Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Návrh splavnit Labe přes ostrovy byl sporný od počátku, ukázal dokument

Lodě do Pardubic měly původně plout kolem Přelouče korytem Labe. Stát se ale nakonec rozhodl vybudovat vedle řeky kanál za tři miliardy vedoucí přes biocentrum. MF DNES získala dokument, který to před 21 lety určil. Jasné argumenty pro tuto variantu však chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š59t82ě45p67á22n 26H13a47v89l31a33s 8249277815910

Myslím , že se tady jedná o hezkou ukázku toho jak celý systém funguje. Je vysoce pravděpodobné, že pokud by ŘVC šlo cestou splavnění přes hrčáky, tak by se tu dnes vedla debata, že právě hrčáky jsou nenahraditelnou lokalitou z hlediska ochrany přírody a bylo by zpracováno X studií o tom proč. V Labi by dnes plavala číslovaná škeble místo číslovaného motýla na Slavíkových ostrovech. Šikanování velkých  investorů ze strany sdružení ale i orgánů ochrany přirody není zase až tak neobvyklé. Zapracování požadavků orgánů ochrany přírody je často neřešitelné, nebo neuvěřitelně finančně náročné. Bohužel nebo bohudík (záleží jen na úhlu Vašeho pohledu a zdroji Vašeho příjmu) zdravý rozum do tohoto procesu nemá už dávno co kecat. ;-D

0/0
6.3.2015 8:06

J90a37n 97Š77v52a72d61l49e52n64k36a 9194149900

Ne, Slavíkovy ostrovy jsou objektivně cennější než uměle vytvořené peřeje, kde určitě nežije tolik vzácných druhů. Je ostatně otázka, zda má vůbec smysl utrácet miliardy za protažení splavnosti o deset kilometrů. Asi by bylo možné najít smysluplnější investici - třeba do silniční či železniční sítě v kraji.

0/0
6.3.2015 8:43

Š22t57ě28p90á31n 24H61a57v51l80a14s 8369957385240

Právě v tom je ten vtip..ono tam ani nakonec nic žít nemusí, ale chrání se i biotop, kde by to či ono mohlo žít ;-)Proto je velice jednoduché zdržovat vydání územních rozhodnutí téměř do nekonečna.

Objemy investice do lodní dopravy oproti silnici či železnici jsou až směšně malé v porovnání s možným přínosem. Je však pravdou, že dokud nebude postaveno zdymadlo na hranici s Německem, jsou investice do rozšíření plavební dráhy uvnitř ČR spíše nesystémové. Zdymadlo na hranici je opět ohromný problém z hlediska ochrany přírody - kdo by to řekl? ;-)

 Srnojedy nebo můžeme říci Pardubice mají ohromný potenciál vytvořit propojení kontejnerové přepravy po vodě, železnici i po suchu a zlevnit celou řadu produktů a navíc mohou odlehčit nákladní dopravu po silnicích. Jaké si to uděláme, takové to tady máme ...[>-]

0/0
9.3.2015 13:07

J89a42n 96Š78v13a24d32l40e40n23k46a 9964439920

Ba ne. Tady je to srovnání jasné: desítky chráněných druhů versus peřeje, kde nežije nic zajímavého. A splavňovat Labe do Pardubic má podle mého smysl pouze tehdy, když se vytvoří kanál Labe-Dunaj-Odra, což je dle mě fantazmagorie.

0/0
10.3.2015 17:47

P13e85t17r 98M55a77r73š15o32u95n 5675408436856

Hmm. Tak já se tedy v tomto článku dočet, že chybí i jasné argumenty pro vedení trasy současným korytem. Trochu mi tedy uniká jasný závěr v úvodníku. Také nijak nevidím, že původně mělo být Labe splavněno svým korytem, když naopak čtu, že se od počátku vychází ze studie Dejmala..

0/0
5.3.2015 22:00

Z27d73e26n75e32k 35Š62i31t39i39n10a 2763888260865

Kanál a celé splavnění Labe do Pardubic je chiméra. Nevím, co za ty investice se tam bude dopravovat. Možná, že projekt měl smysl ještě tak v 70tých letech, ale nyní by to byly vyhozené peníze.

