Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvojkolejka je hotová. Vlaky z Pardubic budou v Hradci za 17 minut

Vlaky na části trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové začnou od prosince jezdit vyšší rychlostí. Vedle úspory času se lidé dočkají i pohodlnější cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i40ř64í 98K46r59a43t57o72c89h68v35í33l 5530282567985

Co se týče mostu přes Labe mezi Pardubicemi a Rosicemi, tak on kdysi dvoukolejný byl. Pak soudruzi rozhodli, že se bude stavět takzvaná Medlešická spojka vedoucí z pardubického nádraží východním směrem a most přes Labe bude stačit jednokolejný. Tím měla odpadnout úvrať v Rosicích pro vlaky směr Havlíčkův Brod. Ten jednokolejný most se nakonec realizoval, ale Medlešická spojka už ne - snad na ni došly peníze. Od té doby trať na Chrudim odbočuje až za mostem přes Labe. Celé to mělo být jen jakési provizorium, které však trvá bohužel už 50 let. Rv

0/0
15.11.2015 13:42

P32e79t24r 94N61e53c73h42a21n70i35c47k33ý 7513286748300

Rychlíky zrychlí, ale kvůli taktu stejně do Liberce dojedou ve stejnou dobu, takže výhodou je odjezd o 2 minuty později z Pardubic a to bych raději viděl ten odjezd tak v L:05, ty přestupy z koridoru nejsou vždy jistota. Hlavní výhodou dvoukolejky je hlavně větší kapacita trati, výhodu získají především nákladní vlaky, které se na trať sotva vešly, pak osobáky a rychlíky že nemusí křižovat, rychlost na tak krátkém úseku je až druhotná.

+2/−1
11.11.2015 8:23

J33a30n 93T86a71r98a61b68a 4236626989219

Škoda, že zůstaly 4 úrovňové přejezdy. Za ty prachy.....

+1/0
10.11.2015 7:15

T43o12m78á47š 29K94n80a89i12f59l 6863900657340

Jak za ty prachy?

Kdyby to bylo s prejezdy tak to bude stat dvojnasobek

0/0
19.11.2015 23:14

H87e17l19e49n47a 49P59a12r29d96u62b21s60k79á 1629362471891

No, tak titulek Dvojkolejka je hotová je poněkud předčasný... Rv

+7/0
9.11.2015 10:48

Z74d30e77n68e56k 10Š14i55t47i84n28a 2723438130315

Pan redaktor Švarc se jistě nechal unést emocemi.

Zřejmě vlakem nejezdí.

A tu stošedesátku na tom krátkém úseku ? Vraťte prosím školné.

+3/−1
8.11.2015 22:14

M20a54t58o73u25š 59P60r40e81u80s83s 6170444102379

Trošku mě překvapuje, že moderní svižná elektrická jednotka, která umí 160 to udělá za 17 minut a motorák se dvěma a maximálkou 110 km/h to udělá za 18 minut, dost zvláštní...

+1/0
8.11.2015 20:05

Z75d22e96n26e45k 56Š29i60t19i45n90a 2113748830565

Když měl Žabák zelenou, tak to udělal i za 15 minut. Sice to létalo, ale v HK byl včas.

+1/0
8.11.2015 22:21

M63i59l89a23n 69Š18a76f73á74ř 6241680472860

Hodně záleží na poměru čistého času na jízdu a času na provozně nutné úkony...

0/−1
9.11.2015 8:56

J74a25n 95T21a47r56a51b60a 4466866849899

Rušňovodič nesmí močit za jízdy do petkýýý? No tak to ty časy chápu.

0/0
10.11.2015 7:17

P90e93t49r 37N33e57c85h55a35n27i34c27k31ý 7403296988470

Časy v jízdních řádech jsou taktové, takže mírně ohnuté, aby to "sedělo", někde je víc rezervy, někde míň

0/0
11.11.2015 8:25

R31i11c75h18a41r84d 93M49i79c63h28a41l94o27w71s14k32i 1771249365456

To je typický novinářský blábol, nepatrný úsek je sice hotov ale pokud vím, tak do Stéblové je z Pardubic jednokolejka a ještě dlouho bude. Takže žádný převrat se nekoná a vlaky  budou dále křižovat v Rosicích s bonusem slušného zpoždění.

+5/0
8.11.2015 18:44

T50o66m82á90š 61L56u89d77v88í16k 5370528233246

Vzdyt se to v clanku pise, vy blabole!

0/−4
8.11.2015 18:48

R84i19c80h58a18r54d 87M53i92c67h23a39l10o61w23s97k61i 1151719115796

Nauč se číst a chápat význam napsaného textu a teprve potom kritizuj, Ty blábole.

