Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubice kvůli kolonám aut ruší vyhrazené pruhy, kolaps teď hrozí MHD

Radní Pardubic odsouhlasili dočasné zrušení speciálních jízdních pruhů pro vozy městské hromadné dopravy. Podle šéfa pardubického dopravního podniku Tomáše Pelikána MHD ve městě zkolabuje. Opatření začne platit od úterý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71o65b68e10r30t 69V81a93l32e13n97t17a 6376359537494

Tak pánové nám zruší vyhrazené pruhy, ale třída Míru, která by mohla také dočasně vypomoct, tak bude prázdná, přitom by stačilo vyjímečně pouště páteřní linky v době, kdy jsou dopravní špičky, což je ráno kolem 7-9h a odpoledne mezi 15-17h

0/0
20.10.2015 13:41

J45a23n 91T84a95r81a32b50a 4506276889839

Zbytečné. Jak ukázal již první den po zrušení nesmyslných vyhrazených pruhů, kdy vše (auta i MHD) jezdilo relativně v pohodě, stačilo by nevymýšlet hovadiny a eliminovat pachatele toho nesmyslu, tedy pány Bakajsu a Pelikána ze současných na jejich schopnostem přiměřené pozice. Co třeba na správu úložiště komunálního odpadu v Dražkovicích? Tam by mohli meditovat na téma vyhrazený pruh pro kukavůz u hromady C2.

+2/0
20.10.2015 23:27

R12o98b89e50r34t 54V41a71l28e73n73t28a 6966229947944

Pane Taraba, jak jste došel k tomu že to bylo v pohodě? Než ten pruh dočasně zrušili, tak minulý týden nabíralo MHD brutální zpoždění. Moc dobře si vybavuju, jak mi během 20 minut díky tomu nejely tči spoje linky 12, díky čemuž jsem se nestíhal dostat na vlak domů. A to nemluvím o těch 40 minutých, co se zobrazovaly na tabuli před AFI pro jinou linku ;-D

0/0
21.10.2015 6:08

J69a34n 19T13a42r58a51b54a 4746906809899

Ale no tak, vy tam nevidíte sérii slov "JAK UKÁZAL JIŽ PRVNÍ DEN PO ZRUŠENÍ .....???

0/0
21.10.2015 9:05

J43i27ř58í 12J80a96k90o32u23b56e82k 9821929804313

Co nechápu je, proč o takové věci rozhodují "politici", když tomu starou bačkoru rozumí. Tady by jednoznačně měl rozhodovat odborník, i kdyby to byl stranicky třeba reformovaný druid. A jen tak naokraj, pan Bakajsa to opravdu, ale opravdu není

+3/0
20.10.2015 9:10

J71a48n 73T86a82r86a37b80a 4266186849519

Ten, jehož jméno se nesmí vyslovit? No není, ale přesto i přes mnohá spáchaná rozhodnutí, nad kterými soudný člověk obrátí oči v sloup na úřadu léta zůstává a to zcela pevně a neochvějně.

0/0
20.10.2015 9:17

J53a56n 44T75a43r72a51b38a 4106246719469

Co je to za blábol v titulku? To jako že teď auta pojedou a busy budou čekat ve frontách? Je na hlavu padlý autor článku nebo jeho našeptávač z DPMP?

+1/0
20.10.2015 9:05

Š10á30r71k80a 22M50a35t20y60á37š79o16v11á 1141975122159

kdyby se ty proudy rozdělily a část to vzala okolo polabinskýho Kauflandu k nádraží...a tam uhla buď na rychlodráhu nebo jela do centra a po 17.listopadu to přes Smilovku vzal n a Karla IV...a necpala se přes Masarykáč....

0/−1
20.10.2015 8:46

T46o42m93á95š 55Č47e75r78n80ý 9490202511525

To co se děje každý den např.: na Sukově třídě, Masarykově nám. atd je katastrofa a to nejsou ještě Vánoce! To budou stát kolony od "AFI" až ke Globusu.

