Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na přejezdu smrti závory nebudou, stály by deset milionů korun

Železniční přejezd u Rané na Chrudimsku, na kterém na začátku prosince vyhasly tři lidské životy, mechanické závory nedostane. Z pohledu vlastníka kolejí, Správy železniční a dopravní cesty, je zabezpečen dostatečně, navíc by jeho modernizace vyšla neúměrně draho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a67r48o79m18í91r 30K89r98á12l 4170909944779

Řidič by měl být svéprávný a světla na přejezdu se používají už desítky let.

+1/0
28.12.2015 7:24

P89a33v59e71l 84Ř17a98p13e86k 7282576789385

Hlavně že u pomníčku nechybí vajgly Rv

+2/0
27.12.2015 19:58

J64i12ř95í 72K84o96c82u66r17e95k 6495224195908

Až na tu budku vedle kolejí, přes kterou je špatně vidět. MUVka (lidově drezína) by se za ni schovala. To to nemůže být kousek dál od kolejí, aby člověk viděl, aniž by musel strkat čumák auta do průjezdného profilu?

0/−3
27.12.2015 18:07
Foto

P95ř71e26m62y49s66l 14Č25e16j18p 8798527638156

V článku je napsáno, že drážní domek byl zbourán ...

+1/0
28.12.2015 7:37
Foto

P73ř20e69m50y53s89l 33Č27e23j14p 8338337878806

ale když se tak koukám, tak jestli tam nestál ještě jeden ...

0/0
28.12.2015 7:55

M50i21r50o79s87l45a82v 50G46r61o53s63s32m56a31n53n 8182789334

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+3/−2
27.12.2015 14:42

B72o96h65u52s58l87a91v 76K90r47á91l74í67k 2251910749356

To je známka, že v některých redakcích už dávno funguje inkluze.

+1/0
27.12.2015 18:35

P29a44v68e23l 68Ř22a66p15e28k 7952686799185

Holt jsme na iDNESu, minule to byla Správa železničních dopravních cest nebo také Správa železničních a dopravních cest

0/0
27.12.2015 19:59

J43i80ř60í 35M31a38r90e32k 6589125962973

Přejezd je OK. Stačilo by dodržovat dopravní předpisy - a pokud jde o křížení se železnicí, tak třeba z prostého pudu sebezáchovy.

+12/−1
27.12.2015 14:37

M90a74r77e45k 60J87a96n37e85č84k94a 1207216163901

Mě by se zamlouvala na takových rušných přejezdech ta mechanická zábrana, co mají někde v Americe, kde se vysune z cesty plošina nebo mohutné sloupky a tím spolehlivě zabrání přejezdu jakéhokoliv vozidla a to i nákladního. To by první dny byla celkem legrace pozorovat ukázněnost řidičů a odtahovka by nestíhala, než by to některým konečně docvaklo :-)

+1/−2
27.12.2015 14:35

J47i55ř89í 18K82o43c20u85r66e53k 6395344695268

To funguje skvěle. Do chvíle než někoho napadne dát to přes celsou silnici a jenom 5 metrů od koleje. Až to tam zavře cisternu s benzínem ...

Když je někdo debil, tak je debil. Mozek má k tomu aby přežil. Že ho nepoužívá, no tak na to doplatí.

+2/0
27.12.2015 17:50

J32i31r46i 77D47o89m75i15n27i31k 1681818931220

No, tak hlavně že jsou peníze na platy a prémie úředníků, kteří o tom rozhodli...;-(

+1/−4
27.12.2015 14:13

F33r69a54n43t82i81š10e24k 74E68l86i21á34š 6317483205906

Zřejmě nesvedete řídit auto

+8/−1
27.12.2015 15:21

J71a73n 15B49a17r56t29á44č10e73k 6265865180239

Nevidím důvod všude cpát závory. Nehody na železnici (resp. nedání přednosti na železničních přejezdech) se stávali stávají a stávat budou. I přesto, že z nějakého důvodu je mediálně řešena každá nehoda, která v jednodušších vyvolá pocit, že se děje něco mimořádného, reálně jsme dle statistik v průměru Evropy a tyto nehody nemají soupající tendenci. Jen pro info v 15milionové ČSSR na přelomu 70-80.let při nižším počtu provozovaných vozidel bylo takových nehod stejně jako dnes. Průběh vzniku nehody má tolik faktorů a může se stát každému. Kdo tvrdí opak tak nikdy neřídil, nebo nemá absolutně žádnou soudnost.

