Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič vjel na přejezd moc brzy po vlaku, pak raději přerazil závoru

V pondělí o půl jedné odpoledne oznámil na pardubické operační středisko řidič osobního vozidla Škoda Octavia s přívěsem, že poškodil závory na železničním přejezdu v Dašické ulici v Pardubicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93a81v10e21l 39S86k83l42á53d96a59n95ý 7941307699453

Bohužel je to problém. Dělali jsme dost rozsáhlá pozorování chování řidičů na přejezdech a předčasného vjezdu do přejezdu ve fázi zvedání závor se dopouští podle typu přejezdu 30-60 % řidičů. To znamená, že z cca čtyř miliónů držitelů řidičských oprávnění v ČR jsou přibližně dva milióny (řečeno obvyklým jazykem diskusních fór) tzv. bezmozků (alespoň to tak na první pohled vypadá). Kromě slabého právního vědomí je ale potíž hlavně v psychologii. Při čekání u přejezdu se řidič dívá na světelnou výstrahu šikmo a svítivost při pohledu od osy rychle klesá. Zatímco závory má přímo před sebou, výborně na ně vidí a otevírání závor navozuje silné očekávání konce výstrahy, která v 99 % případů opravdu vzápětí skončí. Je to podobné jako červená se žlutou na křižovatce - i v této fázi nemá nikdo v křižovatce ještě co dělat, má počkat na zelenou, ale všichni už jedou v očekávání zelené. Naštěstí zde se systém záludně nevrací do původního stavu - červené, tak to tolik nevadí.

0/0
7.8.2015 15:41

R37a55d96i86m 72N88e71b52e14l 5186795509589

Škoda, že neřídil kamion ve Studénce.

0/0
7.8.2015 8:37
Foto

M41a34r11t53i65n 84T51e51s22á13r93e25k 2169937852288

koukam ze se tady rozmaha novy narodni sport kdo prorazi vic zavor :-(

0/0
5.8.2015 6:13

J32a89r89o30s52l58a88v 68K72a38d51l76e91c 5401879382521

Je to marný, je to marný, je to marný.

0/0
4.8.2015 18:22

J17a51n 53H92a20v52r78d56a 2428436391908

Kdo nechápe, že na červenou se nejezdí, NEMŮŽE být vlastníkem řidičského oprávnění, sakra !

Stejně tak jako kdo nechápe, proč je ve vyhlášce napsáno, že vjet na přejezd mohu jen, když je za přejezdem situace taková, že ho mohu také bezpečně opustit!

+4/0
4.8.2015 11:59

M92i86c69h49a61l 24Č86e37r91n69ý 7724610721115

Pardubicky prejezd je  na Dasicke je tim prosluly. Zavory jdou nahoru, cervena blika, auta uz vjzdeji a zavory ihned padnou. A dalsi vychytavka tohoto mista je ta, ze prejezd je tesne pred hlavni silnici, kde se dava prednost a mezi prejezd a silnici se vejdou jen 2 auta. Spousta ridicu vjede na otevreny prejezd a tam ceka v kolejisti, az auta pred nim odboci... no a nekdy se stane, ze auta neodboci a mezitim se blizi dalsi vlak a zavory padnou.... Takze jednak by mela byt poucka, ze se na prejezd nevjizdi, dokud nezhasne cervene svetlo a dale ze se na prejezd nevjizdi, kdyz za prejezdem jeste stoji auta. Zni to logicky, ale za volantem bohuzel seda spousta debilu... Ten ridic se mimochodem bonznout musel, protoze tento prejezd je hlidan kamerami, stejne by ho nasli....;-D

+4/0
3.8.2015 22:33

J92a21n 62T83a60r86a72b61a 4106746749539

Ano, řidič nesmí vjet na přejezd, pokud za ním nemůže pokračovat v jízdě (mimochodem totéž platí i pro křižovatku a přechod pro chodce, což rovněž nikdo nerespektuje, vše za nečinného přihlížení policie). Ano, za volanty jsou zhusta ti, co píšeš. Od toho si platíme policii, aby je eliminovala. Že je neeliminuje, to je problém.

