Diskuse k článku

Motorový vlak po srážce tlačil auto 200 metrů, zemřeli tři lidé

Tři lidé zemřeli při ranní srážce auta s motorovým osobním vlakem u Rané na Chrudimsku. Ve voze cestovali celkem čtyři lidé, vlak ho tlačil po kolejích ještě asi dvě stě metrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98a88r78t89i91n 66V76o97j81á57č86e57k 9803337541336

tak to trochu podcenili ,dělali na údržbě trati a u přejezdu je drážní domek za kterým parkovali ,nasedli a jeli přes koleje pro svačinu...neměli rychlost ,aby s tím něco udělali a strojvůdci nedali nejmenší šanci vjeli mu tam snad na 10 metrů

0/0
5.12.2015 13:25

P34e64t61r 20R49u97m96p12l82i10k 4959677849643

kdybych měl na krku tři životy, tak bych si přál abych se neprobudil.

0/0
4.12.2015 20:18

M97i49r80o94s94l82a15v 22K85a31š89p85a28r 3682177861491

U řidiče bylo diagnostikováno vážné zranění hlavy a mozku.                                        Ten mozek musel mít poškozenej už před havárií

0/0
4.12.2015 18:14

J43o34s46e63f 60V86l71t38a11v90s76k17y 3915695191233

Priznam se, ze jezdim v Cechach hodne malo, ale o to dobrodruznejsi je to.  Casto nejen dobrodruzne, nekdy i velmi nebezpecne.  A nekdy to vypada jako naschval.

+1/0
4.12.2015 14:19

J27a59n 46T75a85r37a71b27a 4216786409299

Ano, naši řidiči mají za svůj vzor ruské kolegy

0/0
4.12.2015 18:07

J62a78n 38K93a95n59t 9611428478113

Martin Svec : budte tak laskav a opravte konecne vecnou chybu ve vasem clanku, na kterou jste byl uz pred nekolika hodinami upozornen ctenari. Obec v blizkosti Skutce se nenazyva Zdar u Skutce, ale Zdarec u Skutce. Skoda, ze je nutne pripominat podobna fakta v souvislosti s tragickou nehodou. Pokud chcete byt nazyvan novinar a nikoliv pisalek, projevte trochu vice profesionality !

+8/0
4.12.2015 14:17

J46a61n 19F65i92a90l38a 7154927605809

A Regionova s velkým R.

+1/0
4.12.2015 14:36

J72a11n 19T69a20r63a15b62a 4296516819569

Další držitel Darwinovy ceny.

0/0
4.12.2015 14:12

P51a75v31e62l 81Š21e42d17l75b75a26u22e83r 7658291442805

Dneska ráno Slunce svítilo celkem ostře. Pokud jel proti tomu slunečnímu světlu, mohl výstrahu přehlédnout, stačilo mít trochu zamlžené okno... Neznáme příčinu, nebyli jsme tam, nenadávejme. Je to strašné a az se řidič vzbudí, asi bude potřebovat psychologa, nejspíš i spolu s pozůstalými. Už se to nedá vrátit...

+4/−6
4.12.2015 13:35

E88l16i84š79k48a 89S77v28o33b84o95d55o79v28á 6581642151670

Na zvonce, které blikání doprovázejí, slunce vliv nemá...

+9/0
4.12.2015 13:38

M89i70r37o55s93l60a52v 14P95a84v95l85í53č44e70k 7803390445954

Tak to asi neslysel. Navic v clanku je psano ze jestli signalizace fungovala se teprve zjistuje. Ja tedy verim ze fungovala.

+1/0
4.12.2015 13:52

J75a12n 84T53a44r57a35b46a 4606956569669

Pokud neviděl, měl se držet zásady Kam nevidím, nejedu. To je normální. Bohužel, část českých řidičů tohle vůbec nechápe, někteří postupně eliminují sebe, jiní bohužel eliminují druhé.

+3/0
4.12.2015 14:13

P57a78v97e38l 72Š52e42d22l34b36a43u92e92r 7318471412605

To jo, bývá to tak. Někdy to nevyjde. Pokud to byla chyba a ne záměr, tak pekelně drahá...

0/0
4.12.2015 19:03

Z84d97e87n24ě68k 38Z64a14b27a91v96a 1672244906184

A i kdyby nefungovala - no tak jakou má řidič povinnost, no?....