0/0
20.10.2015 6:34

M30a56r76t36i86n 61Č25a55p67e74k 6820731897254

Zrušení vyhrazených pruhů ničemu nepomůže. Docílí se jen toho, že se v Pardubicích pohne jen kolo.

Když se dělal sjezd z nadjezdu u závodiště, bylo město totálně zasekané a MHD  bez bus pruhů mimo páteřní linky s pravidelným intervalem úplně nepoužitelná. Takže jak to, že když nebyly "původci všeho zla" bylo město totálně ucpané?

+1/−2
19.10.2015 20:34

J75a37n 74T39a74r48a32b63a 4816766509539

Zrušení vyhrazených pruhů pomůže ale jen málo. Zvýší propustnost Sukovy třídy, tedy ta vozidla, která pojedou směr na Hradeckou, budou čekat kratší dobu. Což je dobře. Ostatních se to netýká, protože dál zůstává nesmyslná zastávka v jízdním pruhu před Grandem a nesmyslný terminál MHD na Masarykově náměstí.

Každopádně po mnoha letech bující pardubické dopravní demence je toto první záblesk zdravého rozumu.

0/0
20.10.2015 9:09

J82a94n12a 41H11o25r67á17č17k33o39v73á 5266452868590

Dnes pomohlo. Centrum teď průjezdné.

+1/0
20.10.2015 16:11

J78a67n 21V31o64j32t98í50š15e20k 6452121305656

No jestli budou ty pruhy při každý zácpě rušit, tak postrádaj význam a nemusej tam bejt vůbec.

+1/−1
19.10.2015 20:21

J74a98r85o42s78l29a52v 35R72y66c16h81t18á52ř 2974109229386

...a co třeba udělat v Tyršových sadech dočasné odlehčovací parkoviště?

Případně vést přes Tyršovy sady dočasnou odlehčovací komunikaci spojující oblast Wonkova mostu s náměstím Republiky. Pochopitelně s pruhy pro MHD, taxíky a lidi s auty, co mají tmavá skla! Tato dočasná komunikace by pomohla hodně.... 

Vzhledem k tomu, že je to park, tak tam zachovat zákaz vjezdu cyklistů!

0/−2
19.10.2015 18:28

J60a71n 84T24a65r29a88b60a 4946616359909

Humor mám rád, ten váš mi ale nějak nesedí.

0/0
20.10.2015 9:10

P79a64v86e50l 57Ř39a86p83e66k 7672166529935

To jsou všichni invalidní nebo co, že si musí vozit ty své zadky v autech i za takové situace?

+4/−6
19.10.2015 17:09

P53a25v81e23l 56S52t14r97n16á51d57e80k 4605435669532

A kudy jinudy chce projet Pardubicemi? Objet Pardubice nejde, takže musíte městem. K čemu mi je MHD, když nehodlám jezdit po Pardubicích, ale potřebuju přes ně projet??

+3/0
19.10.2015 17:20

J28i33ř90í 98K81ü86h50r 2940666930676

Jak nejdou objet? Dle mapy to rozhodně jde.

+5/−1
19.10.2015 17:42

M22a37r71t92i65n 41K29r21á14t16k46ý 3486194315924

Kudy, když se potřebuji dostat z Lázní Bohdaneč do Černé za Bory? :-)

0/0
20.10.2015 6:42

J72a23n 39T68a96r95a30b39a 4476446259539

Někteří potřebují vézt zboží, materiál, nářadí, poskytovat služby, rozvážet dokumenty, děti, babičku z vesničky k lékaři. Jen zabedněný mozek považuje město za výspu MHD, kde každý jiný je na silnici parazit.

0/0
20.10.2015 9:13

J22a65n 73V86o55j61t83í90š69e44k 6572911495406

A těch některejch je každej den 30 000, že zablokujou křižovatku u zimáku...

