Diskuze

Změňme způsob výuky. Děti začnou kvést, rodiče na ně budou pyšní

„Tento způsob výuky prezident Miloš Zeman nedoporučuje.“ Tak nějak by mohl znít nápis na jedné z mnoha tabulek, referujících o evropských projektech, na zdi Základní školy ve Svitavách Lačnově.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZN

Jste trapní až na půdu. Každý normální člověk s mozkem dávno ví, o čem se v Brandýse mluvilo. O násilném rušení speciálních škol, o nesmyslném tažení proti nim a o to, že vždycky budou postižení, kterým bude mezi svými lépe!!!! Jenže bezmozci prostě kopou a kopou a to za každou cenu. Tak když Vám ten Zeman natolik Vadí, abyste v každém třetím článku na něj blili, tak se třeba někam odstěhujte, taková Venezuela třeba...V

0 0
možnosti
Foto

No já nevím.

Pro slabší a retardované děti je to opravdu asi dobrý nápad. Ale mám obavy, že to celé trošku směřuje k tomu, aby se extra chytrým dětem ubralo na tempu a lehce se zprůměrovaly. Nedokážu si představit, jak budou fungovat tři pracovní skupiny v jedné třídě aniž by se ti "chytří" nezačali vymezovat vůči "hloupým". V důsledku nebude nic společného a ti slabší budou i nadále mít trauma, že jim vyjmenovaná slova nejdou.

Jenomže se může stát, že rodiče takových extra chytrých dětí rychle pochopí, že je takováhle škola brzdí a děti přehlásí jinam. Vzniknou superelitní školy a na těchto "sluníčkových" zbyde průměr až podprůměr, čili ten experiment dříve nebo později ztratí smysl.

Což je škoda. Jenomže pokud tu bude konkurence a nabídka lepších základek, jinak to nemůže dopadnout. Ledaže bychom se vrátili 30 let zpátky a zavedli nařízení, zákazy a příkazy, zlikvidovali konkurenci.

Když takováto "sluníčková" škola vznikne někde na malém městě nebo na vesnici, kde není jiná možnost, pak to ale asi fungovat bude.

Jak to funguje ve Finsku přesně nevím, ale vím, že o jejich školství jde spousta fám, jak jsou bezvadný, jak tam všechno funguje - a pak najednou ve Finsku zjistíte, že se třeba se spoustou lidí nedomluvíte jinak, než finsky, a to jazyk mají povinný už od druhé třídy.

0 0
možnosti
JF

J20i32ř10í 95F56o52g37e25l

26. 1. 2015 6:47

Takže jsou tři dospělí na maximálně 25 dětí rozškatulkovaných dle schopností a intelektu. Ve skutečnosti si vytváří speciální oddělení v jedné třídě. Je to postavené na hlavu, a kdo nezdravě ambiciózní Renzovou, která se snaží kráčet ve šlépějích tragické školské krajské radní Pernicové, zná, ví, že to je jen její odrazový můstek do politiky. Ono srovnávat její malotřídku s velkou školou je také zcela mimo. Ale účel byl splněn. Pančelka se zviditelnila.

2 0
možnosti
Foto

tohle nemůže být rozhovor s pedagogem , který někdy vzdělával romské dítě z gheta, Děti s těžší formou ADHD  a i takové PAS by se  dalo označit jako porucha chování. Tohle si museli sluníčkáři opravdu vymyslet

0 0
možnosti
PF

P17e29t79r 52F21i89a13l81a

25. 1. 2015 12:31

Nyní jsou všichni humanisté nadšeni z inkluze a tváří se, jako by neexistovaly děti se střední nebo těžkou formou postižení. ty chtějí zavřít do ústavů nebo oč jim jde....

Anebo nastává horší situace a to, že mají být speciální třídy a praktické třídy výrazně omezeny, proto se účastnice diskuze ptala prezidenta, co si o tom rušení myslí. A plno řevu je proto, že to řekl Zeman a také proto, že je to proti instrukcím EU - ta snad potřebuje z Čechů mít jen horší průměr na manuální práce. Rv

Kdysi jsem četl sci-fi o zemi, kde se hlavně cenila snaha - kotkavý hlásil v televizi atd., kdo byl nadaný a schopný, musel to tajit....

