Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správci železnic chystají u Pardubic novou železniční trať za miliardy

Správa železniční dopravní cesty chce vybudovat novou trať do Chrudimi, která povede přes Nemošice a Ostřešany. Pokud vše půjde dobře, začne se stavět už za čtyři roky. Cena? Přes dvě miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a45r44o48s83l80a20v 81N83o44v28á57k 5865179604462

Při dohledávání mapky mě zaujal tento nápad http://www.zelpage.cz/story/prelozka_trat_238.jpg viz http://www.zelpage.cz/clanky/komentar-medlesicka-spojka---slo-by-to-i-jinak

0/0
9.3.2016 14:37

J41i31ř26í 40Z44a33v98ř55e24l 4456594463765

Stačí doladit křižovatku Paramo, udělat mezi Pardubicema a Chrudimí 4prodovku, a posílit např. autobusové spoje a není třeba utrácet tolik peněz za takovou blbost. Stávajcí vlakové spojení je dle mého názoru dostačující. Navíc koukám, že mezi pardubickou částí Jesničánky a Nemošicema bude na silnici buď přejezd nebo podjezd pod novou tratí. Přijde mi to opravdu komplikované a zbytečné. To samé na silnici mezi Ostřešany a Dražkovicema. A jak už bylo zmíněno rozhodně to nakonec nebude 2,2 miliardy.

+3/−13
7.3.2016 21:20

P26e77t34r 34P62r44o38v46a75z88n92i59k 3953968716903

Tak nějak tomu po těch letech už moc nevěřím, ale bylo by to fajn, současné spojení je pro ostudu. Pro Chrudimáky by se tím otevřela i možnost dojíždět za prací do Prahy, za současného stavu, kdy úsek Chrudim - Pardubice vyjde skoro nastejno jako Praha - Pardubice, to je ještě nemožné.

+9/0
7.3.2016 19:56

J35i66ř59í 28P15r40ů51š25a 7925432535229

Pan místostarosta chce posílit spoje? Tak proč je tedy kra neobjedná a nezaplatí?

+3/0
7.3.2016 19:51

S44t91a69n45i60s45l16a28v 50P33i62š54t26ě18k 1946548369475

A co takhle aspon jednoduchy situacni planek? Ne kazdy koho zajima vystavba zeleznice je z Pardubic a okoli.

+7/0
7.3.2016 19:36

M83i36l11a83n 33V19í91š86e57k 3210467813

No jestli to budou naši krajští odborníci na dopravu řešit jako obchvat a pod. tak dočkáme.... každý si rok dosaďte sami podle toho jací jste optimisté, já jsem pesimista

0/0
7.3.2016 19:26

H18o68n10z83a 33N40o96g33a 7238459613641

Já čumím...takovej odbornej článek, docela na úrovni napsanej a nepsal ho největší odborník na českou železnici?

0/0
7.3.2016 19:19

T71o83m42a96s 73A88u32g56u70s65t95y68n 6857436171460

autor Sůrovi může směle konkurovat. Hlavně perlou, že z Pardubic do Chrudimi se cestuje stejně jako opačným směrem. Chybějící mapka to je taky u JS klasika.

+1/0
8.3.2016 6:40

T35o67m58á57š 17L14u50d53v84í25k 5330708233396

Jako účastník akce "dopiš si sám" přidávám mapku: http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2015/SZ515/800x800_sudop301.jpg

+7/0
7.3.2016 19:08

S23t69a90n49i29s60l35a58v 88P83i31š24t35ě47k 1136148259475

DikR^

0/0
7.3.2016 19:37

M96á88r86i87a 76K12r16a64j79č91i52o87v72á 4977851560353

Kolik bude na trati v Chrudimi kruhových objezdů?

+8/0
7.3.2016 19:08

M81i97r93o93s87l84a10v 18S68v72o84b88o25d16a 1815218180324

Bod :D :D :D

0/0
7.3.2016 19:17

D26a50v36i81d 23H46a22m94b54á66l46e95k 4582250490894

Myslím, že ty silniční už bohatě stačí. ;-D

+1/−1
7.3.2016 20:05

T76o31m26á52š 12T11a11t87í68č43e42k 5790892760458

A co takhle takovýto článek opatřit mapkou? ;-€

+6/0
7.3.2016 19:06

M15a61r89t62i39n 84K54y26p80r 2562745884544

Mapkou opatřen je - v tištěné verzi. Aneb co byste chtěl zadarmo, za 18 korun je i mapka.;-D

0/0
7.3.2016 19:08

M36i72r75o26s15l88a90v 79S23l49á35m93a 1531133795255

Mohl by mi někdo z místních osvětlit, proč by se měla trať stavět komplet celá z Pardubiček do Chrudimi, když pohled na mapu nabízí pouze navázat na stojící vlečku u Pardubiček trať vedoucí nad Staré Jesenčany a tam se poblíž letiště napojit na současnou trať Pardubice - Chrudim? Je to krátké (cca 3 km namísto cca 7 km) a do patřičných kapes by nemohlo odkápnout tolik kapříků?