0/0
20.10.2015 11:10

J31a62n 47T81a83r81a77b88a 4246366649979

Není jich 30 000, to zaprvé,

Za druhé, jinudy jet nemohou.

Za třetí, křižovatku u zimáku neblokuje x tisíc řidičů ale nesmyslná dopravní řešení v Pardubicích a nesmyslný systém vedení linek MHD a umístění jejich zastávek, pokud tu (s prominutím) zhovadilost mezi Atrium palácem a CSOB pojišťovnou lze za zastávku vůbec považovat..

Za čtvrté, jen minimum řidičů jede po komunikaci bezdůvodně.

A za páté, do toho proč někdo někam někudy jede vám vůbec nic není.

0/0
20.10.2015 11:41

J96a71n 91V96o33j58t49í87š17e54k 6392281895856

Mně je úplně jedno, kam kdo a proč jede, jenom jsem ragoval na váš demagogickej blábol o tom, že všichni vezou babičky k doktorům nebo někomu poskytujou nějakou službu. Pokud si někdo jede jen tak sám po městě, protože ho to prostě baví, tak mně je to srdečně jedno, jen si nemyslím, že by měla bejt automobilová doprava přede všema preferována (hlavně ne před pěší). 30 000 byl odhad. Pokud si dobře pamatuju, tak na náměstí republiky byla naměřená intenzita 22 000 a tehdy doprava nikde nekolabovala, takže si myslim, že 30 000 na tý křižovatce u zimáku je reálný číslo. A kudy byste chtěl linky MHD výst, když ne centrem?

0/0
20.10.2015 12:10

J34a39n 32T37a64r46a29b65a 4736676919659

O tom, kdo z nás dvou demagogicky blábolí, bychom mohli dlouze polemizovat, milý pane. Já, na rozdíl od vás, jsem místo obecných frází uvedl zdroj problému. A mimochodem, kupte si v AFI, pardon, Atriumpalace nejlevnější nudle, sedněte si s nimi k oknu, jezte je hodně pomalu  a dlouho a pozorujte zastávky MHD. Zjistíte, že většina cestujících tu nevystupuje, nenastupuje a nepřestupuje a sedí v busu dál, protože jede odněkud někam a ne odněkud na Masarykovo, resp. z Masarykova někam. Tudy jedou z donucení a jen proto, že nějaký moula vymyslel, že všechny linky pojedou tudy. A pak se je´dte poďívat do jiných měst a zjistíte, jak to má být správně. Tedy pokud na to vaše rozlišovací schopnosti postačí.

0/0
20.10.2015 23:41

J59a43n 74V33o51j47t31í57š64e22k 6982711215986

Tak když jsou vaše rozlišovací schopnosti tak skvělý, tak povídejte. Když pojedu do Paláce na nudle, kde vystoupim? A odkud kam ti lidi podle vás jedou, že tam nemusej přes centrum a kde konkrétně se linky MHD křížej mimo centrum? Studoval jsem v Hradci, tam se křížej u Adalbertina, Liberec má terminál v centru, Brno má přestupní uzel před nádražim, teď studuju v Praze a tam je to celkem jasný, všechny linky metra i tramvají neomylně mířej do centra. Mimochodem tam studuju architekturu a urbanismus, tak si troufám říct, že mám větší rozhled, než nějakej Taraba, kterej se zmůže akorát na ubohý urážky.

