Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vagony plné šrotu se vynořily ze zatáčky a zabíjely. Ona přežila

Ve středu je tomu dvacet let od chvíle, kdy život devatenácti cestujících v lokálce na Chrudimsku náhle ukončil střet s utrženými vagony, které se na ni vyřítily za zatáčkou rozjeté po několikakilometrové jízdě z vysočinských kopců. Železniční neštěstí u Krouny přežily jen čtyři ženy. Mezi nimi byla i Markéta Chotěnovská z Poličky. Za svůj život vděčí náhodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e14t16r 80K76o19l14á42ř 2818247604521

Paní má plný invalidní důchod na posttraumatickou poruchu protože viděla pár mrtvol? 8-o To by ho pak musel mít každý záchranář, hasič, voják, účastník dopravní nehody .... Možná, že kdyby naopak pracovala, tak by neměla čas myslet na nesmysly ...

0/−10
24.6.2015 15:37

L80á46ď85a 42M41a93l64ý 5157596355395

Víš kulový.

+3/0
24.6.2015 17:08

T62e74r76e38z79a 30H12o76l22á 4214133153157

nevíš NIC.

+2/0
24.6.2015 18:40

M28i64l34a24n 98Č37e73r43n78ý 5173849329172

Běž zpívat a neotravuj na diskusích.:-P

+2/0
24.6.2015 19:00

M18i11c51h84a70l 81J90a74r52o16š 7104790332225

Železniční a letecká neštěstí vypadají vždycky katastroficky, protože je u nehody mnoho obětí najednou. Nicméně silnice produkují řádově mnohem více smrtelných zranění a lidí s trvalými následky, takže bychom neměli zapomenout ani na ně.

0/0
24.6.2015 14:37

T78o46m47á41š 77N40e80u24m76a68i49e16r 9329600948827

Na výčtu těch zeležničních nehod mě uklidňuje alespoň to, že takovéhle případy se již u nás nestávají a pokud, tak s mnohem menšími následky.

0/0
24.6.2015 14:18

P66e90t16r 72N21o11v35o36t50n30y 3239392759572

No nebyl bych takový optimista, pomáhají náhody. Nedávno mohl být docela slušný mazec mezi Satalicema a odbočkou Skály. Nebo u Litoměřic se srazily čelně dva nákladní vlaky.

0/−1
24.6.2015 14:27

L34u43k75á24š 94R95y40c75h17l91ý 5367936333817

"Jedna z pietních slavností..." foto č. 3

od kdy je smuteční událost slavnost???Rv

0/0
24.6.2015 14:10

V44i63k59t40o79r 68N48á18r73o60ž10n77ý 3219202908

Znal jsem jednu paní , která přežila nehodu v Bezděčíně. Psychicky jí to poznamenalo na celý život.

0/0
24.6.2015 10:55

P56e26t51r 47S28p44o16r40e17r 6653973526902

Jestliže posunovač nakonec nebyl obviněn, je OK uvádět jeho celé jméno?

Jinak jsem sečetl počet mrtvých ve sloupečku největších nehod - 374, to je jen něco přes polovinu počtu obětí na silnicích za rok 2014. Hlavně jak je ta železnice strašně nebezpečná.

0/−1
24.6.2015 10:25

M83i23l46a26n 76Č53e90r85n70ý 5823589169192

A kdo to tvrdí?8-o

+2/0
24.6.2015 10:27

P26e68t25r 24S27p84o29r83e60r 6743833556152

On už se někdo najde!

0/0
24.6.2015 10:42

J46a38n 33Č51e73r81n26ý 8570330604231

Vy.

+6/0
24.6.2015 10:48

P82e10t67r 28K15o84l43á91ř 2418197284461

;-D

0/0
24.6.2015 15:33

J24i92r48i 22C32e17e 5335481612698

No tak to je počet obětí u velkých neštěstí. K tomu připočtěte další nehody, kde jsou počty obětí v řádech jednotek.

0/0
24.6.2015 10:29

P71a16v62e61l 28M18a76t88o60u91š18e11k 5400267278104

To má ale ještě jeden háček. Za železniční nehodu je považován i střet silničního vozidla s vozidlem drážním, které má v drtivé většině na svědomí řidič silničního vozidla, nikoli selhání železnice. Ale přesto jde na vrub železnici.

