Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice bojují o potřebné obchvaty, snad bude brzy aspoň jeden

Dobrá zpráva zní, že severovýchodní obchvat Pardubic, který povede z Trnové na Dubinu, by se měl začít stavět nejpozději do dvou let. Ta horší pak říká, že jihovýchodní obchvat z Dražkovic do Černé za Bory hned tak nebude a to i přesto, že se měl začít budovat už před lety

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a22r18o73s85l80a32v 39R66y31c42h46t17á29ř 2294419509616

Pokud tomu rozumím, tak

- severovýchodní obchvat povede od Globusu na Drážku a nebude přímo napojen na rychlostní komunikaci 37 Hradec Králové - Pardubice ;-(

- jihovýchodní obchvat povede z Dražkovic do Pardubiček a nebude propojen se severovýchodním obchvatem... :-(

Znamená to tedy, že se z Drážky a Dubiny směrem na Chrudim pojede nadále přes nádraží nebo přes závory na Dašické?

Pokud ano, tak to je vskutku konstruktivní pojetí "obchvatu" centra města... Rv

0/0
11.1.2016 13:15

M69a76r95t40i88n 91Č93a75p19e43k 6750681557384

Z Drážky a Dubiny se na Chrudim pojede po SV obchvatu a po Hradubické. Ale je pravda, že řidiči hledí hlavně na metry a ne na rychlost, jinak by od Semtína na Dubinu nejezdily přes centrum, ale po rychlodráze.

0/−2
11.1.2016 21:55

J83a18r93o27s56l51a28v 44R91y64c41h52t16á86ř 2764869429716

Pane Martine Čapku, předpokládám, že Vaše tvrzení "Z Drážky a Dubiny se na Chrudim pojede po SV obchvatu a po Hradubické." je pokusem o vtip, nikoli obhajobou toho, že SV a JV obchvat Pardubic nebudou propojeny, což zcela zbytečně přivede řidiče jedoucí ve směru od Holic a Sezemic i pardubické řidiče z Drážky, Židova, Studánky a Dubiny směřující na Chrudim do zaplněného centra města (ulice Kpt. Jaroše, Hlaváčova, Palackého...).

Pokud tomu skutečně bude tak, jak popisujete, pak nepropojený SV a JV obchvat je nedomyšlený a nekoncepční paskvil.Rv

Opravdu si myslíte, že řidiči jedoucí od Sezemic či řidiči z Drážky, Dubiny, Studánky, Židova i sídliště okolo Dašické pojedou na Chrudim okolo Globusu?

0/0
12.1.2016 22:32

M33a38r45t17i63n 60Č81a29p81e91k 6140221957894

A toto je co: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/poi/553cfde5c488bb6348784e04

Dokud se tato stavba neuskuteční, budou muset řidiči jet okolo Globus, pokud nechtějí trčet v zácpách ve městě. Takže pokud budou chtít řidiči propálit ušetřený benzín za kilomtery v zápcách nikdo jim v tom bránit nebude.

0/0
13.1.2016 8:18

J61a86r18o32s21l34a24v 93R20y50c41h14t74á56ř 2484879889426

Z Vámi uvedeného odkazu na web https://www.rsd.cz/ vyplývá, že propojení SV a JV větví obchvatu je trasován přes Černou za Bory a Sezemice.

Kolik řidičů z Dubiny a Drážky zvolí tuto variantu při cestě do Chrudimi?

V HK měli štěstí na Gočára. Již dlouho mají funkční OKRUH. R^

V Pa máme smůlu. Za dlouho budeme mít podivný nešťastný šišoid.Rv

0/0
13.1.2016 12:43

T55o43m95á31š 98L47u11d39v65í74k 5320468513866

Aktuální infoleták k této stavbě: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553e82306d710d6b480c5f31/Infoletak_s36-pardubice-trnova-dubina_1447403383543.pdf

Jasně ukazuje, že její napojení na Hradubickou řešeno není.

