Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Návrh splavnit Labe přes ostrovy byl sporný od počátku, ukázal dokument

Lodě do Pardubic měly původně plout kolem Přelouče korytem Labe. Stát se ale nakonec rozhodl vybudovat vedle řeky kanál za tři miliardy vedoucí přes biocentrum. MF DNES získala dokument, který to před 21 lety určil. Jasné argumenty pro tuto variantu však chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š58t90ě30p19á68n 96H97a75v17l18a40s 8409587855560

Myslím , že se tady jedná o hezkou ukázku toho jak celý systém funguje. Je vysoce pravděpodobné, že pokud by ŘVC šlo cestou splavnění přes hrčáky, tak by se tu dnes vedla debata, že právě hrčáky jsou nenahraditelnou lokalitou z hlediska ochrany přírody a bylo by zpracováno X studií o tom proč. V Labi by dnes plavala číslovaná škeble místo číslovaného motýla na Slavíkových ostrovech. Šikanování velkých  investorů ze strany sdružení ale i orgánů ochrany přirody není zase až tak neobvyklé. Zapracování požadavků orgánů ochrany přírody je často neřešitelné, nebo neuvěřitelně finančně náročné. Bohužel nebo bohudík (záleží jen na úhlu Vašeho pohledu a zdroji Vašeho příjmu) zdravý rozum do tohoto procesu nemá už dávno co kecat. ;-D

0/0
6.3.2015 8:06

J79a62n 96Š13v51a90d63l90e77n38k26a 9704949950

Ne, Slavíkovy ostrovy jsou objektivně cennější než uměle vytvořené peřeje, kde určitě nežije tolik vzácných druhů. Je ostatně otázka, zda má vůbec smysl utrácet miliardy za protažení splavnosti o deset kilometrů. Asi by bylo možné najít smysluplnější investici - třeba do silniční či železniční sítě v kraji.

0/0
6.3.2015 8:43

Š72t51ě39p68á75n 29H41a59v67l33a84s 8139217795220

Právě v tom je ten vtip..ono tam ani nakonec nic žít nemusí, ale chrání se i biotop, kde by to či ono mohlo žít ;-)Proto je velice jednoduché zdržovat vydání územních rozhodnutí téměř do nekonečna.

Objemy investice do lodní dopravy oproti silnici či železnici jsou až směšně malé v porovnání s možným přínosem. Je však pravdou, že dokud nebude postaveno zdymadlo na hranici s Německem, jsou investice do rozšíření plavební dráhy uvnitř ČR spíše nesystémové. Zdymadlo na hranici je opět ohromný problém z hlediska ochrany přírody - kdo by to řekl? ;-)

 Srnojedy nebo můžeme říci Pardubice mají ohromný potenciál vytvořit propojení kontejnerové přepravy po vodě, železnici i po suchu a zlevnit celou řadu produktů a navíc mohou odlehčit nákladní dopravu po silnicích. Jaké si to uděláme, takové to tady máme ...[>-]

0/0
9.3.2015 13:07

J54a60n 55Š45v91a31d88l89e61n13k13a 9424309350

Ba ne. Tady je to srovnání jasné: desítky chráněných druhů versus peřeje, kde nežije nic zajímavého. A splavňovat Labe do Pardubic má podle mého smysl pouze tehdy, když se vytvoří kanál Labe-Dunaj-Odra, což je dle mě fantazmagorie.

0/0
10.3.2015 17:47

P22e94t54r 67M16a40r88š98o79u89n 5625718756516

Hmm. Tak já se tedy v tomto článku dočet, že chybí i jasné argumenty pro vedení trasy současným korytem. Trochu mi tedy uniká jasný závěr v úvodníku. Také nijak nevidím, že původně mělo být Labe splavněno svým korytem, když naopak čtu, že se od počátku vychází ze studie Dejmala..

0/0
5.3.2015 22:00

Z27d89e95n40e18k 55Š85i16t36i79n42a 2923698190195

Kanál a celé splavnění Labe do Pardubic je chiméra. Nevím, co za ty investice se tam bude dopravovat. Možná, že projekt měl smysl ještě tak v 70tých letech, ale nyní by to byly vyhozené peníze.