+1/0
8.11.2015 19:12

P44e92t26r 79N37e13u70w89i56r89t88h 2817123855944

Když se podíváte do návrhu nového jízdního řádu, tak byste viděl, že se v Rosicích křižovat nebude, ale kvůli zkrácení jízdní doby dojede vlak do Pardubic, kde za 5 minut pojede zpět, takže ubude potřeba jedné soupravy..;-)

+1/0
8.11.2015 19:40

T50o29m15á81š 57L96u72d25v77í31k 5560378643906

Co to placate o krizovani v Rosicich, blabole? A jednokolejka z Pardubic do Steblove je v clanku zminena, blabole.

0/−2
8.11.2015 19:50

M54a32r80t21i43n 50Č25a63p78e79k 6510261637464

Jenže jakékoliv zpoždění se už nebude tolik přenášet. Soupravy od Hradce/Chrudimi mají v Pardubicích dostatečný pobyt na vyrovnání zpoždění a směrem na Hradec nebude ovlivněno tolik vlaků, jelikož dnes se křižuje buď v Rosicích a Opatovicích nebo ve Stéblové. Teď se bude křižovat v Rosicích a mezi Stéblouvou a Opatovicemi.

+1/0
8.11.2015 19:44

Z76d34e57n96e75k 28Š56i41t98i89n53a 2823708760485

Možná by někoho napadlo postavit ještě jeden most z Rosic na Chrudim. Úvrať tam již stojí.

0/0
8.11.2015 22:16
Foto

I57v80o 75H16a98š12l67e18r 4709675445783

Nelze, podle nových norem nevyhovuje světlá výška mostu.

0/0
9.11.2015 9:29

J86i50ř35í 40H41o43v36o47r53k73a 8587616452435

Bylo by dobré ten kanálový nesmysl dořešit (ukončit). To je to, co blokuje - nerozhodnost

0/0
9.11.2015 10:06

L22e33o89š 67S60t79a47n25ě30k 4974741195

Dokud se nedořeší napojení Chrudimě - buďto druhá kolej mezi Rosicemi a Pardubicemi nebo tzv. Nemošická spojka, tak bude v Rosicích stejný chaos, jako doposud, zpoždění kvůli čekání.... Hrdlo vidím v těch Rosicích.

+8/0
8.11.2015 17:35

Z63d43e19n25e86k 39Š40i48t69i90n72a 2593218480445

Moje řeč pane Leoši.

Chybí tam ten most. Ta nejlacinější investice. Dal bych těch plusů více, ale nejde to.

Takže se budou vymýšlet další drahé pakárny, protože EU dá dotace z našich daní.

0/0
8.11.2015 22:25

V39í94t 82J32ů24z70a 8642886441278

Co si pamatuji z mladých let, kratší doba než 15 minut v jízdních řádech nebyla, a i ta byla výjimečně u spoje, který Rosicemi při této cestě projížděl (stavěl tam při pokračování na Havlíčkův Brod).

+2/0
8.11.2015 17:04

J12o16s64e40f 70K29u36b64e31š 9785915389374

Koukám do jízdního řádu z roku 89 a 15 minutám se nic ani nepřibližuje... 22 minut nejkratší pokud dobře hledám...

0/0
8.11.2015 22:28

J86o29s31e95f 72K31u59b40e55š 9225455189304

Tak pán dole píše, že páry to zvládaly dokonce z 19 minut, tak to je překvapení :-)

0/0
8.11.2015 22:29

F47r75a60n48t98a 54S74t97r83n32a74d 7185986715

Opravdu vedou 2 koleje z Pardubic do Hradce?

Takže mohou jezdit vlaky v obou směrech? 

Podle leteckeho snímku na mapy.cz vidim jednu kolej za zastávkou semtin.

+2/0
8.11.2015 15:19

V46ě93r88a 69S51t10o66e95v12o91v73á 3904675836

Mapy.cz mají hodně velké zpoždění. Sousedi už dva roky bydlí a na Mapy.cz na jejich parcele nejsou ještě vidět ani základy.

+3/−1
8.11.2015 15:29

R86a56d93e29k 31J50a81n59a13t82a 9795476634392

Nevedou. Pouze mezi Stéblovou a Opatovicemi. To je ovšem nejdůležitější, protože z provozního hlediska se dvě koleje hodí nejvíc právě uprostřed trasy mezi uzly.

Zdvojkolejnění zbytku je každopádně v plánu a myslím, že až do Jaroměře.

+8/0
8.11.2015 16:05

J13i95ř55í 87E73r58b22e45n 1653514926177

Kéž by až do Liberce! :-/

0/0
9.11.2015 23:27

R62i50c72h67a74r17d 86M89i20c37h37a55l86o57w88s85k90i 1161889145466

Samozřejmě že nevedou! To nemá s mapami nic společného. Stačí ale postavit tu druhou kolej.

