Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvojkolejka je hotová. Vlaky z Pardubic budou v Hradci za 17 minut

Vlaky na části trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové začnou od prosince jezdit vyšší rychlostí. Vedle úspory času se lidé dočkají i pohodlnější cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54i60ř62í 51K71r10a16t98o14c56h89v14í88l 5980832727865

Co se týče mostu přes Labe mezi Pardubicemi a Rosicemi, tak on kdysi dvoukolejný byl. Pak soudruzi rozhodli, že se bude stavět takzvaná Medlešická spojka vedoucí z pardubického nádraží východním směrem a most přes Labe bude stačit jednokolejný. Tím měla odpadnout úvrať v Rosicích pro vlaky směr Havlíčkův Brod. Ten jednokolejný most se nakonec realizoval, ale Medlešická spojka už ne - snad na ni došly peníze. Od té doby trať na Chrudim odbočuje až za mostem přes Labe. Celé to mělo být jen jakési provizorium, které však trvá bohužel už 50 let. Rv

0/0
15.11.2015 13:42

P75e34t52r 78N21e80c69h45a58n54i39c60k11ý 7443986848560

Rychlíky zrychlí, ale kvůli taktu stejně do Liberce dojedou ve stejnou dobu, takže výhodou je odjezd o 2 minuty později z Pardubic a to bych raději viděl ten odjezd tak v L:05, ty přestupy z koridoru nejsou vždy jistota. Hlavní výhodou dvoukolejky je hlavně větší kapacita trati, výhodu získají především nákladní vlaky, které se na trať sotva vešly, pak osobáky a rychlíky že nemusí křižovat, rychlost na tak krátkém úseku je až druhotná.

+2/−1
11.11.2015 8:23

J53a71n 69T36a24r69a38b85a 4176836169279

Škoda, že zůstaly 4 úrovňové přejezdy. Za ty prachy.....

+1/0
10.11.2015 7:15

T58o61m11á30š 79K44n89a32i25f43l 6783920167220

Jak za ty prachy?

Kdyby to bylo s prejezdy tak to bude stat dvojnasobek

0/0
19.11.2015 23:14

H55e76l48e12n22a 89P29a41r55d22u12b59s60k64á 1249912131961

No, tak titulek Dvojkolejka je hotová je poněkud předčasný... Rv

+7/0
9.11.2015 10:48

Z62d28e10n92e37k 39Š31i98t19i62n41a 2203918760305

Pan redaktor Švarc se jistě nechal unést emocemi.

Zřejmě vlakem nejezdí.

A tu stošedesátku na tom krátkém úseku ? Vraťte prosím školné.

+3/−1
8.11.2015 22:14

M11a23t60o46u15š 70P26r97e26u15s88s 6280294822349

Trošku mě překvapuje, že moderní svižná elektrická jednotka, která umí 160 to udělá za 17 minut a motorák se dvěma a maximálkou 110 km/h to udělá za 18 minut, dost zvláštní...

+1/0
8.11.2015 20:05

Z18d32e39n81e39k 86Š22i61t48i18n80a 2223798660105

Když měl Žabák zelenou, tak to udělal i za 15 minut. Sice to létalo, ale v HK byl včas.

+1/0
8.11.2015 22:21

M45i30l34a39n 59Š50a62f55á96ř 6351460292820

Hodně záleží na poměru čistého času na jízdu a času na provozně nutné úkony...

0/−1
9.11.2015 8:56

J86a48n 21T11a26r83a53b18a 4796206479429

Rušňovodič nesmí močit za jízdy do petkýýý? No tak to ty časy chápu.

0/0
10.11.2015 7:17

P87e60t22r 37N34e57c45h41a26n69i67c92k89ý 7333826558760

Časy v jízdních řádech jsou taktové, takže mírně ohnuté, aby to "sedělo", někde je víc rezervy, někde míň

0/0
11.11.2015 8:25

R42i55c92h67a39r74d 10M96i78c95h95a22l90o64w20s86k95i 1701889505276

To je typický novinářský blábol, nepatrný úsek je sice hotov ale pokud vím, tak do Stéblové je z Pardubic jednokolejka a ještě dlouho bude. Takže žádný převrat se nekoná a vlaky  budou dále křižovat v Rosicích s bonusem slušného zpoždění.

+5/0
8.11.2015 18:44

T72o76m10á87š 66L26u79d27v20í92k 5100978413466

Vzdyt se to v clanku pise, vy blabole!

0/−4
8.11.2015 18:48

R63i53c74h57a85r21d 40M54i61c49h28a34l14o57w15s93k61i 1921149585696

Nauč se číst a chápat význam napsaného textu a teprve potom kritizuj, Ty blábole.

