Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokálky se vrátily na zrušené tratě, kraj na ně doplácí miliony navíc

Znělo to jen jako velikášské sliby, na něž nikdy nebudou peníze. Krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek při nástupu do křesla v roce 2012 sliboval, že vrátí na tratě osobní vlaky, které jeho předchůdce ve funkci z úsporných důvodů zrušil. Své záměry sice naplnil, ale kraj to vyjde draho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K85a75r21e66l 10B36a10m50b48u55l57a 4623249707549

jen tak mimochodem, kolik stát doplácí na trasu Praha - Ostrava ??

0/0
26.2.2015 12:41

J86o40s61e80f 26K97u95b14e54š 9125485749954

Za jízdu vlaku nic, ale všem 3 dopravcům za slevy ze zákona (děti, studenti, ZTP), takže něco to bude...

0/0
26.2.2015 21:47

P75a89v18e24l 92D32o32s40t38á95l 7703297341381

Možná by v článku mohlo být uvedeno kolik kraj ušetřil tím,že "škrtnul" OREDO.Pan Zedník zřejmě nikdy nevyužil paskvilu který byl za p.Tichého zaveden.Pan R.Martínek ano a divil se že jede v autobusu sám :-))).

0/0
25.2.2015 19:52
Foto

M87i96l85o94s65l35a78v 59Z14í62t14k23a 8590884717650

19,- Kč za km na autobus? Pěkný blábol.......;-€   Evidentně protiželezničně napsaný článek. Kraj navíc platí za údržbu silnic, po kterých bus jezdí.....   Je potřeba porovnávat porovnatelné, ne hrušky a jabkama

+8/0
25.2.2015 13:52

R63u60d61o14l74f 57B47a43č68k91á47d23y 3575438893602

Ty silnice se stejně musejí udržovat, takhle se musejí navíc ještě udržovat i koleje, přejezdy atd. A ten motoráček stejně jezdí na naftu jako ten autobus.

0/0
25.2.2015 18:37

M91a69r18t16i68n 17Č82a48p26e25k 6840541197784

Jenže ten vlak si za tu údržbu platí přímo a za každý ujetý kilometr, kdežto autobus i ostatní silniční vozidla platí pouze paušálně silniční daň bez ohledu na najeté kilometry.

0/0
25.2.2015 21:01

J71i42ř68í 72H42o20v67o30r62k39a 8597516352735

Vezmeme to jinak. Pro náš případ koleje i silnice mají stejné roční náklady na údržbu. Typická lokálka Přelouč - Městec Králové. V pracovní dny 24, o víkendech 7 vlaků/den. K tomu i nějaké nákladní. Takže ročně 8200 vlaků. Na silnici 342 je u Městce Králové frekvence 1585 vozidel (sčítání 2010). O víkendech budeme počítat třetinový provoz. Ročně tak vychází 457 200 vozidel. Dělíte-li náklad na údržbu počtem projetých vozidel/vlaků vyjde vám, že průjezd vlaku je 55x dražší, než průjezd automobilu. Vlak za infrakstrukturu platí ve výši cca 10 % nákladů, je to tedy spíše symbolický příspěvek.

Takže ano, souhlasím s platbami za každý km. Ale hezky všem podle skutečných nákladů. Vlakům tedy lokálky podražit, a autům také dle nákladů. Zjistí se že silnice III. tříd jsou dražší než dálnice !

0/0
26.2.2015 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.