Což tak např. opravit v Pardubicích nádraží, chodníky ..... aaaaa. Peníze by se daly využít smysluplněji.

Bohužel ten úřednický šiml v to hraje většinou negativní roli.

+6/0
5.3.2015 21:20

T43o62m33á85š 90B61l91a94h13o40š 6886597825840

Stát se rozhodl ?

Nejhorší je, když se úředníci schovávají za chiméru zvanou "Stát".

+4/0
5.3.2015 19:19

J69a75n 71T20a37r39a23b55a 4136376839819

Yes. Česko aspiruje na světovou velmoc byrokratů a to, co se v tuzemském úředním světě odehrává, začíná mít značně blízko k atributu "obludné".

Ale teď z jiného soudku. Že splavnění Labe do Pardubic má smysl, to snad nikdo nepochybuje. ne snad z důvodu, že by Foxconn posílal počítače do Tramtárie lodí po Labi, ale především proto, že pootevře atraktivitu regionu z pohledu ecofriendly turistiky, která má do budoucna zelenou. On totiž pardubický region moc důvodů k návštěvě zahraničních turistů nedává.

Ale naopak, že tenhle nesmysl s kanálem vedle koryta smysl nemá, o tom snad taky nikdo nepochybuje. Přitom jedinou bariérou jsou památkáři a pochybná ochrana zdymadla v Přelouči. Tam je potřeba se zaměřit a tam prolamovat českou zrůdnou byrokracii. Cesta přes louku vedle Labe, kde žije chráněná Moucha domácí, je neschůdná, nesmyslná a ekonomicky absurdní.

+1/−4
5.3.2015 21:10

Z36d75e72n14e69k 50Š42i97t49i42n88a 2233398890525

Už vidím, jak se do Pardubic hrne jeden turistický oddíl za druhým juknout na Kuňku. Lépe bych to nenapsal. Vy jste jako ti Ouředníci. Nechápete realitu. Celá investice je za současných a střednědobých podmínek k ničemu.

Ale oni to nechápou jen ti Ouředníci, nechápete to ani Vy. Co to proboha melete věčně vědecky za nesmysly.

+5/−1
5.3.2015 21:46

J60a89n 16T22a93r89a71b20a 4136786779429

Pokud podle vás incomingovou turistiku představují turistické oddíly, pak je mi vás upřímně líto. Navíc jste evidentně nepochopil obsah ani smysl příspěvku. Možná by pane Šítino bylo vhodné vycestovat do zahraničí a podívat se do některých oblastí Německa, Nizozemska, Belgie, Irska, Skotska, Walesu, Norska, Švédska, Finska,....... a zjistit, proč tam jezdí zahraniční turisté. A pak teprve plkat v diskusích.

0/0
6.3.2015 19:56

Z24d37e51n64e52k 61Š41i87t31i44n67a 2723558490555

Pane Tarabo, všechny destinace jsem navštívil  a smysl jsem pochopil už dávno.

Jen by mě ještě zajímalo čím se živíte. Je mi Vás líto. Ještě to Finsko mi tam chybí, ale to napravím.

0/0
7.3.2015 0:32

J46a81n 67Š76v49a17d42l19e47n21k70a 9734289580

Já ten smysl toho, utrácet miliardy za protažení splavnosti o deset kilometrů nějak nevidím.

+1/0
6.3.2015 8:42

J43a58n 75T28a85r89a45b18a 4536676789709

Jaký smysl mělo utrácet peníze za postavení Karlštejna?

0/0
6.3.2015 20:00

J26a95n 20Š43v69a40d36l22e32n13k69a 9694409300

Pokladnice korunovačních klenotů. Tehdy nikdo netušil, že tam budou jezdit turisté. A opravdu si nemyslím, že je účelné nyní čekat pět set let, až si turisté najdou splavněné Labe.

0/0
7.3.2015 22:36

J52a63n 32Š16v19a12d65l69e44n54k31a 9644119810

To není pravda. V hrčácích nic cenného není a nebylo by ani v případě, že by trasa byla vedena přes ně. Tady je ovšem otázka, zda vůbec potřebujeme za miliardy protahovat splavnost Labe o deset kilometrů.

+2/0
6.3.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz