Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj zvažuje rizikovou investici do letiště, ve hře je i úplný ústup

Debata kolem možnosti stavět nový letištní terminál v Pardubicích se začíná vyhrocovat. Krajský radní Jaromír Dušek požaduje jeho radikální zlevnění. Jinak vyhrožuje tím, že kraj se přestane na letišti angažovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e57t50r 43H12u96ň69á55č18e68k 6118970691700

Logika podle pana Duška: "Ano, jsme ochotni Vám koupit autobusy, ale snížíme cenu a motory dokoupíme později, až podle toho, kolik lidí převezete"

0/0
19.1.2016 12:13

J91a95n 68T42a69r24a70b69a 4346856619479

Dokonale výstižné.

Chybou bývalého ředitele Andrlíka byla přehnaná orientace na Rusko. Jenže bez terminálu nic moc jiného stejně dělat nemohl. Chybou současné ředitelky je orientace na nic. A k tomu terminál nepotřebuje.

Regionální letiště ve světě kvetou a Pardubice mají ideální podmínky. Kvalitní dráhu i pro velká letadla, technologické zázemí i skvélé napojení na Prahu, jen chybí skutečné letiště, vlastník a managament.

Ale ruku na srdce, může prosperovat či dokonce sehnat ideálního investora letišté, které patří každé dva roky se střídající nekonzistentní partě politiků rozličné mentální úrovně s všelijakými zájmy? Ani omylem.

Nechť kraj odejde, bude to dobře. Ostatně zabil Technopark, zabíjí i letiště. Politici se budou měnit 2x pomaleji. Pak dá mluvit o možném investoru, kompetentním vedení i o prosperitě.

0/0
26.1.2016 6:19

J26a86n 84V25r69a76b47e65c 4562910246584

Moc bych si jako pardubák přál, aby letiště investici udělalo, ale je to bohužel totální ekonomická šílenost. Zde stále nikdo nezmiňuje jednu zásadní věc a to, že ruská klientela (která dělala drtivou většinu letů) už se nikdy nevrátí! Do Pardubic létala ruská "dvojka" Transaero a to jen kvůli tomu, že mezi Ruskem a ČR platila letitá dohoda o "ochraně" národního leteckého dopravce (tj. ČSA a Aeroflotu) o tom, že mezi hlavními městy (Moskva a Praha) smí létat jen 1 (národní) dopravce. Všichni ostatní měli smůlu a museli si vybrat náhradní město. Tato dohoda loni padla a Transaero první den po ukončení dohody začalo okamžitě létat na Ruzyň. Vrátit do Pardubic už se nemá důvod (no navíc mezitím stejně stihla zkrachovat). Takže bohužel představa pravidelných leteckých linek je nesmyslná, budou zde vždy jen chartery především na letní dovolené, od podzima do jara bude letiště poloprázdné. Bohužel.

0/−1
18.1.2016 21:33

J90a19n 17T56a93r96a29b32a 4906286439589

Ale houby, pane máte zkreslené informace.

0/0
26.1.2016 6:22

L63u51k59á28š 56C12h32l63á80d63e79k 7813709929983

kdyz se nazacna stavet tenhle rok!! tak uz nikdy , pak nas predbehne letiště vodochody a sebere vsechny lowcosty

0/0
18.1.2016 18:24

J33a59r14o24s10l81a20v 50J59o16n24á74š 4378664382555

58 000 cestujících není zase tak málo. A bez odpovídajícího terminálu jinou než ruskou klientelu budeme těžko shánět. Jenom nechápu, jak je možné, že v KV postavili hezkou odbavovací halu za 100 milionů, a v PA se nedokážeme dostat pod 300. Myslím, že nejsem sám, koho by to zajímalo víc než řada v podstatě se opakujících článků.

+2/−1
18.1.2016 17:32

O97n52d35ř60e27j 27N29o18s53e68k 7590764373384

Nejde jenom o halu, ale o celou síť komunikací a parkovišť. Ta na pardubickém letišti v místě nového terminálu není. KV z větší části využily svoji původní infrastrukturu. Krom toho je letiště KV plánováno na podstatně menší počet cestujících a nepočítalo se s tím, že by kdy mohly být záložním letištěm pro Prahu.

+1/−1
18.1.2016 21:30

P94e71t86r 13Z43l75e53s11á98k 3228419376

Terminál ano, ale je zajímavé, jak politici z města hájí naprosto nesmyslný rozpočet. Pamatuji si, jak nedávno kvůli tomu byli ve Varech a pochvalovali si tamní terminál za 100 miliónů a říkali, že by něco podobného chtěli v Pardubicích. Pak se ozvali, že by sice chtěli za terminál dát jen 100 mil., ale že už je v rozpočtu 300 a tak se nedá nic dělat. Je to jako vše v Pardubicích, hlavě za draho, luxusně a bezúčelně. Takže proč šetřit, kdopak z toho má užitek, že by Ano bude nám u koryt lépe?

0/0
18.1.2016 15:42

M38i70r66e68k 93N19o59v17o25t27n16ý 5758256730623

Terminál postavit/upravit JO, ale rozumně ... možná lepší, než to cpát např. do černý díry jménem dynamo pce a tomu k o k o t o v y šmidberskýmu

+4/0
18.1.2016 14:22

O29n55d94ř50e68j 27N88o40s90e43k 7120544203874

v Pardubicích žádný současný terminál vlastě není. Píšete o něčem, o čem nemáte ani páru.

0/0
18.1.2016 21:32

O77n40d12ř62e66j 35N84o48s87e29k 7840344643874

Pokud je něco takového, jako radní Dušek proti, je jasné, že záměr stavět je správný. Kdyby Dušek tu stavbu naopak prosazoval, byl by nesmysl stavět.

+4/0
18.1.2016 13:11

L34u29d54v66í68k 18R93a74k 8855881144214

No, já myslím, že by se prachy měly investovat do Pardubic a pardubáků....obchvaty, nádraží, přednádraží, chodníky, stezky cyklistické, parky, dětská hřiště, sportoviště, pořádnej a městskej kulturák, domovy pro seniory...............a né dělat Praze sekundární letiště. Na dovolenou klidně díky spojení klidně poletím z Prahy. A turisty do PU stejně nic nepřitáhne, tak na co letištní terminál, že by loby pro vybrané?;-(;-€Rv

+3/−7
18.1.2016 10:12

P80a35v77e60l 16N15o95v37á48k 7741736629163

Osobně si myslim, že v republice po Praze jediné Pardubice můžou dobře fungovat (jako lowcost letiště) pro Prahu. Dopravci jako Ryanair easyjet wizz po tom rádi skočí. Ale dokud budou schopni odbavit jediný let najednou nikdo se tam nepohrne...

+7/−2
18.1.2016 8:53

T36o48m80á67š 74N64o44v61á11k 9169715884

V tom je zakopaný pes, bez terminálu nebude lowcost letiště. Kdy zase budou lítat Rusové ví Bůh a Putin...ale největší výhodou je, že to letiště bude fungovat tak jako tak, protože je zároveň vojenské, takže letištní dráha a její udržba neskončí s civilní dopravou...

+4/0
18.1.2016 9:15
Foto

J45a84k12u93b 13V54a23š58k55o 1538594692373

Pokud se nepostaví letiště v Odoleně Vodě.

0/0
18.1.2016 12:25







Najdete na iDNES.cz