Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarované pendolino vyrazilo do pražského depa, nocovalo v České Třebové

Pendolino poškozené při středeční nehodě ve Studénce na Novojičínsku České dráhy přesouvají do pražského depa. V noci na sobotu jej vlak odtáhl z Bohumína do České Třebové. Na další cestu vyrazilo opět v sobotu odpoledne. Pohybuje se rychlostí do 40 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B69o63ž64e69n94a 74O90u69l83e26h19l17o64v37á 5215641280432

Každý, kdo vjede na přejezd v době kdy bliká výstraha by měl být vyfocen, zjištěn a dána mu pokuta tří jeho měsíčních platů... A kdo plat nemá, žije na podpoře, nebo živnostničí a má jen minimální mzdu, tak tři minimální až průměrné mzdy, podle situace. Při opakování přerstupku pokutu zdvojnásobit, a sebrat řidičáik na rok. Voni by si to, voni všichni machýrci, příště rozmysleli.

26.7.2015 8:26
Foto

B39r85o21n44i46s35l17a63v 80G44a86b48r52y57š 2362249661

Trochu mě děsí to, jak jsou lidi schopní odsoudit Pendolino na základě takové nehody a že se prý u nás raději žádná VRT stavět nemá. Přátelé, to je totiž velký omyl. Čím větší rychlost na železnici, tím bezpečnější ta železnice je. Více nehod se totiž stane na lokálkách kvůli mizernému zabezpečovacímu zařízení. Pokud by se u nás skutečně VRT stavěla, bylo by to podle současných norem, tedy bez úrovňových přejezdů a s moderním zabezpečovacím zařízením.

Nápadů na zabezpečení je spousta, ale bohužel není politická vůle.

25.7.2015 21:35

P43a31v94e35l 51Ř93a13p87e70k 7512356659945

Lidi můžou bejt rádi, že to po tom kamionu nevylítlo z kolejí, protože by to pak dopadlo podobně jako Santiago de Compostela v roce 2013, tedy desítky mrtvých a vlak rozmetaný po všech nástupištích ve Studénce. Pinďa to ustál ještě relativně dobře. To, nad čím kroutím hlavou, je přítomnost tolika přejezdů na takové trati a samozřejmě absurdní mýtný systém, který působí přesně opačně než by měl a fakticky vyhání těžkou dopravu z vhodných komunikací na komunikace zcela nevhodné. Jednání řidiče už je jen důsledek toho, že ve společností je dané zastoupení idiotů a řidičáky rozdáváme všem, kdo si o něj řekne. Jednou by se to stejně stalo.

25.7.2015 22:01

P67a74v32e78l 24Ř42a51p43e56k 7112886599875

OPRAVIT !!R^

25.7.2015 21:21

J51a27n 35S88o93c50h31o15r 2264396762486

Souhlasím. Tomu vlaku dohromady nic není.

25.7.2015 21:28

H35o96n49z92a 20K68r22e94n15s22t18e33t20t15e91r 1673659539

No první dva "vagony" jsou určitě hodně poškozené.....

25.7.2015 21:47

P71a17v82e34l 67Ř23a92p30e29k 7302496659905

Jediný vážnější průšvih vidím v tom, že naše pendolino je v podstatě unikát, ve světě neexistuje přesně stejný typ.

25.7.2015 22:04

P35a95v80e73l 48Ř41a73p44e15k 7822476789275

Pendolino je vlak na dlouhé trasy, i s těmi 7 kusy (z toho jeden v záloze) měly ČD problém vymyslet oběhy tak, aby to zvládaly. S pěti aktivními Pendoliny už se toho moc vymyslet nedá a byla by to celkově degradace těchto vlaků, takže si myslím, že se udělá cokoli, aby se to opravilo. Přitom se může udělat i celková obnova interiéru, která už je dlouho plánována a docela žádoucí, protože to uspořádání poněkud nevyhovuje dnešním potřebám.

Ten první vagón je nejspíš totálka, takže je otázka, zda Alstom vyrobí nový (resp. za kolik) nebo se vymyslí nějaká alternativa (nákup a úprava ze zahraničí, zkrácení soupravy...). Odepsat celou soupravu se mi jeví jako blbost.