+1/0
8.11.2015 19:12

P78e91t78r 72N57e29u78w67i13r94t23h 2587283555434

Když se podíváte do návrhu nového jízdního řádu, tak byste viděl, že se v Rosicích křižovat nebude, ale kvůli zkrácení jízdní doby dojede vlak do Pardubic, kde za 5 minut pojede zpět, takže ubude potřeba jedné soupravy..;-)

+1/0
8.11.2015 19:40

T30o22m13á38š 85L27u25d60v68í41k 5220318223266

Co to placate o krizovani v Rosicich, blabole? A jednokolejka z Pardubic do Steblove je v clanku zminena, blabole.

0/−2
8.11.2015 19:50

M40a17r92t82i76n 84Č61a94p84e38k 6910611857574

Jenže jakékoliv zpoždění se už nebude tolik přenášet. Soupravy od Hradce/Chrudimi mají v Pardubicích dostatečný pobyt na vyrovnání zpoždění a směrem na Hradec nebude ovlivněno tolik vlaků, jelikož dnes se křižuje buď v Rosicích a Opatovicích nebo ve Stéblové. Teď se bude křižovat v Rosicích a mezi Stéblouvou a Opatovicemi.

+1/0
8.11.2015 19:44

Z53d14e74n85e11k 71Š72i48t89i75n71a 2513628400205

Možná by někoho napadlo postavit ještě jeden most z Rosic na Chrudim. Úvrať tam již stojí.

0/0
8.11.2015 22:16
Foto

I41v44o 96H66a51š72l87e30r 4759505705813

Nelze, podle nových norem nevyhovuje světlá výška mostu.

0/0
9.11.2015 9:29

J37i73ř46í 34H41o66v17o63r65k35a 8297496532915

Bylo by dobré ten kanálový nesmysl dořešit (ukončit). To je to, co blokuje - nerozhodnost

0/0
9.11.2015 10:06

L26e26o20š 35S31t30a84n53ě92k 4934941445

Dokud se nedořeší napojení Chrudimě - buďto druhá kolej mezi Rosicemi a Pardubicemi nebo tzv. Nemošická spojka, tak bude v Rosicích stejný chaos, jako doposud, zpoždění kvůli čekání.... Hrdlo vidím v těch Rosicích.

+8/0
8.11.2015 17:35

Z84d65e83n97e45k 40Š89i46t20i26n39a 2473208940335

Moje řeč pane Leoši.

Chybí tam ten most. Ta nejlacinější investice. Dal bych těch plusů více, ale nejde to.

Takže se budou vymýšlet další drahé pakárny, protože EU dá dotace z našich daní.

0/0
8.11.2015 22:25

V55í74t 19J76ů26z96a 8792706131658

Co si pamatuji z mladých let, kratší doba než 15 minut v jízdních řádech nebyla, a i ta byla výjimečně u spoje, který Rosicemi při této cestě projížděl (stavěl tam při pokračování na Havlíčkův Brod).

+2/0
8.11.2015 17:04

J25o48s60e50f 83K79u51b39e95š 9815505799664

Koukám do jízdního řádu z roku 89 a 15 minutám se nic ani nepřibližuje... 22 minut nejkratší pokud dobře hledám...

0/0
8.11.2015 22:28

J89o88s58e16f 80K10u86b71e25š 9355955389774

Tak pán dole píše, že páry to zvládaly dokonce z 19 minut, tak to je překvapení :-)

0/0
8.11.2015 22:29

F83r26a77n46t14a 93S80t42r30n90a39d 7955366455

Opravdu vedou 2 koleje z Pardubic do Hradce?

Takže mohou jezdit vlaky v obou směrech? 

Podle leteckeho snímku na mapy.cz vidim jednu kolej za zastávkou semtin.

+2/0
8.11.2015 15:19

V86ě17r23a 23S82t75o17e29v87o67v90á 3984705266

Mapy.cz mají hodně velké zpoždění. Sousedi už dva roky bydlí a na Mapy.cz na jejich parcele nejsou ještě vidět ani základy.

+3/−1
8.11.2015 15:29

R92a98d23e63k 21J16a95n35a61t58a 9765556974342

Nevedou. Pouze mezi Stéblovou a Opatovicemi. To je ovšem nejdůležitější, protože z provozního hlediska se dvě koleje hodí nejvíc právě uprostřed trasy mezi uzly.

Zdvojkolejnění zbytku je každopádně v plánu a myslím, že až do Jaroměře.

+8/0
8.11.2015 16:05

J68i97ř29í 20E53r64b98e63n 1113224236617

Kéž by až do Liberce! :-/

0/0
9.11.2015 23:27

R69i64c37h20a55r14d 33M63i48c30h77a74l83o30w48s61k55i 1631459365766

Samozřejmě že nevedou! To nemá s mapami nic společného. Stačí ale postavit tu druhou kolej.

