Diskuse k článku

Havarované pendolino vyrazilo do pražského depa, nocovalo v České Třebové

Pendolino poškozené při středeční nehodě ve Studénce na Novojičínsku České dráhy přesouvají do pražského depa. V noci na sobotu jej vlak odtáhl z Bohumína do České Třebové. Na další cestu vyrazilo opět v sobotu odpoledne. Pohybuje se rychlostí do 40 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B15o89ž11e28n26a 34O13u63l77e70h72l70o97v64á 5255141890192

Každý, kdo vjede na přejezd v době kdy bliká výstraha by měl být vyfocen, zjištěn a dána mu pokuta tří jeho měsíčních platů... A kdo plat nemá, žije na podpoře, nebo živnostničí a má jen minimální mzdu, tak tři minimální až průměrné mzdy, podle situace. Při opakování přerstupku pokutu zdvojnásobit, a sebrat řidičáik na rok. Voni by si to, voni všichni machýrci, příště rozmysleli.

0/0
26.7.2015 8:26
Foto

B26r57o42n85i98s15l77a91v 98G94a50b38r39y27š 2462739351

Trochu mě děsí to, jak jsou lidi schopní odsoudit Pendolino na základě takové nehody a že se prý u nás raději žádná VRT stavět nemá. Přátelé, to je totiž velký omyl. Čím větší rychlost na železnici, tím bezpečnější ta železnice je. Více nehod se totiž stane na lokálkách kvůli mizernému zabezpečovacímu zařízení. Pokud by se u nás skutečně VRT stavěla, bylo by to podle současných norem, tedy bez úrovňových přejezdů a s moderním zabezpečovacím zařízením.

Nápadů na zabezpečení je spousta, ale bohužel není politická vůle.

+7/0
25.7.2015 21:35

P98a82v42e63l 87Ř67a28p58e80k 7352986209185

Lidi můžou bejt rádi, že to po tom kamionu nevylítlo z kolejí, protože by to pak dopadlo podobně jako Santiago de Compostela v roce 2013, tedy desítky mrtvých a vlak rozmetaný po všech nástupištích ve Studénce. Pinďa to ustál ještě relativně dobře. To, nad čím kroutím hlavou, je přítomnost tolika přejezdů na takové trati a samozřejmě absurdní mýtný systém, který působí přesně opačně než by měl a fakticky vyhání těžkou dopravu z vhodných komunikací na komunikace zcela nevhodné. Jednání řidiče už je jen důsledek toho, že ve společností je dané zastoupení idiotů a řidičáky rozdáváme všem, kdo si o něj řekne. Jednou by se to stejně stalo.

+3/0
25.7.2015 22:01

P65a92v52e23l 28Ř33a78p28e89k 7942506339345

OPRAVIT !!R^

+1/0
25.7.2015 21:21

J17a22n 48S40o54c33h33o39r 2264316572546

Souhlasím. Tomu vlaku dohromady nic není.

+1/0
25.7.2015 21:28

H37o88n24z37a 27K78r78e80n90s39t56e85t25t98e23r 1943169189

No první dva "vagony" jsou určitě hodně poškozené.....

0/0
25.7.2015 21:47

P86a90v40e63l 59Ř15a19p49e80k 7742856789495

Jediný vážnější průšvih vidím v tom, že naše pendolino je v podstatě unikát, ve světě neexistuje přesně stejný typ.

0/0
25.7.2015 22:04

P71a94v68e89l 43Ř64a90p72e26k 7712516439775

Pendolino je vlak na dlouhé trasy, i s těmi 7 kusy (z toho jeden v záloze) měly ČD problém vymyslet oběhy tak, aby to zvládaly. S pěti aktivními Pendoliny už se toho moc vymyslet nedá a byla by to celkově degradace těchto vlaků, takže si myslím, že se udělá cokoli, aby se to opravilo. Přitom se může udělat i celková obnova interiéru, která už je dlouho plánována a docela žádoucí, protože to uspořádání poněkud nevyhovuje dnešním potřebám.

Ten první vagón je nejspíš totálka, takže je otázka, zda Alstom vyrobí nový (resp. za kolik) nebo se vymyslí nějaká alternativa (nákup a úprava ze zahraničí, zkrácení soupravy...). Odepsat celou soupravu se mi jeví jako blbost.

