P35r29ů89š45a 7285452945559

Pan místostarosta chce posílit spoje? Tak proč je tedy kra neobjedná a nezaplatí?

+3/0
7.3.2016 19:51

S20t24a83n61i67s81l34a52v 89P38i70š45t84ě74k 1826798829945

A co takhle aspon jednoduchy situacni planek? Ne kazdy koho zajima vystavba zeleznice je z Pardubic a okoli.

+7/0
7.3.2016 19:36

M41i93l93a55n 36V82í46š12e77k 3810637193

No jestli to budou naši krajští odborníci na dopravu řešit jako obchvat a pod. tak dočkáme.... každý si rok dosaďte sami podle toho jací jste optimisté, já jsem pesimista

0/0
7.3.2016 19:26

H68o53n56z47a 39N69o82g28a 7938259443971

Já čumím...takovej odbornej článek, docela na úrovni napsanej a nepsal ho největší odborník na českou železnici?

0/0
7.3.2016 19:19

T52o43m36a12s 78A89u43g24u61s48t61y98n 6247256291370

autor Sůrovi může směle konkurovat. Hlavně perlou, že z Pardubic do Chrudimi se cestuje stejně jako opačným směrem. Chybějící mapka to je taky u JS klasika.

+1/0
8.3.2016 6:40

T35o83m44á32š 74L17u74d60v75í40k 5270458493236

Jako účastník akce "dopiš si sám" přidávám mapku: http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2015/SZ515/800x800_sudop301.jpg

+7/0
7.3.2016 19:08

S22t23a10n78i20s37l40a13v 75P75i13š72t75ě53k 1916188849405

DikR^

0/0
7.3.2016 19:37

M55á67r97i65a 88K60r63a30j68č28i37o27v23á 4127961260983

Kolik bude na trati v Chrudimi kruhových objezdů?

+8/0
7.3.2016 19:08

M47i86r11o25s49l27a97v 53S41v56o98b14o11d84a 1325488190594

Bod :D :D :D

0/0
7.3.2016 19:17

D19a67v54i24d 43H89a59m72b20á43l56e47k 4842580720554

Myslím, že ty silniční už bohatě stačí. ;-D

+1/−1
7.3.2016 20:05

T74o18m47á52š 54T51a57t48í90č16e31k 5730682230358

A co takhle takovýto článek opatřit mapkou? ;-€

+6/0
7.3.2016 19:06

M42a90r62t86i66n 88K79y41p85r 2802595664344

Mapkou opatřen je - v tištěné verzi. Aneb co byste chtěl zadarmo, za 18 korun je i mapka.;-D

0/0
7.3.2016 19:08

M43i96r98o60s29l52a21v 75S73l10á22m65a 1231123655945

Mohl by mi někdo z místních osvětlit, proč by se měla trať stavět komplet celá z Pardubiček do Chrudimi, když pohled na mapu nabízí pouze navázat na stojící vlečku u Pardubiček trať vedoucí nad Staré Jesenčany a tam se poblíž letiště napojit na současnou trať Pardubice - Chrudim? Je to krátké (cca 3 km namísto cca 7 km) a do patřičných kapes by nemohlo odkápnout tolik kapříků?

+5/0
7.3.2016 18:36

P98e52t51r 45M73a43r21š51o67u20n 5685188296666

Take tomuto reseni bez planku nerozumim. Melo se stavet prakticky tak, ze trat mela z chrudimi odbocit az za medlesicemi severovychodne a mezi blatem, mikulovicemi a drazkovicemi vest severne od nemosic....

0/0
7.3.2016 18:42

P20e67t70r 96M81a65r72š34o74u18n 5925828316246

A jestedoplnim, ochranne pasmo na tuto variantu existovalo. Protp mne zarazelo, jak si mezi drazkovicemi a nemosicemi vesele stavi baráky....

0/0
7.3.2016 18:43

D88a85v54i33d 66H39a29m85b60á23l82e96k 4322640480764

Jednuduše proto, že to tak někdo zakreslil do územního plánu. ;-D Ten starý se předělal a bude tunel za x set milionů. Je ale nutné podotkonut, že díky němu bude ta spojka alespoň k něčemu, kdyby se v busoucnu elktrifikovala, protože narozíl od té původní bude daleko rovnější. ;-)

+1/0
7.3.2016 20:08

J83a11r17o64s80l54a54v 54N40o68v23á42k 5785269704652

Tady je plánek Medlešické spojky http://www.zelpage.cz/news_n/mapa_medlesicka_spojka.gif

Tahle Ostřešanská spojka je defakto úplně nová trať http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2015/SZ515/800x800_sudop301.jpg

Staré Jesenčany a Medlešice tak mají smůlu.

