Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobus za jízdy pohltily plameny. Sedm cestujících stačilo utéct

Na čtvrteční cestu autobusem hned tak nezapomene sedm pasažérů i jeho řidič. Za jízdy začal hořet, lidé tak narychlo vystupovali z vozidla, které bylo už v plamenech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14i24ř89í 43S59a57p21o81u66š98e66k 2348858603866

a hlavně ta naše úžasná bionafta,která dovede zlikvidovat části palivové soustavy tak,že netěsní

+2/0
19.9.2014 20:13

J18a55n 50K67ř67í21ž 6375113585468

Já bych vystoupil i bez vyzvání.;-D

+1/0
19.9.2014 11:47

J53a85n 72S73a29l14o38m33o19n 4499370621375

Jo, tenhle typ autobusu je požárama pověstný. Buď je to opravdu konstrukční chyba v palivové soustavě a nebo se tak šíleně kašle na úržbu že to snad ani není možný. Nejhorší varianta by byla kdyby to bylo obojí naráz.

+1/0
19.9.2014 11:16

M91i74r94o12s45l51a91v 93B29u23d22a 9852192147282

Lépe řečeno chyba koncepce vše vzadu. Od toho se to vše odvíjí. Chladič (prach), výfuk (teplo), vše vzadu = další prach navíc, do toho trocha mastnoty, plastové palivové vedení blízko zdrojů tepla a dopadá to tak, jak to dopadá.

+1/0
19.9.2014 11:49

J12a82n 76S22a40l95o16m70o48n 4189460941375

To není chyba koncepce, ale nedomyšlení konstrukce. Jestliže mám palivové potrubí u něčeho horkého, tak ho prostě musím chtíc nechtíc izolovat  a udělat z něčeho odolnějšího. Třeba ocelové a ne plastové. Když jsem dělal v Ostrově měli jsme u autobusu problém s hadicí vzduchu mezi filtrem a motorem. Normálně to skrz ní nasávalo prach a zadíral se motor. Musela se ta hadice vyměnit za jiný materiál. A když zahořel jakýkoli trolejbus, tak jsme vedli skoro detektivní vyšetřování a výsledky pak rozposílali všem DP aby se na to zaměřili (to samé při probíjení).

+1/0
19.9.2014 12:14

M11i76r20o59s54l27a58v 91B72u19d91a 9592662517332

Ano, i nedomyšlené konstrukce jak jsem mimo jiné naznačil

"plastové palivové vedení blízko zdrojů tepla"

0/0
19.9.2014 12:41

M71i60r86o19s98l20a30v 36B72u25d32a 9412852137552

...ovšem ta koncepce k problémům přispívá!

0/0
19.9.2014 12:42

J93a98n 56S63a92l52o13m62o40n 4909550351395

No snad byste to nechtěl mít jako u Ikarusu s motorem pod vozem. ;-D Nebo ty Mercedesovský motorový skříně vzadu, a co vrátit se ke koncepci ŠM11 s motorem v předu vedle řidiče ;-D?. Po pravdě Karosácký motor je poměrně unikátní a u starších typů takhle často nehořel. U série 9xx se prostě musela někde stát šílená chyba a všichni na to akorát tak museli kašlat.

0/0
19.9.2014 12:47

S73t84a61n72i53s82l98a86v 30V36l94a26c79h 8490460444321

Karosa ŠM, ŠL, ŠD 11, ŠM 16,5 měla motor Liaz pod podlahou za přední nápravou. 

commons.wikimedia.org" rel="nofolow" target="_blank">commons.wikimedia.org:Karosa_%C5%A0M_11,_interi%C3%A9r.jpg

Motor vedle řidiče měly předchozí typy z Karosy - RO 706, RTO 706 (Jelcz 041) a např. Ikarus 620.

commons.wikimedia.org" rel="nofolow" target="_blank">commons.wikimedia.org:Praha,_Hole%C5%A1ovice,_V%C3%BDstavi%C5%A1t%C4%9B,_%C5%A0koda_RO,_interi%C3%A9r_II.JPG?uselang=cs

foto.bmhd.cz

0/0
19.9.2014 14:00

J85a71n 87S27a24l91o13m13o58n 4799680971555

To bude tím, že jsem spíš na ty trolejbusy než autobusy :-D.

0/0
19.9.2014 14:03

S27t53a84n90i61s87l62a58v 86V13l14a67c72h 8710600464231

No, hořely i ŠMky od motorů položených pod podlahou stejně jako řada B. I když se třeba u nás motorové prostory pravidelně po 14 dnech myjí WAPem tak i přesto může dojít k zahoření. Kromě plastových hadic v přehřátém mot. prostoru může prasknout i vstřikovací trubka a rozprášená nafta pak steče na rozpálené výfukové potrubí.

0/0
19.9.2014 15:14

J12a66n 27S18a15l82o47m21o58n 4919580691945

Zlatá elektrika, ta zahoří jen když se někde udělá zkrat a nebo oblouk a pojistky nebo ochrana to včas nevypnou. Tam se zprátka tomu požáru dá zabránit lépe, protože stačí jen zabránit tomu zkratu.

0/0
19.9.2014 16:54

J12a40n 88S74a18l51o41m87o87n 4579800721985

Já jen že mám tak trochu pocit že na to Karosa dost z vysoka ... :-)

0/0
19.9.2014 12:43

M68i83r58o51s30l52a66v 45B76u12d79a 9472222697472

Cha, kdyby jenom Karosa ;-D

0/0
19.9.2014 12:44

J78a12n 95S13a88l91o10m73o78n 4979620181145

No to asi jo. Dneska už není trendem vyrobit skutečně kvalitní výrobek. Jak říkám, ještě před patnácti lety v Ostrově jsme na to koukali trochu jinak... Taky ty trolejbusy z Ostrova dodneska jezdí a nejsou s nima tak velký potíže.

+1/0
19.9.2014 12:48

D34a24n18i46e44l 15B24a63r62t16o70l16d 6129594358381

Konkrétně tento typ busu má chladič vpředu. ;-)

0/0
19.9.2014 18:05

K19a36r94e81l 93W18a84t61z76k83o 9176687197786

Ty autobusy poslední dobou hoří čím dál tím častěji. Šetří se pořádné údržbě. :-(

+1/0
19.9.2014 11:12







Najdete na iDNES.cz