Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pěší zóna, nebo linky trolejbusů? Byly by jen čtyři, ustupují dopraváci

Na pardubické třídě Míru po skončení její opravy v únoru 2015 výrazně ubude trolejbusů. Vrátí se ni nejspíše jen tři linky, které ji budou projíždět ve směru od Zelené brány k Afi Paláci a jedna sporadická obousměrně. Nekončí ale boj za čistou pěší zónu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a95n 30M27a88t76ú93š 5857600575476

Takže zase vzniká pardubický paskvil. Nikoliv pěší zona, ale normální ulice plná dopravy a reklam.

0/0
7.8.2014 18:42

Z38d40e56n12e34k 31Š68i89t35i55n65a 2953568170305

Ano, s těmi sloupy a následným zadrátováním to nebude pěší zóna. Obávám se nejhoršího, když vidím ty záplatované a černé chodníky na reko ulic Jana Palacha a 17. listopadu.

0/0
7.8.2014 20:45

J40i77ř89í 49D68r86a90h70o24t71a 1750295639276

Podle mého názoru bylo potřeba utratit evropské dotace, za jakoukoliv cenu a tak se vymyslela tato zrůdnost. Cim vetsi zakazka , tim vetsi provize pro ty, kteri o tom rozhodli. je to hnus, ale za rok uz si na to nikdo nevzpomene. Dalsi politická garnitura to za dalsi penize zase nechá zbourat. I to uz tady bylo. Vzpominam na retardery pred prechody pod zelenou Branou. Za 3 miliony postavene a když začala praskat kvuli otřesům Zelená Brána, která tam stojí stovky let, tak v tichosti za dalsí 4 miliony ty retardery zmizeli..... A odpovědní úředníci sedí na městě dál......:-/

0/0
7.8.2014 10:33

M69a28t73y34l94d63a 76B93í21l51á 7248470176

Všechny zastávky MHD na TM jsou umístěny na jejím začátku a konci, uprostřed není žádná. A o pár metrů dál z každé strany jsou zastávky na nám. Republiky a Masarykově nám. To mi teda nepřijde, že by zachování zastávek na TM ušetřilo důchodcům výraznější množství kroků:-)

0/0
6.8.2014 23:57

Z69d46e28n49e64k 30Š41i69t72i54n81a 2663968690535

Rád bych shrnul celou diskusi o TM.

Díky našim radním v čele s paní primátorkou se z tématu stala ve finále fraška. 

Měla to být pěší zóna "pěší zóna" a nikoliv cirkus, který se na toto téma rozpoutal.

Vydrží dlažba nápor dopravy trolejbusů ? A v jaké koncentraci ? Nebo tam bude povrch jako na runway ? Možná by to byl pomník Janu Kašparovi, který se musí v hrobě obracet.

0/0
6.8.2014 21:43
Foto

R64a41d19e58k 92B70e71n38e94s 4776819827

Ach jo, když už tam ty hnusne sloupy jsou a stejně se po kusu bude jezdit, ať se tam jezdí normálně a neobjíždí se to Sukovkou....to je totiž oak ten nejhorší paskvil, kdy nebude čistá pěší zóna a ještě se zabije doprava už napořád, když bude v Sukovce vyhrazený pruh. Ono i když tam nebyl, tak to místy bylo zacpané dost hutně...teď je to fakt tragické (jediné, co to trochu odlehčuje, jsou prázdniny) a neumím si představit, že by to mělo zůstat.

0/0
6.8.2014 20:00

J35a75r11o95s38l27a71v 53R62y54c35h57t78á97ř 2954379589116

V článku uvedená informace: "750 metrů navíc najede každý trolejbus, který objíždí třídu Míru" je nepravdivá.

Trasa přes Třídu Míru (měřeno od semaforu před AFI k semaforu u Zelené brány): 558 metrů.

Objízdná trasa přes Sukovu třídu (opět měřeno od  semaforu před AFI k semaforu u Zelené brány): 997 metrů.

