Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S novým terminálem vykřešeme z pardubického letiště maximum, věří ředitelka

Nová ředitelka pardubického letiště Hana Šmejkalová věří, že se do Pardubic vrátí cestující, jejichž počet se letos prudce snížil. Nejpozději v roce 2018 by měl sloužit nový terminál - nahradí stávající odbavovací halu, která z venku připomíná spíše tělocvičnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M48a91r47t86i29n 88J31i79n85d59ř70i31š67e23k 7836129961341

Chtělo by to ještě nějaké linky na západ. Třeba Paříž a za mořem do Španělska. A po těch kolejích, co k letišti vedou by měla jezdit přímá linka na nádraží. Ale ne s couváním na Rosice. Takové napojení ale budovaný nadjezd Paramo určitě zase neumožní, že?

0/0
29.11.2015 21:57

M73i67c21h40a68l 27S48t10e87b35l29o 5669221714547

Pardubické letiště má opravdu velký potenciál.

S dětmi na dovolenou bych letěl zase jen z Pardubic. Je to rychlé, jednoduché a parkování je hned vedle haly a zdarma!!!R^[>-]V!!

+2/0
23.11.2015 9:09

J56a77k90u12b 11N36o28v22á79k 9462824214761

osobně jsem příznivcem pro stavbu terminálu, třeba by to sem dotáhlo i nějaké lowcosty, třeba WizzAir nebo EasyJet ale ..... 

Problém je, že letiště bylo po celou dobu využíváno pro pravidelné lety do Ruska, které byly ve většině případů operovány Transaerem. A to zkrachovalo. Tudíž pro stavbu terminálu nění opodstatnění (a argumentovat prázdninovými chartery by bylo poněkud liché) ...

+2/−2
23.11.2015 9:05

P53e88t75r 34H17u65ň94á29č56e17k 6328300471280

No, ale o tom to právě je. Nebude terminál - nebudou letecké spoje. Která nízkonákladovka by přistoupila na nynější podmínky? Když to viděli zástupci Ryanairu, řekli jednoznačné ne, toto nejsou podminky, ve kterých by se měly jejich lety odbavovat. Jediné východisko je terminál postavit a pak rozjet jednání s aerolinkami. Do té doby jim prostě nemáme co nabídnout....

+6/0
23.11.2015 11:43

L10u95d60v28í46k 98R75a20k 8455921984944

Tj., ale kdo bude do Pardubic létat, Rusové už né, a ostatní třeba jen kvůli tomu, že je spojení na dálnici a dále po republice? Tak, to se též nestalo, a v létě lidé z pardubicka a okolí na dovolené?, tak tj.dost málo..né, že by to pohodlí nebylo fajn, ale....

0/0
23.11.2015 12:00

J97a55r54o40s92l85a15v 71J55o98n58á93š 4598564762355

Proč by Rusové do Pardubic nemohli létat?

A pro českou klientelu je velkou výhodou parkování zdarma a pohodlnější odbavení.

No, a pro letecké společnosti by měly být výhodou nižší poplatky.

Myslím, že pokud bude solidní odbavovací hala a zvýší se kapacita letiště, neměl by být problém nějaké ty nízkonákladové společnosti přivést.

+1/0
23.11.2015 16:46

P98e69t67r 81H62u17ň27á26č28e28k 6458220101430

Přesně tak. Nízkonákladovky v celé Evropě létají na menší regionální letiště kolem metropolí právě z těchto důvodů. Jsem přesvědčen, že Pardubice jsou v ČR tím největším potenciálem ;-)

+2/0
24.11.2015 8:48

V52i81k35t21o66r 48N73á26r24o45ž24n75ý 3719102478

To by muselo být o následující konstrukci. Vy se nám písemně zavážete k tomu , že si tady postavíte základnu a my nasypeme peníze do nového terminálu. Ale taková dohoda je nereálná. Škoda , že toto letiště není lépe napojené na železniční síť. Varianta , že před letištěm skočím do vlaku a za hodinu budu v centru Prahy je zajímavá...

+2/0
23.11.2015 12:07

P65a68v89l32a 50K21v74a34p27i41l90o37v38á 7219748494927

Tak na nádraží jste z letiště za 5 minut busem. Pokud bude terminál a budou chartery, věřím, že dpmd posílí dopravu. A hodně by řešila už jednostopadesátlet slibovaná lávka z nádraží na Duklu. Představte si, že si koupíte v Praze jízdenku na vlak včetně dopravy na letiště. Přijedete do Pardubic, přejdete lávku nastoupíte do autobusu, který vás doveze na letiště. Lowcost má rychlejší odbavení, malé letiště jabysmet. Z Prahy poletíte raději z Pardubic než Ruzyně. Ten potenciál je obrovský a asi 100x lepší než přiblblý Vodochody s jejich lobbingem!

+2/0
23.11.2015 15:12

J70a22k55u75b 68N47o88v37á60k 9822554324661

to máš Tryskáčku pravdu, ale já jako investor bych těžko nalil prachy tam, kde nebudu mít jistotu návratnosti investice. Takže v první řadě musí přijít průzkum trhu a zjistit předpokládané objemy cestujících a nějak si přednasmlouvat aerolinky. Nebudu stavět obchoďák uprostřed polí za Horní Dolní aby mi tam dvě babičky z vesnice jezdily nakupovat rohlíky :)

0/0
23.11.2015 13:05

J86a44r27o77s62l58a55v 89J59o31n77á56š 4188794752215

No, je pravda, že ten "obchoďák uprostřed polí za Horní Dolní" má za sebou roky, kdy hospodařil se ziskem, i když byl umístěný v bývalé konírně. Proč by se neměl vrátit do černých čísel, když bude v moderní novostavbě?

+1/0
23.11.2015 16:52

J45a14k48u94b 31N14o58v53á70k 9962314114931

poučte mě, jak udělat s investice, které nemá zajištěný příliv pasažérů a tím pádem přísun peněz, ziskovou?

0/0
23.11.2015 17:20

J89a38r28o12s59l54a55v 20J60o58n26á93š 4128214902775

Možná byste si mohl přečíst ten rozhovor, pod kterým se diskutuje.

Ale dobře. Každé podnikání s sebou nese určitou míru rizika. Kdyby šlo o neznámé letiště, asi by to byl opravdu podnikatelský nesmysl. Ale ono to letiště má za sebou už kus úspěšné historie. Důvody, proč společnosti létaly do Pardubic místo na Ruzyň, ty nepominuly. Ono v podnikání platí, že zkvalitněním nabídky lze poptávku zvýšit.

+1/0
23.11.2015 18:41







Najdete na iDNES.cz