Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokálky se vrátily na zrušené tratě, kraj na ně doplácí miliony navíc

Znělo to jen jako velikášské sliby, na něž nikdy nebudou peníze. Krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek při nástupu do křesla v roce 2012 sliboval, že vrátí na tratě osobní vlaky, které jeho předchůdce ve funkci z úsporných důvodů zrušil. Své záměry sice naplnil, ale kraj to vyjde draho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K94a45r86e33l 49B22a84m22b91u46l80a 4843949397739

jen tak mimochodem, kolik stát doplácí na trasu Praha - Ostrava ??

0/0
26.2.2015 12:41

J28o45s58e49f 15K87u21b62e28š 9605285839754

Za jízdu vlaku nic, ale všem 3 dopravcům za slevy ze zákona (děti, studenti, ZTP), takže něco to bude...

0/0
26.2.2015 21:47

P40a45v13e55l 32D16o59s89t36á26l 7573867851881

Možná by v článku mohlo být uvedeno kolik kraj ušetřil tím,že "škrtnul" OREDO.Pan Zedník zřejmě nikdy nevyužil paskvilu který byl za p.Tichého zaveden.Pan R.Martínek ano a divil se že jede v autobusu sám :-))).

0/0
25.2.2015 19:52
Foto

M35i43l36o69s50l86a32v 66Z93í11t29k83a 8500824827670

19,- Kč za km na autobus? Pěkný blábol.......;-€   Evidentně protiželezničně napsaný článek. Kraj navíc platí za údržbu silnic, po kterých bus jezdí.....   Je potřeba porovnávat porovnatelné, ne hrušky a jabkama

+8/0
25.2.2015 13:52

R71u31d37o18l80f 56B43a35č61k87á79d83y 3915298103622

Ty silnice se stejně musejí udržovat, takhle se musejí navíc ještě udržovat i koleje, přejezdy atd. A ten motoráček stejně jezdí na naftu jako ten autobus.

0/0
25.2.2015 18:37

M29a98r85t29i91n 90Č77a96p52e73k 6500111357474

Jenže ten vlak si za tu údržbu platí přímo a za každý ujetý kilometr, kdežto autobus i ostatní silniční vozidla platí pouze paušálně silniční daň bez ohledu na najeté kilometry.

0/0
25.2.2015 21:01

J64i75ř17í 68H53o36v58o77r18k78a 8107106172615

Vezmeme to jinak. Pro náš případ koleje i silnice mají stejné roční náklady na údržbu. Typická lokálka Přelouč - Městec Králové. V pracovní dny 24, o víkendech 7 vlaků/den. K tomu i nějaké nákladní. Takže ročně 8200 vlaků. Na silnici 342 je u Městce Králové frekvence 1585 vozidel (sčítání 2010). O víkendech budeme počítat třetinový provoz. Ročně tak vychází 457 200 vozidel. Dělíte-li náklad na údržbu počtem projetých vozidel/vlaků vyjde vám, že průjezd vlaku je 55x dražší, než průjezd automobilu. Vlak za infrakstrukturu platí ve výši cca 10 % nákladů, je to tedy spíše symbolický příspěvek.

Takže ano, souhlasím s platbami za každý km. Ale hezky všem podle skutečných nákladů. Vlakům tedy lokálky podražit, a autům také dle nákladů. Zjistí se že silnice III. tříd jsou dražší než dálnice !

0/0
26.2.2015 12:06







Najdete na iDNES.cz