Diskuse k článku

Pěší zóna, nebo linky trolejbusů? Byly by jen čtyři, ustupují dopraváci

Na pardubické třídě Míru po skončení její opravy v únoru 2015 výrazně ubude trolejbusů. Vrátí se ni nejspíše jen tři linky, které ji budou projíždět ve směru od Zelené brány k Afi Paláci a jedna sporadická obousměrně. Nekončí ale boj za čistou pěší zónu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79a32n 94M35a57t53ú36š 5907130605396

Takže zase vzniká pardubický paskvil. Nikoliv pěší zona, ale normální ulice plná dopravy a reklam.

0/0
7.8.2014 18:42

Z67d82e82n41e66k 83Š76i34t70i24n22a 2213518590585

Ano, s těmi sloupy a následným zadrátováním to nebude pěší zóna. Obávám se nejhoršího, když vidím ty záplatované a černé chodníky na reko ulic Jana Palacha a 17. listopadu.

0/0
7.8.2014 20:45

J87i67ř28í 16D62r19a40h87o38t86a 1890245149806

Podle mého názoru bylo potřeba utratit evropské dotace, za jakoukoliv cenu a tak se vymyslela tato zrůdnost. Cim vetsi zakazka , tim vetsi provize pro ty, kteri o tom rozhodli. je to hnus, ale za rok uz si na to nikdo nevzpomene. Dalsi politická garnitura to za dalsi penize zase nechá zbourat. I to uz tady bylo. Vzpominam na retardery pred prechody pod zelenou Branou. Za 3 miliony postavene a když začala praskat kvuli otřesům Zelená Brána, která tam stojí stovky let, tak v tichosti za dalsí 4 miliony ty retardery zmizeli..... A odpovědní úředníci sedí na městě dál......:-/

0/0
7.8.2014 10:33

M35a54t50y83l84d30a 49B43í37l54á 7378760966

Všechny zastávky MHD na TM jsou umístěny na jejím začátku a konci, uprostřed není žádná. A o pár metrů dál z každé strany jsou zastávky na nám. Republiky a Masarykově nám. To mi teda nepřijde, že by zachování zastávek na TM ušetřilo důchodcům výraznější množství kroků:-)

0/0
6.8.2014 23:57

Z35d88e29n72e16k 67Š38i47t72i81n72a 2713118800915

Rád bych shrnul celou diskusi o TM.

Díky našim radním v čele s paní primátorkou se z tématu stala ve finále fraška. 

Měla to být pěší zóna "pěší zóna" a nikoliv cirkus, který se na toto téma rozpoutal.

Vydrží dlažba nápor dopravy trolejbusů ? A v jaké koncentraci ? Nebo tam bude povrch jako na runway ? Možná by to byl pomník Janu Kašparovi, který se musí v hrobě obracet.

0/0
6.8.2014 21:43
Foto

R68a37d85e58k 32B82e86n38e90s 4706179317

Ach jo, když už tam ty hnusne sloupy jsou a stejně se po kusu bude jezdit, ať se tam jezdí normálně a neobjíždí se to Sukovkou....to je totiž oak ten nejhorší paskvil, kdy nebude čistá pěší zóna a ještě se zabije doprava už napořád, když bude v Sukovce vyhrazený pruh. Ono i když tam nebyl, tak to místy bylo zacpané dost hutně...teď je to fakt tragické (jediné, co to trochu odlehčuje, jsou prázdniny) a neumím si představit, že by to mělo zůstat.

0/0
6.8.2014 20:00

J14a60r89o31s80l73a88v 66R81y69c58h52t50á31ř 2174629529696

V článku uvedená informace: "750 metrů navíc najede každý trolejbus, který objíždí třídu Míru" je nepravdivá.

Trasa přes Třídu Míru (měřeno od semaforu před AFI k semaforu u Zelené brány): 558 metrů.

