Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poláci oprašují stavbu Hitlerovy dálnice. Čeští starostové nejsou proti

V Polsku zaznívají návrhy, aby dálniční spojení s Českou republikou vedlo přes Králíky. Někteří Poláci by tak rádi oprášili variantu trasy, kterou rozestavěli Němci už za druhé světové války. Tedy takzvanou Hitlerovu dálnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a77n 85N63o93v96a39k 4663186372624

Dálnice pro pár místních z Lanškrouna a okolí, kteří pojednou do Polska - "úžasný nápad".

Z Brna se bude jezdit do Polska po D1, z Hradce po R11, ale kvůli několika místním se budou ničit další krásná, poměrně zachovalá území našeho malého státu.

Kdo zničí (nebo chce zničit) spoustu krajiny další dlouhou dálnicí jen proto, aby se tím zaplatil obchvat jeho městečka je neschopný blb.

Rv

0/−2
21.3.2015 19:56

P21e24t57r 82V42l91c27e43k 5182495665577

dálnice se nestaví kvůli obcím kolem ní, ale pro spojení vzdálených regionů.....

0/0
21.3.2015 21:02

J56a92k71u27b 51J15a82n93á27s 7387589573279

Vlaky tam dávno jezdí..Z Pardubic do Wrocławy jen za 275Kč

0/0
23.3.2015 2:46

K57a68r84e90l 22J86i80r37o74u12š44e27k 5415266502797

Tak to je síla. Zahraniční media píší ,že česká armáda bude chránit kolonu americké armády, vůči občanům ČR.

+2/−2
21.3.2015 12:15

K12a32r83e44l 84O23n46d52r90o56u72š89e97k 4135635959985

Která zahraniční média. Snad Nóvosti nebo Moskevská Pravdy?

+3/−1
21.3.2015 15:10

T24o56m10á14š 56K36ř22e91č54e21k 5749404104101

nic nestojí v cestě? staré pliny byly koncipovány na jiná vozidla jiné rychlosti jiné normy,navíc jen proces úpravy jedbotlivých územních plánů bude trvat minimálně deset let a ted starostové říkají, že jim dálnice nevadí, za tři roky až za nima přijdou z ŘSD tak to bude, to né to nejde tudy silnice vest nemůže co hluk prach a auta požadujeme nová okna prptihlukové zdi nadjezy a alespon dva sjezdy do každé vesnice a dálnice musí vest dál od sídlišť, potom ekologické skupiny najdou střevlíka na poli a další 5 let tahanic a za 15 let se tu bude psát před pěti lety mohla stát R11 ale rozhodlo se o hitlerově dálnici...

+1/−5
21.3.2015 10:44

J34e79n71d42a 92K73r43á80s15a 1769386288

Nezmatkuj,jde o to,ze je trasa od války vykoupená,státní ! Náspy jsou stabilní,stačí je jen rozšířit.... Je jasné,že se musí vyprojektovat dle dnešních požadavků ...;-)

+4/0
21.3.2015 13:12

J31a87r77d72a 78B12r29a70b40e21n93e53c 1890404389326

povšimněme si přátelé technického stavu téměř všech mostů na Hitlerově dálnici která se budovala v průběhu 2 světové války a srovnejme se stavem mostů nové dálnice v Ostravě. Ty z období války jsou víceméně v pořádku, za celou tu dobu se do nich nic neinvestavalo. nové mosty v Ostravě jsou již dnes na spadnutí.

+13/0
21.3.2015 10:31

J19i82ř46í 52E66r76b11e57n 1143394296257

Skromný dotaz: kolik set tisíc tun denně přejede po těch mostech a kolik soli se na nich uplatní při zimní údržbě? ;-)

0/−3
21.3.2015 13:08

J93a47n 28T81a81r67a58b48a 4226526909149

pro obě varianty platí totéž: Nula. Zavřené mosty v Ostravě se nesolí a žádné statisíce tun přes ně nejezdí.

+3/0
21.3.2015 14:06

K10a87r16e80l 88O40n13d69r63o60u44š62e19k 4605275739825

"Škoda", že se války neprotáhla o 2 roky. Po dálnici jsme mohli jezdit od r.47 a vydržela by, jako ty mosty, dodnes.!!!!

+3/0
21.3.2015 15:12

M47i53c63h17a81l 51B58u38d35í93k 4506274858403

No jelikož se po těch mostech nejezdí, tak se nepoškozují. Kdyby po nich desítky let vedl provoz, vibrace by je opotřebovaly jako jakékoliv jiné mostní konstrukce;-)

+1/−2
21.3.2015 15:30

J15i82ř57í 45E85r86b69e53n 1433744686797

Až na to, že stavba dálnic byla na území Protektorátu definitivně zastavena už roku 1942, přičemž se už od roku 1940 potýkala s nedostatkem cementu, benzínu i pracovních sil.