+5/0
7.3.2016 18:36

P63e89t10r 89M95a35r85š59o90u75n 5105718556356

Take tomuto reseni bez planku nerozumim. Melo se stavet prakticky tak, ze trat mela z chrudimi odbocit az za medlesicemi severovychodne a mezi blatem, mikulovicemi a drazkovicemi vest severne od nemosic....

0/0
7.3.2016 18:42

P21e43t27r 21M65a52r27š10o29u10n 5715978826256

A jestedoplnim, ochranne pasmo na tuto variantu existovalo. Protp mne zarazelo, jak si mezi drazkovicemi a nemosicemi vesele stavi baráky....

0/0
7.3.2016 18:43

D45a29v31i36d 53H94a73m89b60á31l85e39k 4472880650234

Jednuduše proto, že to tak někdo zakreslil do územního plánu. ;-D Ten starý se předělal a bude tunel za x set milionů. Je ale nutné podotkonut, že díky němu bude ta spojka alespoň k něčemu, kdyby se v busoucnu elktrifikovala, protože narozíl od té původní bude daleko rovnější. ;-)

+1/0
7.3.2016 20:08

J22a90r18o67s23l23a60v 36N91o23v71á46k 5885809894332

Tady je plánek Medlešické spojky http://www.zelpage.cz/news_n/mapa_medlesicka_spojka.gif

Tahle Ostřešanská spojka je defakto úplně nová trať http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2015/SZ515/800x800_sudop301.jpg

Staré Jesenčany a Medlešice tak mají smůlu.

0/0
9.3.2016 14:34

F37i13l43i55p 56N77e44s11p39o47r 6527657888782

Nemohli by pro zatim pridat vic zavor a vycistit stavajici nadrazi?

0/0
7.3.2016 18:17

J23i79ř21í 63J85a59k16o73u57b31e16k 9701109614803

Připadá mi to trošku drahé, ale nechť. Jen si myslím, že s tím nápadem mohli přijít dřív a úžasně by to zjednodušilo a potažmo zlevnilo ty současné stavební manévry u Parama.

+3/0
7.3.2016 17:52

J11a52n70a 50H95o16r20á84č31k67o65v23á 5726652838740

Ono se to řeší dávno a trať u Parama zůstane tak jako tak, jen bude pro letiště.

+2/0
7.3.2016 18:27

M17a69r12t44i58n 66Č77a26p14e73k 6300381857334

Moc by to ty manévry nezjednodušilo, jelikož nový most bude křížit hradeckou pod jiným úhlem. Navíc se úsek Rosice - závodiště zrušit jen tak nemůže, kvůli vlečce na letiště.

+1/0
7.3.2016 18:31
Foto

T50o16m43á49š 57D46v10o94ř48á81k 3175683366416

Přesně to vidím.

Transparentní výběrové řízení, dokončeno v termínu a žádné vícenáklady...

+3/0
7.3.2016 17:44

J27a92n 92H11o90r47á40k 1633399589464

;-D

+1/0
7.3.2016 18:41

D51a85n92i33e91l 41V88o55d44á44k 7252173392

Už včera bylo pozdě. Vždyť Chrudim snad není zase taková p*del světa (s prominutim) a je smutné, že cesta z Phy do Pardubic mi trvá hodinu a cesta z Pardubic do Chrudimi trvá často, vzhledem k neustálému čekání apod., úplně stejně dlouho :)

+13/0
7.3.2016 17:10

M25i35l38a16n 74M62a61j51e96r51č83í85k 1790370374946

Tak pokud jsi z Chrudimi, tak si tam vyberte lepšího starostu - podle článku on toto nepovažuje za problém, a proti vedení kraje by prosazoval náklady investovat jinam!!

0/−1
7.3.2016 17:43

M84a19r51c13e90l21a 94H24o11r25á89č74k78o79v96á 7817772843708

Nevím nakolik je složité stávající přestupování, nejsem místní, ale další výstavba defacto souběžné trati mi přijde jako vyhazování peněz a devastace krajiny... Ono stačí že nedávno zde vznikl obchvat stávající komunikace (další devastace zbytku přírody). Jestli ten trošku vyšší konfort cestování stojí místním za to, že si vše kolem zastaví a zničí.

+3/−18
7.3.2016 17:09

D74a21n11i56e64l 95V83o98d87á51k 7482153602

Někdy si tu trasu projeď, je to zážitek ;) A co se týče obchvatu? Raději nekomentuji :D

+5/0
7.3.2016 17:12

F61i27l49i58p 15S64i35r34o24t43e91k 9722479712761

Trošku to zestručním: Nejsem místní, nevím, jak to tam vypadá a jaký to má význam, ale musím do toho pindat.

+21/0
7.3.2016 17:31
Foto

T27o70m86á13š 12D51v65o29ř73á18k 3935483936366

To nevadí, je vás tu víc :-)

0/0
7.3.2016 17:45

P94a35v58e75l 84M23a27r61e56š 6335725302459

Ano nejste místní , neznáte realnou situaci.