0/0
21.10.2015 0:26

J51a60n 33T75a32r29a90b97a 4566486659859

Jeníku Vojtíšku, až dospěješ a nabereš rozlišovací a komunikační schopnosti, nebudeš v diskusích za šaška. Ani Praha, ani Brno, ani Plzeň a to ještě nejsme mimo ČR, kde bys teprve kulil bulvy, nemají hvězdicový systém MHD s vynuceným megaterminálem v centru, kde ho nikdo ve skutečnosti nepotřebuje. Většina lidí nejede do centra ani z centra. A na spojení prefiferií je daleko výhodnější systém tangent a kruhů než hvězdy. Je to rychlejší, flexibilnější, s větší přepravní kapacitou a též levnější. A ač Pardubice sice nejsou zrovna etalonem města vyřešených dopravních tras, ale tangenciální spoje umožňují a to velmi efektivně. Ona ostatní města ale mají také časový a ne vozový přepravní tarif, což je v Pardubicích další  zombie v systému MHD, zabordelený navíc spatláním vozového a zónového tarifu dohromady.

0/0
21.10.2015 1:43

J70a28n 77V40o96j33t15í67š97e16k 6222821135916

Do Pardubic nakreslíte efektivní tangenty hodně těžko, kruh nenakreslíte ani jeden, Masarykovo náměstí rozhodně není žádnej megaterminál a vás příspěvek je nevychovanej, jste ubožák a až se naučíte diskutovat slušně, tak se možná zase uvidíme.

0/0
21.10.2015 6:39

J95a42n 31T22a39r60a26b64a 4946676419969

Koukám Vojtíšek je magademagog.. Ostatně nejsem sám, kdo na to přišel, viz níže v diskusi.

Milí chlapče, tangenty i několik kruhů opravdu zřídil lze a spočítat na nich trasování dopravy a model pohybu cestujících je pro běžný smartphone práce na cca 20 minut, není k tomu potřeba ani megavýpočetní centrum v Ostravě. Jen by někdo nesměl být zabedněnec.

A že bych tě chtěl někdy vidět, o tom vážně pochybuji, mám raději společnost myslících chytrých lidí. Zdar tvému počínání a pracuj na sobě.

0/0
21.10.2015 9:10

P44a72v74l60a 85K36v67a64p75i13l79o33v25á 7759668534107

Jo přes Hradec ;-D ... nejde to ani přes Chrudim. Bavíme se o tom jak se někam dostat, abychom nejeli přes uzavírku (omezení provozu)!

0/0
20.10.2015 10:54

R45a48d49e72k 40H32a58ň75á43č19e14k 5693160334193

Bus pruh od zimáku ke grandu at jsem jej městem kdykoliv byl vesměs prázdný a tudíš na nic a levý věčně ucpany protože u zimáku odbočení vlevo dva pruhy a pak jen jeden jak to mohlo dopadnout totál ucpanej střed města naši konšelé dělaj jeden kopanec za druhým ovšem za slušné peníze.Hlavně že u zimáku mají VIP stání když jdou na hokej,že nejedou MHD?Rv

+1/−1
19.10.2015 17:07

J98a98r87o41s91l46a29v 85R25y47c26h91t61á96ř 2964639939726

V Moskvě mají někteří řidiči právo při dopravních zácpách využívat pro svou jízdu chodníky.

Podmínkou je vhodná poznávací značka a silný automobil s tmavými skly. 

Nešlo by něco podobného zavést i v Pardubicích?

Dopravní situaci by to zřejmě nezhoršilo, ubylo by chodců a pumpičkářů a majitelé ostatních by zvážili, zda mají vyjet. Ne vše, co přichází z Ruska, musí být nutně špatné.

0/−2
19.10.2015 17:03

H64e58l29e90n34a 13P50a25r83d51u27b62s94k69á 1799692341251

Lidé na Magistrátu utahují šrouby v dopravě v centru Pardubic postupně, jeden po druhém, naposled viz stažení pruhů na Karlovině.

Měli by si však uvědomit, že takové kroky lze činit až po vybudování funkčních okruhů kolem CELÝCH Pardubic.

Jinak je to prachsprostá represe, kterou Pardubáky akorát vytočí.

+4/−1
19.10.2015 15:00

J86a34n 60V63o25j62t34í34š24e39k 6952771465546

Bydlim u plavečáku a nepamatuju si, že by na tý silnici někdy projíždělo nějak hodně aut. Lidi maj ve zvyku nadávat na jakýkoliv dopravní omezení, ale tady ta čtyřproudovka není vůbec nutná.