+3/0
27.12.2015 11:44

P69a19t49r41i32k 69K57o34u55b50a 3622442350535

Prejezd smrti ;-D Nekonecne pirbeh idnes a prejezdy Rv

+4/−1
27.12.2015 11:39

J25i51n64d24ř55i56c63h 41Š86k64o13p34e53k 4695651940905

Souhlas, rozhledový podmínky jsou.

Že lidi jezdí jako dobytek není důvod, aby se rušil každý úrovňový přejezd

+17/0
27.12.2015 11:15

Z10d14e58n46e78k 11B60e90d85n45a30r 7217696247639

Až na ten domeček, přes který není vidět.

0/−1
27.12.2015 18:22

M41i77c79h85a28l 69M33a76l35á15t 6166242860620

Obcas se stane ze proti vam sviti zapadajici slunce a neni videt blikani svetel. Ale nevim zda je to i tento pripad.

+1/−3
27.12.2015 11:09

J13i61n42d54ř46i13c97h 55Š51k63o60p77e78k 4345451920275

nedává zabezpečení i zvukovou signalizaci ?

0/0
27.12.2015 11:16

B33o33h35u54m67í50r 95E71l24i74á98š 1521318914482

Jasne ze bimba..a nahlas

+1/0
27.12.2015 12:04

J57i38n53d90ř83i17c71h 68Š21k76o26p11e17k 4925341390595

takže argument o zlém zapadajícím slunci, které oslní a způsobí nehodu nebohého slušného řidiče, padá.......

+2/0
27.12.2015 12:11

T12o80m80á69š 28F21u17k 2890271796467

Pokud nevidím tak nejedu!

+15/0
27.12.2015 11:20

P60e75t62r 13R16u32m34p87l50i37k 4309577219563

kdyby tam šla mamina s kočárkem, cyklisti atd. tak co?

0/−3
27.12.2015 11:21

F18r52a60n56t71i41š64e71k 27E71l61i72á36š 6507473355206

Že by přehlédla vlak?

+3/0
27.12.2015 15:23

R46o55b95i15n 18Ž69i93ž76k29a 2528954196116

Od toho existuje v autě takovej mechanismus, bývá ovládaný prostředním pedálem na podlaze a umožňuje zpomalit natolik, že blikající červené světlo od bílomodrého snadno rozeznáš. Říká se mu brzda.

+8/0
27.12.2015 11:31

M33a71r26t67i63n 44Š58a62f17á29ř 8886248894767

To je zase blábol jak stehno! jako i celý článek. Samozřejmě že tam jsou závory zbytečné. Na trati kde jezdí pár osobáků denně. Lidských životů je mi samozřejmě líto, ale tohle není chyba přejezdu, ale jen a jen řidiče! 240m před přejezdem je značka A31a která upozorňuje na blížící se přejezd! Další A31b je 160m od přejezdu a další A31c je 80m před přejezdem. To znamená, že přejezd přehlédnout může snad jen totální idiot, co nezná význam značek. Pokud vím, tak je stanovená i maximální rychlost, jakou se může přejezd přejíždět při blikajícím bílém světle a je daná i rychlost, jakou se může přejíždět, pokud toto světlo nebliká. Z logiky věci vyplývá, že pokud pojedu k přejezdu a bude mi svítit slunce do očí, tak pokud neuvidím blikat bílé světlo, tak musím zpomalit na 30km/h, nebo si klidně zastavím a přesvědčím se, zda mohu bezpečně projet. Ty kecy o protislunci, ty prostě nemohou obstát. Když někam nevidím, tak tam nemohu jet, nebo musím jet tak rychle, abych stihl reagovat. Jde jen o základní naprosto primitivní pravidla, když ne zákonné, tak alespoň pudu sebezáchovy ;-)

+6/0
27.12.2015 14:05

J65i83ř97í 76K14o80c34u52r13e86k 6245754415148

A protijedoucí vozidlo vidíte? Aby se neřeklo, že si myslel: Hle dva cyklisti, vezmu to mezi něma. A on to autobus.

0/0
27.12.2015 17:51

P75e31t63r 81N93o98v44o15t71n15y 1881720131

A v tom případě jedete furt dál. Co to dá, že?

0/0
28.12.2015 4:14

P27e66t80r 24R41u13m19p77l51i47k 4249847579863

už bude za chvilku nový rok a doufám, že 53 policejních aut to rozjedou ve velkým.