0/0
25.7.2015 21:54

P65e62t25r 54J20e38l32í17n43e65k 8241730388189

Náhodou jsem ho zahlédnul v Dětmarovicích, ten pohled opravdu zamrazil.

https://www.youtube.com/watch?v=WIIPFmzguB8

0/0
25.7.2015 20:04

J27a76n 97S13o94c22h88o84r 2894566192796

Z celého Pendolina zničena jen ta přední lokomotiva. Dovyrobí se. Stará lokomotiva měla patrně cosi najezděno, takže amortizace. Vypadá to, že se vejdou do limitu pojistky. Na šrotování to opravdu nevypadá. 

Kolik taková dovýroba lokomotivy vyjde nechci hádat. Taky lokomotiva je vlastně náhradní díl Pendolina. Výrobce s podobnými nehodami musí počítat, předpokládám že to mají ve smlouvě, protože je nutno čekat, že se občas něco zničí. Když nabouráte auto, tež se auto nevyhodí celé, ale vymění se kapota a nárazník, popřípadě náprava a motor, auto pak jezdí dál.

Na tom vlaku dohromady žádná velká škoda není. Větší škoda na životech těch lidí a na zdraví zmrzačených. Pendolíno se opraví a bude jezdit, mrtví ale nevstanou a zmrzačení už nebudou takoví jak byli dřív a tato škoda je mnohem větší.:-(;-(

+2/0
25.7.2015 21:27

H40o25n45z69a 29K87r30e81n49s55t34e35t64t57e56r 1413379389

No podle videa jsou poškozené první dva " vagony".... 

Rv

0/0
25.7.2015 21:48

P54a25v14e56l 72Ř94a28p67e56k 7302876799715

V podstatě, pokud u ČD nejsou úplně hloupí, tak pro takovou situaci už dávno musí existovat řešení, protože takové věci se prostě stávají, tím spíš za podmínek v ČR, kde doprava v rukou státu je regulována zcela absurdně. Těžko bych koupil vlaky za několik miliard, aniž bych měl zajištěné řešení pro případ kolize s kamionem na přejezdu a destrukci prvního vozu.

0/0
25.7.2015 22:12

J67i45ř39í 97K16ü71h73r 2450356530566

Včera v 19hod na nejmenovaném nádraží.

http://smykovski.rajce.idnes.cz/nic#IMG_20150724_190101.jpg

+6/0
25.7.2015 14:56

J67a71n 52S71o47c46h65o57r 2564616122926

Někteří z Vás by rádi zlikvidovali firmu likvidačním doplatkem pojistného. Jak naivní, bláhové a nereálné. Pokud má řidič, tedy zaměstnanec předepsaná a školení a proškolení, firma se z toho velmi snadno vyviní a nezaplatí vůbec nic. Hodí to všechno na zaměstnance řidiče a po právu. Však taky firma na tom žádné zavinění nemá.

Maximálně tak mohou zlikvidovat řidiče a to jenom finančně. Možná bude muset prodat barák, pokud teda má nějaký. Pohybovat se pak v šedé zóně pracovního trhu. Nebýt nikde ofiko zaměstnaný, brát podporu, bydlet někde u někoho a to není velký problém. Peníze pak brát na ruku na nějaké brigádě u soukromníka. Nebo do osobního bankrotu a pak začít nanovo, pod nějakou novou identitou. Řešení je pro řidiče celá řada. Jen ti mrtví a zmrzačení žádné řešení už nemají. Ti už budou mrzáci do smrti a mrtví pořád.

Politik pak se otřepe a dál bude stavět ty betony kolem dráhy, na pořádný přejezd se vykašle, maximálně novější kamera a možná tam nějaký měsíc nebo dva budou stávat živoucí policajti a vybírat pokuty a to je tak asi všechno v našem milovaném státě zvaným Česká republika pod Evropskou unií.:-/[>-]

+2/−7
25.7.2015 14:38

K74a83r52e49l 51A60d41a98m 7929689826653

Pokud je známo, škoda byla způsobena motorovým vozidlem s povinným ručením. Toho se firma těžko zbaví.