25.7.2015 21:54

P16e30t96r 36J83e76l43í19n55e52k 8791220138299

Náhodou jsem ho zahlédnul v Dětmarovicích, ten pohled opravdu zamrazil.

www.youtube.com

25.7.2015 20:04

J72a88n 29S55o14c79h25o36r 2594706722276

Z celého Pendolina zničena jen ta přední lokomotiva. Dovyrobí se. Stará lokomotiva měla patrně cosi najezděno, takže amortizace. Vypadá to, že se vejdou do limitu pojistky. Na šrotování to opravdu nevypadá. 

Kolik taková dovýroba lokomotivy vyjde nechci hádat. Taky lokomotiva je vlastně náhradní díl Pendolina. Výrobce s podobnými nehodami musí počítat, předpokládám že to mají ve smlouvě, protože je nutno čekat, že se občas něco zničí. Když nabouráte auto, tež se auto nevyhodí celé, ale vymění se kapota a nárazník, popřípadě náprava a motor, auto pak jezdí dál.

Na tom vlaku dohromady žádná velká škoda není. Větší škoda na životech těch lidí a na zdraví zmrzačených. Pendolíno se opraví a bude jezdit, mrtví ale nevstanou a zmrzačení už nebudou takoví jak byli dřív a tato škoda je mnohem větší.:-(;-(

25.7.2015 21:27

H33o59n69z33a 37K64r27e47n26s66t45e51t85t39e19r 1483549839

No podle videa jsou poškozené první dva " vagony".... 

Rv

25.7.2015 21:48

P76a53v74e51l 54Ř87a11p13e31k 7522676449575

V podstatě, pokud u ČD nejsou úplně hloupí, tak pro takovou situaci už dávno musí existovat řešení, protože takové věci se prostě stávají, tím spíš za podmínek v ČR, kde doprava v rukou státu je regulována zcela absurdně. Těžko bych koupil vlaky za několik miliard, aniž bych měl zajištěné řešení pro případ kolize s kamionem na přejezdu a destrukci prvního vozu.

25.7.2015 22:12

J78i12ř34í 16K19ü81h89r 2350426950456

Včera v 19hod na nejmenovaném nádraží.

smykovski.rajce.idnes.cz#IMG_20150724_190101.jpg

25.7.2015 14:56

J83a30n 13S88o45c64h34o41r 2594156942306

Někteří z Vás by rádi zlikvidovali firmu likvidačním doplatkem pojistného. Jak naivní, bláhové a nereálné. Pokud má řidič, tedy zaměstnanec předepsaná a školení a proškolení, firma se z toho velmi snadno vyviní a nezaplatí vůbec nic. Hodí to všechno na zaměstnance řidiče a po právu. Však taky firma na tom žádné zavinění nemá.

Maximálně tak mohou zlikvidovat řidiče a to jenom finančně. Možná bude muset prodat barák, pokud teda má nějaký. Pohybovat se pak v šedé zóně pracovního trhu. Nebýt nikde ofiko zaměstnaný, brát podporu, bydlet někde u někoho a to není velký problém. Peníze pak brát na ruku na nějaké brigádě u soukromníka. Nebo do osobního bankrotu a pak začít nanovo, pod nějakou novou identitou. Řešení je pro řidiče celá řada. Jen ti mrtví a zmrzačení žádné řešení už nemají. Ti už budou mrzáci do smrti a mrtví pořád.

Politik pak se otřepe a dál bude stavět ty betony kolem dráhy, na pořádný přejezd se vykašle, maximálně novější kamera a možná tam nějaký měsíc nebo dva budou stávat živoucí policajti a vybírat pokuty a to je tak asi všechno v našem milovaném státě zvaným Česká republika pod Evropskou unií.:-/[>-]

25.7.2015 14:38

K72a45r58e66l 11A84d96a81m 7899479646213

Pokud je známo, škoda byla způsobena motorovým vozidlem s povinným ručením. Toho se firma těžko zbaví.