0/−1
27.12.2015 11:07

R46o56m49a35n 58S68t36o98n35e34k 1889783839141

to určitě budou jenom měřit nesmyslnou padesátku na 4 proude silnici

+1/0
27.12.2015 11:25

P60a93t35r72i86k 24K52o37u71b83a 3142972880665

;-D krasny ovco nazor uplne mimo misu.

+4/−1
27.12.2015 11:40

B61o46h15u94m57í52r 93E78l22i46á61š 1731778914762

Jen se zeptam,kdo zna toto misto,ze pisete o necem o cem evidentne nevite nic

20 -30souprav za den,viditelnost siroko daleko..jen uplny idiot vjede pod jedouci vlak

V tomto pripade naprosto souhlasim ze je to neumerne draha zalezitost

+18/0
27.12.2015 10:57

I12n39k36a 52H24o52l78í60k98o41v29á 5250620514517

"...navíc by jeho modernizace vyšla neúměrně draho." Samozřejmě, pro ty, co rozhodují, nemá lidský život zřejmě žádnou cenu nebo mizivou! Hlavně, že se vyhazují peníze za soc. dávky nepřizpůsobivým, uprchlíkům...Ale pro naše lidi prostě a jednoduše peníze nejsou. Navíc by mě zajímala skutečná cena zabezpečení a ne předražená. U nás se totiž vše staví předražené - např. silnice, dálnice, nemocnice, úřady atd.Rv Pak má na něco být.

+2/−15
27.12.2015 10:50

R46o91b17i89n 92Ž40i76ž46k83a 2158904246426

Jenže peníze do přejezdu s dobrou viditelností jsou peníze do NEPŘIZPŮSOBIVÝCH.

+11/−1
27.12.2015 11:01

J61i94n94d46ř50i97c44h 40Š88k55o20p15e61k 4145841780945

pokud má někdo problém na takovém přejezdu přibrzdit a třeba se i rozhlédnout, tak ať se klidně pod ten vlak nacpe

+2/0
27.12.2015 11:17

M10i52r42o29s38l71a79v 46K24l40i27m34e45š 2370812898828

V době mobilních technologií, kdy lze na dálku ovládat zařízení a ohánět se deseti miliony je poněkud přehnané, leda za předpokladu, že by se o proti zvyklosti, někomu zdála provize příliš malá!

+2/−2
27.12.2015 10:26

K65a62r90e31l 79T31e62s95t36e86r 9547840171606

Zabezpečování nikdy nesmí být bezdrátové - takovou komunikaci totiž dokáže zarušit i auto s poruchou rozdělovače. O elektrokutilech nemluvě. Vyšší harmonické jsou svině...

+9/−1
27.12.2015 10:30

J81i45ř41í 71K70o84c69u80r57e79k 6155324725988

Bohužel si tento luxus drátovosti některé obory nemůžou dovolit. Řízení letového provozu a tak. Ono by to bezdrátově i šlo, nakonec adresný i generální stop se posílají vysílačkou, stejně jako rozkazy. A v budoucnu ETCS. To se ale na lokálky nedostane.

U drátového ZZ hrozí, že přijdou magneti na lov kovů... Nebo nějaký pučmidrát přestřihne lanovod k návěstidlu atd.

0/0
27.12.2015 17:59

L13i17b64o36r 49V98e23s63e98l73ý 2479566162422

GS není zabezpečovací zařízení, ale bezdrátové ovládání přejezdů existuje i teď a je právě hlavně na lokálkách, kde je doplněné bezpečnou kontrolou stavu přejezdu pomocí krycích návěstidel nebo přejezdníků. Kde se posílají rozkazy bezdrátově?

0/0
27.12.2015 18:39

B82o86h71u85s42l93a85v 62K73r52á21l19í35k 2841560679586

Jestlipak víte, kdo kupuje Švestkovou dráhu a co tam chce zkoušet?

+1/0
27.12.2015 18:37

J80i27t54k41a 98T46v55r71d53á 3611188976849

Pokud jsou někde světla,není o čem diskutovat.Ale je spousta přejezdů,kde je jen značka STOP a kolem chroští,že není vidět,jestli vlak opravdu jede,nebo ho teprve nakládají.A taky drobný nešvar strojvedoucích-houkají,až když oni sami - z nadhledu-vidí na kolejích či těsně před nimi auto.Co takhle postavit k těmto přejezdům pár zrcadel ?

