- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myšlenka a celý projekt inkluze je od začátku špatný. Obávám se, že budou nešťastné děti, které handicap mají i ty, které ho nemají a nejvíc to odnesou učitelé. Je to jen další cesta do pekel.
Před nedávnem byla v TV debata. Rodiče postižených dětí, rodiče nepostižených, ředitel speciální školy i ředitel ZŠ byli proti, politici a úředníci (tzv. "odborníci") z MŠMT byli vehementně pro. A dorazil je mladý Klaus, když řekl, že stejně, jako on nemůže hrát milovníka, protože k tomu nemá předpoklady, nemůže každé dítě zvládnout nároky základní školy a potřebuje speciální přístup ve speciální škole.
Před 30 lety se do zdejší Zvláštní školy jezdili učit pedagogové z Anglie a severských států, jak se tu učí mentálně postižené děti. A nešetřili chválou. Děti sice neznaly data o Punských válkách, ale základní předměty zvládly daleko lépe, než kdyby byly outsidery v běžné ZDŠ. A byla pro ně rezervována místa na učilištích. Dnes o tom rozhoduje od stolu nějaký "odborník" z ministerstva i proti vůli většiny rodičů těch dětí. Inu, Kocourkov. A jsem rád, že aspoň někteří politici už dostávají rozum.
" A byla pro ně rezervována místa na učilištích."
Takze je mozne rici, ze pro zmenu meli tenkrat duvod k protestu a pocit ublizeni rodice, jejichz deti se nedostaly na uciliste podle sveho vyberu, protoze musely byt dodrzene kvoty pro zdravotne postizene ucne.
Take proti vuli rodicu nepostizenych deti. Takze prast jako uhod.
Inkluze = cesta vedoucí ke vzniku placených soukromých základních škol, kam se mentálně hendikepovaní nedostanou.
Ti, jejichž rodiče nebudou mít na drahé školné, budou již od první třídy lidmi určenými do montoven.
Ty "zanedbané" děti mohou dohnat ty normální dvojím způsobem. Buďto tak, že se jim pomůže postupovat rychleji, anebo tak, že se těm normálním podrazí nohy, aby postupovali pomaleji. Tento druhý způsob je daleko snadnější, a proto se použije.
Řetěz je tak pevný, jak pevný je jeho nejslabší článek. Obdoba této pravdy platí i pro výuku.
Děti tělesně hendikepované, ale mentálně nezaostalé výuku nezbrzdí. Mentálně zaostalé děti ji rozhodně zpomalí. Většina žáků se bude buď nudit, nebo bude nutné zavést dvourychlostní výuku, což bude znamenat zvláštní třídu ve třídě. A stejně se staneme národem nedovzdělanců.
Metoda zkoumání slepých uliček. Snad z toho školství včas vycouvá, než se propadne.
Ano, dohnat a předehnat to je cíl začleňování...Blbost tady dominuje !
Coz o to postizeni... tam nemam nic proti, kdyz budou mit asistenta, horsi je ze v ramci tohoto zaclenovani se budou mezi normalni deti davat i deti, co by meli byt ve zvlastni skole... to je kamen urazu...
Tělesně postižení chodili do běžné ZDŠ i v 60. letech, pokud to bylo možné.