Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pardubický dopravce koupí trolejbusy, které dokážou jet i mimo dráty

Dopravní podnik města Pardubic nakoupí v příštím roce nová vozidla za více než 50 milionů korun z vlastního rozpočtu. Evropské dotace bude možné čerpat nejdřív napřesrok. Novinkou budou trolejbusy s akumulátory, díky nimž mohou jezdit i tam, kde nejsou troleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a94n 33M17o13l80n27á45r 1508125674144

V jiných městech je toto standard.

+1/0
28.12.2014 16:33

J45a74n 61T50a36r20a65b10a 4766736689949

Však také v jiných městech radní tak bezmezně nevěří lžím ředitelů dopravních podniků jako v Pardubicích. Euro6 není jedinou Pelikánovou mystifikací. Stejný nesmysl je 90tisíc km navíc za rok prodloužením trasy linek 1, 2 a 5. To by těch spojů muselo jet 500 za den včetně svátků. Nebo jsou zastupitelé tak hloupí, že si to nedokáží přepočítat?

0/0
30.12.2014 21:08

J49i27n43d84ř49i56c70h 87Š15k79o34p84e52k 4515601710955

nejsou homologované na EURO 6 ? Kde je problém, koupí se ty s EURO 5

0/0
28.12.2014 13:00

L89a43d58i83s26l65a32v 83H86o72l47í66k 5592422819351

E6 homologované jsou a v nejbližších dnech by měly dorazit třeba do ČSAD Kladno a DP Brno..

E5 už registrovat nelze, resp. lze registrovat jen vozy, které dostaly v roce 2013 výjimku (Ta byla udělena na konkrétní výrobní čísla.).

0/0
28.12.2014 15:09

J38i66n85d47ř41i94c93h 41Š78k97o65p50e75k 4965841580925

samozřejmě, že jsem měl na mysli skladové zásoby a ty jako v případě jakýchkoli jiných změn určitě nějaké jsou

0/0
28.12.2014 20:52

M14i85l40o20š 20P33r60á20z11n61ý 5834329300548

Proč asi ztrátový, revizoři nejsou vidět tam, kde by měli kontrolovat a nedivím se, že se bojí. Proč aspoň se do kontroly nezapojí Městská policie, bylo by to užitečnější, než dávat lístečky za stěrače. DP dotuje magistrát z našich daní. A to je jako OK?

0/0
28.12.2014 11:51

M46a51r58t23i83n 74Č34a63p93e48k 6260151277104

Kdyby to magistrát nedotoval, tak by cena jízdného musela být minimálně 2x dražší. Ta dotace je přibližně stejně velká, jako příjmy DP z jízdného a ostatních služeb.

0/0
28.12.2014 12:29

J80a17r88o86s88l73a55v 55J51o25n28á43š 4348364402435

DP by se o efektivitu provozu taky mohl postarat líp. To není jenom o tom, o kolik korun si magistrátu řekne.

0/0
28.12.2014 18:32

M19a19r57t53i28n 98Č27a83p11e83k 6680491917904

Pokud máte nějaké dobré a realizovatelné nápady, tak jim je můžete přednést. Moc místa na zvýšení efektivity provozu tam není. Pracovní doba řidičů je daná zákonem, tam se nic dělat nedá. Na platech se moc šetřit nemůže, jelikož by ti lidé utekli jinam. A na údržbě bude šetřit jenom sebevrah, jelikož tady to nestačí poslat ke kamarádovi před STK. S cenou paliv a energií se nic dělat nedá ty jsou dané. A seškrtat počet vozů na minimum a jezdit bez záloh taky nejde. Dále je potřeba průběžně obnovovat park vozidel, aby nenastalo to, že se bude muset vyměnit vše najednou.

+1/0
28.12.2014 19:48

J92a15r16o60s38l92a71v 95J43o56n98á89š 4108434932505

Nejsem insider a nemám konkrétní informace o racionalitě provozu MHD v Pardubicích. Ale z dlouholetých zkušeností se státní a veřejnou správou vím, že rezervy se ve státních a obecních podnicích a institucích naleznou vždycky. V platech řidičů bych rozhodně úspory nehledal, určitě bych je našel v provozních (a možná i mzdových) nákladech vedení podniku, v optimalizaci jízdních řádů a asi i ve skladbě vozového parku z hlediska provozních nákladů. Také by mě zajímalo, jak DPmP spolupracuje s Dopravní fakultou Jana Pernera v oblasti optimalizace MHD a optimalizace městské komunikační sítě. A jak se ta spolupráce promítla do zadání územního plánu. Ony by se cesty k úsporám našly, ale natáhnout prostřednictvím magistrátu ruku k občanům je jednodušší.

+1/0
28.12.2014 20:34
Foto

B50r96o33n60i39s17l56a73v 80G81a89b15r85y14š 2142159631

Spolupracuje, ale veškeré projekty, bakalářské a diplomové práce řešící dopravu v Pardubicích, se píšou do šuplíku. Působím na DFJP a je to jeden z nejhorších provozů MHD, co znám.

0/0
3.1.2015 23:44







Najdete na iDNES.cz