Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží v Ústí nad Orlicí chátrá. Přitom okolo se staví za stamiliony

Budova historického ústeckého nádraží, za kterou bojovala i režisérka Olga Sommerová a další tisícovky lidí, se neopraví a bude dál chátrat. Přestože v její blízkosti nyní investují správci železnice do tratě a budov včetně nové stanice přes 900 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33á51n 46K69o83t38ú49č 2626984768606

Podľa mňa zachovanie tejto budovy bola chyba. Keby bola z raného stredoveku, v pohode. Ale budova z 19. storočia, akých sú v Česku desiatky, to nemá zmysel. Nikto nemá peniaze na jej údržbu, nikto sa o ňu nechce starať.... ale predražila sa tým modernizácia žel. uzlu a vlaky budú povinne spomaľovať. Celkovo je to loss-loss situácia

0/0
30.7.2014 9:55

T21o58m76á45š 68Š54t56e98c 4788900495287

Je pekné, že občianske združenie má právo vrieskať, že chce budovu zachrániť, ale potom by malo mať aj povinnosť sa o ňu postarať. To, že kvôli tomu, že zostala stáť, sa bude cez Ústí jazdiť pomalšie (a teda zbytočne brzdiť a zas rozbiehať), než bolo projektované vo verzii bez zachovania budovy je len drobný detail. Takže "ďakujeme". Aj pre SŽDC/ČD je to vítaný "darček" asi ako pre človeka bezdomovec na chodbe paneláku.

+4/0
29.7.2014 23:58

V69l93a68d45a 65M68o 2702177514328

Ona jeta kolejová přeložka impozantní. Pěkně se na to kouká z vlaku, i na kolejsem si tam dojel. Stará budova bude prakticky bez možnosti přístupu. Domnívámse, že ve staré budově je stále zabzo/sdělovací  technologie dráhy-i výpravčí musí někam odhoditčervenou čepici. Takže k rekonstruování by to mohlo být až po vystěhovánído nových prostor. Tím nezpochybňuji, že by o tom mohl někdo jednat, zvlášťpokud se ví, jak může být budova využita. Jedna věc je zabránit zbourání něčeho (,že? …a nemusíme chodit daleko).  Druhápak takový (i když krásný) objekt účelně využít. :-)

0/0
29.7.2014 13:53

Z97d50e56n92e67k 14Š33i98t77i74n47a 2263288460705

V Pardubicích chátrá nádraží už také od roku 1958. Nevrazil do něj nikdo ani korunu a všichni se bijí v prsa o historický skvost. Takže hledejme viníka.

0/0
28.7.2014 21:21

J24a83r22o60m38í26r 96K83r33á76l 4750249924829

Ta budova chátrá už 50 let a ústečtí stále čekají na moderní nádraží.  Pokud se to paní Sommerové nelíbí, ať si to nádraží koupí a opraví.

+3/−1
28.7.2014 9:23

J92a38n 68P19i88r59k35l 2883758854524

Tento stav v ČR způsobil ten, kdo provedl rozdělení Českých drah na dva subjekty. SŽDC, která dostala do správy dopravní cestu a ČD, kterým zbyly budovy, pozemky a něco dalšího ke správě. A podle ekonomie kapitalismu začaly ČD vybírat nájemné za budovy, kde bylo umístěno zařízení pro provoz dopravy, jako výpravčí, zabezpečovací zařízení, transformátory, čekárny a WC. Ani paní Sommerová a Vít Bárta, by do cizího majetku nedávali své peníze na údržbu. A tím to začalo. SŽDC si při přestavbě staví vlastní budovy a staré nádražní budovy " nenasytnému nájemci ČD" vrací. Tak tam jsme došli s tím kapitalizováním.

0/−1
28.7.2014 9:20

M75i79c22h73a79l 52P75a32v74l50á83t 9573563224159

Ono je lepsi svadet to na zly kapitalismus, nez poukazovat na hlupaky a zlodeje v cele statnich organizaci (a politiky, kteri si na dotovani CD z nam ukradenych dani akorat masti kapsu). ;o)

+1/−1
28.7.2014 9:23







Najdete na iDNES.cz