+2/0
27.12.2015 10:25

T65o38m11á82š 19F70u46k 2210461206347

Je to složité,houkáme a okolí si chodí stěžovat na hluk,houkáme míň jsou stížnosti,že to řidič neslyší(to nemluvím o hlasité hudbě v autě).Ano jsou i ne přehledné přejezdy,ale i na přehledných se vjíždí.Řidič má povinnost se přesvědčit zda může vjet na přejezd,pokud houkáme když vidíme auto je to poslední co lze udělat.Nerespektování signalizace to neřeší.

+4/0
27.12.2015 11:20

T60o94m55á11š 63F52u54k 2140271556917

Z pohledu strojvůdce:1.Houkání před kříži je pokyn pro řidiče jeď co to dá.

2.Blikače v činnosti-Rozhlédni se a vyraž dál.

3.Jednostranné závory-rozhlédni se a prokličkuj

4.Obousměrná závora-v případě nutnosti nadzvedne spolujezdec

Pokud strojvůdce nezastaví na červenou je suspendován a jde na přezkoušeni.Ruku v ruce snížení platu popř přeřazení na jinou práci.Pokud totéž udělá řidič je to v pouze případě přistižení za pokutu nebo bod.Proč jsou ve všem tak rozdílné přístupy?

+11/0
27.12.2015 10:14

J25i16n94d37ř25i28c34h 34Š95k11o96p44e50k 4375101630485

protože přísné tresty pro řidiče by hned byly brány jako šikana.

Taky nechápu, proč není za přejetí přejezdu na červenou automaticky zákaz řízení a pokud se toho dopustí profi řidič i automaticky obvinění z obecného ohrožení

+3/0
27.12.2015 11:42

A45l31e48š 56J66a59n84á97č82e13k 3263484436623

Sou tam světla. Jestli tam jezdí na červenou, tak ať to tam PČR kasíruje a bude na závory vyděláno (teoreticky, fízlové to těžko můžou dát drahám ať si koupí závory).

+4/0
27.12.2015 10:11
Foto

P16a68v58e42l 73V67e89s45e22l24ý 2458234894194

Pokud je někde signalizace, pak absence závor není problémem. Samotné signalizační zařízení je dostatečným zabezpečením. Pokud je někdo nerespektuje, je to vina hloupého jedince a toho stejně nezastaví ani závory. Jejich instalace by byla tedy zcela zbytečná.

+11/0
27.12.2015 10:08

Z66d55e46n25ě17k 33Z65á70l87i41š 2395184227333

Vážený pane. Mám vlastní zkušenost. 35 let jezdím přes přejezd kousek od bydliště. Neexistuje, že bych jel úmyslně na červenou. Přesto jsem byl málem pod vlakem. Večer jsem se vracel domů a zapadající sluníčko spolehlivě překrylo červená světla. Hrající autorádio stačilo, abych neslyšel zvukové znamení. Jediné co mne zachránilo byla viditelnost samotného vlaku. Být tam nějaké křoví, tak mne ten vlak rozšmelcoval. A takový chytráci jako vy, by se tady rozepisovali, co jsem byl za debila. Zabezpečení přejezdu pouhými světly je nedostatečné a pan mluvčí si muže plácat co chce.

+6/−6
27.12.2015 10:58

L97i78b90o70r 88V41e47s11e75l69ý 2199276352302

A co je Vaší povinností, když není v činnosti bílé světlo?

+9/0
27.12.2015 11:05

Z84d35e65n57ě91k 39Z61á66l95i92š 2815724747733

Představte si, že se rozhlížím i když je bílé světlo v činnosti. Ale jsou přejezdy, kde přehlédnutí červeného světla je osudné. Rozhlédnout se znamená najet na trať a zjištění, že jede vlak je mi už houby platné.

+1/−1
27.12.2015 11:45
Foto

B39r50o30n50i69s20l54a50v 34G14a74b87r43y96š 2452289891

A to jste se během těch 35 let nestačil poučit z toho, že ten vlak je dobré i slyšet? Proč máte autorádio puštěno tak hlasitě? Proč nedáváte pozor na dopravní situaci kolem sebe?

V každém autě rádio vypínám, když je zapnuté, jsem z toho nesvůj. Nesnáším to, ani když jsem na kole nebo na bruslích. Když jdu pěšky, mám hudbu tak hlasitou, abych ještě bezpečně slyšel okolí sebe.

+7/−2
27.12.2015 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.