+1/0
8.11.2015 18:45

T82o59m89á47š 80L55u16d26v39í97k 5100508593456

Když budete pozorně číst, zjistíte, že opravdu dvě koleje z Pardubic do Hradce nevedou. Malá nápověda:

"Vlaky na části trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové začnou od prosince jezdit vyšší rychlostí."

"Stavbaři nyní vybudovali druhou kolej mezi Stéblovou a Opatovicemi."

0/0
8.11.2015 20:02

F41r96a51n13t71a 31S44t85r48n29a54d 7355336255

No ale ten nadpis: "Dvojkolejka je hotová" je tedy pořádně zavádějící.

+4/0
9.11.2015 11:16

Z47d18e46n75ě86k 83Š86i14n47d71l74a58u27e47r 5197316765342

18 nebo 19 minut je v mnoha jízdních řádech ČSD mezi lety 1964 a 1974, kdy s rychlíky jezdívaly parní lokomotivy řady 475.1, tudíž bych těch dnešních 19 minut zase až tak nevelebil. Dnešní výhoda je spíše v možnosti rychlík i na tak krátkou vzádlenost používat. 16 Kčs za rychlíkový příplatek - to bylo třeba roku 1965 nemálo peněz.

+2/−1
8.11.2015 14:38

P34e84t17r 63B14e60z72s14t42a96r20o69s92t54i 2319906783301

Sice tu dobu nepamatuji, ale věřil bych tomu za předpokladu, že nebude nikde pomalá a bude postaveno, potom by tam byla i rezerva na kříž ve Stéblové , průjezdem do odbočky, ale nezažil jsem...  No dá se říci 475.1 by šla brejlak také, jen pozor na to, aby ty odborníci ze severu neposlali Pielsticka, na pruser v JD zadelano...

+1/0
8.11.2015 14:53

R60a34d62e74k 57J36a59n78a37t23a 9145956754262

Pozor na to, že zatímco tehdejší minimální jízdní doby zvládlo pár vlaků denně (a ostatní vlaky musely uhýbat, nebo na trati vůbec nebyly), dnes se jedná o jízdní doby taktové. Tj. máte je k dispozici např. každou hodinu celý den - dnes jezdí mnohem více osobních vlaků než dříve.

+2/0
8.11.2015 16:08

P52e30t11r 48N17e82c14h84a13n81i51c89k93ý 7763786298370

Tak ona hlavní výhoda je v tom, že se tam vejde 10x více vlaků než v roce 1974

0/0
11.11.2015 8:19

P36e67t87r 70B51e70z58s36t80a13r34o33s59t10i 2459306933271

120 se nejezdilo, kvůli zabezpečení se jezdilo jen 100 km/h... Jinak R do Liberce jezdímotorak , který s tou zátěží je rad, že se možná v té Stéblové na tu 100km/h rozjede, kdežto na SP jezdí tramvaj s násobně vyšším výkonem, takže ta má rychlost hned...

+1/0
8.11.2015 12:05

J71i53ř82í 82E94r26b75e31n 1803334676427

Bejvaly časy, kdy se v Jaroměři přepřehalo z pershingu na brejlovec a zpět...

+1/0
8.11.2015 12:14

P81e10t17r 84B77e38z87s55t10a59r51o22s36t79i 2789616523811

Pershing? Já pamatuji zamracu za hrbáče, občas i brejlaka, ale pershinga snad nikdy, ale to bylo za dob, kdy rychlík jezdil ráno a večer, jinak přes den hydra...

0/0
8.11.2015 12:47

L15a68d10i59s16l74a53v 52K72v70a94s30n89i35č67k47a 1303347253735

Takže pár týdnů budou vlaky jezdit rychleji po dvou kolejích (a ne spíš po čtyřech ?), aby následně zase zpomalily, či zpožďovaly se, protože se budou modernizovat navazující úseky trati. Vysvětluju si článek správně ?

+1/0
8.11.2015 10:35

T31o17m42á47š 26L22u12d69v55í25k 5470238773976

Samozřejmě. Teď se udělal 8km dlouhý úsek uprostřed trati a příště se budou dělat úseky blíže k jednotlivým městům. Předpokládám ale, že to nespraví jen tak nějaké zpomalení vlaků, ale spíše půjde o výluky.

Mimochodem, ty koleje jsou skutečně dvě, čtyři jsou pak kolejnice.

+4/0
8.11.2015 10:46

L27a98d42i32s92l41a40v 34K64v26a60s78n68i25č54k87a 1583547463785

Nojo, na kolejnice jsem úplně zapomněl. Jenom jsem se zamyslel, až jsem se do toho zamotal. Díky za vysvětlení.

+1/0
8.11.2015 11:07

J59o96s35e61f 43K92u72b83e96š 9575335809524

Proč po čtyřech, té poznámce nerozumím... Čtyři koleje zrovna tady by byly zbytečné...

0/0
8.11.2015 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.