+3/0
21.3.2015 20:22

V41l37a67d63i18m83í21r 94V58í44t19e61k 4502588808867

Nejhorší silnice v Evropě? Brno-Svitavy!!! Tato tzv.Hitlerova dálnice tuto šílenost mohla vyřešit před 70-ti lety. Dodnes papaláši nejsou schopni to dotáhnout či vymyslet a realizovat lepší řešení. Přitom i nadjezdy jsou na této trase připraveny. Holt když papaláši znají max. Pražský okruh a D1(přitom platíme i my, kteří po dálnici jedeme max.1xdo měsíce stejné poplatky jako Pepici, kteří dají denně 200km) a jiné trasy je nepálí..... Bych udělal na rok parlament ve Svitavách, bydliště poslancům povinně v Brně a dálnice stojí za chvíli. Sice předražená, ale přeci...

+13/−2
21.3.2015 10:13

Š48t23ě27p38á57n 77V85a26n33ě72k 3573299497717

Po silnici Brno - Svitavy jezdím denně. Zase taková hrůza to není. Jsou mnohem horší silnice v ČR nemluvě o Evropě.

+2/−2
21.3.2015 12:52

P84a82v75e53l 83M93a30r50e82š 2553678501311

Papalase do toho netahejte.

V případě R43 by se i peníze našli, kdo to blokuje jsou aktivisti a pár idiotů z Bystrce, co nepochopili, ze jim ta silnice naopak pomůže, ne uskodi( má byt v zarezi eventuelně v tunelu).

Lepší varianta neexistuje, aby ts silnice měla smysl.

+1/0
21.3.2015 17:52

J53a41k97u64b 98J48a55n36á14s 7267899933249

Když jsem jezdili autem na východní Moravu z Prahy či Pardubic tak jedině na Svitavy-Brno ikdyž jsme měli dálniční známku tak D1 jsme nejezdili skoro vůbec

+1/0
23.3.2015 2:51
Foto

J14i93ř16í 87B44a48b20i75n68s65k77ý 7567389398131

hm , jenže pokud by vytáhli připravené  a vypracované plány  Adolfa  mohlo by se ukázat  že  deset tisíc úředníků je tam zbytečných  a to by nešlo , každý plán i  ten sebelepší se m usí řádně  zašmodrchat a protáhnout  na desítky let  protože  tisíce úředníků  a jejich posloků musí prokázat svou nepostradatelnost ,  všechno co se  plánuje je předem odsouzené k nezdaru protože  menežment je placen  stejně   bez ohledu na to jestli  to pokračuje nebo ne  , vsadím se že už ted mají naplánováno  jak a čím to hezky prodlouží do nekonečna viz Blanka což je ukázkový příklad nekonečného příběhu

+14/0
21.3.2015 9:05

M91i55l75a17n 14F46e87r61t 8343346118920

A to se jiste najde nejakej broucek a bude se kopat tunel pod kopeckem jako u plzne.

+2/0
21.3.2015 9:49

J44i55ř93í 88E60r48b88e86n 1413154446457

U Plzně se žádnej tunel kopat nemusel, kdyby plzeňští developeři a zastupitelé nezačali najednou brojit proti Pithartovou vládou schválené variantě, se kterou všichni souhlasili a na kterou už byly vyčleněné investice. Takže Plzeňáci natruc naplánovali obchvat co nejdál k jižním vesnicím a na původně plánovaném území rychle rozprodali parcely, aby se tam už nedalo vrátit.

+3/0
21.3.2015 13:11

P91e81t64r 74T84r69u34h94l55a10ř59í96k 3220531166627

U Holešova taky není žádná přírodní rezervace, ale stačilo aby se tam najednou mihlo pár křečků a želené mozky začali řádit.

+11/0
21.3.2015 9:01

P79e68t15r 93Š10k91o25d85a 5187260874680

Ha ha....ŘSD může s Polákama diskutovat, ale to je asi tak všechno. Nemáme peníze ani na dokončení stávajících projektů, takže kde bysme asi tak vzali na další dálnici? :-/

+5/−1
21.3.2015 8:49

P95a34v68e56l 62V93e51t39e60š27n36í39k 7775118425467

Peníze by byly. Ale když "prioritních" 3,5km u Hradce Králové budou stavět od 2014 do 2017, tak jsou peníze zbytečné.

Snad říct Polákům, aby to postavili za nás.