Možná by to vyřešil extrémní postih, pokud to ale policie bude dál ignorovat (proti měření rychlosti móóóc práce), může být za vjetí na přejezd na červenou stanovent  sedminásobný trest smrti a bude to stejné jako dnes.

+2/0
3.8.2015 22:46

M42i57r86o22s67l94a80v 12B87u88d62a 9142122957672

Pro přechod pro chodce toto neplatí!

+1/−1
4.8.2015 6:21

R78o55b78e51r14t 26G41o25r72c 6812563663

Chodec nesmí vstoupit do vozovky pokud mu dopravní situace neumožní bezpečné přejití, to platí i na přechodech.

+1/0
4.8.2015 11:26

M38i91c21h93a94l 28F65a10j24t 7349733906585

Co neplatí? Na přechod pro chodce smíte vjet a zastavit pouze v případě, že to vyžaduje povaha vozovky pro rozhled do křižovatky. Pokud jedete v koloně aut a zastavíte na přechodu dopouštíte se přestupku.

+1/0
4.8.2015 13:14

J83a21r35o88s18l66a25v 80L40e92b20e95d57a 3436389697750

Nedopouštíte.

Proto zákon zná pojem "zastavit vozidlo". A nikde v něm není stanoven zákaz vjet na přechod, pokud situace za ním neumožňuje pokračovat v jízdě. Uznávám ale, že je to případně takové... neslušné.

+1/0
4.8.2015 18:46

M40a55r38t13i69n 17Ž92e70l95i14n87s71k93ý 9868959949392

Zavory proste nemaji tancovat nahoru a dolu pokud se nekonci platnost cerveneho svetla - zakazu vjezdu. Pouze par vterin pred koncem se maji zvednout. Uz by to meli spravit. Ma to mozna na svedomi lidske zivoty.

+1/−10
3.8.2015 20:05

M78a37r32t58i56n 10Ž25e72l28i95n63s60k66ý 9588899689682

... a jestli to nemelo, tak to muze mit ... uz jen kvuli tomu.

0/−1
3.8.2015 20:06

R94a70d31e51k 90H50o38l84e30c93e31k 3926430978791

To není přeci žádné tancování. Na koleji je čidlo, které detekuje blížící se vlak. Pokud přejezd nebliká, tak se rozbliká. Pokud přejezd bliká a závory jsou dole, tak přejezd stále bliká a závory zůstávají dole. No a pokud přejezd bliká a závory se zrovna zvedají, tak přejezd stále bliká a závory jdou zase dolů. Co je na tom k nepochopení?

A hlavně mě nenapadá, jak by to mělo fungovat, aby to bylo lepší.

+8/0
3.8.2015 20:19

P26a29v21e79l 22Ř74a24p81e20k 7162156569355

Musela by být dvě různá čidla v různých vzdálenostech, přičemž to, které by bylo dál od přejezdu, by se vzalo v potaz pouze pokud už jsou závory dole. V praxi by to ale mohlo narážet na další komplikace. Podle mě je lepší jednoduchý systém než systém zdánlivě dokonalý, ale komplikovaný.

0/0
3.8.2015 20:24

M22a16r44t29i75n 33Ž65e53l14i88n49s52k12ý 9638359179812

Tak at si posunou cidlo, zvetsi rezervu, odezvu, ze se zavora vubec nezvedne, pokud nedojde k ukonceni blikani cerveneho svetla mezi prejezdy dvou vlaku ... . Nevim co se resi.

+2/−5
3.8.2015 20:24

R74a47d78e43k 48H86o45l25e53c85e83k 3636250948641

Aha, takže protože je někdo dement a vjíždí na přejezd na červenou, tak my ostatní budeme čekat na každém přejezdu při každém čekání o minimálně 10 sekund déle?

