Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ekologové uspěli. Soud otevřel možnost, že lodě poplují korytem Labe

Do sporu, zda vybudovat kvůli splavnění Labe kanál u Přelouče, rázně zasáhl Nejvyšší správní soud. Tvrdí, že odborníci na přelomu tisíciletí dostatečně nezkoumali, zda neexistuje k přírodě šetrnější varianta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e10t52r 12H83u41ň17á66č75e80k 6638210451630

Jak už to tu zaznělo, nechápu ekonomický potenciál celého projektu. 300 miliónů na 20 let fungující letiště se městu a kraji zdá být hodně (přitom každý rok využívají služeb desítky tisíc turistů), ale do této černé díry se investovat vyplatí?!?! Pokud není do této doby poptávka, pak nechápu, kdo bude co a kam vozit? O návratnosti investice snad ani nemá cenu se bavit...

+2/0
6.11.2015 14:50
Foto

Z24b19y21n12ě97k 72M33e98l88i37c26h83a93r 9435737725609

pořád ještě nikdo neřekl, jaké lodě tam budou plout... jestli nějaké 2,3,4 lodě s pískem čekají v Pardubicích, ať je přeložej na vlak, vyjde to nepoměrně levněji...

+4/0
6.11.2015 14:11

L50u72k10á36š 98B90r85a84n15d43e53j76s 2243815541301

Jak jsem již psal - mělo by to posloužit především k dopravě nadměrných nákladů, které se exportují z ostravských hutí. Zatím to probíhá tak, že jedou Ostrava - Pardubice - Mělník a tam se překládají na lodě. Takto by ta druhá fáze odpadla.

0/0
6.11.2015 15:07

P95a68v87e66l 63J75e43ř69á78b25e58k 7671192674557

Kolik těch nadměrných nákladů za rok či desetiletí se převeze?

Možná, že za pár let budou stačit velké sáně a  silný traktor a nadměrný náklad s výjimkou období po tání či delších dešťů normálně odtáhnou po dně Labe.:-)

0/0
6.11.2015 21:44

J25a13n 80T36a22r54a77b38a 4136776579319

To sice jo ale pořád bude v cestě stát zdymadlo Přelouč s řetězy připoutanými památkáři. A zatímco modrásek zatřepe křídly a poodletí 100metrů dál, jez a památkáři se nehnou ani o píď.

0/0
10.11.2015 7:08

J57i51ř53í 67J41a56k95o36u79b96e39k 9901719564503

Pochybuji, že někdo důkladně čte tyto diskuse, ale pro ty co si myslí, že se neustále opakuji - omluvte mě, ale: Proč má být splavněno Labe do Pardubic? Kdo a na co to potřebuje? Co se bude vozit? Labe většinu roku skoro neteče, kde je jistota, že bude dost vody? Za jak dlouho se vrátí investované miliardy? - Selký rozum říká - Je to nesmysl...

+5/0
6.11.2015 14:06

L67u88k32á39š 68B12r61a26n64d69e13j26s 2263275211661

Kvůli nadměrným nákladům/výrobkům pro export, co jsou dopravovány z ostravských hustí. V současné době jich cca 25% (kdyžtak mne opravte, každopádně výrazná menšina) jde přes Polsko a pak Baltem, ale zbytek se drbe přes Pardubice do Mělníka, kde se teprve překládá na lodě (pokud je ovšem voda). A tohle by odpadlo (cca 100km po silnicích).

0/0
6.11.2015 14:21

J19i21ř32í 75F37r32a29n32c 5876212388630

Mohli by to naložit a ostatní zboží ve Chvaleticích a to jen 30 km od Pardubic.

0/0
7.11.2015 14:27

V53i55k39y67r 32B31o47h69u11m25i40l 65S87t47r37a50n24s45k39y 9277678746639

A nad hlavou všem bude kroužit....modrásek.....:-P

0/0
6.11.2015 13:58

L63u49k37á28š 79B76r93a75n25d56e32j58s 2413475651561

Modráskové již nejsou hlavním důvodem, ono jich přibývá i v jiných lokalitách. Nyní se jako hlavní argument uvádí Páchník hnědý a Lesák rumělkový, což jsou brouci.. :-P

0/0
6.11.2015 14:22

J25a12n 79T10a30r72a94b34a 4226856889159

A zítra si vymyslí zas jinou breberku, třeba chrousta ponravovitého.

0/0
10.11.2015 7:10

R29u46d74o98l14f 28P21e86k55á37r71e53k 9542921819343

Ekologové? To asi ne. Spíš Ekopati...

+2/−1
6.11.2015 13:52

M50i81c80h35a22l 64H39i95r93k79a 4397506620473

Zase jeden z těch, co neznají místní situaci.

+2/0
6.11.2015 13:56

R23u60d40o28l75f 21P37e21k70á85r19e92k 9122701199963

Máte pravdu, situaci v přeloučské buňce ekoteroristického hnutí duha opravdu neznám...

+2/0
6.11.2015 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.