=> objízdná trasa je delší o 439 metrů a nikoli o 750 metrů.

Zkontrolovat můžete např. na Mapy.cz

0/0
5.8.2014 22:59

J79a22r96o78s34l67a85v 82J37o57n76á75š 4568204692525

Redukce na 150 průjezdů trolejbusu denně znamená, že za hodinu jich po pěší zóně projede 10 (v noci nejezdí). To je každých šest minut jeden. Takže než na restaurační zahrádce vypiju kávu, přejedou mi za zády dva trolejbusy. Za tu pěší zónu na pardubický způsob vám pěkně děkuji, vážení zastupitelé. Rv

+8/0
5.8.2014 21:11

J58a85n 46Ř77e79h70á68č51e80k 5213778649331

On je ale ten údaj v článku nepravdivý. Když spočítáte počet spojů linek 2,11 a 13 v jednom směru, spoje linky 27 v obou směrech a spoje linky 4, dojdete k číslu 230, nikoliv 150. takže těch trolejbusů tudy má jezdit více než chybně uvádí pan ředitel Pelikán !!

0/0
6.8.2014 13:34

Z44d90e72n41e66k 28Š80i12t23i78n31a 2713698410875

Tu frekvenci trolejbusů bych už neřešil.

Zásadni bude, zda trolejbusy na Třídě Míru jezdit budou či nikoliv. Ten unikát se sloupy a dráty však zůstane. Tak jaká pěší zóna.

+2/0
6.8.2014 14:26

J25a14n76a 59H10o67r38á52č78k71o64v11á 5416362208810

Asi dostanu hodně mínusů od těch co bojují za vyprázdnění TM. 

Hláška paní primátorky, že odklonění dopravy na Sukovu třídu se osvědčilo je fakt dobrá. 

Spousta pardubáků do centra teď nejezdí, nejen kvůli tomu, že je Sukovka směrem k divadlu ucpaná, ale i pro uzavírku 17.listopadu-Palacha-Chrudimská. Přejet Sukovku z ulice Na hrádku je kumšt, v některých hodinách skoro nemožné, nebo jen se slušností projíždějících. A to nemluvím o ostatním směrování dopravy (např. zrušené odbočení u AFI). Žádného inteligenta nenapadlo na ten rok rekonstrukce upravit časování semaforů (mimo jiné dlouhé vyjíždění z TM, kde občas jezdí jen některé auto stavební firmy.

Uzavření dopravy pro předzahrádky :-) nenechte se vysmát, jedinné úzké místo má dvě kavárny, kde je venku předzahrádka. Tedy Bajer ji skoro nemá, má vlastní uvnitř, zcela jistě levněji. Jestli pardubáci chtějí, aby TM dovymřela a přesunula se definitivně do AFI, zrušte dopravu úplně. Ona i ta jednosměrnost je pěkná blbina, která mi připomíná obchodní politiku hypermarketů, nejžádanější zboží dát nejdál a donutit lidi projít celý obchod.

Doporučila bych těm chytrolínům sednout si do auta a projet si autem město ráno, když jdou děti do školy (takže ve školním roce) a pak odpoledne, mezi druhou a tak do pěti. Nejlépe od pondělí do pátku. Třeba by je nápad vyhrazeného pruhu tolik neoslnil.

A pro ty, co si myslí, že nevím o čem mluvím, tak jim sděluji, že v dotčené oblasti bydlím a denně sleduji rekonstrukci a téměř denně tam jedu i autem.

+4/−10
5.8.2014 19:06

J85a74n14a 72H34o41r84á82č77k12o33v77á 5836322988580

A když už mínusujete, tak alespoň polemizujte a nebuďte přizdi....i. Miluju ty poloanonymní sraby.