0/−3
19.10.2015 20:15

P20a95v51l73a 89K17v74a83p90i76l61o76v68á 7629528554227

Ano takže když je někde místo k uvolnění provozu, tak ho zablokujeme. Takže když devadesát dětí ze sta bude mít střevní chřipku a deset ne, tak těm deseti dáme projímadlo. To je řešení situace po pardubicku!

0/0
20.10.2015 10:57

J90a72n 80V75o68j22t10í43š66e66k 6982881205286

No ale to děláte vy, chtěla byste lejt projímadlo na karlovinu, když máte zácpu v centru. Víte, Karlovina je obytná čtvrť a městský ulice nejsou dálnice, abyste si uvolňovala provoz všude, kde to prostě jde. Oni taky existujou chodci, lidi, co v těch ulicích pobejvaj a lidi, co v nich vyloženě bydlej a pokud je někde místo k úlevě těmto lidem, tak ho využijeme. A ano, na Karlovině je toho místa spousta, protože tam silnej provoz jednoduše není a nikdy nebyl a kdybyste tam na krásně tu dálnici postavila, tak to provoz v centru neuvolní..

0/0
20.10.2015 11:05

P15a14v71l51a 97K28v16a79p26i50l12o43v82á 7119478924707

Vy jste obrátil můj příspěvek naruby a to se ve slušné diskuzi nedělá. Nechci tam lejt projímadlo, píšu, že ty ostrůvky jsou k ničemu a kontraproduktivní. S trochou dobrý vůle tak (jak jsou ty ostrůvky) normální řidiči jezdili i předtím. Ostrůvky jsou nebezpečné. Když přijde na "kolizi" nemáte kam uhnout. Karlovina je fajn, ale ta silnice tam je a netřeba ji korigovat a blokovat. A částečně řešení situace jsem popsala níže (o cca 6 příspěvků), kdybyste si to přečetl, nesmyslně byste mě neobviňoval. Taky bych řešila lávku z Dukly na nádr a parkoviště ze strany Dukly, v Milheimovce je prakticky braunfíld, místa hafo.

0/0
20.10.2015 11:34

J81a67n 27V14o15j65t78í51š83e50k 6392321495746

Váše přirovnání postrádalo logiku a je naprosto korektní formou diskuze, že jsem ho obrátil proti vám. Ostrůvky nebezpečné nejsou, právě naopak, jenže vy zas myslíte jenom na řidiče, ne na chodce. Ta silnice tam je, dělá tam bariéru a přitom je naprosto zbytečná (což sama potvrzujete) a proto je potřeba ji korigovat. Pobyt ve městě má mít prostě před průjezdem městem přednost, ale v tom se očividně neshodneme.

0/0
20.10.2015 12:02

P94a80v57l55a 71K95v20a53p37i16l21o56v39á 7729348384987

No to asi ne. Něco jiného je pobyt a něco jiného průjezd. Průjezd městy by měl být z logiky věci téměř vyloučený. Zde narážíme na zoufalou infrastrukturu v ČR obecně. Na druhou stranu pobyt ve městě rovná se pohyb po městě a to se rovná ježdění ať už na kole či autem nebo MHD. Vzhledem k tragické MHD v Pardubicích ..... to je podle mě nejpředraženější, nekvalitní služba v našem městě, se nedivím, že lidi dávají přednost autům.

0/0
20.10.2015 12:40

J95a72n 95V26o30j91t24í10š48e92k 6982231765756

V první větě to máte dobře a pak jste to úplně pomotala. Doprava uvnitř města je taky průjezd, nejde jenom o tranzit. To, že sedite v autě a někam jedete není pobyt ve městě. To projíždíte někam, kde pak budete teprve pobejvat. A jen proto, že zrovna vy karlovinu používáte víc k průjezdu než k pobytu, tam nemusej bejt čtyři pruhy.