+1/0
8.11.2015 18:45

T37o91m16á46š 85L27u18d71v50í89k 5510358233866

Když budete pozorně číst, zjistíte, že opravdu dvě koleje z Pardubic do Hradce nevedou. Malá nápověda:

"Vlaky na části trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové začnou od prosince jezdit vyšší rychlostí."

"Stavbaři nyní vybudovali druhou kolej mezi Stéblovou a Opatovicemi."

0/0
8.11.2015 20:02

F86r44a18n71t60a 73S28t75r68n10a11d 7255696365

No ale ten nadpis: "Dvojkolejka je hotová" je tedy pořádně zavádějící.

+4/0
9.11.2015 11:16

Z54d59e62n88ě70k 35Š58i66n31d87l89a77u28e69r 5467846295722

18 nebo 19 minut je v mnoha jízdních řádech ČSD mezi lety 1964 a 1974, kdy s rychlíky jezdívaly parní lokomotivy řady 475.1, tudíž bych těch dnešních 19 minut zase až tak nevelebil. Dnešní výhoda je spíše v možnosti rychlík i na tak krátkou vzádlenost používat. 16 Kčs za rychlíkový příplatek - to bylo třeba roku 1965 nemálo peněz.

+2/−1
8.11.2015 14:38

P70e58t97r 55B96e27z53s72t18a26r46o45s84t11i 2489446953391

Sice tu dobu nepamatuji, ale věřil bych tomu za předpokladu, že nebude nikde pomalá a bude postaveno, potom by tam byla i rezerva na kříž ve Stéblové , průjezdem do odbočky, ale nezažil jsem...  No dá se říci 475.1 by šla brejlak také, jen pozor na to, aby ty odborníci ze severu neposlali Pielsticka, na pruser v JD zadelano...

+1/0
8.11.2015 14:53

R88a46d52e61k 81J29a23n29a81t81a 9545586384822

Pozor na to, že zatímco tehdejší minimální jízdní doby zvládlo pár vlaků denně (a ostatní vlaky musely uhýbat, nebo na trati vůbec nebyly), dnes se jedná o jízdní doby taktové. Tj. máte je k dispozici např. každou hodinu celý den - dnes jezdí mnohem více osobních vlaků než dříve.

+2/0
8.11.2015 16:08

P80e37t54r 20N37e97c61h45a45n96i26c41k29ý 7853136878380

Tak ona hlavní výhoda je v tom, že se tam vejde 10x více vlaků než v roce 1974

0/0
11.11.2015 8:19

P82e72t17r 94B82e30z18s75t78a42r77o44s70t27i 2599876633641

120 se nejezdilo, kvůli zabezpečení se jezdilo jen 100 km/h... Jinak R do Liberce jezdímotorak , který s tou zátěží je rad, že se možná v té Stéblové na tu 100km/h rozjede, kdežto na SP jezdí tramvaj s násobně vyšším výkonem, takže ta má rychlost hned...

+1/0
8.11.2015 12:05

J56i55ř37í 16E96r76b53e10n 1543454506107

Bejvaly časy, kdy se v Jaroměři přepřehalo z pershingu na brejlovec a zpět...

+1/0
8.11.2015 12:14

P36e25t92r 52B71e84z31s86t96a17r46o44s58t65i 2839106733791

Pershing? Já pamatuji zamracu za hrbáče, občas i brejlaka, ale pershinga snad nikdy, ale to bylo za dob, kdy rychlík jezdil ráno a večer, jinak přes den hydra...

0/0
8.11.2015 12:47

L65a53d65i30s56l42a11v 76K74v39a51s81n74i72č35k78a 1153617503275

Takže pár týdnů budou vlaky jezdit rychleji po dvou kolejích (a ne spíš po čtyřech ?), aby následně zase zpomalily, či zpožďovaly se, protože se budou modernizovat navazující úseky trati. Vysvětluju si článek správně ?

+1/0
8.11.2015 10:35

T55o73m65á75š 66L49u19d92v57í41k 5910538353746

Samozřejmě. Teď se udělal 8km dlouhý úsek uprostřed trati a příště se budou dělat úseky blíže k jednotlivým městům. Předpokládám ale, že to nespraví jen tak nějaké zpomalení vlaků, ale spíše půjde o výluky.

Mimochodem, ty koleje jsou skutečně dvě, čtyři jsou pak kolejnice.

+4/0
8.11.2015 10:46

L78a95d43i16s68l60a51v 94K20v90a45s25n41i72č18k79a 1603327583565

Nojo, na kolejnice jsem úplně zapomněl. Jenom jsem se zamyslel, až jsem se do toho zamotal. Díky za vysvětlení.

+1/0
8.11.2015 11:07

J33o90s86e88f 63K17u32b18e28š 9435465979554

Proč po čtyřech, té poznámce nerozumím... Čtyři koleje zrovna tady by byly zbytečné...

0/0
8.11.2015 22:31







Najdete na iDNES.cz