Objízdná trasa přes Sukovu třídu (opět měřeno od  semaforu před AFI k semaforu u Zelené brány): 997 metrů.

=> objízdná trasa je delší o 439 metrů a nikoli o 750 metrů.

Zkontrolovat můžete např. na Mapy.cz

0/0
5.8.2014 22:59

J91a26r91o63s84l15a70v 50J48o15n63á80š 4978684552775

Redukce na 150 průjezdů trolejbusu denně znamená, že za hodinu jich po pěší zóně projede 10 (v noci nejezdí). To je každých šest minut jeden. Takže než na restaurační zahrádce vypiju kávu, přejedou mi za zády dva trolejbusy. Za tu pěší zónu na pardubický způsob vám pěkně děkuji, vážení zastupitelé. Rv

+8/0
5.8.2014 21:11

J17a65n 98Ř92e16h89á40č32e48k 5273168779941

On je ale ten údaj v článku nepravdivý. Když spočítáte počet spojů linek 2,11 a 13 v jednom směru, spoje linky 27 v obou směrech a spoje linky 4, dojdete k číslu 230, nikoliv 150. takže těch trolejbusů tudy má jezdit více než chybně uvádí pan ředitel Pelikán !!

0/0
6.8.2014 13:34

Z78d23e93n22e97k 17Š32i25t42i19n50a 2253268910895

Tu frekvenci trolejbusů bych už neřešil.

Zásadni bude, zda trolejbusy na Třídě Míru jezdit budou či nikoliv. Ten unikát se sloupy a dráty však zůstane. Tak jaká pěší zóna.

+2/0
6.8.2014 14:26

J96a35n91a 50H85o51r38á11č71k22o47v52á 5976852848880

Asi dostanu hodně mínusů od těch co bojují za vyprázdnění TM. 

Hláška paní primátorky, že odklonění dopravy na Sukovu třídu se osvědčilo je fakt dobrá. 

Spousta pardubáků do centra teď nejezdí, nejen kvůli tomu, že je Sukovka směrem k divadlu ucpaná, ale i pro uzavírku 17.listopadu-Palacha-Chrudimská. Přejet Sukovku z ulice Na hrádku je kumšt, v některých hodinách skoro nemožné, nebo jen se slušností projíždějících. A to nemluvím o ostatním směrování dopravy (např. zrušené odbočení u AFI). Žádného inteligenta nenapadlo na ten rok rekonstrukce upravit časování semaforů (mimo jiné dlouhé vyjíždění z TM, kde občas jezdí jen některé auto stavební firmy.

Uzavření dopravy pro předzahrádky :-) nenechte se vysmát, jedinné úzké místo má dvě kavárny, kde je venku předzahrádka. Tedy Bajer ji skoro nemá, má vlastní uvnitř, zcela jistě levněji. Jestli pardubáci chtějí, aby TM dovymřela a přesunula se definitivně do AFI, zrušte dopravu úplně. Ona i ta jednosměrnost je pěkná blbina, která mi připomíná obchodní politiku hypermarketů, nejžádanější zboží dát nejdál a donutit lidi projít celý obchod.

Doporučila bych těm chytrolínům sednout si do auta a projet si autem město ráno, když jdou děti do školy (takže ve školním roce) a pak odpoledne, mezi druhou a tak do pěti. Nejlépe od pondělí do pátku. Třeba by je nápad vyhrazeného pruhu tolik neoslnil.

A pro ty, co si myslí, že nevím o čem mluvím, tak jim sděluji, že v dotčené oblasti bydlím a denně sleduji rekonstrukci a téměř denně tam jedu i autem.

+4/−10
5.8.2014 19:06

J36a56n55a 35H16o56r57á81č35k45o36v90á 5496162128180

A když už mínusujete, tak alespoň polemizujte a nebuďte přizdi....i. Miluju ty poloanonymní sraby.