0/0
20.10.2015 14:02

P56a76v74e17l 62S35t54r74n96á59d37e39k 4215925589362

No hlavně by si měl nafackovat ten, kdo vymyslel stažení dopravy na Karlovině ze čtyř pruhů do dvou. Když stáhnu dva pruhy do jednoho - copak to asi udělá??? Autor by si měl raději dojít pro papíry na hlavu.

+7/0
19.10.2015 14:33
Foto

J15a27k54u50b 43V59a53š58k73o 1878434552333

Tam jsou fakt těžký zácpy ;-)

+1/−1
19.10.2015 15:08

P21a39v59e39l 63S79t63r65n70á13d54e30k 4755455879892

Mezi čtvrtou a šestou odpoledne absolutně neprůjezdné. V obou směrech. Díky tomu pak stojí i rychlodráha, protože se nedá na Karlovinu sjet. To samé v opačném směru od centra. Ach jo. Přitom i dítě z prvního stupně základní školy vidí, že tohle je absolutní nesmysl.

+3/−1
19.10.2015 17:05

J80a30n 51H22á86j81e67k 2366426963325

A zkusil jste někdy na 4 pruh najet, třeba od plavečáku? Teď to jde líp. R^

0/0
21.10.2015 20:56

J26i42n74d91ř97i51c92h 48C96h78a80r38v78á71t 2482554511940

Pokud chtěj vyhrazený jízdní pruch tak at rapidně prodlouží intervaly BUS ! Tím pádem bude jezdit plný a bude jich jezdit daleko méně --->> nebudou se tvořit kolony stojícími poloprázdnými autoBUSy R^!!!!!!

+1/−5
19.10.2015 14:11

J23i83n18d69ř83i16c22h 13C21h25a39r71v33á96t 2662564471330

:-)

0/0
19.10.2015 14:07

P95a20v55l78a 81K95v90a20p10i91l72o49v48á 7359268414287

MHD v Pardubicích není ani rychlá ani spolehlivá. Cyklopruhy jsou k ničemu, ve městě jsou většinou dostatečně široké chodníky a cyklopruhy se ještě před dvěma lety malovaly na chodníky (Wonkův most, podjezdy, u AFI, Palackého, Dubina, Polabiny atd.) jen naprostý ignorant vrací cyklisty na silnice!  Více lidí na kola by také dostala možnost bezpečného parkování kol, ale to by musela začít fungovat MP jinak než vybíráním pokut za parkování. Ale to je jejich největší zábava (tedy těsně po chytání a povalování chodců na červené;-D). Když se v Pardubicích najde ukradené kolo, najde si ho většinou sám okradený. MP se vůbec nesnaží krádežím zabránit. 

Zodpovědnost města za souběžné opravy je neoddiskutovatelná. Teď: u Parama, Hlaváčova, Sakařova, mezi Brozany a Ráby, do toho stavby úchlnejch ostrůvků Pardubice prostě není kudy objet ... leda přes Hradec :-(

+8/0
19.10.2015 14:00

H22e24l56e58n67a 79P94a39r77d19u35b55s82k71á 1319342251591

U toho chytače a povaleče chodce na přechodu jste se zmýlil, ten byl od státních...

0/0
19.10.2015 14:56

Z41b48y43n12ě21k 78P72y16t30l39á70k 7764130546901

No ale předtím byl Kuchy u měšťáků

0/0
19.10.2015 17:21

J77i53n42d90ř73i37c40h 60C48h14a86r64v64á26t 2292514251320

Nevidím důvod, proč by mělo mít MHD jakoukoli přednost !!Rv

+4/−13
19.10.2015 13:44

T75o83m92á84š 20V12l76a85s61á59k 5642684108158

Třeba ptoto, že jeden autobus může nahradit 20 aut?

+12/−2
19.10.2015 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.