Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vagony plné šrotu se vynořily ze zatáčky a zabíjely. Ona přežila

Ve středu je tomu dvacet let od chvíle, kdy život devatenácti cestujících v lokálce na Chrudimsku náhle ukončil střet s utrženými vagony, které se na ni vyřítily za zatáčkou rozjeté po několikakilometrové jízdě z vysočinských kopců. Železniční neštěstí u Krouny přežily jen čtyři ženy. Mezi nimi byla i Markéta Chotěnovská z Poličky. Za svůj život vděčí náhodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e85t43r 48K81o26l83á90ř 2538357684801

Paní má plný invalidní důchod na posttraumatickou poruchu protože viděla pár mrtvol? 8-o To by ho pak musel mít každý záchranář, hasič, voják, účastník dopravní nehody .... Možná, že kdyby naopak pracovala, tak by neměla čas myslet na nesmysly ...

0/−10
24.6.2015 15:37

L46á32ď58a 21M11a17l12ý 5447806575285

Víš kulový.

+3/0
24.6.2015 17:08

T35e91r51e69z29a 45H58o47l97á 4954433443757

nevíš NIC.

+2/0
24.6.2015 18:40

M57i41l49a23n 19Č85e80r16n17ý 5393609169922

Běž zpívat a neotravuj na diskusích.:-P

+2/0
24.6.2015 19:00

M26i86c44h88a40l 64J73a67r18o55š 7394560642555

Železniční a letecká neštěstí vypadají vždycky katastroficky, protože je u nehody mnoho obětí najednou. Nicméně silnice produkují řádově mnohem více smrtelných zranění a lidí s trvalými následky, takže bychom neměli zapomenout ani na ně.

0/0
24.6.2015 14:37

T93o86m69á83š 13N86e81u62m68a67i88e35r 9939750228277

Na výčtu těch zeležničních nehod mě uklidňuje alespoň to, že takovéhle případy se již u nás nestávají a pokud, tak s mnohem menšími následky.

0/0
24.6.2015 14:18

P62e90t63r 35N28o70v13o18t65n77y 3699182499852

No nebyl bych takový optimista, pomáhají náhody. Nedávno mohl být docela slušný mazec mezi Satalicema a odbočkou Skály. Nebo u Litoměřic se srazily čelně dva nákladní vlaky.

0/−1
24.6.2015 14:27

L19u65k53á40š 85R28y46c54h56l28ý 5207626273757

"Jedna z pietních slavností..." foto č. 3

od kdy je smuteční událost slavnost???Rv

0/0
24.6.2015 14:10

V10i15k70t96o55r 89N91á48r92o38ž36n32ý 3839612278

Znal jsem jednu paní , která přežila nehodu v Bezděčíně. Psychicky jí to poznamenalo na celý život.

0/0
24.6.2015 10:55

P34e26t73r 22S82p57o32r80e63r 6893933796172

Jestliže posunovač nakonec nebyl obviněn, je OK uvádět jeho celé jméno?

Jinak jsem sečetl počet mrtvých ve sloupečku největších nehod - 374, to je jen něco přes polovinu počtu obětí na silnicích za rok 2014. Hlavně jak je ta železnice strašně nebezpečná.

0/−1
24.6.2015 10:25

M43i44l25a64n 53Č36e18r60n17ý 5713619589922

A kdo to tvrdí?8-o

+2/0
24.6.2015 10:27

P70e71t25r 13S62p43o84r37e32r 6113453496442

On už se někdo najde!

0/0
24.6.2015 10:42

J27a76n 34Č16e17r61n19ý 8830140584231

Vy.

+6/0
24.6.2015 10:48

P70e78t56r 53K66o26l53á21ř 2638887864591

;-D

0/0
24.6.2015 15:33

J65i60r36i 59C94e79e 5215421782248

No tak to je počet obětí u velkých neštěstí. K tomu připočtěte další nehody, kde jsou počty obětí v řádech jednotek.

0/0
24.6.2015 10:29

P19a19v40e36l 11M63a10t49o19u66š23e11k 5410837858414

To má ale ještě jeden háček. Za železniční nehodu je považován i střet silničního vozidla s vozidlem drážním, které má v drtivé většině na svědomí řidič silničního vozidla, nikoli selhání železnice. Ale přesto jde na vrub železnici.

