- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže vlak se bude minutu rozjíždět na kýžených 160 km za tu dobu ujede 1,3 km a předpokládejme že 1,3 km před stanicí bude muset začít brzdit. Takže rychlostí 160 km se pořítí celých 5,4 km které ujede za 2 minuty. A to vše za ohromné spotřeby energie. Nevím nevím..
Přiznám se, že jsem si tam stavebního ruchu zatím moc nevšiml. Není to trochu dlouho, dělat 8 km většinou přes les do října 2015?
Stavba bohužel nabrala kvůli dodržení technologických procesů zpoždění.
No to je silný kafe.
"Až práce v říjnu 2015 skončí, bude mezi městy železniční dvoukolejka, která významně vylepší vlakové spojení." Zajímavé protiřečení si s jinou částí článku (která je - na rozdíl od tohoto výroku - pravdivá), kde se píše o zdvoukolejnění ČÁSTI tratě (do toho roku 2015). A vlakové spojení Pardubic a HK už lepší bylo - ještě před rokem, kdy mezi těmito městy jezdilo daleko více ZRYCHLENÝCH spojů. A šlo to i bez dvoukolejky. Ale pak se část spojů zcourákovatěla + u části spojů přibyl přestup v HK pro jízdu mezi Trutnovem/Jaroměří a Pardubicemi.
"jezdit mezi oběma krajskými městy až 160 kilometrů v hodině"
Vždyť je to asi 25 km, tak to se vyplatí. To nestačí ani rozjet na takovou rychlost :) Rychlík tam dnes jede 21 minut, tak pojede 19?
Hlavní účel zdvoukolejnění je ten, že v současnosti se vlaky musí křížit aby mohly projet. V praxi to vypadám, že čekáte 10, tu 15 minut v Opatovicích nebo ve Stéblové úplně zbytečně. Bez křížení a rychlostí 160 km/h bude vlak z HK v Pardubicích za 8 minut, což se dá srovnat s dobou jízdy auta po nové 4 proudovce
Hmm, zase celou trať zadelaji pohledem do betonové zdi