Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič vjel na přejezd moc brzy po vlaku, pak raději přerazil závoru

V pondělí o půl jedné odpoledne oznámil na pardubické operační středisko řidič osobního vozidla Škoda Octavia s přívěsem, že poškodil závory na železničním přejezdu v Dašické ulici v Pardubicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24a78v47e22l 31S75k41l79á24d17a88n51ý 7711897789953

Bohužel je to problém. Dělali jsme dost rozsáhlá pozorování chování řidičů na přejezdech a předčasného vjezdu do přejezdu ve fázi zvedání závor se dopouští podle typu přejezdu 30-60 % řidičů. To znamená, že z cca čtyř miliónů držitelů řidičských oprávnění v ČR jsou přibližně dva milióny (řečeno obvyklým jazykem diskusních fór) tzv. bezmozků (alespoň to tak na první pohled vypadá). Kromě slabého právního vědomí je ale potíž hlavně v psychologii. Při čekání u přejezdu se řidič dívá na světelnou výstrahu šikmo a svítivost při pohledu od osy rychle klesá. Zatímco závory má přímo před sebou, výborně na ně vidí a otevírání závor navozuje silné očekávání konce výstrahy, která v 99 % případů opravdu vzápětí skončí. Je to podobné jako červená se žlutou na křižovatce - i v této fázi nemá nikdo v křižovatce ještě co dělat, má počkat na zelenou, ale všichni už jedou v očekávání zelené. Naštěstí zde se systém záludně nevrací do původního stavu - červené, tak to tolik nevadí.

0/0
7.8.2015 15:41

R41a26d13i23m 58N61e62b97e79l 5666245569759

Škoda, že neřídil kamion ve Studénce.

0/0
7.8.2015 8:37
Foto

M67a31r68t55i61n 18T48e33s40á11r67e53k 2939897362988

koukam ze se tady rozmaha novy narodni sport kdo prorazi vic zavor :-(

0/0
5.8.2015 6:13

J78a60r24o64s80l22a58v 81K84a10d25l98e79c 5971749982721

Je to marný, je to marný, je to marný.

0/0
4.8.2015 18:22

J58a54n 60H37a42v32r66d47a 2938726721188

Kdo nechápe, že na červenou se nejezdí, NEMŮŽE být vlastníkem řidičského oprávnění, sakra !

Stejně tak jako kdo nechápe, proč je ve vyhlášce napsáno, že vjet na přejezd mohu jen, když je za přejezdem situace taková, že ho mohu také bezpečně opustit!

+4/0
4.8.2015 11:59

M32i31c62h82a46l 65Č11e43r44n27ý 7854450681405

Pardubicky prejezd je  na Dasicke je tim prosluly. Zavory jdou nahoru, cervena blika, auta uz vjzdeji a zavory ihned padnou. A dalsi vychytavka tohoto mista je ta, ze prejezd je tesne pred hlavni silnici, kde se dava prednost a mezi prejezd a silnici se vejdou jen 2 auta. Spousta ridicu vjede na otevreny prejezd a tam ceka v kolejisti, az auta pred nim odboci... no a nekdy se stane, ze auta neodboci a mezitim se blizi dalsi vlak a zavory padnou.... Takze jednak by mela byt poucka, ze se na prejezd nevjizdi, dokud nezhasne cervene svetlo a dale ze se na prejezd nevjizdi, kdyz za prejezdem jeste stoji auta. Zni to logicky, ale za volantem bohuzel seda spousta debilu... Ten ridic se mimochodem bonznout musel, protoze tento prejezd je hlidan kamerami, stejne by ho nasli....;-D

+4/0
3.8.2015 22:33

J62a38n 50T57a41r38a19b98a 4436626929759

Ano, řidič nesmí vjet na přejezd, pokud za ním nemůže pokračovat v jízdě (mimochodem totéž platí i pro křižovatku a přechod pro chodce, což rovněž nikdo nerespektuje, vše za nečinného přihlížení policie). Ano, za volanty jsou zhusta ti, co píšeš. Od toho si platíme policii, aby je eliminovala. Že je neeliminuje, to je problém.

Možná by to vyřešil extrémní postih, pokud to ale policie bude dál ignorovat (proti měření rychlosti móóóc práce), může být za vjetí na přejezd na červenou stanovent  sedminásobný trest smrti a bude to stejné jako dnes.

+2/0
3.8.2015 22:46

M22i22r29o91s18l13a36v 59B32u26d78a 9432772647402

Pro přechod pro chodce toto neplatí!

+1/−1
4.8.2015 6:21

R81o86b22e84r30t 73G14o81r18c 6162653633

Chodec nesmí vstoupit do vozovky pokud mu dopravní situace neumožní bezpečné přejití, to platí i na přechodech.

+1/0
4.8.2015 11:26

M72i74c68h37a85l 70F33a45j19t 7359413896355

Co neplatí? Na přechod pro chodce smíte vjet a zastavit pouze v případě, že to vyžaduje povaha vozovky pro rozhled do křižovatky. Pokud jedete v koloně aut a zastavíte na přechodu dopouštíte se přestupku.

+1/0
4.8.2015 13:14

J23a52r60o29s59l84a27v 59L51e95b23e23d88a 3886939137160

Nedopouštíte.

Proto zákon zná pojem "zastavit vozidlo". A nikde v něm není stanoven zákaz vjet na přechod, pokud situace za ním neumožňuje pokračovat v jízdě. Uznávám ale, že je to případně takové... neslušné.

+1/0
4.8.2015 18:46

M62a38r44t37i66n 31Ž45e54l54i96n68s39k97ý 9908609979422

Zavory proste nemaji tancovat nahoru a dolu pokud se nekonci platnost cerveneho svetla - zakazu vjezdu. Pouze par vterin pred koncem se maji zvednout. Uz by to meli spravit. Ma to mozna na svedomi lidske zivoty.

+1/−10
3.8.2015 20:05

M68a54r54t95i89n 56Ž24e66l58i61n79s48k91ý 9668279819792

... a jestli to nemelo, tak to muze mit ... uz jen kvuli tomu.

0/−1
3.8.2015 20:06

R89a13d33e13k 77H96o15l32e89c55e29k 3676890978791

To není přeci žádné tancování. Na koleji je čidlo, které detekuje blížící se vlak. Pokud přejezd nebliká, tak se rozbliká. Pokud přejezd bliká a závory jsou dole, tak přejezd stále bliká a závory zůstávají dole. No a pokud přejezd bliká a závory se zrovna zvedají, tak přejezd stále bliká a závory jdou zase dolů. Co je na tom k nepochopení?

A hlavně mě nenapadá, jak by to mělo fungovat, aby to bylo lepší.

+8/0
3.8.2015 20:19

P53a44v43e96l 23Ř59a47p71e84k 7752856829535

Musela by být dvě různá čidla v různých vzdálenostech, přičemž to, které by bylo dál od přejezdu, by se vzalo v potaz pouze pokud už jsou závory dole. V praxi by to ale mohlo narážet na další komplikace. Podle mě je lepší jednoduchý systém než systém zdánlivě dokonalý, ale komplikovaný.

0/0
3.8.2015 20:24

M86a37r24t88i48n 94Ž67e57l30i45n62s31k63ý 9508709879342

Tak at si posunou cidlo, zvetsi rezervu, odezvu, ze se zavora vubec nezvedne, pokud nedojde k ukonceni blikani cerveneho svetla mezi prejezdy dvou vlaku ... . Nevim co se resi.

+2/−5
3.8.2015 20:24

R68a77d17e45k 14H94o53l67e44c18e14k 3376460308331

Aha, takže protože je někdo dement a vjíždí na přejezd na červenou, tak my ostatní budeme čekat na každém přejezdu při každém čekání o minimálně 10 sekund déle?