Měl bych jiné řešení. Za závažné přestupky, jako je tento, zrušit řidičák. A pokud ho člověk chce, ať si ho člověk znovu udělá. Nesbíral bych řidičák na rok, protože to je kontraproduktivní. Ten, co rok nejezdí bude po roce jezdit ještě hůř. Ale těm, co neznají předpisy, by autoškola prospěla a ještě by si ji museli zaplatit, takže by to mělo i nějaký finanční postih.

+4/−3
3.8.2015 20:32

M37a32r49t10i27n 97Ž37e88l93i90n76s76k18ý 9258869679422

Tu logiku s temi deseti sekundami navic nechapu, kdyz ty vlaky prejedou stejne, jen zavora zustane dole ... . Jde mi jen o vylepseni systemu.

+4/−2
3.8.2015 20:50

R16a71d37e71k 17H47o76l89e90c42e91k 3686490588481

Píšete, že posunete čidlo nebo zvětšíte rezervu, odezvu, že se závora vůbec zvedne. Tedy prodloužíte čas, kdy ta závora bude dole, ne?

+2/0
3.8.2015 20:53

M60a27r13t11i45n 37Ž78e91l80i56n12s66k39ý 9708589579202

Mam na mysli cas reakce prejezdu na vlak zachyceny cidlem ... . Cidlo zachyti vlak, az za nejakou dobu zacne blikat cervena a za par vterin zavory ... druhe cidlo po prejezdu zachyti odjezd vlaku, protoze, ale mezi tim prvni cidlo zachytilo prejezd dalsiho vlaku, tak se zavora nezveda.a ceka se na jeho prejezd.

0/0
3.8.2015 21:05

R78a21d36e53k 87H27o60l41e58c66e35k 3386860408551

Ale to čidlo musíte dát dál od přejezdu, aby doba, kdy budou závory blikat byla stejná. A tu dobu musíte spočítat na základě nejrychlejšího možného vlaku.

Tedy na koridoru to bude znamenat, že dáte čidlo o 444 metrů dál, aby tam byla dejme tomu ta 10 sekundová rezerva. A za přejezdem tedy budeme čekat stejně dlouho jako teď, když pojede něco maximální rychlostí 160 km/h a třeba o půl minuty déle, když se bude ploužit nějaký nákladák 40 km/h.

+2/0
3.8.2015 21:14

J40i59r72i 17O79s58v87a50l35d 2255344156767

Vlaky nejezdi v na sekundu stejných časových intervalech ze by se tomu dala přizpůsobovat vzdálenost čidel, proboha :))

+1/−1
3.8.2015 20:38

M75a28r42t79i62n 79Ž41e94l70i30n98s84k54ý 9438199979902

?Casova rezerva po zaznamenani vlaku nic?

0/0
3.8.2015 20:52

P61a35v25e52l 92Ř32a89p98e68k 7682536959115

Samotné posunutí čidla nic neřeší. S jedním čidlem by přejezd musel být zároveň jasnovidec.

0/0
3.8.2015 20:40

M48a20r50t42i98n 77Ž14e55l96i91n68s34k40ý 9738289729702

Od toho je snad elektronika ... cidlo zaznamena vlak, cervena pocka nejakou dobu ponevadz je vlak prilis daleko a pak zacne, po par vterinach zavory, jestli cidlo mezi tim zachyti dalsi vlak, system to vi a zavory se nezvedaji.

+1/0
3.8.2015 20:58

P60a95v88e10l 98Ř81a21p53e84k 7292726209195

A co když druhý vlak pojede o chlup pomaleji?

+2/0
3.8.2015 21:28

M83a39r56t59i79n 66Ž85e76l39i62n10s98k91ý 9108849779742

System vyhodnoti, jestli ukoncit zakaz vjezdu nebo ne, jestli ne, tak zavory necha dole. Ale rikam, u nas mozna nejsou az tak rozsahle vzdalenosti, ze by se mohla odezva po zaznamenani vlaky zvednout na minutu a vic ... holt, chce to resit nejak rozumne ... kde jezdi hodne vlaku dat nadjezd a pod. ... .

0/0
3.8.2015 21:32

R59a29d47e72k 79H52o95l29e36c65e64k 3236350668931

A není nejjednodušší zakázat lidem, kteří nedokáží pochopit, že na červenou se stojí, aby měli řidičák?