+1/0
11.1.2016 9:26

J52a45n 62Ř53e10h67á63č31e47k 5193448359651

Je to tak, že součástí řešení severovýchodního obchvatu u Globusu bude také dořešení napojení na silnici od Hradce. Tudíž součástí bude dobudování mimoúrovňové křižovatky silnice od Hradce a nadjezdu Doubravice.

0/0
10.1.2016 20:36

J32a56n 16H71á43j14e25k 2786496563645

Tak to by bylo skvělé, ale plánek zveřejněný před rokem ukazuje neco jiného.

pardubice.idnes.cz/foto.aspx?foto1=MT507354_SV_Obchvat.jpg

+1/0
10.1.2016 21:12

J64a18r84o20s93l57a29v 86J14o89n26á32š 4208854432885

No, jestli se na trase najde nějaká Havránková, tak se SV obchvat začne stavět v roce 2035.

0/−1
10.1.2016 15:27

J73i91n22d58ř22i64c22h 44Š17k18o67p59e13k 4465701720955

zjisti si fakta.

Problém se nejmenoval Havránková, ale arogance úřadů

+5/−1
10.1.2016 16:04

J15a87r44o59s78l21a52v 60J24o47n60á41š 4398834602565

Já fakta znám, ale ta kauza je známá pod jménem Havránková. Že její speciální požadavky nedokázali úředníci včas vyřídit, je druhá věc.

0/0
10.1.2016 16:58

R70u36d15o56l44f 16P51e52k71á74r85e49k 9602371119523

"nedokázali", jak eufemistické...

+1/0
10.1.2016 21:20

J54a58r24o79s55l53a24v 23J10o15n60á49š 4738824742785

Paní Havránková trvala na směně pozemků, aby mohla hospodařit. Chtěla ale za své pozemky podstatně větší výměru. Nakonec k dohodě došlo, ale pozemkový úřad zjistil, že ta dohoda odporuje zákonu. Paní Havránková na ní ale trvala a stát jí pohrozil vyvlastněním. Pod pohrůžkou vyvlastnění farmářka část pozemků prodala. Potom se přišlo na to, že část zbývajících pozemků vlastní sestra paní Havránkové, pak paní Havránková onemocněla atd...

Svádět všechno jenom na úředníky (i když udělali spoustu chyb) je sice populární, ale pravda je, jak už to tak bývá, daleko složitější.

0/0
11.1.2016 10:48

T82o97m55á75š 44L67u48d70v81í91k 5170168453666

Vlastník pozemku je zapsán v katastru. To úředník nevěděl?

+2/0
11.1.2016 11:24

J21a63r20o59s88l83a34v 46J75o24n82á90š 4438434102895

Podrobnosti neznám.

0/0
11.1.2016 15:59

R12u97d90o20l69f 76P38e54k75á20r90e75k 9192721609163

S paní Havránkovou od začátku jednali úředníci jak s onucí a chtěli s ní doslova v y j e b a t - ke směně nabízeli nebonitní pozemky, těžko dostupné, či vzálené. Tak se prostě šprajcla a rozprodala část pozemku po m2 ekopatům...

0/0
12.1.2016 9:49

L16a64d48i49s85l63a32v 85K93v58a61s79n60i60č76k14a 1363807113145

A čím konkrétně byla nakonec paní Havránková uspokojena ? Nevím kde se to dá zjistit a Vy to víte.

0/0
10.1.2016 17:00

A17l53e55š 50V85o81n15d23r73á43k 9700656505

Aha, takže obchvat bude ústit na výpadovku u Globusu, kde se už dnes tvoří pravidelně zácpy. Skvělé řešení. Ze špuntu udělat ještě větší špunt. Jako by nestačilo to "inteligentní" najíždění od Hradce směrem do centra s dáváním přednosti na mostě.

Stejné je to i s křižovatkou u Parama – místo klasické mimoúrovňové křižovatky se tam postaví kruhový objezd na čtyřproudové silnici, kterým budou muset prokroužit všechny auta, co pojedou od Chrudimi na Hradec.