0/−3
5.8.2014 19:57

J97a97n 20Ř91e94h72á87č73e44k 5323448879871

Ale vždyť nemáte pravdu. Pěší zóna jsou jen předzahrádky? To snad ne. pěší zóna je i možnost pouličních trhů pouličního divadla, pouličních koncertů a dalších akcí. Pěší zóna je i možnost posezení, zeleně apod. Prostě pěší zóna nabízí život. Naproti tomu městská ulice, kudy projede jeden trolejbus za 7 minut a to jen v jednom směru, nenabídne nic z toho. Povede to k vylidnění a umrtvení této oblasti. Právě proto pěší zóna bez trolejbusů. Aby jsme zachránili tuto centrální ulici přes např. AFI Palácem. Kdo dnes jezdí za nákupy trolejbusem? Podávejte se na Grand. Okolo Grandu je několik zastávek trolejbusů. A stejně se Grand vylidňuje. Takže s Vaším příspěvkem nesouhlasím a dávám mínus.

+11/−1
5.8.2014 20:04

J56a25n11a 80H51o21r88á83č66k83o51v79á 5446742278880

Čtete, ale ne článek, ale jen to co jsem napsala, ale alespoň to. S předzahrádkami jsem měla na mysli toto a i má věta byla jasná ironie: "Musíme to ještě zkusit. V ulici by s trolejbusy vznikl neskutečný kočkopes. Těžko by tam mohly vznikat funkční předzahrádky, když by každou chvíli lidem za zády prosvištěl trolejbus," uvedl radní za Pardubáky Milan Košař. (v pěší zóně sviští trolejbusy max 20 km v hodině)

Nevím, jak Vy jezdíte doměsta, bydlíte v centru, jezdíte do něj vůbec? Asi ale autem dojíždíte z nějakého satelitu a parkujete v AFI,pokud ne, omlouvám se.

Do města, či na nákupy, doúřadů jezdí spousty lidí autobusy, mladí, staří, ti co nechtějí jezdit autem, nebo nemohou, asi jste v té vyšší kategorii.

Jsem už starší žena, jakomladež jsme korzovali stalinkou a říkalo se jí "sejdem se ve městě" ,to byl úsek mezi Grandem a záchodky, a trolejbusy nám nevadily, TM žila svým životem.

Grand je kapitola sama o sobě, zmršený nápad zlikvidovat restauračně-kulturní zařízení a zbohatnout na maloobchodě. Od první minuty špatně, ale asi se na tom pár lidí napakovalo. Grand nebyl a nebude nákupním centrem. A taky na něm jako nákupním centru budoucnost TM není.

Pouliční činnost by se mi sice na TM líbila, ale vsaďme se, že tam do 20 let žádná nebude, k tomu je vhodnější pernštýňák, či přilehlé prostory starého města a zámku. Podívejte se jen na pouliční činnost na přilehlé pěší zóně v Karlovině. Jednosměrný provoz trolejbusů je kravina a taky jsem jej kritizovala. Stejně tk jako jsem kritizovala dopravní situaci na Sukově třídě a lennost udělat na rok něco se semafory. Ta vaše záchrana před AFI palácem je trochu špatně postavená, pokud je to místo na nákupy (AFI), nic se s TM nestane, sám jste napsal, kdo dnes jezdí nakupovat trolejbusem, a ve vaší variantě se tam nedostanete ani autem, ani trolejbusem. Pokud ji ale ohrožuje i svou kulturní činností, pak potěš panbůh. Nesouhlasím s vaší argumentací, ale nemusím vám kvůli tomu dávat mínus, stačí mi diskuze.