+9/0
21.3.2015 9:18

V43í50t 82B96r68z30o81b47o15h51a30t15ý 7720482863261

Asi neznáte situaci, ale v Polsku jsou na stavění dálnic ještě větší přeborníci než u nás :-D

+1/−2
21.3.2015 9:53

M73i10l35a98n 46M65u54s82i91l 4873361502895

To se pletete, Polské dálnice rostou daleko rychleji a dostavba D1 ukazuje že u daleko kvalitněji.

+1/0
21.3.2015 10:08

V14í60t 62B58r74z13o21b57o67h85a58t29ý 7270362563301

A v hojném počtu tam staví taky české firmy, třeba dálnici po číňanech tam víceméně dostavovali češi ;)

+1/0
21.3.2015 10:09

M13i51l44a53n 36M13u78s63i76l 4903591572935

To myslíte těch 20 km na A2?

0/0
21.3.2015 11:36

J70a28r39d77a 85B51r91a54b12e61n90e28c 1390254809186

kolik nás třeba stál dodnes nefunkční tunel Blanka? Kdo byl za to potrestán?

+2/0
21.3.2015 10:32
Foto

J72i88ř44í 51U40n57č44o98v46s21k49ý 8839702973279

Co říkáte na tunel Blanka, to by Hitler mně problém s umístěním v koncentrácích. Za rozkrádání se s nikým nebavil.

+1/0
21.3.2015 16:42

J18o50s38e37f 17K71r76o34u80p54a 1689222336158

Oprašování myšlenek Hitlera v Polsku zřejmě souvisí s přítomností armády USA na východě PolskaRv

+2/−21
21.3.2015 8:31

A38n54t94o16n73í41n 49K29a98t59z70e80r 8282373116790

On to Hitler myslel dobře,jenže mu na to už nestačily síly.To samé je tady na severu čech,Teď se budou narovnávat Lukášovské zatáčky z Jablonce do Liberce,ale už Hitler měl plán dálnice a navíc jsou tam zřejmé základy kudy by to mělo vést.jenže dnešní zabednění radní,kteří nechtějí nic vědět o minulosti,tak žijí z přítomnosti,která jim toho moc nedává a tak to podle toho vypadá.Hitlerovi plány byli ambiciózní,ale proveditelné.Což se nedá říci o dnešních plánech.!!

+11/0
21.3.2015 8:18

J93i21ř61í 89E31r52b13e82n 1903444756397

Obávám se, že oprášit stavební plány pro dálniční síť Třetí říše by znamenalo bourání mnoha stovek domů včetně sídlišť a továren...

0/0
21.3.2015 13:14
Foto

O16n52d16ř54e51j 14Z74a51h31r77a27d57n78í57č19e78k 9703969415528

Časem budou stejně nejspíš potřeba obě. Jedna jako propojení Vratislav - Brno - Vídeň, druhá jako tah Praha - Vratislav (- Varšava). Jde jen o to, která bude první.

+5/−1
21.3.2015 7:34
Foto

J60i57ř59í 42B82a85b51i21n24s39k65ý 7207239568531

ani jedna , odporuje to plánům Pentagonu

+1/−10
21.3.2015 9:00

R25a39d23e62k 58N57o24v20a45k 9414143809510

Poláci jsou šikulové, naplánují si dálnici přes lázně, 30 let je v plánech, sousedi s ní počítají, a pak si to rozmyslí...

Natruc bych jim přesměroval D11 místo na Trutnov, na Náchod :-P

+2/−4
21.3.2015 7:33

V80í16t51ě47z82s28l78a73v 68K30l13o40z89í45k 3851209644697

Užasná věta, není tak :-(vzácná aby nešla udělit vyjímka!!!!

+1/0
21.3.2015 6:03

J62i28n95d26ř21i48c26h 42H24r25a55d60e40c14k45ý 6685759552472

ona totiž stačí výjimka

0/0
21.3.2015 11:39

V41l48a87s33t22i97m32i26l 72H47a58l50b41i77c85h 8843345696668

A most ze třicátých let minulého století vypadá zachovale Je vidět,že ho nestavěla Eurovia.

+31/0
21.3.2015 5:24

A34l15e67x12a32n22d37r 25K67o70s23t89k48a 8782268816794

Tehdy se stavělo tak, aby stavba vydržela co nejvíc let BEZ OPRAV. Dnes se naopak staví, aby bylo třeba hodně údržby a byl z toho kšeft.