Ony nadjezdy jsou super, ale víte kolik stojí takový nadjezd peněz a kolik místa zabere?

+3/0
3.8.2015 21:35

M71a66r44t19i53n 73Ž86e51l42i17n59s95k96ý 9988249139462

Ale jo ... jeste bych se snazil o nadjezdy, podjezdy, aby riedici s vlaky prichazeli do styku co nejmene.

0/0
3.8.2015 21:39

R93a65d80e10k 40H65o86l20e29c93e25k 3526600198441

Jo a pak zapomenou, jak se na přejezdu chovat a průšvih je na světě, když někdy nějaký potkají.

Myslím, že přejezdy se závorama jsou celkem bezpečné. Víc mi na nich vadí, jak zdržují. Na koridoru je přejezd zavřený cca 30 % dne.

0/0
3.8.2015 21:42

M90a43r64t81i56n 20Ž90e33l27i22n86s76k82ý 9538809259892

Vystrazna svetla by mela byt ze sve podstaty dostatecnym varovanim pro nevjizdeni aby to kazdy pochopil ... v cele disui mi slo spis o to, aby nevznikaly nejake situace, ktere si muze ridic nejakd jinak vysvetlit ... zvedaji se zavory ... aha ... a jdou zase zpatky dolu ... . To mi prijde zbytecny zmatek.

0/−1
3.8.2015 21:47

R71a98d41e35k 35H38o83l55e25c24e38k 3316360418961

Takže chyba je spíše v tom, že se to v autoškole neříká. Funguje to tak totiž desítky let a stejně se na to někteří tváří, jak kdyby to byla nějaká novinka.

+1/0
3.8.2015 21:55

P26e26t41r 24M52a13r22š23o76u53n 5925338576226

Ale ona ta svetla jsou dostatecnym varovanim. To plati. Jestli tam vubec je zavora, nebo vam bude tancovat lambadu je uplne fuk

+2/0
3.8.2015 22:07

J16a94r39o32s26l20a35v 82K16a16d86l48e66c 5271889642901

Je vidět, že to není jednodušší.

0/0
4.8.2015 18:22

K29a94r70e44l 67M10i76š12k76a 2936552472129

Ani nemusel a traťové přejezdy se už umí neotvírat, pokud je zapínací prvek vzdálen nad danou mez.

0/0
3.8.2015 20:59

B77ř25e77t60i85s91l22a20v 11Š57í89m19a 9384911562

Martin Želinský

Proctete si diskuzi, diskutéri to zde jiz nekolikrát vysvetlovali. :-)

0/0
3.8.2015 21:07

M35i24c57h31a56l 57C32h87a88l22u38p92a 6628370709713

Třeba to, že je jedno čidlo pro všechny rychlosti vlaků nastavené podle nejrychlejšího. Takže pokud jede pomalý nákladní, tak to bliká dřív než u rychlíku. Pokud se posune čidlo, tak to bude blikat ještě delší dobu "zbytečně" a objeví se spousta Želinských, kteří to čidlo budou chtít posunout blíž k přejezdu :-). Nehledě na to, že to posunutí stejně nic neřeší, tahle situace může nastat i když by bylo 100 km od přejezdu.

0/0
3.8.2015 21:27

M32i15c89h38a36l 62C74h14a78l62u43p38a 6858410529203

Místo bliká dřív mělo být spíš bliká delší dobu, než vlak přijede.

0/0
3.8.2015 21:28

P73e62t54r 54F47r96a25n23c 9877131498678

Kdyz posunes "cidlo" - kolejovy obvod, dosahnes pouze toho, ze zavory budou dele zavrene. Muj 5 lety kluk je schopen pochopit, ze na cervenou se stoji. Trochu me desi, kdo vsechno dnes dostane ridicak.

+1/0
3.8.2015 21:30

M33a64r51t47i77n 51Ž98e80l12i38n81s30k44ý 9938879279702

Jestli zvysis cas odezvy na nej na prechodu tak asi ne ... ale uz musim ... .