Měl bych jiné řešení. Za závažné přestupky, jako je tento, zrušit řidičák. A pokud ho člověk chce, ať si ho člověk znovu udělá. Nesbíral bych řidičák na rok, protože to je kontraproduktivní. Ten, co rok nejezdí bude po roce jezdit ještě hůř. Ale těm, co neznají předpisy, by autoškola prospěla a ještě by si ji museli zaplatit, takže by to mělo i nějaký finanční postih.

+4/−3
3.8.2015 20:32

M19a77r17t11i16n 33Ž10e41l76i44n90s22k79ý 9558519709232

Tu logiku s temi deseti sekundami navic nechapu, kdyz ty vlaky prejedou stejne, jen zavora zustane dole ... . Jde mi jen o vylepseni systemu.

+4/−2
3.8.2015 20:50

R13a16d68e50k 77H58o43l69e79c79e44k 3676300378951

Píšete, že posunete čidlo nebo zvětšíte rezervu, odezvu, že se závora vůbec zvedne. Tedy prodloužíte čas, kdy ta závora bude dole, ne?

+2/0
3.8.2015 20:53

M35a83r24t61i43n 46Ž86e91l90i43n26s33k34ý 9488119959302

Mam na mysli cas reakce prejezdu na vlak zachyceny cidlem ... . Cidlo zachyti vlak, az za nejakou dobu zacne blikat cervena a za par vterin zavory ... druhe cidlo po prejezdu zachyti odjezd vlaku, protoze, ale mezi tim prvni cidlo zachytilo prejezd dalsiho vlaku, tak se zavora nezveda.a ceka se na jeho prejezd.

0/0
3.8.2015 21:05

R15a96d68e95k 52H74o74l18e36c30e71k 3656790148791

Ale to čidlo musíte dát dál od přejezdu, aby doba, kdy budou závory blikat byla stejná. A tu dobu musíte spočítat na základě nejrychlejšího možného vlaku.

Tedy na koridoru to bude znamenat, že dáte čidlo o 444 metrů dál, aby tam byla dejme tomu ta 10 sekundová rezerva. A za přejezdem tedy budeme čekat stejně dlouho jako teď, když pojede něco maximální rychlostí 160 km/h a třeba o půl minuty déle, když se bude ploužit nějaký nákladák 40 km/h.

+2/0
3.8.2015 21:14

J18i16r96i 27O22s15v83a30l21d 2725514276527

Vlaky nejezdi v na sekundu stejných časových intervalech ze by se tomu dala přizpůsobovat vzdálenost čidel, proboha :))

+1/−1
3.8.2015 20:38

M19a41r72t58i74n 46Ž98e34l84i31n59s75k86ý 9418719809172

?Casova rezerva po zaznamenani vlaku nic?

0/0
3.8.2015 20:52

P86a21v34e20l 35Ř16a36p95e22k 7982926349265

Samotné posunutí čidla nic neřeší. S jedním čidlem by přejezd musel být zároveň jasnovidec.

0/0
3.8.2015 20:40

M77a98r64t43i44n 77Ž54e34l66i54n29s58k57ý 9398209859492

Od toho je snad elektronika ... cidlo zaznamena vlak, cervena pocka nejakou dobu ponevadz je vlak prilis daleko a pak zacne, po par vterinach zavory, jestli cidlo mezi tim zachyti dalsi vlak, system to vi a zavory se nezvedaji.

+1/0
3.8.2015 20:58

P34a75v43e98l 47Ř41a91p45e82k 7452606599805

A co když druhý vlak pojede o chlup pomaleji?

+2/0
3.8.2015 21:28

M22a81r55t84i65n 26Ž41e19l85i47n23s61k66ý 9628769799242

System vyhodnoti, jestli ukoncit zakaz vjezdu nebo ne, jestli ne, tak zavory necha dole. Ale rikam, u nas mozna nejsou az tak rozsahle vzdalenosti, ze by se mohla odezva po zaznamenani vlaky zvednout na minutu a vic ... holt, chce to resit nejak rozumne ... kde jezdi hodne vlaku dat nadjezd a pod. ... .

0/0
3.8.2015 21:32

R30a85d70e45k 65H93o85l83e85c62e80k 3966820278721

A není nejjednodušší zakázat lidem, kteří nedokáží pochopit, že na červenou se stojí, aby měli řidičák?