0/0
9.3.2016 14:34

F49i38l30i53p 30N81e63s94p10o80r 6487847458672

Nemohli by pro zatim pridat vic zavor a vycistit stavajici nadrazi?

0/0
7.3.2016 18:17

J82i75ř11í 19J68a25k97o29u16b34e15k 9981779214973

Připadá mi to trošku drahé, ale nechť. Jen si myslím, že s tím nápadem mohli přijít dřív a úžasně by to zjednodušilo a potažmo zlevnilo ty současné stavební manévry u Parama.

+3/0
7.3.2016 17:52

J60a71n28a 44H65o35r65á24č20k56o40v79á 5346102848530

Ono se to řeší dávno a trať u Parama zůstane tak jako tak, jen bude pro letiště.

+2/0
7.3.2016 18:27

M73a16r55t32i55n 59Č13a24p61e96k 6330391107464

Moc by to ty manévry nezjednodušilo, jelikož nový most bude křížit hradeckou pod jiným úhlem. Navíc se úsek Rosice - závodiště zrušit jen tak nemůže, kvůli vlečce na letiště.

+1/0
7.3.2016 18:31

T95o76m63á27š 88D81v86o22ř27á33k 3265493456936

Přesně to vidím.

Transparentní výběrové řízení, dokončeno v termínu a žádné vícenáklady...

+3/0
7.3.2016 17:44

J57a68n 67H48o80r33á29k 1553149149524

;-D

+1/0
7.3.2016 18:41

D37a26n67i40e51l 73V68o90d80á55k 7932833572

Už včera bylo pozdě. Vždyť Chrudim snad není zase taková p*del světa (s prominutim) a je smutné, že cesta z Phy do Pardubic mi trvá hodinu a cesta z Pardubic do Chrudimi trvá často, vzhledem k neustálému čekání apod., úplně stejně dlouho :)

+13/0
7.3.2016 17:10

M46i67l63a90n 29M42a15j31e43r62č78í66k 1480640704616

Tak pokud jsi z Chrudimi, tak si tam vyberte lepšího starostu - podle článku on toto nepovažuje za problém, a proti vedení kraje by prosazoval náklady investovat jinam!!

0/−1
7.3.2016 17:43

M64a72r57c18e22l83a 39H58o95r58á91č73k74o75v13á 7767232733648

Nevím nakolik je složité stávající přestupování, nejsem místní, ale další výstavba defacto souběžné trati mi přijde jako vyhazování peněz a devastace krajiny... Ono stačí že nedávno zde vznikl obchvat stávající komunikace (další devastace zbytku přírody). Jestli ten trošku vyšší konfort cestování stojí místním za to, že si vše kolem zastaví a zničí.

+3/−18
7.3.2016 17:09

D33a85n60i90e23l 84V19o32d93á34k 7762713172

Někdy si tu trasu projeď, je to zážitek ;) A co se týče obchvatu? Raději nekomentuji :D

+5/0
7.3.2016 17:12

F29i36l19i93p 38S21i98r38o55t79e60k 9692469552391

Trošku to zestručním: Nejsem místní, nevím, jak to tam vypadá a jaký to má význam, ale musím do toho pindat.

+21/0
7.3.2016 17:31

T68o87m12á63š 71D50v96o95ř40á85k 3955263986986

To nevadí, je vás tu víc :-)

0/0
7.3.2016 17:45

P30a35v11e33l 25M12a67r56e76š 6665285442529

Ano nejste místní , neznáte realnou situaci.

Stará trat se snese

Železnice je přece ekologická, jaképak devastování krajiny

+5/0
7.3.2016 17:37

J21o61s25e71f 76Š64o65l88t69e52s 8574848220963

Hlavně bude elektrifikovaná. Takže problém skutečně nevidím.

0/−1
7.3.2016 17:48

H96e35l13e21n55a 80P39a43r45d31u24b66s29k55á 1869142321611

Právě že nebude, takže smrad a hluk donekonečna....

+2/−1
7.3.2016 17:53

M53a17r37t90i14n 46S82m57í58š46e67k 7352412250984

Smrad a hluk?????To jezdíte autem!!!!

