Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorový vlak po srážce tlačil auto 200 metrů, zemřeli tři lidé

Tři lidé zemřeli při ranní srážce auta s motorovým osobním vlakem u Rané na Chrudimsku. Ve voze cestovali celkem čtyři lidé, vlak ho tlačil po kolejích ještě asi dvě stě metrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a26r14t90i38n 91V15o82j61á60č17e58k 9693167781846

tak to trochu podcenili ,dělali na údržbě trati a u přejezdu je drážní domek za kterým parkovali ,nasedli a jeli přes koleje pro svačinu...neměli rychlost ,aby s tím něco udělali a strojvůdci nedali nejmenší šanci vjeli mu tam snad na 10 metrů

0/0
5.12.2015 13:25

P68e93t85r 74R69u96m88p52l94i85k 4549847279793

kdybych měl na krku tři životy, tak bych si přál abych se neprobudil.

0/0
4.12.2015 20:18

M11i73r32o50s51l44a22v 57K84a96š63p91a98r 3242237431341

U řidiče bylo diagnostikováno vážné zranění hlavy a mozku.                                        Ten mozek musel mít poškozenej už před havárií

0/0
4.12.2015 18:14

J32o87s84e67f 92V20l18t45a18v36s61k95y 3525475301643

Priznam se, ze jezdim v Cechach hodne malo, ale o to dobrodruznejsi je to.  Casto nejen dobrodruzne, nekdy i velmi nebezpecne.  A nekdy to vypada jako naschval.

+1/0
4.12.2015 14:19

J80a58n 42T35a29r64a43b71a 4206196879209

Ano, naši řidiči mají za svůj vzor ruské kolegy

0/0
4.12.2015 18:07

J76a97n 74K38a61n60t 9311958428223

Martin Svec : budte tak laskav a opravte konecne vecnou chybu ve vasem clanku, na kterou jste byl uz pred nekolika hodinami upozornen ctenari. Obec v blizkosti Skutce se nenazyva Zdar u Skutce, ale Zdarec u Skutce. Skoda, ze je nutne pripominat podobna fakta v souvislosti s tragickou nehodou. Pokud chcete byt nazyvan novinar a nikoliv pisalek, projevte trochu vice profesionality !

+8/0
4.12.2015 14:17

J17a63n 23F15i42a18l60a 7614417585439

A Regionova s velkým R.

+1/0
4.12.2015 14:36

J36a27n 64T79a18r14a67b53a 4226566839319

Další držitel Darwinovy ceny.

0/0
4.12.2015 14:12

P96a67v20e61l 33Š43e90d26l33b32a68u51e78r 7218241312355

Dneska ráno Slunce svítilo celkem ostře. Pokud jel proti tomu slunečnímu světlu, mohl výstrahu přehlédnout, stačilo mít trochu zamlžené okno... Neznáme příčinu, nebyli jsme tam, nenadávejme. Je to strašné a az se řidič vzbudí, asi bude potřebovat psychologa, nejspíš i spolu s pozůstalými. Už se to nedá vrátit...

+4/−6
4.12.2015 13:35

E21l57i76š38k76a 50S79v19o57b52o55d62o51v29á 6651322411250

Na zvonce, které blikání doprovázejí, slunce vliv nemá...

+9/0
4.12.2015 13:38

M46i32r55o37s27l50a42v 19P14a58v23l11í95č89e45k 7273110975174

Tak to asi neslysel. Navic v clanku je psano ze jestli signalizace fungovala se teprve zjistuje. Ja tedy verim ze fungovala.

+1/0
4.12.2015 13:52

J91a30n 26T39a51r74a90b44a 4626806129139

Pokud neviděl, měl se držet zásady Kam nevidím, nejedu. To je normální. Bohužel, část českých řidičů tohle vůbec nechápe, někteří postupně eliminují sebe, jiní bohužel eliminují druhé.

+3/0
4.12.2015 14:13

P28a46v94e76l 97Š79e82d40l35b95a67u45e31r 7958551562655

To jo, bývá to tak. Někdy to nevyjde. Pokud to byla chyba a ne záměr, tak pekelně drahá...

0/0
4.12.2015 19:03

Z27d34e27n67ě25k 48Z94a29b92a13v61a 1362154796374

A i kdyby nefungovala - no tak jakou má řidič povinnost, no?....