Stará trat se snese

Železnice je přece ekologická, jaképak devastování krajiny

+5/0
7.3.2016 17:37

J49o96s67e63f 90Š57o22l32t69e79s 8614118580203

Hlavně bude elektrifikovaná. Takže problém skutečně nevidím.

0/−1
7.3.2016 17:48

H61e30l84e96n69a 85P40a86r48d66u24b70s85k62á 1109192401791

Právě že nebude, takže smrad a hluk donekonečna....

+2/−1
7.3.2016 17:53

M39a30r29t78i75n 49S39m57í46š24e71k 7642772240824

Smrad a hluk?????To jezdíte autem!!!!

+1/0
7.3.2016 18:50

H63e16l10e36n47a 74P59a59r19d19u29b96s76k85á 1359682691701

Nevím, zdali jste někdy viděl vlaky, které momentálně jezdí na neelektrifikované trati Pardubice-Chrudim-Havlíčkův Brod... Moc tiché a ekologické tedy nejsou...

0/0
7.3.2016 18:54

T31o30m29á88š 41L50u18d56v39í38k 5920728753116

RegioNovy a RegioSharky. S tím, že do budoucna jen ty RegioSharky. Co je na nich tak neekologického a hlučného?

+1/0
7.3.2016 19:13

D45a56v13i98d 93H18a13m42b63á70l69e69k 4662290420794

Třeba spotřeba 100-160l nafty na 100 km v závislosti na stoupání a počtu rozjezdů. Pro srovnání, třeba taková regionova "žere" cca 30-35 l/100km. ;-D Ale to je jen maličkost. ;-D

+1/−1
7.3.2016 20:14

T59o87m12á94š 17L92u61d44v26í68k 5850398283296

A že mezi Pardubicemi a Chrudimí těch stoupání je! R^

0/0
8.3.2016 15:06

D30a25v46i52d 95H41a39m31b69á74l62e27k 4872650280704

Víte, on ten Žralok jezdí většinou až do Hlinska. ;-)

0/0
8.3.2016 19:51

M79a51r37t96i57n 43Č83a73p15e38k 6630511637764

Jen ten RegioShark má asi tak 3x větší výkon - 2x390kW versus 1x242kW.

0/0
8.3.2016 21:06

M48a27r12t45i50n 48Č53a29p76e46k 6480301667414

Rozhodně jsou ekologičtější než auta na souběžné silnici, jelikož mají mnohem menší spotřebu na nabízenou kapacitu.

+1/0
7.3.2016 20:14

P29e53t74r 72M77a96r97š15o86u89n 5315718816626

Velkym omylem kliknuto na plus.

Samozrejme tu problem je. Trat neni jen spojeni cr-pce, ale vede dolu do havl brodu a dal na jihlavu. Ikdyz nevim zda ten rychlik jeste jezdi.

Problemem trati jsou ale rosice. Tam je uvrat. Od cr a pce se musi pres jednokolejny most. Tedy zde vznika problem i na trati hk-pce, protoze ten usek most-rosice a most-pce maji trate spolecny.

+2/0
7.3.2016 18:40

J78a89n 13K74e79f16u97r23t 9100859303775

Pardubická Blanka...

+4/−1
7.3.2016 17:09

M31a36r31t59i60n 19Š22t27r42o84s 4839877770848

Škoda že článek neobsahuje nějaký plánek, kudy trat povede.

+16/0
7.3.2016 17:08

M78a50r21t24i54n 28K76r70á65t96k55ý 3456554855354

Tady to je klasika... bohužel.

+2/0
7.3.2016 17:50

K31a40r74e86l 57N29a75s78t65o40u70p62i68l 3450461140281

podívejte se třeba do krajskych ZÚR

0/0
7.3.2016 17:54

J85a11n 30P28e71t87e70r74a 2581545642644

Planek je v papirove MFbabis

0/0
7.3.2016 18:28

M62a15r73t66i40n 16H63a53v23e90l37k59a 8744422584

Tak tedy nevím, co si o tom mám myslet.

Nejprve se to ekonomicky nevyplatilo, poté pan Dušek zmínil (dle tisku), že je třeba změnit kritéria výpočtu - nejspíše aby to vyšlo dle kritérií "politických".

To že to již nebylo možné stavět původně plánovanou trasou na okraji Dražkovic je opravdu "překvapivé" - když zde povolovali výstavbu domů v době, kdy zde územní plán definoval trať.

Takže suma sumárum - někdo si chce vybudovat "tunel" v Polabské nížině. A protože v okolí Pardubic jsou jen 2 kopce a tunel v Kunětické hoře by byl moc na očích, tak se postaví tunel v tom druhém - pod Mikulovickým kostelíkem.

Opravdu by mne zajímala ta studie, způsob výpočtu "rentability" a ze všeho úplně nejvíce to, zda někdo - např. pan Dušek se pak bude zodpovídat z překročení nákladů a pod. Samozřejmě že nebude - je to "jen" politik.

To je "jiná káva" než hlásit na billboardech, že se zasadí že imigranti ne. To by mne zajímalo, jak toho chce ze své pozice dosáhnout.

Martin Havelka

+4/0
7.3.2016 17:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.