Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S novým terminálem vykřešeme z pardubického letiště maximum, věří ředitelka

Nová ředitelka pardubického letiště Hana Šmejkalová věří, že se do Pardubic vrátí cestující, jejichž počet se letos prudce snížil. Nejpozději v roce 2018 by měl sloužit nový terminál - nahradí stávající odbavovací halu, která z venku připomíná spíše tělocvičnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M81a37r87t55i13n 51J63i37n34d28ř62i82š18e70k 7616119361571

Chtělo by to ještě nějaké linky na západ. Třeba Paříž a za mořem do Španělska. A po těch kolejích, co k letišti vedou by měla jezdit přímá linka na nádraží. Ale ne s couváním na Rosice. Takové napojení ale budovaný nadjezd Paramo určitě zase neumožní, že?

0/0
29.11.2015 21:57

M42i73c84h21a89l 68S64t68e18b22l18o 5299141554847

Pardubické letiště má opravdu velký potenciál.

S dětmi na dovolenou bych letěl zase jen z Pardubic. Je to rychlé, jednoduché a parkování je hned vedle haly a zdarma!!!R^[>-]V!!

+2/0
23.11.2015 9:09

J37a61k47u80b 42N29o16v55á68k 9642554714751

osobně jsem příznivcem pro stavbu terminálu, třeba by to sem dotáhlo i nějaké lowcosty, třeba WizzAir nebo EasyJet ale ..... 

Problém je, že letiště bylo po celou dobu využíváno pro pravidelné lety do Ruska, které byly ve většině případů operovány Transaerem. A to zkrachovalo. Tudíž pro stavbu terminálu nění opodstatnění (a argumentovat prázdninovými chartery by bylo poněkud liché) ...

+2/−2
23.11.2015 9:05

P97e96t78r 93H18u80ň75á22č86e96k 6258970851480

No, ale o tom to právě je. Nebude terminál - nebudou letecké spoje. Která nízkonákladovka by přistoupila na nynější podmínky? Když to viděli zástupci Ryanairu, řekli jednoznačné ne, toto nejsou podminky, ve kterých by se měly jejich lety odbavovat. Jediné východisko je terminál postavit a pak rozjet jednání s aerolinkami. Do té doby jim prostě nemáme co nabídnout....

+6/0
23.11.2015 11:43

L81u54d24v26í98k 58R36a32k 8435101634544

Tj., ale kdo bude do Pardubic létat, Rusové už né, a ostatní třeba jen kvůli tomu, že je spojení na dálnici a dále po republice? Tak, to se též nestalo, a v létě lidé z pardubicka a okolí na dovolené?, tak tj.dost málo..né, že by to pohodlí nebylo fajn, ale....

0/0
23.11.2015 12:00

J24a22r66o38s51l34a23v 91J91o19n25á38š 4358954742195

Proč by Rusové do Pardubic nemohli létat?

A pro českou klientelu je velkou výhodou parkování zdarma a pohodlnější odbavení.

No, a pro letecké společnosti by měly být výhodou nižší poplatky.

Myslím, že pokud bude solidní odbavovací hala a zvýší se kapacita letiště, neměl by být problém nějaké ty nízkonákladové společnosti přivést.

+1/0
23.11.2015 16:46

P24e73t50r 65H44u42ň67á73č23e50k 6398720261710

Přesně tak. Nízkonákladovky v celé Evropě létají na menší regionální letiště kolem metropolí právě z těchto důvodů. Jsem přesvědčen, že Pardubice jsou v ČR tím největším potenciálem ;-)

+2/0
24.11.2015 8:48

V74i44k92t53o35r 60N98á29r67o72ž72n72ý 3559882448

To by muselo být o následující konstrukci. Vy se nám písemně zavážete k tomu , že si tady postavíte základnu a my nasypeme peníze do nového terminálu. Ale taková dohoda je nereálná. Škoda , že toto letiště není lépe napojené na železniční síť. Varianta , že před letištěm skočím do vlaku a za hodinu budu v centru Prahy je zajímavá...

+2/0
23.11.2015 12:07

P98a86v73l62a 61K23v29a35p23i88l79o79v98á 7649388824837

Tak na nádraží jste z letiště za 5 minut busem. Pokud bude terminál a budou chartery, věřím, že dpmd posílí dopravu. A hodně by řešila už jednostopadesátlet slibovaná lávka z nádraží na Duklu. Představte si, že si koupíte v Praze jízdenku na vlak včetně dopravy na letiště. Přijedete do Pardubic, přejdete lávku nastoupíte do autobusu, který vás doveze na letiště. Lowcost má rychlejší odbavení, malé letiště jabysmet. Z Prahy poletíte raději z Pardubic než Ruzyně. Ten potenciál je obrovský a asi 100x lepší než přiblblý Vodochody s jejich lobbingem!

+2/0
23.11.2015 15:12

J28a75k47u50b 93N41o51v48á57k 9242534814911

to máš Tryskáčku pravdu, ale já jako investor bych těžko nalil prachy tam, kde nebudu mít jistotu návratnosti investice. Takže v první řadě musí přijít průzkum trhu a zjistit předpokládané objemy cestujících a nějak si přednasmlouvat aerolinky. Nebudu stavět obchoďák uprostřed polí za Horní Dolní aby mi tam dvě babičky z vesnice jezdily nakupovat rohlíky :)

0/0
23.11.2015 13:05

J70a68r22o83s77l51a52v 98J63o19n60á25š 4678404462805

No, je pravda, že ten "obchoďák uprostřed polí za Horní Dolní" má za sebou roky, kdy hospodařil se ziskem, i když byl umístěný v bývalé konírně. Proč by se neměl vrátit do černých čísel, když bude v moderní novostavbě?

+1/0
23.11.2015 16:52

J28a30k13u44b 88N88o37v23á96k 9572914414201

poučte mě, jak udělat s investice, které nemá zajištěný příliv pasažérů a tím pádem přísun peněz, ziskovou?

0/0
23.11.2015 17:20

J22a65r15o80s40l96a18v 21J85o79n59á41š 4418294212375

Možná byste si mohl přečíst ten rozhovor, pod kterým se diskutuje.

Ale dobře. Každé podnikání s sebou nese určitou míru rizika. Kdyby šlo o neznámé letiště, asi by to byl opravdu podnikatelský nesmysl. Ale ono to letiště má za sebou už kus úspěšné historie. Důvody, proč společnosti létaly do Pardubic místo na Ruzyň, ty nepominuly. Ono v podnikání platí, že zkvalitněním nabídky lze poptávku zvýšit.

+1/0
23.11.2015 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.