+1/0
24.6.2015 10:36

P77a74v41e91l 24M95a28t90o18u58š35e68k 5930507108224

To má ale ještě jeden háček. Za železniční nehodu se považuje i střet silničního vozidla s vozidlem drážním, který má většinou na svědomí řidič silničního vozidla. Přesto to jde na vrub železnice. Další věcí jsou sebevraždy. Pod auta skáče dobrovolně málokdo, pod vlak zcela běžně.

+3/0
24.6.2015 10:39

M61i23l37a61n 65Č53e66r34n25ý 5513579359372

Nikde jsem se také nedočetl, jaké odškodnění dostali příbuzní těch obětí a jak dopadly ostatní tři přeživší. A ta holka, co vylétla z okna, zemřela?

+4/0
24.6.2015 10:23

M23i62l31a94n 31Č38e57r16n69ý 5553759869702

Vlastně dostali jakousi almužnu:

Krátce po nehodě získali pozůstalí každé z obětí 20 tisíc korun na výdaje spojené s pohřbem. Podle drah šlo navíc o zálohovou platbu, která se v případě dalších nákladů doplácela.

Zdroj:http://pardubice.idnes.cz/dvacet-let-po-nestesti-na-zeleznici-u-krouny-zada-zena-odskodneni-p9d-/pardubice-zpravy.aspx?c=A150622_2172016_pardubice-zpravy_jah

0/0
24.6.2015 10:26

H52o68n82z18a 94B20e90r95a48n 1278876646445

Tak hlavně že se paní dobře sedělo o samotě... Měla by se zamyslet o kolik lidí víc by přežilo kdyby nebyla asociální a nechala vedle sebe někoho sednout. Hlavně že chce penízky...

+1/−48
24.6.2015 9:08

M34a17r17t76i71n47a 92T63r94o95j13a72n71o21v51á 5153918665

Jakože za pár mrtvých může ona? Berane, Berane... Už vím, proč se říká hlava skopová...:-/

+12/0
24.6.2015 9:11

J61i73r93i 11C96e50e 5165561462438

Tak nezáviďte a pořiďte si taky nějakou havárii, abyste mohl žádat o odškodnění.

+4/0
24.6.2015 9:53

L40u73b44o42š 40D86o14č49e98k92a82l 3372932173

Na Silvestra1994 jsme s manželkou seděli v místní hospůdce.Po nějaké době přišla dvě děvčata,jedna z nich dcera mého spolupracovníka,proto si sedly k nám.Popovídali jsme si a děvčata poté odešla.V létě 25.června jsem tak jako každý den,včetně neděle (pracoval jsem v zemědělství) jsem se sešel se svými spolupracovníky.jeden z nich,táta jedné z těch dívek povídal jaké měla jeho dcera štěstí,že ji nikam nepustil.Do té doby jsem o nehodě nevěděl.A tak mi to řekl.Že dcery chtěly jet na onu zábavu,ale že je nepustil.A že došlo,k velké nehodě a skoro všichni zahynuli.Včetně té dívky,která s námi v té hospodě na Silvestra seděla.Je to již dvacet let,co si ta šedá paní vybrala krutou daň,životy převážně mladých lidí.

Odsouzení viníků těm lidem život nevrátí,zdraví také ne.

Krouna je poměrně daleko,těžko bych tam jel a tak na stole hoří svíčka na památku,nejen oné dívky se kterou mě osud svedl dohromady,ale i na památku všech,jejichž životy byly tak tragicky ukončeny.

+2/0
24.6.2015 9:05

M57i72l78a44n 32Č98e49r90n56ý 5593369899492

V souvislosti s vyšetřováním příčin železničního neštěstí byli z trestného činu obecného ohrožení obviněni tři pracovníci vlakové čety. Soudní dohra se následně týkala už jen dvou viníků. Za hrubé porušení předpisů a povinností odsoudil v říjnu 1996 Okresní soud v Chrudimi vlakvedoucího a jednoho z průvodčích k nepodmíněným trestům odnětí svobody ve výši šest a půl a pět let ve věznici s dohledem. Oběma soud uložil také několikaletý zákaz výkonu povolání. V březnu 1997 pak Krajský soud v Hradci Králové zvýšil trest bývalému vlakvedoucímu na osm let odnětí svobody.

Tragédii u Krouny mohlo patrně odvrátit radiové spojení. Kdyby tehdy na této trati existovalo, mohl být strojvedoucí osobního vlaku varován nejméně s několikaminutovým předstihem a pravděpodobně by se mu podařilo zastavit a nechat cestující vystoupit. Samotné srážce by však již zabránit nemohl. Jako opatření zvyšující bezpečnost na dráze, byl následně urychlen projekt traťového radiového systému, který je dnes už funkční ve všech vlacích.

