Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Most na obchvatu Pardubic překlene slepé rameno i řeku Labe

Nový silniční obchvat Pardubic, který spojí sídliště Dubina s Polabinami, bude měřit více než čtyři kilometry. Nejsložitější částí stavby bude 200 metrů dlouhý most přes Labe. Podle Ředitelství silnic a dálnic se začne stavět v roce 2016 a hotovo má být o tři roky později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i89l78a47n 13N52e67s19m55ě16r10á48k 1175917480386

Podle odborníků je škoda, že z nové silnice nebude možné sjet na cyklostezku, která povede také pod mostem.

At jdou s cyklistama porad nekam..ma to byt obchvat a tam nemaj co delat...staci ze se delaji cyklopruhy uz na dost uzkych silnicich vsude..akorat je to o hubu

+3/0
22.11.2014 15:11

F12r68a70n78t58a 39S50t37r52n80a70d 7255726525

No, snad to mají dobře zjištěné a propočítané, a přinese to opravdu úlevu dopravě v centru.

Obyvatelé Dubiny budou mít kratší cestu do Globusu za nákupy a do Hradce.

Jestli budou i obyvatelé jiných částí mít důvod jezdit tudy na Dubinu, o tom pochybuji. Dubina není ničím zajímavá a není tam důvod jezdit.

0/−1
22.11.2014 10:54

J32a77r14o96s81l31a26v 62R88y35c66h40t96á85ř 2664889959106

Ohromující video obchvatu Pardubic z dílny ŘSD: http://youtu.be/M5vR5NPFFK0

čtyřproudový obchvat vede veškerou dopravu přes kruhový objezd u Globusu a kruhový objezd v Trnové po dvouproudových komunikacích Rv

napojení na čtyřproudovou silnici Pardubice - Hradec Králové vede přes most za Globusem /// naprosto nevhodný výjezd ze směru od HK vlevo na obchvat => budou se tvořit dlouhé fronty Rv

+3/0
22.11.2014 0:13

J45a88k31u32b 64V50e43s68e48l51ý 9934320807525

Naprostý souhlas, ten vájezd ze směru od HK se musí do té doby nějak předělat jinak to bude velký průser. Už teď je rychlejší jet doprava a hned to otočit...

+2/0
22.11.2014 16:47

V45l13a83d32a44n 20H20a27n21u49l78í45k 4227279420643

Nebylo by špatné občas nepřebírat pouze tiskové zprávy, ale kriticky se zamyslet nad přepisovanými informacemi. V současnosti tvoří transitní doprava v Pardubicích pouhých 9% podniknutých cest (http://www.cyklomesta.cz/download/brozura_pardubice.pdf).

Severovýchodní obchvat tedy rozhodně centrum města neuvolní. Pokud by autor článku trošku zapátral v současných studiích dopravního chování, zjistil by, že obchvaty centra měst skutečně dopravy nezbavují, pouze zmnožují počet automobilů, které projíždějí městem.

Ale obyvatelům Sezemic se jistě bude nyní do Globusu dojíždět lépe, je otázka, co z toho budou mít obyvatelé Pardubic, mimo likvidace půvabu krajiny kolem slepých ramen Labe.

+1/−2
21.11.2014 18:16

V69l62a83s69t78i82m31i98l 22P63ř62í22k81a74z67s65k53ý 4241932

Co to je proboha za bludy, že obchvaty centra měst nezbavují dopravy. Zeptejte se třeba v České Skalici a pokud tamním domorodcům nebudete věřit, běžte se podívat do Chrudimi teď a potom znovu, až bude postavený obchvat. Severovýchodní obchvat je absolutní nutnost a minimum, to už tady mělo stát dávno.

+2/0
21.11.2014 18:43

V92l11a44d54a85n 89H27a76n80u53l29í37k 4257369820803

Pane Příkazský, těší mne, že argumentujete relevantními dopravními studiemi. :-) Jakožto alfabetizovaný občan této republiky jistě umíte samostatně dohledávat informace a porozumět textu. Znovu připomínám, že v Pardubicích představuje transitní doprava, pro níž je severovýchodní obchvat navrhován především, pouze 9% všech podniknutých cest.

Jistě budete schopen dohledat si i další informace samostatně, pokud ne, mohu doporučit shrnující pohled na dopravní řešení měst v podání Evropské komise (http://ec.europa.eu/environment/pubs/pdf/streets_people.pdf).

Z něj pouze informativně vybírám následující:

As car ownership and use have increased over the past 30 years the reaction to the pressure created by additional traffic demand has often been to increase the level of supply, in other words provide additional road space. This traditional approach of providing supply to meet demand is no longer always appropriate.

There is a growing body of evidence indicating that the benefits of creating

additional road capacity are not as significant as was previously believed. In

extreme cases the provision of new road links may in fact increase congestion

problems. This occurs through a process that is known as traffic ‘induction’.

In 1994, the UK Government-commissioned Sactra report (1) provided evidence on the impact of new road building on traffic levels in the area of the scheme.

The report revealed that when new road capacity is provided, overall traffic

levels in the vicinity of the scheme may actually increase. The evidence does not offer a reliable means of predicting the extent of this traffic increase but case studies suggest that it is typically around 10 % in the short term, and 20 % in the longer term.  Je milé diskutovat s někým, kdo evidentně rozumí tomu, co píše. :-)

+1/−1
21.11.2014 19:41

V40l48a21s72t62i81m83i19l 79P56ř96í44k46a80z22s90k96ý 4331482

Ve vaší citaci se nepíše nic o obchvatech. Je to vůbec dost obecné, takové eurokomisní ;-). Navíc tam není jediné racionální vysvětlení podporující vaši tezi. Já se nebudu ohánět teoretickými studiemi bůhvíodkud z bůhvíčích peněz financovanými, protože používám selský rozum. Já vím, že pokud jednu silnici rozdělím na dvě paralelní (původní a obchvat), na té původní pak kapacita dopravy prostě klesne. O kolik, to už je otázka, ale že klesne, to je naprosto jisté.

+1/0
21.11.2014 20:28

J63a35r18o97s78l61a16v 49R55y92c35h46t85á98ř 2924369279416

Je nějaký věrohodný zdroj Vašeho tvrzení, že tranzitní doprava tvoří v Pardubicích pouhých 9% veškeré dopravy ve městě? 

Za věrohodný zdroj nepovažuji informace Ing. Kmoníčka z HKRv či firmy Highway Design.Rv

+2/0
22.11.2014 0:10

M50i41c21h27a34l 73M38a92r81t40i10n 1404370395914

A kde je zase ta mapa? Jako obvykle...

0/0
21.11.2014 17:32

P87a29v55l32a 50K41v20a55p41i38l26o54v19á 7219458524537

Bych měla mít radost, ale nemám. Tahle silnice zohyzdí asi nekrásnější místo, které v Pardubicích máme. Výhled na Kuňku je z míst před plánovaným mostem z cyklostezky úchvatný. Budu si ho muset asi 100x vyfotit ;-(

0/−2
21.11.2014 16:04

R94a58d55e91k 36N46o10v44a68k 9854793749480

No nic, tak si dýchejte v centru exhlalace.

0/0
21.11.2014 18:28

P25a64v94l54a 96K79v47a14p76i10l39o84v78á 7879188294287

Ten obchvat je pro tranzitní dopravu zcela irelevantní a nemá nic společného s centrem. Tam jezdí především ti co jezdí do toho centra! Do afi apod!

0/0
21.11.2014 21:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.