+3/−1
25.7.2015 15:04

J89a34n 59S49o68c63h91o28r 2714576872116

No jo, jenže pochybení je výhradně na straně toho řidiče a nikoli jeho firmy. Na nějakou likvidaci firmy jednoduše zapomeňte, další diskuze o tom nemá smysl. Firmě žádná likvidace nehrozí. Pojišťovně taky ne, od toho jsou zajišťovny, ale škoda není zas takového rozsahu, aby zásah zajišťovny byl potřebný. Takové věci se bohužel stávají.

Neštěstí nechodí po horách, ale chodí po lidech. Nikoli po firmách anebo pojišťovnách. Navíc s velkou pravděpodobností předpokládám že ta firma ani ty kamiony nemá. Jsou na leasing. Takže byste musel zlikvidovat leasingovou společnost, ale to by už těch likvidací muselo být nějak mnoho.:-/:-P

+1/−3
25.7.2015 15:13

B52o55h30u19s64l40a33v 20K65r51á64l24í63k 2321310849936

Pokud pan Slawomir to auto své firmě neukradl a nejel bez jejího vědomí a souhlasu, tak třetím osobám ručí za způsobenou škodu firma, jejímž jménem ten pán jako řidič pracoval. A řidič odpovídá za škodu své firmě.

+4/−1
25.7.2015 15:26

J62a97n 87S85o81c23h86o25r 2874926682826

Však jsem to už kdesi psal. To určí soud a nikoli Ty Bohuslave. V podobných případech se to vždycky řeší soudně. Nic de nejí tak horké, jak horké se uvařilo. Znáš přece toto české pořekadlo. A pokud chceš dále se mnou diskutovat, tak se prosím zdržuj pitomostí, jako třeba šéf a firma nutí řidiče k hazardérskému chování a podobně, jelikož na podobných diskuzích já osobně nemám zájem, napsal jsi to někde níže:-P

+1/−2
25.7.2015 15:34

B31o26h94u50s95l95a40v 31K43r62á45l71í10k 2471680449846

Soud si nemůže vymýšlet zákony, Ty už jsou napsané. Řidič sám za sebe nese trestní odpovědnost. Odpovědnost za škodu vůči třetím osobám nese právnická osoba, jejímž jménem řidič řídil. A zaměstnanec odpovídá svému zaměstnavateli za škody, které mu svou činností způsobí. Doufám, že nepodnikáš - při tvých znalostech práva bys asi brzy přišel na buben.

+4/−1
25.7.2015 15:38

J46a41n 17S33o27c94h89o22r 2664736172316

Budeš se možná divit, ale podnikám od revoluce. Na buben jsem nepřišel. Naopak. Zbohatl jsem.

Ale vraťme se k tomu pojištění a pojišťovně. Já předpokládám, že to pojišťovna cvakne celé. Hádej proč. Reklama. Likvidace tak mediálně známé kauzy, to je ta nejlepší reklama pro každou pojišťovnu, tak předpokládám, že to bude bez vážnějších problémů. Zvýšené výdaje pak vrátí noví klienti. Pro pojišťovnu je to významná příležitost.

Ty asi nejsi podnikatel, že Bohouši, když Ti takové souvislosti nedochází.

A co se týče té škody, moc nad limit nebude.Nové Pendolino 700 MKč.

Pendolino není nové, tak nějaká amortizace bude. Navíc, mluvilo se o sešrotování, ale Pendolino jede po ose až do Prahy, tak to spíš vypadá na opravu. Nebo sešrotování prvního vagonu. Zbytek po kontrole OK. Takže to jsme někde na 100-150 MKč. To se už dost blíží limitu pro kamiony. Navíc nějaké zavinění SŽDC mají. Přejezd je opravdu nevyhovující, na to každý soudce kývne.

Tak Tě musím Bohuslave zklamat, likvidace firmy je opravdu nereálná. Prostě se na likvidaci firmy netěš.;-)

+1/−2
25.7.2015 15:55

B49o51h39u51s81l30a48v 29K22r35á35l54í72k 2211980629256

Já bych spíš tipoval, že pojišťovna vyplatí tolik, kolik vyplývá z pojistných podmínek. Už to je dobrá reklama - ve srovnání třeba se sázkovými kancelářemi, které neumějí prohrávat a když by měly vyplácet výhru, tak sázku zpochybní a stornují. Že by pojišťovna v rámci charity rozdávala stamilióny nad rámec pojistné smlouvy, to myslím opravdu nehrozí. 

