Diskuse k článku

Na Hradec pojedou vlaky rychlostí až 160 kilometrů. Ale dřív si postojí

Firma Skanska od června buduje druhou kolej na trati Pardubice - Hradec Králové. Stavba za téměř 800 milionů ale nabrala zpoždění, a tak vlaky nebudou jezdit v nejméně vhodný termín na začátku září.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a51n 46H79o41d89y44s 7669199532453

Takže vlak se bude minutu rozjíždět na kýžených 160 km za tu dobu ujede 1,3 km a předpokládejme že 1,3 km před stanicí bude muset začít brzdit. Takže rychlostí 160 km se pořítí celých 5,4 km které ujede za 2 minuty. A to vše za ohromné spotřeby energie. Nevím nevím..8-o

0/0
10.8.2014 20:26

T33o55m62á87š 11Z98a86h56á55l12k82a 7260732737760

Přiznám se, že jsem si tam stavebního ruchu zatím moc nevšiml. Není to trochu dlouho, dělat 8 km většinou přes les do října 2015?

+3/0
22.7.2014 7:24

Z45d73e81n64ě81k 54S24t46o16d42o35l18a 8787631315266

Stavba bohužel nabrala kvůli dodržení technologických procesů zpoždění.

No to je silný kafe.

+3/0
21.7.2014 23:46

H18o17n88z52a 90K34a62r83á78s42e62k 1955671382678

"Až práce v říjnu 2015 skončí, bude mezi městy železniční dvoukolejka, která významně vylepší vlakové spojení." Zajímavé protiřečení si s jinou částí článku (která je - na rozdíl od tohoto výroku - pravdivá), kde se píše o zdvoukolejnění ČÁSTI tratě (do toho roku 2015). A vlakové spojení Pardubic a HK už lepší bylo - ještě před rokem, kdy mezi těmito městy jezdilo daleko více ZRYCHLENÝCH spojů. A šlo to i bez dvoukolejky. Ale pak se část spojů zcourákovatěla + u části spojů přibyl přestup v HK pro jízdu mezi Trutnovem/Jaroměří a Pardubicemi.

+2/0
21.7.2014 21:28

I30v15a66n 22S98t92e36c88h 8621787417250

"jezdit mezi oběma krajskými městy až 160 kilometrů v hodině"

Vždyť je to asi 25 km, tak to se vyplatí. To nestačí ani rozjet na takovou rychlost :) Rychlík tam dnes jede 21 minut, tak pojede 19?

+8/−3
21.7.2014 17:25

Š81t67ě73p77á77n 91D79o65l17e65ž84a34l 3532481298805

Hlavní účel zdvoukolejnění je ten, že v současnosti se vlaky musí křížit aby mohly projet. V praxi to vypadám, že čekáte 10, tu 15 minut v Opatovicích nebo ve Stéblové úplně zbytečně. Bez křížení a rychlostí 160 km/h bude vlak z HK v Pardubicích za 8 minut, což se dá srovnat s dobou jízdy auta po nové 4 proudovce

+2/0
21.7.2014 17:48

J13a22n 61Z50e47m13a66n 8876722954192

Jenže tahle stavba bude znamenat jen zdvoukelejnění a zvýšení rychlosti mezi Stéblovou a Opatovicemi, což na těch osm minut krapet nevyjde.

0/0
22.7.2014 19:05

R26a25d80e10k 88J22a92n47a11t20a 9675846284752

Např. FLIRTu stačí necelá minuta, aby se rozjel na 160 km/h. Navíc je to trať jak podle pravítka - vyšší traťová rychlost s sebou nenese žádné vícenáklady, není třeba rovnat oblouky.

Jinak článek je nepřesný v tom, že se jedná o zdvojkolejnění. Druhá kolem bude přidána jen v části trati, aby se umožnilo letném křižování, v celé délce bohužel (zatím?) ne.

+3/0
21.7.2014 18:36

P58e12t22r 49M81a87r54š53o17u17n 5595658786736

Hmm, zase celou trať zadelaji pohledem do betonové zdi

+5/0
21.7.2014 16:50



Najdete na iDNES.cz