+16/0
21.3.2015 7:24

M50a29r72t10i48n 11K66u91ř82í47t69k75a 6167436778435

To je krásně vidět na patrovém mostu u Píště. Spodní patro postaveno v letech 1939 - 1950. Po změně parametrů dálnice bylo postaveno druhé patro, po kterém vede D1. Zatímco beton ze 70. let se už drolí, beton ze 40. let je jako nový. Více na: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013031301

+9/0
21.3.2015 7:32

M70i86l44a18n 35L59a17š54ť37o19v36k34a 8672414673608

Jenže most u Píště byl součástí plánované československé dálnice, která byla tuším projektkována na V=120, zatímco exteritoriální dálnice Wien - Breslau měla mít V=160.

+2/−1
21.3.2015 8:24

P37e66t22r 34H30a65h67n 1233849646628

Nutno si uvědomit, že Němci nebyli nikdy blbí...

+13/−1
21.3.2015 5:18

T46o31m80á88š 36M52o12r13a70v90č32í71k 3947906623735

Mně se zdá, že byli blbí docela často anebo bylo 20. století jen výjimkou?

+2/−2
21.3.2015 9:29

J24a43n34a 33H32o19n13c63ů 6814236224

ja bych to zarazila, jak je to spojeny s hitlerem, pres to to vlak by nemel jet

+1/−24
21.3.2015 1:53

R75o56m12a78n 55J87e37s35c65h11k65e 9338305967505

Sám Dolfa to nedělal. Ale němečtí odborníci natrasovali nejlepší možnou variantu. Nikdo lepší nevymyslel. Bohužel kvůli cementu po roce 1942 se to nedodělalo. Ale ty mosty stojí dodnes na rozdíl od Eurovie v Ostravě, které se musí opravit než spadnou. Škoda těch mrtvých na R 43 - těch je mne líto.

+7/0
21.3.2015 8:25

J45a87n 42Č74e58r59n16ý 8320420894611

A ještě by se měly vybourat a rozorat páteřní dálnice v Německu, když je to tak, ne?

+2/0
21.3.2015 8:32

A55n58t82o49n67í76n 59M94a10c33k 1248121931454

Paní Jano, kdyby bylo možno porovnat výsledky a kvalitu děl jak silničních, tak i vodních, musela by jste nad porovnáním zaplakat, neboť smyl a kvalita děl vytvořených tzv. "za Hitlera" jsou nesrovnatelně kvalitnější a smysluplnější díla,která vznikla v době 30-tých let,než ta dnešní.Velice lituji takových lidí, mezi které vy jistě patříte, že máte velice omezený rozhled a vášně převažují nad rozumem.Je mi vás velice líto. Pokuste se , někdy o věci popřemýšlet, pohlédnout do historie a potom by jste si jistě rozmyslela ,co ve svém příspěvku uvedete. Já jsem měl možnost hlavně vodní díla zřít a i použít. U firmy, která provozuje činnost na vnitrozemských vodních tocích, či umělých kanálech, které provádějí nejekologičtější dopravu materiálu, která byla díky pravicovým vládám téměř zrušena ,přesněji rozkradena ,(viz. námořní plavba), se musím poklonit projektantům tzv. Hitlerovi říše za to, že v oné době se jim podařilo uskutečnit mnoho projektů, které předběhly dobu. Věci jsou mi známy jelikož jsem měl to štěstí,že v sedmdesátých letech jsem pracoval u Československé plavby labsko-oderské jako lodník měl jsem to štěstí. že jsem mohl navštívit jak Štětín, tak i Braunschwaig, který leží na trase tzv. Středozemního kanálu,který umožňuje vodní spojení mezi Odrou, Labem , Rýnem a Dunajem.Takto bych rád vzbudil zájem o problematiku, tzv."jezů na Labi", které z naší republiky dělají jediný evrpský stát, který nemá spojení s mořem. Závidím Slovensku!!!V!!

+4/−1
21.3.2015 8:45

J38a89n 95P49a92l45á83t 3865432768386

Prozente to skrz Brno, at je klid...

+5/0
21.3.2015 0:03

J31i16ř89í 43S65c49h33i95l15l87e67r 7877506698326

Ses posr... v šalině, kemo 8-o Abych ti nenacasnoval ;-D

+1/−1
21.3.2015 7:36

R95o81m48a51n 51J13e83s61c20h23k85e 9588135287775

Kemo, v Bystrcu jsou lidé hloupí i chytří. Pokud nechcete dálnici, odstěhujte se na Mars. Jízdenka je pouze jednosměrná. Tam dálnice nepovede. Kemo já bydlel ve Štatlu 30 roků, a kdyby nebolo tak drahé bydlel bych dodnes. Ale stále tam pracuji.

+1/−2
21.3.2015 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.