Ono každá žárovka může prasknout, po výpadku napájení se může vybít AKU, který PZZ jinak běžně zálohuje, atd. 

Za mých mladých let se každý autobusák před žel. přejezdem pečlivě rozhlížel - asi stojí za to to připomenout

Už se to konečně naučte! ing. Zababa ;-)

0/0
4.12.2015 21:07

P54a94v63e10l 22Š47e47d27l67b80a95u61e80r 7178541282445

Pokud neměl nahlas puštěné rádio... Třeba si řekl, že to vyjde a pak už nic neví... Když to tolikrát předtím vyšlo... Nevíme a výsledek je děsivý.

0/0
4.12.2015 19:05

M78i45l56a83n 45M12a96j10e56r14č75í31k 1130300264396

mělo by v silničním provozu platit pravidlo "kam nevidím, tam nejedu" a V PŘÍPADECH PŘIKÁZANÉHO DÁVÁNÍ PŘEDNOSTI TO MĚLO PLATIT MINIMÁLNĚ DVOJNÁSOB = žádný řidič by neměl být slepý, takže by měl vidět vlastní koleje i ty tři (resp 6 - bývají umístěné zdvojeně po obou stranách vozovky) návěstní desky před přejezdem dráhy A KDYŽ PAK NEVIDÍ ŽÁDNÝ SIGNÁL NA PŘEJEZDOVÉM ZABEZPEČOVACÍM ZAŘÍZENÍ, TAK SE MUSÍ OPRAVDU POŘÁDNĚ ROZHLÉDNOU (PŘESVĚDČIT, ŽE SE NEBLÍŽÍ DRÁŽNÍ VOZIDLO / VLAK) - i za cenu, že před přejezdem zastaví a případně i vystoupí on či některá z jím převážených osob!!

Navíc tu padla v diskuzi informace, že v tomto případě se mělo jednat o 4 dělníky podílející se na nějaké (stavební) úpravě vlastní dráhy = měli mít za sebou školení o bezpečnosti práce v tělese dráhy, které viditelně neporušili při vlastní pracovní činnosti, ale dle té zdejší informace při cestě na svačinu.

VELMI MNE ZAJÍMÁ, JESTLI JE ČI NIKOLIV TAKOVÝTO PŘÍPAD PRACOVNÍM ÚRAZEM (MINIMÁLNĚ VE TŘECH PŘÍPADECH ZE 4 S NÁSLEDKEM SMRTI) - dotyční byli v práci, ale nehoda se stala o jejich pracovní přestávce a při jejím vzniku nekonali pracovní činnost pro zaměstnavatele, i když právě dotyčný řidič vozidla ji přeci jen asi konal - na řízení, ať již firemního či vlastního, vozidla měl souhlas zaměstnavatele a tomu vykazoval cestovní náklady?

+3/0
4.12.2015 14:03

J44a75n 11T91a55r52a78b86a 4986986439529

Naprostá pravda. A správná otázka. Bude to záležet na momentální zátěži místně příslušného inspektorátu práce. Buď má dost jiných agend a dá pokoj nebo nemá a bude buzerovat ostošest.

0/0
4.12.2015 14:16

J43a48r85o58s42l91a35v 43K80a27d19l91e65c 5101649422701

Zcela logicky se nejedná o pracovní úraz, protože k němu nedošlo při plnění pracovních úkolů v pracovní době. Problém bude s časem na přestávku a oddech, který by měl být vymezen v pracovním řádu - zpravidla se svačina jen toleruje mimo hlavní přestávku kolem poledne. Proto v nejhorším případě může být použito i nedovolené opuštění pracoviště.

0/0
4.12.2015 16:07

M95a63r60t78i32n 46B40a53r36t87á35k 8657693836455

Jeli od jihu na sever, takže slunce měli za zády.

https://www.google.cz/maps/@49.8059417,15.9802034,3a,75y,357.69h,73.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1saeu0X5f-8aGHy6q_H_3KvA!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs

0/0
5.12.2015 20:24

P68a54v65e18l 28Ř27a87p20e93k 7812576269665

Podle fotek je tam otevřený výkop a pokládají tam i nové kabely pro zabezpečení, navíc nikdo ani neřekl, že přejezdové zařízení fungovalo, což obvykle ihned uvádějí, takže je možné, že tam mohl být problém. Samozřejmě řidič má povinnost se rozhlédnout.

