Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží v Ústí nad Orlicí chátrá. Přitom okolo se staví za stamiliony

Budova historického ústeckého nádraží, za kterou bojovala i režisérka Olga Sommerová a další tisícovky lidí, se neopraví a bude dál chátrat. Přestože v její blízkosti nyní investují správci železnice do tratě a budov včetně nové stanice přes 900 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94á12n 33K20o32t95ú82č 2936194438806

Podľa mňa zachovanie tejto budovy bola chyba. Keby bola z raného stredoveku, v pohode. Ale budova z 19. storočia, akých sú v Česku desiatky, to nemá zmysel. Nikto nemá peniaze na jej údržbu, nikto sa o ňu nechce starať.... ale predražila sa tým modernizácia žel. uzlu a vlaky budú povinne spomaľovať. Celkovo je to loss-loss situácia

0/0
30.7.2014 9:55

T95o21m69á67š 64Š29t46e64c 4908560805947

Je pekné, že občianske združenie má právo vrieskať, že chce budovu zachrániť, ale potom by malo mať aj povinnosť sa o ňu postarať. To, že kvôli tomu, že zostala stáť, sa bude cez Ústí jazdiť pomalšie (a teda zbytočne brzdiť a zas rozbiehať), než bolo projektované vo verzii bez zachovania budovy je len drobný detail. Takže "ďakujeme". Aj pre SŽDC/ČD je to vítaný "darček" asi ako pre človeka bezdomovec na chodbe paneláku.

+4/0
29.7.2014 23:58

V62l70a47d35a 73M49o 2652317344948

Ona jeta kolejová přeložka impozantní. Pěkně se na to kouká z vlaku, i na kolejsem si tam dojel. Stará budova bude prakticky bez možnosti přístupu. Domnívámse, že ve staré budově je stále zabzo/sdělovací  technologie dráhy-i výpravčí musí někam odhoditčervenou čepici. Takže k rekonstruování by to mohlo být až po vystěhovánído nových prostor. Tím nezpochybňuji, že by o tom mohl někdo jednat, zvlášťpokud se ví, jak může být budova využita. Jedna věc je zabránit zbourání něčeho (,že? …a nemusíme chodit daleko).  Druhápak takový (i když krásný) objekt účelně využít. :-)

0/0
29.7.2014 13:53

Z60d42e58n55e40k 65Š71i68t55i65n47a 2743538460925

V Pardubicích chátrá nádraží už také od roku 1958. Nevrazil do něj nikdo ani korunu a všichni se bijí v prsa o historický skvost. Takže hledejme viníka.

0/0
28.7.2014 21:21

J71a76r44o85m46í43r 37K57r76á58l 4700669734579

Ta budova chátrá už 50 let a ústečtí stále čekají na moderní nádraží.  Pokud se to paní Sommerové nelíbí, ať si to nádraží koupí a opraví.

+3/−1
28.7.2014 9:23

J97a58n 11P31i50r79k14l 2943948724804

Tento stav v ČR způsobil ten, kdo provedl rozdělení Českých drah na dva subjekty. SŽDC, která dostala do správy dopravní cestu a ČD, kterým zbyly budovy, pozemky a něco dalšího ke správě. A podle ekonomie kapitalismu začaly ČD vybírat nájemné za budovy, kde bylo umístěno zařízení pro provoz dopravy, jako výpravčí, zabezpečovací zařízení, transformátory, čekárny a WC. Ani paní Sommerová a Vít Bárta, by do cizího majetku nedávali své peníze na údržbu. A tím to začalo. SŽDC si při přestavbě staví vlastní budovy a staré nádražní budovy " nenasytnému nájemci ČD" vrací. Tak tam jsme došli s tím kapitalizováním.

0/−1
28.7.2014 9:20

M27i26c13h43a11l 89P93a12v48l37á15t 9373723574469

Ono je lepsi svadet to na zly kapitalismus, nez poukazovat na hlupaky a zlodeje v cele statnich organizaci (a politiky, kteri si na dotovani CD z nam ukradenych dani akorat masti kapsu). ;o)

+1/−1
28.7.2014 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.