Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba obří křižovatky přináší výhledy až do Krkonoš i bloudění řidičů

Kunětická hora přestává být jediným místem, odkud se lze blízko Pardubic rozhlédnout široko daleko. Výhledy na okolní krajinu budou za příznivé oblačnosti možné i z mostní estakády budoucí rychlostní silnice R35 u Opatovic nad Labem, jejíž stavba po téměř dvou letech pokročila do závěrečné fáze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P82e97t22r 32H68r84a90b81ě 9564965537944

Škoda, že to "oreklamované" video je úplně o ničem!! :-(  V dnešní době dronů se daly pořídit mnohem zajímavější a více říkající pohledy...

PS: a kde jsou ty výhledy do Krkonoš na které láká titulek? :-D

+3/0
29.4.2015 16:07

T57o84m17á55š 43H11r49a60d27i63l 7241127233685

Co je to "sběrač kovů"? Správně by tam mělo být napsáno "zloději kovů"! ;-O

+3/−1
29.4.2015 11:13

J30a23n 59P66i92r74k94l 2643978274324

Nešlo by zveřejnit, kdo tuto křižovatku projektoval? Nebo že by Metrostav, který stavbu vyhrál a také ji staví? Snad bude úspěšnější nežli na stavbě Blanky v Praze.

+2/0
29.4.2015 9:07

K93a52r92e27l 18K57r61o12u21l86i70k 7639649615954

Dost drahá rozhledna. Do Mohelnice se odtud projede tak za 50-100 let.Rv

+8/−1
28.4.2015 17:26

J78a14n 10S23l76o98v71í11k 3909257850918

Spoustě lidí připadá křižovatka megalomanská, ale je to přesně naopak. Tento typ MÚK s kruhovým objezdem významně šetří prostor, který by si křížení dvou rychlostních komunikací a tady ke všemu i s dalšími komunikacemi vyžádalo. To, že má tři úrovně možná vypadá nezvykle, ale už vůbec by se Vám nelíbilo mnoho dlouhých mostních ramp, táhlá vratná ramena a ke všemu dvě křížovatky za sebou, pokud by zde byla klasická MÚK. Takto je to alespoň vcelku a na zhruba třetině plochy.

+11/−3
28.4.2015 15:09

P97a36v72l62a 42K24v38a35p53i86l58o15v75á 7539478584167

Navíc je to hezký.

+3/−1
29.4.2015 9:01

M34a44r54e66k 78H96r94u91b95y 6357172171598

Jak udelat krizeni dvou silnic zbytecne slozite a drahe se zrejme inspirovali na Prazskem okruhu - u Zbraslavi i Pruhonic jde o prehlidku marnotratnosti :-P

+2/−1
28.4.2015 15:05

J93a89n 45S93l29o86v82í61k 3269757150568

Klasické jednoduché čtyřlístky se už dávno stavět nemohou a pokud se staví, tak jen v místech, kde není mezi kříženými komunikacemi velký přejezd. U Zbraslavi dává křižovatka zabrat i mě, abych se v ní vyznal :-), ale u D1/R1 je MÚK naprosto v pořádku. Např. v Německu se všechny čtyřlístkové křižovatky dálnic bourají a nahrazují rychlejšími obloukovými větvemi. To co je D1/R1 je oproti tomu prdeček :-).

+2/−1
28.4.2015 15:25

J29a34n 66T50a17r52a64b26a 4436226279899

Sorry, ale klasický čtyřlístek s bypassy je pořád nejpropustnější a nejbezpečnější forma propojení dvou silnic dálničního typu. Přesazené kruhové objezdy mají spoustu kolizních křížení, jsou podstatně pomalejší a méně propustné než "brejle" a jsou i dražší. Pravda, umožńují napojit na dálnici i místní autobazar, včelín a nádrž s močůvkou, to je jejich velká výhoda.