+1/0
24.6.2015 10:36

P70a15v57e34l 85M54a40t27o67u54š80e11k 5240137928254

To má ale ještě jeden háček. Za železniční nehodu se považuje i střet silničního vozidla s vozidlem drážním, který má většinou na svědomí řidič silničního vozidla. Přesto to jde na vrub železnice. Další věcí jsou sebevraždy. Pod auta skáče dobrovolně málokdo, pod vlak zcela běžně.

+3/0
24.6.2015 10:39

M44i55l69a47n 22Č39e25r88n21ý 5233799309462

Nikde jsem se také nedočetl, jaké odškodnění dostali příbuzní těch obětí a jak dopadly ostatní tři přeživší. A ta holka, co vylétla z okna, zemřela?

+4/0
24.6.2015 10:23

M64i28l51a72n 62Č19e15r84n53ý 5373649779232

Vlastně dostali jakousi almužnu:

Krátce po nehodě získali pozůstalí každé z obětí 20 tisíc korun na výdaje spojené s pohřbem. Podle drah šlo navíc o zálohovou platbu, která se v případě dalších nákladů doplácela.

Zdroj:http://pardubice.idnes.cz/dvacet-let-po-nestesti-na-zeleznici-u-krouny-zada-zena-odskodneni-p9d-/pardubice-zpravy.aspx?c=A150622_2172016_pardubice-zpravy_jah

0/0
24.6.2015 10:26

H67o55n82z97a 34B15e72r97a65n 1848246486285

Tak hlavně že se paní dobře sedělo o samotě... Měla by se zamyslet o kolik lidí víc by přežilo kdyby nebyla asociální a nechala vedle sebe někoho sednout. Hlavně že chce penízky...

+1/−48
24.6.2015 9:08

M40a89r67t22i71n74a 20T79r13o35j39a38n60o93v86á 5403898275

Jakože za pár mrtvých může ona? Berane, Berane... Už vím, proč se říká hlava skopová...:-/

+12/0
24.6.2015 9:11

J14i68r98i 71C69e16e 5225881732568

Tak nezáviďte a pořiďte si taky nějakou havárii, abyste mohl žádat o odškodnění.

+4/0
24.6.2015 9:53

L47u97b43o37š 34D44o78č25e27k41a65l 3882672423

Na Silvestra1994 jsme s manželkou seděli v místní hospůdce.Po nějaké době přišla dvě děvčata,jedna z nich dcera mého spolupracovníka,proto si sedly k nám.Popovídali jsme si a děvčata poté odešla.V létě 25.června jsem tak jako každý den,včetně neděle (pracoval jsem v zemědělství) jsem se sešel se svými spolupracovníky.jeden z nich,táta jedné z těch dívek povídal jaké měla jeho dcera štěstí,že ji nikam nepustil.Do té doby jsem o nehodě nevěděl.A tak mi to řekl.Že dcery chtěly jet na onu zábavu,ale že je nepustil.A že došlo,k velké nehodě a skoro všichni zahynuli.Včetně té dívky,která s námi v té hospodě na Silvestra seděla.Je to již dvacet let,co si ta šedá paní vybrala krutou daň,životy převážně mladých lidí.

Odsouzení viníků těm lidem život nevrátí,zdraví také ne.

Krouna je poměrně daleko,těžko bych tam jel a tak na stole hoří svíčka na památku,nejen oné dívky se kterou mě osud svedl dohromady,ale i na památku všech,jejichž životy byly tak tragicky ukončeny.

+2/0
24.6.2015 9:05

M63i29l52a68n 72Č21e85r66n74ý 5663199789282

V souvislosti s vyšetřováním příčin železničního neštěstí byli z trestného činu obecného ohrožení obviněni tři pracovníci vlakové čety. Soudní dohra se následně týkala už jen dvou viníků. Za hrubé porušení předpisů a povinností odsoudil v říjnu 1996 Okresní soud v Chrudimi vlakvedoucího a jednoho z průvodčích k nepodmíněným trestům odnětí svobody ve výši šest a půl a pět let ve věznici s dohledem. Oběma soud uložil také několikaletý zákaz výkonu povolání. V březnu 1997 pak Krajský soud v Hradci Králové zvýšil trest bývalému vlakvedoucímu na osm let odnětí svobody.

Tragédii u Krouny mohlo patrně odvrátit radiové spojení. Kdyby tehdy na této trati existovalo, mohl být strojvedoucí osobního vlaku varován nejméně s několikaminutovým předstihem a pravděpodobně by se mu podařilo zastavit a nechat cestující vystoupit. Samotné srážce by však již zabránit nemohl. Jako opatření zvyšující bezpečnost na dráze, byl následně urychlen projekt traťového radiového systému, který je dnes už funkční ve všech vlacích.