Zdroj: http://chrudimsky.denik.cz/nehody/nehoda_vlaky_krouna20100623.html

+11/0
24.6.2015 8:39

P33a20v65e69l 25M11a58t32o30u60š69e42k 5840177118164

Chápu rozhořčení pozůstalých, ale ty tresty mi za neúmyslné usmrcení lidí připadají dost vysoké. Stala se chyba, která se může stát prakticky komukoli kdykoli. Samozřejmě v této profesi může mít i drobné opomenutí fatální následky, což tehdy zrovna mělo. Na druhou stranu mezi námi žijí např. tisíce lidí, kteří vědomě jezdí bezohledně v autech, často i pod vlivem návykových látek. Nechci jmenovat ani jednoho konkrétního. Přesto své jednání opakují a když někomu způsobí smrt, soud je v mnoha případech zprostí viny nebo si odpykají symbolický trest.

+7/0
24.6.2015 9:27

J97a83n 33U79l86r53i34c70h 7700333478938

Koho, kdo někoho usmrtil pod vlivem návykové látky, soud naposled zprostil viny ?

0/0
24.6.2015 9:32

P49a27v84e16l 49M46a80t39o42u32š66e35k 5440837368214

Vytrháváte věci z kontextu. Napsal jsem to trochu jinak: "často i pod vlivem návykových látek", "nebo si odpykají symbolický trest". Do toho, co jsem napsal, se bezesporu vejde kočička Darinka Rolins, nějaký ten feťák, který někde u Anděla někoho srazil (detaily neznám) a spousta dalších.

+3/0
24.6.2015 9:50

J19a12n 46U90l47r83i57c75h 7120203618798

Rolins nebyla pod vlivem a feťák dostal 7 let.

0/0
24.6.2015 11:22

V85l93a97d91a63n 63Č81e12r75n63ý 8922486363716

Radomír Šimůnek... :-/

0/0
24.6.2015 14:34

P72ř74e26m96e44k 12P26a22v61k68a 8858552568641

Také se mi ty tresty za neúmyslné usmrcení zdají drakonické. Pozůstalým to nepomůže, bezesporu to však navíc zničí rodiny těch, co neštěstí neúmyslně způsobili.

+1/0
24.6.2015 14:55

M68a18r13t38i83n 11H53a47n34z73a71l 8798129339455

To Valašské Meziříčí ve sloupku si prosím opravte na Řikonín - Níhov, kde k té katastrofě došlo doopravdy.

+1/0
24.6.2015 8:36

P54a19v97e64l 74M21a81t58o14u74š59e62k 5720427398154

Ty vagóny určitě nebyly stotunové, ale to na věci jistě nic nemění. Neštěstí to bylo velké a trvalé následky té dámy jistě nelze brát na lehkou váhu. Nicméně, kolik asi žije lidí, kteří mají podobné následky z nehod na silnicích! Velmi pravděpodobně nyní, v tuto minutu, někdo prožívá podobné pocity při některé z nehod na silnici.

0/0
24.6.2015 8:28

M18i17l27a43n 66Č60e63r63n35ý 5283349509512

A vy jste ty vagóny snad vážil? A to vaše nicméně je fakt mimo mísu!;-O

0/0
24.6.2015 8:31

M35i63l10a91n 76Č17e59r86n89ý 5803539859592

Tři nákladní vagony ložené dřevem a železným šrotem o hmotnosti 123 tun a jeden krytý služební vůz, takzvaný „hitlák“, bez dozoru ujely asi pět kilometrů a na čtyřkilometrovém klesání ve směru na Žďárec nabraly rychlost až kolem 100 kilometrů v hodině. U zastávky Krouna uvolněné vagony vrazily čelně do protijedoucího jednovagonového motorového osobního vlaku, směřujícího ze Ždárce do Poličky. Střetová rychlost mohla být podle některých odhadů až 133 kilometrů v hodině.

Zdroj: http://chrudimsky.denik.cz/nehody/nehoda_vlaky_krouna20100623.html

+1/0
24.6.2015 8:40

P97a62v34e47l 79M15a93t67o63u72š84e89k 5770937548444

V článku je psáno, cituji: "..čtyř více než stotunových vagonů..". To znamená, že by KAŽDÝ ze čtyř vagónů vážil více než sto tun, což je samozřejmě nesmysl a na což jsem poukazoval. Je vidět, co dělá neschopnost vyjadřování a neznalost českého jazyka. Samozřejmě, že mělo jít s největší pravděpodobností o celkovou hmotnost všech vagónů.