A jak vidím, jste na slovo vzatý technik. Copak si asi počnete se zbytkem pendolina, kterému chybí jeden koncový vůz? Leda můžete čekat, jestli se nějakému dalšímu pendolinu přihodí stejná příhoda a s trochou štěstí z té opačné strany, a pak můžete ze dvou souprav udělat jednou. Nevím, jak moc je ta jednotka variabilní, dost možná ani ty vložené vozy nejsou libovolně odebíratelné a kombinovatelné, ale pokud nemáte oba koncové vozy, tak vám je zbytek soupravy celkem na prd. Nejde to spojit ani s tím Elefantem od Ugovy čerstvé šťávy.

+1/−1
25.7.2015 16:06

J84a43n 53S51o40c50h60o61r 2584146312146

Tak asi se ten jeden koncový vůz dovyrobí a potom se zkompaktuje se zbytkem vlaku. Teda Ty Bohouši nejsi schopen řešit sebemenší problém. Teda fakt a opravdu. Kvůli jednomu vagonu nebo vlastně lokomotivě bys vyhodil celý vlak do šrotu. No, typický odborář.:-)

S tou firmou máš asi pravdu: Jestli je to eseróčko, tak končí. Nemá smysl udržovat. Možná už teď tam mají manageři uklizeno.  Konta vybrána a peníze rozděleny mezi sebe, poskládany někde pod schodama. Pokud teda měli prachy a neměli místo peněz dluhy, ty jim nikdo nesebere. Tož takhle to funguje Bohuslave

Založí se firma nová, ze staré zbude základní vklad, kancelář a židle v kanceláři, stůl a skříně a počítač bez harddisku.

Kamiony bývají na leasing. V některých případech to bývá jinak, ale ve většině případů je to tak.

Aby tomu šlo zabránit, museli by jim obstavit účty, jenže k tomu není důvod. Firma nespáchala trestný čin. Tu nehodu zavinil řidič, takže všichni utřou hubu.:-P

0/0
25.7.2015 21:11

M38i39c31h33a98l 93C21h15a30l27u27p30a 6258710219153

Desítky milionů normální člověk s normálním platem nikdy nesplatí. Na to by potřeboval několik životů.

+2/0
25.7.2015 15:52

J62a60n 15S94o37c96h80o39r 2634796182106

Asi tak. Dávám plus za rozumný názor.

0/0
25.7.2015 15:56

P78e88t32r 26P27a24v83l94a13t30a 7726270877561

Překvapuje mě, jak lehká konstrukce je konstrukce té kabiny. Vypadá to, že je to jen nějaké forma sklolaminátové skořepiny. To tomu strojvedoucímu moc ochrany neposkytne, a nemusí mít v cestě zrovna kamión.

0/−7
25.7.2015 14:21

J93a67n 26S32o35c67h39o55r 2984966972356

Já mám obavu, že sebepevnější konstrukce by strojvedoucímu moc podstatně ve stošedesátikilometrové rychlosti nepomohla, pokud sedí v čele vlaku a to tak nějak ze své funkce musí, jinak by neviděl na koleje.:-/

+3/0
25.7.2015 14:41

M76a40r58t91i69n 29L84a20s36e40v93i10č 2136116867254

Podívejte se na to, jak vypadá třeba konstrukce kabiny u loko řady 109E (u ČD značení 380). Kabina je konstruhovaná tak, že při nárazu v rychlosti okolo 100km/h je kabina deformovaná hlavně v čele, kde má konstrukční deformační prvky, ale u stěny se strojovnou je relativně vpořádku.

Stojí to ale několik tun váhy navíc - navíc pendolino bylo  vyráběno v době, kdy platily jiné normy a i Messoun se v průběhu projektové fáze musel přeprojektovat právě kvůli těmto bezpečnostním požadavkům.

Rozdíl ale bude, jestli vlak narazí do pevné konzistentní překážky a nebo na "sadu nožů" ala kamion naložen plechy - tady se kumuluje značná část energie do relativně malé plochy.

0/0
25.7.2015 15:43

P11e41t86r 87M17a79r12š22o23u40n 5535508706326

Tak, hlavni roli hraje fyzika. A vas posledni odstavec

+4/0
25.7.2015 18:15

K89a34r28e90l 46A53d46a21m 7609539416773

Jsem zvědavý, jakou fakturu k úhradě pošlou  České dráhy vlastníku kamionu do Polska.