25.7.2015 15:04

J45a76n 57S29o23c21h86o40r 2694546482646

No jo, jenže pochybení je výhradně na straně toho řidiče a nikoli jeho firmy. Na nějakou likvidaci firmy jednoduše zapomeňte, další diskuze o tom nemá smysl. Firmě žádná likvidace nehrozí. Pojišťovně taky ne, od toho jsou zajišťovny, ale škoda není zas takového rozsahu, aby zásah zajišťovny byl potřebný. Takové věci se bohužel stávají.

Neštěstí nechodí po horách, ale chodí po lidech. Nikoli po firmách anebo pojišťovnách. Navíc s velkou pravděpodobností předpokládám že ta firma ani ty kamiony nemá. Jsou na leasing. Takže byste musel zlikvidovat leasingovou společnost, ale to by už těch likvidací muselo být nějak mnoho.:-/:-P

25.7.2015 15:13

B51o45h78u89s91l62a48v 36K15r66á74l49í17k 2961920529526

Pokud pan Slawomir to auto své firmě neukradl a nejel bez jejího vědomí a souhlasu, tak třetím osobám ručí za způsobenou škodu firma, jejímž jménem ten pán jako řidič pracoval. A řidič odpovídá za škodu své firmě.

25.7.2015 15:26

J58a80n 72S84o36c40h26o51r 2224536282446

Však jsem to už kdesi psal. To určí soud a nikoli Ty Bohuslave. V podobných případech se to vždycky řeší soudně. Nic de nejí tak horké, jak horké se uvařilo. Znáš přece toto české pořekadlo. A pokud chceš dále se mnou diskutovat, tak se prosím zdržuj pitomostí, jako třeba šéf a firma nutí řidiče k hazardérskému chování a podobně, jelikož na podobných diskuzích já osobně nemám zájem, napsal jsi to někde níže:-P

25.7.2015 15:34

B50o80h18u92s22l87a21v 91K43r42á62l41í96k 2451940689606

Soud si nemůže vymýšlet zákony, Ty už jsou napsané. Řidič sám za sebe nese trestní odpovědnost. Odpovědnost za škodu vůči třetím osobám nese právnická osoba, jejímž jménem řidič řídil. A zaměstnanec odpovídá svému zaměstnavateli za škody, které mu svou činností způsobí. Doufám, že nepodnikáš - při tvých znalostech práva bys asi brzy přišel na buben.

25.7.2015 15:38

J36a69n 68S38o58c96h68o22r 2334346932656

Budeš se možná divit, ale podnikám od revoluce. Na buben jsem nepřišel. Naopak. Zbohatl jsem.

Ale vraťme se k tomu pojištění a pojišťovně. Já předpokládám, že to pojišťovna cvakne celé. Hádej proč. Reklama. Likvidace tak mediálně známé kauzy, to je ta nejlepší reklama pro každou pojišťovnu, tak předpokládám, že to bude bez vážnějších problémů. Zvýšené výdaje pak vrátí noví klienti. Pro pojišťovnu je to významná příležitost.

Ty asi nejsi podnikatel, že Bohouši, když Ti takové souvislosti nedochází.

A co se týče té škody, moc nad limit nebude.Nové Pendolino 700 MKč.

Pendolino není nové, tak nějaká amortizace bude. Navíc, mluvilo se o sešrotování, ale Pendolino jede po ose až do Prahy, tak to spíš vypadá na opravu. Nebo sešrotování prvního vagonu. Zbytek po kontrole OK. Takže to jsme někde na 100-150 MKč. To se už dost blíží limitu pro kamiony. Navíc nějaké zavinění SŽDC mají. Přejezd je opravdu nevyhovující, na to každý soudce kývne.

Tak Tě musím Bohuslave zklamat, likvidace firmy je opravdu nereálná. Prostě se na likvidaci firmy netěš.;-)

25.7.2015 15:55

B46o73h27u97s54l96a72v 62K61r95á14l58í20k 2891260829366

Já bych spíš tipoval, že pojišťovna vyplatí tolik, kolik vyplývá z pojistných podmínek. Už to je dobrá reklama - ve srovnání třeba se sázkovými kancelářemi, které neumějí prohrávat a když by měly vyplácet výhru, tak sázku zpochybní a stornují. Že by pojišťovna v rámci charity rozdávala stamilióny nad rámec pojistné smlouvy, to myslím opravdu nehrozí. 