Zdroj: http://chrudimsky.denik.cz/nehody/nehoda_vlaky_krouna20100623.html

+11/0
24.6.2015 8:39

P68a30v60e98l 82M11a62t41o15u91š12e14k 5260257718234

Chápu rozhořčení pozůstalých, ale ty tresty mi za neúmyslné usmrcení lidí připadají dost vysoké. Stala se chyba, která se může stát prakticky komukoli kdykoli. Samozřejmě v této profesi může mít i drobné opomenutí fatální následky, což tehdy zrovna mělo. Na druhou stranu mezi námi žijí např. tisíce lidí, kteří vědomě jezdí bezohledně v autech, často i pod vlivem návykových látek. Nechci jmenovat ani jednoho konkrétního. Přesto své jednání opakují a když někomu způsobí smrt, soud je v mnoha případech zprostí viny nebo si odpykají symbolický trest.

+7/0
24.6.2015 9:27

J58a61n 25U10l66r17i49c62h 7520253618698

Koho, kdo někoho usmrtil pod vlivem návykové látky, soud naposled zprostil viny ?

0/0
24.6.2015 9:32

P80a32v75e27l 54M25a19t94o65u41š81e87k 5150107588374

Vytrháváte věci z kontextu. Napsal jsem to trochu jinak: "často i pod vlivem návykových látek", "nebo si odpykají symbolický trest". Do toho, co jsem napsal, se bezesporu vejde kočička Darinka Rolins, nějaký ten feťák, který někde u Anděla někoho srazil (detaily neznám) a spousta dalších.

+3/0
24.6.2015 9:50

J50a64n 56U95l24r53i26c14h 7930773618608

Rolins nebyla pod vlivem a feťák dostal 7 let.

0/0
24.6.2015 11:22

V79l96a55d67a48n 91Č60e81r25n83ý 8582116153756

Radomír Šimůnek... :-/

0/0
24.6.2015 14:34

P56ř26e79m36e94k 66P57a22v22k87a 8678652558361

Také se mi ty tresty za neúmyslné usmrcení zdají drakonické. Pozůstalým to nepomůže, bezesporu to však navíc zničí rodiny těch, co neštěstí neúmyslně způsobili.

+1/0
24.6.2015 14:55

M16a70r33t75i63n 58H24a67n84z23a49l 8228489769215

To Valašské Meziříčí ve sloupku si prosím opravte na Řikonín - Níhov, kde k té katastrofě došlo doopravdy.

+1/0
24.6.2015 8:36

P65a15v55e89l 47M95a98t34o66u82š93e13k 5670847678984

Ty vagóny určitě nebyly stotunové, ale to na věci jistě nic nemění. Neštěstí to bylo velké a trvalé následky té dámy jistě nelze brát na lehkou váhu. Nicméně, kolik asi žije lidí, kteří mají podobné následky z nehod na silnicích! Velmi pravděpodobně nyní, v tuto minutu, někdo prožívá podobné pocity při některé z nehod na silnici.

0/0
24.6.2015 8:28

M81i45l34a74n 53Č60e82r47n56ý 5613889419652

A vy jste ty vagóny snad vážil? A to vaše nicméně je fakt mimo mísu!;-O

0/0
24.6.2015 8:31

M82i28l80a11n 55Č81e22r74n18ý 5393179469652

Tři nákladní vagony ložené dřevem a železným šrotem o hmotnosti 123 tun a jeden krytý služební vůz, takzvaný „hitlák“, bez dozoru ujely asi pět kilometrů a na čtyřkilometrovém klesání ve směru na Žďárec nabraly rychlost až kolem 100 kilometrů v hodině. U zastávky Krouna uvolněné vagony vrazily čelně do protijedoucího jednovagonového motorového osobního vlaku, směřujícího ze Ždárce do Poličky. Střetová rychlost mohla být podle některých odhadů až 133 kilometrů v hodině.

Zdroj: http://chrudimsky.denik.cz/nehody/nehoda_vlaky_krouna20100623.html

+1/0
24.6.2015 8:40

P92a68v54e56l 81M27a24t67o75u23š12e66k 5150327188434

V článku je psáno, cituji: "..čtyř více než stotunových vagonů..". To znamená, že by KAŽDÝ ze čtyř vagónů vážil více než sto tun, což je samozřejmě nesmysl a na což jsem poukazoval. Je vidět, co dělá neschopnost vyjadřování a neznalost českého jazyka. Samozřejmě, že mělo jít s největší pravděpodobností o celkovou hmotnost všech vagónů.

