Diskuze

Kraj zvažuje rizikovou investici do letiště, ve hře je i úplný ústup

Debata kolem možnosti stavět nový letištní terminál v Pardubicích se začíná vyhrocovat. Krajský radní Jaromír Dušek požaduje jeho radikální zlevnění. Jinak vyhrožuje tím, že kraj se přestane na letišti angažovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Logika podle pana Duška: "Ano, jsme ochotni Vám koupit autobusy, ale snížíme cenu a motory dokoupíme později, až podle toho, kolik lidí převezete"

0 0
možnosti

J56a93n 92T58a43r90a92b11a

26. 1. 2016 6:19

Dokonale výstižné.

Chybou bývalého ředitele Andrlíka byla přehnaná orientace na Rusko. Jenže bez terminálu nic moc jiného stejně dělat nemohl. Chybou současné ředitelky je orientace na nic. A k tomu terminál nepotřebuje.

Regionální letiště ve světě kvetou a Pardubice mají ideální podmínky. Kvalitní dráhu i pro velká letadla, technologické zázemí i skvélé napojení na Prahu, jen chybí skutečné letiště, vlastník a managament.

Ale ruku na srdce, může prosperovat či dokonce sehnat ideálního investora letišté, které patří každé dva roky se střídající nekonzistentní partě politiků rozličné mentální úrovně s všelijakými zájmy? Ani omylem.

Nechť kraj odejde, bude to dobře. Ostatně zabil Technopark, zabíjí i letiště. Politici se budou měnit 2x pomaleji. Pak dá mluvit o možném investoru, kompetentním vedení i o prosperitě.

0 0
možnosti

J16a77n 60V80r48a83b67e10c

18. 1. 2016 21:33

Moc bych si jako pardubák přál, aby letiště investici udělalo, ale je to bohužel totální ekonomická šílenost. Zde stále nikdo nezmiňuje jednu zásadní věc a to, že ruská klientela (která dělala drtivou většinu letů) už se nikdy nevrátí! Do Pardubic létala ruská "dvojka" Transaero a to jen kvůli tomu, že mezi Ruskem a ČR platila letitá dohoda o "ochraně" národního leteckého dopravce (tj. ČSA a Aeroflotu) o tom, že mezi hlavními městy (Moskva a Praha) smí létat jen 1 (národní) dopravce. Všichni ostatní měli smůlu a museli si vybrat náhradní město. Tato dohoda loni padla a Transaero první den po ukončení dohody začalo okamžitě létat na Ruzyň. Vrátit do Pardubic už se nemá důvod (no navíc mezitím stejně stihla zkrachovat). Takže bohužel představa pravidelných leteckých linek je nesmyslná, budou zde vždy jen chartery především na letní dovolené, od podzima do jara bude letiště poloprázdné. Bohužel.

0 1
možnosti

J84a96n 41T69a21r95a66b95a

26. 1. 2016 6:22

Ale houby, pane máte zkreslené informace.

0 0
možnosti

kdyz se nazacna stavet tenhle rok!! tak uz nikdy , pak nas predbehne letiště vodochody a sebere vsechny lowcosty

0 0
možnosti

58 000 cestujících není zase tak málo. A bez odpovídajícího terminálu jinou než ruskou klientelu budeme těžko shánět. Jenom nechápu, jak je možné, že v KV postavili hezkou odbavovací halu za 100 milionů, a v PA se nedokážeme dostat pod 300. Myslím, že nejsem sám, koho by to zajímalo víc než řada v podstatě se opakujících článků.

2 1
možnosti

Nejde jenom o halu, ale o celou síť komunikací a parkovišť. Ta na pardubickém letišti v místě nového terminálu není. KV z větší části využily svoji původní infrastrukturu. Krom toho je letiště KV plánováno na podstatně menší počet cestujících a nepočítalo se s tím, že by kdy mohly být záložním letištěm pro Prahu.

1 1
možnosti

P96e26t38r 55Z46l45e79s73á49k

18. 1. 2016 15:42

Terminál ano, ale je zajímavé, jak politici z města hájí naprosto nesmyslný rozpočet. Pamatuji si, jak nedávno kvůli tomu byli ve Varech a pochvalovali si tamní terminál za 100 miliónů a říkali, že by něco podobného chtěli v Pardubicích. Pak se ozvali, že by sice chtěli za terminál dát jen 100 mil., ale že už je v rozpočtu 300 a tak se nedá nic dělat. Je to jako vše v Pardubicích, hlavě za draho, luxusně a bezúčelně. Takže proč šetřit, kdopak z toho má užitek, že by Ano bude nám u koryt lépe?

0 0
možnosti

Terminál postavit/upravit JO, ale rozumně ... možná lepší, než to cpát např. do černý díry jménem dynamo pce a tomu k o k o t o v y šmidberskýmu

4 0
možnosti

v Pardubicích žádný současný terminál vlastě není. Píšete o něčem, o čem nemáte ani páru.

0 0
možnosti

Pokud je něco takového, jako radní Dušek proti, je jasné, že záměr stavět je správný. Kdyby Dušek tu stavbu naopak prosazoval, byl by nesmysl stavět.

4 0
možnosti

L55u12d46v88í50k 90R87a47k

18. 1. 2016 10:12

No, já myslím, že by se prachy měly investovat do Pardubic a pardubáků....obchvaty, nádraží, přednádraží, chodníky, stezky cyklistické, parky, dětská hřiště, sportoviště, pořádnej a městskej kulturák, domovy pro seniory...............a né dělat Praze sekundární letiště. Na dovolenou klidně díky spojení klidně poletím z Prahy. A turisty do PU stejně nic nepřitáhne, tak na co letištní terminál, že by loby pro vybrané?;-(;-€Rv

3 7
možnosti

Osobně si myslim, že v republice po Praze jediné Pardubice můžou dobře fungovat (jako lowcost letiště) pro Prahu. Dopravci jako Ryanair easyjet wizz po tom rádi skočí. Ale dokud budou schopni odbavit jediný let najednou nikdo se tam nepohrne...

7 2
možnosti

V tom je zakopaný pes, bez terminálu nebude lowcost letiště. Kdy zase budou lítat Rusové ví Bůh a Putin...ale největší výhodou je, že to letiště bude fungovat tak jako tak, protože je zároveň vojenské, takže letištní dráha a její udržba neskončí s civilní dopravou...

4 0
možnosti