Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Hradec pojedou vlaky rychlostí až 160 kilometrů. Ale dřív si postojí

Firma Skanska od června buduje druhou kolej na trati Pardubice - Hradec Králové. Stavba za téměř 800 milionů ale nabrala zpoždění, a tak vlaky nebudou jezdit v nejméně vhodný termín na začátku září.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a20n 25H24o27d26y32s 7169709122573

Takže vlak se bude minutu rozjíždět na kýžených 160 km za tu dobu ujede 1,3 km a předpokládejme že 1,3 km před stanicí bude muset začít brzdit. Takže rychlostí 160 km se pořítí celých 5,4 km které ujede za 2 minuty. A to vše za ohromné spotřeby energie. Nevím nevím..8-o

0/0
10.8.2014 20:26

T46o83m90á22š 59Z37a39h87á11l59k90a 7200492867430

Přiznám se, že jsem si tam stavebního ruchu zatím moc nevšiml. Není to trochu dlouho, dělat 8 km většinou přes les do října 2015?

+3/0
22.7.2014 7:24

Z54d81e87n75ě59k 90S79t79o82d11o13l87a 8747171295416

Stavba bohužel nabrala kvůli dodržení technologických procesů zpoždění.

No to je silný kafe.

+3/0
21.7.2014 23:46

H17o90n62z77a 43K63a62r66á11s97e47k 1565321442988

"Až práce v říjnu 2015 skončí, bude mezi městy železniční dvoukolejka, která významně vylepší vlakové spojení." Zajímavé protiřečení si s jinou částí článku (která je - na rozdíl od tohoto výroku - pravdivá), kde se píše o zdvoukolejnění ČÁSTI tratě (do toho roku 2015). A vlakové spojení Pardubic a HK už lepší bylo - ještě před rokem, kdy mezi těmito městy jezdilo daleko více ZRYCHLENÝCH spojů. A šlo to i bez dvoukolejky. Ale pak se část spojů zcourákovatěla + u části spojů přibyl přestup v HK pro jízdu mezi Trutnovem/Jaroměří a Pardubicemi.

+2/0
21.7.2014 21:28

I75v37a82n 71S49t28e93c52h 8661667137170

"jezdit mezi oběma krajskými městy až 160 kilometrů v hodině"

Vždyť je to asi 25 km, tak to se vyplatí. To nestačí ani rozjet na takovou rychlost :) Rychlík tam dnes jede 21 minut, tak pojede 19?

+8/−3
21.7.2014 17:25

Š20t56ě48p64á79n 80D27o83l28e85ž19a10l 3892291308745

Hlavní účel zdvoukolejnění je ten, že v současnosti se vlaky musí křížit aby mohly projet. V praxi to vypadám, že čekáte 10, tu 15 minut v Opatovicích nebo ve Stéblové úplně zbytečně. Bez křížení a rychlostí 160 km/h bude vlak z HK v Pardubicích za 8 minut, což se dá srovnat s dobou jízdy auta po nové 4 proudovce

+2/0
21.7.2014 17:48

J60a53n 33Z56e48m11a36n 8606902454792

Jenže tahle stavba bude znamenat jen zdvoukelejnění a zvýšení rychlosti mezi Stéblovou a Opatovicemi, což na těch osm minut krapet nevyjde.

0/0
22.7.2014 19:05

R23a22d48e95k 20J39a55n51a20t62a 9435666744152

Např. FLIRTu stačí necelá minuta, aby se rozjel na 160 km/h. Navíc je to trať jak podle pravítka - vyšší traťová rychlost s sebou nenese žádné vícenáklady, není třeba rovnat oblouky.

Jinak článek je nepřesný v tom, že se jedná o zdvojkolejnění. Druhá kolem bude přidána jen v části trati, aby se umožnilo letném křižování, v celé délce bohužel (zatím?) ne.

+3/0
21.7.2014 18:36

P60e80t89r 27M82a80r29š96o28u91n 5235438556676

Hmm, zase celou trať zadelaji pohledem do betonové zdi

+5/0
21.7.2014 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.