A jak vidím, jste na slovo vzatý technik. Copak si asi počnete se zbytkem pendolina, kterému chybí jeden koncový vůz? Leda můžete čekat, jestli se nějakému dalšímu pendolinu přihodí stejná příhoda a s trochou štěstí z té opačné strany, a pak můžete ze dvou souprav udělat jednou. Nevím, jak moc je ta jednotka variabilní, dost možná ani ty vložené vozy nejsou libovolně odebíratelné a kombinovatelné, ale pokud nemáte oba koncové vozy, tak vám je zbytek soupravy celkem na prd. Nejde to spojit ani s tím Elefantem od Ugovy čerstvé šťávy.

25.7.2015 16:06

J88a66n 79S89o80c53h24o68r 2474816682836

Tak asi se ten jeden koncový vůz dovyrobí a potom se zkompaktuje se zbytkem vlaku. Teda Ty Bohouši nejsi schopen řešit sebemenší problém. Teda fakt a opravdu. Kvůli jednomu vagonu nebo vlastně lokomotivě bys vyhodil celý vlak do šrotu. No, typický odborář.:-)

S tou firmou máš asi pravdu: Jestli je to eseróčko, tak končí. Nemá smysl udržovat. Možná už teď tam mají manageři uklizeno.  Konta vybrána a peníze rozděleny mezi sebe, poskládany někde pod schodama. Pokud teda měli prachy a neměli místo peněz dluhy, ty jim nikdo nesebere. Tož takhle to funguje Bohuslave

Založí se firma nová, ze staré zbude základní vklad, kancelář a židle v kanceláři, stůl a skříně a počítač bez harddisku.

Kamiony bývají na leasing. V některých případech to bývá jinak, ale ve většině případů je to tak.

Aby tomu šlo zabránit, museli by jim obstavit účty, jenže k tomu není důvod. Firma nespáchala trestný čin. Tu nehodu zavinil řidič, takže všichni utřou hubu.:-P

25.7.2015 21:11

M68i28c31h74a27l 26C44h17a44l34u81p43a 6718550769593

Desítky milionů normální člověk s normálním platem nikdy nesplatí. Na to by potřeboval několik životů.

25.7.2015 15:52

J77a22n 74S69o78c54h53o44r 2224216312146

Asi tak. Dávám plus za rozumný názor.

25.7.2015 15:56

P79e25t85r 22P14a44v39l31a85t42a 7756810807581

Překvapuje mě, jak lehká konstrukce je konstrukce té kabiny. Vypadá to, že je to jen nějaké forma sklolaminátové skořepiny. To tomu strojvedoucímu moc ochrany neposkytne, a nemusí mít v cestě zrovna kamión.

25.7.2015 14:21

J54a55n 94S33o22c31h74o11r 2924766122236

Já mám obavu, že sebepevnější konstrukce by strojvedoucímu moc podstatně ve stošedesátikilometrové rychlosti nepomohla, pokud sedí v čele vlaku a to tak nějak ze své funkce musí, jinak by neviděl na koleje.:-/

25.7.2015 14:41

M39a34r15t19i52n 23L45a28s31e31v30i47č 2136506687444

Podívejte se na to, jak vypadá třeba konstrukce kabiny u loko řady 109E (u ČD značení 380). Kabina je konstruhovaná tak, že při nárazu v rychlosti okolo 100km/h je kabina deformovaná hlavně v čele, kde má konstrukční deformační prvky, ale u stěny se strojovnou je relativně vpořádku.

Stojí to ale několik tun váhy navíc - navíc pendolino bylo  vyráběno v době, kdy platily jiné normy a i Messoun se v průběhu projektové fáze musel přeprojektovat právě kvůli těmto bezpečnostním požadavkům.

Rozdíl ale bude, jestli vlak narazí do pevné konzistentní překážky a nebo na "sadu nožů" ala kamion naložen plechy - tady se kumuluje značná část energie do relativně malé plochy.

25.7.2015 15:43

P82e95t40r 26M25a33r59š30o31u89n 5465298206136

Tak, hlavni roli hraje fyzika. A vas posledni odstavec

25.7.2015 18:15

K22a71r82e79l 38A29d77a72m 7969569606593

Jsem zvědavý, jakou fakturu k úhradě pošlou  České dráhy vlastníku kamionu do Polska.