0/−3
5.8.2014 19:57

J63a48n 80Ř61e75h76á76č32e66k 5753518239211

Ale vždyť nemáte pravdu. Pěší zóna jsou jen předzahrádky? To snad ne. pěší zóna je i možnost pouličních trhů pouličního divadla, pouličních koncertů a dalších akcí. Pěší zóna je i možnost posezení, zeleně apod. Prostě pěší zóna nabízí život. Naproti tomu městská ulice, kudy projede jeden trolejbus za 7 minut a to jen v jednom směru, nenabídne nic z toho. Povede to k vylidnění a umrtvení této oblasti. Právě proto pěší zóna bez trolejbusů. Aby jsme zachránili tuto centrální ulici přes např. AFI Palácem. Kdo dnes jezdí za nákupy trolejbusem? Podávejte se na Grand. Okolo Grandu je několik zastávek trolejbusů. A stejně se Grand vylidňuje. Takže s Vaším příspěvkem nesouhlasím a dávám mínus.

+11/−1
5.8.2014 20:04

J31a43n88a 85H62o25r19á69č44k17o71v88á 5656592468440

Čtete, ale ne článek, ale jen to co jsem napsala, ale alespoň to. S předzahrádkami jsem měla na mysli toto a i má věta byla jasná ironie: "Musíme to ještě zkusit. V ulici by s trolejbusy vznikl neskutečný kočkopes. Těžko by tam mohly vznikat funkční předzahrádky, když by každou chvíli lidem za zády prosvištěl trolejbus," uvedl radní za Pardubáky Milan Košař. (v pěší zóně sviští trolejbusy max 20 km v hodině)

Nevím, jak Vy jezdíte doměsta, bydlíte v centru, jezdíte do něj vůbec? Asi ale autem dojíždíte z nějakého satelitu a parkujete v AFI,pokud ne, omlouvám se.

Do města, či na nákupy, doúřadů jezdí spousty lidí autobusy, mladí, staří, ti co nechtějí jezdit autem, nebo nemohou, asi jste v té vyšší kategorii.

Jsem už starší žena, jakomladež jsme korzovali stalinkou a říkalo se jí "sejdem se ve městě" ,to byl úsek mezi Grandem a záchodky, a trolejbusy nám nevadily, TM žila svým životem.

Grand je kapitola sama o sobě, zmršený nápad zlikvidovat restauračně-kulturní zařízení a zbohatnout na maloobchodě. Od první minuty špatně, ale asi se na tom pár lidí napakovalo. Grand nebyl a nebude nákupním centrem. A taky na něm jako nákupním centru budoucnost TM není.

Pouliční činnost by se mi sice na TM líbila, ale vsaďme se, že tam do 20 let žádná nebude, k tomu je vhodnější pernštýňák, či přilehlé prostory starého města a zámku. Podívejte se jen na pouliční činnost na přilehlé pěší zóně v Karlovině. Jednosměrný provoz trolejbusů je kravina a taky jsem jej kritizovala. Stejně tk jako jsem kritizovala dopravní situaci na Sukově třídě a lennost udělat na rok něco se semafory. Ta vaše záchrana před AFI palácem je trochu špatně postavená, pokud je to místo na nákupy (AFI), nic se s TM nestane, sám jste napsal, kdo dnes jezdí nakupovat trolejbusem, a ve vaší variantě se tam nedostanete ani autem, ani trolejbusem. Pokud ji ale ohrožuje i svou kulturní činností, pak potěš panbůh. Nesouhlasím s vaší argumentací, ale nemusím vám kvůli tomu dávat mínus, stačí mi diskuze.