+1/−2
5.8.2014 22:16

J35a29n 11V87o41j11t82í37š22e71k 6922781405846

To co říkáte jsou jenom vaše pocity, ale není to pravda. Jednak nemůžete srovnávat třídu Míru a Karlovinu, ale hlavně celej ten argument, že jakmile tam nebudou jezdit autobusy, tak tam nebude nikdo chodit, je lichej a prostě to není pravda, naopak, přinese to oživení. Éra třídy Míru jako obchodní třídy skončila s výstavbou Afi paláce a proto je potřeba její funkci změnit, aby se nevylidnila a to ideálně na odpočinkovou a kulturní. Je potřeba, aby tam lidé rádi chodili si jen tak sednout, popovídat, posedět na těch předzahrádkách, aby se tam daly pořádat kulturní akce. Nechápu, kde jste vzala, že Pernštýnské náměstí je vhodnější, to přece taky není pravda, třída Míru má mnohem větší kapacitu a umožňovala by pořádání dalších druhů akcí, od různých koncertů, přes veletrhy po nevim, co ještě. 

Problém dopravy v centru je jinde, ne na třídě Míru. 

A naprosto nechápu vaše argumenty proti předzahrádkám. Píšete, že tam žádné nejsou, ale to přece není důvod je tam nedávat, ne? Nejsou tam, protože tam není místo, pokud se udělá, tak tam budou. 

Ano, Afi palác ohrožuje třídu Míru i kulturní činností a to proto, že na ní žádná není, pokud tam nebudou trolejbusy, tak tam ta činnost bude moci být a ohrožena Afi palácem nebude, ta ulice i ten obchoďák mohou klidně žít vedle sebe v symbióze, když budeme s tím prostorem dobře pracovat.

Celá vaše argumentace se točí kolem mýtu: "Bez trolejbusů třída Míru umře." Ještě jednou, není to pravda, vymýcení dopravy vždy přináší oživení, protože to místo se stává příjemnějším pro pobyt a lidé ho už pouze neprojíždějí, ale zastavují se v něm a zůstávají v něm. To je fakt, podpořen studiemi a zkušenostmi, koneckonců se pěší zóna na třídě Míru již testovala a vylidnění se nedostavilo, naopak. Velice doporučuji, tuším Dánský, dokument Lidský rozměr, pokud vás daná problematika zajímá.

+6/−1
6.8.2014 3:58

J59a96n 61Ř47e89h23á75č61e81k 5513568469191

Jsem rád, že se předem omlouváte, protože se skutečně mýlíte. Bydlím v Pardubicích, nepohybuji se po městě autem, neparkuji pod AFI Palácem. Používám v největší míře jízdní kolo, MHD nebo chodím pěšky. Centrem města - tedy třídou Míru - procházím či na kole projíždím minimálně dvakrát denně i když se nyní, zejména když jedu na kole, třídě Míru vyhýbám a jezdím po Sukově třídě. Takže jste opět zcela mimo. 

Třída Míru již dnes není rozhodně místo pro nákupy. Zde v centru města se tak jako v jiných městech, soustřeďují sídla firem, úřady či banky. a s tím zde vznikají i restaurace, kde se zaměstnanci těchto institucí stravují, kde probíhají obchodní jednání. Večer sem chodí pak lidé za zábavou, do restaurací za jídlem, za odpočinkem. Stačí se podívat na Pernštýnské náměstí, kolik je tam restaurací a v létě předzahrádek a zkuste se tam projít někdy večer, jak tam je plno. A také tam žádný trolejbus nejezdí.

Ale pokud na Třídě Míru zůstanou trolejbusy, dojde k vylidnění. Nakupování se dnes přesouvá jinam a je šance nyní tuto oblast přeměnit na odpočinkovou zónu pro pěší. Mě by se dokonce líbilo přetvořit na pěší zónu také ulici Jindřišská spojující Třídu Míru a Karlovinu.

+1/0
6.8.2014 13:48

Š24á52r18k52a 92M52a98t26y42á18š68o86v68á 1831985972249

pouliční divadlo v Pardubicích na pěší zóně??? ;-D ;-D ;-D koncerty bejvaly - ale Franta Zeman už nežije...ale mohli by tam přesunout tu dechovku od Pergoly, co tam dělá rámus každou neděli odpoledne....