Ony nadjezdy jsou super, ale víte kolik stojí takový nadjezd peněz a kolik místa zabere?

+3/0
3.8.2015 21:35

M21a83r98t44i91n 40Ž97e11l10i12n20s23k75ý 9468709609762

Ale jo ... jeste bych se snazil o nadjezdy, podjezdy, aby riedici s vlaky prichazeli do styku co nejmene.

0/0
3.8.2015 21:39

R25a96d73e24k 92H86o36l96e68c32e83k 3296570908221

Jo a pak zapomenou, jak se na přejezdu chovat a průšvih je na světě, když někdy nějaký potkají.

Myslím, že přejezdy se závorama jsou celkem bezpečné. Víc mi na nich vadí, jak zdržují. Na koridoru je přejezd zavřený cca 30 % dne.

0/0
3.8.2015 21:42

M35a39r62t32i69n 45Ž81e23l30i83n60s32k89ý 9568259339192

Vystrazna svetla by mela byt ze sve podstaty dostatecnym varovanim pro nevjizdeni aby to kazdy pochopil ... v cele disui mi slo spis o to, aby nevznikaly nejake situace, ktere si muze ridic nejakd jinak vysvetlit ... zvedaji se zavory ... aha ... a jdou zase zpatky dolu ... . To mi prijde zbytecny zmatek.

0/−1
3.8.2015 21:47

R46a83d32e68k 34H85o84l85e39c21e17k 3216500198861

Takže chyba je spíše v tom, že se to v autoškole neříká. Funguje to tak totiž desítky let a stejně se na to někteří tváří, jak kdyby to byla nějaká novinka.

+1/0
3.8.2015 21:55

P76e80t60r 52M76a34r78š62o94u23n 5235918136406

Ale ona ta svetla jsou dostatecnym varovanim. To plati. Jestli tam vubec je zavora, nebo vam bude tancovat lambadu je uplne fuk

+2/0
3.8.2015 22:07

J21a73r59o84s10l96a88v 66K36a49d52l32e20c 5611349402141

Je vidět, že to není jednodušší.

0/0
4.8.2015 18:22

K42a16r78e70l 46M79i89š53k56a 2506702182759

Ani nemusel a traťové přejezdy se už umí neotvírat, pokud je zapínací prvek vzdálen nad danou mez.

0/0
3.8.2015 20:59

B30ř54e73t21i79s36l17a23v 61Š52í60m36a 9384381412

Martin Želinský

Proctete si diskuzi, diskutéri to zde jiz nekolikrát vysvetlovali. :-)

0/0
3.8.2015 21:07

M24i10c47h57a62l 16C44h30a66l59u30p30a 6128430399873

Třeba to, že je jedno čidlo pro všechny rychlosti vlaků nastavené podle nejrychlejšího. Takže pokud jede pomalý nákladní, tak to bliká dřív než u rychlíku. Pokud se posune čidlo, tak to bude blikat ještě delší dobu "zbytečně" a objeví se spousta Želinských, kteří to čidlo budou chtít posunout blíž k přejezdu :-). Nehledě na to, že to posunutí stejně nic neřeší, tahle situace může nastat i když by bylo 100 km od přejezdu.

0/0
3.8.2015 21:27

M22i45c80h74a40l 51C83h54a20l78u60p80a 6798500429143

Místo bliká dřív mělo být spíš bliká delší dobu, než vlak přijede.

0/0
3.8.2015 21:28

P65e88t15r 97F87r63a73n55c 9637931528908

Kdyz posunes "cidlo" - kolejovy obvod, dosahnes pouze toho, ze zavory budou dele zavrene. Muj 5 lety kluk je schopen pochopit, ze na cervenou se stoji. Trochu me desi, kdo vsechno dnes dostane ridicak.

+1/0
3.8.2015 21:30

M77a91r76t34i48n 17Ž79e60l97i86n57s68k88ý 9678969819362

Jestli zvysis cas odezvy na nej na prechodu tak asi ne ... ale uz musim ... .

