Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubický dopravce koupí trolejbusy, které dokážou jet i mimo dráty

Dopravní podnik města Pardubic nakoupí v příštím roce nová vozidla za více než 50 milionů korun z vlastního rozpočtu. Evropské dotace bude možné čerpat nejdřív napřesrok. Novinkou budou trolejbusy s akumulátory, díky nimž mohou jezdit i tam, kde nejsou troleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a91n 55M25o81l71n92á58r 1308875564824

V jiných městech je toto standard.

+1/0
28.12.2014 16:33

J29a20n 35T65a74r68a70b85a 4786446789159

Však také v jiných městech radní tak bezmezně nevěří lžím ředitelů dopravních podniků jako v Pardubicích. Euro6 není jedinou Pelikánovou mystifikací. Stejný nesmysl je 90tisíc km navíc za rok prodloužením trasy linek 1, 2 a 5. To by těch spojů muselo jet 500 za den včetně svátků. Nebo jsou zastupitelé tak hloupí, že si to nedokáží přepočítat?

0/0
30.12.2014 21:08

J14i96n37d18ř40i85c85h 75Š36k48o76p30e38k 4965631350255

nejsou homologované na EURO 6 ? Kde je problém, koupí se ty s EURO 5

0/0
28.12.2014 13:00

L27a54d52i71s88l10a20v 37H67o48l32í32k 5872162469231

E6 homologované jsou a v nejbližších dnech by měly dorazit třeba do ČSAD Kladno a DP Brno..

E5 už registrovat nelze, resp. lze registrovat jen vozy, které dostaly v roce 2013 výjimku (Ta byla udělena na konkrétní výrobní čísla.).

0/0
28.12.2014 15:09

J50i20n83d44ř84i28c44h 11Š80k56o80p42e14k 4375761140455

samozřejmě, že jsem měl na mysli skladové zásoby a ty jako v případě jakýchkoli jiných změn určitě nějaké jsou

0/0
28.12.2014 20:52

M69i61l88o35š 42P25r96á26z80n71ý 5464639520478

Proč asi ztrátový, revizoři nejsou vidět tam, kde by měli kontrolovat a nedivím se, že se bojí. Proč aspoň se do kontroly nezapojí Městská policie, bylo by to užitečnější, než dávat lístečky za stěrače. DP dotuje magistrát z našich daní. A to je jako OK?

0/0
28.12.2014 11:51

M42a39r17t86i85n 79Č89a39p98e20k 6510901417284

Kdyby to magistrát nedotoval, tak by cena jízdného musela být minimálně 2x dražší. Ta dotace je přibližně stejně velká, jako příjmy DP z jízdného a ostatních služeb.

0/0
28.12.2014 12:29

J76a32r39o71s27l86a28v 53J56o86n17á94š 4868274142555

DP by se o efektivitu provozu taky mohl postarat líp. To není jenom o tom, o kolik korun si magistrátu řekne.

0/0
28.12.2014 18:32

M96a47r37t19i48n 12Č95a49p89e34k 6540391617784

Pokud máte nějaké dobré a realizovatelné nápady, tak jim je můžete přednést. Moc místa na zvýšení efektivity provozu tam není. Pracovní doba řidičů je daná zákonem, tam se nic dělat nedá. Na platech se moc šetřit nemůže, jelikož by ti lidé utekli jinam. A na údržbě bude šetřit jenom sebevrah, jelikož tady to nestačí poslat ke kamarádovi před STK. S cenou paliv a energií se nic dělat nedá ty jsou dané. A seškrtat počet vozů na minimum a jezdit bez záloh taky nejde. Dále je potřeba průběžně obnovovat park vozidel, aby nenastalo to, že se bude muset vyměnit vše najednou.

+1/0
28.12.2014 19:48

J83a50r83o77s49l57a41v 74J45o64n29á87š 4818304782905

Nejsem insider a nemám konkrétní informace o racionalitě provozu MHD v Pardubicích. Ale z dlouholetých zkušeností se státní a veřejnou správou vím, že rezervy se ve státních a obecních podnicích a institucích naleznou vždycky. V platech řidičů bych rozhodně úspory nehledal, určitě bych je našel v provozních (a možná i mzdových) nákladech vedení podniku, v optimalizaci jízdních řádů a asi i ve skladbě vozového parku z hlediska provozních nákladů. Také by mě zajímalo, jak DPmP spolupracuje s Dopravní fakultou Jana Pernera v oblasti optimalizace MHD a optimalizace městské komunikační sítě. A jak se ta spolupráce promítla do zadání územního plánu. Ony by se cesty k úsporám našly, ale natáhnout prostřednictvím magistrátu ruku k občanům je jednodušší.

+1/0
28.12.2014 20:34
Foto

B92r72o35n52i23s13l63a32v 79G73a35b88r80y92š 2422879901

Spolupracuje, ale veškeré projekty, bakalářské a diplomové práce řešící dopravu v Pardubicích, se píšou do šuplíku. Působím na DFJP a je to jeden z nejhorších provozů MHD, co znám.

0/0
3.1.2015 23:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.