+3/0
25.7.2015 12:51

J30a62n 72S25o29c33h79o23r 2534666202196

Záleží na tom? Zaplatí to pojišťovna.

+1/−1
25.7.2015 12:54

K28a96r38e45l 77A38d74a43m 7499139496683

Záleží. 

Pojišťovna zaplatí jen do výše sjednaného limitu.

+9/0
25.7.2015 12:55

J81a21n 64S43o78c88h79o43r 2554386592486

V tom případě bude soud. SŽDC resp. dráhy na tom mají též svůj podíl viny alespoň z morálního hlediska, takže zbytek by měli platit oni, resp. prominout.

Jejich podíl viny spočívá v tom, že ten přejezd byl problematický vždycky. Závory bývaly zbytečně dlouho zavřeny a šoféři se naučili přejíždět. Nejezdila tam jen rychlá Pendolina, vlaky tam často šibovali a řidiči čekali, mnohdy klidně tři čtvrtě hodiny, tak se to šoféři naučili přejíždět a toto je výsledek.

Dráhy, potažmo SŽDC s tím nic nedělaly, teda abychom byli k nim spravedliví, zmohli se tam na kameru.

Železniční neštěstí tam bylo jenom otázkou času. Takže dráhy by opravdu neměly moc vyskakovat při vymáhání nadlimitního zbytku škody a měly by se za těchto okolností spokojit s tím, co jim dá pojišťovna a konečně tam investovat do nějakého účinnějšího řešení typu například nadjezd.

+3/−43
25.7.2015 13:05

K49a96r20e29l 69A56d77a33m 7249189726493

Máte pravdu, soud bude složitý. 

Jenomže věčně zavřený přejezd není důvodem, aby řidiči konali proti předpisům.

+19/−1
25.7.2015 13:13

J24a10n 42Z32a78p96l38e26t22a13l 3438189685456

Též si myslím, dráhy to měly řešit dříve než se něco stalo a ne až se někde něco stane. Teď už věřím, že tam přejezd bude. Ostatně těch zbytečností, které všude nastavěli, například betonové bariéry, ta to mohly být desítky přejezdů. Výsledek akorát ten, že není z vlaku nic vidět.

+2/−7
25.7.2015 13:35

M63a86r75t62i88n 46M88o94t80y28č55k73a 6911347267534

Na co utrácet 100+M za mimoúrovňový křížení, když stačí přejezd se závorama za 10M? Pokud tam někdo vjede, když blikají světla, tak je to kretén a není to chyba toho přejezdu, že ho něco trefí.. Pak by měl nést všechny následky...

+16/−2
25.7.2015 13:37

F72r47a25n29t77i56š57e64k 58S10o43k35o45l 7625124601346

Takže přejezd za 100 M. Kolik stojí to zničené Pendolíno a kolik si asi vezmou na šoférovi, případně na firmě kterou to položí a zůstanou další nezaměstnaní, kterým stát bude muset dát podpory? O zmařených životech a zdraví cestujících už raději nemluvím. Kolik peněz vlastně stojí Pendolino? Nechce se mi to hledat. Pokud víte, tak napište. Ten nadjezd už tam měl být dávno. Znám to tam. Místo nadjezdu tam instalovali kameru a tak se u nás řeší všechno.

+1/−6
25.7.2015 13:48

J21i24ř45í 48N55o83v13á35k 3143619148326

Vy znáte nějakého nezaměstnaného řidiče kamionu? Tenhle bude možná první, v base asi volant není.

+1/0
25.7.2015 14:05

J33a45n 90S94o58c70h69o53r 2264666172396

Bude sedět v "jedničce". Věznice s dohledem. Nedbalostní. Takový pionýrský tábor s občasnýma vycházkama, televize atd. Navíc se tam může dostat každý, třeba i Vy, stačí jenom trochu smůly. Tak buďte rádi, že to není žádný drasťák na rozdíl od věznic pro násilníky, vrahy a loupežníky. 

Tipuji tak na šest roků, za tři roky bude doma za dobré chování, jak je v těchto typech věznic běžné.