Ono každá žárovka může prasknout, po výpadku napájení se může vybít AKU, který PZZ jinak běžně zálohuje, atd. 

Za mých mladých let se každý autobusák před žel. přejezdem pečlivě rozhlížel - asi stojí za to to připomenout

Už se to konečně naučte! ing. Zababa ;-)

0/0
4.12.2015 21:07

P49a27v48e17l 55Š15e97d38l95b31a70u49e68r 7918601232205

Pokud neměl nahlas puštěné rádio... Třeba si řekl, že to vyjde a pak už nic neví... Když to tolikrát předtím vyšlo... Nevíme a výsledek je děsivý.

0/0
4.12.2015 19:05

M92i84l75a97n 68M52a88j49e42r33č55í60k 1450540204456

mělo by v silničním provozu platit pravidlo "kam nevidím, tam nejedu" a V PŘÍPADECH PŘIKÁZANÉHO DÁVÁNÍ PŘEDNOSTI TO MĚLO PLATIT MINIMÁLNĚ DVOJNÁSOB = žádný řidič by neměl být slepý, takže by měl vidět vlastní koleje i ty tři (resp 6 - bývají umístěné zdvojeně po obou stranách vozovky) návěstní desky před přejezdem dráhy A KDYŽ PAK NEVIDÍ ŽÁDNÝ SIGNÁL NA PŘEJEZDOVÉM ZABEZPEČOVACÍM ZAŘÍZENÍ, TAK SE MUSÍ OPRAVDU POŘÁDNĚ ROZHLÉDNOU (PŘESVĚDČIT, ŽE SE NEBLÍŽÍ DRÁŽNÍ VOZIDLO / VLAK) - i za cenu, že před přejezdem zastaví a případně i vystoupí on či některá z jím převážených osob!!

Navíc tu padla v diskuzi informace, že v tomto případě se mělo jednat o 4 dělníky podílející se na nějaké (stavební) úpravě vlastní dráhy = měli mít za sebou školení o bezpečnosti práce v tělese dráhy, které viditelně neporušili při vlastní pracovní činnosti, ale dle té zdejší informace při cestě na svačinu.

VELMI MNE ZAJÍMÁ, JESTLI JE ČI NIKOLIV TAKOVÝTO PŘÍPAD PRACOVNÍM ÚRAZEM (MINIMÁLNĚ VE TŘECH PŘÍPADECH ZE 4 S NÁSLEDKEM SMRTI) - dotyční byli v práci, ale nehoda se stala o jejich pracovní přestávce a při jejím vzniku nekonali pracovní činnost pro zaměstnavatele, i když právě dotyčný řidič vozidla ji přeci jen asi konal - na řízení, ať již firemního či vlastního, vozidla měl souhlas zaměstnavatele a tomu vykazoval cestovní náklady?

+3/0
4.12.2015 14:03

J35a53n 74T81a40r85a55b86a 4696906919969

Naprostá pravda. A správná otázka. Bude to záležet na momentální zátěži místně příslušného inspektorátu práce. Buď má dost jiných agend a dá pokoj nebo nemá a bude buzerovat ostošest.

0/0
4.12.2015 14:16

J88a95r22o66s78l85a73v 39K24a19d79l74e59c 5661229802511

Zcela logicky se nejedná o pracovní úraz, protože k němu nedošlo při plnění pracovních úkolů v pracovní době. Problém bude s časem na přestávku a oddech, který by měl být vymezen v pracovním řádu - zpravidla se svačina jen toleruje mimo hlavní přestávku kolem poledne. Proto v nejhorším případě může být použito i nedovolené opuštění pracoviště.

0/0
4.12.2015 16:07

M76a60r76t60i13n 42B48a84r40t79á17k 8387883386765

Jeli od jihu na sever, takže slunce měli za zády.

https://www.google.cz/maps/@49.8059417,15.9802034,3a,75y,357.69h,73.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1saeu0X5f-8aGHy6q_H_3KvA!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs

0/0
5.12.2015 20:24

P59a90v59e46l 21Ř87a80p58e79k 7802306259725

Podle fotek je tam otevřený výkop a pokládají tam i nové kabely pro zabezpečení, navíc nikdo ani neřekl, že přejezdové zařízení fungovalo, což obvykle ihned uvádějí, takže je možné, že tam mohl být problém. Samozřejmě řidič má povinnost se rozhlédnout.