Prostě Pardubice – město polovičatých řešení...

+4/0
10.1.2016 12:45

J31a83r37o78s61l50a25v 44J67o34n75á28š 4758744242595

A kam by podle vás měl ten obchvat vést?

0/0
10.1.2016 15:30

T24o70m82á91š 58L12u97d20v91í98k 5100808273716

Určitě by se mělo vyřešit jeho napojení na Hradubickou.

+1/0
10.1.2016 19:19

J30a24n 90T23a20r38a92b76a 4576286609879

Pan Vondrák má naprostou pravdu, Kruhový objezd Paramo je a bude šílenství a navíc je to totální nesmysl. Páteřní komunikaci nemá brzdit kruhák, ten má být v patře nad ní. A u Globusu totéž. A nemusí to být megamonstrum jako v Opatovicích n-L. nebo na Zbraslavi.

Viz například řešení v Malmö, kde je to xkrát přesně takto a dokonale funkční.

+1/0
10.1.2016 20:12

M72a85r31t74i66n 15Č39a97p24e29k 6980821587714

A Pražskou povedeme o další patro výš a auta se tam budou dostávat výtahem :-). Než začnete něco navrhovat, tak si nejdříve sedněte k mapě zkuste si to načrtnout nanečisto, tak aby z toho nebyla černá díra na peníze s nulovým přínosem. Místa tam není moc a ze všech stran je to limitované.

0/0
10.1.2016 20:31

J80a38n 67T69a51r25a62b50a 4616556139849

Pane Čapku, jak typické. Vy jste opět vůbec nic nepochopil. Ale vaše role svérázného komika je docela zábavná.

0/−1
11.1.2016 19:48

J61a14n 30H31á92j34e72k 2976246343345

Souhlas. Kruháč nemá neomezenou propustnost aut. Obávám se, že to bude špunt.R^

0/0
10.1.2016 21:07

M70a33r43t75i87n 73Č16a94p90e40k 6600661217484

Přestavba toho napjení má ŘSD v plánu, jen teď nevím jestli se to bude dělat společně s obchvatem nebo až po něm. Ale moc se toho tam dělat nedá, jelikož když se to stavělo, tak se počítalo s tím, že i tranzit Semtín - Dubina pojede po rychlodráze a ne centrem města.

0/0
10.1.2016 20:55

M88a58r19t72i20n 44Č68a28p62e30k 6770931927964

U Parama mimoúrovňová křižovatka v podstatě je. Jen je limitovaná prostorem a okolními stavbami. Trať tam zůstane kvůli vlečce na letiště, tudíž dole to úrovňové křížení směrů musí zůstat a kruhový objezd je nejlepší možné řešení. Druhou možností je postavit nějakou hodně drahou šílenost s nulovým přínosem. A pokud byste stavěl směrem do lesa, tak by vás obyvatelé Dukly sežrali, jelikož je to park.

+1/−1
10.1.2016 20:45

J15a57n 84T73a66r13a43b98a 4276816859629

Ale nemusí, jen se musíte podívat dál do světa, než do Černé za Bory. Dopravní situace napojení nadjezdu Paramo bez blokování I/37 šíleným kruhovým objezdem nevyžaduje ani megastavbu ani tři patra ani likvidaci trati. Stačí jednoduché elegantní řešení v zahraničí naprosto běžné.

0/0
11.1.2016 19:52

Z49b18y92n31ě52k 63H19o54l45í24k 1887517245880

podobně je řešené velmi frekventované křížení směrů HK-Jičín-Náchod-Pce/Pha na kruháku v HK-Plotišti (u ČKD) a funguje to už roky úplně v pohodě.

+1/−1
10.1.2016 23:01

J18a36n 20T18a48r76a70b63a 4196896649969

Nefunguje v pohodě. A to tam jsou ještě 2 bypassy. Zácpy na I/33 od Jaroměře dosahují i několika kilometrů. Navíc u Paramo nepoužitelné, na to není dostatek prostoru ani bez bypassů.

0/0
11.1.2016 19:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.