Což tak např. opravit v Pardubicích nádraží, chodníky ..... aaaaa. Peníze by se daly využít smysluplněji.

Bohužel ten úřednický šiml v to hraje většinou negativní roli.

+6/0
5.3.2015 21:20

T76o84m26á28š 64B47l93a96h36o50š 6606497835190

Stát se rozhodl ?

Nejhorší je, když se úředníci schovávají za chiméru zvanou "Stát".

+4/0
5.3.2015 19:19

J11a21n 72T79a46r23a65b96a 4696746179409

Yes. Česko aspiruje na světovou velmoc byrokratů a to, co se v tuzemském úředním světě odehrává, začíná mít značně blízko k atributu "obludné".

Ale teď z jiného soudku. Že splavnění Labe do Pardubic má smysl, to snad nikdo nepochybuje. ne snad z důvodu, že by Foxconn posílal počítače do Tramtárie lodí po Labi, ale především proto, že pootevře atraktivitu regionu z pohledu ecofriendly turistiky, která má do budoucna zelenou. On totiž pardubický region moc důvodů k návštěvě zahraničních turistů nedává.

Ale naopak, že tenhle nesmysl s kanálem vedle koryta smysl nemá, o tom snad taky nikdo nepochybuje. Přitom jedinou bariérou jsou památkáři a pochybná ochrana zdymadla v Přelouči. Tam je potřeba se zaměřit a tam prolamovat českou zrůdnou byrokracii. Cesta přes louku vedle Labe, kde žije chráněná Moucha domácí, je neschůdná, nesmyslná a ekonomicky absurdní.

+1/−4
5.3.2015 21:10

Z80d55e76n98e78k 87Š56i28t55i21n50a 2223788470325

Už vidím, jak se do Pardubic hrne jeden turistický oddíl za druhým juknout na Kuňku. Lépe bych to nenapsal. Vy jste jako ti Ouředníci. Nechápete realitu. Celá investice je za současných a střednědobých podmínek k ničemu.

Ale oni to nechápou jen ti Ouředníci, nechápete to ani Vy. Co to proboha melete věčně vědecky za nesmysly.

+5/−1
5.3.2015 21:46

J76a88n 35T71a84r77a22b38a 4276366959529

Pokud podle vás incomingovou turistiku představují turistické oddíly, pak je mi vás upřímně líto. Navíc jste evidentně nepochopil obsah ani smysl příspěvku. Možná by pane Šítino bylo vhodné vycestovat do zahraničí a podívat se do některých oblastí Německa, Nizozemska, Belgie, Irska, Skotska, Walesu, Norska, Švédska, Finska,....... a zjistit, proč tam jezdí zahraniční turisté. A pak teprve plkat v diskusích.

0/0
6.3.2015 19:56

Z13d30e78n24e51k 20Š33i66t47i29n37a 2703718920655

Pane Tarabo, všechny destinace jsem navštívil  a smysl jsem pochopil už dávno.

Jen by mě ještě zajímalo čím se živíte. Je mi Vás líto. Ještě to Finsko mi tam chybí, ale to napravím.

0/0
7.3.2015 0:32

J62a89n 69Š60v11a97d89l88e18n43k12a 9324629670

Já ten smysl toho, utrácet miliardy za protažení splavnosti o deset kilometrů nějak nevidím.

+1/0
6.3.2015 8:42

J27a59n 71T82a45r53a96b75a 4956986129549

Jaký smysl mělo utrácet peníze za postavení Karlštejna?

0/0
6.3.2015 20:00

J79a83n 57Š61v64a98d91l21e59n47k56a 9754939540

Pokladnice korunovačních klenotů. Tehdy nikdo netušil, že tam budou jezdit turisté. A opravdu si nemyslím, že je účelné nyní čekat pět set let, až si turisté najdou splavněné Labe.

0/0
7.3.2015 22:36

J22a41n 70Š79v48a86d70l98e29n69k64a 9864369480

To není pravda. V hrčácích nic cenného není a nebylo by ani v případě, že by trasa byla vedena přes ně. Tady je ovšem otázka, zda vůbec potřebujeme za miliardy protahovat splavnost Labe o deset kilometrů.

+2/0
6.3.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.