+1/0
7.3.2016 18:50

H90e54l31e47n27a 30P46a58r40d31u80b36s54k50á 1979692241651

Nevím, zdali jste někdy viděl vlaky, které momentálně jezdí na neelektrifikované trati Pardubice-Chrudim-Havlíčkův Brod... Moc tiché a ekologické tedy nejsou...

0/0
7.3.2016 18:54

T52o61m59á53š 89L96u21d17v19í96k 5810838983636

RegioNovy a RegioSharky. S tím, že do budoucna jen ty RegioSharky. Co je na nich tak neekologického a hlučného?

+1/0
7.3.2016 19:13

D87a34v13i55d 94H58a11m24b35á85l90e41k 4722240110314

Třeba spotřeba 100-160l nafty na 100 km v závislosti na stoupání a počtu rozjezdů. Pro srovnání, třeba taková regionova "žere" cca 30-35 l/100km. ;-D Ale to je jen maličkost. ;-D

+1/−1
7.3.2016 20:14

T14o94m68á65š 27L58u55d38v94í76k 5560298183386

A že mezi Pardubicemi a Chrudimí těch stoupání je! R^

0/0
8.3.2016 15:06

D49a43v49i95d 37H90a61m73b65á67l69e92k 4602450270134

Víte, on ten Žralok jezdí většinou až do Hlinska. ;-)

0/0
8.3.2016 19:51

M16a79r43t93i94n 59Č79a13p93e32k 6160541987654

Jen ten RegioShark má asi tak 3x větší výkon - 2x390kW versus 1x242kW.

0/0
8.3.2016 21:06

M63a33r66t15i76n 61Č90a39p73e15k 6930221437944

Rozhodně jsou ekologičtější než auta na souběžné silnici, jelikož mají mnohem menší spotřebu na nabízenou kapacitu.

+1/0
7.3.2016 20:14

P98e59t87r 62M77a59r58š53o23u38n 5945558476886

Velkym omylem kliknuto na plus.

Samozrejme tu problem je. Trat neni jen spojeni cr-pce, ale vede dolu do havl brodu a dal na jihlavu. Ikdyz nevim zda ten rychlik jeste jezdi.

Problemem trati jsou ale rosice. Tam je uvrat. Od cr a pce se musi pres jednokolejny most. Tedy zde vznika problem i na trati hk-pce, protoze ten usek most-rosice a most-pce maji trate spolecny.

+2/0
7.3.2016 18:40

J26a33n 96K38e66f21u67r14t 9390379773225

Pardubická Blanka...

+4/−1
7.3.2016 17:09

M36a53r87t13i29n 89Š65t66r68o97s 4339567650468

Škoda že článek neobsahuje nějaký plánek, kudy trat povede.

+16/0
7.3.2016 17:08

M87a14r73t23i91n 48K66r45á90t83k87ý 3696254155374

Tady to je klasika... bohužel.

+2/0
7.3.2016 17:50

K87a90r83e33l 50N80a46s26t68o50u90p35i57l 3330581640971

podívejte se třeba do krajskych ZÚR

0/0
7.3.2016 17:54

J15a20n 55P30e25t34e62r64a 2301875862524

Planek je v papirove MFbabis

0/0
7.3.2016 18:28

M21a44r11t95i51n 63H69a44v64e80l23k47a 8334362954

Tak tedy nevím, co si o tom mám myslet.

Nejprve se to ekonomicky nevyplatilo, poté pan Dušek zmínil (dle tisku), že je třeba změnit kritéria výpočtu - nejspíše aby to vyšlo dle kritérií "politických".

To že to již nebylo možné stavět původně plánovanou trasou na okraji Dražkovic je opravdu "překvapivé" - když zde povolovali výstavbu domů v době, kdy zde územní plán definoval trať.

Takže suma sumárum - někdo si chce vybudovat "tunel" v Polabské nížině. A protože v okolí Pardubic jsou jen 2 kopce a tunel v Kunětické hoře by byl moc na očích, tak se postaví tunel v tom druhém - pod Mikulovickým kostelíkem.

Opravdu by mne zajímala ta studie, způsob výpočtu "rentability" a ze všeho úplně nejvíce to, zda někdo - např. pan Dušek se pak bude zodpovídat z překročení nákladů a pod. Samozřejmě že nebude - je to "jen" politik.

To je "jiná káva" než hlásit na billboardech, že se zasadí že imigranti ne. To by mne zajímalo, jak toho chce ze své pozice dosáhnout.

Martin Havelka

+4/0
7.3.2016 17:07







Najdete na iDNES.cz