- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já jsem myslela, že Zeman nehovořil o vozíčkářích, ale o mentálně handicapovaných dětech ! V tom asi rozdíl je, anebo pokud podle vás ne, jak to můžete zdůvodnit ?
Pan Zeman nehovořil o problémových žácích, ale o hendikepovaných. To je dost podstatný rozdíl.
Neslyšel jste to celé a reagujete pouze na to, co vám novináři předložili.
Jsem zastáncem názoru, aby žáci, kteří mají nějakou vývojovou vadu, navštěvovali speciální základní školu. Učitelé tam jsou přímo specializovaní na určité poruchy. A děti si pak nepřipadají jako "méněcenné". Učivo je rozdělené tak, aby ho žáci zvládli. A ne všechny děti v normální ZŠ jsou tak "uvědomělé", aby se k dětem s nějakými problémy nechovaly krutě.
život se s nimi tak ymazlit nebude..tak proč by je měli cpát do skleníkových šklo,kde o ně b ude péče až přehnaná?? Je mi milejší dítě na vozíčku než někdo,kdo svým chováním a jednáním a nezájmem,výuku rozhodí-protože z domova není na žádnej režim a povinnosti zvyklej!
Vzhledem k tomu, že pár "handicapovaných" to nevzdává tak doporučuji článek Klause ml. Na novinkách.
Dík, výborný článek -
KOMENTÁŘ: Zdraví a nemocní - http://jdem.cz/brhbk4
Myslím, že celý ten humbuk vznikl tím, že nebylo uvedeno, proč to Zeman říkal. Na co tím reagoval. Pokud vím, tak reagoval na čísi otázku.
Takže opět je to prvotní mediální výstup, který to záměrně podal tak, jak to vyznělo. Účel ?
Jen dodám, že jsem od první chvíle brala Zamanův názor za správný. Mám mentálně postižené dítě a moc dobře vím, o čem tato problematika je.
Evropský soud pro lidská práva - tak tahle instance je pro mě něco značně špatného, nedůvěryhodného, neférového.. Je více případů, kdy s jejich závěry naprosto nesouhlasím !
Článek je naprosto srozumitelný, Zeman se vyjádřil srozumitelně, ale v diskusi lidé stále melou cosi o tělesně postižených.
Promiňte,zasílám omluvu,prostě se to občas stane ,že si s někým nerozumíme,že? Tak hezký den!
No tak ono je problém i ten vozíčkář ve třídě. Nelze to paušalizovat, ale i ten tělesně postižený ve třídě je problém. Nemyslím na zvládání učiva, ale obecně na organizaci výuky. Vezměme si např. tělocvik nebo přesuny mezi učebnami. Normální přestávky jsou 5-10 minut. Takže ten vozíčkář to nemá šanci to stihnout. Prodloužení přestávek bude znamenat, že polovina třídy se místo ve 3 dostane domů např. až v 7 večer - prostě jiný autobus dřív nejede.
Co bude dělat takový postižený ve cvičeních v chemii, biologii, fyzice? Pak co s takovým dítětem v době, kdy ostatní mají tělocvik? Známá učí tělesně postižené a sama říká, že je to totální nesmysl, aby byli ve smíšených třídách. Oni prostě potřebují jiné tempo a styl výuky jen prostě proto, že to nestíhají fyzicky. A ať se na mne nikdo nezlobí, ale asistent je rušivý element, který když tam furt něco šontá okolo, tak ruší ostatní. Je hromada činností, kde ty děti mohou být spolu, jako jsou kroužky nebo předměty, jako je výtvarná výchova, hudební výchova ....
Vozíčkář je od tělocviku osvobozen a přesunů mezi učebnami na ZŠ tak moc není. Leda do jazykové, nebo počítačové učebny. A s tím problémy zpravidla nejsou. Máme tu na škole dva vozíčkáře a i bez asistentů není žádný problém.
Problémové neukázněné dítě dovede rozhodit vyučování více než vozíčkář a jiní postižení. Učitel se musí věnovat zvládnutí kázně a výuka jde stranou. Zažil jsem to na vlastní kůži z řadou" bílých " chlapců z dětského domova. Romové z normálních rodin zapadli a ti slabší byli ve speciálních třídách. Vzhledem k tomu, že jich ve třídě bylo málo a učiva mohli zvládnout méně byli spokojeni. I učiteli se tam dobře pracovalo. Když viděli z jeho strany zájem byli většinou vděční Tyhle experimenty vyhlašují ti, kteří nikdy neučili. Proč mají trpět ostatní děti ? Novináři , jako vždy výroky presidenta vytrhli z kontextu.