+4/0
28.4.2015 16:03

M10a12r11e64k 55H81r30u47b88y 6597672701328

Navic ctyrlistek lze udelat i dvouproudy, tedy oddelit napr. pomalejsi kamiony od osobaku, a tim dale zvysit kapacitu. Co by dva pruhy udelaly se Zbraslavskou krizovatkou si radeji nechci domyslet 8-o

0/0
29.4.2015 0:35

L24u36b71o53š 59H14o19l87í26k 5707540402740

Čtyřlístek vypdá z leteckého pohledu krásně, ale má několik "omezení":

Musí spojovat dvě dvouproudé silnice - u Zbraslavi na R1 je navíc silnice podél Vltavy do Davle a místní komunikace, na D1 a R1 zase silnice Jesenice Říčany, ty by jaksi do "čtyřlístku" zahrnout nešly ..

Silnice se musí křížit co nejblíže pravému úhlu.

Musí být dostatečný prostor nejen pro stavbu, ale i dostatečný odstup dalších sjezdů, což na R1 není ani na Zbraslavi, ani u Modletic.

Ostatně, křižovatka u Zbraslavi měla být původně kruhová jako u Opatovic, výsledný paskvil je "ekonomická" varianta...

+1/0
29.4.2015 15:40

A62n22t88o26n59í91n 88K79a47t46z66e45r 8712663186440

Nebo že by inspirovaly v USA,tam mají něco podobného,jenže na každém 10km.8-o!!

0/0
29.4.2015 9:30
Foto

I34v15a96n 94K95o57p47t54a 5377262501727

Jenže tady se krizi těch silnic poněkud vic než dvě. 35, 37, 324 a místní komunikace.

0/0
29.4.2015 21:34

P59a34v48l87a 75K38v32a37p57i19l21o30v13á 7859528694627

Minulý týden byla skvělá viditelnost a zasněžené Krkonoše byly vidět krásně i z druhého patra. 

Měli tam na to třetí patro dát ještě vyhlídkovou terasu, zastavovat tam kvůli panorámatům bude asi kapku nebezpečné ;-D

+1/−1
28.4.2015 14:44

P19a34v98e21l 92Ř29a23p16e84k 7462456719265

Hladová zeď nebo Potěmkinovy vesnice byly proti téhle betonové zrůdnosti jen kapkou v moři. Rv

+5/−5
28.4.2015 13:51

L66i34b52o11r 14M19o23u38č86k61a 1558867405472

vul zustane volem ...

+4/−2
28.4.2015 14:46

J61a37n 41S86l32o48v43í44k 3969377660738

Za domácí úkol dostanete nakreslit, jak byste na co nejmenší ploše propojil dvě rychlostní komunikace, napojil na ně silnici druhé třídy a několik místních komunikací, překlenul železniční vlečku a vodní náhon, vyřešil vysokou hladinu spodní vody, inundační území, chráněné území a to vše co nejdále od vesnic ;-). Napovím, kvůli té spodní vodě nemůže být křižovatka zahloubena.

+5/−2
28.4.2015 15:30

J86a13n 26T59a70r96a84b56a 4146116179739

A proč by na ně musely být napojeny silnice druhé třídy, místní komunikace a pět polních cest (tedy z jiného důvodu než proto, že jsme v Česku)? Je opravdu nutné mít ze dvou polodálnic přímý sjezd k prodejně van a záchodů? je nutné mít na jednom kilometru tři přemostění silnic lokálního významu? Je nutné mít do Čeperky silničku vlevo i vpravo od rychlostní komunikace, lemovanou kruhovými pidiobjízdky, když naopak o kus dál klidně napojili jen jeden směr a druhý chybějící vylepšili nesmyslným zákazem odbočení suplovaným nuceným průjezdem přes benzínovou pumpu?? Jezdím autem po celé Evropě, ale takovéto zhůvěřilosti nikde nedělají, holt musí těch padesát aut sjet o nájezd dřív a do lokálního supermarketu dojet po dvojce, ne po dálnici-nedálnici.