+1/−2
6.8.2014 7:24

J97a27n 89Ř87e52h66á29č47e22k 5783988229521

A proč mluvíte jen o Frantovi Zemanovi? Oni snad na Pernštýnském náměstí nebývají koncerty? Třeba v rámci jarní či podzimní části městských slavností? Dokážu si představit na třídě Míru doprovodné programy ke Grand festivalu smíchu, k Majálesu, k Městským slavnostem, akcí pro děti v rámci Dne dětí nebo konce školního roku, ale třeba sem rozšířit i Pernštýnskou noc a to se dostáváme k adventním trhům atd. těch možností, jak oživit třídu Míru je spousta. A kdyby se podařilo udělat pěší zónu i z ulice Jindřišské a propojit to s pěší zónou na Karlovině, tak by to nemělo chybu. Podívejte se jinde ve světě, jak jsou centra měst přizpůsobena zejména pěším a jak perfektně to funguje.

+2/0
6.8.2014 15:07

Š48á15r89k54a 45M28a97t28y83á35š47o41v60á 1791295382309

proč se vylidňuje Grand? protože AFI!!

+2/0
6.8.2014 7:26

R17a77d81i53m 42J48i90č33í64n65s85k72ý 8157864479

Vy si opravdu myslíte, že by s pěší zónou přišlo na TM pouliční divadlo, harmonikáři atd? To si třeba já nemyslím vůbec. Trhy? Taky ne... Na to jsou v Pardubicích jiný, vhodnější lokality. Pouliční divadlo a další klutura třeba na Příhrádku, nádvoří Zámku či po rekonstrukci v Tyršákách. Trhy by se hodily spíš na Pernštýnské náměstí...

Jsem pro, aby na TM byla úpná pěší zóna. Ale považuju za mýtus, že bude tato pěší zóna plná divadelníků, kejklířů, polykačů ohně a akrobatů.... Možná tam vznikne jedna, dvě nově předzahrádky  - třeba u pekárny Hrubý nebo u cukrárny. Ale to bude tak vše. Snad zůstane předzahrádka u cukrárny u pasáže. Bajer měl zahrádku ve dvoře. A aby tam byly "předzahrádky", jako vznikla u tý herny a bufetu naproti záchodkům, tak to fakt radši nic. Tam se povalovala různá svoloč, nemakačenka, gambleři atd....

+2/0
6.8.2014 8:02

Z42d95e26n47e62k 92Š54i61t94i10n97a 2153618140345

Atˇ hlasování a jeho výsledek dopadne tak či onak, podoba Třídy Míru bude tristní. To už je neoddiskutovatelné. Změť masivních sloupů a zadrátování ulice se stane světovým unikátem bez trolejbusů nebo s nimi. Ty malicherné spory o runway ustupují do pozadí. Snad na toto téma už je škoda slov a diskusí.

Vážení zastupitelé, do voleb se už raději do žádných větších ani menších akcí raději nepouštějte. Škody už bylo napácháno víc než dost.

+6/0
5.8.2014 18:55

T68o66m91á50š 78B85a45r70t32o46ň 3224966365739

Když už se ty sloupy nemohou zbourat, bylo by dobré na každý umístit podobiznu zastupitele, který hlasoval pro tuto hrůzu. Jako kampaň , koho nevolit by to nebylo špatné....R^

+6/0
5.8.2014 18:54

M63i28l48o73š 36P73r42á85z42n14ý 5874539830378

Třída Míru bez trolejbusů a trolejí! Myslím, že každému vyhovují zastávky u AFi a nemusí přebíhat z Míru k Afi nebo naopak.  Zajímalo by mne, kolik dostali pánové zastupitelé opozice za to, že stále se mluví o pěší či nepěší zóně. Jsem přesvědčen o tom, že většina Pardubáků  je pro zachování pěší zóny. A pan Slezák, který bydlí mimo Pardubice  ať do toho radši nemluví a stará se o vesnici, kde bydlí nebo alespoň bydlel.