+1/−2
5.8.2014 22:16

J35a92n 18V72o65j89t31í19š18e65k 6692801145226

To co říkáte jsou jenom vaše pocity, ale není to pravda. Jednak nemůžete srovnávat třídu Míru a Karlovinu, ale hlavně celej ten argument, že jakmile tam nebudou jezdit autobusy, tak tam nebude nikdo chodit, je lichej a prostě to není pravda, naopak, přinese to oživení. Éra třídy Míru jako obchodní třídy skončila s výstavbou Afi paláce a proto je potřeba její funkci změnit, aby se nevylidnila a to ideálně na odpočinkovou a kulturní. Je potřeba, aby tam lidé rádi chodili si jen tak sednout, popovídat, posedět na těch předzahrádkách, aby se tam daly pořádat kulturní akce. Nechápu, kde jste vzala, že Pernštýnské náměstí je vhodnější, to přece taky není pravda, třída Míru má mnohem větší kapacitu a umožňovala by pořádání dalších druhů akcí, od různých koncertů, přes veletrhy po nevim, co ještě. 

Problém dopravy v centru je jinde, ne na třídě Míru. 

A naprosto nechápu vaše argumenty proti předzahrádkám. Píšete, že tam žádné nejsou, ale to přece není důvod je tam nedávat, ne? Nejsou tam, protože tam není místo, pokud se udělá, tak tam budou. 

Ano, Afi palác ohrožuje třídu Míru i kulturní činností a to proto, že na ní žádná není, pokud tam nebudou trolejbusy, tak tam ta činnost bude moci být a ohrožena Afi palácem nebude, ta ulice i ten obchoďák mohou klidně žít vedle sebe v symbióze, když budeme s tím prostorem dobře pracovat.

Celá vaše argumentace se točí kolem mýtu: "Bez trolejbusů třída Míru umře." Ještě jednou, není to pravda, vymýcení dopravy vždy přináší oživení, protože to místo se stává příjemnějším pro pobyt a lidé ho už pouze neprojíždějí, ale zastavují se v něm a zůstávají v něm. To je fakt, podpořen studiemi a zkušenostmi, koneckonců se pěší zóna na třídě Míru již testovala a vylidnění se nedostavilo, naopak. Velice doporučuji, tuším Dánský, dokument Lidský rozměr, pokud vás daná problematika zajímá.

+6/−1
6.8.2014 3:58

J93a35n 23Ř92e49h81á21č81e78k 5713938459741

Jsem rád, že se předem omlouváte, protože se skutečně mýlíte. Bydlím v Pardubicích, nepohybuji se po městě autem, neparkuji pod AFI Palácem. Používám v největší míře jízdní kolo, MHD nebo chodím pěšky. Centrem města - tedy třídou Míru - procházím či na kole projíždím minimálně dvakrát denně i když se nyní, zejména když jedu na kole, třídě Míru vyhýbám a jezdím po Sukově třídě. Takže jste opět zcela mimo. 

Třída Míru již dnes není rozhodně místo pro nákupy. Zde v centru města se tak jako v jiných městech, soustřeďují sídla firem, úřady či banky. a s tím zde vznikají i restaurace, kde se zaměstnanci těchto institucí stravují, kde probíhají obchodní jednání. Večer sem chodí pak lidé za zábavou, do restaurací za jídlem, za odpočinkem. Stačí se podívat na Pernštýnské náměstí, kolik je tam restaurací a v létě předzahrádek a zkuste se tam projít někdy večer, jak tam je plno. A také tam žádný trolejbus nejezdí.

Ale pokud na Třídě Míru zůstanou trolejbusy, dojde k vylidnění. Nakupování se dnes přesouvá jinam a je šance nyní tuto oblast přeměnit na odpočinkovou zónu pro pěší. Mě by se dokonce líbilo přetvořit na pěší zónu také ulici Jindřišská spojující Třídu Míru a Karlovinu.

+1/0
6.8.2014 13:48

Š82á30r25k41a 51M82a24t92y19á60š91o12v22á 1771285142589

pouliční divadlo v Pardubicích na pěší zóně??? ;-D ;-D ;-D koncerty bejvaly - ale Franta Zeman už nežije...ale mohli by tam přesunout tu dechovku od Pergoly, co tam dělá rámus každou neděli odpoledne....