0/0
3.8.2015 21:34

K90a45r77e47l 74M48i17š89k72a 2566182262869

Dosáhne i nedosáhne. Traťový přejezd si už umí spočítat, jestli se mu "vyplatí" se otevřít nebo ne.

0/0
3.8.2015 21:40

J87a68n 39T19a62r40a84b90a 4396146399239

To si pletete pojmy. Po dobu zvedání závor světla blikají a nikdo nemá co vjíždět na přejezd, dokud nezhasnou. A pokud mezitím do vnějšího úseku vjede vlak, závory zase spadnou. Světla ovšem pořád svítí a žádné auto nemá na kolejích co pohledávat. Že jsou mezi řidiči nemalé počty ichtylů, co nemohou těch pár sekund počkat, to je problém.

Obecně ovšem jde o produkt dlouhodobého chování policie. PČR  a někde i OP za posledních dvacet let věnují drtivou většinu své aktivity měření rychlosti, tedy snadnému příjmu peněz a získávání čárek za aktivitu a ostatní, daleko vážnější počínání ignorují. Řidiči vědomi si nulového rizika postihu už dávno zvlčili a jezdí sice relativně v jistém rámci rychlostí, ale bezohledně vůči protijedoucím, cyklistům, jezdí na červenou a nerespektují ani světla na přejezdech, řidiči kamionů parkují kde je napadne a nerespektují nikoho jiného na silnici, než sami sebe. Proč taky, když nic nehrozí, policisté přeci měří rychlost v klesání v poli dvacet metrů za nesmyslně umístěnou značkou začátek obce, kilometr před prvním stavením, tak wocogou?

+2/0
3.8.2015 22:41

M38a53r28t59i66n 29Ž36e34l77i19n65s73k29ý 9258749789902

... ale mozna mate pravdu, ze se to v nasich podminach udelat vsude neda ... posunout cidla tak daleko, zvysit rezervu kdy prejezd zareaguje a pod. ... .

0/0
3.8.2015 20:38

J68a34r22o91s42l97a71v 66S14i18r95o87k66y 7600313494924

Dalsi prejezd co vymyslel diletant ;-D

0/−7
3.8.2015 19:36

P56a87v50e69l 46Ř32a40p17e31k 7232496249445

Auta prý šetří čas ;-D Přitom neznám vystresovanější skupinu obyvatel než jsou právě řidiči aut, kteří věčně něco nestíhají. Ukazuje se, že za rozmachem masového automobilismu je v první řadě neschopnost uspořádat si vlastní život.

+1/−6
3.8.2015 19:27

M83i49r26o65s26l21a96v 24B65u85d23a 9502692417682

A jéje, masový automobilismus;-D  Zase Ctrl-C, Ctrl-V?

0/0
3.8.2015 19:31

J72i55r69i 71O27s40v73a14l42d 2675374276897

S pejskaři už ses po psychické stránce vyrovnal a tvým novým démonem v hlavě jsou automobilisté? Nebo to máš tak celkově všechno slátané do jednoho klubka?

0/0
3.8.2015 20:49

M77a92r83t37i82n 63P91r39á70š54e63k 8175821170423

mám pocit že si vyzkoušel...

0/0
3.8.2015 19:15

V46l79a38d76i58s84l46a59v 95B18u49r39y51š80e87k 1479352437134

tak hlavně je kravina, aby se závory zvedaly a zklápěly tak hloupě, že tam přiskřípnou auto, já třeba jezdím 25 tisíc kilometrů za rok, ale přes přejezdy skoro nejezdím, před přejezdem jsem nestál snad 10 let, nevím jak to tam chodí a do autoškoly jsem chodil před 40 rokama, připadalo by mě docela logický, že když se zvedne závora, tak jedu, světlo nesvětlo

+2/−14
3.8.2015 19:10

L40u38k13á58š 58Š39l69e24h19o48f85e63r 1843929935759

Tak vratte ridicak...

+13/−3
3.8.2015 19:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.