Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj zvažuje rizikovou investici do letiště, ve hře je i úplný ústup

Debata kolem možnosti stavět nový letištní terminál v Pardubicích se začíná vyhrocovat. Krajský radní Jaromír Dušek požaduje jeho radikální zlevnění. Jinak vyhrožuje tím, že kraj se přestane na letišti angažovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e84t31r 96H59u59ň95á55č54e32k 6218350931130

Logika podle pana Duška: "Ano, jsme ochotni Vám koupit autobusy, ale snížíme cenu a motory dokoupíme později, až podle toho, kolik lidí převezete"

0/0
19.1.2016 12:13

J27a45n 71T22a45r20a83b17a 4986576579409

Dokonale výstižné.

Chybou bývalého ředitele Andrlíka byla přehnaná orientace na Rusko. Jenže bez terminálu nic moc jiného stejně dělat nemohl. Chybou současné ředitelky je orientace na nic. A k tomu terminál nepotřebuje.

Regionální letiště ve světě kvetou a Pardubice mají ideální podmínky. Kvalitní dráhu i pro velká letadla, technologické zázemí i skvélé napojení na Prahu, jen chybí skutečné letiště, vlastník a managament.

Ale ruku na srdce, může prosperovat či dokonce sehnat ideálního investora letišté, které patří každé dva roky se střídající nekonzistentní partě politiků rozličné mentální úrovně s všelijakými zájmy? Ani omylem.

Nechť kraj odejde, bude to dobře. Ostatně zabil Technopark, zabíjí i letiště. Politici se budou měnit 2x pomaleji. Pak dá mluvit o možném investoru, kompetentním vedení i o prosperitě.

0/0
26.1.2016 6:19

J45a88n 46V63r34a61b18e70c 4712110386694

Moc bych si jako pardubák přál, aby letiště investici udělalo, ale je to bohužel totální ekonomická šílenost. Zde stále nikdo nezmiňuje jednu zásadní věc a to, že ruská klientela (která dělala drtivou většinu letů) už se nikdy nevrátí! Do Pardubic létala ruská "dvojka" Transaero a to jen kvůli tomu, že mezi Ruskem a ČR platila letitá dohoda o "ochraně" národního leteckého dopravce (tj. ČSA a Aeroflotu) o tom, že mezi hlavními městy (Moskva a Praha) smí létat jen 1 (národní) dopravce. Všichni ostatní měli smůlu a museli si vybrat náhradní město. Tato dohoda loni padla a Transaero první den po ukončení dohody začalo okamžitě létat na Ruzyň. Vrátit do Pardubic už se nemá důvod (no navíc mezitím stejně stihla zkrachovat). Takže bohužel představa pravidelných leteckých linek je nesmyslná, budou zde vždy jen chartery především na letní dovolené, od podzima do jara bude letiště poloprázdné. Bohužel.

0/−1
18.1.2016 21:33

J47a74n 61T98a96r80a32b64a 4746616679499

Ale houby, pane máte zkreslené informace.

0/0
26.1.2016 6:22

L73u54k21á59š 87C78h85l73á49d29e23k 7173199899973

kdyz se nazacna stavet tenhle rok!! tak uz nikdy , pak nas predbehne letiště vodochody a sebere vsechny lowcosty

0/0
18.1.2016 18:24

J59a26r32o41s26l16a11v 74J70o58n84á20š 4278344912645

58 000 cestujících není zase tak málo. A bez odpovídajícího terminálu jinou než ruskou klientelu budeme těžko shánět. Jenom nechápu, jak je možné, že v KV postavili hezkou odbavovací halu za 100 milionů, a v PA se nedokážeme dostat pod 300. Myslím, že nejsem sám, koho by to zajímalo víc než řada v podstatě se opakujících článků.

+2/−1
18.1.2016 17:32

O82n31d96ř88e78j 49N58o81s91e24k 7640304273604

Nejde jenom o halu, ale o celou síť komunikací a parkovišť. Ta na pardubickém letišti v místě nového terminálu není. KV z větší části využily svoji původní infrastrukturu. Krom toho je letiště KV plánováno na podstatně menší počet cestujících a nepočítalo se s tím, že by kdy mohly být záložním letištěm pro Prahu.

+1/−1
18.1.2016 21:30

P53e88t17r 82Z72l48e51s30á51k 3428719786

Terminál ano, ale je zajímavé, jak politici z města hájí naprosto nesmyslný rozpočet. Pamatuji si, jak nedávno kvůli tomu byli ve Varech a pochvalovali si tamní terminál za 100 miliónů a říkali, že by něco podobného chtěli v Pardubicích. Pak se ozvali, že by sice chtěli za terminál dát jen 100 mil., ale že už je v rozpočtu 300 a tak se nedá nic dělat. Je to jako vše v Pardubicích, hlavě za draho, luxusně a bezúčelně. Takže proč šetřit, kdopak z toho má užitek, že by Ano bude nám u koryt lépe?

0/0
18.1.2016 15:42

M49i11r13e68k 68N48o56v63o40t85n21ý 5108286190673

Terminál postavit/upravit JO, ale rozumně ... možná lepší, než to cpát např. do černý díry jménem dynamo pce a tomu k o k o t o v y šmidberskýmu

+4/0
18.1.2016 14:22

O50n48d11ř51e80j 57N20o14s94e13k 7430604533234

v Pardubicích žádný současný terminál vlastě není. Píšete o něčem, o čem nemáte ani páru.

0/0
18.1.2016 21:32

O62n79d64ř27e98j 98N57o77s32e55k 7250724623304

Pokud je něco takového, jako radní Dušek proti, je jasné, že záměr stavět je správný. Kdyby Dušek tu stavbu naopak prosazoval, byl by nesmysl stavět.

+4/0
18.1.2016 13:11

L67u77d16v63í63k 79R10a80k 8495891904314

No, já myslím, že by se prachy měly investovat do Pardubic a pardubáků....obchvaty, nádraží, přednádraží, chodníky, stezky cyklistické, parky, dětská hřiště, sportoviště, pořádnej a městskej kulturák, domovy pro seniory...............a né dělat Praze sekundární letiště. Na dovolenou klidně díky spojení klidně poletím z Prahy. A turisty do PU stejně nic nepřitáhne, tak na co letištní terminál, že by loby pro vybrané?;-(;-€Rv

+3/−7
18.1.2016 10:12

P39a95v17e65l 34N86o13v50á76k 7151566829283

Osobně si myslim, že v republice po Praze jediné Pardubice můžou dobře fungovat (jako lowcost letiště) pro Prahu. Dopravci jako Ryanair easyjet wizz po tom rádi skočí. Ale dokud budou schopni odbavit jediný let najednou nikdo se tam nepohrne...

+7/−2
18.1.2016 8:53

T19o19m71á25š 54N36o17v93á89k 9459275954

V tom je zakopaný pes, bez terminálu nebude lowcost letiště. Kdy zase budou lítat Rusové ví Bůh a Putin...ale největší výhodou je, že to letiště bude fungovat tak jako tak, protože je zároveň vojenské, takže letištní dráha a její udržba neskončí s civilní dopravou...

+4/0
18.1.2016 9:15
Foto

J78a96k72u22b 80V39a73š35k77o 1698604702663

Pokud se nepostaví letiště v Odoleně Vodě.

0/0
18.1.2016 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.