+3/0
4.12.2015 13:17

B98o32h72u72s73l44a91v 40K24r45á84l62í73k 2801480169656

Podle toho, co někdo psal dole, tak ti mrtví v tom autě měli být právě ti dělníci, kteří na té trati pracovali.

+3/0
4.12.2015 13:19

M10i35r80o13s25l67a17v 75P69a63v95l12í96č79e82k 7273740845184

Tak to je mazec...

0/0
4.12.2015 13:54

P17a44v64e54l 46R46y44b55á73ř 7822471169420

Je to neštěstí a řidič možná udělal kardinální chybu, ale také možná udělal malou chybu s kardinálními následky. Nadávat mu, jak to dělají někteří nemá smysl. Takových lidí co nadávají bych se rád zeptal "Ruku na srdce, nikdy jste neudělali přestupek nebo chybu na silnici?"

+3/0
4.12.2015 13:11

O52n23d79ř93e44j 68F83e63l65c95a14n 6802944381277

Z toho vozu už nikdo nepromluví a nepodá vysvětlení. Takže, i kdyby přejezdové zabezpečovací zařízení v době srážky nefungovalo, tak Drážní inspekce dojde k závěru, že fungovalo.:-P

+1/0
4.12.2015 13:10

R65a12d45e97k 94J40a98n31a45t80a 9445666794222

Vlaky (i novější typy přejezdů) mají v sobě černé skříňky. Zaznamenává se nejen rychlost, ale i kdy vlak začal houkat.

Zatímco do osobních aut instalaci podobných zařízení (byť by stály pár korun, protože dnešní elektronikou nabitá auta už si stejně parametry jízdy sledují) brání lobby zákonodárců, kteří sami coby řidiči porušují předpisy :-)

+7/−2
4.12.2015 13:17

B42o91h31u56s63l58a83v 98K87r81á16l11í53k 2501480599726

Tak ono zase by možná bylo ještě horší, kdyby nějací berdychové a mrázkové měli na displeji a v databázi přesný pohyb všech aut.

+3/0
4.12.2015 13:22

R50a18d27e88k 71J47a49n21a12t52a 9905446234102

Implementace takové černé skříňky by samozřejmě měla být taková jako v letadlech, aby v záznamu bylo jen posledních XX minut a dokola se přemazával.

Každá řidící jednotka v autě už stejně v sobě paměť má - ukládá se do ní záznam chybových a nestandardních stavů pro účely servisu.

+1/0
4.12.2015 13:26

J12a13r51o32s13l81a33v 41K78a43d65l24e62c 5901939852571

Nějaká "černá" skříňka v automobilu je již snad povinná v nových vozech od určitého roku.

0/0
4.12.2015 16:10

J81a84r17o93s58l62a32v 70K54a81d45l60e16c 5911639742811

Vůbec nejde o předpisy, zákazy a nařízení, kterých je ostatně přespříliš. Jde o to, že primitivové napříč společenským postavením nesnesou žádná společenská omezení.

+4/0
4.12.2015 12:54

A13n96n11a 28M44a77c49h18a38č82o32v57á 2846578264258

R^R^R^R^

0/0
4.12.2015 13:01

B94o19h59u15s15l53a49v 28K61r58á98l87í79k 2721500119486

Nebezpeční jsou i ti primitivové, kteří společenská omezení snášejí dobře a rádi. A nebezpeční jsou i komplikovaní a komplexní lidé, kteří nesnesou žádná společenská omezení. Těžko najdete člověka, který není nebezpečný.

+2/−2
4.12.2015 13:04

J79a87r95o84s39l46a16v 67K84a29d79l98e22c 5691349282451

Jeden Australan v ČT po "revoluci" to řekl zcela jasně. "Já když jedu u nás po silnici, kde je široko daleko vidět a přijedu na křižovatku se stopkou, tak zastavím, rozhlédnu se a jedu klidně dál - s tím ale Češi mají problém" .

+1/0
4.12.2015 16:13

A20l82e14n68a 75Z59e56m82a65n85o77v60á 5380659412319

Jakou že rychlostí jel řidič přes přejezd? 80 km? Ale zákon mluví jasně:

Železniční přejezd, § 28

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst.2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.

(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km/hod. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km/hod. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

atd.

