Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobus za jízdy pohltily plameny. Sedm cestujících stačilo utéct

Na čtvrteční cestu autobusem hned tak nezapomene sedm pasažérů i jeho řidič. Za jízdy začal hořet, lidé tak narychlo vystupovali z vozidla, které bylo už v plamenech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92i13ř87í 38S79a71p42o25u35š70e28k 2238238403696

a hlavně ta naše úžasná bionafta,která dovede zlikvidovat části palivové soustavy tak,že netěsní

+2/0
19.9.2014 20:13

J11a56n 40K71ř31í81ž 6525433915698

Já bych vystoupil i bez vyzvání.;-D

+1/0
19.9.2014 11:47

J38a60n 97S92a98l20o31m55o98n 4849960131225

Jo, tenhle typ autobusu je požárama pověstný. Buď je to opravdu konstrukční chyba v palivové soustavě a nebo se tak šíleně kašle na úržbu že to snad ani není možný. Nejhorší varianta by byla kdyby to bylo obojí naráz.

+1/0
19.9.2014 11:16

M15i59r46o31s95l19a97v 80B84u23d56a 9222122817212

Lépe řečeno chyba koncepce vše vzadu. Od toho se to vše odvíjí. Chladič (prach), výfuk (teplo), vše vzadu = další prach navíc, do toho trocha mastnoty, plastové palivové vedení blízko zdrojů tepla a dopadá to tak, jak to dopadá.

+1/0
19.9.2014 11:49

J31a98n 11S42a58l77o80m77o43n 4149140241295

To není chyba koncepce, ale nedomyšlení konstrukce. Jestliže mám palivové potrubí u něčeho horkého, tak ho prostě musím chtíc nechtíc izolovat  a udělat z něčeho odolnějšího. Třeba ocelové a ne plastové. Když jsem dělal v Ostrově měli jsme u autobusu problém s hadicí vzduchu mezi filtrem a motorem. Normálně to skrz ní nasávalo prach a zadíral se motor. Musela se ta hadice vyměnit za jiný materiál. A když zahořel jakýkoli trolejbus, tak jsme vedli skoro detektivní vyšetřování a výsledky pak rozposílali všem DP aby se na to zaměřili (to samé při probíjení).

+1/0
19.9.2014 12:14

M37i26r36o56s94l96a93v 49B35u71d54a 9622172567812

Ano, i nedomyšlené konstrukce jak jsem mimo jiné naznačil

"plastové palivové vedení blízko zdrojů tepla"

0/0
19.9.2014 12:41

M47i95r20o86s88l31a54v 65B35u29d31a 9432702547412

...ovšem ta koncepce k problémům přispívá!

0/0
19.9.2014 12:42

J17a75n 80S81a53l37o27m59o28n 4619560481765

No snad byste to nechtěl mít jako u Ikarusu s motorem pod vozem. ;-D Nebo ty Mercedesovský motorový skříně vzadu, a co vrátit se ke koncepci ŠM11 s motorem v předu vedle řidiče ;-D?. Po pravdě Karosácký motor je poměrně unikátní a u starších typů takhle často nehořel. U série 9xx se prostě musela někde stát šílená chyba a všichni na to akorát tak museli kašlat.

0/0
19.9.2014 12:47

S46t92a84n76i39s84l66a56v 25V81l69a62c12h 8950150234341

Karosa ŠM, ŠL, ŠD 11, ŠM 16,5 měla motor Liaz pod podlahou za přední nápravou. 

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Karosa_%C5%A0M_11,_interi%C3%A9r.jpg

Motor vedle řidiče měly předchozí typy z Karosy - RO 706, RTO 706 (Jelcz 041) a např. Ikarus 620.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Praha,_Hole%C5%A1ovice,_V%C3%BDstavi%C5%A1t%C4%9B,_%C5%A0koda_RO,_interi%C3%A9r_II.JPG?uselang=cs

http://foto.bmhd.cz/DPMB/autobusy/

0/0
19.9.2014 14:00

J51a61n 42S58a89l72o19m78o38n 4319290431635

To bude tím, že jsem spíš na ty trolejbusy než autobusy :-D.

0/0
19.9.2014 14:03

S47t22a84n60i80s57l89a46v 75V24l38a58c46h 8230780844481

No, hořely i ŠMky od motorů položených pod podlahou stejně jako řada B. I když se třeba u nás motorové prostory pravidelně po 14 dnech myjí WAPem tak i přesto může dojít k zahoření. Kromě plastových hadic v přehřátém mot. prostoru může prasknout i vstřikovací trubka a rozprášená nafta pak steče na rozpálené výfukové potrubí.

0/0
19.9.2014 15:14

J24a92n 17S65a28l97o57m13o36n 4239560551205

Zlatá elektrika, ta zahoří jen když se někde udělá zkrat a nebo oblouk a pojistky nebo ochrana to včas nevypnou. Tam se zprátka tomu požáru dá zabránit lépe, protože stačí jen zabránit tomu zkratu.

0/0
19.9.2014 16:54

J50a13n 18S13a96l19o81m53o15n 4679460191225

Já jen že mám tak trochu pocit že na to Karosa dost z vysoka ... :-)

0/0
19.9.2014 12:43

M12i95r44o21s86l70a64v 44B24u63d24a 9652892187572

Cha, kdyby jenom Karosa ;-D

0/0
19.9.2014 12:44

J46a33n 12S78a95l72o16m35o61n 4379400351785

No to asi jo. Dneska už není trendem vyrobit skutečně kvalitní výrobek. Jak říkám, ještě před patnácti lety v Ostrově jsme na to koukali trochu jinak... Taky ty trolejbusy z Ostrova dodneska jezdí a nejsou s nima tak velký potíže.

+1/0
19.9.2014 12:48

D79a76n83i93e62l 32B62a46r26t65o58l21d 6409564358471

Konkrétně tento typ busu má chladič vpředu. ;-)

0/0
19.9.2014 18:05

K28a94r48e71l 58W50a36t71z73k13o 9866507687146

Ty autobusy poslední dobou hoří čím dál tím častěji. Šetří se pořádné údržbě. :-(

+1/0
19.9.2014 11:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.