+3/0
4.12.2015 13:17

B19o35h54u86s46l25a13v 44K82r72á20l12í55k 2141150139106

Podle toho, co někdo psal dole, tak ti mrtví v tom autě měli být právě ti dělníci, kteří na té trati pracovali.

+3/0
4.12.2015 13:19

M77i21r42o73s32l21a43v 56P24a53v17l53í65č96e73k 7293730435114

Tak to je mazec...

0/0
4.12.2015 13:54

P43a48v29e53l 80R10y84b80á55ř 7152711229820

Je to neštěstí a řidič možná udělal kardinální chybu, ale také možná udělal malou chybu s kardinálními následky. Nadávat mu, jak to dělají někteří nemá smysl. Takových lidí co nadávají bych se rád zeptal "Ruku na srdce, nikdy jste neudělali přestupek nebo chybu na silnici?"

+3/0
4.12.2015 13:11

O16n93d14ř46e83j 91F85e23l20c40a32n 6712944901267

Z toho vozu už nikdo nepromluví a nepodá vysvětlení. Takže, i kdyby přejezdové zabezpečovací zařízení v době srážky nefungovalo, tak Drážní inspekce dojde k závěru, že fungovalo.:-P

+1/0
4.12.2015 13:10

R75a46d82e81k 70J14a69n60a58t67a 9615736474402

Vlaky (i novější typy přejezdů) mají v sobě černé skříňky. Zaznamenává se nejen rychlost, ale i kdy vlak začal houkat.

Zatímco do osobních aut instalaci podobných zařízení (byť by stály pár korun, protože dnešní elektronikou nabitá auta už si stejně parametry jízdy sledují) brání lobby zákonodárců, kteří sami coby řidiči porušují předpisy :-)

+7/−2
4.12.2015 13:17

B87o51h51u40s34l46a71v 92K37r45á80l56í87k 2321180959816

Tak ono zase by možná bylo ještě horší, kdyby nějací berdychové a mrázkové měli na displeji a v databázi přesný pohyb všech aut.

+3/0
4.12.2015 13:22

R84a18d68e14k 18J32a89n51a77t46a 9425546784312

Implementace takové černé skříňky by samozřejmě měla být taková jako v letadlech, aby v záznamu bylo jen posledních XX minut a dokola se přemazával.

Každá řidící jednotka v autě už stejně v sobě paměť má - ukládá se do ní záznam chybových a nestandardních stavů pro účely servisu.

+1/0
4.12.2015 13:26

J28a48r82o31s87l79a40v 69K54a54d82l19e47c 5101239262461

Nějaká "černá" skříňka v automobilu je již snad povinná v nových vozech od určitého roku.

0/0
4.12.2015 16:10

J52a61r85o75s64l77a35v 78K29a60d88l55e98c 5381479572231

Vůbec nejde o předpisy, zákazy a nařízení, kterých je ostatně přespříliš. Jde o to, že primitivové napříč společenským postavením nesnesou žádná společenská omezení.

+4/0
4.12.2015 12:54

A62n18n14a 10M29a26c50h25a63č24o31v98á 2836898374618

R^R^R^R^

0/0
4.12.2015 13:01

B98o88h92u92s55l62a69v 56K52r68á28l50í23k 2541250449606

Nebezpeční jsou i ti primitivové, kteří společenská omezení snášejí dobře a rádi. A nebezpeční jsou i komplikovaní a komplexní lidé, kteří nesnesou žádná společenská omezení. Těžko najdete člověka, který není nebezpečný.

+2/−2
4.12.2015 13:04

J33a46r15o21s46l33a45v 44K59a10d63l13e79c 5441709612921

Jeden Australan v ČT po "revoluci" to řekl zcela jasně. "Já když jedu u nás po silnici, kde je široko daleko vidět a přijedu na křižovatku se stopkou, tak zastavím, rozhlédnu se a jedu klidně dál - s tím ale Češi mají problém" .

+1/0
4.12.2015 16:13

A10l49e54n64a 66Z98e47m56a57n59o96v98á 5110199972869

Jakou že rychlostí jel řidič přes přejezd? 80 km? Ale zákon mluví jasně:

Železniční přejezd, § 28

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst.2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.

(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km/hod. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km/hod. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

atd.