25.7.2015 12:51

J38a16n 51S54o63c77h47o78r 2704766602786

Záleží na tom? Zaplatí to pojišťovna.

25.7.2015 12:54

K63a19r12e24l 72A33d12a41m 7159589486503

Záleží. 

Pojišťovna zaplatí jen do výše sjednaného limitu.

25.7.2015 12:55

J18a83n 71S95o47c36h44o80r 2874196812156

V tom případě bude soud. SŽDC resp. dráhy na tom mají též svůj podíl viny alespoň z morálního hlediska, takže zbytek by měli platit oni, resp. prominout.

Jejich podíl viny spočívá v tom, že ten přejezd byl problematický vždycky. Závory bývaly zbytečně dlouho zavřeny a šoféři se naučili přejíždět. Nejezdila tam jen rychlá Pendolina, vlaky tam často šibovali a řidiči čekali, mnohdy klidně tři čtvrtě hodiny, tak se to šoféři naučili přejíždět a toto je výsledek.

Dráhy, potažmo SŽDC s tím nic nedělaly, teda abychom byli k nim spravedliví, zmohli se tam na kameru.

Železniční neštěstí tam bylo jenom otázkou času. Takže dráhy by opravdu neměly moc vyskakovat při vymáhání nadlimitního zbytku škody a měly by se za těchto okolností spokojit s tím, co jim dá pojišťovna a konečně tam investovat do nějakého účinnějšího řešení typu například nadjezd.

25.7.2015 13:05

K65a52r51e67l 58A43d51a43m 7189729766233

Máte pravdu, soud bude složitý. 

Jenomže věčně zavřený přejezd není důvodem, aby řidiči konali proti předpisům.

25.7.2015 13:13

J56a54n 69Z64a50p12l20e86t97a67l 3818679405216

Též si myslím, dráhy to měly řešit dříve než se něco stalo a ne až se někde něco stane. Teď už věřím, že tam přejezd bude. Ostatně těch zbytečností, které všude nastavěli, například betonové bariéry, ta to mohly být desítky přejezdů. Výsledek akorát ten, že není z vlaku nic vidět.

25.7.2015 13:35

M43a88r88t51i96n 58M53o59t72y15č73k68a 6891717497754

Na co utrácet 100+M za mimoúrovňový křížení, když stačí přejezd se závorama za 10M? Pokud tam někdo vjede, když blikají světla, tak je to kretén a není to chyba toho přejezdu, že ho něco trefí.. Pak by měl nést všechny následky...

25.7.2015 13:37

F72r93a36n27t35i82š84e42k 69S10o20k23o32l 7975224401336

Takže přejezd za 100 M. Kolik stojí to zničené Pendolíno a kolik si asi vezmou na šoférovi, případně na firmě kterou to položí a zůstanou další nezaměstnaní, kterým stát bude muset dát podpory? O zmařených životech a zdraví cestujících už raději nemluvím. Kolik peněz vlastně stojí Pendolino? Nechce se mi to hledat. Pokud víte, tak napište. Ten nadjezd už tam měl být dávno. Znám to tam. Místo nadjezdu tam instalovali kameru a tak se u nás řeší všechno.

25.7.2015 13:48

J69i54ř10í 46N59o29v27á50k 3513799118746

Vy znáte nějakého nezaměstnaného řidiče kamionu? Tenhle bude možná první, v base asi volant není.

25.7.2015 14:05

J78a61n 44S24o13c40h63o41r 2574356102286

Bude sedět v "jedničce". Věznice s dohledem. Nedbalostní. Takový pionýrský tábor s občasnýma vycházkama, televize atd. Navíc se tam může dostat každý, třeba i Vy, stačí jenom trochu smůly. Tak buďte rádi, že to není žádný drasťák na rozdíl od věznic pro násilníky, vrahy a loupežníky. 

Tipuji tak na šest roků, za tři roky bude doma za dobré chování, jak je v těchto typech věznic běžné.