+1/−2
6.8.2014 7:24

J13a24n 44Ř30e24h32á16č53e77k 5663728409561

A proč mluvíte jen o Frantovi Zemanovi? Oni snad na Pernštýnském náměstí nebývají koncerty? Třeba v rámci jarní či podzimní části městských slavností? Dokážu si představit na třídě Míru doprovodné programy ke Grand festivalu smíchu, k Majálesu, k Městským slavnostem, akcí pro děti v rámci Dne dětí nebo konce školního roku, ale třeba sem rozšířit i Pernštýnskou noc a to se dostáváme k adventním trhům atd. těch možností, jak oživit třídu Míru je spousta. A kdyby se podařilo udělat pěší zónu i z ulice Jindřišské a propojit to s pěší zónou na Karlovině, tak by to nemělo chybu. Podívejte se jinde ve světě, jak jsou centra měst přizpůsobena zejména pěším a jak perfektně to funguje.

+2/0
6.8.2014 15:07

Š42á89r45k74a 89M66a35t50y75á71š53o29v90á 1221455732459

proč se vylidňuje Grand? protože AFI!!

+2/0
6.8.2014 7:26

R33a18d66i44m 50J79i23č67í38n51s57k67ý 8217364819

Vy si opravdu myslíte, že by s pěší zónou přišlo na TM pouliční divadlo, harmonikáři atd? To si třeba já nemyslím vůbec. Trhy? Taky ne... Na to jsou v Pardubicích jiný, vhodnější lokality. Pouliční divadlo a další klutura třeba na Příhrádku, nádvoří Zámku či po rekonstrukci v Tyršákách. Trhy by se hodily spíš na Pernštýnské náměstí...

Jsem pro, aby na TM byla úpná pěší zóna. Ale považuju za mýtus, že bude tato pěší zóna plná divadelníků, kejklířů, polykačů ohně a akrobatů.... Možná tam vznikne jedna, dvě nově předzahrádky  - třeba u pekárny Hrubý nebo u cukrárny. Ale to bude tak vše. Snad zůstane předzahrádka u cukrárny u pasáže. Bajer měl zahrádku ve dvoře. A aby tam byly "předzahrádky", jako vznikla u tý herny a bufetu naproti záchodkům, tak to fakt radši nic. Tam se povalovala různá svoloč, nemakačenka, gambleři atd....

+2/0
6.8.2014 8:02

Z13d72e85n12e45k 86Š36i51t41i15n82a 2323318830495

Atˇ hlasování a jeho výsledek dopadne tak či onak, podoba Třídy Míru bude tristní. To už je neoddiskutovatelné. Změť masivních sloupů a zadrátování ulice se stane světovým unikátem bez trolejbusů nebo s nimi. Ty malicherné spory o runway ustupují do pozadí. Snad na toto téma už je škoda slov a diskusí.

Vážení zastupitelé, do voleb se už raději do žádných větších ani menších akcí raději nepouštějte. Škody už bylo napácháno víc než dost.

+6/0
5.8.2014 18:55

T86o82m45á20š 31B31a59r43t74o60ň 3924266315559

Když už se ty sloupy nemohou zbourat, bylo by dobré na každý umístit podobiznu zastupitele, který hlasoval pro tuto hrůzu. Jako kampaň , koho nevolit by to nebylo špatné....R^

+6/0
5.8.2014 18:54

M97i68l72o97š 66P27r55á35z18n31ý 5134289340448

Třída Míru bez trolejbusů a trolejí! Myslím, že každému vyhovují zastávky u AFi a nemusí přebíhat z Míru k Afi nebo naopak.  Zajímalo by mne, kolik dostali pánové zastupitelé opozice za to, že stále se mluví o pěší či nepěší zóně. Jsem přesvědčen o tom, že většina Pardubáků  je pro zachování pěší zóny. A pan Slezák, který bydlí mimo Pardubice  ať do toho radši nemluví a stará se o vesnici, kde bydlí nebo alespoň bydlel.