+3/−3
4.12.2015 12:51

B48o59h52u32s50l62a65v 56K57r94á62l15í53k 2711340579886

Přečtěte si ještě jednou a pomalu název toho zákona, a pak ten text článku o té 80km rychlosti.

+14/0
4.12.2015 12:53

J29a54r75o88s94l66a46v 66K63a87d72l48e45c 5571909642251

Paní Zemanová, po probuzení je dobré se nejdříve omýt studenou vodou a v klidu nasnídat. pak pomalu, ale pomaloučku začněte vstřebávat informace.

+4/−1
4.12.2015 12:56

A41n83n27a 39M52a46c82h97a17č70o46v41á 2136858354488

Vy jste se nikdy nespletl?

0/0
4.12.2015 13:05

J20a81r63o32s97l52a92v 15K64a86d74l92e18c 5221479702501

Ano, ani to nepočítám...

+1/0
4.12.2015 16:17

A37l40e50n39a 59Z76e17m91a90n87o94v10á 5350609122479

Pane Kadleci, všechno už mám za sebou, dokonce i oběd, ale dneska je to marný, je to marný, je to marný. ;-)

+3/0
4.12.2015 13:12

J98a34r75o36s42l27a87v 89K22a73d65l71e89c 5881939332741

Tak alespoň, že jste se díky mé ironii neurazilaR^;-)

0/0
4.12.2015 16:16

D90u74š54a84n 19P59i15š56i 8403161640969

Z článku: "Vlak mohl jet před srážkou až osmdesátikilometrovou rychlostí." Vlak jste si zaměnila s osobním autem. Přehmat se někdy stane.

0/0
4.12.2015 13:05

A15l39e35n71a 54Z19e86m70a44n18o19v52á 5590279842209

Díky všem, za upozornění, omlouvám se, přehlédla jsem se. :-) Nicméně pochybuju, že by auto vjelo pod vlak rychlostí 30 km za hodinu, jeho rychlost byla nejspíš skutečně vyšší, než říká zákon.

0/0
4.12.2015 13:08

B45o12h11u92s71l34a43v 84K56r61á88l74í70k 2791110219336

Kdyby jel rychleji, tak by to možná taky stačil projet.

0/0
4.12.2015 13:24

A91l17e44n39a 98Z44e78m17a62n40o82v65á 5120349912739

Já myslela, že auto má zastavit, aby umožnilo průjezd vlaku, ne že jde o závody, kdo to stihne projet dříve. To je trošku jako ruská ruleta, nemyslíte?

0/0
4.12.2015 13:32

A93n20n38a 14M70a35c79h94a50č25o92v30á 2226108634168

Ten řidič to má tedy blbý. Ho zachrání aby mohl jít do basy.

+2/0
4.12.2015 12:50

J97o29z67e19f 50P80o46l66á32k 9857180

Závory na přejezdy a kamery do lokomotiv povinně . Jo a ředitelům nižší platy .

+2/−2
4.12.2015 12:46

A92n59n28a 54M37a95c10h75a68č72o16v61á 2656368484878

Co vyřeší závory? Viz polský kamión.

+1/0
4.12.2015 12:49

B83o51h58u93s61l75a76v 67K82r66á81l33í22k 2731700819836

Bohužel, kamerou vlak nezastavíte o nic rychleji než brzdou. To už spíš by měly smysl kamery na těch přejezdech. Ale sežeňte proto finance a politickou podporu v zemi, kde 90 % řidičů aut porušuje dopravní předpisy soustavně a ještě berou dopravní policii jako nepřítele, když se občas nesměle pokusí aspoň na něco dohlížet.

+11/0
4.12.2015 12:50

J27i85r44i 32H69u64b33k21a 1333936424905

Dopravní policie je jako nepřítel braná od doby, kdy rezignovala na vynucování bezpečného a plynulého provozu a zaměřila se na výběr pokut.

+7/0
4.12.2015 13:02

B66o11h82u12s91l62a25v 72K90r56á26l82í60k 2701700249766

V tomto případě narážíme spíš stále znovu na problém, že těch pokut vybírají málo a ty pokuty jsou příliš nízké. Ale souhlasím, že doživotní zabavování řidičáků a zabavování aut by bylo účinnější než pokuty.

+4/−1
4.12.2015 13:07

P62a94v12e34l 76Ř48a49p13e65k 7232856359825

R^

0/0
4.12.2015 13:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.