+3/−3
4.12.2015 12:51

B18o14h69u30s40l65a71v 52K47r30á33l69í28k 2491870749696

Přečtěte si ještě jednou a pomalu název toho zákona, a pak ten text článku o té 80km rychlosti.

+14/0
4.12.2015 12:53

J43a61r67o96s79l13a37v 48K11a73d60l38e16c 5561629472771

Paní Zemanová, po probuzení je dobré se nejdříve omýt studenou vodou a v klidu nasnídat. pak pomalu, ale pomaloučku začněte vstřebávat informace.

+4/−1
4.12.2015 12:56

A14n64n63a 97M15a54c21h60a31č55o35v85á 2636268974128

Vy jste se nikdy nespletl?

0/0
4.12.2015 13:05

J90a93r14o72s34l38a10v 41K80a38d90l21e24c 5401729702321

Ano, ani to nepočítám...

+1/0
4.12.2015 16:17

A49l44e33n21a 70Z38e16m56a45n58o57v12á 5610479572629

Pane Kadleci, všechno už mám za sebou, dokonce i oběd, ale dneska je to marný, je to marný, je to marný. ;-)

+3/0
4.12.2015 13:12

J35a25r62o57s73l53a75v 64K31a27d75l62e98c 5451899812631

Tak alespoň, že jste se díky mé ironii neurazilaR^;-)

0/0
4.12.2015 16:16

D63u23š80a73n 90P29i64š97i 8263871780519

Z článku: "Vlak mohl jet před srážkou až osmdesátikilometrovou rychlostí." Vlak jste si zaměnila s osobním autem. Přehmat se někdy stane.

0/0
4.12.2015 13:05

A39l28e90n43a 57Z88e24m20a23n58o95v68á 5670889532619

Díky všem, za upozornění, omlouvám se, přehlédla jsem se. :-) Nicméně pochybuju, že by auto vjelo pod vlak rychlostí 30 km za hodinu, jeho rychlost byla nejspíš skutečně vyšší, než říká zákon.

0/0
4.12.2015 13:08

B52o56h98u67s74l47a97v 33K75r87á44l95í96k 2591570659956

Kdyby jel rychleji, tak by to možná taky stačil projet.

0/0
4.12.2015 13:24

A22l91e97n84a 29Z50e56m74a71n50o15v27á 5210169112749

Já myslela, že auto má zastavit, aby umožnilo průjezd vlaku, ne že jde o závody, kdo to stihne projet dříve. To je trošku jako ruská ruleta, nemyslíte?

0/0
4.12.2015 13:32

A12n54n68a 87M21a76c91h30a67č66o69v54á 2286228624118

Ten řidič to má tedy blbý. Ho zachrání aby mohl jít do basy.

+2/0
4.12.2015 12:50

J40o72z55e96f 55P76o33l15á52k 9917130

Závory na přejezdy a kamery do lokomotiv povinně . Jo a ředitelům nižší platy .

+2/−2
4.12.2015 12:46

A95n92n15a 64M80a42c30h94a15č87o76v83á 2456988774278

Co vyřeší závory? Viz polský kamión.

+1/0
4.12.2015 12:49

B61o80h12u55s58l87a13v 86K47r60á14l29í35k 2301620459286

Bohužel, kamerou vlak nezastavíte o nic rychleji než brzdou. To už spíš by měly smysl kamery na těch přejezdech. Ale sežeňte proto finance a politickou podporu v zemi, kde 90 % řidičů aut porušuje dopravní předpisy soustavně a ještě berou dopravní policii jako nepřítele, když se občas nesměle pokusí aspoň na něco dohlížet.

+11/0
4.12.2015 12:50

J72i95r36i 61H12u88b22k97a 1273576224625

Dopravní policie je jako nepřítel braná od doby, kdy rezignovala na vynucování bezpečného a plynulého provozu a zaměřila se na výběr pokut.

+7/0
4.12.2015 13:02

B87o19h97u76s59l71a34v 49K46r53á18l88í28k 2261300379106

V tomto případě narážíme spíš stále znovu na problém, že těch pokut vybírají málo a ty pokuty jsou příliš nízké. Ale souhlasím, že doživotní zabavování řidičáků a zabavování aut by bylo účinnější než pokuty.

+4/−1
4.12.2015 13:07

P68a83v34e40l 65Ř71a13p50e64k 7592906899575

R^

0/0
4.12.2015 13:19

Najdete na iDNES.cz