5 0
možnosti
LG

Já tomu nerozumím. Ona se vyjmenovaná slova na těch speciálních školách neučí? A pomaleji, třeba rok, tak aby to ty děti zvládly? Ony speciální školy nemají dílny, pozemky a pomůcky pro jiné aktivity, aby se přišlo na to, v čem to které dítě exceluje? Učitelé ve speciálních školách nemají méně dětí ve třídě a možnost dítě motivovat a nedchnout? Nespolupracují s rodiči a rodiče tam na dítě nemohou být pyšní? Na to všechno přece naopak tam mají mnohem lepší podmínky nebo ne? A děti nemusí při tom být obětí všeobecného pokrytectví...

Kdysi jsem mluvila s maminkou "pomalejšího" děvčete, která se také urputně snažila nechat ji na běžné škole. Dcera tam opravdu nebyla šťastná, dobře věděla, jak si mezi ostatními stojí, i když ji přímo nikdo nesrovnával. A od dětí si taky zažila svoje. Až po přestupu na speciální školu rozkvetla - dostala se mezi své a dostala možnost být úspěšná, nebýt pořád jen ta poslední brzda.

Lidé prostě nejsou stejní, paní učitelko, a na jejich potřeby nejsou použitelné stejné šablony...

5 0
možnosti
JK

Přesně tak.  Děti na speciálce mají upravené osnovy a učí se hlavně základní předměty.  Takže v nich mají daleko lepší znalosti, než kdyby chodily na běžnou školu a vyšly ze sedmé třídy.

0 0
možnosti
TK

Co by všem pomohlo je snížení počtu dětí ve všech třídách na cca 20. Ano, i dříve se počet dětí pohyboval kolem 30, jenže to bylo za jiné situace, postavení kantorů bylo silnější a děti měly větší respekt k autoritě.

30 dětí zvládne dnes jen opravdu duševně silný učitel/ka, a těch moc není. Bohužel to nyní vidím na mladším synovi ve 3. třídě, kde jejich učitelka už od první třídy totálně nezvládala udržet třídu v klidu a pozornosti. Na schůzkách vždy říkala "Musíte s nimi číst doma vy, já to v tom zmatku a hluku ve třídě nezvládám.."8-o

(A to tam nejsou žádné vyloženě problémové, nebo tmavé děti) A co se stalo, když ji nahradila učitelka ze staré školy, která se pokusila je konečně aspoň trochu srovnat? Spolek egocentrických mamin nejvíce rozmazlených grázlíků si na ni na třídních schůzkách začal vyskakovat a vyhrožovat, že jejich děti na toto nejsou zvyklé. Normálně po ní začaly ječet, co si to dovoluje, dát jim dvě úlohy za den. Ony přece chodí o pěti domů a nemají čas ty úlohy s děckama dělat.. Další hysterická scéna následovala, když se paní učitelce nelíbilo, že některé děti se trousí do vyučování po osmé. Opět začaly tyto maminy ječet, že přece nebudou děcka budit na autobus o půl hodiny dřív..  Přišlo mi to jako ve špatném snu. Nedělal bych tu práci ani za nic. :-/

8 0
možnosti
JK

J52a62n 51K58l89a63p82k73a

25. 1. 2015 12:13

Mimo pravidelné hromady špíny na Zemana, kterému svojí neuvěřitelnou hloupostí a neschopností vnímat realitu pravdoláskaři nahnali voliče do náruče sami (knížete /nebo příště Halíka/ jako kandidáta v přímé volbě může skutečně vybrat jen nesoudný id*ot), je potřeba si uvědomit další aspekt. Není divu, že právě novináři se tak vehementně zastávají retardovaných dětí, nejspíš v podvědomí cítí, že na tom sami nejsou o mnoho lépe.

6 0
možnosti
JM

J16a81n 28M52o70d75r76ý

25. 1. 2015 12:09

Je vidět, že redaktor je chlap jen tak napůl. :-)

0 0
možnosti
PF

P36e86t22r 93F61i53a59l16a

25. 1. 2015 12:26

A k tomu píše polopravdy.:-)

Zeman neřekl ani slovo o speciálních třídách, jak jsou oficiálně označovány třídy pro fyzicky handicapované děti, mluvil pouze o praktických třídách, tj. pro děti mentálně handicapované. Děti s lehčí mentální poruchou, poruchou učení apod. chodí někde do běžných základních škol. Proto je celý článek naprosto zbytečný a tendenční. Paní učitelka a pan novinář se zviditelnili, ale neřekli nic, kromě rejpání do Zemana.

1 0
možnosti
LZ

Tak to je dlouhá propagace.

0 0
možnosti