25.7.2015 15:29

J87i40ř82í 35N54o47v41á80k 3143249888356

Vy jste rozený politik. Já se ptal na něco jiného. Ale chápu. Zákony neznáte, ekonomice a pojišťovnictví nerozumíte, ale kecat musíte do všeho. Rv

25.7.2015 18:46

M89i55c55h52a84l 46M33u18n16z79l35i85n17g82e67r 7655633140323

Pendolino v době aktuální stálo + - 700 milionů. Již se nevyrábí. Zde info o soupravě:  www.atlaslokomotiv.net

25.7.2015 14:45

P50e65t68r 62F34r73a79n19c 9697741868848

Kdyz to tam znate, tak jak tam nacpete nad/podjezd ve strane k stanici? Jak zajistite prijezd do okolnich baraku?

25.7.2015 14:51

J53a71n 87S67o60c54h27o17r 2494296302926

No tak se asi bude muset ten nad/podjezd postavit někde kousek vedle, ale tento problém bych už nechal projektantům, protože běžný internetový diskutér na to svojí mentální kapacitou obyčejně nestačí.;-)

25.7.2015 15:17

O12n33d10ř66e87j 82N37o58s63e57k 7290714653814

Výborný nápad. Nejlépe ho postavit někde úplně mimo koleje. Tedy pane Sochore, číst ta vaše moudra, to je dílo. Z vás musí mít vaše okolí radost.

26.7.2015 1:28

J75i43ř25í 70K46o32c62u18r46e27k 6565374505578

Žejo, naco podjezd za 100 mega (není to moc, Antoníne Pavloviči?). Zacálujem škodu 160 mega a z ušetřených peněz uděláme PHS v lese, aby se odstínil nebezpečný hluk.

Ne teď vážne: Na to, aby se zachránil byť je jediný život poničený hlukem se vynakládají stamiliony*, ale na ochranu lidských životů na přejezdu "uprostřed" nádraží na frekventované silnici X jedné z nejzatíženějších tratí v ČR, na to peníze nebyly.

*) njn, je na to norma a úředník funguje pouze na papír, rozum nežádoucí. Na nutnost podjezdu dle počtu křížujících se vozidel drážních/silničních norma neexistuje. Takže se to nedá zdůvodnit úředně.

25.7.2015 14:12

P24e84t12r 56M62a45r62š66o84u95n 5815218216386

A jak zabra ote aby z toho nadjezdu nekdp nesjel na koleje? Nebo nehazel polena? Je tp tiz stejna situace jako vjet prpti predpisum a zdravemu rozumu na prejezd kdyz uz blikaji svetla. Zavory jsou jen vec navic prp blbce, co ignoruji jiz platna pravidla

25.7.2015 18:20

P64e80t16r 16M91a26r39š55o70u26n 5665218566836

Apodjezd taky bezpecny uplne neni.zase budou kricet o nebezpeosti pro ridice oproti otevrene ceste

25.7.2015 18:21

P76e72t25r 39F68r51a55n16c 9947821198978

Ale on tam zabezpeceny prejezd je.

25.7.2015 14:49

J96a78n 61S14o59c17h66o80r 2114396352396

Nedostatečně.

Museli by tam za každého počasí na každé straně mrznout policajti, v zimě v létě.

Anebo závory stahovat jenom na dobu nezbytně nutnou, potom zase vytahovat. Nedělá se.

Přejezd zabezpečen nedostatečně. Stává se tam půl hodiny, aniž něco někde jede, jen protože nějaký vagon při šibování přejel spinač. Neřeší se to. Proto tam tolik aut ty závory přejíždí. SŽDC se zmohlo pouze na kameru. Kdyby to nebylo smutné, tak by to bylo směšné. To je důvod proč to tolik řidičů nerespektuje. Vyloženě se čekalo až se něco přihodí.

25.7.2015 15:24

B96o94h86u96s28l89a10v 77K68r88á51l54í37k 2391640149436

Jak vidíte, nebyl dostatečně zabezpečený.

25.7.2015 15:30

J80a70n 17Z19e22m64a35n 8946632594842

Proti jedincům, jejichž IQ jim nedovoluje reagovat na světlo ano. Ale je otázka, jestli je i tak příliš nechráníme a nebráníme přirozenému výběru.

25.7.2015 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.