0/0
25.7.2015 15:29

J21i14ř87í 12N62o59v27á25k 3943489808206

Vy jste rozený politik. Já se ptal na něco jiného. Ale chápu. Zákony neznáte, ekonomice a pojišťovnictví nerozumíte, ale kecat musíte do všeho. Rv

0/0
25.7.2015 18:46

M80i15c26h63a22l 92M72u93n53z41l34i64n52g40e86r 7915413160173

Pendolino v době aktuální stálo + - 700 milionů. Již se nevyrábí. Zde info o soupravě: http://www.atlaslokomotiv.net/loko-680.html

+1/0
25.7.2015 14:45

P84e79t78r 33F59r32a72n35c 9827871418358

Kdyz to tam znate, tak jak tam nacpete nad/podjezd ve strane k stanici? Jak zajistite prijezd do okolnich baraku?

0/0
25.7.2015 14:51

J77a74n 67S21o30c27h60o64r 2134496102726

No tak se asi bude muset ten nad/podjezd postavit někde kousek vedle, ale tento problém bych už nechal projektantům, protože běžný internetový diskutér na to svojí mentální kapacitou obyčejně nestačí.;-)

+1/−2
25.7.2015 15:17

O25n42d47ř35e74j 84N60o92s30e56k 7710714493494

Výborný nápad. Nejlépe ho postavit někde úplně mimo koleje. Tedy pane Sochore, číst ta vaše moudra, to je dílo. Z vás musí mít vaše okolí radost.

0/−1
26.7.2015 1:28

J81i17ř14í 49K52o38c74u49r74e77k 6485294115748

Žejo, naco podjezd za 100 mega (není to moc, Antoníne Pavloviči?). Zacálujem škodu 160 mega a z ušetřených peněz uděláme PHS v lese, aby se odstínil nebezpečný hluk.

Ne teď vážne: Na to, aby se zachránil byť je jediný život poničený hlukem se vynakládají stamiliony*, ale na ochranu lidských životů na přejezdu "uprostřed" nádraží na frekventované silnici X jedné z nejzatíženějších tratí v ČR, na to peníze nebyly.

*) njn, je na to norma a úředník funguje pouze na papír, rozum nežádoucí. Na nutnost podjezdu dle počtu křížujících se vozidel drážních/silničních norma neexistuje. Takže se to nedá zdůvodnit úředně.

+2/0
25.7.2015 14:12

P61e29t75r 38M32a86r16š39o86u57n 5235558736206

A jak zabra ote aby z toho nadjezdu nekdp nesjel na koleje? Nebo nehazel polena? Je tp tiz stejna situace jako vjet prpti predpisum a zdravemu rozumu na prejezd kdyz uz blikaji svetla. Zavory jsou jen vec navic prp blbce, co ignoruji jiz platna pravidla

+1/0
25.7.2015 18:20

P53e31t13r 94M70a80r45š52o60u63n 5965718966746

Apodjezd taky bezpecny uplne neni.zase budou kricet o nebezpeosti pro ridice oproti otevrene ceste

0/0
25.7.2015 18:21

P67e69t85r 54F82r85a41n10c 9807421488628

Ale on tam zabezpeceny prejezd je.

+2/0
25.7.2015 14:49

J42a52n 30S55o35c95h63o63r 2954526732526

Nedostatečně.

Museli by tam za každého počasí na každé straně mrznout policajti, v zimě v létě.

Anebo závory stahovat jenom na dobu nezbytně nutnou, potom zase vytahovat. Nedělá se.

Přejezd zabezpečen nedostatečně. Stává se tam půl hodiny, aniž něco někde jede, jen protože nějaký vagon při šibování přejel spinač. Neřeší se to. Proto tam tolik aut ty závory přejíždí. SŽDC se zmohlo pouze na kameru. Kdyby to nebylo smutné, tak by to bylo směšné. To je důvod proč to tolik řidičů nerespektuje. Vyloženě se čekalo až se něco přihodí.

0/−1
25.7.2015 15:24

B57o30h39u18s68l21a41v 60K89r40á70l27í70k 2671720879786

Jak vidíte, nebyl dostatečně zabezpečený.

0/0
25.7.2015 15:30

J52a50n 70Z55e18m47a92n 8326142374102

Proti jedincům, jejichž IQ jim nedovoluje reagovat na světlo ano. Ale je otázka, jestli je i tak příliš nechráníme a nebráníme přirozenému výběru.

+3/0
25.7.2015 15:34

Najdete na iDNES.cz