Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tažený kamion se utrhl z tyče a narazil do pilíře mostu, řidič nepřežil

Svitavská policie vyšetřuje neobvyklou tragickou nehodu. V noci na sobotu kolem 22:30 projížděla Mikulčí souprava kamionů. Řidič volva táhl na tyči nákladní automobil MAN s přívěsem. Spojení však povolilo a tažený vůz narazil do pilíře mostu. Řidič nepřežil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a42v92e65l 77K23u53č94e79r92a 9842565968249

Jetli jim to nařídil zaměstnavatel, tak by měl jít za to k soudu.

0/0
16.11.2014 23:45

J43a88r76o54s31l87a88v 23K29a93d15l89e24c 5681819222841

Největším nešvarem nezaměstnanosti je, že zaměstnanci jsou v podstatě tupci za nejmenší možné mzdy, kteří nemůžou nic odmítnout ani z bezpečnostních důvodů.

+1/0
16.11.2014 10:21

J94a54r96o38s23l78a88v 71K60o87š21e35k 4229435490464

pokud MAN byl naložen těmi šrouby a táhnul ho tahač, tak ten kdo jim to nařídil je odpovědný, nehledě na to, že ty řidiči mají mít taky rozum. Pravděpodobně neměli ani napojenou vzduchařinu pro ovládání brzd v taženém vozidle. Pokud ano a nešel motor, tak nefungovalo ani servořízení a při rychlejším průjezdu zatáčkou ( každý pospíchá domů) předběhnul tažený taženého :-) a urval spojovací zařízení atd atd.. Kdyby tam byl vzduch, asi by stačil zpomalit vozidlo,  předpokládáme-li, že rychlost byla rozumná k této situaci. Už i vyhláška jasně říká, že tažený přívěs musí v nějakém poměru odpovídat tažnému.

+2/0
15.11.2014 13:58

J51a93r59o66s42l39a37v 63K10o48š86e74k 4639535710814

ještě bych rád dodal, pokud pitva neprokáže třeba infarkt řidiče v taženém vozidle. Jinak nic nemění to, že tento poměr tahač versus naložená souprava je už blbost to táhnout.

+1/0
15.11.2014 14:04

J93i96n40d59ř67i10c64h 98Š15k93o43p75e63k 4105851540685

hlavně při tažení auta nesmí tažené auto mít za sebou přívěs

+2/0
15.11.2014 14:58

J47i29n19d24ř79i55c67h 90Š95k89o36p13e34k 4275871150265

odpovědný jsou řidiči. Pokud je zákonem zakázáno táhnout auto s přívěsem, tak to měli nejprve rozpojit a odtáhnout to na 2x

Ale asi chtěli ušetřit

+1/0
15.11.2014 15:06

J37i81n82d80ř45i86c94h 54Š72k97o62p73e62k 4245931280365

to jsem netušil, že se může táhnout tahač i s návěsem

0/0
15.11.2014 13:39

J44i44n56d12ř48i39c49h 63Š77k73o60p73e87k 4155371580355

oprava s přívěsem

0/0
15.11.2014 13:40

V27l13a72d32i60s34l63a51v 80N92o92h37e80j94l 7178767898811

A proč nezatocil volantem?

0/0
15.11.2014 12:46

M40i13r77o97s42l29a13v 71D35u30f66e66k 1707132481

Jestli nešel motor,tak servo nepracuje a zatáčet bez serva je makačka.

0/0
15.11.2014 14:52

J44i21ř31í 95E74r20b79e15n 1313544456217

Bez posilovače to u MANu neutáhneš. Možná tak u Scanie nebo Tatry, se zapřeím nohou o  dveře, by se s tím pootočit dalo.

0/0
16.11.2014 22:07

I81v81a66n 83M83a15r74e34k 6804378842

Zřejmě "dodrželi" předepsanou rychlost př přepravě na tažném zařízení  ? ! ? ! 8-o

0/0
15.11.2014 11:50

J82i69n60d35ř14i96c84h 19Š89k54o91p69e73k 4215121790115

spíše nedodrželi maximální povolené konstrukční zatížení tyče

"Řidič volva táhl na tyči nákladní automobil MAN s přívěsem"

0/0
15.11.2014 13:40

M35i80l32a61n 30H46a30n14u51s 5454605901468

Nejdůležitější asi bude ta soudní pitva....................

0/0
15.11.2014 10:47

J31a20n 59F37r60o45l49í15k 6826290215644

Pitva toho tažného zařízení by snad něco prozradila.

0/0
15.11.2014 11:50

M90a28r21t18i55n 80B14ř14e48z52i57n74a 8638465490552

Vlečení motorových vozidel § 34

(6) Vlečení více než jednoho motorového vozidla nebo motorového vozidla s přívěsem je zakázáno. Smí se však vléci motorové vozidlo s návěsem. Za motorovým vozidlem s přívěsem se nesmí vléci jiné motorové vozidlo. Motocykl bez postranního vozíku a moped se nesmí vléci nebo užít jako vlečné vozidlo.

Je otázka, zda-li ten MAN byl skutečně s přívěsem, nebo si autor článku pouze spletl návěs s přívěsem. Každopádně škoda lidského života.:-/

+14/0
15.11.2014 10:28

G82a67b45r92i72e67l 43H42o42r22t74e62n 9731289153694

Vzhledem ke zmínce o nákladu při popisu mechanismu nehody šlo o návěs, řekl bych.

0/0
15.11.2014 12:29

J67a69r12o35s21l58a69v 41K56o51š92e73k 4459945900214

vyhláška i hovoří o poměru váhy k taženému..tady asi evidentně neměl tahač pře soupravou s nákladem co dělat. Neměl dostatek energie k udržení kopance taženého. ta tyč vám zvedne i zadek toho tahače, pokud brzdí dřív než tažený

0/0
15.11.2014 14:02

M88i65r47o46s36l48a96v 56D85u77f94e79k 1287392851

Tažený kamion byl naložen šrouby.Škoda lidského života,ale tady selhal lidský faktor.

0/0
15.11.2014 14:56

J43o82s89e14f 61N20o37v96á23k 6351881505789

Otazkou je, jak rychle tato  "souprava" jela. Skoda lidskeho zivota :-(

+1/0
15.11.2014 9:18

D92e97n46i51s 11W85i96t35z80k78u 5303692239257

to se uvidí na tachografu, ale pravděpodobně rychlost nepřekročili

0/0
15.11.2014 9:49

J56i26ř78í 51F11o70g18e20l 2830401436792

V té zatáčce pod E35 je s dalším taženým kamionem odpovídající rychlostí tak 15km/h. V takové rychlosti by určitě nedošlo k takové devastaci kabiny.

+3/−1
15.11.2014 9:54

D83e91n51i21s 56W84i68t13z58k48u 5363932939317

odpovídající nebo povolená?

0/0
15.11.2014 10:30

J13i14ř64í 61F29o90g45e63l 2210281716342

Píšu jasně odpovídající dané situaci. A povolená může být jaká chce, ale řidič přece musí svou rychlost přizpůsobit situaci. (Pokud není ignorant či sebevrah.)

+2/−1
15.11.2014 11:51

J28a41n 68F19r67o13l71í27k 6926540245334

Pokud na kabinu působí 20 tun nákladu šroubů je i rychlost 15 km/hod. zničující při nárazu do pevné překážky.

+3/−1
15.11.2014 11:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.