+8/0
5.8.2014 17:11

J22a65n 40Ř36e84h91á41č35e45k 5603928169511

Jak přišel pan ředitel Pelikán k tomu číslo 160 trolejbusů za den? Když sečtu všechny spoje linek 2, 11 a 13 v jednom směru a spoje linky 27 v obou směrech, dostanu se k číslu 200. A to nepočítám spoje linky 4, které sem budou také zajíždět. To je pak celkem cca 230 spojů a nikoliv 160, jak je uvedeno chybně v článku!!!!

+5/0
5.8.2014 16:36

J79i68ř79í 89D87r67a78h42o47t64a 1750955749276

kdo je podepsaný pod těmi sloupy ? Konkrétně - jmenovitě ? Kde jste novináři ? Tady jde o prachy , takovou příšernost , navíc bez užitku, mohl schválit a podepsat jen někdo hodně uplacený. nezajímá mne, že "schválilo zastupitelstvo" . Chci vědět, KDO KONKRÉTNE z toho zastupoitelstvy toto zvěrstvo podepsal !

+11/−1
5.8.2014 15:21

R82a64d20e75k 19N64o29v16a89k 9674613899840

Trolejové sloupy - z názvu užitek vyplývá. Ostatní je jen váš hysterický křik. Kdybyste byl co k čemu, tak si najdete příslušné jednání zastupitelstva.

+1/−1
6.8.2014 8:33

L93e15o61š 31J28í97l47e65k 1466501527694

Zkuste naši zastupitelé najít poslední kousek zdravého rozumu a hlasujte pro zrušení trolejbusů na Třídě míru. Vyslyšte hlas lidu :-)

Frańkovou to už sice nezachrání, ale přeci jen, zkuste to R^

+10/−1
5.8.2014 14:48

J79a68n67a 26H90o22r52á29č81k65o26v80á 5406852268820

A to je ta demagogie, hlas lidu není ten, kdo víc křičí. Obyvatel v Pardubicích je téměř 90.000, v centru jich žije menšina, ale to, že něco chce 600, 1000, 2000 lidí není hlas lidu. Lidu Pardubic se ještě nikdo nezeptal

+1/−1
5.8.2014 22:19

J27a77n 93V94o82j15t56í23š49e27k 6202591345746

Jakto, že nezeptal? Zeptal. U voleb. Lid si navolil své zástupce a ti hlasují. Hlas zastupitelstva je hlasem lidu.

+1/−1
6.8.2014 4:03

A22l83e50š 17T91r73o16j62a69n 3854954724149

....zřejmě máte na mysli  " celoměstské " referendum : ad1) jde o velice finančně nákladnou záležitost,   ad 2) radnice se obává,že by většinovým názorem obyvatel Pardubic ( o němž jsem přesvědčen) by nemohla naplnit sliby podnikatelům a starousedlíkům existujících na TM,že zde bude zachována MHD a provoz osobních a zásobovacích vozidel.

   Pokud si dobře všímáte,na petice radnice doposud nikdy nezareagovala pozitivně,ty ona vždy v tichosti a taktně přehlíží - takže o jakém křiku píšete,na ten ona v podstatě nikdy nijak významně nereagovala.Nemusíte se proto v tomto ohledu nijak znepokojovat.Mě naopak irituje skutečnost,když na radnici i v novinách je označován  prostor mezi AFI palácem a Zelenou bránou  ( T M  ) ,jako budoucí pěší zóna  ?! To je dle mě výplod chorých mozků od samého počátku.Tento zamýšlený kočkopes s MHD nemá s pravou pěší zónou pranic společného.To je jen nesmysl,který může vzniknout jen v tomto podivném leč stále ještě krásném městě - "  stále ještě krásném " městě....  ?  .Hezké dny .

+2/0
6.8.2014 10:44

Najdete na iDNES.cz