+8/0
5.8.2014 17:11

J90a46n 47Ř92e28h12á60č60e14k 5483938959621

Jak přišel pan ředitel Pelikán k tomu číslo 160 trolejbusů za den? Když sečtu všechny spoje linek 2, 11 a 13 v jednom směru a spoje linky 27 v obou směrech, dostanu se k číslu 200. A to nepočítám spoje linky 4, které sem budou také zajíždět. To je pak celkem cca 230 spojů a nikoliv 160, jak je uvedeno chybně v článku!!!!

+5/0
5.8.2014 16:36

J20i79ř75í 39D56r41a63h68o36t44a 1860225409976

kdo je podepsaný pod těmi sloupy ? Konkrétně - jmenovitě ? Kde jste novináři ? Tady jde o prachy , takovou příšernost , navíc bez užitku, mohl schválit a podepsat jen někdo hodně uplacený. nezajímá mne, že "schválilo zastupitelstvo" . Chci vědět, KDO KONKRÉTNE z toho zastupoitelstvy toto zvěrstvo podepsal !

+11/−1
5.8.2014 15:21

R94a33d15e18k 74N96o90v86a94k 9544753599430

Trolejové sloupy - z názvu užitek vyplývá. Ostatní je jen váš hysterický křik. Kdybyste byl co k čemu, tak si najdete příslušné jednání zastupitelstva.

+1/−1
6.8.2014 8:33

L55e60o66š 87J69í87l78e45k 1336311337214

Zkuste naši zastupitelé najít poslední kousek zdravého rozumu a hlasujte pro zrušení trolejbusů na Třídě míru. Vyslyšte hlas lidu :-)

Frańkovou to už sice nezachrání, ale přeci jen, zkuste to R^

+10/−1
5.8.2014 14:48

J23a37n94a 36H76o20r58á40č88k30o62v19á 5246872878870

A to je ta demagogie, hlas lidu není ten, kdo víc křičí. Obyvatel v Pardubicích je téměř 90.000, v centru jich žije menšina, ale to, že něco chce 600, 1000, 2000 lidí není hlas lidu. Lidu Pardubic se ještě nikdo nezeptal

+1/−1
5.8.2014 22:19

J23a88n 88V44o11j65t14í35š80e82k 6292341695196

Jakto, že nezeptal? Zeptal. U voleb. Lid si navolil své zástupce a ti hlasují. Hlas zastupitelstva je hlasem lidu.

+1/−1
6.8.2014 4:03

A50l84e77š 58T98r27o97j48a83n 3244704464349

....zřejmě máte na mysli  " celoměstské " referendum : ad1) jde o velice finančně nákladnou záležitost,   ad 2) radnice se obává,že by většinovým názorem obyvatel Pardubic ( o němž jsem přesvědčen) by nemohla naplnit sliby podnikatelům a starousedlíkům existujících na TM,že zde bude zachována MHD a provoz osobních a zásobovacích vozidel.

   Pokud si dobře všímáte,na petice radnice doposud nikdy nezareagovala pozitivně,ty ona vždy v tichosti a taktně přehlíží - takže o jakém křiku píšete,na ten ona v podstatě nikdy nijak významně nereagovala.Nemusíte se proto v tomto ohledu nijak znepokojovat.Mě naopak irituje skutečnost,když na radnici i v novinách je označován  prostor mezi AFI palácem a Zelenou bránou  ( T M  ) ,jako budoucí pěší zóna  ?! To je dle mě výplod chorých mozků od samého počátku.Tento zamýšlený kočkopes s MHD nemá s pravou pěší zónou pranic společného.To je jen nesmysl,který může vzniknout jen v tomto podivném leč stále ještě krásném městě - "  stále ještě krásném " městě....  ?  .Hezké dny .

+2/0
6.8.2014 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.