0/0
3.8.2015 21:34

K93a87r61e93l 41M24i14š55k74a 2246662802859

Dosáhne i nedosáhne. Traťový přejezd si už umí spočítat, jestli se mu "vyplatí" se otevřít nebo ne.

0/0
3.8.2015 21:40

J32a48n 72T91a76r85a39b53a 4116286519559

To si pletete pojmy. Po dobu zvedání závor světla blikají a nikdo nemá co vjíždět na přejezd, dokud nezhasnou. A pokud mezitím do vnějšího úseku vjede vlak, závory zase spadnou. Světla ovšem pořád svítí a žádné auto nemá na kolejích co pohledávat. Že jsou mezi řidiči nemalé počty ichtylů, co nemohou těch pár sekund počkat, to je problém.

Obecně ovšem jde o produkt dlouhodobého chování policie. PČR  a někde i OP za posledních dvacet let věnují drtivou většinu své aktivity měření rychlosti, tedy snadnému příjmu peněz a získávání čárek za aktivitu a ostatní, daleko vážnější počínání ignorují. Řidiči vědomi si nulového rizika postihu už dávno zvlčili a jezdí sice relativně v jistém rámci rychlostí, ale bezohledně vůči protijedoucím, cyklistům, jezdí na červenou a nerespektují ani světla na přejezdech, řidiči kamionů parkují kde je napadne a nerespektují nikoho jiného na silnici, než sami sebe. Proč taky, když nic nehrozí, policisté přeci měří rychlost v klesání v poli dvacet metrů za nesmyslně umístěnou značkou začátek obce, kilometr před prvním stavením, tak wocogou?

+2/0
3.8.2015 22:41

M56a95r98t46i11n 16Ž37e78l66i12n10s21k76ý 9728459119192

... ale mozna mate pravdu, ze se to v nasich podminach udelat vsude neda ... posunout cidla tak daleko, zvysit rezervu kdy prejezd zareaguje a pod. ... .

0/0
3.8.2015 20:38

J81a35r92o38s58l23a64v 90S13i38r52o79k17y 7510423144974

Dalsi prejezd co vymyslel diletant ;-D

0/−7
3.8.2015 19:36

P41a76v13e49l 47Ř44a98p78e85k 7202716109565

Auta prý šetří čas ;-D Přitom neznám vystresovanější skupinu obyvatel než jsou právě řidiči aut, kteří věčně něco nestíhají. Ukazuje se, že za rozmachem masového automobilismu je v první řadě neschopnost uspořádat si vlastní život.

+1/−6
3.8.2015 19:27

M74i75r57o28s17l88a92v 41B91u14d95a 9182582357292

A jéje, masový automobilismus;-D  Zase Ctrl-C, Ctrl-V?

0/0
3.8.2015 19:31

J37i34r96i 11O79s98v69a94l63d 2745814566177

S pejskaři už ses po psychické stránce vyrovnal a tvým novým démonem v hlavě jsou automobilisté? Nebo to máš tak celkově všechno slátané do jednoho klubka?

0/0
3.8.2015 20:49

M28a85r23t17i25n 37P80r33á72š27e57k 8105221920453

mám pocit že si vyzkoušel...

0/0
3.8.2015 19:15

V68l54a24d27i17s74l80a83v 40B72u39r60y21š11e74k 1719102707164

tak hlavně je kravina, aby se závory zvedaly a zklápěly tak hloupě, že tam přiskřípnou auto, já třeba jezdím 25 tisíc kilometrů za rok, ale přes přejezdy skoro nejezdím, před přejezdem jsem nestál snad 10 let, nevím jak to tam chodí a do autoškoly jsem chodil před 40 rokama, připadalo by mě docela logický, že když se zvedne závora, tak jedu, světlo nesvětlo

+2/−14
3.8.2015 19:10

L28u83k87á67š 37Š34l61e12h78o33f83e17r 1433399255809

Tak vratte ridicak...

+13/−3
3.8.2015 19:12







Najdete na iDNES.cz