+2/0
24.6.2015 10:06

P39a56v85e41l 17M78a20t58o70u94š34e79k 5280277368724

Vagón o hmotnosti 100 tun nemá na našich kolejích co dělat, na to jsem je nemusel vážit. Pokud tolik byť jediný vůz vážil, pak musel být přetížen a klidně to mohlo mít souvislost i s tím, že vozy ujely. Spíš je to ale opisovaná novinářská chyba. Nechápu, v čem je to, co jsem dále psal, mimo mísu. Nebo snad chcete zlehčovat nebo zpochybňovat nehody na silnicích?

0/0
24.6.2015 9:57

L56u17k61á10š 38Č87e47p28e55l82k70a 4905256113980

mne z toho spis prijde, ze vsechny 3 vagony dohromady vazily 123tun ;-)

0/0
24.6.2015 10:18

P23a14v52e60l 33M66a54t52o29u52š75e75k 5840807248494

Z toho, co psal p. Černý, ano. Z toho, co je uvedeno v článku, nikoli. Já komentoval článek, nikoli příspěvek p. Černého, který byl napsán až po mém.

+2/0
24.6.2015 10:47

D46a46n21i42e70l 41D53r16n51e19c 6661849336172

Vagony mohou mít běžně přes 100 t, zatížitelnost jedné nápravy může být i 25 t. Zapomínáte na šestinápravové vozy.

0/0
24.6.2015 13:37

K29a43r69e95l 21Ž74a74l65č12í16k 8122647423

Nicméně jste vocas.

+1/0
24.6.2015 8:36

P57a62v21e62l 47M41a42t34o54u13š67e37k 5800607468194

Dobrý argument. Máte další?

0/0
24.6.2015 10:11

J23a98n 69P28r22i32c41h15y87s68t49a74l 8791438153

Hlavne se nemohly vagony vynorit ze zatacky. Jedine, ze by nejdriv vykolejily a ritily se po silnici...?

Vlaky (jak znamo) nemaji zatacky, ale oblouky.

Opravte si hrubku v titulku.

+1/−4
24.6.2015 8:53

P40a16v98e94l 52C39h56o29d53o89r 7818732403

Dlaší zneuznanej železničář...ještě přidej to, že nástupiště je ve skutečnosti konstrukce železničního spodku, ačkoliv je nahoře :)

+4/−1
24.6.2015 8:59

M11i67c40h24a37e56l88a 16N42o45v30á34k30o15v73á 8780908678531

to bude šotouš.

0/0
24.6.2015 9:12

P21e96t37r 31F80i64a92l78a 9663796253383

Pane Chodore, z čeho jste vydedukoval, že pán je ´zneuznanej železničář´?:-)

Proč by měl někdo používat složité výklady o železničním spodku, když výraz nástupiště se běžně používá i u odborníků, zatím co zatáčka ne, takže vaše srovnání pořádně kulhá.

0/0
24.6.2015 11:56

P39a58v11e14l 29J38e35ř46á33b54e98k 7961702784697

Uf -

a já jsem do této chvíle myslel, že vlak je stroj která maximálně zatáčkami či oblouky projíždí.

+2/0
24.6.2015 9:55

P32a33v81e50l 61M32a37t62o42u72š46e58k 5580447768314

To bych snad i odpustil. Zatáčka jako oblouk. Tady se nepíší drážní předpisy.

+2/0
24.6.2015 10:10

P35a26v16e89l 75M28a11t53o49u65š30e30k 5660977398604

Nehledě k tomu, že oblouky jsou i na silnicích, jen jim tak laická veřejnost neříká. A na lepších silnicích by dokonce měly být i přechodnice, podobně jako na solidní železnici.

0/0
24.6.2015 10:15

J11a94n 70U54l83r39i63c16h 7110943688418

Zajímalo by mě, kolik uplynulo času od doby co jim vagóny ujely do srážky.

0/0
24.6.2015 7:52

J82a78n 75U12l55r32i72c80h 7630883928138

Teď jsem na to koukal je to asi 6 km, převýšení 80 m.  Tak to bylo  jen pár minut, v té době nešlo dělat asi nic.

+2/0
24.6.2015 8:09







Najdete na iDNES.cz