+3/−1
28.4.2015 15:55

P98e89t24r 75M77a86r46š83o61u41n 5895668516126

A mohu se vás zeptat, jak by se třeba při prostém křížení R35 a Pce-HK sjíždělo od Pardubic do Opatovic? Zrušíme kruháč. Co Teď? Otočka až na nadjezdu u Březhradu? To by asi dopravní situaci nezlepšilo, ale naopak ucpalo nadjezd u Březhradu. Nebo jízda po té staré (podélné u Čeperky), tedy kolem elektrárny a ejhle, musím mít druhé křížení R35, abych ji překonal napříč vlevo do Opatovic... (a nebo někde již dříve sjet na podélnou vlevo, který ale neexistuje a musel by se budovat větší komplex křížení před elektrárnou

A to co popisujete přes benzinku, je napojení na Vysokou, která tato nová 4 proudovka nemá a bez kruháče tedy zase sjezd až k Březhradu... Tedy buď zde platí vaše přání že není napojena kdejaká polní cesta, a nebo naopak (bez kruháče) chcete stavět zase složitější sjezd u odbočky na Vysokou... No, takže při zrušení třípatrovky jen přesunujeme beton jinam...

+2/0
1.6.2015 23:22

M48a43r58t92i47n 48N83ě54m47e26c 1538398578531

Za peníze, které se zbytečně proinvestovaly na tomto megalomanském pomníku, mohla být spojnice do vysokého mýta dávno hotová !!!

+5/−5
28.4.2015 13:41

L79i65b47o71r 23M64o19u44č12k59a 1818647475982

nemohla ... neni poradne pripraveno staveniste - vykoumeny pozemky.. tady bylo vsechno, tak se jelo

+7/−1
28.4.2015 14:47

Š31t83ě64p81á10n 77K58o45h71o59u63t89e30k 7681428701959

Nemohla, spojnici na Vysoké Mýto nebrzdí finance, ale nenažraný český občan a tím spojený výkupy pozemků ...

+8/0
28.4.2015 14:52

J22a48n 73T70a96r32a54b64a 4916306829959

Patrně jste bezzemek, protože (pokud jste kdy nějaký pozemek vlastnil) věnoval svá pole, lesy a louky za hubičku široké státní náruči, která se o vás a vaše daně tak skvěle a nezištně stará a jejíž úřednící dnem i nocí nemyslí na nic jiného, než na vaše blaho.

+1/−1
28.4.2015 15:58

Š59t70ě63p82á12n 53K68o66h17o67u96t89e88k 7451788391519

Nejsem bezzemek, ale požadovat až 525 za m2, který má bonitukolem 18kč za m2, je vydírání státu. A nepociťuji, že by se stát a úřednícinestarali. Pozemek mám kousek od navrhované komunikace a nabídl bych ho státuklidně zdarma. Korupce a úřední šiml je všude ve světě. Chce to trochu pokorypane Taraba.

+7/0
28.4.2015 16:35

J68a96n 95T37a88r84a41b91a 4436396639809

No vidíte, že jsem vás odhadl správně. A kolik platíte dobrovolných daní nad zákonnou povinnost do lůna státu, milý pane dobrodinče?

V normálním ekonomickém prostředí cenu určuje nikoli úředník, ale poptávka a nabídka. Kde je poptávka a není nabídka, cena stoupá. 

A až bude pokora na straně státních úředníků místo bezbřehé byrokratické šikany, jistě i stát se dočká pokory ze strany občanů.

0/−2
29.4.2015 0:01

D84a50v17i94d 61T69i16š93l 5330221113441

"Řidiči trápí uzavírky ve druhém patře"

Chudáci uzavírky ;-D

+11/0
28.4.2015 12:13

M80i16c75h69a44l 28J38o35n58a37s 2138447513

Jen doufám že z Krkonoš ta křižovatka vidět nebude.

+11/0
28.4.2015 11:56

P14a25v40l98a 11K26v13a61p70i54l97o90v94á 7649328774937

No to fakt nebude. Ono taky z té křižovatky není vidět Labská bouda, ale Krkonoše jako celek.

+3/0
28.4.2015 14:42
Foto

I70v61a30n 35K91o70p56t15a 5427162361287

Kdyz vidíte jedním smerem, vidíte i druhým. Jen si vemte opravdu silný dalekohled a furt budete mit problém vidět.

+2/0
29.4.2015 21:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.