- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podľa mňa zachovanie tejto budovy bola chyba. Keby bola z raného stredoveku, v pohode. Ale budova z 19. storočia, akých sú v Česku desiatky, to nemá zmysel. Nikto nemá peniaze na jej údržbu, nikto sa o ňu nechce starať.... ale predražila sa tým modernizácia žel. uzlu a vlaky budú povinne spomaľovať. Celkovo je to loss-loss situácia
Je pekné, že občianske združenie má právo vrieskať, že chce budovu zachrániť, ale potom by malo mať aj povinnosť sa o ňu postarať. To, že kvôli tomu, že zostala stáť, sa bude cez Ústí jazdiť pomalšie (a teda zbytočne brzdiť a zas rozbiehať), než bolo projektované vo verzii bez zachovania budovy je len drobný detail. Takže "ďakujeme". Aj pre SŽDC/ČD je to vítaný "darček" asi ako pre človeka bezdomovec na chodbe paneláku.
Ona jeta kolejová přeložka impozantní. Pěkně se na to kouká z vlaku, i na kolejsem si tam dojel. Stará budova bude prakticky bez možnosti přístupu. Domnívámse, že ve staré budově je stále zabzo/sdělovací technologie dráhy-i výpravčí musí někam odhoditčervenou čepici. Takže k rekonstruování by to mohlo být až po vystěhovánído nových prostor. Tím nezpochybňuji, že by o tom mohl někdo jednat, zvlášťpokud se ví, jak může být budova využita. Jedna věc je zabránit zbourání něčeho (,že? …a nemusíme chodit daleko). Druhápak takový (i když krásný) objekt účelně využít.
V Pardubicích chátrá nádraží už také od roku 1958. Nevrazil do něj nikdo ani korunu a všichni se bijí v prsa o historický skvost. Takže hledejme viníka.
Ta budova chátrá už 50 let a ústečtí stále čekají na moderní nádraží. Pokud se to paní Sommerové nelíbí, ať si to nádraží koupí a opraví.
Tento stav v ČR způsobil ten, kdo provedl rozdělení Českých drah na dva subjekty. SŽDC, která dostala do správy dopravní cestu a ČD, kterým zbyly budovy, pozemky a něco dalšího ke správě. A podle ekonomie kapitalismu začaly ČD vybírat nájemné za budovy, kde bylo umístěno zařízení pro provoz dopravy, jako výpravčí, zabezpečovací zařízení, transformátory, čekárny a WC. Ani paní Sommerová a Vít Bárta, by do cizího majetku nedávali své peníze na údržbu. A tím to začalo. SŽDC si při přestavbě staví vlastní budovy a staré nádražní budovy " nenasytnému nájemci ČD" vrací. Tak tam jsme došli s tím kapitalizováním.
Ono je lepsi svadet to na zly kapitalismus, nez poukazovat na hlupaky a zlodeje v cele statnich organizaci (a politiky, kteri si na dotovani CD z nam ukradenych dani akorat masti kapsu). ;o)