+2/0
24.6.2015 10:06

P84a17v67e67l 79M98a75t32o66u39š84e85k 5160377948664

Vagón o hmotnosti 100 tun nemá na našich kolejích co dělat, na to jsem je nemusel vážit. Pokud tolik byť jediný vůz vážil, pak musel být přetížen a klidně to mohlo mít souvislost i s tím, že vozy ujely. Spíš je to ale opisovaná novinářská chyba. Nechápu, v čem je to, co jsem dále psal, mimo mísu. Nebo snad chcete zlehčovat nebo zpochybňovat nehody na silnicích?

0/0
24.6.2015 9:57

L17u94k88á77š 11Č15e16p23e51l28k17a 4145776433500

mne z toho spis prijde, ze vsechny 3 vagony dohromady vazily 123tun ;-)

0/0
24.6.2015 10:18

P59a14v41e32l 31M49a78t84o92u91š32e88k 5520417378604

Z toho, co psal p. Černý, ano. Z toho, co je uvedeno v článku, nikoli. Já komentoval článek, nikoli příspěvek p. Černého, který byl napsán až po mém.

+2/0
24.6.2015 10:47

D47a28n44i59e20l 42D39r42n79e11c 6531269616912

Vagony mohou mít běžně přes 100 t, zatížitelnost jedné nápravy může být i 25 t. Zapomínáte na šestinápravové vozy.

0/0
24.6.2015 13:37

K70a53r32e87l 35Ž80a73l14č72í27k 8372197953

Nicméně jste vocas.

+1/0
24.6.2015 8:36

P85a77v25e62l 80M23a67t68o85u43š83e39k 5270747988524

Dobrý argument. Máte další?

0/0
24.6.2015 10:11

J30a94n 61P33r11i30c78h66y63s16t55a85l 8431548263

Hlavne se nemohly vagony vynorit ze zatacky. Jedine, ze by nejdriv vykolejily a ritily se po silnici...?

Vlaky (jak znamo) nemaji zatacky, ale oblouky.

Opravte si hrubku v titulku.

+1/−4
24.6.2015 8:53

P31a10v46e53l 63C64h47o71d13o93r 7338842203

Dlaší zneuznanej železničář...ještě přidej to, že nástupiště je ve skutečnosti konstrukce železničního spodku, ačkoliv je nahoře :)

+4/−1
24.6.2015 8:59

M48i57c18h16a74e61l51a 31N74o85v93á64k98o58v97á 8740668808341

to bude šotouš.

0/0
24.6.2015 9:12

P40e26t61r 39F80i31a45l86a 9823336583393

Pane Chodore, z čeho jste vydedukoval, že pán je ´zneuznanej železničář´?:-)

Proč by měl někdo používat složité výklady o železničním spodku, když výraz nástupiště se běžně používá i u odborníků, zatím co zatáčka ne, takže vaše srovnání pořádně kulhá.

0/0
24.6.2015 11:56

P77a45v68e27l 16J97e49ř21á81b13e94k 7551242514877

Uf -

a já jsem do této chvíle myslel, že vlak je stroj která maximálně zatáčkami či oblouky projíždí.

+2/0
24.6.2015 9:55

P63a16v49e96l 45M22a97t53o92u85š28e36k 5840397738684

To bych snad i odpustil. Zatáčka jako oblouk. Tady se nepíší drážní předpisy.

+2/0
24.6.2015 10:10

P97a26v56e26l 28M40a40t91o75u27š69e52k 5370317168254

Nehledě k tomu, že oblouky jsou i na silnicích, jen jim tak laická veřejnost neříká. A na lepších silnicích by dokonce měly být i přechodnice, podobně jako na solidní železnici.

0/0
24.6.2015 10:15

J38a42n 80U80l43r35i23c26h 7790913748418

Zajímalo by mě, kolik uplynulo času od doby co jim vagóny ujely do srážky.

0/0
24.6.2015 7:52

J86a70n 64U80l17r43i95c39h 7660353688338

Teď jsem na to koukal je to asi 6 km, převýšení 80 m.  Tak to bylo  jen pár minut, v té době nešlo dělat asi nic.

+2/0
24.6.2015 8:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.